abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:18:36 #1
76339 woeshie
Let your mind go
pi_46979025
Ik heb overmorgen een sollicitatiegesprek en ben me daarop een beetje aan't voorbereiden.
Maar ik heb het nogal moeilijk met de vraag "Noem u zwakke punten" aangezien dit natuurlijk een strikvraag is.
Wat zijn nou goeie 'zwakke punten' ?

Graag zoveeel mogelijk voorbeelden
pi_46979078
Goede vraag.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:20:28 #3
100631 Pompsnol
FOK! SpuitHoer
pi_46979103
Moet je je broek laten zakken.
Pijpe een euro!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:20:34 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46979106
Je genereert als werknemer te veel omzet waardoor het bedrijf gaat opvallen bij de belastingdienst. Dat's wel vervelend.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_46979145
Ik werk graag door , ook als ik oververmoeid ben.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:22:03 #6
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46979165
zijn er echt nog bedrijven waar die onzinnige standaardvraag gesteld wordt
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_46979166
Ik ben tevaak vreemd gegaan met de vrouw van al mijn vorige bazen.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:22:06 #8
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_46979170
Geen.
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_46979190
het feit dat wij jouw zwakke punten moeten gaan verzinnen vind ik op zich al vrij zwak.
het is geen strikvraag, het gaat over zelfreflectie.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:23:42 #10
76339 woeshie
Let your mind go
pi_46979222
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
het feit dat wij jouw zwakke punten moeten gaan verzinnen vind ik op zich al vrij zwak.
het is geen strikvraag, het gaat over zelfreflectie.
ik heb nu eenmaal geen GOEIE zwakke punten
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:24:24 #11
76339 woeshie
Let your mind go
pi_46979249
heeft er nu niemand voorbeelden?

bvb zoiets als "ik ben té perfectionistisch" .. "ik ben ongeduldig" .. etc
pi_46979309
Ik functioneer soms te sociaal in een team? (oftewel; ik ben alleen maar aan het kletsen )
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
  Donald Duck held dinsdag 6 maart 2007 @ 16:26:57 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46979332
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:24 schreef woeshie het volgende:
bvb zoiets als "ik ben té perfectionistisch"
Da's dan weer echt te standaard. Het is wel een negatieve vraag positief proberen om te draaien, maar dit is echt veel te doorzichtig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46979373
Te perfectionistisch, te ambitieus,

Ik heb ooit gebruikt, dat ik mijn sociale empathie wil verbeteren
pi_46979418
Ja ikke!

- Je bent ongeduldig,
- Je bent té perfectionistisch.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:29:53 #16
76339 woeshie
Let your mind go
pi_46979431
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Da's dan weer echt te standaard. Het is wel een negatieve vraag positief proberen om te draaien, maar dit is echt veel te doorzichtig.
'k weet het .. ik kan momenteel op niets origineels komen
pi_46979556
Jij kan niet zelf reflecteren. Dit is tegenwoordig een belangrijke eigenschap om te leren/kunnen.
pi_46979658
Soms teveel hooi op de vork nemen?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:36:24 #19
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46979666
Altijd je zwakke punten omdraaien in een positief punt. Bijv. 'ik ben soms snel afgeleid' en dan zeg je dat je dat van jezelf weet en dat je aan dat punt aan het werken bent. (simpel voorbeeld uiteraard)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  Boks-Chick dinsdag 6 maart 2007 @ 16:36:42 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_46979684
Een goede die je kan gebruiken is heel simpel. het heeft mij de laatste twee sollicitaties in een keer mijn baan opgeleverd

als het goed is, vragen ze doorgaans eerst je sterke punten. Die som je braaf op (zorg wel dat ze echt zijn ) Vervolgens stellen ze deze vraag. Het antwoord is simpel: "Dat zijn al mijn sterke punten" Ze zullen verbaasd kijken/reageren dus reageer jij vrij vlot er achteraan met: "ik kan het u ook uitleggen als u dat wilt"

En dat doe je als volgt (dit is een voorbeeld, pas het vooral aan naar je eigen verhaal ):
"mijn sterke eigenschap, flexibel, wil ook nog wel eens mijn valkuil zijn, want in mijn enthousiasme neem ik daardoor wel eens te veel hooi op mijn vork."
"Mijn sterke eigenschap punctueel wil soms ook wel eens voor mensen storend zijn in bijvoorbeeld brainstormsessies"
"mijn sterke eigenschap analytisch vermogen kan mijn valkuil zijn omdat ik mezelf soms zo stort in het inhoudelijke, dat het risico bestaat dat ik overkoepelende plaatje uit het oog verlies"
"mijn sterke eigenschap initiatiefvol kan soms de oorzaak zijn dat ik mensen onderweg kwijt raak wanneer ik met de oplossing voor het probleem aan de gang ga"

enz enz enz

en dan zeg je eventueel heel bijdehand: gelukkig ben ik mij doorgaans op de hoogte van mijn valkuilen, waarmee ik veelal voorkom er in te trappen.

wat laten we simpel zijn, doorgaans is dit ook zo.

Succes!
lolwut
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:36:54 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46979695
Sterk punt: overredingskracht.
Zwak punt: enig idee hoeveel het kost om een ijskast naar eskimo's in groenland te versturen?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:37:26 #22
76339 woeshie
Let your mind go
pi_46979716
BrandX, dat klinkt goed! Thanks
pi_46979761
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Standaardvragen verdienen standaardantwoorden. De clou van die negatieve vraag is dat je er niet in blijft hangen en je gaat afvragen wat een 'slecht punt' is. Men noemt het zelfkennis/reflectie, ik noem het een truukje dat bij elke assertiviteits/persoonlijkheidscursus aangeleerd wordt.

Het standaardtruukje wat je kunt gebruiken om makkelijk over deze valkuil heen te springen is door je sterke punten iets te overdrijven. Een beetje manager kent dit kunstje (hij zou precies hetzelfde doen), en daarmee kan deze 'formaliteit' afgehandeld worden.
pi_46979941
De gouden tip is: Beweer nooit dat je er geen hebt.
de gouden tip nr2: blijf niet "hangen" op deze vraag..

Tja 'k zal mezelf maar eens in de bak gooien met een solicitatie gesprek van 2.5 jaar terug(ja ik werk er nu voor de beidehandjes).

* Kan er niet tegen iets niet af te kunnen maken.
werd als positief ervaren.. response pas op dat dit niet doorslaat naar perfectionisme

* Zoekt voor een probleem net zolang naar een oplossing tot er een gevonden is.
werd als negatief ervaren... kost teveel tijd. response kun je beter niet doen, bovendien lijkt dit veel op punt 1

* met 100 dingen tegelijk bezig zijn, maar ik behoud het overzicht van de prioriteiten
werd als positief ervaren response je zult dit waar moeten kunnen maken maae we zullen zien of het echt zo is

* Werk graag resultaat gericht
werd als negatief ervaren response sommige zaken leveren nou eenmaal geen resultaat op

* presteerd beter onder druk
werd als positief ervaren response altijd handig mocht de nood aan de man komen

Zo heb ik hier nog wel een paar meer van dit soort dingen... heb alleen geen zin om ze allemaal over te typen.

Vraag na het gesprek(ongeacht het resultaat) naar een evaluatie van het gesprek. Hieruit kun je gigantisch veel leren.

opmaak/typo's

[ Bericht 6% gewijzigd door MDKme2 op 06-03-2007 16:51:19 ]
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_46979956
Je hebt een hekel aan mensen die deze vraag stellen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')