wordt wel weer spannend denk ikquote:Op zondag 22 april 2007 23:43 schreef Hi_flyer het volgende:
Drugshond wint denk ik...
ik opzich ook wel, vandaar ook die 1 mm regen gisteren... die dus niet vielquote:Op maandag 23 april 2007 20:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja man.... ik doe het wel een beetje serieus. Maar ook een beetje gewaagd.
Diegene met de laagste score is de beste weerman..quote:13e wedstrijd
Wil de echte Piet Paulusma nu opstaan #13.
De bedoeling van dit topic is de weersverwachting afgeven van het station "De Bilt"over 5 dagen. Geen gemakkelijke opgave omdat ook de (semi)-professionele instanties voorspellingen bij een focus over 5 dagen ook een grote foutmarge hanteren.
We doen hier een gooi naar de weersverwachting van "De Bilt" over 5 dagen. Dus met andere woorden. Voorspel hier het weerbeeld voor a.s. zondag (29 apr-2007) (max focus = 5 dagen verder)
Waar gaan we op letten (met weegfactoren).
Temperatuur (min/max)1 graad ernaast zitten is een strafpunt.
Gevallen neerslag.Aantal mm gedeeld door 2,5 = 1 strafpunt.
Aantal uren zonneschijn.Per uur verschil = 1 strafpunt.
Gemiddelde wind snelheidper 2,5 m/s = 1 strafpunt.
Overheersende windrichting in gradenPer fouthoek van 20 graden = 1 strafpunt
LuchtdrukPer 10 HPa = 1 strafpunt.
[q]Toevoeging : Er zijn bonuspunten te verdienentemperatuur binnen een marge van 0,1 graad celcius verschil = strafpunt eraf neerslag binnen een marge van 0.1 mm verschil = strafpunt eraf. Zonduur binnen een marge van 0,1 uur verschil = strafpunt eraf Windsnelheid binnen een marge van 0,1 m/s verschil = strafpunt eraf Windrichting in graden binnen een marge van 3 graden verschil = strafpunt eraf. Luchtdruk binnen een marge van 2 Hpa verschil = strafpunt eraf
Aangepast (naar onderen)quote:Op maandag 23 april 2007 23:44 schreef Drugshond het volgende:
Min: 10.3
Max: 25.2
Neerslag: 0 mm
Zon: 12.8 uur
Windsnelheid: 2 m/s
Windrichting: 107 graden
Luchtdruk: 1021
Deze keer een vroege voorspelling, omdat ik morgenavond niet thuis ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |