quote:***************************************
Doden bij gezinsdrama Hengelo (Gld)
` Bij een gezinsdrama in het Gelderse
dorp Hengelo zijn meerdere mensen om
het leven gekomen.Het zijn de moeder en
twee kinderen van het gezin.De vader
ligt gewond in het ziekenhuis.Wat er
precies is gebeurd,is nog niet bekend.
edit: Ow, staat al in de OPquote:Volgens de NOS zou het gaan om een vrouw en twee kinderen. De vader van het gezin ligt gewond in het ziekenhuis, maar zou niet in levensgevaar zijn.
Ik ben bang dat het veel te laat is daarvoor.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:35 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
Tja.....als er een schaap over de dam is volgen er meer.......
Gewoon voledig blokken uit de media, net als zelfmoorden etc....
Iddquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:30 schreef juon_jacket1 het volgende:
hoe lullig het ook klinkt.......maar begint bijna "gewoon" te worden...
..mensen zullen waarschijnlijk niet eens schrikken....
![]()
woorden ontbreken als je zoiets .. alweer .. leestquote:HENGELO - Politiewoordvoerder Anton de Ronde heeft dinsdag bevestigd dat zich aan de Oranjehof in Hengelo (Gld.) een "zeer traumatische gebeurtenis" heeft afgespeeld. Volgens hem zijn in een woning drie doden gevallen.
Het zou gaan om een moeder en haar twee kinderen. De vader is zwaargewond naar een ziekenhuis gebracht. De politie heeft de straat in het kleine dorp afgezet. De recherche onderzoekt de woning en doet tevens technisch onderzoek.
De politie hoort buurtbewoners. Voor hen is slachtofferhulp geregeld, aldus de politiewoordvoerder. De Ronde verwacht pas later in de avond meer bijzonderheden over het drama te kunnen vertellen.
De tussenwoning ligt in een normale woonwijk uit de jaren '80 net buiten de dorpskern. Volgens Omroep Gelderland zouden de twee kinderen in respectievelijk groep 5 en groep 8 van de basisschool hebben gezeten. Het hoofd van de school verklaarde tegen de omroep verbijsterd te zijn, omdat het een heel normaal gezin was.
Volgens een overbuurvrouw woonde het gezin al langer dan zestien jaar in de straat. De vader komt uit Hengelo en is werkzaam bij een meubelfabriek, aldus deze buur. De moeder werkte volgens haar als verpleegster, de kinderen zijn twee jongens van 9 en 11 jaar. De politie vond de slachtoffers dinsdagmorgen, aldus de buurvrouw.
Al twee dagen was het stil in en rond de woning, zei ze. De kinderen zouden de laatste dagen ook niet op school zijn gekomen, weten buurtbewoners. De vader was ook niet op zijn werk verschenen
Het ligt altijd aan de media natuurlijkquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:30 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb het zelf van dichtbij meegemaakt.
Ergens heb ik toch het gevoel dat de mediabelangstelling er ook niet aan meehelpt deze drama's te voorkomen.Het drama in Nijvel zal ongetwijfeld weer iemand een zetje hebben gegeven.
Leer lezen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:13 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Het ligt altijd aan de media natuurlijk
Hoewel je het maar nooit weet natuurlijk, verdenk ik er de vader van. Laffe man, en kan zelfs zijn eigen leven niet afnemen
Dat heb ik gedaan. Jij zegt dat het drama van nijvel wel een zetje zal hebben gegeven, Jij zegt dat de media wel een handje helpt.quote:
Over leren lezen gesprokenquote:Ergens heb ik toch het gevoel dat de mediabelangstelling er ook niet aan meehelpt deze drama's te voorkomen.
Ik zeg dat ik het GEVOEL heb dat het niet helpt. Ik geef de media niet de schuld.. sterker nog ik ben voor mediavrijheid. Maar of het altijd goed doet betwijfel ik gewoon.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:22 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Jij zegt dat het drama van nijvel wel een zetje zal hebben gegeven, Jij zegt dat de media wel een handje helpt.
[..]
Over leren lezen gesproken
Je zoekt he dus die kantquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:34 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik het GEVOEL heb dat het niet helpt. Ik geef de media niet de schuld.. sterker nog ik ben voor mediavrijheid. Maar of het altijd goed doet betwijfel ik gewoon.
het lijkt wel een fucking epidemie te worden.....!!!!!....quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:
http://www.nos.nl/nosjour(...)ht_familiedrama.html
Hier een overzicht van de familiedrama's van de afgelopen 19 jaar. Om verdrietig van te worden.
38 in 19 jaar tijd, da's gemiddeld precies 2 keer per jaar.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:00 schreef juon_jacket1 het volgende:
het lijkt wel een fucking epidemie te worden.....!!!!!....![]()
![]()
dat bedoel ik dus.....quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Alleen wel veel daarvan de laatste tijd. Het aantal neemt dus sneller toe.
Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met het sterk aantal gestegen scheidingen...quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Alleen wel veel daarvan de laatste tijd. Het aantal neemt dus sneller toe.
nou nou....quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met het sterk aantal gestegen scheidingen...
Flikker op, dit heeft geen reet met Wilders te maken. Waarom haal jij altijd te pas en te onpas Wilders, discriminatie of racisme erbij, terwijl deze topic daar echt geen hol mee te maken heeft?quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:07 schreef Meki het volgende:
-edit-
Zou ze die kinderen zover hebben gekregen dat ze ze zelf innamen?quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:19 schreef Frutsel het volgende:
volgens de Telegraaf zijn de vrouw en kinderen omgekomen door een overdosis pillen
Juist in dat soort dorpjes gebeuren dit soort gruwelijke dingen. Oldeberkoop anyone?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Jeez, en Hengelo gelderland is zo een schattig klein dorpje in de achterhoek waarvan je denkt, hier is de wereld nog in orde.
Dat zou wel verklaren waarom er geen wapen gevonden was.quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:19 schreef Frutsel het volgende:
volgens de Telegraaf zijn de vrouw en kinderen omgekomen door een overdosis pillen
bronquote:Moeder en zoons dood door pillen
HENGELO (Gld), woensdag
In een woning in het Gelderse plaatsje Hengelo heeft zich een gezinsdrama voltrokken. De moeder en haar twee zoontjes werden dood aangetroffen in de slaapkamer, terwijl de vader van het gezin in zorgwekkende toestand in de badkamer werd gevonden.
De vader, Erik K. (44), had een grote hoeveelheid medicijnen geslikt en ligt inmiddels buiten levensgevaar in het ziekenhuis. Hij is aangehouden als verdachte in de zaak.
Verjaardag
Zijn vrouw Olga (44) en hun twee zoontjes Aidan (11) en Roan, die vandaag zijn negende verjaardag zou vieren, zijn vrijwel zeker gestorven aan een overdosis pillen. Over de doodsoorzaak wilde de politie alleen kwijt dat er ’geen sporen van zeer gewelddadig gedrag’ waren aangetroffen en er geen wapen in beslag is genomen.
Het gezinsdrama lijkt welbewust te zijn voorbereid. Op de vraag of er een afscheidsbrief is gevonden, antwoordde de politie dat er ’iets’ is achtergelaten.
Het gezin werd sinds zondag gemist in de buurt. Toen de directeur van de openbare basisschool Rozengaardsweide maandag belde waar Aidan en Roan bleven, kreeg hij geen gehoor. Gisteren sloeg zowel de school als Eriks werkgever alarm. Samen met een broer en de baas van Erik ging de politie de woning binnen.
Het gezin stond in de buurt te boek als voorbeeldig. Een enkeling in de omgeving noemde de familie ’gesloten en eigenzinnig’. Erik werkte als meubelmaker, Olga had een administratieve functie in het ziekenhuis van Zutphen. Tien jaar geleden kochten ze hun rijtjeswoning aan de Oranjehof. Aidan en Roan deden het goed op de plaatselijke voetbalclub Pax, waar Erik trainer was van de F1-pupillen.
Ook op de basisschool hadden de jongens het naar hun zin. Roan schreef op de website van zijn school: „Ik vind het leuk in groep 5 en ik vind het leukste expressie en taal en rekenen en de taakwijzer.” Aidan zat in groep 8.
Burgemeester Henk Aalderink zei gisteravond: „Wij moeten schouder aan schouder kijken hoe we deze ingrijpende gebeurtenis voor de gemeente kunnen verwerken.”
Ach, welnee.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Jeez, en Hengelo gelderland is zo een schattig klein dorpje in de achterhoek waarvan je denkt, hier is de wereld nog in orde.
Stel dat het wel een vorm van "collectieve" zelfmoord was. Wat gaan ze dan met die vent doen?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 07:55 schreef livelink het volgende:
Jij bent in de war met Hengelo Overijssel, ExtraWaskracht. Dit is een andere Hengelo.
Ik vind het altijd heel verdacht als bij een zgn. collectieve zelfmoord 1 iemand het overleeft. Ik krijg dan het idee dat die persoon misschien niet zo heel graag dood wilde gaan. Andere mensen de dood injagen/inpraten en dan zelf toch stiekem net wat pillen minder nemen.
Je hebt gelijk. Stomtoevallig moest ik tijdens een staking van de treinen ooit eens naar Enschede vanuit Utrecht, toen belande ik in ipv Hengelo Overijssel in Hengelo Gelderland. Echt gelukkig was ik niet kan ik je zeggen .. het kostte me 2 uur meer.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 07:55 schreef livelink het volgende:
Jij bent in de war met Hengelo Overijssel, ExtraWaskracht. Dit is een andere Hengelo.
Daar ben ik ook erg benieuwd naar maar die man heeft dus 2 dagen bewusteloos in de badkamer gelegen toch?!quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Stel dat het wel een vorm van "collectieve" zelfmoord was. Wat gaan ze dan met die vent doen?
Hij wil toch dood... gaan ze hem opsluiten voor moord? Hij zal het ongetwijfeld weer proberen lijkt me?
tja.....quote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:28 schreef Frutsel het volgende:
hij wordt dus aangeklaagd voor moord hoor ik net![]()
Net goed lijkt me...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Stel dat het wel een vorm van "collectieve" zelfmoord was. Wat gaan ze dan met die vent doen?
Hij wil toch dood... gaan ze hem opsluiten voor moord? Hij zal het ongetwijfeld weer proberen lijkt me?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |