Nu weet ik waar al die incompetente supportmedewerkers vandaan komen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:07 schreef Hijacking het volgende:
[..]
daar zou ik niks tegen hebben maar meer dat mensen zeggen jah ik heb die test ook gedaan en kreeg een paar vragen over voip enzovoorts![]()
Er zijn een stuk of 3 protocollen geloof ik. Weinig spannend.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:43 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Over VOIP weet ik eerlijk gezegd ook niet echt veel....
Antwoorden zoals deze op de helpdesk van KPN ADSL gegeven dienen te worden:quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:40 schreef Schorpioen het volgende:
Voor ik ga slapen zal ik even de antwoorden geven plus toelichting want die zijn nog niet echt gegeven.
[..]
Een firewall op de pc kan de oorzaak van een niet werkende verbinding zijn maar niet van een van buitenaf niet pingbare router. Als de klant een (intern) ip van de router krijgt en het DSL lampje brandt mag je er vooralsnog van uitgaan dat de bekabeling wel ok is. Een kapotte netwerkkaart is zeer voorbarig, en kan ook geen onpingbare router tot gevolg hebben. (verschil tussen modem/bridge en router is essentieel). Blijft over C, met verkeerde VPI/VCI instellingen heb je wel een brandend dsl lampje, wel gewoon een ip door de router uitgedeeld aan de pc, maar geen werkende internetverbinding (er komt geen verkeer terug van de router) en dus is ie ook niet pingbaar.
[..]
A B en C hebben andere symptomen/meldingen tot gevolg, en bij vrijwel alle providers is er sowieso geen authenticated smtp dus een ww invullen is niet nodig. D is het enige juiste antwoord dat "relaying denied" genereert, overigens zijn er natuurlijk genoeg andere oorzaken waar die melding door kan komen maar die kwamen niet voor in de vraag.
[..]
A is voorbarig, zou evt kunnen maar je kan een klant nooit zo afwimpelen omdat er vele andere oorzaken kunnen zijn die je moet uitsluiten. C is volkomen irrelevant aangezien de klant een router heeft (die dus aan NAT doet) en het feit of de pc een ip krijgt of niet is onafhankelijk van een brandend dsl lampje of niet. D is onzin en voorbarig want er hoeft absoluut helemaal niks met de DSL verbinding mis te zijn (zie C). Opnieuw aanvragen, daar bedoelde ik overigens geen dhcp renew mee, dat was wel wat onduidelijk, geef ik toe. Maar de snelste weg naar een goede conclusie is controleren of er uberhaupt verbinding tussen router en pc is en of de dhcp server in de router goed staat ingesteld, B dus. Als de dhcp server uitstaat kan de router gewoon te benaderen zijn (vooropgesteld dat je eerst een vast ip op de pc instelt natuurlijk) maar krijgt de klant toch een 169 adres.
Je komt uit het OOsten van het land zie ik in je profiel? Neem aan dat het gaat om een vacature in Enschede voor de MPHD (MultiPlayHelpDesk) afdeling van KPN (IPB Helpdesk voor ipb-KPN/Planet/HetNet) Heb geen inzage in de testprocedures maar baisc dingen zoals je zelf al aangeeft in je openingspost komen ter sprake tijdens de training. Let wel--> Basic...De bedoeling van de opleiding is dat je leert omgaan met weerstandsgesprekken en er gaat dan ook veel aandacht uit naar communicatietechnieken (leiding houden in een geprek, filteren van het probleem en het juiste taalgebruik)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:46 schreef Hijacking het volgende:
Hallo mensen,
Via tempoteam kreeg ik te horen dat ik aan de slag kan gaan bij de adsl helpdesk van kpn.
Maar dan moet ik wel de toelatingstest halen. Nou vroeg ik mij af of er mensen zijn die deze toelatingstest gemaakt hebben. En of ze enkele vragen van deze test nog weten.
Een goede vriend van mij vertelde dat ik waarschijnlijk de volgende begrippen kan verwachten
voip
pop3
nntp
smtp
p.s.s sorry dat het zo kort is ik had eerst een grotere openingspost maar die ging weg bij het inloggen![]()
MPHD nu ookal in enschedequote:Op woensdag 7 maart 2007 00:53 schreef Nympholientje het volgende:
[..]
Je komt uit het OOsten van het land zie ik in je profiel? Neem aan dat het gaat om een vacature in Enschede voor de MPHD (MultiPlayHelpDesk) afdeling van KPN (IPB Helpdesk voor ipb-KPN/Planet/HetNet) Heb geen inzage in de testprocedures maar baisc dingen zoals je zelf al aangeeft in je openingspost komen ter sprake tijdens de training. Let wel--> Basic...De bedoeling van de opleiding is dat je leert omgaan met weerstandsgesprekken en er gaat dan ook veel aandacht uit naar communicatietechnieken (leiding houden in een geprek, filteren van het probleem en het juiste taalgebruik)
De applicaties die je tijdens je werk gaat gebruiken zijn ook onderdeel van de training.
Informatie over de inhoudelijke testen van de uitzendorganisaties zoals Tempo Team of Olympia heb ik niet voor je, kan je alleen inhoudelijk iets vertellen over de trainingen die gegeven worden voor deze branche. die vooral gericht is op customer care.
De scripts hebben ze er meer dan een jaar geleden bij ADSL al uitgedonderdquote:Op woensdag 7 maart 2007 01:01 schreef CodeCaster het volgende:
Het enige wat je als helpdesker bij KPN hoeft te doen is vragen of alle lampjes branden. Je kunt dus een lampje voor je verwachten, en een Ja- en een Nee-knop.
Bedoel je de Ticketmaker of Annetje?quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:10 schreef Petre het volgende:
[..]
De scripts hebben ze er meer dan een jaar geleden bij ADSL al uitgedonderd
Al zit er wel weer 1 in SOS gebouwd ( SOS is het informatiesysteem waarin je dingen opzoekt).
Ze zitten al enige tijd ook in Enschede vandaar dat ik dacht dat TS-er (die in zijn profiel het oosten des lands heeft staan) ook naar Enschede zou gaan. ( de laatste 2 groepen moesten naar Antwerpen na de 2 weken training) Groningen draait idd het langste volgens mij.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:58 schreef Petre het volgende:
[..]
MPHD nu ookal in enschede, ik dacht dat die alleen beneden in de kweekvijver -lokalen zaten en de rest in groningen..
stappenplan jah.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:23 schreef Nympholientje het volgende:
[..]
Bedoel je de Ticketmaker of Annetje?
Edit: Denk dat je het over het zogenaamde stappenplan hebt?
ligt er aan bij welk uitzend-bureau je vandaan komt. Sommige uitzenders willen het liefst goede mensen die langer blijven zittenquote:Op woensdag 7 maart 2007 01:29 schreef Nympholientje het volgende:
[..]
Ze zitten al enige tijd ook in Enschede vandaar dat ik dacht dat TS-er (die in zijn profiel het oosten des lands heeft staan) ook naar Enschede zou gaan. ( de laatste 2 groepen moesten naar Antwerpen na de 2 weken training) Groningen draait idd het langste volgens mij.
Ik had overigens de indruk dat er veel groepen absoluut geen testen hadden gehad gezien hun basiskennis betreffende internet en computers, ben dan ook enigzins verbaast dat er testen worden afgenomen. De groepen die ik de afgelopen tijd heb gezien hebben iig geen test hoeven doen maar ik zal het van de week eens navragen.
Beantwoording van mails en brieven is toch vaak knip en plak van de verschillende antwoorden nij kpnquote:Op woensdag 7 maart 2007 01:38 schreef Nympholientje het volgende:
Van Randstad weet ik idd dat ze hogere eisen stellen aan het callcenterpersoneel.
Daar krijgt men zowel voor in- als outbound bijvoorbeeld een taaltest (Dacht dat dat overigens meer te maken had met de wensen van de klant, Abn-Amro en T-Mobile schijnen toch liever geen dyslectische mensen te willen, kpn is wat minder veeleisend en voor outbound an sich doet men niet zo moeilijk, daar gaan de trainingen meer richting de pure verkoop en nlp.
dat moet je helemaal zelf weten internet heldquote:Op woensdag 7 maart 2007 19:22 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
ok we nemen nooit KPN adsl....met dit soort gladiolen achter de help desk....
Te makkelijk over pdf documenten ,spyware , ip addressen en wat een pop3 server nou precies deed enzovoorts. Het erge was dat zei mij vertelde dat veel mensen hem niet gehaald hebbenquote:Op woensdag 7 maart 2007 18:51 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Wat voor soort vragen kreeg je?
En dat nep-gesprek?quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:40 schreef Hijacking het volgende:
[..]
dat moet je helemaal zelf weten internet held
[..]
Te makkelijk over pdf documenten ,spyware , ip addressen en wat een pop3 server nou precies deed enzovoorts. Het erge was dat zei mij vertelde dat veel mensen hem niet gehaald hebbenen dat 7 fouten het gemiddelde is. Al met al had ik me helemaal niet zoveel zorgen hoeven te maken
![]()
Man, 2 weken geleden schreeuwde ze nog om medewerkersquote:Op woensdag 7 maart 2007 18:16 schreef Hijacking het volgende:
Ik heb de test gemaakt echt te makkelijk![]()
van de 30 vragen had ik er 3 fout ik mocht er 6 fout hebben![]()
dus nu gaan ik en een maat wachten of we bij adsl aan de slag kunnen aangezien ze nu momenteel daar geen mensen nodig hebben. Heb ik na 2 maanden nog steeds niks gehoort ga ik bij de tv helpdesk werken waar ze nog wel mensen zoeken![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |