Forza Twente Ole, Ole, Olequote:Op woensdag 7 maart 2007 11:27 schreef Roycoooooo het volgende:
Goeiedag, wordt nog mooi een Twentse enclave hier!
Ach.. je krijgt al snel het stempel boer als je in een dialect spreekt, of buiten de grote stad woontquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:41 schreef Roycoooooo het volgende:
Laten we dat maar niet gaan doen, krijg je gelijk hier weer een stempel van boeren op je gedrukt!
Gewoon ABN typen![]()
boeren wonen ook in Drenthe, Groningen, Friesland, Gelderland, Noord-Holland, Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Brabant, Flevolan, Utrecht en Limburg hoorquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:41 schreef Roycoooooo het volgende:
Laten we dat maar niet gaan doen, krijg je gelijk hier weer een stempel van boeren op je gedrukt!
Gewoon ABN typen![]()
Al is er een groot verschil tussen 'accent' en 'dialect'quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:43 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ach.. je krijgt al snel het stempel boer als je in een dialect spreekt, of buiten de grote stad woont![]()
denk dat de rest zich niet druk maakt om de verkiezingen, of ze zijn er niet omdat ze niet 'plat kunt proat'n'quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:42 schreef Damzkieee het volgende:
We hebben de rest al weggejaagd? Is iedereen vrij ofzo?
ac·cent (het ~, ~en)quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:44 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Al is er een groot verschil tussen 'accent' en 'dialect'
Ja, oke.. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik!quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:44 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
boeren wonen ook in Drenthe, Groningen, Friesland, Gelderland, Noord-Holland, Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Brabant, Flevolan, Utrecht en Limburg hooren voor de rest wat PieterBas zegt
heel goed, als je zegt dat je uit Twente/Achterhoek komt of je praat een beetje 'plat' (letters inslikken enzo) dan wordt je gelijk bestempeld als boerquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:48 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Ja, oke.. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik!
kon t niet beter verwoordenquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:50 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
heel goed, als je zegt dat je uit Twente/Achterhoek komt of je praat een beetje 'plat' (letters inslikken enzo) dan wordt je gelijk bestempeld als boerwaarbij dus aangenomen wordt dat je op een boerderij woont zoals iedereen, dat je op klompen loopt, een overal draagt en lomp bent
![]()
Join!quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:48 schreef Teije het volgende:
spammers ={
ik zal oe met de piele teg'n de boks ansloan, dat oe de titt'n overend goat stoanquote:
Is t niet kuiert?quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:52 schreef ReMcOrE het volgende:
voor de geinteresseerden (en voor mensen die met wilt kuier'n) zie: http://www.mijnwoordenboek.nl/regio/Twents
* ReMcOrE koeert mangs onmeunig völle
(lees: ReMcOrE praat vaak onzettend veel)
dat dacht ik ook, maar volgens dat woordenboek (die link) is praten in het Twents koeernquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:57 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Is t niet kuiert?
ff wat eten, honger als een beer!
Ik woon dan in een streek waar de agrarisch sector bestaat uit (glas-)tuinbouw vlak onder Den Haag.. en zij noemen ons al boeren.. terwijl er een groot verschil is tussen een tuiner en een boerquote:Op woensdag 7 maart 2007 11:44 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
boeren wonen ook in Drenthe, Groningen, Friesland, Gelderland, Noord-Holland, Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Brabant, Flevolan, Utrecht en Limburg hooren voor de rest wat PieterBas zegt
juist, heb ook een hekel aan die generalisatie, een tuinier beoefent een heel ander beroep als een boer. mijn vriendin woont ook op een boerderij (vader is dus boerquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:01 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik woon dan in een streek waar de agrarisch sector bestaat uit (glas-)tuinbouw vlak onder Den Haag.. en zij noemen ons al boeren.. terwijl er een groot verschil is tussen een tuiner en een boer
Als er weer lacherig wordt gedaan over tuinders/boeren zegt ik altijd.. "Ja, jullie stadse lui zijn zelf te lui om je eigen eten te verbouwen"...quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:03 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
juist, heb ook een hekel aan die generalisatie, een tuinier beoefent een heel ander beroep als een boer. mijn vriendin woont ook op een boerderij (vader is dus boer) zoals een boerderij voorgesteld wordt: huis met stallen erachter, trekkers in de schuren, koeien en varkens, stro in de schuur en die 'bijbehorende' geur...
ge ben un keuequote:Op woensdag 7 maart 2007 11:57 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
ik zal oe met de piele teg'n de boks ansloan, dat oe de titt'n overend goat stoan![]()
whahahahahaha...quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:06 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Als er weer lacherig wordt gedaan over tuinders/boeren zegt ik altijd.. "Ja, jullie stadse lui zijn zelf te lui om je eigen eten te verbouwen"...
omdat we het over Twents praten enzo hadden, schoot mij die uitdrukking ineens te binnen, en aangezien jij een vrouw bent had ik een verstandsverbijstering (kwam mijn oergevoel boven) en postte ik dat dusquote:
joah, ik zeij al, ge ben un keuequote:Op woensdag 7 maart 2007 12:10 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
omdat we het over Twents praten enzo hadden, schoot mij die uitdrukking ineens te binnen, en aangezien jij een vrouw bent had ik een verstandsverbijstering (kwam mijn oergevoel boven) en postte ik dat dus![]()
![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:20 schreef Goover het volgende:
Tvp
Ik zit al sinds gister middag in een test hok zonder internet aansluiting, ook zonder ramen trouwens. Beetje testen, werkt allemaal nog niet echt lekker. Thuis heb ik foto's van het hok, die post ik miss morgen wel. Dat gaat vanavond niet lukken, dan sta ik in de HMH.
Ik zag dat het over stemmen ging, mijn mamma stemt voor mij, ik had geen tijd. Als het goed is gaat ze PvdA voor mij stemmen.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:07 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
whahahahahaha...--> VEEG,,ME,,OP
![]()
@ lienelien: het was niet persoonlijk bedoeld, moest er ineens aan denken
volgens mij kun je 'stadse' mensen alles wijsmaken over het "platteland" iddquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:24 schreef PieterBas het volgende:
[..]
![]()
Dit werd serieus eens tegen mij gevraagd.. "Hebben jullie ook rijtjeshuizen enzo"?
Ik heel serieus geantwoord "Nee, koeien hebben ruimte nodig en met zo'n een paard in de gang wordt het zo krap".
Die gast kon ik alles wijsmaken over het "platteland"
maar Deventer is ook een heeeeeel eind richting het Oosten, vanaf Amsterdam gezien...quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:28 schreef Freshthinking het volgende:
Ik loop stage in Amsterdam en reis iedere dag vanuit Deventer. Ze denken hier dat Deventer ergens in Oost-Duitsland ligt ofzo... :|
D'r an met de lippe gaat niet over zoenen! Gaat erover dat je je best moet doen bijv. met voetballen! Heb je dat ook van die site??quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:15 schreef ReMcOrE het volgende:
d'r an met de lippe / d'r op of geen vrett'n
(eraan met de lip / erop of geen eten... dat 1e gaat dus over zoenen en dat 2e snappen jullie zelf wel)
quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:33 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
maar Deventer is ook een heeeeeel eind richting het Oosten, vanaf Amsterdam gezien...dan denken ze ook zeker dat Enschede op de grens van Polen ligt ofzo
Ik over een maandje The Shinsquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:52 schreef Damzkieee het volgende:
Jah bammetjes weer op
Nog 2 uurtjes en dan richting The Killers
Dankquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:56 schreef Teije het volgende:
[..]
Ik over een maandje The Shins![]()
veel plezier @ the killers![]()
moet je voortaan 'jawohl' zeggen, straks weten ze niet anders dan dat Nederland ophoudt bij Utrechtquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:55 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Ik heb de hoop maar opgegeven en zeg gewoon 'ja'. Uitleggen heeft toch geen zin. Domme Amsterdammers
Aah oke, op die fiets.. Had er nog nooit van gehoord dat t over zoenen gingquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:54 schreef ReMcOrE het volgende:
ik ga zo pas over 40 minuten lunchen
@ Roycoooooo: bij ons betekent dat idd dat je je best moet doen met allerlei dingen, maar het betekent ook wat ik zei (kreeg ik zelf vaak genoeg te horen, of zei het zelf vaak genoeg, als we in discotheek een lekkere dame tegenkwamen)
@ Damzkieee: veel plezier alvast
vind hem wel mooier voor in de discotheek dan met voetballenquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:59 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Aah oke, op die fiets.. Had er nog nooit van gehoord dat t over zoenen ging!
D'r an godverdimme klinkt ook wel leuk met voetbalquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:00 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
vind hem wel mooier voor in de discotheek dan met voetballen
join the clubquote:
(waarom kan ik het nou niet latenquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:11 schreef LePauper het volgende:
Weer aanwezig.. Verkoopje gedaan
maarmaarmaar, je hebt nu al 1 post gezetquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:13 schreef DaFan het volgende:
Nu sta ik ook in de OP
Weet niet zeker of ik veel kan posten dus heb me maar bij de laatste categorie gezet
Zal mn best doen maar ik weet niet hoe lang ik nog toegang heb tot internet, vandaar. Mn eigen laptop wil maar niet en ik gebruik er nu een die eigenlijk straks voor de baas isquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:15 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
maarmaarmaar, je hebt nu al 1 post gezetvan mensen die niks zeggen hebben we al een aantal topics lang niks gehoord
dus ik 'nodig je uit' om jezelf bij de actieve te zetten
Ik kijk uit op de HMHquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:15 schreef lienelien het volgende:
ik ga misschien ook naar the killers vanavond
quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:15 schreef lienelien het volgende:
ik ga misschien ook naar the killers vanavond
HMH is zo dik geluidquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:17 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Ik kijk uit op de HMHIs het uitverkocht?
uhuh. maar op marktplaats staan nog best betaalbare kaartjesquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:17 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Ik kijk uit op de HMHIs het uitverkocht?
beste van europa, schijnt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:19 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
HMH is zo dik geluidniet te geloven, ik had met X-Qlusive Zany (hardstyle) oordopjes mee, maar werd helemaal weggeblazen daar, echt een GRU-WE-LIJK geluid, je dreunde gewoon op je plaats als je stilstond
![]()
![]()
@ DaFan: gewoon doen, inactief klinkt ook zo negatief
Nu wel ja, toen ik ze een tijd geleden kocht daar waren ze best duurquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:19 schreef lienelien het volgende:
[..]
uhuh. maar op marktplaats staan nog best betaalbare kaartjes
Ik zie het ja.. Maar goed, dat wordt 'm vanavond niet. Heb er niet echt op gerekend met mijn kleding etcquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:19 schreef lienelien het volgende:
[..]
uhuh. maar op marktplaats staan nog best betaalbare kaartjes
Ga je toch gewoon in je blote snikkel, herkennen de andere fok!kers je ookquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Ik zie het ja.. Maar goed, dat wordt 'm vanavond niet. Heb er niet echt op gerekend met mijn kleding etc
Goed ideequote:Op woensdag 7 maart 2007 13:24 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Ga je toch gewoon in je blote snikkel, herkennen de andere fok!kers je ook![]()
Stoppen met rokenquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:25 schreef Sok41 het volgende:
Pf ik heb geen zin meeeeer.. En heb nog maar 1 peuk ook !
tsjah, ik ben geen audifiel ofzo, maar ik heb ergens eens gelezen dat de hmh het beste geluidsysteem heeft en in samenwerking de akoestiek, schijnt het dus het beste geluid te hebben van heul europaquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:25 schreef ReMcOrE het volgende:
@ lienelien: ik moet zeggen dat ik het geluid van Lucky & Co in Rijssen ook zwaar top vindmaar dat ligt waarschijnlijk aan de soort muziek die ik luister, dat die daar goed tot z'n recht komt
(goed geluid is voor mij heldere klanken en vocals, met daaronder een dikke, vette, dreunende, trillende bass
![]()
)
wilde net referen naar de post hierboven ergens, die hetzelfde zei, maar dat was jij dus ookquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:28 schreef lienelien het volgende:
[..]
tsjah, ik ben geen audifiel ofzo, maar ik heb ergens eens gelezen dat de hmh het beste geluidsysteem heeft en in samenwerking de akoestiek, schijnt het dus het beste geluid te hebben van heul europa
Ja, volgens hun eigen reclame wel ja...quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:28 schreef lienelien het volgende:
[..]
tsjah, ik ben geen audifiel ofzo, maar ik heb ergens eens gelezen dat de hmh het beste geluidsysteem heeft en in samenwerking de akoestiek, schijnt het dus het beste geluid te hebben van heul europa
Mogeuhquote:
Niet zo lurken in mn fobo hequote:Op woensdag 7 maart 2007 13:30 schreef Goover het volgende:
[..]
Ja, volgens hun eigen reclame wel ja...
volgens critici ookquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:30 schreef Goover het volgende:
[..]
Ja, volgens hun eigen reclame wel ja...
Goeiesmorgens, how's life in Curacau?quote:
tenzij je een lekkere dame als controleur hebt (bij het fouilleren enzo, had echt een stuk bij de HMH toenquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:29 schreef Damzkieee het volgende:
Ik denk trouwens niet dat je erin komt in je blote japie, maar das een ander verhaal.
door het enorme niveau aan dB bij mijn muzieksoort (met name de onmeunig dreunde bassquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:29 schreef Goover het volgende:
Ik heb nooit oordopjes in bij een concert... soms wel verstandig misschien, maar ik vind het zo dom staan
Was jij niet die ene die ROSE Online speelde en die ik misschien zelfs nog in MSN heb?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:31 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Niet zo lurken in mn fobo he
OT: Ik heb niks ontopic te vertellen
Daarom heb ik geen foto's in mn fotoboekquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:33 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
tenzij je een lekkere dame als controleur hebt (bij het fouilleren enzo, had echt een stuk bij de HMH toen) dan kom je misschien juist wel binnen met je snikkeltje
[..]
Nee ik ben overal Damzkie(ee). Hoewel een Rose in de zomer geen kwaad kanquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:34 schreef DaFan het volgende:
[..]
Was jij niet die ene die ROSE Online speelde en die ik misschien zelfs nog in MSN heb?
Aka Speedski. Zo nee, nvmDacht dat je fok naam Damzkie was.
Wijf, je moet bier drinkenquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:36 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nee ik ben overal Damzkie(ee). Hoewel een Rose in de zomer geen kwaad kan
ik ga er niet heen helaas, ik hoor het wel van lienelien ofzoquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:35 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Daarom heb ik geen foto's in mn fotoboek
Als je iemand naakt buiten ziet staan dan ben ik dat
Okayquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:36 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nee ik ben overal Damzkie(ee). Hoewel een Rose in de zomer geen kwaad kan
's Avonds nog niet, ik heb 's morgens wel dat ik nog een extra 2u zou willen blijven liggen..quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:38 schreef DaFan het volgende:
Hebben jullie ook dat je normaal altijd wel tot 2 uur op bent (toen je nog 'gewoon' studeerde) en nu eigenlijk om 11 uur al in je bed wil liggen
zijn die nog niet dood?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:38 schreef MichielPH het volgende:
Zijn hier nog mensen die Krezip tof vinden?
Ook al Twentequote:Op woensdag 7 maart 2007 13:38 schreef DaFan het volgende:
[..]
Okay
Wel leuk spel trouwens, maar kan amper meer spelen zo met stage. Alleen 's avonds.
Hebben jullie ook dat je normaal altijd wel tot 2 uur op bent (toen je nog 'gewoon' studeerde) en nu eigenlijk om 11 uur al in je bed wil liggen
Edit: Enschede
Saxion Technische Bedrijfskunde 2e stage (3e jaar)
kan nog net ff voor de lunch: we waren een keer bij De Radstake in Varsseveld (discotheek) en Bonnie St.Clair moest daar optredenquote:
Gezellie, hoe ist op Saxion?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:38 schreef DaFan het volgende:
[..]
Okay
Wel leuk spel trouwens, maar kan amper meer spelen zo met stage. Alleen 's avonds.
Edit: Enschede
Saxion Technische Bedrijfskunde 2e stage (3e jaar)
Als je een beetje opgelet had, heb je ze kunnen zien met de vrienden van Amstel live, een awardshow van een jongerenzender, wist je dat hun nieuwe album eraan kwam en zag je Jacqueline Govaert nog wel eens in het klokhuis spelen.quote:
ik let altijd heel goed op juist. selectief, dat wel.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:41 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Als je een beetje opgelet had, heb je ze kunnen zien met de vrienden van Amstel live, een awardshow van een jongerenzender, wist je dat hun nieuwe album eraan kwam en zag je Jacqueline Govaert nog wel eens in het klokhuis spelen.
Foei!
quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:40 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
kan nog net ff voor de lunch: we waren een keer bij De Radstake in Varsseveld (discotheek) en Bonnie St.Clair moest daar optredentoen ze klaar was werden alle boxen met apparatuur enzo de zaal uitgerold, zegt mijn kameraad ineens (als er een grote, lange kist langs ons heen gaat): hier... daar gaat Bonnie jongens!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |