quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:33 schreef mindgames het volgende:
(...)
Maar misschien nog wel leuker nieuws is dat Paul en Ringo elkaar vorige week per toeval zijn tegengekomen. (...)
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:24 schreef webfreak het volgende:
Op die foto lijkt 't meer alsof Paul snel een auto induikt om Ringo te ontwijken
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:43 schreef mindgames het volgende:
Ja, haha. Zou een goede voor een onderschrift-contest kunnen zijn.
"Ik duik snel weg, en ontvoer je kind!". Maar dan grappig.
Btw, hierrr gaan we verder met deze topic-reeks!
Ik denk niet dat iemand dat gelooft.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:58 schreef Licko het volgende:
wat geloven jullie daarvan?
het was ook maar een vraag, vind het wel een interessant(e) onderwerp/hoaxquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:15 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand dat gelooft.
Was ook maar een antwoord.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:19 schreef Licko het volgende:
[..]
het was ook maar een vraag, vind het wel een interessant(e) onderwerp/hoax
Dit is natuurlijk heel goed dat dit album op een staat maar als ik even verder kijk lach ik me rot:quote:Op woensdag 7 maart 2007 02:00 schreef Thelonious het volgende:
The Rock and Roll Hall of Fame heeft gisteren The Definitive 200 bekendgemaakt. Dat zijn de 200 albums die iedere muziekliefhebber zou moeten bezitten.
Wat is de nummer 1?
[afbeelding]
http://www.definitive200.com/index.html
Ben wel erg benieuwd naar die beelden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 02:05 schreef Thelonious het volgende:
Er is beeldmateriaal van Lennon aan het werk dat we misschien nooit te zien krijgen.
Revolver op 42.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:57 schreef Pudy het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk heel goed dat dit album op een staat maar als ik even verder kijk lach ik me rot:
26 ALANIS MORISSETTE JAGGED LITTLE PILL 1995 Pop
27 NORAH JONES COME AWAY WITH ME 2002 Pop
28 EMINEM MARSHALL MATHERS LP 2000 Rap
29 OUTKAST SPEAKERBOXX-LOVE BELOW 2003 R&B
30 DR. DRE CHRONIC
Klopt dus niets van deze lijst.
Ja, zonde dat het (voorlopig) verboden is. Toch mooi dat de beelden in ieder geval nog bestaan en het niet verstoft in de kast. Het gaat vast niet verloren. Ik denk aan de urenlange beeldopnames van John in de studio met Cheap Trick voor de 'Double Fantasy'-clips in 1980 die kwijt/vernield zijnquote:Op woensdag 7 maart 2007 16:18 schreef Nonnel het volgende:
[..]
Ben wel erg benieuwd naar die beelden.(En ik denk wij allemaal
)
quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:17 schreef Thelonious het volgende:
Drie Beatle-imitatoren stalkten Paul en z'n ex vorig jaar met 'Yellow Submarine'
![]()
![]()
Asshole smell...quote:Op zaterdag 10 maart 2007 23:36 schreef Thelonious het volgende:
De geheime boodschap van I'm so tired.
quote:Paul verlaat Capitol
Sinds het eerste Amerikaanse album van The Beatles in de Verenigde Staten in 1964 staat Paul McCartney onder contract bij Capitol Records. Nu heeft hij besloten er weg te gaan.
In het begin van de jaren tachtig verhuisde Paul ook al kortstondig naar Columbia Records, maar keerde op zijn schreden terug. De breuk met Capitol lijkt nu definitief en Paul heeft zijn complete solo-catalogus meegenomen, inclusief bestsellers als Band On The Run, Ram en Chaos And Creation In The Backyard.
Nog opvallender is dat Paul de eerste artiest is die heeft getekend voor het nieuwe platenlabel van Starbucks, dat bekend is van de koffietenten. Dat lijkt een gelopen zaak en zal officieel deze week bekend worden gemaakt, althans dat wordt in de wandelgangen beweerd. Paul zou een nieuw album in de komende herfst aan Starbucks 'aanbieden'.
Uiteraard is Capitol niet blij met Paul's vertrek. Capitol is een onderdeel van EMI Records, dat toch al onder druk staat. Dit nieuws zou wel eens de genadeklap kunnen zijn.
Een bron: "Ze wisten dat het ging gebeuren. Ze hebben niets voor Chaos And Creation gedaan en ook voor Love heel weinig. Alles wat ze doen is achterhaald."
McCartney's vertrek is in meerdere opzichten opvallend: sinds The Beatles voor Capitol tekenden, verscheen elk album én elk solo-album op het label. Na het uiteenvallen van The Beatles in 1970 verschenen albums van Wings, John's Imagine, George's All Things Must Pass en Ringo's Ringo! allemaal op Capitol. Zelfs Sean Lennon heeft een album op het label uitgebracht.
Als ze in al hun koffiewinkels CD's gaan verkopen heeft McCartney in ieder geval minstens 10000 extra verkooppunten voor zijn platenquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Een platenlabel van StarbucksBeetje vreemde zijweg neemt dat bedrijf dan, van koffie naar muziek. Verder maakt het me niet zoveel uit welk label zijn platen uitgeeft, hopelijk kan Starbucks van zijn nieuwe album een groot succes maken
![]()
Voor wanneer staat het nieuwe album trouwens gepland?
Kun je ze dan ook met korting krijgen met koffiepunten.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:40 schreef TNA het volgende:
[..]
Als ze in al hun koffiewinkels CD's gaan verkopen heeft McCartney in ieder geval minstens 10000 extra verkooppunten voor zijn platen
Een Macca koffieserviesquote:Op woensdag 21 maart 2007 19:36 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Kun je ze dan ook met korting krijgen met koffiepunten.![]()
Als je goed leest zie je ook staan "John's Imagine, George's ATMP en Ringo's Ringo". Ze suggereren dus niet dat álle soloplaten op Capitol zijn uitgebracht, maar in elk geval de meest bekende.quote:Op woensdag 21 maart 2007 18:48 schreef warpozio het volgende:
Raar bericht toch? Precies huiswerk niet goed gemaakt toch?
John's Double Fantasy verscheen op Polydor, George switchte naar Warner, Ringo heeft zowat alle platenlabels bezocht
Bron: Beatlesnieuws.nlquote:Geruchten genoeg rond Paul McCartney's vermeende overstap naar het label van Starbucks. De koffiemagnaat lanceerde onlangs het Hear Music label en debuteerde met een release van Low Stars. Maar dat Paul McCartney na veertig jaar Capitol/EMI de overstap naar dit label gaat maken? Dat lijkt toch een spreekwoordelijke kop sterke koffie.
Toch wordt het verhaal van meerdere kanten bevestigd. "Het is geen groot geheim meer", zo vertelt een 'bron'. "Ik verwacht een officiële aankondiging later deze week. Starbucks heeft prima werk geleverd met de cd's van andere artiesten, zoals Bob Dylan, Alanis Morrisette, de collectie van Ray Charles. En Paul schijnt niet gelukkig te zijn met de promotie van zijn meest recente releases en bovendien loopt zijn contract met EMI binnenkort af." Hoofdredacteur Al Sussman van Beatlefan Magazine werd gequoted op therockradio.com: "Het is een regelrechte coup voor Starbucks om Paul's albums uit de jaren '70 en begin jaren '80 binnen te krijgen. Hopelijk leidt het tot de uitgave van geremasterde cd's, inclusief bonus tracks."
Anderzijds is het prematuur om te veronderstellen dat McCartney zijn complete catalogus meeneemt naar Starbucks. Een andere onzekerheid is of McCartney, die een nieuw album klaar zou hebben liggen, via Hear Music te horen zal zijn of via een speciaal voor hem opgezet label. Dat speciale label zal dan hoogstwaarschijnlijk niet 'Starbucks Records' heten. Intussen zoeken fans en experts naar de ware reden van Paul's overstap. Sommigen speculeren op een strategische stap om zijn aanstaande ex Heather Mills van de buit af te houden. Anderen wijzen erop de McCartney's contract binnenkort voor het grijpen zou liggen en dat Starbucks simpelweg de geldbuidel aan Paul heeft laten zien.
Hangt er inderdaad een beetje vanaf hoe je het leest. Ik interpreteerde "elk solo-album" als solo albums van de ex-Beatles, maar je kan het natuurlijk ook interpreteren als solo-albums van McCartney...quote:Op woensdag 21 maart 2007 09:02 schreef webfreak het volgende:
McCartney's vertrek is in meerdere opzichten opvallend: sinds The Beatles voor Capitol tekenden, verscheen elk album én elk solo-album op het label.
quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:36 schreef Honky het volgende:
Als we het toch over nieuwe releases hebben, weet iemand wanneer het nieuwe album en die docu over Ringo uitkomen? Ik hoorde er wat van op zijn site maar ik heb er niks concreets qua streefdatum oid van gevonden.
Ook heeft hij een nieuwe producer voor dit album.quote:Ringo Starr's upcoming studio album, Liverpool 8, will be released in June. Longtime producer and collaborator Mark Hudson says that the album features a new "synthetic" direction for Starr, and steers him away from the Beatle-esque direction of his past four albums.
Na de wekenlange geruchten over het Starbucks-verhaal is het dan nu eindelijk bevestigd.quote:Paul McCartney was introduced Wednesday as the first artist signed to Starbucks Corp.'s new record label. The former Beatle made an appearance via a video feed from London at the company's annual meeting.
Dankjewelquote:Op donderdag 22 maart 2007 13:49 schreef mindgames het volgende:
[..]
[..]
Ook heeft hij een nieuwe producer voor dit album.
Bron? Verschillende Beatles-fora.
Waar ik misschien nog wel het meest naar uitkijk, zijn de nieuwe Lennon-bootlegs die plots zijn opgedoken.quote:London's The Daily Mail reported that Michael Jackson has flown to Britain with his children to meet with Paul McCartney, in an effort to sell him his share of Beatles songs. The price for Jackson's portion of the Northern Songs catalogue, which includes nearly all of John Lennon and Paul McCartney's 1960s compositions, is reportedly worth about $390 million.
Aaaah, voor het eerst de Shea Stadium-tape ZONDER studio-overdubs!quote:BEATLES - Great Concert at Shea
2CDs - Yellow Dog Masters Choice - The entire Shea Stadium Concert 1965 plus the BBC TV special and a reproduction of the vinyl album THE BEATLES LIVE AT SHEA as described by Erupting fans [???]. For the first time ever the complete unedited version of the famous Shea Stadium concert. Beautiful packaging in an extra large 14 x 16 cm hardback book with 20 full color pages.
JOHN LENNON - Come On Listen To Me
2CDs - Yellow Dog Masters Choice - Outtakes from Walls and Bridges. First disc has an alternate version of WHATEVER GETS YOU THROUGH THE NIGHT as does the second disc which also includes other Walls and Bridges outtakes. Beautiful packaging in an extra large 14 x 16 cm hardback book with 20 full color pages.
JOHN LENNON - It's Gonna Be Alright
2CDs - Yellow Dog Masters Choice - Outtakes from the first solo album. First disc has an alternate version of the album plus outtakes of Love, Hold On John and Remember. Second disc has outtakes of Hold On John and Love. Beautiful packaging in an extra large 14 x 16 cm hardback book with 20 full color pages.
JOHN LENNON - Remember New York City
2CDs - Yellow Dog Masters Choice - First disc contains outtakes and rehearsals from REMEMBER [???] and the second disc is of different versions and outtakes of Sometime In New York City. Beautiful packaging in an extra large 14 x 16 cm hardback book with 20 full color pages.
Ja, altijd grappig dat de verpakking en kwaliteit van bootlegs tegenwoordig mooier en beter zijn dan de officiele uitgave. In dit geval is er natuurlijk geen officiele uitgave, en die gaat er ook nooit komen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:36 schreef hello_goodbye het volgende:
Beautiful packaging in an extra large 14 x 16 cm hardback book with 20 full color pages??? Alsof die dingen gewoon in de winkel komen te liggen...? Waar koop je die eigenlijk! Ik download dit soort dingen via usenet. Ik zou trouwens graag een dvd van het concert willen hebben... Ooit een oude vhs > dvd versie gedownload, maar die was te lelijk om aan te zien.
En het geluid is op 5 januari 1966 in een speciale studio overgedubt.quote:Track List:
[Color Bars & Clock]
Arthur Fiedler Introduction
Shea Stadium
I'm Down
Setting Up, Murray the K
Discotheque Dancers
Beatle Chat
King Curtis
Beatle Chat, Helicopter
Brenda Holloway
Helicopter Ride, Continued
Sounds Incorporated
[Commercial Space – Clock]
The Dressing Room
Introducing the Beatles
Twist & Shout
I Feel Fine
Dizzy Miss Lizzie
Ticket To Ride
Act Naturally
[Commercial Space – Clock]
Can't Buy Me Love
Baby's In Black
A Hard Day's Night
Help!
I'm Down and Credits
ABC Logo and Invaders Promo
Grote kans. In eerste instantie wordt het altijd via torrent-kanalen verspreid.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:51 schreef hello_goodbye het volgende:
Ha, ik ben HEEL benieuwd! Nu maar hopen dat ze ook via Usenet te krijgen zullen zijn.
Nope, daarom geef ik ook geen links van torrent-sites waar aan de lopende band zeldzaam spul gepost wordt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:14 schreef nipeng het volgende:
Geen stoute linkjes hier mocht het spul "uit" zijn.
Ik vind het wel leuk dat de bootlegger wordt geflest. Mooi zo.
Wel naar mij toe sturen per prive bericht.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:14 schreef nipeng het volgende:
Geen stoute linkjes hier mocht het spul "uit" zijn.
Ik heb deze dvd's ook. Leuk om eens te zien, maar meer ook niet. Wel lollig dat na het eerste optreden van The Beatles gelijk die Nederlandse goochelaar zijn kunstje mag doen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:58 schreef Honky het volgende:
Bij de Plato is er nu een dvd set te koop met de 4 Ed Sullivan shows met de Beatles. Het zijn de complete shows wat wel geinig is omdat je naast de optredens van de Beatles ook andere lui ziet optreden uit die tijd en er zelfs de reclames tussen zitten. Errug tof en voor maar 9 euro zeker te doen. (2 dvd's)
Wordt vooral ouder materiaal gespeeld maar daar hoeft niks mee te zijn dacht ik zo. Meest recentste nummers die ze spelen zijn enkele nummers van Help!
Ja, ik vond het ook lollig om te bekijken maar meer ook niet... Ik heb de eerste show zowat helemaal gezien: doordat alle reclames erin zitten is het net alsof je terug gaat in de tijd: da's wel heel erg leuk. Het was toch een groots moment! Maar die andere shows heb ik snel doorgezapt naar The Beatles... en daarna ook niet echt meer bekeken. Maar het is wel leuk om te hebben, zeker voor 9 euro! Ik heb er nog 24 euro voor betaald toen 'ie uitkwam...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:13 schreef Frozen het volgende:
[..]
Ik heb deze dvd's ook. Leuk om eens te zien, maar meer ook niet. Wel lollig dat na het eerste optreden van The Beatles gelijk die Nederlandse goochelaar zijn kunstje mag doen.
Ik ben ook wel benieuwdquote:Op donderdag 22 maart 2007 21:18 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Wel naar mij toe sturen per prive bericht.
Alvast bedankt!
![]()
Van welke nummers houd je dan?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:09 schreef morgane het volgende:
welke nummers kunnen jullie me als Newbe(atle) aanraden? Ik vind de bekendste nummers erg leuk en ben toch wel benieuwd naar meer
Girlquote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:09 schreef morgane het volgende:
welke nummers kunnen jullie me als Newbe(atle) aanraden? Ik vind de bekendste nummers erg leuk en ben toch wel benieuwd naar meer
Oftewel, luister eens naar Rubber Soul en Revolver.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 12:45 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Girl
I'm looking through you
For no one
And your bird can sing
Begin daar maar eens mee.
Hehe, ja, The Beatles op hun compositorische hoogtepunt. Of compositoire, ofzo.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:47 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Oftewel, luister eens naar Rubber Soul en Revolver.
Dat is zo'n goed nummer! Hoewel ik bijna elk nummer goed vindt, elke keer dat dit nummer langs komt gaat de volumeknop net ietsjes verder open!quote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:01 schreef satecl het volgende:
In My Life is ook heel mooi voor beginner-BeatlefanEen vriend van mij vond Another Girl een goed nummer, terwijl die nooit Beatles luistert...
ik heb hem wel.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:32 schreef sanni het volgende:
weet iemand waar ik de duitse versie van " She loves you " op kan vinden?
Was dat die witte cd/lp?![]()
Hier kun je 'm ook vinden (incl. lyrics.. erg leukquote:Op zondag 25 maart 2007 01:35 schreef thijs121 het volgende:
[..]
ik heb hem wel.
nog steeeds nog intresse??
hip
Dat impliceert dat ze na 1966 bergafwaarts gingen. Dat vind ik toch niet het geval. 1966-1969 was één lang hoogtepunt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:49 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Hehe, ja, The Beatles op hun compositorische hoogtepunt. Of compositoire, ofzo.![]()
Ik bedoel toen hadden ze de allerbeste liedjes.
Toen werkten ze niet meer zo samen, waardoor hun muziek toch wat minder een combinatie van verschillende talenten, verschillende smaken was. De combinatie zoet en zuur.quote:Op zondag 25 maart 2007 14:44 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat impliceert dat ze na 1966 bergafwaarts gingen. Dat vind ik toch niet het geval. 1966-1969 was één lang hoogtepunt.
Sterker nog, hij heeft nooit getourd als solo artiest.quote:Op maandag 26 maart 2007 14:19 schreef webfreak het volgende:
Volgens mij heeft Lennon ook nooit zo veel opgetreden of getourd, in vergelijking met de andere Beatles.
Ik heb een supercheap live-DVD'tje van 'm, op Madison Square. Daar speelt 'ie Come Together ("from back in the days, when I was still in the Rolling Stones")
Dat is een kwestie van smaak...quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:49 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Hehe, ja, The Beatles op hun compositorische hoogtepunt. Of compositoire, ofzo.![]()
Ik bedoel toen hadden ze de allerbeste liedjes.
Inderdaad nooit getoerd. In 1969 hier en daar wat gelegenheidsoptredens gedaan met Eric Clapton en George Harrison. Dan speelde hij 'Cold Turkey' en gingen ze los in een jamsessie met Yoko. In 1971 speelde hij, om John Sinclair vrij te krijgen, op de zogeheten 'John Sinclair Rally'. Daar speelde hij 'Imagine' en wat van zijn politieke songs, die hij in 1972 zou uitbrengen. Hij had een hele tour met politieke nummers gepland, om Nixon te dwarsbomen. Maar omdat de regering begon met een grondig onderzoek naar John, leek het zijn begeleidingsband geen goed idee. John zou optreden op het concert voor Bangladesh, van George Harrison. John zou Yoko meenemen op het podium, en dat hoefde niet zo nodig van George. Nog steeds trad John zo nu en dan op, met vrienden. Hij jamde met Frank Zappa rond 1971 en 1972. Nooit speelde hij Beatle-nummers. In 1971 trad hij voor het eerst op met een volledige set. Wederom was dit een liefdadigheidsoptreden. Het enige Beatles-nummer wat hij speelde was 'Come Together'. "Come Together, right now. Stop the war!" Dit optreden is gefilmd en uitgebracht op VHS in 1987. Er zijn verschillende bootleg-DVD's van 'verkrijgbaar'. Jammer genoeg bevat deze uitgave het middag-optreden, terwijl het avond-optreden véél beter was. Op 24 november 1974 trad hij voor het laatst op in het openbaar. Met Elton John speelde hij de nummers 'Lucy In The Sky', 'Whatever Gets You Thru The Night' en 'I Saw Her Standing There'. Stiekem ook het intro van een ander Beatles-nummer als soundcheck en 'tease'. Maar daar moeten jullie zelf maar achter komen!quote:Op maandag 26 maart 2007 13:56 schreef Honky het volgende:
McCartney en Ringo doen nog wel regelmatig Beatlesnummers tijdens optredens, maar deed Lennon dit eigenlijk nooit? Enige wat ik me kan herinneren zijn die 3 nummers bij Elton John.
Best jammer dat John geen tour meer heeft ondernomen. Heel zijn solo carriere is goed te pruimen en zou zeker de moeite waard zijn geweest.quote:
Jaaaa Two Virgins en Life with the Lions live!!! Gaaaaafquote:Op maandag 26 maart 2007 18:46 schreef Nonnel het volgende:
[..]
Best jammer dat John geen tour meer heeft ondernomen. Heel zijn solo carriere is goed te pruimen en zou zeker de moeite waard zijn geweest.
Jouw posts zijn echt een genot om te lezen![]()
Thanks!quote:Op maandag 26 maart 2007 18:46 schreef Nonnel het volgende:
Best jammer dat John geen tour meer heeft ondernomen. Heel zijn solo carriere is goed te pruimen en zou zeker de moeite waard zijn geweest.
Jouw posts zijn echt een genot om te lezen![]()
Ja, als toegift!quote:Op maandag 26 maart 2007 19:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Jaaaa Two Virgins en Life with the Lions live!!! Gaaaaaf
Ik zal binnenkort het fragment even opzoeken, is toch wat makkelijker.quote:Op maandag 26 maart 2007 17:09 schreef mindgames het volgende:
Met Elton John speelde hij de nummers 'Lucy In The Sky', 'Whatever Gets You Thru The Night' en 'I Saw Her Standing There'. Stiekem ook het intro van een ander Beatles-nummer als soundcheck en 'tease'. Maar daar moeten jullie zelf maar achter komen!
Welk een goed idee!quote:Op maandag 26 maart 2007 19:25 schreef mindgames het volgende:
[..]
Thanks!Ik zou me ook wel een John-solo setlist kunnen voorstellen, die hij op zijn wereld-tournee had kunnen doen! Maar ja...
[..]
Ja, als toegift!
[..]
Ik zal binnenkort het fragment even opzoeken, is toch wat makkelijker.
Voor de mensen die de opname nooit gehoord hebben. Klik hier en beluister welk nummer John bij wijze van 'soundcheck' heeeel kort laat horen. Vanaf 0:15. Subtiel... Echt een goede grapquote:Op maandag 26 maart 2007 19:25 schreef mindgames het volgende:
Ik zal binnenkort het fragment even opzoeken, is toch wat makkelijker.
De ingewikkelde strijd rond de Beatles-rechten was in 1975 nog in volle gang. Ik ga niet in op elk nummer en welk aandeel welke eigenaar heeft, dat weet ik zelf ook niet! Dat is zo ingewikkeld... Long story short: Dick James was de uitgever van de Beatles-nummers. Northern Songs Ltd. was daar voor opgericht. Dick James was de grootste aandeelhouder van Northern Songs. The Beatles wilden in 1969 graag zelf eigenaar worden van alle rechten. Dick James was zich daar van bewust en begon onderhandelingen met Sir Lew Grade. Dit was de man achter ATV. The Beatles hadden niet genoeg geld om tegen Sir Lew Grade op te boksen. Dick James werd multi-miljonair toen hij zijn aandelen verkocht aan Lew Grade. Aan het eind van de rit was het aandeel van ATV groter dan het aandeel van The Beatles in de rechten van hun eigen liedjes. Een harde rechtstrijd volgde. Lew Grade kreeg gelijk. Zelfs de opbrengensten van de rechten van McCartney- en Lennon-solo nummers gingen tot 1973 gedeeltelijk naar Lew Grade. Uitgebreid verhaal vind je hier. Uiteindelijk zijn de meeste rechten in 1985 weer verkocht aan Michael Jackson. (Het gerucht gaat dat hij ze nog dit jaar aan McCartney en Ono gaat verkopen om uit de schulden te komen.)quote:Op maandag 26 maart 2007 17:09 schreef mindgames het volgende:
In juni 1975 treed hij op op een besloten feest voor Sir Lew. Daar is nog echt een geweldig goed verhaal over te vertellen. Dat doe ik een andere keer, ok?
Het staat absoluut op de Lennon - Legend DVD! Ik heb m. Volgens mij zelfs met Tony Levin op bas...quote:Op maandag 26 maart 2007 21:05 schreef mindgames het volgende:
Hij had zijn (playbackende) achtergrondband ook zulke gekke pakken aangedaan. Ook had hij speciale maskers laten maken met twee gezichten, wat moest laten zien hoe hij écht over Sir Lew Grade dacht: 'two-sided faced'. In het refrein van Slippin' and Slidin' wees hij naar de kant van Lew Grade en zong: 'I won't be your fool no more!!'. En dat was ook zo, hij was nu van alle verplichtingen af. Aan het eind zong hij toch nog 'Imagine', op gitaar. Niet vanaf de beroemde piano. Het is niet bevestigd of deze opname wél live is, of dat er eerder een instrumentale studio-opname is gemaakt. Voordat hij begint met zingen maakt hij nog een soort kots-gebaar. Niet te zien op deze YouTube-video. Zelfs niet op de Lennon: Legend-DVD, geloof ik.. Wel op een bootleg-DVD van de show, vandaar.
'Stand By Me' is niet uitgezonden op TV. Er is wel een door iemand uit het publiek opgenomen bootleg-opname van beschikbaar. Slippin' and Slidin' en 'Imagine', klik!
Long story short zei ik toch?
Jawel, ik weet dat 'Imagine' van Lew Grade op Lennon: Legend staat, maar ik had het over dat vreemde gebaar wat ik zag op de bootleg. Ach, het is maar een detail. Duidelijk was dat hij het er niet mee eens was!quote:Op maandag 26 maart 2007 23:50 schreef Frozen het volgende:
Het staat absoluut op de Lennon - Legend DVD! Ik heb m. Volgens mij zelfs met Tony Levin op bas...
George Harrison heeft in 1974 een grote tournee door de VS gedaan ("Haris On Tour") met ellenlange voorprogramma's van Ravi Shankar)...quote:Op maandag 26 maart 2007 16:34 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Sterker nog, hij heeft nooit getourd als solo artiest.
Harrison ook niet trouwens, behalve wat shows in Japan begin jaren 80.
Ja, ook wel genoemd de 'Dark Horse Tour', wat door cynici als 'Dark Hoarse Tour' werd bestempeld, door zijn schorre stem in die tour. Zijn goede kwaliteit bootlegs van beschikbaar. Hij speelde zelfs 'In My Life'. Wel veranderde hij één zin in: "In my life, I love God more.." John Lennon kwam een aantal keer langs om een optreden te bekijken met May Pang. In New York was Ravi Shankar ziek. Volgens May Pang zei John toen opgelucht: "Godzijdank, hoeven we daar niet ook nog eens door heen zien te komen!"quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:29 schreef Simpleton het volgende:
George Harrison heeft in 1974 een grote tournee door de VS gedaan ("Haris On Tour") met ellenlange voorprogramma's van Ravi Shankar)...
Maar zou wel vreemd wezen want 1 en 2 zijn bij hem thuis opgenomen...en dus zou je verwachten dat zoiets bij 3 ook is, toch?quote:Op maandag 26 maart 2007 22:18 schreef mindgames het volgende:
Fansite MaccaReport (wéér zo'n overzichtelijke site...) bericht dat het nieuwe album al voltooid is en dat het een mix wordt tussen Driving Rain-outtakes en nieuwe nummers. 50/50 band/solo dus. Het gerucht gaat (ja, alweer) dat hij zijn oude Driving Rain-producer weer in de hand heeft genomen. Er zijn onbevestigde geruchten (ja, alw...) dat het album uitgebracht gaat worden op 18 juni, de 65ste verjaardag van Paul, en dat het McCartney III gaat heten. Dát is interessant. McCartney I was na de Beatles, McCartney II was vlak na Wings, McCartney III is na zijn scheiding? Diezelfde site schrijft over een aankomende Engelse tournee? 2 optredens op verschillende plaatsen op dezelfde dag? Allemaal nog erg vaag, dus.
Héél simpel uitgelegd zit het als volgt:quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:03 schreef Honky het volgende:
Als we dan toch bezig zijn, wat zijn die remasters precies? Gewoon de albums die al uit zijn maar dan in betere kwaliteit ofzo? Kan ik beter wachten met het kopen van resterende albums? (Heb nu MMT en Help!)
rofl!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:58 schreef nipeng het volgende:
Nou geleficiteerd met je bootleg site.
Ghehehe, er wordt niets op verkocht, er wordt informatie verstrekt. Wees maar rustig. Bedenk dat die site dé bron van informatie op internet is met informatie over opnames van alle soorten artiesten, niet alleen The Beatles. Het is een geweldig overzicht van alle officele, en onofficele opnames. Toen de site gestopt was werd het ineens een stuk lastiger om te weten welke opname waar vandaan kwam. Misschien kun je je dan indenken dat er mensen blij kunnen zijn dat die site weer in de lucht is.quote:
Ik ken de site ja.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:18 schreef mindgames het volgende:
[..]
Ghehehe, er wordt niets op verkocht, er wordt informatie verstrekt. Wees maar rustig. Bedenk dat die site dé bron van informatie op internet is met informatie over opnames van alle soorten artiesten, niet alleen The Beatles. Het is een geweldig overzicht van alle officele, en onofficele opnames. Toen de site gestopt was werd het ineens een stuk lastiger om te weten welke opname waar vandaan kwam. Misschien kun je je dan indenken dat er mensen blij kunnen zijn dat die site weer in de lucht is.
Het was meer een reactie op de user voor jou. Maar, geen idee. Je kunt ruilen. Maar ik weet niet of de truc met Azing ook op BZ werkt.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:20 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Ik ken de site ja.
Ik ken ook Azing Moltmaker. Die gaf me ooit voor drop bootlegs.
Kan dat ook bij bootlegzone denk je?
Of ongevraagd je andere spullen aangesmeerd? En effe snel wat dvdtjes gebrand? Geen idee johquote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:21 schreef mindgames het volgende:
[..]
Het was meer een reactie op de user voor jou. Maar, geen idee. Je kunt ruilen. Maar ik weet niet of de truc met Azing ook op BZ werkt.Heb je wel eens een boek van hem gekocht? En zo ja, heeft hij hem ook ongevraagd gesigneerd?
Ah, dan delen wij die mening. Die snel gebrande DVD-tjes op de platenbeurs zijn bijna genânt. Toffe kerel, dat zeker. Hij heeft er echt veel verstand van en heeft hart voor The Beatles. Maar een gebrande DVD-versie van Let It Be voor 35 euro verpatsen gaat mij wat verquote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:27 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Of ongevraagd je andere spullen aangesmeerd? En effe snel wat dvdtjes gebrand? Geen idee joh
Ik las dat tijdschrift ' Beatles Fan Next Generation' . Geen idee of dat nog bestaat. Maar een boek zal ik nooit van hem kopen want hij schrijft echt waanzinnig slecht. Bovendien ben ik echt een groot fan maar het zal me verder aan mijn reet roesten welk serienummer de Pakistaanse SGT.Pepper heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |