abonnement Unibet Coolblue
pi_46989948
Deel 16 alweer, over de grootste band aller tijden!







De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carrière verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carrière uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder georiënteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De officiële site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De officiële site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De officiële Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Officiële site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Officiële site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


Glass Onion


Yesterday


En een aantal normale videoclips en live video's:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum drie keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
pi_46990117
Zo, waar waren we gebleven?
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:33 schreef mindgames het volgende:
(...)
Maar misschien nog wel leuker nieuws is dat Paul en Ringo elkaar vorige week per toeval zijn tegengekomen. (...)
[afbeelding]
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:24 schreef webfreak het volgende:
Op die foto lijkt 't meer alsof Paul snel een auto induikt om Ringo te ontwijken
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:43 schreef mindgames het volgende:
Ja, haha. Zou een goede voor een onderschrift-contest kunnen zijn.
"Ik duik snel weg, en ontvoer je kind!". Maar dan grappig.

Btw, hierrr gaan we verder met deze topic-reeks!
pi_46990592
Gaat snel die topics

slechte tvp
pi_46991630
Kan sneller.
Keeping an eye on the world going by my window.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:32:37 #5
167723 sanni
Acima de seu
pi_46991756
weet iemand waar ik de duitse versie van " She loves you " op kan vinden?
Was dat die witte cd/lp?
pi_46991959
Nee, die zwarte, Past Masters I
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_46996147
net was dat verhaal van de dood van mccartney weer op tv...zal wel eens eerder besproken zijn in een beatles topic (maar om ze nou allemaal door te gaan lezen:P), wat geloven jullie daarvan?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:15:06 #8
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_46997038
TvP
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_46997055
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:58 schreef Licko het volgende:
wat geloven jullie daarvan?
Ik denk niet dat iemand dat gelooft.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_46997253
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:15 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand dat gelooft.
het was ook maar een vraag, vind het wel een interessant(e) onderwerp/hoax
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:27:06 #11
18026 Thelonious
le samouraï
pi_46997656
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:19 schreef Licko het volgende:

[..]

het was ook maar een vraag, vind het wel een interessant(e) onderwerp/hoax
Was ook maar een antwoord.
Het is zeker een gave en zeer geslaagde hoax.
Keeping an eye on the world going by my window.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:47:39 #12
18026 Thelonious
le samouraï
pi_46998597
Keeping an eye on the world going by my window.
  woensdag 7 maart 2007 @ 00:05:07 #13
18026 Thelonious
le samouraï
pi_46999386
Keeping an eye on the world going by my window.
  woensdag 7 maart 2007 @ 02:00:04 #14
18026 Thelonious
le samouraï
pi_47003173
The Rock and Roll Hall of Fame heeft gisteren The Definitive 200 bekendgemaakt. Dat zijn de 200 albums die iedere muziekliefhebber zou moeten bezitten.
Wat is de nummer 1?

http://www.definitive200.com/index.html
Keeping an eye on the world going by my window.
  woensdag 7 maart 2007 @ 02:05:38 #15
18026 Thelonious
le samouraï
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:44:14 #16
139330 TNA
For the stars that shine
pi_47008006
Ik ben er ook weer bij in nummer 16 Fijn dat er eindelijk een einde lijkt te komen aan de scheidingsproblemen van McCartney, en dat hij er ook nog eens goed uit lijkt te komen.

Die animatie van Come Together blijf ik trouwens echt geniaal vinden.
pi_47010809
Om terug te komen op mindere nummers: The inner light
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:57:41 #18
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_47018638
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 02:00 schreef Thelonious het volgende:
The Rock and Roll Hall of Fame heeft gisteren The Definitive 200 bekendgemaakt. Dat zijn de 200 albums die iedere muziekliefhebber zou moeten bezitten.
Wat is de nummer 1?
[afbeelding]
http://www.definitive200.com/index.html
Dit is natuurlijk heel goed dat dit album op een staat maar als ik even verder kijk lach ik me rot:

26 ALANIS MORISSETTE JAGGED LITTLE PILL 1995 Pop
27 NORAH JONES COME AWAY WITH ME 2002 Pop
28 EMINEM MARSHALL MATHERS LP 2000 Rap
29 OUTKAST SPEAKERBOXX-LOVE BELOW 2003 R&B
30 DR. DRE CHRONIC

Klopt dus niets van deze lijst.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:18:17 #19
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_47019390
quote:
Ben wel erg benieuwd naar die beelden. (En ik denk wij allemaal )
Signatuur enzo.
pi_47019464
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:57 schreef Pudy het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk heel goed dat dit album op een staat maar als ik even verder kijk lach ik me rot:

26 ALANIS MORISSETTE JAGGED LITTLE PILL 1995 Pop
27 NORAH JONES COME AWAY WITH ME 2002 Pop
28 EMINEM MARSHALL MATHERS LP 2000 Rap
29 OUTKAST SPEAKERBOXX-LOVE BELOW 2003 R&B
30 DR. DRE CHRONIC

Klopt dus niets van deze lijst.
Revolver op 42.
46 WHITNEY HOUSTON WHITNEY HOUSTON 1985 R&B
pi_47019648
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:18 schreef Nonnel het volgende:

[..]

Ben wel erg benieuwd naar die beelden. (En ik denk wij allemaal )
Ja, zonde dat het (voorlopig) verboden is. Toch mooi dat de beelden in ieder geval nog bestaan en het niet verstoft in de kast. Het gaat vast niet verloren. Ik denk aan de urenlange beeldopnames van John in de studio met Cheap Trick voor de 'Double Fantasy'-clips in 1980 die kwijt/vernield zijn . Of aan de negatieven van 'Please Please Me'. (Apple kent digitaliseren van foto's met historische waarde niet , ik vraag me af hoe ze met de master-tapes omgaan. ) Wat te denken van het huis van Ringo vol met Beatles-memorabilia, kleding en opnames dat zo'n 10 jaar geleden tot de nok toe afbrandde.
pi_47052046
tvp
pi_47140560
Keeping an eye on the world going by my window.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 23:37:37 #25
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_47140620
Waar blijven de remasters?
Ik ga naar huis.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 00:36:46 #27
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_47214759
quote:
Asshole smell...
Duidelijk geïnspireerd door Brian Epstein.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_47499584
quote:
Paul verlaat Capitol
Sinds het eerste Amerikaanse album van The Beatles in de Verenigde Staten in 1964 staat Paul McCartney onder contract bij Capitol Records. Nu heeft hij besloten er weg te gaan.

In het begin van de jaren tachtig verhuisde Paul ook al kortstondig naar Columbia Records, maar keerde op zijn schreden terug. De breuk met Capitol lijkt nu definitief en Paul heeft zijn complete solo-catalogus meegenomen, inclusief bestsellers als Band On The Run, Ram en Chaos And Creation In The Backyard.

Nog opvallender is dat Paul de eerste artiest is die heeft getekend voor het nieuwe platenlabel van Starbucks, dat bekend is van de koffietenten. Dat lijkt een gelopen zaak en zal officieel deze week bekend worden gemaakt, althans dat wordt in de wandelgangen beweerd. Paul zou een nieuw album in de komende herfst aan Starbucks 'aanbieden'.

Uiteraard is Capitol niet blij met Paul's vertrek. Capitol is een onderdeel van EMI Records, dat toch al onder druk staat. Dit nieuws zou wel eens de genadeklap kunnen zijn.
Een bron: "Ze wisten dat het ging gebeuren. Ze hebben niets voor Chaos And Creation gedaan en ook voor Love heel weinig. Alles wat ze doen is achterhaald."

McCartney's vertrek is in meerdere opzichten opvallend: sinds The Beatles voor Capitol tekenden, verscheen elk album én elk solo-album op het label. Na het uiteenvallen van The Beatles in 1970 verschenen albums van Wings, John's Imagine, George's All Things Must Pass en Ringo's Ringo! allemaal op Capitol. Zelfs Sean Lennon heeft een album op het label uitgebracht.
pi_47516655
Een platenlabel van Starbucks Beetje vreemde zijweg neemt dat bedrijf dan, van koffie naar muziek. Verder maakt het me niet zoveel uit welk label zijn platen uitgeeft, hopelijk kan Starbucks van zijn nieuwe album een groot succes maken

Voor wanneer staat het nieuwe album trouwens gepland?
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:40:20 #31
139330 TNA
For the stars that shine
pi_47518062
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Een platenlabel van Starbucks Beetje vreemde zijweg neemt dat bedrijf dan, van koffie naar muziek. Verder maakt het me niet zoveel uit welk label zijn platen uitgeeft, hopelijk kan Starbucks van zijn nieuwe album een groot succes maken

Voor wanneer staat het nieuwe album trouwens gepland?
Als ze in al hun koffiewinkels CD's gaan verkopen heeft McCartney in ieder geval minstens 10000 extra verkooppunten voor zijn platen
pi_47520613
Raar bericht toch? Precies huiswerk niet goed gemaakt toch?
John's Double Fantasy verscheen op Polydor, George switchte naar Warner, Ringo heeft zowat alle platenlabels bezocht en Paul ging inderdaad naar Columbia (om terug te gaan naar EMI kreeg hij lekker alle rechten op al zijn solo platen)
Plus ik denk niet dat EMI failliet zal gaan omdat Paul weg gaat, zolang de Beatle albums als zoete broodjes verkopen hebben ze nog toekomst
pi_47522408
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:40 schreef TNA het volgende:

[..]

Als ze in al hun koffiewinkels CD's gaan verkopen heeft McCartney in ieder geval minstens 10000 extra verkooppunten voor zijn platen
Kun je ze dan ook met korting krijgen met koffiepunten.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_47524547
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:36 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Kun je ze dan ook met korting krijgen met koffiepunten.
Een Macca koffieservies
pi_47529838
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 18:48 schreef warpozio het volgende:
Raar bericht toch? Precies huiswerk niet goed gemaakt toch?
John's Double Fantasy verscheen op Polydor, George switchte naar Warner, Ringo heeft zowat alle platenlabels bezocht
Als je goed leest zie je ook staan "John's Imagine, George's ATMP en Ringo's Ringo". Ze suggereren dus niet dat álle soloplaten op Capitol zijn uitgebracht, maar in elk geval de meest bekende.

Wat Paul & Starbucks betreft, hier een vervolg op het vorige artikel:
quote:
Geruchten genoeg rond Paul McCartney's vermeende overstap naar het label van Starbucks. De koffiemagnaat lanceerde onlangs het Hear Music label en debuteerde met een release van Low Stars. Maar dat Paul McCartney na veertig jaar Capitol/EMI de overstap naar dit label gaat maken? Dat lijkt toch een spreekwoordelijke kop sterke koffie.

Toch wordt het verhaal van meerdere kanten bevestigd. "Het is geen groot geheim meer", zo vertelt een 'bron'. "Ik verwacht een officiële aankondiging later deze week. Starbucks heeft prima werk geleverd met de cd's van andere artiesten, zoals Bob Dylan, Alanis Morrisette, de collectie van Ray Charles. En Paul schijnt niet gelukkig te zijn met de promotie van zijn meest recente releases en bovendien loopt zijn contract met EMI binnenkort af." Hoofdredacteur Al Sussman van Beatlefan Magazine werd gequoted op therockradio.com: "Het is een regelrechte coup voor Starbucks om Paul's albums uit de jaren '70 en begin jaren '80 binnen te krijgen. Hopelijk leidt het tot de uitgave van geremasterde cd's, inclusief bonus tracks."

Anderzijds is het prematuur om te veronderstellen dat McCartney zijn complete catalogus meeneemt naar Starbucks. Een andere onzekerheid is of McCartney, die een nieuw album klaar zou hebben liggen, via Hear Music te horen zal zijn of via een speciaal voor hem opgezet label. Dat speciale label zal dan hoogstwaarschijnlijk niet 'Starbucks Records' heten. Intussen zoeken fans en experts naar de ware reden van Paul's overstap. Sommigen speculeren op een strategische stap om zijn aanstaande ex Heather Mills van de buit af te houden. Anderen wijzen erop de McCartney's contract binnenkort voor het grijpen zou liggen en dat Starbucks simpelweg de geldbuidel aan Paul heeft laten zien.
Bron: Beatlesnieuws.nl
pi_47538623
Als we het toch over nieuwe releases hebben, weet iemand wanneer het nieuwe album en die docu over Ringo uitkomen? Ik hoorde er wat van op zijn site maar ik heb er niks concreets qua streefdatum oid van gevonden.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_47543828
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:02 schreef webfreak het volgende:
McCartney's vertrek is in meerdere opzichten opvallend: sinds The Beatles voor Capitol tekenden, verscheen elk album én elk solo-album op het label.
Hangt er inderdaad een beetje vanaf hoe je het leest. Ik interpreteerde "elk solo-album" als solo albums van de ex-Beatles, maar je kan het natuurlijk ook interpreteren als solo-albums van McCartney...
pi_47546012
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:36 schreef Honky het volgende:
Als we het toch over nieuwe releases hebben, weet iemand wanneer het nieuwe album en die docu over Ringo uitkomen? Ik hoorde er wat van op zijn site maar ik heb er niks concreets qua streefdatum oid van gevonden.
quote:
Ringo Starr's upcoming studio album, Liverpool 8, will be released in June. Longtime producer and collaborator Mark Hudson says that the album features a new "synthetic" direction for Starr, and steers him away from the Beatle-esque direction of his past four albums.
Ook heeft hij een nieuwe producer voor dit album.
Bron? Verschillende Beatles-fora.
pi_47546277
quote:
Paul McCartney was introduced Wednesday as the first artist signed to Starbucks Corp.'s new record label. The former Beatle made an appearance via a video feed from London at the company's annual meeting.
Na de wekenlange geruchten over het Starbucks-verhaal is het dan nu eindelijk bevestigd.
Bron: zijn officele website. Het nieuwsberichtje komt van Yahoo.


Starbucks Corp. chairman Howard Schultz waves goodbye to singer Paul McCartney as McCartney finishes an appearance via a video feed from London, during the Starbucks Corp. annual shareholders meeting, Wednesday, March 21, 2007, in Seattle. McCartney was introduced Wednesday as the first artist signed to Starbucks new record label.

En van zijn officele website nog dit: "Starbucks Entertainment (...) to release Paul McCartney's first studio new album in nearly two years featuring all new songs from the legendary artist. (...) The album is slated to release early this summer.

OK dan!
pi_47546292
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:49 schreef mindgames het volgende:

[..]


[..]

Ook heeft hij een nieuwe producer voor dit album.
Bron? Verschillende Beatles-fora.
Dankjewel
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_47548653
Bron voor bericht over Ringo's nieuwe plaat: TheRockRadio.com
Van diezelfde site:
quote:
London's The Daily Mail reported that Michael Jackson has flown to Britain with his children to meet with Paul McCartney, in an effort to sell him his share of Beatles songs. The price for Jackson's portion of the Northern Songs catalogue, which includes nearly all of John Lennon and Paul McCartney's 1960s compositions, is reportedly worth about $390 million.
Waar ik misschien nog wel het meest naar uitkijk, zijn de nieuwe Lennon-bootlegs die plots zijn opgedoken.
In januari kwam er, uit het niets, een bootleg uit met onbekende (voorheen ongebootlegde) takes van de Plastic Ono Band-sessies uit 1970. Onder andere 2 geweldige takes van 'Love' en takes van 'Remember'.
Zelfs een take van 9 minuten. Dat is weer een andere dan al jaren op CD's te vinden is, die van 8 minuten waar Lennon 'avant garde is french for bullshit!!!' roept. Geweldige geluidskwaliteit ook.
Verder op die CD meer herontdekte takes. Ik had echt gedacht dat de bootleg-put droog was en dat ik alles wel gehoord zou hebben. En dan uit het niets compleet nieuwe bootleg-CD's. Maar het mooiste komt nog. Binnen nu en een maand komen deze 4 CD's uit:
quote:
BEATLES - Great Concert at Shea
2CDs - Yellow Dog Masters Choice - The entire Shea Stadium Concert 1965 plus the BBC TV special and a reproduction of the vinyl album THE BEATLES LIVE AT SHEA as described by Erupting fans [???]. For the first time ever the complete unedited version of the famous Shea Stadium concert. Beautiful packaging in an extra large 14 x 16 cm hardback book with 20 full color pages.

JOHN LENNON - Come On Listen To Me
2CDs - Yellow Dog Masters Choice - Outtakes from Walls and Bridges. First disc has an alternate version of WHATEVER GETS YOU THROUGH THE NIGHT as does the second disc which also includes other Walls and Bridges outtakes. Beautiful packaging in an extra large 14 x 16 cm hardback book with 20 full color pages.

JOHN LENNON - It's Gonna Be Alright
2CDs - Yellow Dog Masters Choice - Outtakes from the first solo album. First disc has an alternate version of the album plus outtakes of Love, Hold On John and Remember. Second disc has outtakes of Hold On John and Love. Beautiful packaging in an extra large 14 x 16 cm hardback book with 20 full color pages.

JOHN LENNON - Remember New York City
2CDs - Yellow Dog Masters Choice - First disc contains outtakes and rehearsals from REMEMBER [???] and the second disc is of different versions and outtakes of Sometime In New York City. Beautiful packaging in an extra large 14 x 16 cm hardback book with 20 full color pages.
Aaaah, voor het eerst de Shea Stadium-tape ZONDER studio-overdubs!
Die tape is vorig jaar voor héél veel geld gekocht op een veiling in Londen.
Nu dus gebootlegd. En ik zag hem deze week opnieuw op Ebay staan.
Gek genoeg is hij meteen van de site afgehaald...
Tape gekocht ----> gebootlegd ----> doorverkocht. Slim.

Verder dus 3x2 CD's met compleet 'nieuwe' en onbekende John Lennon-takes
uit de 'Walls & Bridges', 'Plastic Ono Band' en 'Some Time In...'-sessies. Damn.
Daar kan ik echt heel erg blij van worden .
pi_47549727
Beautiful packaging in an extra large 14 x 16 cm hardback book with 20 full color pages??? Alsof die dingen gewoon in de winkel komen te liggen...? Waar koop je die eigenlijk! Ik download dit soort dingen via usenet. Ik zou trouwens graag een dvd van het concert willen hebben... Ooit een oude vhs > dvd versie gedownload, maar die was te lelijk om aan te zien.

Trouwens wel goed nieuws dat er schijnbaar toch wel snel een nieuwe McCartney-cd komt! Sneller als verwacht!

Jammer verder dat het al een hele tijd stil is rond de remasters...
pi_47551169
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:36 schreef hello_goodbye het volgende:
Beautiful packaging in an extra large 14 x 16 cm hardback book with 20 full color pages??? Alsof die dingen gewoon in de winkel komen te liggen...? Waar koop je die eigenlijk! Ik download dit soort dingen via usenet. Ik zou trouwens graag een dvd van het concert willen hebben... Ooit een oude vhs > dvd versie gedownload, maar die was te lelijk om aan te zien.
Ja, altijd grappig dat de verpakking en kwaliteit van bootlegs tegenwoordig mooier en beter zijn dan de officiele uitgave. In dit geval is er natuurlijk geen officiele uitgave, en die gaat er ook nooit komen.
Je kunt ze op internet kopen, bv. via Ebay. In Amerika gaat dat vaak goed. Ik durf het niet aan, hoor.
Trouwens, deze gaan 80 dollar per stuk kosten. Ik geef geen cent uit aan zogenaamd 'originele' bootlegs.
Lang leve het internet. CD-kwaliteit .flac in een torrent. Al moet ik wel zeggen dat het natuurlijk erg fijn is dat de 'nieuwe opnames' verspreid worden, en niet in de kast blijven liggen.

Over het Shea Stadium concert heb ik heel goed nieuws voor je.
DarthDisc (bootleggers) heeft vorige maand een geweldig goede kwaliteit-versie van de originele ABC-documentaire 'uitgebracht'. De bron is ABC's originele 35mm archief film master.
Dit is dus de documentaire van ABC hé.
quote:
Track List:

[Color Bars & Clock]
Arthur Fiedler Introduction
Shea Stadium
I'm Down
Setting Up, Murray the K
Discotheque Dancers
Beatle Chat
King Curtis
Beatle Chat, Helicopter
Brenda Holloway
Helicopter Ride, Continued
Sounds Incorporated
[Commercial Space – Clock]
The Dressing Room
Introducing the Beatles
Twist & Shout
I Feel Fine
Dizzy Miss Lizzie
Ticket To Ride
Act Naturally
[Commercial Space – Clock]
Can't Buy Me Love
Baby's In Black
A Hard Day's Night
Help!
I'm Down and Credits
ABC Logo and Invaders Promo
En het geluid is op 5 januari 1966 in een speciale studio overgedubt.
'Act Naturally' hebben ze laten zitten, dat is gewoon de versie van Help!
(Nu komt dus binnenkort die bootleg uit met de originele opnames van het Shea Stadium!!!)

Nóg beter nieuws is dat er een andere bootlegger is die een 'definitieve' versie aan het maken is van het Shea Stadium-concert. Die zou in maart uitkomen. Maar omdat de originele (soundboard-)tape nu gebootlegd gaat worden wordt er nog even gewacht. Het staat voor eind april in de planning. Hij heeft een nog betere bron dan DarthDisc. Kleurcorrectie is toegepast, de snelheid is nu juist, het geluid is hersteld en er is (waar mogelijk) Anthology-beelden van het concert gebruikt.
Het wordt een 3 DVD-set.

Disc 1: de originele ABC-documentaire, in de gekke volgorde die ik hierboven heb gepost.
Dus mét overdubt geluid. Precies zoals het in 1967 is uitgezonden, maar dan in de beste kwaliteit.
Misschien komt er een extra audio-optie, waar het originele soundboard-geluid te horen is.
Ook is er bonus-materiaal toegevoegd. Persconferentie enz.
Disc 2: dit wordt de show van ABC, met het originele soundboard-geluid.
Deze DVD komt er alleen als de extra audio-optie niet gaat lukken.
Ik geloof dat het nog meer bonus-materiaal bevat.
Disc 3: de show, in de juiste volgorde zoals hij in 1965 plaatsvond, in de beste kwaliteit met de recentelijk gebootlegde soundboard-bron. Disc 3 is dus gewoon de show zoals hij in 1965 plaatsvond, zonder overdubs of geknip en geplak. Van 2 nummers is geen beeld beschikbaar. Bij deze nummers zal er misschien een slideshow van unieke foto's vertoond worden. Er is in totaal 5 en 20 sec. van deze nummers beschikbaar op beeld, dit zal ook gebruikt worden.

Die bootlegger heeft in het verleden al heel wat moois op DVD-gebied voor The Beatles, natuurlijk illegaal, afgeleverd. Ik verwacht er dus veel van!

Screenshots:





pi_47552447
Ha, ik ben HEEL benieuwd! Nu maar hopen dat ze ook via Usenet te krijgen zullen zijn.
pi_47552751
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:51 schreef hello_goodbye het volgende:
Ha, ik ben HEEL benieuwd! Nu maar hopen dat ze ook via Usenet te krijgen zullen zijn.
Grote kans. In eerste instantie wordt het altijd via torrent-kanalen verspreid.
Daarna vast wel op Usenet.
  donderdag 22 maart 2007 @ 18:14:18 #46
11502 nipeng
The last ride is free
pi_47555276
Geen stoute linkjes hier mocht het spul "uit" zijn.

Ik vind het wel leuk dat de bootlegger wordt geflest. Mooi zo.
pi_47555735
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 18:14 schreef nipeng het volgende:
Geen stoute linkjes hier mocht het spul "uit" zijn.

Ik vind het wel leuk dat de bootlegger wordt geflest. Mooi zo.
Nope, daarom geef ik ook geen links van torrent-sites waar aan de lopende band zeldzaam spul gepost wordt. En inderdaad, tegenwoordig worden alle bootlegs toch via internet verspreid? Er staat vaak 'gratis - niet om verkocht te worden' op de hoes. Ook bij recente live-optredens. Van het, overigens fantastische, optreden van Sean Lennon in Gent en Amsterdam zijn ook goede opnames gemaakt. In de week dat het 'gepost' werd zag ik de CD in de platenbakken op de platenbeurs in Utrecht liggen, met het hoesje uitgeprint. 'Not for sale - trading only' was gewoon weggehaald.

Als je het toevallig tegen komt op internet; download alles van bootlegger Purple Chick. Die is nu bezig aan een reeks waar álle studio-opnames van The Beatles verzameld worden. In feite kun je alle bootlegs gewoon weg gooien als die reeks compleet is. De mono- en stereo-versie van elk album, met de singles, in beste kwaliteit op één CD. Op de CD's daarna de unieke mixen van de nummers, en alle studio outtakes. Gewoon bij elkaar. De beste bronnen van elke outtake worden aan elkaar geplakt. Voorbeeld: take 3 is op de ene bootleg 6 minuten lang. Op de andere bootleg is-ie 3 minuten lang, maar de kwaliteit is daar veel beter. Dan wordt de 6 minuten-take afgewisseld met betere kwaliteit van de 3 minuten-versie. Het gaat hier dus om dezelfde opname, die in verschillende kwaliteit beschikbaar is. Het tempo op elk nummer is correct. Elke beschikbare fractie is er op gezet. De set wordt dan gewoon op internet gezet met de boodschap: 'puur voor de fans - niet om verkocht te worden'.
Purple Chick heeft ook álle Get Back Sessions verzameld, het meest complete overzicht tot nu toe. Als band A stopt, wordt band B ingezet. En vice-versa. Mooi genummerd per gespeelde track. 87 CD's in totaal . Mijn platenkast, wat doe je . Ook álle BBC-opnames staan op zo'n 10 CD's. Compleet, zonder fouten. Een hele geruststelling dat je, als je die set compleet hebt, ook álle BBC-opnames (of Get Back-opnames) bij elkaar hebt.

Ik post dus geen links, maar wil alleen aantonen dat er tegenwoordig geen winstoogmerk meer op zit.
pi_47561416
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 18:14 schreef nipeng het volgende:
Geen stoute linkjes hier mocht het spul "uit" zijn.
Wel naar mij toe sturen per prive bericht.
Alvast bedankt!
Keeping an eye on the world going by my window.
  Redactie Frontpage vrijdag 23 maart 2007 @ 11:43:40 #49
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47576002
Maar er is meer...

1971. This never-before-circulated 65-minute audio cassette, formerly the property of WPLJ disc jockey Howard Smith, documents the backstage activity that transpired primarily between John Lennon, Yoko Ono and Frank Zappa prior to the Mothers of Invention's Fillmore East concert of June 6, 1971 (which included a surprise guest appearance by Lennon and Ono). After being interviewed by Smith earlier in the day, the Lennons were persuaded to perform that evening at the insistence of Andy Warhol. Heard on this one-of-a-kind tape is Lenno n singing and playing guitar with Zappa on extended 12-bar blues improvisations; some segue into "Good Rockin' Tonight/Mystery Train" and "Money." Ono can also be heard in the background. The guitar riff from "Abbey Road"'s "I Want You (She's So Heavy)" is also heard, presumably being played by Zappa. Lennon and Zappa are also heard discussing and playing guitar parts that will be employed during the show. Banter and conversation are interspersed throughout. The quality of the recording is uneven, with vocals sometimes being obscured by the guitars. This original tape is offered as a collector's item only, and does not come with copyright privileges.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_47576488
Bij de Plato is er nu een dvd set te koop met de 4 Ed Sullivan shows met de Beatles. Het zijn de complete shows wat wel geinig is omdat je naast de optredens van de Beatles ook andere lui ziet optreden uit die tijd en er zelfs de reclames tussen zitten. Errug tof en voor maar 9 euro zeker te doen. (2 dvd's)
Wordt vooral ouder materiaal gespeeld maar daar hoeft niks mee te zijn dacht ik zo. Meest recentste nummers die ze spelen zijn enkele nummers van Help!
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:13:22 #51
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_47578687
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:58 schreef Honky het volgende:
Bij de Plato is er nu een dvd set te koop met de 4 Ed Sullivan shows met de Beatles. Het zijn de complete shows wat wel geinig is omdat je naast de optredens van de Beatles ook andere lui ziet optreden uit die tijd en er zelfs de reclames tussen zitten. Errug tof en voor maar 9 euro zeker te doen. (2 dvd's)
Wordt vooral ouder materiaal gespeeld maar daar hoeft niks mee te zijn dacht ik zo. Meest recentste nummers die ze spelen zijn enkele nummers van Help!
Ik heb deze dvd's ook. Leuk om eens te zien, maar meer ook niet. Wel lollig dat na het eerste optreden van The Beatles gelijk die Nederlandse goochelaar zijn kunstje mag doen.
Nothing is real and nothing to get hung about
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:45:28 #52
173091 stefanie123
Eindhoven de gekste!
pi_47581912
hebben jullie de beatles revibval wel eens gezien? echt heel erg tof
Groetjes, Stefanie
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:05:41 #53
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_47593383
Jah in Haarlem, ik vond ze zwaar tegen vallen(dat waren The Bootleg Beatles). Ze speelde veel te kort(70 min ofzo). Ik was laatst in Zwaagdijk naar zo'n revival band(Strawberry Beats), Die begonnen om 16.00 en waren om 20.00 klaar ofzo. Dat zijn nog eens leuke dagen
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 21:25:09 #54
167723 sanni
Acima de seu
pi_47596109

Paul Mc Cartney over Elvis Presley
pi_47598627
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 13:13 schreef Frozen het volgende:

[..]

Ik heb deze dvd's ook. Leuk om eens te zien, maar meer ook niet. Wel lollig dat na het eerste optreden van The Beatles gelijk die Nederlandse goochelaar zijn kunstje mag doen.
Ja, ik vond het ook lollig om te bekijken maar meer ook niet... Ik heb de eerste show zowat helemaal gezien: doordat alle reclames erin zitten is het net alsof je terug gaat in de tijd: da's wel heel erg leuk. Het was toch een groots moment! Maar die andere shows heb ik snel doorgezapt naar The Beatles... en daarna ook niet echt meer bekeken. Maar het is wel leuk om te hebben, zeker voor 9 euro! Ik heb er nog 24 euro voor betaald toen 'ie uitkwam...
pi_47606492
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 21:18 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Wel naar mij toe sturen per prive bericht.
Alvast bedankt!
Ik ben ook wel benieuwd
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:09:38 #57
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_47607321
welke nummers kunnen jullie me als Newbe(atle) aanraden? Ik vind de bekendste nummers erg leuk en ben toch wel benieuwd naar meer
pi_47608046
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:09 schreef morgane het volgende:
welke nummers kunnen jullie me als Newbe(atle) aanraden? Ik vind de bekendste nummers erg leuk en ben toch wel benieuwd naar meer
Van welke nummers houd je dan?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_47608155
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:09 schreef morgane het volgende:
welke nummers kunnen jullie me als Newbe(atle) aanraden? Ik vind de bekendste nummers erg leuk en ben toch wel benieuwd naar meer
Girl
I'm looking through you
For no one
And your bird can sing

Begin daar maar eens mee.
Keeping an eye on the world going by my window.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:01:22 #60
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_47614038
In My Life is ook heel mooi voor beginner-Beatlefan Een vriend van mij vond Another Girl een goed nummer, terwijl die nooit Beatles luistert...
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_47620884
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:45 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Girl
I'm looking through you
For no one
And your bird can sing

Begin daar maar eens mee.
Oftewel, luister eens naar Rubber Soul en Revolver.
pi_47620980
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 20:47 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Oftewel, luister eens naar Rubber Soul en Revolver.
Hehe, ja, The Beatles op hun compositorische hoogtepunt. Of compositoire, ofzo.
Ik bedoel toen hadden ze de allerbeste liedjes.
Keeping an eye on the world going by my window.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 23:27:04 #63
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_47627722
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 17:01 schreef satecl het volgende:
In My Life is ook heel mooi voor beginner-Beatlefan Een vriend van mij vond Another Girl een goed nummer, terwijl die nooit Beatles luistert...
Dat is zo'n goed nummer! Hoewel ik bijna elk nummer goed vindt, elke keer dat dit nummer langs komt gaat de volumeknop net ietsjes verder open!
Nothing is real and nothing to get hung about
  zondag 25 maart 2007 @ 01:35:09 #64
67251 thijs121
Interfacing
pi_47631146
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:32 schreef sanni het volgende:
weet iemand waar ik de duitse versie van " She loves you " op kan vinden?
Was dat die witte cd/lp?
ik heb hem wel.

nog steeeds nog intresse??

hip
And music Will change the world
pi_47634443
quote:
Op zondag 25 maart 2007 01:35 schreef thijs121 het volgende:

[..]

ik heb hem wel.

nog steeeds nog intresse??

hip
Hier kun je 'm ook vinden (incl. lyrics.. erg leuk ):
http://www.youtube.com/watch?v=PbvIhvaV_XA
  zondag 25 maart 2007 @ 14:44:25 #66
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_47639752
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 20:49 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Hehe, ja, The Beatles op hun compositorische hoogtepunt. Of compositoire, ofzo.
Ik bedoel toen hadden ze de allerbeste liedjes.
Dat impliceert dat ze na 1966 bergafwaarts gingen. Dat vind ik toch niet het geval. 1966-1969 was één lang hoogtepunt.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zondag 25 maart 2007 @ 14:50:21 #67
18026 Thelonious
le samouraï
pi_47639913
quote:
Op zondag 25 maart 2007 14:44 schreef Rasing het volgende:

[..]

Dat impliceert dat ze na 1966 bergafwaarts gingen. Dat vind ik toch niet het geval. 1966-1969 was één lang hoogtepunt.
Toen werkten ze niet meer zo samen, waardoor hun muziek toch wat minder een combinatie van verschillende talenten, verschillende smaken was. De combinatie zoet en zuur.
Ik vind hun muziek uit 1965, 1966, en ook 1967 (al was het toen compositorisch wat mij betreft minder met uitzondering van A Day in the Life, en I am the Walrus) ook veel Britser klinken. Vanaf 1968 vind ik het erg Amerikaans.
Ik heb gisteren nog The White Album gedraaid, vind het echt geweldige muziek, maar het allergeweldigst vind ik toch de muziek van daarvoor.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_47671042
McCartney en Ringo doen nog wel regelmatig Beatlesnummers tijdens optredens, maar deed Lennon dit eigenlijk nooit? Enige wat ik me kan herinneren zijn die 3 nummers bij Elton John.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_47671754
Volgens mij heeft Lennon ook nooit zo veel opgetreden of getourd, in vergelijking met de andere Beatles.

Ik heb een supercheap live-DVD'tje van 'm, op Madison Square. Daar speelt 'ie Come Together ("from back in the days, when I was still in the Rolling Stones")

[ Bericht 2% gewijzigd door webfreak op 26-03-2007 14:30:18 ]
  Redactie Frontpage maandag 26 maart 2007 @ 16:34:34 #70
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47677034
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:19 schreef webfreak het volgende:
Volgens mij heeft Lennon ook nooit zo veel opgetreden of getourd, in vergelijking met de andere Beatles.

Ik heb een supercheap live-DVD'tje van 'm, op Madison Square. Daar speelt 'ie Come Together ("from back in the days, when I was still in the Rolling Stones")
Sterker nog, hij heeft nooit getourd als solo artiest.
Harrison ook niet trouwens, behalve wat shows in Japan begin jaren 80.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_47678027
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 20:49 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Hehe, ja, The Beatles op hun compositorische hoogtepunt. Of compositoire, ofzo.
Ik bedoel toen hadden ze de allerbeste liedjes.
Dat is een kwestie van smaak...
pi_47678203
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:56 schreef Honky het volgende:
McCartney en Ringo doen nog wel regelmatig Beatlesnummers tijdens optredens, maar deed Lennon dit eigenlijk nooit? Enige wat ik me kan herinneren zijn die 3 nummers bij Elton John.
Inderdaad nooit getoerd. In 1969 hier en daar wat gelegenheidsoptredens gedaan met Eric Clapton en George Harrison. Dan speelde hij 'Cold Turkey' en gingen ze los in een jamsessie met Yoko. In 1971 speelde hij, om John Sinclair vrij te krijgen, op de zogeheten 'John Sinclair Rally'. Daar speelde hij 'Imagine' en wat van zijn politieke songs, die hij in 1972 zou uitbrengen. Hij had een hele tour met politieke nummers gepland, om Nixon te dwarsbomen. Maar omdat de regering begon met een grondig onderzoek naar John, leek het zijn begeleidingsband geen goed idee. John zou optreden op het concert voor Bangladesh, van George Harrison. John zou Yoko meenemen op het podium, en dat hoefde niet zo nodig van George. Nog steeds trad John zo nu en dan op, met vrienden. Hij jamde met Frank Zappa rond 1971 en 1972. Nooit speelde hij Beatle-nummers. In 1971 trad hij voor het eerst op met een volledige set. Wederom was dit een liefdadigheidsoptreden. Het enige Beatles-nummer wat hij speelde was 'Come Together'. "Come Together, right now. Stop the war!" Dit optreden is gefilmd en uitgebracht op VHS in 1987. Er zijn verschillende bootleg-DVD's van 'verkrijgbaar'. Jammer genoeg bevat deze uitgave het middag-optreden, terwijl het avond-optreden véél beter was. Op 24 november 1974 trad hij voor het laatst op in het openbaar. Met Elton John speelde hij de nummers 'Lucy In The Sky', 'Whatever Gets You Thru The Night' en 'I Saw Her Standing There'. Stiekem ook het intro van een ander Beatles-nummer als soundcheck en 'tease'. Maar daar moeten jullie zelf maar achter komen! In juni 1975 treed hij op op een besloten feest voor Sir Lew. Daar is nog echt een geweldig goed verhaal over te vertellen. Dat doe ik een andere keer, ok?

Op studio-tapes voor de Double Fantasy-sessies is te horen dat hij, voor het eerst in 14 jaar, weer zin had om te touren. Het werkte goed met deze band, en hij kon niet wachten om de nieuwe nummers aan een groot publiek te laten horen. Vanaf die tijd vond hij het ook niet (zo heel) erg meer om over Beatles-nummers te praten. Tijdens de sessies speelden ze zelfs, niet echt serieus, wat Beatles-nummers. Dus, in 1980 plande hij een grote tour met zijn studio-band voor de lente van 1981.
...
  maandag 26 maart 2007 @ 18:46:11 #73
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_47681474
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:09 schreef mindgames het volgende:

[..]
Mooi verhaal
Best jammer dat John geen tour meer heeft ondernomen. Heel zijn solo carriere is goed te pruimen en zou zeker de moeite waard zijn geweest.
Jouw posts zijn echt een genot om te lezen
Signatuur enzo.
  Redactie Frontpage maandag 26 maart 2007 @ 19:23:36 #74
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47682843
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:46 schreef Nonnel het volgende:

[..]

Best jammer dat John geen tour meer heeft ondernomen. Heel zijn solo carriere is goed te pruimen en zou zeker de moeite waard zijn geweest.
Jouw posts zijn echt een genot om te lezen
Jaaaa Two Virgins en Life with the Lions live!!! Gaaaaaf
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_47682934
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:46 schreef Nonnel het volgende:
Best jammer dat John geen tour meer heeft ondernomen. Heel zijn solo carriere is goed te pruimen en zou zeker de moeite waard zijn geweest.
Jouw posts zijn echt een genot om te lezen
Thanks! Ik zou me ook wel een John-solo setlist kunnen voorstellen, die hij op zijn wereld-tournee had kunnen doen! Maar ja...
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Jaaaa Two Virgins en Life with the Lions live!!! Gaaaaaf
Ja, als toegift!
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:09 schreef mindgames het volgende:
Met Elton John speelde hij de nummers 'Lucy In The Sky', 'Whatever Gets You Thru The Night' en 'I Saw Her Standing There'. Stiekem ook het intro van een ander Beatles-nummer als soundcheck en 'tease'. Maar daar moeten jullie zelf maar achter komen!
Ik zal binnenkort het fragment even opzoeken, is toch wat makkelijker.
  Redactie Frontpage maandag 26 maart 2007 @ 19:35:45 #76
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47683362
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:25 schreef mindgames het volgende:

[..]

Thanks! Ik zou me ook wel een John-solo setlist kunnen voorstellen, die hij op zijn wereld-tournee had kunnen doen! Maar ja...
[..]

Ja, als toegift!
[..]

Ik zal binnenkort het fragment even opzoeken, is toch wat makkelijker.
Welk een goed idee!

The John Lennon ' I fooled you all, i am still alive' tour 2007!!

1 - Instant Karma

2 - Whatever gets you through the night

3 - Crippled inside

GROTE WITTE PIANO VERSCHIJNT OP TONEEL

4- How?

5- Old dirt road

6- Imagine (vooruit dan maar...omdat ' het volk' dit wil horen )

PIANO VERDWIJNT WEER EVEN

7- Power to the people

8 - Sunday Bloody sunday

9 - Attica state

10- What you got

ACOUSTISCHE SET

11 - #9 dream

12 - Mind Games

13 - Out the blue

ELECTRISCHE SET

14- I found out

15 - Move over Ms. L

GROTE WITTE PIANO KOMT WEER TERUG

16 - Nobody loves you

17 - Jelous guy

18 - Starting over

LAATSTE ELECTRISCHE SET

19 - Gimme some truth

20 - I'm losing you

21 - Woman is the nigger of the world

ENCORE 1

1 - Watching the wheels

2 - Strawberry fields

ENCORE 2

1 - A Day in the life (paul's stukje door Yoko gezongen. Jawel)

T-shirts 20 euro per stuk!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 26 maart 2007 @ 19:37:59 #77
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47683458
Damn, dat lijkt me echt een gave Lennon avond trouwens haha
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_47684215
Wow!
Het idee over ADITL, briljant!
Zou hij als extra toegift 'Nobody Told Me' kunnen spelen?
Oh nee, dat kan niet. Als hij nog had geleefd had hij dat nummer namelijk aan Ringo gegeven.
Alhoewel hij het dan alsnog kan spelen.
pi_47685106
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:25 schreef mindgames het volgende:
Ik zal binnenkort het fragment even opzoeken, is toch wat makkelijker.
Voor de mensen die de opname nooit gehoord hebben. Klik hier en beluister welk nummer John bij wijze van 'soundcheck' heeeel kort laat horen. Vanaf 0:15. Subtiel... Echt een goede grap . De mensen het publiek die het was opgevallen gingen vast en zeker uit hun dak. En het nummer dan gewoon niet spelen .
pi_47687520
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:09 schreef mindgames het volgende:
In juni 1975 treed hij op op een besloten feest voor Sir Lew. Daar is nog echt een geweldig goed verhaal over te vertellen. Dat doe ik een andere keer, ok?
De ingewikkelde strijd rond de Beatles-rechten was in 1975 nog in volle gang. Ik ga niet in op elk nummer en welk aandeel welke eigenaar heeft, dat weet ik zelf ook niet! Dat is zo ingewikkeld... Long story short: Dick James was de uitgever van de Beatles-nummers. Northern Songs Ltd. was daar voor opgericht. Dick James was de grootste aandeelhouder van Northern Songs. The Beatles wilden in 1969 graag zelf eigenaar worden van alle rechten. Dick James was zich daar van bewust en begon onderhandelingen met Sir Lew Grade. Dit was de man achter ATV. The Beatles hadden niet genoeg geld om tegen Sir Lew Grade op te boksen. Dick James werd multi-miljonair toen hij zijn aandelen verkocht aan Lew Grade. Aan het eind van de rit was het aandeel van ATV groter dan het aandeel van The Beatles in de rechten van hun eigen liedjes. Een harde rechtstrijd volgde. Lew Grade kreeg gelijk. Zelfs de opbrengensten van de rechten van McCartney- en Lennon-solo nummers gingen tot 1973 gedeeltelijk naar Lew Grade. Uitgebreid verhaal vind je hier. Uiteindelijk zijn de meeste rechten in 1985 weer verkocht aan Michael Jackson. (Het gerucht gaat dat hij ze nog dit jaar aan McCartney en Ono gaat verkopen om uit de schulden te komen.)

Maar goed, in 1973 hadden McCartney en Lennon dus nog gezeur met die rechten. De rechter heeft toen beslist dat John en Paul, volgens contract, beide een televisie-optreden moesten verzorgen voor Lew Grade (ATV). Daarna waren ze er van af. McCartney deed zijn best om, in 1973, een gladde special met de titel 'The James Paul McCartney Show' te verzorgen. Lennon deed dit anders. Hij liet Lew Grade wachten tot 1975 om hem vervolgens geweldig 'terug te pakken'. Lennon besloot om op te treden op een besloten feest waar Sir Lew Grade geëerd werd. "A Salute to Sir Lew Grade". In plaats van dat hij met indrukwekkende band 'Strawberry Fields' of 'Help!' speelde, waar Sir Lew Grade op had gehoopt, had hij een ander idee. Hij deed 2 covers! 'Slippin' and Slidin'' en 'Stand By Me', van zijn toen recente album 'Rock 'n Roll'. Al kauwgomkauwend kwam hij, bijna ongeinteresseerd, het podium op. Hij had een strak rood pak aangetrokken, en speelde niet live! Alleen zijn microfoon stond aangesloten. Zelfs zijn snaar breekt onder het optreden, hij gaat gewoon door. Onder het optreden trekt Lennon (de gebruikelijke) gekke bekken en roept wat tussen de teksten door.

Hij had zijn (playbackende) achtergrondband ook zulke gekke pakken aangedaan. Ook had hij speciale maskers laten maken met twee gezichten, wat moest laten zien hoe hij écht over Sir Lew Grade dacht: 'two-sided faced'. In het refrein van Slippin' and Slidin' wees hij naar de kant van Lew Grade en zong: 'I won't be your fool no more!!'. En dat was ook zo, hij was nu van alle verplichtingen af. Aan het eind zong hij toch nog 'Imagine', op gitaar. Niet vanaf de beroemde piano. Het is niet bevestigd of deze opname wél live is, of dat er eerder een instrumentale studio-opname is gemaakt. Voordat hij begint met zingen maakt hij nog een soort kots-gebaar. Niet te zien op deze YouTube-video. Zelfs niet op de Lennon: Legend-DVD, geloof ik.. Wel op een bootleg-DVD van de show, vandaar.

De zaal was gevuld met genodigden. Vrienden van Sir Lew, uit de entertainment-business. Stijve harken dus! Lennon had rond die tijd nog steeds veel problemen met de Amerikaanse immigratie-dienst. Lennon veranderde 'And no religion too' uit 'Imagine' in: '.And no immigration too'. Bekijk de YouTube link vanaf 1:10 en kijk naar de man, linksonder in het publiek, als hij die zin zingt.

'Stand By Me' is niet uitgezonden op TV. Er is wel een door iemand uit het publiek opgenomen bootleg-opname van beschikbaar. Slippin' and Slidin' en 'Imagine', klik!

Long story short zei ik toch?
  maandag 26 maart 2007 @ 21:19:06 #81
18026 Thelonious
le samouraï
pi_47688224
Dit zijn gewoon 2 gasten in een boekenwinkel maar ik vind het een geweldige versie van While my guitar...
http://www.youtube.com/watch?v=wSgRKWu09v0
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_47691240
Fansite MaccaReport (wéér zo'n overzichtelijke site...) bericht dat het nieuwe album al voltooid is en dat het een mix wordt tussen Driving Rain-outtakes en nieuwe nummers. 50/50 band/solo dus. Het gerucht gaat (ja, alweer) dat hij zijn oude Driving Rain-producer weer in de hand heeft genomen. Er zijn onbevestigde geruchten (ja, alw...) dat het album uitgebracht gaat worden op 18 juni, de 65ste verjaardag van Paul, en dat het McCartney III gaat heten. Dát is interessant. McCartney I was na de Beatles, McCartney II was vlak na Wings, McCartney III is na zijn scheiding? Diezelfde site schrijft over een aankomende Engelse tournee? 2 optredens op verschillende plaatsen op dezelfde dag? Allemaal nog erg vaag, dus.
  maandag 26 maart 2007 @ 23:50:29 #83
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_47695950
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:05 schreef mindgames het volgende:


Hij had zijn (playbackende) achtergrondband ook zulke gekke pakken aangedaan. Ook had hij speciale maskers laten maken met twee gezichten, wat moest laten zien hoe hij écht over Sir Lew Grade dacht: 'two-sided faced'. In het refrein van Slippin' and Slidin' wees hij naar de kant van Lew Grade en zong: 'I won't be your fool no more!!'. En dat was ook zo, hij was nu van alle verplichtingen af. Aan het eind zong hij toch nog 'Imagine', op gitaar. Niet vanaf de beroemde piano. Het is niet bevestigd of deze opname wél live is, of dat er eerder een instrumentale studio-opname is gemaakt. Voordat hij begint met zingen maakt hij nog een soort kots-gebaar. Niet te zien op deze YouTube-video. Zelfs niet op de Lennon: Legend-DVD, geloof ik.. Wel op een bootleg-DVD van de show, vandaar.

'Stand By Me' is niet uitgezonden op TV. Er is wel een door iemand uit het publiek opgenomen bootleg-opname van beschikbaar. Slippin' and Slidin' en 'Imagine', klik!

Long story short zei ik toch?
Het staat absoluut op de Lennon - Legend DVD! Ik heb m. Volgens mij zelfs met Tony Levin op bas...
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_47697403
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:50 schreef Frozen het volgende:
Het staat absoluut op de Lennon - Legend DVD! Ik heb m. Volgens mij zelfs met Tony Levin op bas...
Jawel, ik weet dat 'Imagine' van Lew Grade op Lennon: Legend staat, maar ik had het over dat vreemde gebaar wat ik zag op de bootleg. Ach, het is maar een detail. Duidelijk was dat hij het er niet mee eens was! . Ik geloof dat Tony Levin pas sessie-muzikant van Lennon werd in 1980, voor de Double Fantasy- en Milk And Honey-sessies. In 1980 wilde John fris beginnen, met een volledig nieuwe band.
pi_47698088
Eigenlijk háát ik deze smiley, maar het is op dit moment wel op zijn plek: .
pi_47701721
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:34 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Sterker nog, hij heeft nooit getourd als solo artiest.
Harrison ook niet trouwens, behalve wat shows in Japan begin jaren 80.
George Harrison heeft in 1974 een grote tournee door de VS gedaan ("Haris On Tour") met ellenlange voorprogramma's van Ravi Shankar)...
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_47704910
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 09:29 schreef Simpleton het volgende:
George Harrison heeft in 1974 een grote tournee door de VS gedaan ("Haris On Tour") met ellenlange voorprogramma's van Ravi Shankar)...
Ja, ook wel genoemd de 'Dark Horse Tour', wat door cynici als 'Dark Hoarse Tour' werd bestempeld, door zijn schorre stem in die tour. Zijn goede kwaliteit bootlegs van beschikbaar. Hij speelde zelfs 'In My Life'. Wel veranderde hij één zin in: "In my life, I love God more.." John Lennon kwam een aantal keer langs om een optreden te bekijken met May Pang. In New York was Ravi Shankar ziek. Volgens May Pang zei John toen opgelucht: "Godzijdank, hoeven we daar niet ook nog eens door heen zien te komen!"
  Redactie Frontpage dinsdag 27 maart 2007 @ 12:32:21 #88
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47707675
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:18 schreef mindgames het volgende:
Fansite MaccaReport (wéér zo'n overzichtelijke site...) bericht dat het nieuwe album al voltooid is en dat het een mix wordt tussen Driving Rain-outtakes en nieuwe nummers. 50/50 band/solo dus. Het gerucht gaat (ja, alweer) dat hij zijn oude Driving Rain-producer weer in de hand heeft genomen. Er zijn onbevestigde geruchten (ja, alw...) dat het album uitgebracht gaat worden op 18 juni, de 65ste verjaardag van Paul, en dat het McCartney III gaat heten. Dát is interessant. McCartney I was na de Beatles, McCartney II was vlak na Wings, McCartney III is na zijn scheiding? Diezelfde site schrijft over een aankomende Engelse tournee? 2 optredens op verschillende plaatsen op dezelfde dag? Allemaal nog erg vaag, dus.
Maar zou wel vreemd wezen want 1 en 2 zijn bij hem thuis opgenomen...en dus zou je verwachten dat zoiets bij 3 ook is, toch?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_47708741
Als we dan toch bezig zijn, wat zijn die remasters precies? Gewoon de albums die al uit zijn maar dan in betere kwaliteit ofzo? Kan ik beter wachten met het kopen van resterende albums? (Heb nu MMT en Help!)
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_47715836
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:03 schreef Honky het volgende:
Als we dan toch bezig zijn, wat zijn die remasters precies? Gewoon de albums die al uit zijn maar dan in betere kwaliteit ofzo? Kan ik beter wachten met het kopen van resterende albums? (Heb nu MMT en Help!)
Héél simpel uitgelegd zit het als volgt:
Als de mixen van een album voltooid zijn, wordt er een master gemaakt. Dat was vroeger een band waar alle nummers in de goede volgorde met de juiste tijd tussen de nummers op stonden. Om het geheel bij elkaar te laten horen wordt dat 'gemasterd'. Alle nummers worden op het gebied van klank en volume op elkaar afgestemd door middel van EQ, compressie en limiting. Daarmee kun je een plaat véél beter laten klinken. Maar als dat verkeerd gebeurd, zoals bij de CD-uitgaven van The Beatles die al vanaf 1987 in de winkels liggen, kan het een plaat helemaal kapot maken. Veel platen uit de jaren '60, '70 en '80 worden dus vandaag de dag gerémasterd. Opnieuw gemasterd dus. Helaas is dat vaak geen verbetering. Dat komt omdat platenmaatschappijen geen fuck geven om geluidskwaliteit. Als een plaat te hard gemasterd wordt kan het gaan klinken als een baksteen. Letterlijk dan, als je naar de geluidsgolven kijkt. 'Love' is zo nu en dan een baksteen. Kijk naar de geluidsgolven van 'Eleanor Rigby', zonde. Maar ik stoor me er niet zo aan. Over het algemeen klinkt 'Love' een stuk helderder. Een voorbeeld van een verschrikkelijk slecht gemasterde plaat is 'Californation' van RHCP. Ik heb nog nooit zo'n baksteen gehoord. Check die geluidsgolven! The Beatles zijn tot op de dag van vandaag nog steeds niet geremastered. Hoe het zat met de CD-uitgaven die in 1987 werden uitgebracht kun je in een eerder topic lezen .

Veel mensen (soms puristen) vinden dat je van de masters af moet blijven. Als The Beatles Rubber Soul in 1965 gemixt hebben met de stemmen aan één kant van het stereobeeld moet dat zo blijven. Ik denk daar anders over. Breng gewoon de orginele stereo- en monomasters, voor de nostalgie, uit. Maar zorg ook voor een nieuwe stereomix waar alle instrumenten juist over het stereobeeld verdeeld zijn. Helaas is het bij (veel) nummers onmogelijk om een nieuwe stereo-mix te maken. Ik vraag me af hoe ze dat gaan oplossen! Ook hier geldt weer dat een nieuwe mix, met de verkeerde mensen achter de knoppen, muziek volledig kan verkloten... Niet dat ik zo'n geluidspurist ben ofzo (nee, écht niet!), maar ik krijg plaatsvervangde schaamte als ik in het boekje van '1' lees dat het geremastered is met behulp van Sonic Sound NoNoise!! Als je iets NIET NEVER NOOIT moet doen met opnames is er Noise Reduction op toepassen. Zo haal je het leven uit de muziek volledig weg. Om te huilen, die remixen van Yellow Submarine uit 1999 waar hetzelfde gebeurd is.

Is er dan sprake van remasters? Ja, als sinds 1987 roepen mensen dat het écht niet langer kan en de volledige Beatle-catalogus moet worden geremastered of geremixt, of beide! Maar het gebeurd alsmaar niet. Steeds als de geruchten op zijn hoogtepunt zijn, verschijnt er niets... Een verjaardag is voor een platenmaatschappij dé aanleiding om een 'oude' plaat opnieuw uit te brengen. Kijk maar naar 'Pet Sounds', die is vorig jaar voor de 3de keer geremastered uitgebracht. Nieuwe stereo-mix inclusief de orginele mono-mix. Zelfs een 5.1-mix! Ja, bij The Beach Boys lukt het wél om een proper product op de markt te brengen! Maar bij The Beatles is elk mogelijke 'verjaardag' voorbij gegaan zonder ook maar één geremasterde seconde. Ok, 'Love' is wel de ultieme tease om te laten horen hoe het kán klinken.
Dit jaar zijn er nog 3 grote mogelijkheden. Óf er komt op 1 juni 2007 de 40-jarige verjaardag van Sgt. Pepper uit. Óf ze gaan iets doen met de eerste ontmoeting van John en Paul in 1957, deze zomer 50 jaar geleden. Óf ze gaan de remasters vanaf de herfst van dit jaar uitbrengen, dan is het 55 jaar geleden dat de eerste Beatles-plaat verscheen. Geen mooi getal, maar ja. De datum van Sgt. Pepper is al dichtbij. Daarom niet onwaarschijnlijker. Bedenk dat bij The Capitol Albums de aankondiging ook pas één maand voor de daadwerkelijke verschijning was. En als ze ook dit weer allemaal voorbij laten gaan eet ik mijn sok op. Of kan ik dat beter niet zeggen?

P.S. Sorry dat ik zo veel stof nodig heb om mijn punt te maken. Het was niet de bedoeling om er een platenmaatschappij-bash post van te maken. Er zijn ook veel goede dingen gedaan, zoals het uitbrengen van Anthology. Maar waar is Take 11 van 'What You're Doing'? Waar is de jam-sessie van 'She's A Woman'? Waarom zijn de nummers uit 1964 in mono terwijl er 4-sporen opnames van zijn?
Just kiddin'..

En oh ja, om écht antwoord te geven op je vraag: Je kunt het best even wachten met het aanschaffen van álle platen. Zo zonde het volle pond te betalen áls er binnenkort misschien remasters komen met véél beter geluid. Het is wel typisch dat Sgt. Pepper in veel Engelse en Amerikaanse webshops ineens afgeprijsd is... Play.com laat zelfs zien dat Sgt. Pepper niet meer verkrijgbaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door mindgames op 27-03-2007 16:31:41 ]
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:58:11 #92
11502 nipeng
The last ride is free
pi_47723574
Nou geleficiteerd met je bootleg site.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 maart 2007 @ 20:00:29 #93
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47723662
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:58 schreef nipeng het volgende:
Nou geleficiteerd met je bootleg site.
rofl!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_47724418
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:00 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

rofl!
Ghehehe, er wordt niets op verkocht, er wordt informatie verstrekt. Wees maar rustig. Bedenk dat die site dé bron van informatie op internet is met informatie over opnames van alle soorten artiesten, niet alleen The Beatles. Het is een geweldig overzicht van alle officele, en onofficele opnames. Toen de site gestopt was werd het ineens een stuk lastiger om te weten welke opname waar vandaan kwam. Misschien kun je je dan indenken dat er mensen blij kunnen zijn dat die site weer in de lucht is.
  Redactie Frontpage dinsdag 27 maart 2007 @ 20:20:16 #95
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47724507
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:18 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ghehehe, er wordt niets op verkocht, er wordt informatie verstrekt. Wees maar rustig. Bedenk dat die site dé bron van informatie op internet is met informatie over opnames van alle soorten artiesten, niet alleen The Beatles. Het is een geweldig overzicht van alle officele, en onofficele opnames. Toen de site gestopt was werd het ineens een stuk lastiger om te weten welke opname waar vandaan kwam. Misschien kun je je dan indenken dat er mensen blij kunnen zijn dat die site weer in de lucht is.
Ik ken de site ja.

Ik ken ook Azing Moltmaker. Die gaf me ooit voor drop bootlegs.
Kan dat ook bij bootlegzone denk je?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_47724565
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:20 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ik ken de site ja.

Ik ken ook Azing Moltmaker. Die gaf me ooit voor drop bootlegs.
Kan dat ook bij bootlegzone denk je?
Het was meer een reactie op de user voor jou. Maar, geen idee. Je kunt ruilen. Maar ik weet niet of de truc met Azing ook op BZ werkt. Heb je wel eens een boek van hem gekocht? En zo ja, heeft hij hem ook ongevraagd gesigneerd?
  Redactie Frontpage dinsdag 27 maart 2007 @ 20:27:48 #97
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47724806
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:21 schreef mindgames het volgende:

[..]

Het was meer een reactie op de user voor jou. Maar, geen idee. Je kunt ruilen. Maar ik weet niet of de truc met Azing ook op BZ werkt. Heb je wel eens een boek van hem gekocht? En zo ja, heeft hij hem ook ongevraagd gesigneerd?
Of ongevraagd je andere spullen aangesmeerd? En effe snel wat dvdtjes gebrand? Geen idee joh
Ik las dat tijdschrift ' Beatles Fan Next Generation' . Geen idee of dat nog bestaat. Maar een boek zal ik nooit van hem kopen want hij schrijft echt waanzinnig slecht. Bovendien ben ik echt een groot fan maar het zal me verder aan mijn reet roesten welk serienummer de Pakistaanse SGT.Pepper heeft.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_47724994
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:27 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Of ongevraagd je andere spullen aangesmeerd? En effe snel wat dvdtjes gebrand? Geen idee joh
Ik las dat tijdschrift ' Beatles Fan Next Generation' . Geen idee of dat nog bestaat. Maar een boek zal ik nooit van hem kopen want hij schrijft echt waanzinnig slecht. Bovendien ben ik echt een groot fan maar het zal me verder aan mijn reet roesten welk serienummer de Pakistaanse SGT.Pepper heeft.
Ah, dan delen wij die mening. Die snel gebrande DVD-tjes op de platenbeurs zijn bijna genânt. Toffe kerel, dat zeker. Hij heeft er echt veel verstand van en heeft hart voor The Beatles. Maar een gebrande DVD-versie van Let It Be voor 35 euro verpatsen gaat mij wat ver . Zijn boeken, waarvan ik er een aantal snel heb doorgebladerd op dé platenbeurs in Utrecht, stonden vol met taal-, spel- of voegfouten. Het laatste boek wat van hem verschenen is gaat over de solo-jaren van John Lennon. Die is dan wel weer foutloos, op gebied van taal. Al is het door een corrector nagekeken volgens de inleiding, zijn ook hier weer de nodige fouten te bekennen... Toch zit dat boek een stuk beter in elkaar, grafisch gezien. Ik zou nooit een boek van 'em kopen, maar toch tof dat hij er zo veel energie en tijd insteekt. Alleen die bootleg-DVD's voor 35 euro zijn jammer.
pi_47725905
Azing Opmerkelijke gast ja.

Ben ooit eens op bezoek geweest in zijn "Beatles-museum". Een beetje alsof je 't Stedelijk binnenloopt, en de suppoost je continu kunstwerken probeert te verpatsen
  Redactie Frontpage dinsdag 27 maart 2007 @ 20:55:02 #100
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47725970
Arie voor intimie.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_47726884
Ik ben er anderhalf jaar geleden of zo geweest. Vond het wel leuk. Hij stond soms wel een beetje te patsen met zijn kennis, en heb inderdaad een bootleg DVD gekocht, maar voor iets van 12 euro of zo. 'Wings in America' en 'McCartney Unplugged'. Ik kon ze op het internet niet vinden, en ik ben er wel erg blij mee.

Die boeken zijn inderdaad niet echt je-van-het, al dacht hij dat Stones fans maar wat graag zulke boeken over de Stones wilden hebben. Maar hij houd wel van de Beatles, dat is zeker. Dat 'Venus en Mars' zijn favo McCartney album is, omdat de procuctie zo goed is begrijp ik dan weer niet. Maar goed, ieder z'n ding.

Heb wel een paar koppen koffie van hem gekregen toen ik daar was. Dat was dan wel weer top .
pi_47727235
Hij heeft me destijds verschillende bootleg-DVD's aangeraden. Complete verhalen erbij, best boeiend soms (al draaft Azing meestal door in de details).
2 dagen later had ik ze allemaal binnen via torrent. Dat scheelt toch weer 200 euro
  woensdag 28 maart 2007 @ 13:12:01 #104
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_47746114
Azing is zeker een apart figuur. 1 keertje in het museum geweest toen het nog op de oude locatie zat, hij blijft je echt schaduwen als je daar rondloopt.
Op zich wel handig, want hij weet wel een heleboel verhalen.
Dat hele Amerika gebeuren van hem is ook lekker smakelijk in de krant gezet hier.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_47746996
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:12 schreef Frozen het volgende:
Azing is zeker een apart figuur. 1 keertje in het museum geweest toen het nog op de oude locatie zat, hij blijft je echt schaduwen als je daar rondloopt.
Tja, meestal ben je daar ook alleen, en het hele museum is zo groot als een huiskamer, dus onopgemerkt rondlopen is er niet bij.
Sowieso, zonder zijn verhalen is 't niet de moeite waard. Die prullaria en albumhoezen aan de muur zijn leuk, maar dat heb je na een half uurtje ook wel weer gezien.
Hij weet wel een hoop leuks te vertellen, maar je moet 'm wel sturen anders draaft 'ie door. Op het begeven moment liet hij z'n trouwfoto's aan me zien... Ik bedoel maar.
pi_47835747
Vandaag (vrijdag 30 maart 2007):

The US vs John Lennon, vanaf 00:35 (Nederlandse tijd) op BBC2!
pi_47846221
Dank voor de tip Mindgames!
Ben toch wel nieuwsgierig naar die docu.
pi_47846314
tvp!
pi_47851909
Wat een ongelooflijk slechte docu trouwens.
Pure Lennon-verheerlijking. Ontzettend zwart/wit, en van één kant belicht.
Oooooh wat een held was het toch. Ghandi is er niks bij.

Maargoed, het staat niet voor niks op de filmposter: "From the studio that brought you Fahrenheit 9/11".
  zaterdag 31 maart 2007 @ 02:01:15 #110
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_47852192
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 01:42 schreef webfreak het volgende:
Wat een ongelooflijk slechte docu trouwens.
Pure Lennon-verheerlijking. Ontzettend zwart/wit, en van één kant belicht.
Oooooh wat een held was het toch. Ghandi is er niks bij.

Maargoed, het staat niet voor niks op de filmposter: "From the studio that brought you Fahrenheit 9/11".
Wat is daar mis mee? Lennon is één van de grootste helden van de 20e eeuw.
(ik denk dat jij liever een Macca-docu had gezien)
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_47852323
Ik vond het wel een vermakelijke docu
standaarddrinker
pi_47854765
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 02:01 schreef Price het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Lennon is één van de grootste helden van de 20e eeuw.
(ik denk dat jij liever een Macca-docu had gezien)
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:23:20 #113
18026 Thelonious
le samouraï
pi_47854812
Mij viel vooral op hoe matig ik zijn solo-werk eigenlijk vind. John Sinclair, Power to the people: ik vind het niks.
Gordon Liddy vond ik erg grappig.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_47854853
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 02:01 schreef Price het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Lennon is één van de grootste helden van de 20e eeuw.
(ik denk dat jij liever een Macca-docu had gezien)
Nee, dat slaat nergens op. Ik zou geen keuze kunnen maken tussen Paul en John. Sterker nog: Persoonlijk vind ik John's schreeuw voor vrede een stuk sterker dan Paul's neutraliteit aangaande die zaken.

Maar kom op: Lennon was gewoon een mens. Een verdomd goed liedjesschrijver. Een held op muziekgebied: een pionier, dat zeker.
Maar nu wordt hij geportretteerd alsof 't Jesus zelve is. Alsof hij voor ons gestorven is. Zijn vredes-praktijken worden volledig uit z'n verband gerukt. Alsof we zonder hem het woord 'vrede' nooit gekend hadden. En ook over Yoko geen kwaad woord natuurlijk; zij is de Moeder Theresa in 't verhaal.

De cynische en behoorlijk haatdragende Lennon komt helemaal niet voor in de docu. Dat past gewoon niet in het perfecte plaatje dat deze film neer wil zetten.
Dat bedoel ik met zwart/wit.
pi_47854977
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:23 schreef Thelonious het volgende:
Mij viel vooral op hoe matig ik zijn solo-werk eigenlijk vind. John Sinclair, Power to the people: ik vind het niks.
Gordon Liddy vond ik erg grappig.
Dat zijn dan ook vooral protestliederen. Die gaan vooral om het statement, en niet om de muziek zelf.
Er kwamen tijdens de docu ook juist prachtige nummers langs zoals Nobody Told Me, Instant Karma, God, Gimme Some Truth, Oh My Love enzovoort.
De muziek was voor mij eigenlijk het enige pluspunt
pi_47855068
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:23 schreef Thelonious het volgende:
Mij viel vooral op hoe matig ik zijn solo-werk eigenlijk vind. John Sinclair, Power to the people: ik vind het niks.
Gordon Liddy vond ik erg grappig.
Voor mij valt John Sinclair een beetje in het vakje van Mean Mr Mustard: prachtig maar niet afgewerkt.
Zo een eenvoudig liedje en prachtig rijmende tekst:
It ain't fair
John Sinclair,
In the stair
for breathing air, ...
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:43:20 #117
18026 Thelonious
le samouraï
pi_47855121
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:33 schreef webfreak het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook vooral protestliederen. Die gaan vooral om het statement, en niet om de muziek zelf.
Er kwamen tijdens de docu ook juist prachtige nummers langs zoals Nobody Told Me, Instant Karma, God, Gimme Some Truth, Oh My Love enzovoort.
De muziek was voor mij eigenlijk het enige pluspunt
Nobody told me vind ik best leuk. Maar ik heb geen enkel solo-album van Lennon, of McCartney trouwens. Heb niet eens de moeite genomen om ze te beluisteren. Er ontbreekt voor mij iets essentieels.
Da's mijn smaak.
Maar een protestlied mag best mooi zijn qua muziek. Als bijv. In my life een tekst had gehad over de tragiek van de situatie van John Sinclair had dat toch niets aan de schoonheid van het nummer afgedaan, of aan de boodschap.
Keeping an eye on the world going by my window.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:45:02 #118
18026 Thelonious
le samouraï
pi_47855147
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:40 schreef warpozio het volgende:

[..]

Voor mij valt John Sinclair een beetje in het vakje van Mean Mr Mustard: prachtig maar niet afgewerkt.
Zo een eenvoudig liedje en prachtig rijmende tekst:
It ain't fair
John Sinclair,
In the stair
for breathing air, ...
Maar dat "We gotta, gotta, gotta, gotta" gedeelte stoort me. Dat ie het op een dobro speelt is dan wel weer cool.
Het doet me ook denken aan "In the summertime", een veel leuker nummer.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_47855929
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:43 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Maar ik heb geen enkel solo-album van Lennon, of McCartney trouwens. Heb niet eens de moeite genomen om ze te beluisteren. Er ontbreekt voor mij iets essentieels.
Da's mijn smaak.
Nouja, als je nooit een album van ze hebt gehoord kun je niet echt oordelen natuurlijk, afgezien van de singletjes. Maarja, die geven ook zo'n eentonig beeld. Met name bij Paul. Zijn beste nummers zijn (imho) nooit hits geworden.
Misschien geen verkeerd idee om Walls 'n Bridges (Lennon), Imagine (Lennon) en RAM (McCartney) eens aan te schaffen.



Niet dat er niet meer is hoor, maar persoonlijk vind ik deze 3 platen het meest Beatlesque.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:38:02 #120
18026 Thelonious
le samouraï
pi_47856103
Toevallig heb ik Imagine en Ram wel beluisterd jaren geleden. Dus ik overdreef.
"Heart of the country" en "Uncle Albert" kan ik nog zo meezingen, maar dat vind ik het nadeel van McCartney solo. Een keer horen is genoeg voor mij.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_47871978
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 11:30 schreef webfreak het volgende:
Zijn beste nummers zijn (imho) nooit hits geworden.
de beste Beatles nummers (imho) zijn ook nooit hits geworden
pi_47872507
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 21:31 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

de beste Beatles nummers (imho) zijn ook nooit hits geworden
Klopt.

Want om nou 200 singles uit te brengen, daar is geen beginnen aan
  zondag 1 april 2007 @ 17:35:04 #123
132492 Honky
Rockster
pi_47897431
Hoe is de DVD Imagine eigenlijk? kost 10 euri
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Frontpage zondag 1 april 2007 @ 17:59:35 #124
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47898013
quote:
Op zondag 1 april 2007 17:35 schreef Honky het volgende:
Hoe is de DVD Imagine eigenlijk? kost 10 euri
It's worth every penny.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_47900965
Wat TheGrandWazoo zegt! Bonus-DVD stelt niet veel voor, maar voor deze prijs is dat niet zo erg.

Ik weet welke dag het vandaag is, maar dit artikel van BBC News ziet er toch hoopgevend uit. Morgen een persconferentie van EMI met Steve Jobs als speciale gast? Zoals ik eerder zei, is er nog genoeg tijd om de Sgt. Pepper deluxe-editie in mono/stereo en 5.1 aan te kondigen. Apple/EMI/Capitol/Beatles geeft de informatie altijd vlák voor de release. 1 juni is Sgt. Pepper's 40-jarige verjaardag. 1 april <----> 1 juni. 2 maanden promotie. Zou goed kunnen.

pi_47903868
quote:
Op zondag 1 april 2007 19:36 schreef mindgames het volgende:
Wat TheGrandWazoo zegt! Bonus-DVD stelt niet veel voor, maar voor deze prijs is dat niet zo erg.
Oh trouwens, bedoel je de Imagine DVD (documentaire) of de 'making of Imagine' Gimme Some Truth?
  Redactie Frontpage maandag 2 april 2007 @ 00:17:22 #127
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47912153
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:58 schreef mindgames het volgende:

[..]

Oh trouwens, bedoel je de Imagine DVD (documentaire) of de 'making of Imagine' Gimme Some Truth?
Beide
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 2 april 2007 @ 00:27:57 #128
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_47912489
quote:
Op zondag 1 april 2007 19:36 schreef mindgames het volgende:

Ik weet welke dag het vandaag is, maar dit artikel van BBC News ziet er toch hoopgevend uit. Morgen een persconferentie van EMI met Steve Jobs als speciale gast? Zoals ik eerder zei, is er nog genoeg tijd om de Sgt. Pepper deluxe-editie in mono/stereo en 5.1 aan te kondigen. Apple/EMI/Capitol/Beatles geeft de informatie altijd vlák voor de release. 1 juni is Sgt. Pepper's 40-jarige verjaardag. 1 april <----> 1 juni. 2 maanden promotie. Zou goed kunnen.

[afbeelding]
Ik hoop dat het waar is!
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_47912498
quote:
Op maandag 2 april 2007 00:17 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Beide
Ja, excuus. Het was een vraag aan Honky.
Maar nu weet hij in ieder geval dat beide DVD's meer dan de moeite waard zijn.

Ondertussen staat het Apple/EMI-bericht, behalve bij de BBC,
ook op de sites van NME, CBC, MacWorld en de NY Times.
quote:
Apple Inc. and music label EMI Group plan to announce "an exciting new digital offering,'' EMI said on Sunday, a move that could involve putting the Beatles music catalog online. EMI said it plans to hold a news conference on Monday at its London headquarters where EMI Chief Executive Eric Nicoli will be joined by Apple Chief Executive and co-founder Steve Jobs, the company said in an e-mail to reporters. A live Webcast of the event, which will feature "a special live performance,'' will be available at http://www.emigroup.com beginning at 1 p.m. local time in London (8 a.m. EDT).
Om 14:00 (Nederlandse tijd) weten we dus meer...
Wie zou de 'special live performance' zijn? Zeer geslaagde 2 april-grap anders .

Het kan ook net zo goed gaan over, bijvoorbeeld, dat Apple geen DRM meer gaat gebruiken en dat EMI de eerste platenmaatschappij is die zijn artiesten op die manier aan gaat bieden...
  maandag 2 april 2007 @ 10:02:52 #130
132492 Honky
Rockster
pi_47916907
Ik bedoelde dus de docu, bedankt
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Frontpage maandag 2 april 2007 @ 11:26:11 #131
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47919232
De documentaire bevat misschien weinig nieuws maar zitten leuke beelden tussen. Met name de interviews vind ik erg interessant En zo heb je een aardig beeld van mans carriere. Hoewel er na mijn smaak wel wat zaken over het hoofd worden gezien, maar goed.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_47922255
De persconferentie gaat hoogstwaarschijnlijk over DRM-vrije downloads, niet over The Beatles.
Volg het hier vanaf 14:00.
Dat er niemand van Apple (The Beatles) aanwezig is, zegt misschien al wel genoeg...
pi_47924666
The Good, The Bad & The Queen als 'speciale live-act'. De spreker is zich er van bewust dat het persbericht de nodige roddels en geruchten op gang heeft gebracht. Maar we moeten nog even geduld hebben voor het échte bericht... Hij heeft het al over 'een grote doorbraak voor de muziek-industrie'. Maar ik vrees dat ik dit beter in een Apple-topic kan posten, omdat het niets meer met The Beatles te maken gaat hebben...

edit: Ja, dus. DRM-vrije downloads ism EMI. Geen Beatles. Bron. Al worden The Beatles onderaan het bericht wel genoemd als act bij EMI.
pi_47925437
Ah, eerste vraag uit het publiek meteen over The Beatles! Ze hadden het steeds over 'de complete EMI-catalogus op iTunes' namelijk. Antwoord: "We working on it, and we hope it's soon. We don't know yet." Goddamnit.
  maandag 2 april 2007 @ 15:48:01 #135
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_47927838
Hoi. Ik las laatst in NRC.next een artikel over een boek over The Beatles, en dan vooral over hoe ze in de studio waren, hoe de albums opgenomen werden (wat nogal vernieuwend was, blijkbaar) enzo. Nu is een vriend van me ook bezig met een studio'tje, dus zou het voor hem wel leuk en interessant kunnen zijn.

Het probleem is alleen dat ik de krant niet meer heb en vergeten ben de titel even op te schrijven. Dus iemand hier een idee waar ik het over heb?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_47929099
quote:
Op maandag 2 april 2007 15:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoi. Ik las laatst in NRC.next een artikel over een boek over The Beatles, en dan vooral over hoe ze in de studio waren, hoe de albums opgenomen werden (wat nogal vernieuwend was, blijkbaar) enzo. Nu is een vriend van me ook bezig met een studio'tje, dus zou het voor hem wel leuk en interessant kunnen zijn.

Het probleem is alleen dat ik de krant niet meer heb en vergeten ben de titel even op te schrijven. Dus iemand hier een idee waar ik het over heb?
Het zou kunnen gaan over Recording The Beatles, recentelijk uitgebracht. Dat boek is 4 kilo zwaar, heeft 540 bladzijden en beschrijft elke sessie tot in het diepste detail. Elke gebruikte microfoon, effect, versterker of studio wordt vermeldt. Ook gaan ze uitgebreid in op elk gebruikt spoor bij elk nummer.

Voorbeeld over overdubben bij 2 sporen-opname, hier, PDF-alarm! Voorbeeld over de opname-sessie van 'Mother Nature's Son' hier, wederom PDF-alarm!

Alleen is er één probleem,
het boek is 100 dollar en het kost nog eens 54 dollar om het te laten verzenden naar Europa.

  maandag 2 april 2007 @ 16:49:15 #137
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_47930118
Juist, dat is inderdaad vrij prijzig. Maar het zal inderdaad wel het boek zijn dat ik bedoel. Nou ja, ik mail het in ieder geval even door. Hij zal het wel te duur vinden, maar daar moet hij zelf maar naar kijken.

Bedankt voor je antwoord.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_47931583
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:37 schreef mindgames het volgende:
Ah, eerste vraag uit het publiek meteen over The Beatles! Ze hadden het steeds over 'de complete EMI-catalogus op iTunes' namelijk. Antwoord: "We working on it, and we hope it's soon. We don't know yet." Goddamnit.
Geluidsfragment hier.
pi_47945323
quote:
Op maandag 2 april 2007 15:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nu is een vriend van me ook bezig met een studio'tje, dus zou het voor hem wel leuk en interessant kunnen zijn.
Neeeeeeeeeeee! Niet doen, natuurlijk!!!! Zonde van het geld! Dat boek gaat over de techniek uit de jaren zestig en geloof me, daar heb je nu geen ene moer meer aan! Ik heb zelf een mini mini mini mini studiootje en echt, een gemiddelde pc heeft standaard al meer mogelijkheden dan heel Abbey Road in 1969... (Nou ja, bij wijze van spreken ).

Alhoewel.... als je hem het boek nou WEL laat kopen dan zal hij er binnen 1 minuut achter komen dat hij er voor zijn studio niets aan heeft en dan kan ik het boek voor de helft van de prijs overkopen...
pi_47952490
quote:
Op maandag 2 april 2007 22:46 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Neeeeeeeeeeee! Niet doen, natuurlijk!!!! Zonde van het geld! Dat boek gaat over de techniek uit de jaren zestig en geloof me, daar heb je nu geen ene moer meer aan! Ik heb zelf een mini mini mini mini studiootje en echt, een gemiddelde pc heeft standaard al meer mogelijkheden dan heel Abbey Road in 1969... (Nou ja, bij wijze van spreken ).
Ben ik 't niet mee eens.
OK, de techniek en apparatuur zal verouderd zijn, maar toch denk ik dat je ERG veel kunt leren van de innovatieve manier waarop er destijds werd opgenomen.

Zoals Paul die microfoons door de hele trappenhal zet om een echo te creeëren op drums! Of de stem van John tijdens "Tomorrow Never Knows"... Is ook met veel prutsen (via verschillende versterkers e.d.) tot stand gekomen.
Zoiets zou nu niet meer nodig zijn (alles kan digitaal gesimuleerd worden), maar tegelijkertijd gaven deze opname-methoden een uniek effect aan 't nummer.

Zolang je de opnametrucs niet te letterlijk opvat, kun je er veel van opsteken dunkt me.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:03:14 #142
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_47955508
Juist, wat webfreak zegt. Dat kwam overigens ook veel naar voren in het stuk in NRC.next.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_47956354
Webfreak heeft zeker gelijk. Het wekt ook geweldige inspiratie op, om te lezen hoe The Beatles opnamen. Het is voor een muzikant véél 'romantischer' om te lezen dat dat unieke bassgeluid ontstaan is door een luidspreker voor een buizenversterker te zetten, dan dat dat komt door een ProTools plug-in, om maar een voorbeeld te noemen.
pi_47957297
Damn, eigenlijk wil ik dat boek ook verdomd graag hebben...
Als we nou es met z'n allen bestellen, krijgen we dan geen groepskorting?
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:50:32 #145
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_47957346
Er komt later dit jaar wel nog een goedkopere uitvoering. Dus daar zou je even op kunnen wachten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_47957727
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Er komt later dit jaar wel nog een goedkopere uitvoering. Dus daar zou je even op kunnen wachten.
Dat scheelt wel ja... Maar wat houdt dat 'goedkoper' in?.. Smaller boek ofzo? Of zonder extra's....
  Redactie Frontpage dinsdag 3 april 2007 @ 12:08:09 #147
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47957978
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Er komt later dit jaar wel nog een goedkopere uitvoering. Dus daar zou je even op kunnen wachten.
Klopt! Verkrijgbaar bij de Slegte inclusief ezelsoortjes
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 3 april 2007 @ 12:08:34 #148
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_47957991
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:49 schreef webfreak het volgende:
Damn, eigenlijk wil ik dat boek ook verdomd graag hebben...
Als we nou es met z'n allen bestellen, krijgen we dan geen groepskorting?
Ajoh, Azing maakt wel een kopietje voor je.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_47958114
Ik zie dat er ook veel over Abbey Road Studio's instaat. Mooi is dat. Studio 2 blijft eindeloos fascinerend. En ongelooflijk sfeervol en inspirerend. Zeker in vergelijking met Twickenham
pi_47958136
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 12:08 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ajoh, Azing maakt wel een kopietje voor je.
Ik wil net zeggen, ik sprak hem er in december op aan in de platenbeurs. Hij zei dat hij, als hij weer in Amerika was, zeker wat exemplaren van dit boek zou inkopen.
Over 2 weken weer platenbeurs, misschien liggen ze er .
Wat een prachtig boek lijkt het mij...!
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 12:00 schreef webfreak het volgende:
Dat scheelt wel ja... Maar wat houdt dat 'goedkoper' in?.. Smaller boek ofzo? Of zonder extra's....
Volgens de website komt er 'ergens dit jaar' een versie van het boek uit zonder alle extra's en zonder de 'slipcase'. Maar ik denk niet dat die véél goedkoper zal zijn.
pi_47958137
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 12:08 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ajoh, Azing maakt wel een kopietje voor je.
Voor de dubbele prijs ja
pi_47958223
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 12:12 schreef mindgames het volgende:
Volgens de website komt er 'ergens dit jaar' een versie van het boek uit zonder alle extra's en zonder de 'slipcase'. Maar ik denk niet dat die véél goedkoper zal zijn.
Neuhhh.
Bovendien ben ik altijd nogal geil op extra's. Als ik dan toch een smak geld uitgeef, mogen er best alle toeters/bellen aanzitten
pi_47958514
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 12:15 schreef webfreak het volgende:
Neuhhh.
Bovendien ben ik altijd nogal geil op extra's. Als ik dan toch een smak geld uitgeef, mogen er best alle toeters/bellen aanzitten
Ik wilde precies hetzelfde zeggen, ja. Dan is het niet helemaal compleet, en ben je alsnog veel geld kwijt.
pi_48013484
Ik wil mijn 10.000 post opdragen aan de Beatles
  woensdag 4 april 2007 @ 18:33:30 #155
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_48013550
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik wil mijn 10.000 post opdragen aan de Beatles
Kijk, dat noem ik nog eens een fan!
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_48014087
op Paaspop komen de WanneBe-atles oid
Zal ook wel gaaf zijn.
  woensdag 4 april 2007 @ 19:34:09 #157
18026 Thelonious
le samouraï
pi_48016008
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik wil mijn 10.000 post opdragen aan de Beatles
Driewerf hulde!
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_48047350
Aanstaande zaterdag is er een Beatles Fanclub-dag in Nieuwegein. Volgens de beschrijving is er onder andere een Beatles-markt van een kwart kilometer, uniek beeldmateriaal te zien, een veiling, coverbands, enz. Speciale gast is Klaus Voormann. Ik hoorde dat Klaus Voormann bijna nooit te zien is op fanclub-dagen, maar zaterdag is hij dus wel van de partij. Het klinkt interessant, misschien dat ik langs ga om mijn Revolver-LP of Plastic Ono Band-LP te laten signeren .
  Redactie Frontpage donderdag 5 april 2007 @ 19:14:04 #159
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48052615
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:36 schreef mindgames het volgende:
Aanstaande zaterdag is er een Beatles Fanclub-dag in Nieuwegein. Volgens de beschrijving is er onder andere een Beatles-markt van een kwart kilometer, uniek beeldmateriaal te zien, een veiling, coverbands, enz. Speciale gast is Klaus Voormann. Ik hoorde dat Klaus Voormann bijna nooit te zien is op fanclub-dagen, maar zaterdag is hij dus wel van de partij. Het klinkt interessant, misschien dat ik langs ga om mijn Revolver-LP of Plastic Ono Band-LP te laten signeren .
Ga me nou niet vertellen dat je die dagen van BU niet kent?

Waar kale, dikke vijftigers met gele vingers zich stiekem af rukken op een persing van Abbey Road uit Schubbenköttenveen met serie nummer 39399383 bln.

Klaus Voormann is dan wel weer erg leuk! Hoewel zijn bass spel verder niet echt bijzonder te noemen is...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_48053572
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:14 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ga me nou niet vertellen dat je die dagen van BU niet kent?

Waar kale, dikke vijftigers met gele vingers zich stiekem af rukken op een persing van Abbey Road uit Schubbenköttenveen met serie nummer 39399383 bln.

Klaus Voormann is dan wel weer erg leuk! Hoewel zijn bass spel verder niet echt bijzonder te noemen is...
Haha, natuurlijk ken ik dat wel. Ik ben er ook wel bang voor dat het echt is wat jij voorstelt, om die reden ben ik voorgaande jaren nooit geweest. Maar ik dacht, ik zeg even dat Klaus Voormann komt. Daar zou het mij namelijk om gaan.
  donderdag 5 april 2007 @ 22:07:48 #161
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_48059435
Ik ben al een paar jaar niet meer naar de Beatlesdag geweest. Het wordt steeds minder interessant, omdat je veel spullen via internet kan krijgen. En dan veel en veel goedkoper. Ik herinner me mijn Hard Days Night stropdas. Op de Beatlesdag 100 gulden en via eBay 15 gulden. In de jaren 80 was het nog reuzespannend met labels als The Swinging Pig e.d.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  donderdag 5 april 2007 @ 22:09:58 #162
18026 Thelonious
le samouraï
pi_48059523
Ik ben er nooit geweest. Het enige wat ik wens is wat posters uit hun snorren-periode, net voor de release van Sgt Pepper.
Of misschien wat andere posters.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_48080733
quote:
Grappig dat Geoff Emerick, de orginele engineer uit die tijd, de tracks gaat opnemen op dezelfde apparatuur als The Beatles Sgt. Pepper hebben opgenomen. Dé 4-track recorder.
pi_48136123
Flashback:
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:06 schreef mindgames het volgende:
(...)
Maar het mooiste komt nog. Binnen nu en een maand komen deze 4 CD's uit:
(...)
JOHN LENNON - It's Gonna Be Alright
2CDs - Yellow Dog Masters Choice - Outtakes from the first solo album. First disc has an alternate version of the album plus outtakes of Love, Hold On John and Remember. Second disc has outtakes of Hold On John and Love. Beautiful packaging in an extra large 14 x 16 cm hardback book with 20 full color pages.
(...)
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:36 schreef hello_goodbye het volgende:
Beautiful packaging in an extra large 14 x 16 cm hardback book with 20 full color pages??? Alsof die dingen gewoon in de winkel komen te liggen...?
Ik heb 'It's Gonna Be Alright' op de kop kunnen tikken. Het ziet er bijna mooier uit dat een originele uitgave! Ongelooflijk goede geluidskwaliteit. Compleet nieuwe, nooit eerder gebootlegde, opnames. Ge-wel-dig!
  maandag 9 april 2007 @ 03:00:43 #166
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_48136579
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:20 schreef mindgames het volgende:
Flashback:
[..]


[..]

Ik heb 'It's Gonna Be Alright' op de kop kunnen tikken. Het ziet er bijna mooier uit dat een originele uitgave! Ongelooflijk goede geluidskwaliteit. Compleet nieuwe, nooit eerder gebootlegde, opnames. Ge-wel-dig!
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_48141506
quote:
Op maandag 9 april 2007 02:20 schreef mindgames het volgende:
Flashback:
[..]


[..]

Ik heb 'It's Gonna Be Alright' op de kop kunnen tikken. Het ziet er bijna mooier uit dat een originele uitgave! Ongelooflijk goede geluidskwaliteit. Compleet nieuwe, nooit eerder gebootlegde, opnames. Ge-wel-dig!
GEIL.
pi_48142882
Nieuwe album McCartney: 5 juni in de winkels
quote:
Op het nieuwe album van McCartney, dat op 5 juni zal uitkomen en waarschijnlijk "Memory Almost Full" gaat heten, kijkt hij terug op zijn leven. Hij werkte voor het album samen met Strokes producer David Kahne en het zal het eerste album zijn dat verschijnt op het nieuwe 'Hear Music' platenlabel van Starbucks. McCartney bespeelde de meeste instrumenten zelf op de collage-achtige schijf die ook een vijftien minuten durend stuk bevat dat doet denken aan Abbey Road. "Hij kijkt daarmee terug op zijn leven," volgens Glen Barros, algemeen directeur van de Concord Music Group, de partner van Starbucks. "Je kunt echt elementen horen van het Wings en Beatles tijdperk."
  maandag 9 april 2007 @ 13:04:40 #169
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_48142920
Klinkt niet verkeerd...
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_48143791
quote:
die ook een vijftien minuten durend stuk bevat dat doet denken aan Abbey Road
en
quote:
"Je kunt echt elementen horen van het Wings en Beatles tijdperk."
Maakt me nieuwsgierig
  maandag 9 april 2007 @ 13:43:52 #171
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_48144183
David Kahne heeft het laatste album van de Strokes mooi verneukt. Driving Rain was mooi ruw, First Impressions of Earth was glad en dichtgesmeerd met productietrucjes.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_48149722
Ik ben heel benieuwd!

Wel jammer dat Paul terug is naar David Kahne. Dat is toch een bijzonder saaie keuze. Kahne produceerde ook Driving Rain, dat vond ik qua productie een baggerplaat (songs waren ook niet veel bijzonders maar dat is aan Macca zelf natuurlijk )
  maandag 9 april 2007 @ 20:19:50 #173
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48154848
Een nieuw album op 5 juni al? Goed te horen! Invloeden uit de Beatles- en Wingstijd... ik ben benieuwd Jenny Wren is al het zusje van Blackbird geworden - van welk nummer zou er nu een zusje/broertje uitkomen?
pi_48182595
Ze zeggen natuurlijk altijd dat er invloeden van de Beatles- en Wingstijd te horen zijn. Even ter vergelijking, deze tracklist van 'Chaos' kwam als sterk gerucht van een 'betrouwbare bron binnen Capitol/EMI', een paar maanden voor de release.
quote:
* Flying Blind Dark Eagle - Beatles Style sounding.
* Not Enough Hours In The Day - Ballad similar to Beautiful Night.
* Bushie-Tushie Jelly Jam -Reggae style like de C Moon - George Bush parody.
* I'll Testify (To The Power of Love) - R&B Motown
* Riding On A Rocket - rock and roll a la Jerry Lee Lewis.
* The Wings of a Lightest Weight - Power Pop. Written during Flaming Pie.
* Big Gorilla - pop.
* I Want To To Fly - psychedelic punk
* Comfort of Love - Semi-rocker mentions John Lennon
* Follow Me - Beatles Acoustinc style
* Always Be There - Beatles 1964/65.
* I've Got My Magic Back - Mix between Day Tripper and Paperback Writer.
* Have Mercy On Me -Blues.

Álle titels bleken bullshit, en geen enkel van de beschrijvingen kloppen bij de nummers.
'I Want You To Fly' is later een (hele goede) B-kant geworden. 'Follow Me' staat daadwerkelijk op het album, maar dat was niet zo moeilijk om te gokken omdat hij die al jaren live speelde. Zelfde geldt voor 'Comfort Of Love', waar hij in 2003 vaak mee soundcheckte. Dit is ook een (hele goede ) B-kant geworden. Zo zie je maar hoe geruchten van 'betrouwbare bronnen' op internet later blijken uit te pakken.

Toch is het in dit geval iets anders. www.MemoryAlmostFull.com is geregistreerd op naam van Starbucks en je kunt het album zelfs al bestellen in de voorverkoop...

Btw, nog 7 weken tot de verjaardag van Sgt. Pepper. Pepper is altijd het favoriete album van Aspinell, de directeur van Apple, geweest. Dus ik ruik een remaster...
pi_48185393
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 17:03 schreef mindgames het volgende:
Aspinell, de directeur van Apple,
Ik wilde ook nog vertellen dat ik bijna hoop dat-ie met pensioen gaat nu hij 64 is, zodat de taken eindelijk aan andere mensen worden overgedragen en de remasters, live-DVD's en andere zaken eens uitkomen... Het is geweldig dat hij de eerste stap voor het Anthology-project heeft genomen, maar de laatste 10 jaar is er weinig meer gebeurd... En wat lees ik nu net?
quote:
Neil Aspinall leaves Apple Records after 40 years

London, England, Tuesday, April 10, 2007 – Today Apple Corps Ltd. announced that Jeff Jones will become Chief Executive Officer of Apple Corps Ltd. Apple welcomes Jeff, who comes with over 30 years experience in the music business with a brilliant record. He leaves his position of Executive Vice President, Legacy Recordings/Sony BMG Catalog Worldwide where he has been since 1995.
Apple also announces the departure of Neil Aspinall, who had been with John, Paul, George and Ringo for a spectacular 40 plus years, during which he played an indispensable role for the four. He was there since the inception of the band in Liverpool and has meant so much to the Beatles' family for all these years and still does. However, he has decided to move on. Apple as a whole, and each member of this company, wishes him great success in whatever endeavor he chooses to pursue in the future.
Een 'betrouwbare bron' (ja, daar zijn ze weer ) die dit nieuws al maanden geleden wist te vertellen, wist ook te vertellen dat de remasters al sinds november 2006 klaar zijn en dat er alleen gewacht wordt op een bepaald moment...
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:27:43 #176
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48192583
Ik vond je posts altijd al goed, maar nu ik zie dat je geboortejaar 1990 is waardeer ik ze nog een beetje extra. Voor een 16/17-jarige vind ik dat je erg goed schrijft Ga zo door!
pi_48199990
Wederom flashack:
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:18 schreef mindgames het volgende:

(Nu komt dus binnenkort die bootleg uit met de originele opnames van het Shea Stadium!!!)

Nóg beter nieuws is dat er een andere bootlegger is die een 'definitieve' versie aan het maken is van het Shea Stadium-concert. Die zou in maart uitkomen. Maar omdat de originele (soundboard-)tape nu gebootlegd gaat worden wordt er nog even gewacht. Het staat voor eind april in de planning. Hij heeft een nog betere bron dan DarthDisc. Kleurcorrectie is toegepast, de snelheid is nu juist, het geluid is hersteld en er is (waar mogelijk) Anthology-beelden van het concert gebruikt.
(...)
Doordat de beschreven nieuwe bootlegs van Yellow Dogs dus zijn uitgekomen en daardoor de originele Shea Stadium-opname voor het eerst te horen is, is de desbetreffende bootlegger verder gegaan met zijn project. Een probleem; niemand kan orginele silver discs vinden. Ik zag ze gewoon liggen voor 30 euro, terwijl men op de welbekende bootleg-site dealtjes sluit in Japan om de set voor 85 dollar over te laten vliegen ... Wist ik veel dat ze zo zeldzaam zijn, en in Nederland blijkbaar niet? Maar dat geheel ter zijde.
Voorproefje van hoe Shea Stadium zonder overdubs geklonken heeft, op YouTube.
Je hoort gelijk waarom ze de studio-versie van Act Naturally gebruikt hebben en op I Feel Fine alles overgedubt hebben, voor de televisie-uitzending! Paul's mic staat uit op Act Naturally en John's mic staat bijna uit op I Feel Fine .

Act Naturally
I Feel Fine

Onthoud dat dit de ruwe versies van het project zijn.
pi_48200599
Lol ja, ik dacht dat je 50 ofzo was.
pi_48200997
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:07 schreef Luutgaert het volgende:
Lol ja, ik dacht dat je 50 ofzo was.
Haha, ik beschouw het als een compliment .
pi_48204153
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:07 schreef Luutgaert het volgende:
Lol ja, ik dacht dat je 50 ofzo was.
LOL
  Redactie Frontpage woensdag 11 april 2007 @ 13:09:15 #182
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48212916
Bron: Steve Hoffman. Doorgaans wel betrouwbaar

Caution: Over the top Macca Fanboy Spewing w/Spoilers.

I was lucky enough to hear the full album last night. Honestly, I wasn't expecting the world - Paul seems to have a habit of following up a strong release (Chaos & Creation) with a dud. I'm happy to say this album exceeds all of my expectations. One of his best!

Five listens in (I'm guessing on song titles), here's a track-by-track:

1. "Everybody Gonna Dance Around Tonight" (title?) - Short album opener. Instrumentation includes ukelele (some similarities to Harrison's "Any Road"), kick drum (lockstep, martial beat) and whistling. Similar to "We're Open Tonight" in sentiment, the lyric is a trifle but track is brief/fun enough.

2. "My Everpresent Past" (title?) - Musically quirky (McCartney II fans will love this one), hooky and clever with great lyrics, addictive robotic rhythm, nifty distorted guitar riffs and terrific double-tracked vocals. Fully realized top-drawer Macca Pop in every respect. Opening line: "I've got too much on my plate - I've got no time to be a decent lover". A+

3. "Wanna See Your Sunshine" (title?) Creative, commercial pop love song with wonderful bass playing. Echoes of Linda in the background vocal department (as on "Run Devil Run", the vocal ghost of Linda shows up repeatedly throughout the album, as least to my ears). Middle section features a neat tempo change and fastly sung lyric. Romantic. Accapella ending.

4. "Only Mama Knows" (title?) Orgasmically great Power Pop! Back To The Egg-esque energy! Great vocal! Junior's Farm-esque gutbucket feel, quirky lyric, lots of Linda/Denny/Wings guitar energy. My early favorite, rocks like a bitch!

5. "You Tell Me" - Stunning, heartfelt, bittersweet non-silly, post-love song, Acoustic based with great confessional lyric (ala "Dear Friend") and astounding, emotional vocal. Very Wings - echoes of Denny and Linda abound. "When was that summer of a dozen words" (let the Heather/divorce lyric hunting begin).

6. "Mr. Bellamy" (title?) - I can't believe how great this track is; the odd, glorious musical structure and chord changes will surprise you at every turn. An A Cappella breakdown to die for. VERY early 10CC (think "Sheet Music"), with goofy vocal interjections (if you are familiar with 10CC's "The Worst Band in The World" you're halfway there).

7. "Gratitude" - Pop/gospel w/shouty, "Oh, Darling" vocal. Nice tune and interesting arrangement but overemoting vocal ruins it for me. Possible grower.

8. "Vintage Clothes" (title?) - not positive but I think this is the first track of the album-ending Medley, ala RRSpeedway/ARoad. Lyrically a modern-day "Dedicated Follower of Fashion"-a tongue in cheek (I think) sendup/lampooning of modern clothing/fashion trends. Possibly inspired by daughter/clothing designer Stella? Strong lyric, ultrahooky tune and great arrangement, w/Beatlesque swirly backwards mellotrons and highly compressed tack piano (the opening piano riff is almost identical to Fleetwood Mac's "Say You Love Me"). Perfect pop.

9. "That Was Me" (title?) Backwards drum loop, rockabilly guitar riffs on acoustic, with great dissonant piano stabs, ala "I Want To Tell You". Autobiographical lyric speaks of/chronicles events in Paul's childhood, The Cavern Club, success...

10. "Very Hard" (title?) - Top track, features Brian Wilsonesque vocal breakdown section (with vocodor!) and another strong autobiographical lyric.

11. "Hidden In The Yard" - moody, forboding, cinematic - think a darker "Beware My Love". Great lyric/arrangement, unexpected chord changes from heaven, screaming guitar solos and one of Paul's best vocals ever.

12. "The End Of The End" - touching, confessional album closer, unlike anything that Paul has recorded. The lyric speaks to how he would like to be remembered/celebrated after he's gone. A heavy lyric tempered by upbeat, song-closing whistling coda (echoing whistling on opening track).

13. "Nod your Head" (title?) - Silly, brief album closer, ala "Boil Crisis". Probably (hopefully) a bonus/hidden track. Musically similar to the also-hidden instrumental track that closes Chaos (sounds like the same session).
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_48223815
Op het Hoffman-forum zitten wel mensen met doorgaans goede bronnen inderdaad. Maar die gekke tracklist van 'Chaos' kwam ook van dat forum af ... Er zijn nu al meerdere tracklists op internet.
  Redactie Frontpage woensdag 11 april 2007 @ 18:39:44 #184
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48225068
Gisteren werd officieel bekend gemaakt dat Neil Aspinall Apple Corps Ltd. gaat verlaten.
Veertig jaar was Neil verbonden aan Apple, maar zijn geschiedenis met The Beatles is nog veel ouder.

Al vanaf het begin van de jaren zestig fungeerde hij als roadie voor de groep en werd de vertrouwensman van The Beatles. Volgens eigen zeggen heeft Neil besloten om 'verder te gaan kijken' en daar bleef het vooralsnog bij. Jeff Jones neemt Neil's plaats over. Jones heeft een lange carrière in de muziekbusiness en was sinds 1995 vice-president bij Legacy Recordings/Sony BMG.

En omdat Neil Aspinall alleen heeft gezegd dat het 'tijd is om andere dingen te gaan doen' kwam de geruchtenmachine over zijn vertrek bij Apple direct op gang. Aspinall stond al die jaren bekend als de schatbewaarder van alle commerciële exploitatie van The Beatles en was onder meer het brein achter het Anthology project en het Beatles 1-album. Een woordvoerder van Apple meldde slechts dat 'Aspinall een spectaculaire lange tijd bij John, Paul, George en Ringo is geweest en al die tijd een onmisbare rol heeft gespeeld'. Boze tongen beweren echter dat 'Neil is opgestapt omdat hij niet langer bestand was tegen de druk om The Beatles commercieel meer en meer uit te gaan melken, zeker nu de Apple Inc (de computergigant) de verbinding met Apple Corps is aangegaan. "Ze willen zoveel mogelijk geld verdienen. Er is een plan om de markt te overspoelen met materiaal en nieuwe geremasterde Beatles uit te brengen. Neil was altijd tegen dat uitmelken."
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage woensdag 11 april 2007 @ 18:41:24 #185
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48225116
ROFL!!!

VOORLOPIGE TRACKLIST:

1. To Be Said - Gebaseerd op het gedicht. Een kort stukje strijkkwartet. Gevoelig.
2. Bring the Dawn - Enorm geproduceerd, van mellotrons tot bas, dreunende drums.
3. Memory Almost Full - Fijne popsong (zoals Driving Rain), waarschijnlijke eerste single. Wat elektronica.
4. Love Hear My Thunder - Stones-achtige rocker. Een hoogtepunt a la Wings.
5. Robber of Soul - Funky jazz/brass nummer, totaal anders dan andere liedjes in de catalogus.
6. Cracks in the Earth - Elektrische piano ballad, klinkt als een track van Chaos & Creation.
7. Buy the Farm - Stevige rocker, Steve Miller-achtig.
8. It Happens Every Time - Strakke rocker, beste nummer van album.
9. Silent Water - Piano/orgel/electronica nummer. Goede tekst.
10. God Damn Rock 'n Roll - Klinkt als een BTTE outtake- bijna punk.
11. Pizza and Fairytales - Meest Beatle-achtig, doet denken aan Return to Pepperland.
12. Pictures in Song Suite - Duurt bijna 15 minuten- een echte suite, verdeeld in vier stukken. De meeste mensen zullen niet doorhebben hoe goed dit is

wat een heerlijke onzin.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_48226375
Precies, daar doelde ik ook al op .
"Pizza and Fairytales", een quote van Lennon. Dat was 'Flaming Pie' ook.
Gelukkig heeft "Bushie-Tushie Jelly Jam" van de uitgelekte Chaos-tracklist het album niet gehaald .
  woensdag 11 april 2007 @ 22:30:42 #187
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_48236043
quote:
Paul McCartney Reportedly Eager To Perform Concert Gigs
Maira Oliveira - All Headline News Reporter
London, England (BANG) - Sir Paul McCartney is allegedly going back on tour to get over his bitter split from Heather Mills.

The Beatles legend is desperate to put his divorce battle behind him and has decided to hit the road again.

A source told Britain's Daily Express newspaper: "Paul is itching to get back and play live. He never even got to perform in the U.K. or Europe so he's eager to rectify that. He has always loved touring and sees it as the perfect way to putting his problems behind him."

Sir Paul, 64, was forced to abandon the European leg of his world tour last year because of his marital problems. The couple - who have a three-year-old daughter Beatrice together - split last May after four years of marriage.

According to friends, Sir Paul will use his new stadium tour to promote his forthcoming album, which is to be released this summer on the new Starbucks record label, Hear Music.

Sir Paul - who was the first artist to sign to the label - is leaving Capitol Records who he has worked with on and off for 43 years, to join the new Los Angeles-based music venture.
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
pi_48240390
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:
ROFL!!!

VOORLOPIGE TRACKLIST:

<knip>

wat een heerlijke onzin.
Lijkt me ook heerlijk om zelf zo'n lijstje te maken. Gewoon wat loze titels verzinnen, een verhaaltje erbij bedenken en zo honderen fans gek maken
pi_48241020
quote:
Op donderdag 12 april 2007 00:14 schreef webfreak het volgende:

[..]

Lijkt me ook heerlijk om zelf zo'n lijstje te maken. Gewoon wat loze titels verzinnen, een verhaaltje erbij bedenken en zo honderen fans gek maken
Ja, haha. En altijd de beschrijving: "Lijkt veel op dit en dat Beatle-nummer!" en de meest stupide titels.
quote:
* Bushie-Tushie Jelly Jam -Reggae style like de C Moon - George Bush parody.
Sure, McCartney met een Bush-parodie!
pi_48245284
Waar ik wel een beetje moe van wordt is dat er bij ELK album van McCartney wordt gezegd dat 'ie 'terug gaat naar z'n roots' en soortgelijke dingen... "Je kunt echt elementen horen van het Wings en Beatles tijdperk": ja, duh... het is Paul! Lijkt me LOGISCH dat je elementen hoort van eerder werk! Maar hij heeft er zelf ook een handje van om te refereren naar vroeger. Jammer, want dat heeft hij helemaal niet nodig. Soms lijkt het alsof hij nog steeds denkt dat de mensen niet weten wie hij is...

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het nieuwe album een topper wordt. Het komt (in verhouding) wel erg snel na Chaos: als het allemaal leftovers zijn van eerdere opnames (zoals toch ook gezegd wordt) dan heb ik geen hooggespannen verwachtingen. Ik krijg toch het idee dat Starbuck even snel wat uit wil brengen van hun nieuwe aanwinst... Maar ach, we zullen zien.

Ik hoop trouwens dat het vertrekt van Aspinall leidt tot het 'gevreesde' uitmelken van The Beatles: ze kunnen me niet genoeg uitgemolken worden. Kom maar op met de remasters en Let it be op dvd!
pi_48245695
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:24 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het nieuwe album een topper wordt. Het komt (in verhouding) wel erg snel na Chaos: als het allemaal leftovers zijn van eerdere opnames (zoals toch ook gezegd wordt) dan heb ik geen hooggespannen verwachtingen. Ik krijg toch het idee dat Starbuck even snel wat uit wil brengen van hun nieuwe aanwinst... Maar ach, we zullen zien.
Ik heb inderdaad gelezen dat dit een one-record-deal is. Maar in een interview met de producer van zijn nieuwe album verteld hij dat het volledig nieuwe opnames zijn, géén leftovers van Driving Rain en/of Chaos.
  Redactie Frontpage donderdag 12 april 2007 @ 10:35:49 #192
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48247413
Ik had wel gedacht dat het album McCaffiene zou gaan heten.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 12 april 2007 @ 21:54:15 #193
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48271280
quote:
'The Beatles binnenkort op iTunes'
Uitgegeven: 12 april 2007 14:19
Laatst gewijzigd: 12 april 2007 14:21

AMSTERDAM - Apple Corps, de platenmaatschappij van The Beatles, heeft na een juridisch gevecht van twee jaar een schikking getroffen met platenlabel EMI. Waarschijnlijk komt de muziek van de Fab Four daardoor na jaren online beschikbaar.

Sir Paul McCartney, Ringo Starr en de weduwen van George Harrison en John Lennon stelden dat EMI hen nog 45 miljoen euro schuldig was aan royalties. Het is niet duidelijk of dat geld nu wordt betaald. "Ik kan bevestigen dat we een schikking hebben getroffen die voor beide partijen acceptabel is", zegt een woordvoerder van EMI tegen de BBC. "Verder zeggen we niets over deze zaak."

EMI brengt de muziek van The Beatles sinds de jaren zestig aan de man. De rechten berusten bij het door The Beatles opgerichte Apple Corps, dat tot dusver weigert hits als 'Hey Jude' en 'Let it be' beschikbaar te stellen voor online verkoop.

iTunes

De overeenkomst zou ervoor kunnen zorgen dat de hits van de Britse band tegen betaling als legale download beschikbaar worden. Computerfabrikant Apple maakte op een persconferentie eerder deze maand bekend dat het bedrijf met EMI in gesprek is over de verkoop van het Beatles-oeuvre via zijn muziekwinkel iTunes.

The Beatles zijn een van de laatste beroemde bands waarvan de muziek tot nu toe niet legaal online te koop is.
Bron
pi_48273632
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:54 schreef TNA het volgende:

[..]

Bron
Iig weer een stapje dichterbij. Nu hopen dat de remasters hiermee ook een stapje dichterbij zijn.
pi_48273745
quote:
EMI Group Settles Royalties Dispute With Beatles' Apple Corps

By Aisha Phoenix

April 12 (Bloomberg) -- EMI Group Plc, the world's third- largest music label, settled a royalties dispute with the Beatles' Apple Corps Ltd., in an agreement analysts said may lead to the band's catalogue becoming available online.

``We settled last month on mutually acceptable terms,'' Amanda Conroy, a spokeswoman for London-based EMI, said today in an interview. A spokeswoman for Apple Corps also said a settlement had been reached. Apple is owned by Paul McCartney, Ringo Starr, John Lennon's widow Yoko Ono and the estate of George Harrison.

In August, New York State Supreme Court Justice Karla Moskowitz denied EMI's request to dismiss a breach-of-contract suit that sought at least $25 million in royalties. The 2005 complaint also sought to reclaim rights to all the master recordings by the defunct British rock band, Paul LiCalsi, the lawyer representing the Beatles, said in an interview in August.

EMI has the rights to distribute the Beatles' recordings on CDs and other physical formats. Apple hasn't yet granted digital rights to their songs. Speculation about the music being made available in digital form has risen since Apple ended decades of litigation with Apple Inc., maker of the iPod music and video player, over use of the Apple name.

``It's a pretty significant deal,'' said Patrick Yau, an analyst at Bridgewell Securities. ``An online agreement should follow fairly quickly. It's something the market has expected for a while -- ever since the Beatles and Apple Inc. got past their trademark issues. It will be a positive boost for EMI.''

`Apple' Dispute

Apple Inc. ended a legal dispute with the Beatles over rights to use the Apple name and logos in February, potentially clearing the way for the company to distribute the group's music through its iTunes online store.

Under a new agreement, Apple Inc. owns all trademarks related to ``Apple'' and will license some rights back to the Beatles' Apple Corps for its continued use, the companies said on Feb. 5. Terms weren't disclosed.

The settlement ends decades of litigation and may help Apple Inc. Chief Executive Officer Steve Jobs realize his goal of distributing the Beatles catalog, including hits such as ``Let It Be'' and ``Yesterday.'' ITunes is the most popular site for legal digital downloads and the addition of songs by the Beatles may help draw even more music fans to the site.

The Beatles led the ``British invasion'' of U.S. music charts in the 1960s.

The settlement was reported earlier today by the London- based Daily Telegraph.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601102&sid=aTf3.e99lorM&refer=uk

[ Bericht 90% gewijzigd door MrBadGuy op 12-04-2007 22:59:01 ]
pi_48274593
Vooral het vertrek van Aspinell is een grote stap in de richting van de remasters. Niets tegen die man, hoor. Die heeft het ook maar mooi 40 jaar volgehouden. Hij was ook niet degene die de Let It Be DVD heeft tegengehouden. Geloof me, al die projecten zijn al jaren klaar. Niet dat ik bronnen heb, maar het kan niet anders. Het ligt allemaal allang in de kluis. Volgens iemand die wél bronnen heeft Paul al meerdere keren 'ja' gezegd, Ringo en Olivia zijn het er ook mee eens. Alleen Yoko schijnt tegen te werken. En ze heeft ook best een punt, maar geschiedenis valt niet te vervalsen. De film is jaren in de bioscoop geweest.
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:55:53 #197
165512 MASD
Music is dead.
pi_48291737
Ik heb ongeveer een jaar geleden de muziek van de beatles ontdekt, en ik vind het nog steeds geweldig om af en toe een cd'tje op te zetten.

Wat mij opvalt is dat tegenwoordig de gemiddelde jongere vaak geen enkele song meer kent van de Beatles (in ieder geval niet in mijn ongeving, ben zelf 16) Terwijl ze toch een van de belangrijkste muzikanten waren in de geschiedenis van de muziek.

Het kan ook aan mij liggen

Beatles
Long live music.
pi_48292290
quote:
Op donderdag 12 april 2007 23:10 schreef mindgames het volgende:
Hij was ook niet degene die de Let It Be DVD heeft tegengehouden. Geloof me, al die projecten zijn al jaren klaar. Niet dat ik bronnen heb, maar het kan niet anders. Het ligt allemaal allang in de kluis.
Om hier nog verder op in te gaan, lees dit artikel uit de NY Times.
quote:
To read some of the comments posted on the Internet, you would think that Mr. Aspinall has single-handedly delayed everything from upgrades of the standard Beatles catalog to the release of video projects like the restored and expanded versions of “Let It Be” and the 1965 Shea Stadium concert, which have languished on Apple Corps shelves since the 1990s.

But that’s not how it is. Mr. Aspinall is answerable to Apple’s board, which is to say the Beatles or their representatives (who in turn are answerable to the Beatles who appointed them), and he could not move forward on any of these projects without their approval.
(...)
But the Beatles have the last word on what will be released, and when and whether to pursue bootleggers or even authors who write about bootlegs. Mr. Aspinall and Apple’s lawyers simply do their bidding.
Verder wordt er wat verteld over alle rechtzaken uit de jaren '80 in de strijd om héél veel geld, wat EMI had achter gehouden, terug te zien. Daar is het Anthology-project uit voort gekomen. Nou ja, niet direct. Ik heb het ergens duidelijk in een boek staan, dat zoek ik nog wel eens op. Maar die rechtzaken zijn anno 2007 dus nog steeds niet afgesloten en 'The Beatles' krijgen nog veel geld van EMI. (Zie post MrBadGuy)
pi_48309948
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 13:55 schreef MASD het volgende:
Wat mij opvalt is dat tegenwoordig de gemiddelde jongere vaak geen enkele song meer kent van de Beatles (in ieder geval niet in mijn ongeving, ben zelf 16) Terwijl ze toch een van de belangrijkste muzikanten waren in de geschiedenis van de muziek.
Ach, zo werkt het... en zo heeft het altijd gewerkt! Denk niet dat dit iets is van de laatste jaren, of omdat The Beatles heel lang geleden al uit elkaar zijn gegaan! Ik weet nog hoe men mij vervreemdend aankeek op school toen ik zei Beatlesfan te zijn (toen ik zo ongeveer dezelfde leeftijd had als jij). "Beatles...? Eh... die groep van vroeger...? Meen je dat nou?" En niemand in mijn omgeving kende de muziek (misschien een enkeling die een hit kon neurieen). En dat was............. eind jaren zeventig!!!
Ik werd zelf fan in 1975. Ik ontdekte toen de lp's van The Beatles en het meeste was COMPLEET nieuw voor me. Mijn leeftijdgenoten kende nauwelijks iets (eigenlijk niets) van The Beatles. Misschien een enkele hit, maar verder kende men alleen wat in de top 40 stond. En zo is het eigenlijk nog steeds: 'de jeugd' luistert toch voornamelijk naar de muziek van nu en heeft maar weinig oog voor geschiedenis...

Wel mooi dat er tegenwoordig nog steeds mensen The Beatles ontdekken, na zoveel jaren...!

Ik denk overigens (heb dat al eens eerder gezegd) dat men tegenwoordig gemiddeld genomen The Beatles beter 'kent' (en zeer zeker hoger en naar waarde waardeert) dan de eerste tien tot twintig jaar nadat ze uit elkaar waren gegaan. Maar dat gebeurt dan wel meestal door iets oudere lui: de gemiddelde tiener richt zich zoals gezegd toch eerder op 'hedendaagse' muziek.
pi_48318045
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:11 schreef mindgames het volgende:
"Pizza and Fairytales", een quote van Lennon.
quote:
LENNON FEUD INSPIRES MCCARTNEY'S NEW SONG

SIR PAUL MCCARTNEY's new song PIZZA AND FAIRYTALES is inspired by a bitter row with JOHN LENNON, who told his former bandmate that his music lacked depth. The feuding Beatles had a nasty argument in the mid seventies, when Lennon said MCCartney's music was all 'pizza and fairytales'. But the Hey Jude hitmaker has put the insult to good use, and will use it on new album Memory Almost Full, which comes out in June (07). An insider tells British newspaper Daily Express, "Paul has spoken about John having a real go at him over the telephone, telling him his music lacked depth and meaning. "John famously told Paul his music was all 'pizza and fairytales', and the insult stuck. "He has always joked it could make a good song or album title and now he has finally put it to use."
Bron: ContactMusic.com

Waar komt dit nu weer vandaan?
pi_48318108
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:33 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ach, zo werkt het... en zo heeft het altijd gewerkt! Denk niet dat dit iets is van de laatste jaren, of omdat The Beatles heel lang geleden al uit elkaar zijn gegaan! Ik weet nog hoe men mij vervreemdend aankeek op school toen ik zei Beatlesfan te zijn (toen ik zo ongeveer dezelfde leeftijd had als jij). "Beatles...? Eh... die groep van vroeger...? Meen je dat nou?" En niemand in mijn omgeving kende de muziek (misschien een enkeling die een hit kon neurieen). En dat was............. eind jaren zeventig!!!
Inderdaad, zoiets is van alle tijden.
Toen ik 15 was had ik precies hetzelfde.

Het begon eigenlijk toen de muziekleraar keihard "A Day In A Life" door de klas liet galmen. De verontwaardiging onder mijn mede-mavoklanten was groot, toen de strijkers werden ingezet (ghehe) - "wat een takkeherrie".
Ik kon ondertussen maar niet geloven dat dít dat brave jongensbandje was met die potkapsels. 'Wie wil hier zijn werkstuk aan wijden?' was de vraag. Ik stak als enige mijn hand op. De rest koos toch liever voor Sting of Eric Clapton
De leraar leende me 'Sgt Pepper', en de rest = history.
pi_48318279
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 23:33 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ach, zo werkt het... en zo heeft het altijd gewerkt! Denk niet dat dit iets is van de laatste jaren, of omdat The Beatles heel lang geleden al uit elkaar zijn gegaan! Ik weet nog hoe men mij vervreemdend aankeek op school toen ik zei Beatlesfan te zijn (toen ik zo ongeveer dezelfde leeftijd had als jij). "Beatles...? Eh... die groep van vroeger...? Meen je dat nou?" En niemand in mijn omgeving kende de muziek (misschien een enkeling die een hit kon neurieen). En dat was............. eind jaren zeventig!!!
Ik werd zelf fan in 1975. Ik ontdekte toen de lp's van The Beatles en het meeste was COMPLEET nieuw voor me. Mijn leeftijdgenoten kende nauwelijks iets (eigenlijk niets) van The Beatles. Misschien een enkele hit, maar verder kende men alleen wat in de top 40 stond. En zo is het eigenlijk nog steeds: 'de jeugd' luistert toch voornamelijk naar de muziek van nu en heeft maar weinig oog voor geschiedenis...

Wel mooi dat er tegenwoordig nog steeds mensen The Beatles ontdekken, na zoveel jaren...!

Ik denk overigens (heb dat al eens eerder gezegd) dat men tegenwoordig gemiddeld genomen The Beatles beter 'kent' (en zeer zeker hoger en naar waarde waardeert) dan de eerste tien tot twintig jaar nadat ze uit elkaar waren gegaan. Maar dat gebeurt dan wel meestal door iets oudere lui: de gemiddelde tiener richt zich zoals gezegd toch eerder op 'hedendaagse' muziek.
Midden jaren negentig precies hetzelfde verhaal
Ik werd fan toen ik in de brugklas zat, en dat heeft me voor de rest van m'n middelbare schooltijd als 'vreemd' en 'raar' gestigmatiseerd. Niet dat het mij boeide, ik vond m'n leeftijdsgenoten gewoon dom en kortzichtig
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:16:32 #203
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_48321938
Wanneer wordt er weer een Beatles tournament gehouden?
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:49:44 #204
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_48323837
Bij mij op school konden ze het wel waarderen dat ik Beatlefan ben. Het had zo zijn voordelen: iedereen die iets van de Beatles tegenkwam, zoals posters of plaatjes uit de Hitkrant of andere bladen, bewaarde dat voor mij.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:09:01 #205
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_48324194
Ik begon naar de Beatles te luisteren toen One uit kwam. Hiervoor was werk van hun voor mij erg onbekend. Maar toen ik mij er in ging verdiepen, kwam ik erachter dat ik best veel nummers kende, terwijl ik niet wist dat deze van de Beatles waren. With a Little Help from My Friends via Joe Cocker en Getting Better van een Philips-reclame bijvoorbeeld.

Overigens ga ik dit jaar misschien naar Hamburg. Weet iemand of er hier nog interessante Beatles-attracties of rondleidingen zijn?
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:39:51 #206
18026 Thelonious
le samouraï
pi_48324774
Ik kan me herinneren dat op het etui van mijn 11 jaar oudere broer twee keer The Beatles stond geschreven, alleen een keer fout. Toen kon ik net lezen. Maar hij was geen fan, een klasgenoot had het er opgeschreven.
Ik weet niet zeker wanneer het bij mij begonnen is, maar het moet gebeurt zijn voordat ik kon lezen. Mijn neef uit Roemenie had het Rode Album op cassette. En met name de nummers uit het begin Please Please me enzo, vond ik geweldig.
Ten tijde van het verschijnen van Sgt Pepper's op CD was er op Radio 3 een 20-delige serie gepresenteerd door Hans Schiffers. Ik had maar zeven lege cassettes dus ik had de eerste 7 delen opgenomen, waaronder de Kerstsingles. De overige afleveringen heb ik toen niet eens beluisterd omdat ik dacht dat het alleen maar pijn zou doen aangezien ik die niet op zou kunnen nemen.
Die zeven bandjes waren mijn collectie waar ik het jaren mee heb moeten doen.
Mijn eerste vriendinnetje vond het hele romantische muziek en kroop dicht tegen me aan als het op stond. Dat vond ik eigenlijk wel een belediging, want ik vond het stoere, passionele muziek.
Op een gegeven moment had ik 25 gulden gekregen en toen mijn moeder naar de stad ging maakte ik een lijstje met Beatle-titels, met Sgt Pepper bovenaan, en zei: koop maar zoveel mogelijk bandjes. Ik kon me herinneren dat ik Elvis-bandjes voor 5 gulden had gezien bij de V&D en dacht dat The Beatles ook wel zo goedkoop zouden zijn, dat was ook 'oude' muziek.
Mijn moeder kwam alleen met Sgt Pepper terug, dat was het enige bandje dat ze hadden, en kostte precies 25 gulden.
Op de Middelbare school vonden ze het maar vreemd dat ik Sgt Pepper altijd op mijn walkman beluisterde. 'Lovely Rita' vonden ze maar soft.
Later toen ik dienstplichtig militair was als 22-jarige moesten ze hard lachen dat ik naar The Beatles luisterde. Ik liet ze 'Tomorrow never knows' horen en daar stonden ze wel van te kijken. Was dat The Beatles?

Ik kom nog steeds regelmatig mensen tegen die hun hoofd schudden als ik the Beatles noem, en als ik denk dat ze er open voor staan brand ik een cd-tje voor ze.
Ik schud ook mijn hoofd, maar dan als ik The Beatles draai.
Keeping an eye on the world going by my window.
  zaterdag 14 april 2007 @ 20:22:38 #207
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48330758
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 14:16 schreef zwareshag het volgende:
Wanneer wordt er weer een Beatles tournament gehouden?
Er is hier een tijdje geleden een poll gehouden of er een Lennon- of een McCartneytoernooi gehouden moest worden - maar het is er nooit van gekomen
  Redactie Frontpage zaterdag 14 april 2007 @ 20:52:33 #208
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48331723
http://www.youtube.com/watch?v=BagUvGGO0DM&mode=related&search=

Hey Jude rehearsel
Erg interessant!

[ Bericht 27% gewijzigd door TheGrandWazoo op 14-04-2007 22:55:00 ]
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 14 april 2007 @ 20:56:32 #209
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48331854
MEMORY ALMOST FULL

anagrams to

FOR MY SOUL MATE LLM

where LLM = Linda Louise McCartney
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:29:47 #210
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48336730
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 20:56 schreef TheGrandWazoo het volgende:
MEMORY ALMOST FULL

anagrams to

FOR MY SOUL MATE LLM

where LLM = Linda Louise McCartney
Scherp gevonden hoor
  Redactie Frontpage zaterdag 14 april 2007 @ 23:30:45 #211
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48336762
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:29 schreef TNA het volgende:

[..]

Scherp gevonden hoor
Copy paste werk. Stond op een forum. Still...nice huh?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:45:01 #212
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48337149
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 23:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Copy paste werk. Stond op een forum. Still...nice huh?
Hehe, ik vermoedde niet dat het eigen werk was Maar idd.. still nice.
pi_48337341
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:06 schreef mindgames het volgende:
BEATLES - Great Concert at Shea
2CDs - Yellow Dog Masters Choice - The entire Shea Stadium Concert 1965 plus the BBC TV special and a reproduction of the vinyl album THE BEATLES LIVE AT SHEA as described by Erupting fans [???]. For the first time ever the complete unedited version of the famous Shea Stadium concert. Beautiful packaging in an extra large 14 x 16 cm hardback book with 20 full color pages.

Aaaah, voor het eerst de Shea Stadium-tape ZONDER studio-overdubs!
Die tape is vorig jaar voor héél veel geld gekocht op een veiling in Londen.
Nu dus gebootlegd. En ik zag hem deze week opnieuw op Ebay staan.
Gek genoeg is hij meteen van de site afgehaald...
Tape gekocht ----> gebootlegd ----> doorverkocht. Slim.
Nu ook in mijn bezit. Ik heb een dubbele krantenwijk moeten nemen, maar ik heb het er voor over .
Ik snap nu volledig waarom ze het concert in de studio hebben overgedubt.
Dan staat de microfoon weer uit, dan staat een gitaar uit, enz.
(zie filmpjes eerdere post).
En de reden dat ze in Nederland 'makkelijk' te krijgen zijn (en voor 30 á 40 euro), en mensen in andere delen van de wereld er 80 dollar voor moeten neertellen is dat de persingen uit Duitsland (en Japan) komen.

Maar, blijf verhalen posten over jullie ontdekking van The Beatles. Ik vind het erg tof om te lezen.
  zondag 15 april 2007 @ 01:40:26 #214
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_48339739
Zo'n kwart eeuw geleden mochten we met muziekles af en toe een plaat meenemen. Natuurlijk zat in het minieme rijtje lp's van de school zélf, ook Sgt. Peppers. De eerste keren nam ik dus niks mee, maar ik putte mijn inbreng uit de "schoolplaat".
Totdat ik Beatles For Sale meenam. De LP paste net in mijn schooltas. Alleen de dubbele hoes was al de moeite waard om 'm aan iedereen te laten zien.
Toen kwam het moment: No Reply werd opgezet. Lekker hard. Vooral bij Lennon's climax: "If I were you I'd realise that I..."
En ik genoot. De rest van de klas scheen onaangedaan, maar dat gaf niks.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_48378168
Ik heb de Beatles geleidelijk ontdekt, mijn ouders luisteren vaak Radio 10 Gold en daar komt wel regelmatig een Beatles nummer voorbij, al zijn mijn beide ouders nooit echt Beatles fans geweest (al vinden ze het wel leuk als ik eens een cdtje opzet). Met name in de mid jaren 90 met de Anthology hype heb ik heel veel Beatles muziek gehoord op radio en tv, die ik al kende maar niet wist dat het van hun was. Het heeft nog tot rond 2000 geduurd toen ik meer ging horen, door Napster. In de jaren erna ben ik me steeds meer in de muziek gaan verdiepen en albums gedownload en daarna gekocht. Mijn leeftijdsgenoten (ik ben 22) weten meestal wel wie de Beatles zijn, sommige kennen wel wat nummers, maar eigenlijk kennen ze allemaal wel minstens een nummer (al weten ze niet altijd dat het van de Beatles is).

Hopelijken krijgen de Beatles weer veel aandacht zodra de remasters uit komen, dan zal er wel weer een grote aanvloei van nieuwe Beatles fans komen
pi_48380238
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 20:56 schreef TheGrandWazoo het volgende:
MEMORY ALMOST FULL

anagrams to

FOR MY SOUL MATE LLM

where LLM = Linda Louise McCartney
Valt me nog mee dat er nog geen nieuwe 'Paul is Dead'-clues uit zijn gehaald
  maandag 16 april 2007 @ 15:17:41 #217
166742 falloutboy
Famous, Not Just a Fall Out
pi_48382664
G'Day!
In het Beatles topique hoort natuurlijk ook iets over de beste Beatles coverband van het zonnige zuiden en omstreken;

the WannaBeatles!

Check de site uit
Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary.
pi_48384746
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:17 schreef falloutboy het volgende:
G'Day!
In het Beatles topique hoort natuurlijk ook iets over de beste Beatles coverband van het zonnige zuiden en omstreken;

the WannaBeatles!

Check de site uit
Die heb ik dus op Paaspop gezien, was echt briljant
  Redactie Frontpage maandag 16 april 2007 @ 16:33:52 #219
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48384886
quote:
Op maandag 16 april 2007 15:17 schreef falloutboy het volgende:
G'Day!
In het Beatles topique hoort natuurlijk ook iets over de beste Beatles coverband van het zonnige zuiden en omstreken;

the WannaBeatles!

Check de site uit
Jezus wat slecht. Nee serieus, dit nog erger dan The bootleg beatles.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_48385271
Afschuwelijk slecht gezongen, en qua gitaarwerk ook al zo verdomd saai..
  maandag 16 april 2007 @ 16:48:47 #221
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48385349
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:33 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Jezus wat slecht. Nee serieus, dit nog erger dan The bootleg beatles.
En dat is al dramatisch, dus die site sla ik maar over.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 16 april 2007 @ 18:19:09 #222
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_48387913
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:46 schreef webfreak het volgende:
Afschuwelijk slecht gezongen, en qua gitaarwerk ook al zo verdomd saai..
Dat is nog netjes uitgedrukt.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  maandag 16 april 2007 @ 18:35:12 #223
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_48388418
Wanneer komt er eens een coverband met alleen maar nummers in de latere tijden spelen, dat vind ik puur beter

[ Bericht 4% gewijzigd door satecl op 17-04-2007 12:36:08 ]
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_48399264
Leuk, al die verhalen. Dat stukje over Tomorrow never knows is leuk: zo ken ik er ook een. Er zijn inderdaad veel mensen die bij The Beatles alleen maar aan lullige liedjes denken: opgewekt she-loves-you-deuntjes of yellow-submarine-octopus's garden en zo... Zo ook een freelancer die een tijdje bij mij op kantoor kwam werken. Die gaf helemaal af op die flutbeatles. Hij hield van stevige en serieuze muziek. Nou ja, op elk potje past wel een Beatles-deksel dus toen ik doorhad welke andere muziek hij wel aardig vond, zette ik op een bepaald moment I want you (She's so heavy) op. Keihard. Hij vond 'm prachtig. Hij vond het minder leuk toen ik 'm aan het einde vertelde dat het The Beatles waren.

Hij geeft nog steeds af op The Beatles, maar ach...

(Ik had ook Yer Blues op kunnen zetten. Ook zo'n soort nummer wat niemand bij The Beatles verwacht.)
pi_48408823
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:50 schreef hello_goodbye het volgende:
Leuk, al die verhalen. Dat stukje over Tomorrow never knows is leuk: zo ken ik er ook een. Er zijn inderdaad veel mensen die bij The Beatles alleen maar aan lullige liedjes denken: opgewekt she-loves-you-deuntjes of yellow-submarine-octopus's garden en zo... Zo ook een freelancer die een tijdje bij mij op kantoor kwam werken. Die gaf helemaal af op die flutbeatles. Hij hield van stevige en serieuze muziek. Nou ja, op elk potje past wel een Beatles-deksel dus toen ik doorhad welke andere muziek hij wel aardig vond, zette ik op een bepaald moment I want you (She's so heavy) op. Keihard. Hij vond 'm prachtig. Hij vond het minder leuk toen ik 'm aan het einde vertelde dat het The Beatles waren.

Hij geeft nog steeds af op The Beatles, maar ach...

(Ik had ook Yer Blues op kunnen zetten. Ook zo'n soort nummer wat niemand bij The Beatles verwacht.)
Of Helter Skelter natuurlijk. Works every time
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:36:35 #226
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_48413734
'Ja, de Rolling Stones zijn beter, want die maken tenminste stevige muziek!' Dat argument heb ik nooit begrepen. Niet dat de Stones slecht zijn, maar toch een stuk beperkter dan de Beatles.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_48413949
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:07 schreef webfreak het volgende:

[..]

Of Helter Skelter natuurlijk. Works every time
Revolution #9
pi_48415749
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:43 schreef warpozio het volgende:

[..]

Revolution #9
Al zou ik daar niet veel mee te koop lopen. Een echte smet op het Beatles-repetoire als je 't mij vraagt.
Maar dat is misschien heel persoonlijk
  Redactie Frontpage dinsdag 17 april 2007 @ 13:50:21 #229
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48416595
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:29 schreef webfreak het volgende:

[..]

Al zou ik daar niet veel mee te koop lopen. Een echte smet op het Beatles-repetoire als je 't mij vraagt.
Maar dat is misschien heel persoonlijk
Das rustig een feit
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_48418298
Over smaken en kleuren valt niet te redetwisten
Ik vind het een mooi nummer.
pi_48418510
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:07 schreef webfreak het volgende:

[..]

Of Helter Skelter natuurlijk. Works every time
Hm, nee, want die is toch wel te bekend, eigenlijk... Dus dan werkt de grap vaak niet meer.
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:29 schreef webfreak het volgende:

[..]

Al zou ik daar niet veel mee te koop lopen. Een echte smet op het Beatles-repetoire als je 't mij vraagt.
Maar dat is misschien heel persoonlijk
Hm, ik zou het geen smet noemen...! Het was nogal gewaagd en revolutionair (haha... ) om dat op een popalbum te zetten! Het houdt de gemoederen ook nog steeds bezig, meer dan bijv. Honey Pie, dus... het doet schijnbaar toch wel iets...
pi_48419036
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:36 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Hm, nee, want die is toch wel te bekend, eigenlijk... Dus dan werkt de grap vaak niet meer.
[..]

Hm, ik zou het geen smet noemen...! Het was nogal gewaagd en revolutionair (haha... ) om dat op een popalbum te zetten! Het houdt de gemoederen ook nog steeds bezig, meer dan bijv. Honey Pie, dus... het doet schijnbaar toch wel iets...
Gewaagd is het zeker. Maar als je dan een experiment doet, maak er dan iets moois van...

En bijzonder is 't ook inderdaad. Ik skip 't namelijk elke keer. Dat is zowat een unicum bij The Beatles
  Redactie Frontpage dinsdag 17 april 2007 @ 15:15:09 #233
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48420348
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:31 schreef warpozio het volgende:
Over smaken en kleuren valt niet te redetwisten
Ik vind het een mooi nummer.
Over smaak valt wel degelijk te twisten. Neem het nou maar aan van mensen die er verstand van hebben
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_48425047
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Over smaak valt wel degelijk te twisten. Neem het nou maar aan van mensen die er verstand van hebben
Mensen die er verstand van hebben? Daar spreekt u mee :p
pi_48425951
'Love' komt dan nu eindelijk op dubbel-LP uit. Eind deze maand te bestellen. Helaas is de prijs verdubbeld ten opzichte van eerdere bestellingen. Hij kan best eens 50 euro gaan kosten. Hij kost bij Amazon.com in ieder geval al 50 dollar. Damn. Dat komt doordat EMI geen eigen vinyl-perserijen meer heeft. Het is dan wel weer 180 grams-vinyl, het heeft geprinte hoezen en een boekwerk van 28 pagina's. Schijnt ook 'gelimiteerd' tot 5000 exemplaren te zijn.
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:21:52 #236
165512 MASD
Music is dead.
pi_48435895
Ik was net even gaan vakkenvullen en er kwamen dit keer een paar beatle liedjes langs
Uiteraard met commentaar van mijn collega's
Long live music.
pi_48492659
Even tussendoor...
Ik ben zelf erg fan van de Beatles en Macca.
Deze vent doet het wel erg goed na vind ik zelf.
De rest van zijn filmpjes zijn ook te gek!
Vooral van Barry Gibb achter de piano:


http://www.youtube.com/watch?v=gHSplb9W__s&mode=related&search=
pi_48499051
Volgens MaccaReport wordt 'Ever Present Past' de eerste single van het nieuwe album van McCartney en is hij vanaf volgende week vrijdag te downloaden op iTunes. De site maakt ook melding van wederom een complete tracklist, met uitgebreide beschrijvingen. Deze komt al wat minder belachelijk over dan die andere tracklists .
quote:
"Ever Present Past" - (first single from album) Musically quirky (McCartney II fans will love this one), hooky and clever with great lyrics, addictive robotic rhythm, nifty distorted guitar riffs and terrific double-tracked vocals. Fully realized top-drawer Macca Pop in every respect. Opening line: "I've got too much on my plate - I've got no time to be a decent lover". A+





Stills van de nieuwe videoclip?
Check ook een ander filmpje:
hier, hier of hier.
Echt, wtf is hij daar aan het doen? Op de achtergrond wordt er gesproken over 'coffee in our stores' ofzo? Zal dit een promo zijn geweest voor zijn live-DVD van vorig jaar?
  donderdag 19 april 2007 @ 14:46:16 #239
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48500668
quote:
Op donderdag 19 april 2007 09:37 schreef Mes het volgende:
Even tussendoor...
Ik ben zelf erg fan van de Beatles en Macca.
Deze vent doet het wel erg goed na vind ik zelf.
De rest van zijn filmpjes zijn ook te gek!
Vooral van Barry Gibb achter de piano:


http://www.youtube.com/watch?v=gHSplb9W__s&mode=related&search=
Wat een krankzinnige idioot Hij speelt wel goed anyway. Ik moet toegeven dat zijn "Oehhh" wel erg op die van McCartney lijkt.
quote:
Op donderdag 19 april 2007 13:56 schreef mindgames het volgende:
Volgens MaccaReport wordt 'Ever Present Past' de eerste single van het nieuwe album van McCartney en is hij vanaf volgende week vrijdag te downloaden op iTunes. De site maakt ook melding van wederom een complete tracklist, met uitgebreide beschrijvingen. Deze komt al wat minder belachelijk over dan die andere tracklists .
[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Stills van de nieuwe videoclip?
Check ook een ander filmpje:
hier, hier of hier.
Echt, wtf is hij daar aan het doen? Op de achtergrond wordt er gesproken over 'coffee in our stores' ofzo? Zal dit een promo zijn geweest voor zijn live-DVD van vorig jaar?
Wat is dit echt voor video idd Alles wel goed met 'm? Bij "coffee in our stores" denk ik aan zijn nieuwe platenlabel... maar verder vind ik het maar een vreemde video.
pi_48500786
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:46 schreef TNA het volgende:
Wat is dit echt voor video idd Alles wel goed met 'm? Bij "coffee in our stores" denk ik aan zijn nieuwe platenlabel... maar verder vind ik het maar een vreemde video.
Ik vraag me ook af wááár dit vandaan komt? En of hij niet te veel Starbucks-koffie gedronken heeft .
pi_48500890
quote:
Op donderdag 19 april 2007 09:37 schreef Mes het volgende:
Even tussendoor...
Ik ben zelf erg fan van de Beatles en Macca.
Deze vent doet het wel erg goed na vind ik zelf.
De rest van zijn filmpjes zijn ook te gek!
Vooral van Barry Gibb achter de piano:


http://www.youtube.com/watch?v=gHSplb9W__s&mode=related&search=
Haha gaaf
pi_48503179
quote:
Op donderdag 19 april 2007 09:37 schreef Mes het volgende:
Even tussendoor...
Ik ben zelf erg fan van de Beatles en Macca.
Deze vent doet het wel erg goed na vind ik zelf.
De rest van zijn filmpjes zijn ook te gek!
Vooral van Barry Gibb achter de piano:


http://www.youtube.com/watch?v=gHSplb9W__s&mode=related&search=


http://www.youtube.com/watch?v=ZyUPlMnlOLs&mode=related&search= Ringo die een broodje smeert
http://www.youtube.com/watch?v=jqbCoNCNKm8&mode=related&search= McCartney die een kopje thee zet

En nog veel meer: http://www.youtube.com/user/caroline372

  donderdag 19 april 2007 @ 15:53:50 #243
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48503517
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:49 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af wááár dit vandaan komt? En of hij niet te veel Starbucks-koffie gedronken heeft .
Misschien voeren ze 'm expres zoveel cafeïne dat 'ie voor veel media-aandacht zorgt en uiteindelijk alleen maar "coffee... coffee..." kan zeggen
  Redactie Frontpage donderdag 19 april 2007 @ 16:41:37 #244
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48505593
Paul Moccartney
Paul McCafiene
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 19 april 2007 @ 16:44:41 #245
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48505725
quote:
LOL RINGO IS GENIAAAAAAAAL
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_48505844
Never mind...
  Redactie Frontpage donderdag 19 april 2007 @ 16:48:41 #247
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48505887
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:47 schreef hello_goodbye het volgende:
Ja, alleen is het niet Ringo, hoor...
Joh.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_48505947
Ik zei al 'Never mind...' Ik had je post anders gelezen dan bedoeld.



Is wel een belediging eigenlijk, hè?
pi_48508809
Die filmpjes zijn geweldig!
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_48511376
Volgens McCartney in 1988 hebben George en John de strijdbijl nooit begraven.
http://www.youtube.com/watch?v=6gtmUlghDm4
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_48513328
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:26 schreef Thelonious het volgende:
Volgens McCartney in 1988 hebben George en John de strijdbijl nooit begraven.
http://www.youtube.com/watch?v=6gtmUlghDm4
Dat klopt. In het laatste interview met John Lennon was hij nog altijd 'boos' over hoe George John volledig heeft genegeerd in zijn autobiografie 'I Me Mine'.
  donderdag 19 april 2007 @ 20:31:52 #252
177078 Sub.Zero
Cosa Nostra
pi_48513963
The Beatles


't moest even.
pi_48515428
quote:
Op donderdag 19 april 2007 20:31 schreef Sub.Zero het volgende:
The Beatles


't moest even.
Welkom!
Een onderbouwing is ook welkom trouwens. Wat vind je zo aan hen?
Keeping an eye on the world going by my window.
  donderdag 19 april 2007 @ 21:17:08 #254
177078 Sub.Zero
Cosa Nostra
pi_48516183
quote:
Op donderdag 19 april 2007 21:02 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Welkom!
Een onderbouwing is ook welkom trouwens. Wat vind je zo aan hen?
Onderbouwing?
't Is gewoon errrg mooie muziek....
Charismatische mannen ook

Tja... onderbouwing... ehm....
Kan hun diversiteit wel waarderen. En de teksten... en de stemmen ook...
Heb alle albums(?), maar een echte analyse heb ik er nooit op los gelaten... (geen behoefte aan ook).
pi_48516394
quote:
Op donderdag 19 april 2007 21:17 schreef Sub.Zero het volgende:

[..]

Onderbouwing?
Ik lees graag wat andere mensen er aan vinden.
Je hoeft het verder niet te analyseren.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_48519292
quote:
Op donderdag 19 april 2007 19:26 schreef Thelonious het volgende:
Volgens McCartney in 1988 hebben George en John de strijdbijl nooit begraven.
http://www.youtube.com/watch?v=6gtmUlghDm4
Nog interessanter is het einde van het filmpje. Daar vertelt hij over hoe MJ de Beatlescatalogus kocht, waar Paul niet zo blij mee was.
  vrijdag 20 april 2007 @ 01:09:59 #258
18026 Thelonious
le samouraï
pi_48526036
Deze is gaaf!


Ben sowieso een groot liefhebber van de snorren-periode.
Keeping an eye on the world going by my window.
  Moderator vrijdag 20 april 2007 @ 09:07:51 #259
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_48529081
Ik heb gisteren de CD van de Mal Evans Tribute Band geluisterd, met de vertalingen van de Beatles.

quote:
1. Te dagzwaar 's nachts (A hard day's night)
2. Dagtripjes (Daytripper)
3. Laat me niet gaan (Don't let me down)
4. Ze houdt van jou (She loves you)
5. Taksman (Taxman)
6. Vrijkaart voor twee (Ticket to ride)
7. Terug in de CCCP (Back in the USSR)
8. Iets (Something)
9. Toen ik haar daar zo zag staan (I saw her standing there)
10. Help!
11. Morgen weet maar nooit (Tomorrow never knows)
12. Jij en ik (Two of us)
13. Doe dat nou niet (You can't do that)
14. Captain Iglo's Zeemans Zangzaadkoor/Het eind (Sgt. Pepper/The end)
Een erg oja gevoel, maar ook vaak tenenkrommend fout. Enfin, blij dat ik het gehoord heb en heel blij dat ik het heb laten liggen.

Voor de fans de website en de CD is uitgegeven door Fonos.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_48530150
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 09:07 schreef belsen het volgende:
Ik heb gisteren de CD van de Mal Evans Tribute Band geluisterd, met de vertalingen van de Beatles.

[afbeelding]
[..]

Een erg oja gevoel, maar ook vaak tenenkrommend fout. Enfin, blij dat ik het gehoord heb en heel blij dat ik het heb laten liggen.

Voor de fans de website en de CD is uitgegeven door Fonos.
Heel erg fout dit.
In de Concerto lag er een briefje bij: "Help! De Beatles in het Nederlands !?!"
  vrijdag 20 april 2007 @ 11:31:29 #261
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_48533909
Zo!
Eindelijk de bio van de Beatles van Bob Spitz uit. ik ben een langzame lezer

Wat een chaotisch stelletje idioten zeg, die Beatles.

Heeft iemand anders het inmiddels ook gelezen?
Nothing is real and nothing to get hung about
  vrijdag 20 april 2007 @ 12:28:14 #262
132492 Honky
Rockster
pi_48535870
Captain Iglo's Zeemans Zangzaadkoor?????????????

WTF

Weet iemand waar ik samples van kan vinden?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in--&gt;
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  vrijdag 20 april 2007 @ 13:06:00 #263
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48537114
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 01:09 schreef Thelonious het volgende:
Deze is gaaf!
[afbeelding]

Ben sowieso een groot liefhebber van de snorren-periode.
Ik vind de snor voornamelijk bij McCartney echt verschrikkelijk staan. Dan liever de foto van The White Album

  vrijdag 20 april 2007 @ 13:09:32 #264
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_48537245
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 09:07 schreef belsen het volgende:
Ik heb gisteren de CD van de Mal Evans Tribute Band geluisterd, met de vertalingen van de Beatles.

[afbeelding]
[..]

Een erg oja gevoel, maar ook vaak tenenkrommend fout. Enfin, blij dat ik het gehoord heb en heel blij dat ik het heb laten liggen.

Voor de fans de website en de CD is uitgegeven door Fonos.
Ze waren op Lowlands vorig jaar, wel erg leuk hoor
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:33:02 #265
18026 Thelonious
le samouraï
pi_48544948
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 11:31 schreef Frozen het volgende:
Zo!
Eindelijk de bio van de Beatles van Bob Spitz uit. ik ben een langzame lezer

Wat een chaotisch stelletje idioten zeg, die Beatles.

Heeft iemand anders het inmiddels ook gelezen?
Ik overweeg al tijden om het te kopen.
Keeping an eye on the world going by my window.
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:41:10 #266
18026 Thelonious
le samouraï
pi_48545202
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 13:06 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik vind de snor voornamelijk bij McCartney echt verschrikkelijk staan. Dan liever de foto van The White Album

[afbeelding]
Ik vond ze er altijd cool uitzien, met uitzondering van dat kraagloze apenpakje ten tijde van " Love me do". Vind het vooral ook goed dat hun uiterlijk steeds veranderde. Hun uiterlijk paste altijd bij de muziek die ze toen maakten.
Die snorren vind ik lekker pretentieus.
Keeping an eye on the world going by my window.
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:51:33 #267
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48545538
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 16:41 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Ik vond ze er altijd cool uitzien, met uitzondering van dat kraagloze apenpakje ten tijde van " Love me do". Vind het vooral ook goed dat hun uiterlijk steeds veranderde. Hun uiterlijk paste altijd bij de muziek die ze toen maakten.
Die snorren vind ik lekker pretentieus.
Bij Lennon, Harrison en Starr vond ik 't nog wel een aardig gezicht, maar bij McCartney... Liefhebbers van de gezichtsbeharing van de Beatles kijken overigens hier
  Redactie Frontpage vrijdag 20 april 2007 @ 17:04:52 #268
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48545943
Nieuwe singel van Macca gehoord

My ever present past.

Leuk wel...beetje Macca 2 achtig inderdaad. 30 seconde gehoord...dat wel...hahaha...naja...effe wachten dus nog
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_48545999
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 13:09 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ze waren op Lowlands vorig jaar, wel erg leuk hoor
Oh, dus zij waren "De Kevers"?
Was wel geinig idd
pi_48546256
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:04 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nieuwe singel van Macca gehoord

My ever present past.

Leuk wel...beetje Macca 2 achtig inderdaad. 30 seconde gehoord...dat wel...hahaha...naja...effe wachten dus nog
Macca 2?? Heavy!
"She's a temporary secretary" (zou best van toepassing op Heather kunnen zijn )

[ Bericht 9% gewijzigd door belsen op 20-04-2007 17:21:17 (dat doen we niet) ]
  Redactie Frontpage vrijdag 20 april 2007 @ 17:26:07 #271
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48546486
You better knock...on wood!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_48546543
Hmmm, klinkt zeer interessant.
Veel te kort om echt te analyseren, maar in elk geval TOTAAL anders dan Chaos&Creation. Innovatie dus, daar ben ik altijd een voorstander van.
pi_48550060
http://www.andregardner.com/audio/EverPresentPastClip.mp3 (slechts 30 seconden)

Lyrics: (vetgedrukte komt uit de 30 seconden)
quote:
Ever Present Past (McCartney)

Verse One:

I've got too much on my plate
Don't have no time to be a decent lover
I hope it isn't too late
Searching for the time that has gone so fast
The time that I thought would last
My Ever Present Past

Verse Two:

I've got too much on my mind
I think of everything to be discovered
I hope there's something to find
Searching for the time that has gone so fast
The time that I thought would last
My Ever Present Past

Chorus:

The things I think I did
I do, I
think I did
The things I think I did
When I was a kid, when I was a kid

Middle:

I couldn't understand a word that they were saying
But still I hung around and took it all in
I wouldn't join in with the games that they were playing
It went by, it went by, in a flash
It flew by, it flew by, in a flash

Short guitar solo

Verse Three:

There's far too much on my plate
Don't have no time to be a decent lover
I hope it's never too late
Searching for the time that has gone so fast
The time that I thought would last
My Ever Present Past

Double Chorus

End
pi_48550148
Nog eentje:
quote:
"End Of The End" shares some melodic similarity and musical mood with "Let It Be", "Warm and Beautiful" and a few others but honestly, comparing it to past McCartney compositions really does the song a disservice. It's that special and unique.

End of the End (McCartney)

At the end of the end
It's the start of a journey
To a much better place
And this wasn't bad
So a much better place
would have to be special
No need to be sad

On the day that I die I'd like jokes to be told
And stories of old to be rolled out like carpets
That children have played on
And laid on while listening to stories of old

At the end of the end
It's the start of a journey
To a much better place
And a much better place
Would have to be special
No reason to cry

(whistling)

On the day that I die I'd like bells to be rung
And songs that were sung to be hung out like blankets
That lovers have played on
And laid on while listening to songs that were sung

At the end of the end
It's the start of a journey
To a much better place
And a much better place
Would have to be special
No reason to cry
No need to be sad
At the end of the end
http://forum.maccablog.com/viewtopic.php?t=2313
  Redactie Frontpage vrijdag 20 april 2007 @ 20:09:37 #275
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48551328
http://www.wmgk.com/ om 22.15 spelen ze het nummer.

Leuk he?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_48555842
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:17 schreef webfreak het volgende:

[ Bericht 9% gewijzigd door belsen op 20-04-2007 17:21 (dat doen we niet) ]
O, deed ik een warez-request?
Ik dacht dat 't gewoon een volledig legale preview was.... (niet dan??)
pi_48555900
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:09 schreef TheGrandWazoo het volgende:
http://www.wmgk.com/ om 22.15 spelen ze het nummer.

Leuk he?
Dank voor de tip!!
Ik zie 'm net op tijd. Stream aan, everyone
  Redactie Frontpage vrijdag 20 april 2007 @ 23:22:16 #278
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48558364
Het nummer is een stuk minder plat dan Fine Line. Prima prima GRANDIOOS.

Erg Kaiser Chiefs ook dit
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 21 april 2007 @ 01:08:24 #279
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_48561536
Promise To You Girl vind ik veel beter. Ik ben benieuwd wat het nog meer gaat worden.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_48561715
Hmmm, aardig nummer, maar niet heel speciaal ofzo.
Er gebeurt zo weinig. Maar ik ben toch benieuwd naar het album
  zaterdag 21 april 2007 @ 02:50:10 #281
18026 Thelonious
le samouraï
pi_48562785
Ik vind het ook altijd gaaf als The Beatles geprezen worden door andere grote artiesten.
Hier stukjes van een recent interview met de grote Bob Dylan waarin hij Harrison, Lennon en McCartney roemt.
http://www.rollingstone.c(...)er-heard-him-before/

[ Bericht 1% gewijzigd door Thelonious op 21-04-2007 02:58:47 ]
Keeping an eye on the world going by my window.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 april 2007 @ 14:49:44 #282
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48571429
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 01:08 schreef Price het volgende:
Promise To You Girl vind ik veel beter. Ik ben benieuwd wat het nog meer gaat worden.
Ehrm? Appels met peren?

Ik vind het een zeer bijzonder nummer! Aangezien dit dus gewoon de hit zou moeten worden. Fine Line was een stuk dunner. Er gebeurt hier veel meer in!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 21 april 2007 @ 14:51:36 #283
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48571471
Leuke knipoog ook naar Getting better trouwens
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 21 april 2007 @ 14:57:24 #284
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48571616
A! Een véél betere versie via officiële kanalen hierzo: http://www.maccaspan.com/epp.html
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:08:14 #285
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_48571901
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 14:57 schreef TheGrandWazoo het volgende:
A! Een véél betere versie via officiële kanalen hierzo: http://www.maccaspan.com/epp.html


Geslaagd nummertje! Duidelijk Paul, toch met een twist.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:45:48 #286
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_48572915
Wie kan mij vertellen waar dit plaatje wegkomt (en dan bedoel ik dus van welke plaat of cd of boek...) Ik ben op zoek naar een hogere resolutie van onderstaand plaatje.
Met trots vernoemd naar John Lennon....
Gez: Nokia's -&gt; [GEZ] (defecte-goede-incomplete) Nokia's
  Redactie Frontpage zaterdag 21 april 2007 @ 15:47:37 #287
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_48572953
Verander eerst je avatar. Ik heb al 3 zakdoeken verbruikt.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 21 april 2007 @ 15:48:25 #288
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_48572974
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 14:49 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ehrm? Appels met peren?

Ik vind het een zeer bijzonder nummer! Aangezien dit dus gewoon de hit zou moeten worden. Fine Line was een stuk dunner. Er gebeurt hier veel meer in!
Apples met apples. Mischien goudreinets met elstars.
Ik heb wel eens betere dingen van hem gehoord.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_48575025
quote:
Op donderdag 19 april 2007 14:49 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af wááár dit vandaan komt? En of hij niet te veel Starbucks-koffie gedronken heeft .
"Welcome to Meyesight!" (klik!). Het kwartje begint te vallen...
pi_48578625
Ja, die site heb ik net ook al bekeken. Staat nog maar 1 filmpje op. Nogal maf. De nieuwe single heeft ook iets maffigs ('k had 'm al gedownload). Ik heb het idee dat Paul nogal plezier heeft de laatste tijd... De single is wel grappig: zitten wel originele dingetjes in, maar al met al is het geen schokkend creatief nummer... Maar ik ben allang blij dat het niet erg normaal is.
  zondag 22 april 2007 @ 11:58:01 #291
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48592899
Aparte single idd... Ben er niet echt weg van, wel een grappig deuntje, maar het doet me weinig.
  Moderator zondag 22 april 2007 @ 12:05:04 #292
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_48593073
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:58 schreef TNA het volgende:
Aparte single idd... Ben er niet echt weg van, wel een grappig deuntje, maar het doet me weinig.
Het heeft wel wat Kaiser Chiefs-achtigs.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zondag 22 april 2007 @ 13:58:56 #293
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_48596284
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 15:47 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Verander eerst je avatar. Ik heb al 3 zakdoeken verbruikt.
Your wish is my command...

Bij deze..
Met trots vernoemd naar John Lennon....
Gez: Nokia's -&gt; [GEZ] (defecte-goede-incomplete) Nokia's
pi_48609003
Op usenet kan je de 320 kbps versie downloaden van Ever present past: klinkt STUKKEN beter dan de versie die eerder via Rapidshare e.d. is verspreidt!

Ik krijg het nummer trouwens niet uit m'n hoofd, dus da's een goed teken.
pi_48609041
quote:
Op zondag 22 april 2007 19:15 schreef hello_goodbye het volgende:
Op usenet kan je de 320 kbps versie downloaden van Ever present past: klinkt stukken beter dan de versie die eerder via Rapidshare e.d. is verspreidt!
Heb ik al rondgestuurd . Maar is alsnog een web-rip.
pi_48609265
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 02:50 schreef Thelonious het volgende:
Ik vind het ook altijd gaaf als The Beatles geprezen worden door andere grote artiesten.
Hier stukjes van een recent interview met de grote Bob Dylan waarin hij Harrison, Lennon en McCartney roemt.
http://www.rollingstone.c(...)er-heard-him-before/
Ha, ja, leuk om te horen! Ook dat hij compleet 'in awe' is van McCartney! De enige persoon voor wie hij zo'n bewondering heeft omdat 'ie ALLES kan en ook zo 'damn effortless'. "I just wish he'd quit," zegt Dylan lachend: met andere woorden, Dylan is strontjaloers op Paul.
  zondag 22 april 2007 @ 19:49:21 #297
139330 TNA
For the stars that shine
pi_48609948
quote:
Op zondag 22 april 2007 19:25 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ha, ja, leuk om te horen! Ook dat hij compleet 'in awe' is van McCartney! De enige persoon voor wie hij zo'n bewondering heeft omdat 'ie ALLES kan en ook zo 'damn effortless'. "I just wish he'd quit," zegt Dylan lachend: met andere woorden, Dylan is strontjaloers op Paul.
Ja, hoeveel mensen op deze wereld kunnen zeggen dat Bob Dylan jaloers op ze is? Mooie prestatie dus van Sir Paul

En plotseling hebben we deel 16 alweer bijna vol gekregen
pi_48610030
Gaaf hoor, dat Dylan-stukje.

(3 more posts to go )
  zondag 22 april 2007 @ 19:59:52 #299
18026 Thelonious
le samouraï
pi_48610285
Dat interview met Bob Dylan is naar aanleiding van het 40-jarig bestaan van Rolling Stone. Er zal ook een interview met McCartney in komen te staan.
Hopelijk zetten ze daar ook wat van online.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_48614149
Ik las ergens (waar was dat nou?) dat ALLE Rolling Stones op (data-)dvd worden uitgebracht! Da's dus 40 jaar aan artikelen die allemaal doorzoekbaar zijn. Gaat 120 dollar of zo kosten. Lijkt me errug leuk om te hebben, eigenlijk, alhoewel ik nog NOOIT een Rolling Stone heb gelezen...

EDIT:
Ha, ff googelen geeft een gigantische lading hits. Niet echt nieuws dus van mij. Maar toch interessant: 115.000 pagina's uit meer dan 1000 verschenen nummers! Ben benieuwd hoeveel er in staat over The Beatles. Leuk is wel dat alles (voor zover ik kan zien) regelrecht ingescand wordt, dus je ziet echt de oude lay-out en zo. Mag ik hopen...

[ Bericht 22% gewijzigd door hello_goodbye op 22-04-2007 21:48:19 ]
pi_48614332
En hij is VOL! We gaan hier verder! Deel 17 alweer...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')