abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick zaterdag 12 januari 2008 @ 22:33:39 #276
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_55984251
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:32 schreef Xith het volgende:

[..]

Nee, maar ik had bij het lezen van je post echt zo'n gevoel van... 'oh die heeft net een self-management boek gelezen, met haar alles-wat-goed-is-kan-ook-slecht-zijn' one-liners'

no pun intended
gelukkig niet. Gelukkig is dit gewoon onderdeel van mijn werk c.q. positieve praktijkervaring
lolwut
pi_55984408
Dat over 9 maanden al je secretaresses op zwangerschapsverlof zullen gaan.
  zondag 13 januari 2008 @ 00:18:52 #278
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55987230
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:38 schreef Geqxon het volgende:
Dat over 9 maanden al je secretaresses op zwangerschapsverlof zullen gaan.
Pah. Een echte vent zorgt ervoor dat iedere vrouw binnen het bedrijf binnen een jaar met zwangerschapsverlof gaat.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55998467
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:23 schreef woeshie het volgende:

[..]

ik heb nu eenmaal geen GOEIE zwakke punten
Tuurlijk heb je die en als je die niet weet is je zwakker punt gebrek aan zelfkennis.

Het is voor de werkgever belangrijk te weten wie je bent, wat je kan of gaat kunnen en of en hoe je in het team past. Een serieus antwoord lijkt me daarbij essentieel om geen valse verwachtingen te wekken. Denk gewoon eens goed na waar je goed in bent en waar je slecht in bent, er is vast wel iets.
  zondag 13 januari 2008 @ 19:42:04 #280
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_56005859
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:29 schreef BrandX het volgende:

[..]

misschien lijkt het standaard, maar dat is het geenzins. Als je namlijk onzin loopt te verkondigen prikt een goede niterviewer er zo doorheen. Daar hebben ze legio controlevragen voor. Je moet dus ook wel dat vertellen wat ook waar is. En verder valt het ook onder de categorie sociaal wenselijke antwoorden tjidens een sollicitatiegesprek. Het is nou eenmaal een vraag die heel vaak gevraagd wordt.
En het feit blijft nog altijd dat wanneer je een goed punt van jezelf bekijkt, merkt dat doorgaans het evenredig omgekeerde hiervan je valkuil is.
Ik ken het kernkwadranten verhaal, desalniettemin zou ik het erg irritant bijdehand vinden als iemand de vraag beantwoordt zoals jij dat als voorbeeld gaf.
Vooral dat stuk met 'dan ziten zij verbaasd te kijken en dan zeg ik "ik kan het ook uitleggen als u wilt". Dat vind ik echt arrogant overkomen.
ik heb ook altijd pech.. :'(
  Boks-Chick zondag 13 januari 2008 @ 19:50:43 #281
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56006061
quote:
Op zondag 13 januari 2008 19:42 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Ik ken het kernkwadranten verhaal, desalniettemin zou ik het erg irritant bijdehand vinden als iemand de vraag beantwoordt zoals jij dat als voorbeeld gaf.
Vooral dat stuk met 'dan ziten zij verbaasd te kijken en dan zeg ik "ik kan het ook uitleggen als u wilt". Dat vind ik echt arrogant overkomen.
helaas is dat tot twee keer toe praktijkervaring van mij. Triest, toegegeven, maar het is me gewoon overkomen
lolwut
  zondag 13 januari 2008 @ 21:17:55 #282
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56008003
quote:
Op zondag 13 januari 2008 19:42 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig zijn (maar toch), maar als ik jou zo hoor, dan zou dat alleen maar prima zijn. Als dat jouw mentaliteit is, dan weet ik dat ik binnen een paar maanden een levensgroot conflict met jou zou hebben, omdat ik 't idee heb dat jij er niet tegen kunt dat er mensen zijn die slimmer zijn/meer ervaring hebben dan jij.

Je komt op mij over als iemand die gerespecteerd wil worden, alleen maar omdat dat bij je functie of je rol hoort. Ik respecteer mensen omdat ze ergens goed in zijn. Kennis, ervaring, intellect. Niet omdat ze een etiketje hebben opgeplakt. Als jij dat arrogant wilt noemen, prima; dan weet ik dat jouw definitie van arrogant niet de mijne is.

De functie van 'n sollicitatiegesprek is IMHO niet zozeer 'voldoe je aan de eisen van de baan, of kun je het werk aan'. De functie van een sollicitatiegesprek is voor mijn gevoel meer 'pas je bij de cultuur van 't bedrijf'.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56008466
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ten eerste ben ik goed in solliciteren en ten tweede wil ik de baan inderdaad niet als ik alleen maar van dat soort kansloze vragen krijg.

Kneuzige bedrijven die niet weten hoe ze een gesprek moeten voeren zijn echt een afknapper.
Precies. Net aslof je blij moet zijn dat een bedrijf je een baan gunt . Als je goed bent is het andersom natuurlijk...
  Official ESF Kreviewer zondag 13 januari 2008 @ 22:09:30 #284
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_56009364
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

Precies. Net aslof je blij moet zijn dat een bedrijf je een baan gunt . Als je goed bent is het andersom natuurlijk...
Idd. Zo ben ik ook bij dat kansloze CMG weggelopen. 3 gesprekken gehad, waarvan de derde met een ontzettende zeiklul die alleen maar domme vragen stelde. Na een half uur kansloos gelul vroeg ik of hij de directeur en de manager weer wilde ophalen...
Komen ze binnen, willen beginnen met zeggen dat ze me wel zien zitten, ben ik ze voor met 'ja, het klinkt allemaal leuk en aardig, maar ik voel dus echt helemaal geen klik met uw bedrijf. Het lijkt me beter dat onze wegen hier scheiden.'

.........'oh, u bent de eerste die dat zegt....'

Ja so be it. Dan maar geen nieuwe baan.
  zondag 13 januari 2008 @ 22:24:47 #285
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_56009872
quote:
Op zondag 13 januari 2008 19:50 schreef BrandX het volgende:

[..]

helaas is dat tot twee keer toe praktijkervaring van mij. Triest, toegegeven, maar het is me gewoon overkomen
Het is ook niet dat ik het idee afkeur hoor . Het ligt er ook aan hoe je het brengt. Als het jouw oprechte persoonlijke boodschap is, klinkt het vast goed. Maar zo letterlijk vanaf papier Als fokkers het klakkeloos gaan overnemen, hoop ik niet met ze hoeven te praten.
  Boks-Chick zondag 13 januari 2008 @ 22:28:20 #286
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56009998
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:24 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Het is ook niet dat ik het idee afkeur hoor . Het ligt er ook aan hoe je het brengt. Als het jouw oprechte persoonlijke boodschap is, klinkt het vast goed. Maar zo letterlijk vanaf papier Als fokkers het klakkeloos gaan overnemen, hoop ik niet met ze hoeven te praten.
klopt. daarom ook dat ik in mijn post zeg dat het wel waarheid meot zijn wat je verkondigd, en verder is het inderdaad C’est le ton qui fait la musique
lolwut
  zondag 13 januari 2008 @ 22:29:22 #287
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_56010039
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:17 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik wil niet lullig zijn (maar toch), maar als ik jou zo hoor, dan zou dat alleen maar prima zijn. Als dat jouw mentaliteit is, dan weet ik dat ik binnen een paar maanden een levensgroot conflict met jou zou hebben, omdat ik 't idee heb dat jij er niet tegen kunt dat er mensen zijn die slimmer zijn/meer ervaring hebben dan jij.

Je komt op mij over als iemand die gerespecteerd wil worden, alleen maar omdat dat bij je functie of je rol hoort. Ik respecteer mensen omdat ze ergens goed in zijn. Kennis, ervaring, intellect. Niet omdat ze een etiketje hebben opgeplakt. Als jij dat arrogant wilt noemen, prima; dan weet ik dat jouw definitie van arrogant niet de mijne is.

De functie van 'n sollicitatiegesprek is IMHO niet zozeer 'voldoe je aan de eisen van de baan, of kun je het werk aan'. De functie van een sollicitatiegesprek is voor mijn gevoel meer 'pas je bij de cultuur van 't bedrijf'.
Nee, ik kan er niet tegen als mensen doen alsof ze erg slim zijn. Ik hoor (te) vaak mensen zeggen dat ze ergens goed in zijn. Dan ga ik ze testen ja. Meestal weten ze dan minder dan ik Dat vind ik dan een enorme afknapper.
  maandag 14 januari 2008 @ 02:52:38 #288
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_56015703
de TT vraag beantwoorden met: Wat is dat voor stomme vraag.. is geen succes trouwens.. iig ze keek niet heel blij
  maandag 14 januari 2008 @ 09:03:17 #289
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56017000
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:29 schreef B1nulnul het volgende:

[..]

Nee, ik kan er niet tegen als mensen doen alsof ze erg slim zijn. Ik hoor (te) vaak mensen zeggen dat ze ergens goed in zijn. Dan ga ik ze testen ja. Meestal weten ze dan minder dan ik Dat vind ik dan een enorme afknapper.
B1nulnul:'ah, weer zo'n domme lul die niet doorheeft dat ie zich aan mijn voeten moet gooien voor deze baan. Nou, ik zal 'm krijgen: "wat staat er op pagina 53 van de MSDN-helpfiles, rechtsonder?"

sollicitant: wat gaan we nu krijgen?

B1nulnul: 'Zie je wel! Dat weet je niet!!!!!eins!!! Jeeeezus, wat is die arrogantie misplaatst! Opsodemieteren!'

maandag 14 januari 2008 @ 10:09:29 #290
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_56017900
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:03 schreef gronk het volgende:
B1nulnul: 'Zie je wel! Dat weet je niet!!!!!eins!!! Jeeeezus, wat is die arrogantie misplaatst! Opsodemieteren!'

Ik ben het hier voor de verandering wel helemaal met Gronk eens. Het gaat er bij mij in een sollicitatiegesprek ook voornamelijk om of de persoon in de bedrijfscultuur past. Je kunt nog zo'n genie zijn maar als je niet functioneert in het team heb je aan al dat intellect ook helemaal niks.

Maar ja als jij (B1nulnul) de persoon bent die leiding geeft aan een team of afdeling dan forceer jij jou baas er simpelweg toe om de kandidaten te laten gaan die niet samen met jou kunnen functioneren. Jij zou moeten kijken of de persoon in je team past (als leidinggevende is het jou taak om er voor zorg te dragen dat je met iedereen kunt samenwerken).
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  maandag 14 januari 2008 @ 10:18:28 #291
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56018057
Nah, het kan natuurlijk zijn dat B1nulnul het liefst mensen onder zich heeft die geen enkel initiatief nemen zonder toestemming, die ieder idee van de baas verwelkomen met een welgemeend 'goed plan, baas', etcetera. Mij lijkt het helemaal niks om de hele dag toneel te moeten spelen, maar d'r zullen vast mensen zijn die er geen moeite mee hebben.

't wordt natuurlijk een ander verhaal als B1nulnul helemaal geen leiding geeft aan dat team, maar alleen maar een PZ-onderknuppel is die z'n eigen voorkeuren doordrukt.
  maandag 14 januari 2008 @ 10:32:35 #292
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_56018320
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:18 schreef gronk het volgende:
Nah, het kan natuurlijk zijn dat B1nulnul het liefst mensen onder zich heeft die geen enkel initiatief nemen zonder toestemming, die ieder idee van de baas verwelkomen met een welgemeend 'goed plan, baas', etcetera. Mij lijkt het helemaal niks om de hele dag toneel te moeten spelen, maar d'r zullen vast mensen zijn die er geen moeite mee hebben.
Toneelspelen wordt altijd vermoeiend en is verspilde energie. Het lijkt in ieder geval wel weer op een typisch *closed mind* gevalletje
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_56405691
*bibber*

Ik heb zometeen ook een sollicitatiegesprek en het zweet breekt me nu al uit .
In totaal heb ik er pas één gehad, en dat was ook nog voor een redelijk simpel baantje, dus ik vind het een beetje (te) spannend deze keer.

Ik heb me wel wat voorbereid. Mijn C.V. netjes uitgeprint, een kopie van mijn diploma + cijferlijst gemaakt en in een net mapje gedaan. Mijn nieuwe agenda tevoorschijn getoverd. De website van het bedrijf een beetje doorgelezen (al staat daar nogal algemene informatie op waar ik niet echt iets mee kan).

Jammer genoeg heb ik geen werkervaring of opleiding in die branche, dus dat kan ik jammer genoeg niet als argument gebruiken. Wordt een lastige .
pi_56409203
Succes.
pi_56412599
Thanks . Ik heb overigens al bericht.

Aangenomen .
pi_56412667
Gefeliciteerd, ijsmeis! Dat je er maar een mooie tijd mag hebben!
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_56412685
Dankjewel verita .
  Boks-Chick woensdag 30 januari 2008 @ 16:53:11 #298
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56412760
Feli's IJsmeid!
lolwut
pi_56412793
Een tip . Vraag de interviewer wat hij of zij de minpunten en pluspunten vindt van de functie.
Hij vond het in ieder geval een goede vraag.
pi_56977463
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:30 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Wat een verhaal , op de uni is 't voorbeeld ooit gegeven dat als je iemand (de betreffende manager) een hand probeert te geven en deze reageert daar niet op. Indien je daar niks van zegt ben je niet assertief genoeg.

Of de suiker & melk voor de koffie aan de kant van de werkgever zetten, kijken of je die wel meteen durft te vragen.
Fijn als je het zwart drinkt.

Ik heb dus voor een recruitmentbedrijf een hele vragenlijst moeten invullen met dit soort zinloze standaardvragen. Wat zijn je sterke punten? Wat zijn je zwakke punten? Hoe zouden je collega's je in drie woorden omschrijven? Hoe zou je werkgever je in drie woorden omschrijven? Hoe zou je jezelf in drie woorden omschrijven?

De ergste vind ik: waar zie je jezelf over vijf jaar. Verder dan 'weet ik veel, zie ik dan wel' of 'liefst in een bungalow in Zuid-Frankrijk' kom ik eerlijkgezegd niet. Dat kun je natuurlijk niet zeggen/op papier zetten.

Op papier zetten is aan een kant makkelijk, je kunt er rustig over nadenken, je kunt het voorbereiden en je hoeft het niet meer te bedenken tijdens het gesprek (ik ben dan zo zenuwachtig dat ik het antwoord op 'wat is je lievelingskleur' nog niet zou kunnen bedenken). Aan de andere kant, het staat er, je weet niet hoe de lezer erop reageert, je kunt er niets meer aan toevoegen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Maeghan op 26-02-2008 00:33:03 ]
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')