wordt wel weer spannend denk ikquote:Op zondag 22 april 2007 23:43 schreef Hi_flyer het volgende:
Drugshond wint denk ik...
ik opzich ook wel, vandaar ook die 1 mm regen gisteren... die dus niet vielquote:Op maandag 23 april 2007 20:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ja man.... ik doe het wel een beetje serieus. Maar ook een beetje gewaagd.
Diegene met de laagste score is de beste weerman..quote:13e wedstrijd
Wil de echte Piet Paulusma nu opstaan #13.
De bedoeling van dit topic is de weersverwachting afgeven van het station "De Bilt"over 5 dagen. Geen gemakkelijke opgave omdat ook de (semi)-professionele instanties voorspellingen bij een focus over 5 dagen ook een grote foutmarge hanteren.
We doen hier een gooi naar de weersverwachting van "De Bilt" over 5 dagen. Dus met andere woorden. Voorspel hier het weerbeeld voor a.s. zondag (29 apr-2007) (max focus = 5 dagen verder)
Waar gaan we op letten (met weegfactoren).
Temperatuur (min/max)1 graad ernaast zitten is een strafpunt.
Gevallen neerslag.Aantal mm gedeeld door 2,5 = 1 strafpunt.
Aantal uren zonneschijn.Per uur verschil = 1 strafpunt.
Gemiddelde wind snelheidper 2,5 m/s = 1 strafpunt.
Overheersende windrichting in gradenPer fouthoek van 20 graden = 1 strafpunt
LuchtdrukPer 10 HPa = 1 strafpunt.
[q]Toevoeging : Er zijn bonuspunten te verdienentemperatuur binnen een marge van 0,1 graad celcius verschil = strafpunt eraf neerslag binnen een marge van 0.1 mm verschil = strafpunt eraf. Zonduur binnen een marge van 0,1 uur verschil = strafpunt eraf Windsnelheid binnen een marge van 0,1 m/s verschil = strafpunt eraf Windrichting in graden binnen een marge van 3 graden verschil = strafpunt eraf. Luchtdruk binnen een marge van 2 Hpa verschil = strafpunt eraf
Aangepast (naar onderen)quote:Op maandag 23 april 2007 23:44 schreef Drugshond het volgende:
Min: 10.3
Max: 25.2
Neerslag: 0 mm
Zon: 12.8 uur
Windsnelheid: 2 m/s
Windrichting: 107 graden
Luchtdruk: 1021
Deze keer een vroege voorspelling, omdat ik morgenavond niet thuis ben.
Aangepast!quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:11 schreef 61neorej het volgende:
Min: 9,5
Max: 23,5
Neerslag: 0mm.
Zon: 12,5 uur
Windsnelheid: 2,5
windrichting: 75
Luchtdruk 1021
Have funquote:Op woensdag 25 april 2007 10:14 schreef INViCTuS het volgende:
Knake, doordat ik gister druk was ben ik het wederom vergeten. succes allen de komende weken.
Ik vertrek over een uur naar Frankrijk waar ik tot 20 mei ben. praktijkopleiding voor school. o.a kajakken, klimmen, atb en hike. goed, tot over 4 weken.
je bent toch al te laatquote:Op woensdag 25 april 2007 17:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik doe deze week niet mee, enorm druk, kortom weinig tijd hiervoor.
Dan krijgen we de volgende voorlopige uitslag.quote:Op maandag 30 april 2007 18:47 schreef aloa het volgende:
Min en Max temperatuur. 11 en 21.9 graden.![]()
staat er nog steeds niet, bij de andere daggegevens.
Diegene met de laagste score is de beste weerman..quote:Toevoeging : Er zijn bonuspunten te verdienentemperatuur binnen een marge van 0,1 graad celcius verschil = strafpunt eraf neerslag binnen een marge van 0.1 mm verschil = strafpunt eraf. Zonduur binnen een marge van 0,1 uur verschil = strafpunt eraf Windsnelheid binnen een marge van 0,1 m/s verschil = strafpunt eraf Windrichting in graden binnen een marge van 3 graden verschil = strafpunt eraf. Luchtdruk binnen een marge van 2 Hpa verschil = strafpunt eraf
inderdaad zegquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:15 schreef Drugshond het volgende:
En Kepler die het weer vergooit met zijn windrichting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |