quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:32 schreef Xith het volgende:
[..]
Nee, maar ik had bij het lezen van je post echt zo'n gevoel van... 'oh die heeft net een self-management boek gelezen, met haar alles-wat-goed-is-kan-ook-slecht-zijn' one-liners'
no pun intended
Pah. Een echte vent zorgt ervoor dat iedere vrouw binnen het bedrijf binnen een jaar met zwangerschapsverlof gaat.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:38 schreef Geqxon het volgende:
Dat over 9 maanden al je secretaresses op zwangerschapsverlof zullen gaan.
Tuurlijk heb je die en als je die niet weet is je zwakker punt gebrek aan zelfkennis.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:23 schreef woeshie het volgende:
[..]
ik heb nu eenmaal geen GOEIE zwakke punten![]()
Ik ken het kernkwadranten verhaal, desalniettemin zou ik het erg irritant bijdehand vinden als iemand de vraag beantwoordt zoals jij dat als voorbeeld gaf.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:29 schreef BrandX het volgende:
[..]
misschien lijkt het standaard, maar dat is het geenzins. Als je namlijk onzin loopt te verkondigen prikt een goede niterviewer er zo doorheen. Daar hebben ze legio controlevragen voor. Je moet dus ook wel dat vertellen wat ook waar is. En verder valt het ook onder de categorie sociaal wenselijke antwoorden tjidens een sollicitatiegesprek. Het is nou eenmaal een vraag die heel vaak gevraagd wordt.
En het feit blijft nog altijd dat wanneer je een goed punt van jezelf bekijkt, merkt dat doorgaans het evenredig omgekeerde hiervan je valkuil is.
quote:Op zondag 13 januari 2008 19:42 schreef B1nulnul het volgende:
[..]
Ik ken het kernkwadranten verhaal, desalniettemin zou ik het erg irritant bijdehand vinden als iemand de vraag beantwoordt zoals jij dat als voorbeeld gaf.
Vooral dat stuk met 'dan ziten zij verbaasd te kijken en dan zeg ik "ik kan het ook uitleggen als u wilt". Dat vind ik echt arrogant overkomen.
Ik wil niet lullig zijn (maar toch), maar als ik jou zo hoor, dan zou dat alleen maar prima zijn. Als dat jouw mentaliteit is, dan weet ik dat ik binnen een paar maanden een levensgroot conflict met jou zou hebben, omdat ik 't idee heb dat jij er niet tegen kunt dat er mensen zijn die slimmer zijn/meer ervaring hebben dan jij.quote:Op zondag 13 januari 2008 19:42 schreef B1nulnul het volgende:
[..]
Ik ken het kernkwadranten verhaal, desalniettemin zou ik het erg irritant bijdehand vinden als iemand de vraag beantwoordt zoals jij dat als voorbeeld gaf.
Vooral dat stuk met 'dan ziten zij verbaasd te kijken en dan zeg ik "ik kan het ook uitleggen als u wilt". Dat vind ik echt arrogant overkomen.
Precies. Net aslof je blij moet zijn dat een bedrijf je een baan guntquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik goed in solliciteren en ten tweede wil ik de baan inderdaad niet als ik alleen maar van dat soort kansloze vragen krijg.
Kneuzige bedrijven die niet weten hoe ze een gesprek moeten voeren zijn echt een afknapper.
Idd. Zo ben ik ook bij dat kansloze CMG weggelopen. 3 gesprekken gehad, waarvan de derde met een ontzettende zeiklul die alleen maar domme vragen stelde. Na een half uur kansloos gelul vroeg ik of hij de directeur en de manager weer wilde ophalen...quote:Op zondag 13 januari 2008 21:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
Precies. Net aslof je blij moet zijn dat een bedrijf je een baan gunt. Als je goed bent is het andersom natuurlijk...
Het is ook niet dat ik het idee afkeur hoorquote:Op zondag 13 januari 2008 19:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
helaas is dat tot twee keer toe praktijkervaring van mij. Triest, toegegeven, maar het is me gewoon overkomen
quote:Op zondag 13 januari 2008 22:24 schreef B1nulnul het volgende:
[..]
Het is ook niet dat ik het idee afkeur hoor. Het ligt er ook aan hoe je het brengt. Als het jouw oprechte persoonlijke boodschap is, klinkt het vast goed. Maar zo letterlijk vanaf papier
Als fokkers het klakkeloos gaan overnemen, hoop ik niet met ze hoeven te praten.
Nee, ik kan er niet tegen als mensen doen alsof ze erg slim zijn. Ik hoor (te) vaak mensen zeggen dat ze ergens goed in zijn. Dan ga ik ze testen ja. Meestal weten ze dan minder dan ikquote:Op zondag 13 januari 2008 21:17 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig zijn (maar toch), maar als ik jou zo hoor, dan zou dat alleen maar prima zijn. Als dat jouw mentaliteit is, dan weet ik dat ik binnen een paar maanden een levensgroot conflict met jou zou hebben, omdat ik 't idee heb dat jij er niet tegen kunt dat er mensen zijn die slimmer zijn/meer ervaring hebben dan jij.
Je komt op mij over als iemand die gerespecteerd wil worden, alleen maar omdat dat bij je functie of je rol hoort. Ik respecteer mensen omdat ze ergens goed in zijn. Kennis, ervaring, intellect. Niet omdat ze een etiketje hebben opgeplakt. Als jij dat arrogant wilt noemen, prima; dan weet ik dat jouw definitie van arrogant niet de mijne is.
De functie van 'n sollicitatiegesprek is IMHO niet zozeer 'voldoe je aan de eisen van de baan, of kun je het werk aan'. De functie van een sollicitatiegesprek is voor mijn gevoel meer 'pas je bij de cultuur van 't bedrijf'.
B1nulnul:'ah, weer zo'n domme lul die niet doorheeft dat ie zich aan mijn voeten moet gooien voor deze baan. Nou, ik zal 'm krijgen: "wat staat er op pagina 53 van de MSDN-helpfiles, rechtsonder?"quote:Op zondag 13 januari 2008 22:29 schreef B1nulnul het volgende:
[..]
Nee, ik kan er niet tegen als mensen doen alsof ze erg slim zijn. Ik hoor (te) vaak mensen zeggen dat ze ergens goed in zijn. Dan ga ik ze testen ja. Meestal weten ze dan minder dan ikDat vind ik dan een enorme afknapper.
quote:Op maandag 14 januari 2008 09:03 schreef gronk het volgende:
B1nulnul: 'Zie je wel! Dat weet je niet!!!!!eins!!! Jeeeezus, wat is die arrogantie misplaatst! Opsodemieteren!'
Toneelspelen wordt altijd vermoeiend en is verspilde energie. Het lijkt in ieder geval wel weer op een typisch *closed mind* gevalletjequote:Op maandag 14 januari 2008 10:18 schreef gronk het volgende:
Nah, het kan natuurlijk zijn dat B1nulnul het liefst mensen onder zich heeft die geen enkel initiatief nemen zonder toestemming, die ieder idee van de baas verwelkomen met een welgemeend 'goed plan, baas', etcetera. Mij lijkt het helemaal niks om de hele dag toneel te moeten spelen, maar d'r zullen vast mensen zijn die er geen moeite mee hebben.
Fijn als je het zwart drinkt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Wat een verhaal, op de uni is 't voorbeeld ooit gegeven dat als je iemand (de betreffende manager) een hand probeert te geven en deze reageert daar niet op. Indien je daar niks van zegt ben je niet assertief genoeg.
Of de suiker & melk voor de koffie aan de kant van de werkgever zetten, kijken of je die wel meteen durft te vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |