Als meneer niet intern pingbaar is zn kabels etc checken. Extern niet pingbaar is moet de helpdeskmedewerker zn eigen shit checken en zeker weten dat de router goed is aangesloten op het stroomnet etc.quote:1. Een klant heeft geen werkende verbinding. Hij krijgt wel een ipadres van de DSL router en het DSL lampje op de router brandt. Hij is niet pingbaar. Wat doe je?
A. Je vraagt of de klant zijn virusscanner en firewall wil uitzetten
B. Je controleert samen met de klant alle bekabeling en laat deze evt vervangen
C. Je controleert de VPI/VCI instellingen en de overige instellingen in de router en bekijkt of er ATM downstream verkeer is dmv een portcheck of door in de router te kijken. Als dat er niet is en een powercycle niet helpt dan maak je meteen een storingsmelding aan
D. De klant heeft een kapotte netwerkkaart, die zal hij eerst moeten vervangen
Wat een kutvraag. Hier wordt niemand wijzer van. Anders zou ik voor D gaan.quote:2. Een klant kan geen email versturen. Hij krijgt altijd de melding "relaying denied". Wat kan er aan de hand zijn?
A. Hij vult zijn wachtwoord niet goed in
B. Er zit een firewall in de weg die iets te veel blokkeert
C. Hij gebruikt secure SMTP ipv gewoon SMTP
D. De klant lift zonder het te weten mee op de draadloze verbinding van de buren.
Hij krijgt een APAPI adres dus er wordt niet beantwoord op zn DHCP request. Antwoord D. Al is deze vraag wederom onzin omdat je eerst lijkt mij als helpdeskmedewerker gaat pingen naar je gateway etc.quote:3. Een klant belt op zonder verbinding, maar hij krijgt wel een ipadres op zijn pc: 169.254.18.129. De klant heeft een DSL router. Wat doe je?
A. Hij heeft gewoon een ipadres dus het zal waarschijnlijk aan een corrupte TCP/IP stack liggen, dit gebeurt vaker met windows, hier kun je verder niks aan doen, de klant moet dit fixen of contact opnemen met MS.
B. Je controleert of de klant de router kan bereiken, en als dat lukt check je of de DHCP server van de router goed ingesteld staat.
C. Je controleert of het DSL lampje op zijn router brandt.
D. Een ipadres beginnend met 169 betekent dat de DSL verbinding kapot is, hij zal opnieuw moeten aanvragen.
In geval van Linksys is de firmware meestal ook gewoon 'taiwanese standaard' mbt de onderliggende code. De GUI is uiteraard aangepast. Linksys is en was wereldwijd marktleider. Ik denk dat dat meer in Cisco's overweging meetelde dan de daadwerkelijke kwaliteit.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat Linksys anno nu AAA word beschouwd, is niet mijn mening, maar meer de algemene. Cisco vond iig van wel en wilde z'n naam ook wel aan die toko verbinden.
En't zal vast ergens van een band afrollen, maar Cisco zit ook niks bijzonders in (meestal laatste nieuwe Intel CPU, sloot geheugen, etc), de toegevoegde waarde zit em in de code, de firmware. Plastic dozen kosten idd niet zo veel, nee.
Absoluut, we gaan gouden tijden tegemoedquote:Dan zal dat nog erger voor de IT gelden, daar die ook weer in z'n eigen groei zit.
Precies wat ik zei alleen is de laatste vraag antwoord C. Zijn DHCP werkt niet, dus z'n DSL router zal het niet doen of uit staanquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:10 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Als meneer niet intern pingbaar is zn kabels etc checken. Extern niet pingbaar is moet de helpdeskmedewerker zn eigen shit checken en zeker weten dat de router goed is aangesloten op het stroomnet etc.
[..]
Wat een kutvraag. Hier wordt niemand wijzer van. Anders zou ik voor D gaan.
[..]
Hij krijgt een APAPI adres dus er wordt niet beantwoord op zn DHCP request. Antwoord D. Al is deze vraag wederom onzin omdat je eerst lijkt mij als helpdeskmedewerker gaat pingen naar je gateway etc.
Dit hangt er toch maar net vanaf wat voor modem je hebt? Als een een 'single pc' modem hebt zou je inderdaad het ip-adres van de verbinding moeten krijgen, maar als je een modem hebt dat meerdere verbindingen toestaat kan die prima ip-adressen in 10.* of 192.168.* uitdelen zonder werkende DSL verbinding. Dus andersom hoeft het niet verkrijgen van een IP adres via DHCP lang niet altijd op een stukke DSL te duiden, lijkt me dan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:10 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Hij krijgt een APAPI adres dus er wordt niet beantwoord op zn DHCP request. Antwoord D. Al is deze vraag wederom onzin omdat je eerst lijkt mij als helpdeskmedewerker gaat pingen naar je gateway etc.
Alsjeblieft, blijf je voorlopig nog maar even beperken tot vakkenvullen. Het zijn mensen als jij die er voor zorgen dat ik zes fokking maanden op een werkende adsl aansluiting moet wachten. Het zijn mensen als jij die met compleet nietwerkende standaardtips komen aanzetten. Het zijn mensen als jij die na maanden bellen en schrijven het bloed onder de nagels van klanten vandaan halen met hun bijdehandte opmerkingen en oeverloos doorgeschakel wat werkelijk tot niks leidt en het in veel gevallen alleen maar erger maakt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:53 schreef Hijacking het volgende:
Tsjah ik weet dat het 10 multiple choice vragen zijn waarvan ik er 8 goed moet hebben. Maar volgens het meisje van tempo team was de slagings percentage niet al te hoog.Het grootste probleem zit ook in het feit dat ik me nooit echt bezig heb gehouden met internet problemen enzovoorts waardoor ik niet al teveel kennis op dat gebied heb. Toch wil ik erg graag dat baantje
Ja dusquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:07 schreef Hijacking het volgende:
[..]
daar zou ik niks tegen hebben maar meer dat mensen zeggen jah ik heb die test ook gedaan en kreeg een paar vragen over voip enzovoorts![]()
Hmz, maar ik bedenk met dat antwoord C dan ook niet goed is, want het gaat over het DSL lampje. De rest boeit blijkbaar niet. Antwoord B is het ook niet, want je kan uiteraard de router niet bereiken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit hangt er toch maar net vanaf wat voor modem je hebt? Als een een 'single pc' modem hebt zou je inderdaad het ip-adres van de verbinding moeten krijgen, maar als je een modem hebt dat meerdere verbindingen toestaat kan die prima ip-adressen in 10.* of 192.168.* uitdelen zonder werkende DSL verbinding. Dus andersom hoeft het niet verkrijgen van een IP adres via DHCP lang niet altijd op een stukke DSL te duiden, lijkt me dan.
Klopt, mijn fout, het is Cquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies wat ik zei alleen is de laatste vraag antwoord C. Zijn DHCP werkt niet, dus z'n DSL router zal het niet doen of uit staan
Ik weet niet waar het doorkomt, maar onlangs heeft mijn baas besloten bij alle installaties alleen nog Linksys spul mee te geven omdat daar vrijwel nooit problemen mee waren. Zelfs 3Com, wat ik zelf toch bij de 'AAA' had gerekend, had ongekend veel vage storingen in 'niet-zo-standaard' installaties. Waar dat aan ligt weet ik uiteraard niet, het is wel kleine schaal maar volgens mij net te groot om 'toeval' te zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In geval van Linksys is de firmware meestal ook gewoon 'taiwanese standaard' mbt de onderliggende code. De GUI is uiteraard aangepast. Linksys is en was wereldwijd marktleider. Ik denk dat dat meer in Cisco's overweging meetelde dan de daadwerkelijke kwaliteit.
Nou ja; de IT markt werkt daar dus anders. Als je echt een zeer ervaren rot bent, mag je de telefoon opnemen. Reken er maar op dat dat de succesrate van de calls ten goede komt. En het kan ook nie anders dan dat daar de 1st line beter betaald krijgt dan een 3rd line, anders doet idd geen hond het.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah, dan moet er ook wel erg weinig werk zijn als je dat accepteert
3com is helaas jaren geleden al uitverkocht en is gewoon een van de vele geworden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het doorkomt, maar onlangs heeft mijn baas besloten bij alle installaties alleen nog Linksys spul mee te geven omdat daar vrijwel nooit problemen mee waren. Zelfs 3Com, wat ik zelf toch bij de 'AAA' had gerekend, had ongekend veel vage storingen in 'niet-zo-standaard' installaties. Waar dat aan ligt weet ik uiteraard niet, het is wel kleine schaal maar volgens mij net te groot om 'toeval' te zijn.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Antwoord B is het ook niet, want je kan uiteraard de router niet bereiken.
Als hij de router niet kan bereiken is het logisch dat hij er ook geen DHCP adres van ziet. Ja, een 169.* adres wordt pas toegekend als Windows denk dat er een kabel aanwezig is, maar bij kabelbreuk of zo kan het best gebeuren dat Windows een verbinding ziet maar dat die verbinding niet goed werkt.quote:B. Je controleert of de klant de router kan bereiken,
Hoe ze dat voor elkaar krijgen is een raadsel, maar als de DHCP uit staat en er wel verbinding is zal Windows idd een 169.* adres toekennen.quote:en als dat lukt check je of de DHCP server van de router goed ingesteld staat.
Is dat echt zo. Anders heb ik vandaag weer wat geleerdquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:20 schreef De_Hertog het volgende:
Ja, een 169.* adres wordt pas toegekend als Windows denk dat er een kabel aanwezig is, maar bij kabelbreuk of zo kan het best gebeuren dat Windows een verbinding ziet maar dat die verbinding niet goed werkt.
Waarom komen zo veel HelpDeskHorrorStories dan uit Amerika?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja; de IT markt werkt daar dus anders. Als je echt een zeer ervaren rot bent, mag je de telefoon opnemen. Reken er maar op dat dat de succesrate van de calls ten goede komt. En het kan ook nie anders dan dat daar de 1st line beter betaald krijgt dan een 3rd line, anders doet idd geen hond het.
Er is al geconstateerd dat de klant een 169 IP adres heeft. Dan is het dus nutteloos om te kijken of de klant de router kan bereiken. Het antwoord weet je immers al... 'Neen'quote:
Ja, maar je router kan je dan toch echt niet benaderen. Die zit in een ander subnet.quote:Als hij de router niet kan bereiken is het logisch dat hij er ook geen DHCP adres van ziet. Ja, een 169.* adres wordt pas toegekend als Windows denk dat er een kabel aanwezig is, maar bij kabelbreuk of zo kan het best gebeuren dat Windows een verbinding ziet maar dat die verbinding niet goed werkt.
Hoe ze dat voor elkaar krijgen is een raadsel, maar als de DHCP uit staat en er wel verbinding is zal Windows idd een 169.* adres toekennen.
Je hebt gelijk. Ik ben duidelijk niet geschikt voor de helpdeskquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er is al geconstateerd dat de klant een 169 IP adres heeft. Dan is het dus nutteloos om te kijken of de klant de router kan bereiken. Het antwoord weet je immers al... 'Neen'
[..]
Ja, maar je router kan je dan toch echt niet benaderen. Die zit in een ander subnet.
Ja, dit is echt, zelf meegemaakt. Graag gedaan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:22 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Is dat echt zo. Anders heb ik vandaag weer wat geleerd![]()
Heb je er welis aan gedacht dat je bv eerst kan opzoeken wat je router z'n eigen IP adres is, en dan in windows een vast IP in te kloppen in dezelfde range?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe ze dat voor elkaar krijgen is een raadsel, maar als de DHCP uit staat en er wel verbinding is zal Windows idd een 169.* adres toekennen.
Ja, duh. Ik bedoelde meer: hoe die klant het voor elkaar kreeg om bij zijn router de DHCP uit te zetten en vervolgens Windows in te stellen op DHCP, en dan niet weten wat je met een 169.* adres moet doen en dus de helpdesk bellenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je er welis aan gedacht dat je bv eerst kan opzoeken wat je router z'n eigen IP adres is, en dan in windows een vast IP in te kloppen in dezelfde range?Dan kun je je router namelijk weer prima bereiken.
Een firewall op de pc kan de oorzaak van een niet werkende verbinding zijn maar niet van een van buitenaf niet pingbare router. Als de klant een (intern) ip van de router krijgt en het DSL lampje brandt mag je er vooralsnog van uitgaan dat de bekabeling wel ok is. Een kapotte netwerkkaart is zeer voorbarig, en kan ook geen onpingbare router tot gevolg hebben. (verschil tussen modem/bridge en router is essentieel). Blijft over C, met verkeerde VPI/VCI instellingen heb je wel een brandend dsl lampje, wel gewoon een ip door de router uitgedeeld aan de pc, maar geen werkende internetverbinding (er komt geen verkeer terug van de router) en dus is ie ook niet pingbaar.quote:1. Een klant heeft geen werkende verbinding. Hij krijgt wel een ipadres van de DSL router en het DSL lampje op de router brandt. Hij is niet pingbaar. Wat doe je?
A. Je vraagt of de klant zijn virusscanner en firewall wil uitzetten
B. Je controleert samen met de klant alle bekabeling en laat deze evt vervangen
C. Je controleert de VPI/VCI instellingen en de overige instellingen in de router en bekijkt of er ATM downstream verkeer is dmv een portcheck of door in de router te kijken. Als dat er niet is en een powercycle niet helpt dan maak je meteen een storingsmelding aan
D. De klant heeft een kapotte netwerkkaart, die zal hij eerst moeten vervangen
A B en C hebben andere symptomen/meldingen tot gevolg, en bij vrijwel alle providers is er sowieso geen authenticated smtp dus een ww invullen is niet nodig. D is het enige juiste antwoord dat "relaying denied" genereert, overigens zijn er natuurlijk genoeg andere oorzaken waar die melding door kan komen maar die kwamen niet voor in de vraag.quote:2. Een klant kan geen email versturen. Hij krijgt altijd de melding "relaying denied". Wat kan er aan de hand zijn?
A. Hij vult zijn wachtwoord niet goed in
B. Er zit een firewall in de weg die iets te veel blokkeert
C. Hij gebruikt secure SMTP ipv gewoon SMTP
D. De klant lift zonder het te weten mee op de draadloze verbinding van de buren.
A is voorbarig, zou evt kunnen maar je kan een klant nooit zo afwimpelen omdat er vele andere oorzaken kunnen zijn die je moet uitsluiten. C is volkomen irrelevant aangezien de klant een router heeft (die dus aan NAT doet) en het feit of de pc een ip krijgt of niet is onafhankelijk van een brandend dsl lampje of niet. D is onzin en voorbarig want er hoeft absoluut helemaal niks met de DSL verbinding mis te zijn (zie C). Opnieuw aanvragen, daar bedoelde ik overigens geen dhcp renew mee, dat was wel wat onduidelijk, geef ik toe. Maar de snelste weg naar een goede conclusie is controleren of er uberhaupt verbinding tussen router en pc is en of de dhcp server in de router goed staat ingesteld, B dus. Als de dhcp server uitstaat kan de router gewoon te benaderen zijn (vooropgesteld dat je eerst een vast ip op de pc instelt natuurlijk) maar krijgt de klant toch een 169 adres.quote:3. Een klant belt op zonder verbinding, maar hij krijgt wel een ipadres op zijn pc: 169.254.18.129. De klant heeft een DSL router. Wat doe je?
A. Hij heeft gewoon een ipadres dus het zal waarschijnlijk aan een corrupte TCP/IP stack liggen, dit gebeurt vaker met windows, hier kun je verder niks aan doen, de klant moet dit fixen of contact opnemen met MS.
B. Je controleert of de klant de router kan bereiken, en als dat lukt check je of de DHCP server van de router goed ingesteld staat.
C. Je controleert of het DSL lampje op zijn router brandt.
D. Een ipadres beginnend met 169 betekent dat de DSL verbinding kapot is, hij zal opnieuw moeten aanvragen.
Even los hierop reageren, want hier komen we bij een ander punt, namelijk een didactisch. Als scholier is mij altijd geleerd dat je een MC vraag eerst moet lezen, dan je eigen antwoord moet formuleren, en dan in de lijst moet kijken of het juiste antwoord erbij staat. Jouw vraag is een 'welk van onderstaande antwoorden is van deze vier het beste met het voorgestelde probleem', en zoals eerder gezegd bevorder je daar geen gedachtengang mee, maar vraag je simpelweg naar feitjes. Ook binnen lerarenopleidingen wordt deze manier van vragen sterk afgeraden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:40 schreef Schorpioen het volgende:
A B en C hebben andere symptomen/meldingen tot gevolg, en bij vrijwel alle providers is er sowieso geen authenticated smtp dus een ww invullen is niet nodig. D is het enige juiste antwoord dat "relaying denied" genereert, overigens zijn er natuurlijk genoeg andere oorzaken waar die melding door kan komen maar die kwamen niet voor in de vraag.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:40 schreef Schorpioen het volgende:
Voor ik ga slapen zal ik even de antwoorden geven plus toelichting want die zijn nog niet echt gegeven.
A is voorbarig, zou evt kunnen maar je kan een klant nooit zo afwimpelen omdat er vele andere oorzaken kunnen zijn die je moet uitsluiten. C is volkomen irrelevant aangezien de klant een router heeft (die dus aan NAT doet) en het feit of de pc een ip krijgt of niet is onafhankelijk van een brandend dsl lampje of niet. D is onzin en voorbarig want er hoeft absoluut helemaal niks met de DSL verbinding mis te zijn (zie C). Opnieuw aanvragen, daar bedoelde ik overigens geen dhcp renew mee, dat was wel wat onduidelijk, geef ik toe. Maar de snelste weg naar een goede conclusie is controleren of er uberhaupt verbinding tussen router en pc is en of de dhcp server in de router goed staat ingesteld, B dus. Als de dhcp server uitstaat kan de router gewoon te benaderen zijn (vooropgesteld dat je eerst een vast ip op de pc instelt natuurlijk) maar krijgt de klant toch een 169 adres.
Het enige antwoord wat ik niet met deductie kan uitsluiten is A. Maar dat is onzinnig.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er is al geconstateerd dat de klant een 169 IP adres heeft. Dan is het dus nutteloos om te kijken of de klant de router kan bereiken. Het antwoord weet je immers al... 'Neen'
[..]
Ja, maar je router kan je dan toch echt niet benaderen. Die zit in een ander subnet.
Nu weet ik waar al die incompetente supportmedewerkers vandaan komen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:07 schreef Hijacking het volgende:
[..]
daar zou ik niks tegen hebben maar meer dat mensen zeggen jah ik heb die test ook gedaan en kreeg een paar vragen over voip enzovoorts![]()
Er zijn een stuk of 3 protocollen geloof ik. Weinig spannend.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:43 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Over VOIP weet ik eerlijk gezegd ook niet echt veel....
Antwoorden zoals deze op de helpdesk van KPN ADSL gegeven dienen te worden:quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:40 schreef Schorpioen het volgende:
Voor ik ga slapen zal ik even de antwoorden geven plus toelichting want die zijn nog niet echt gegeven.
[..]
Een firewall op de pc kan de oorzaak van een niet werkende verbinding zijn maar niet van een van buitenaf niet pingbare router. Als de klant een (intern) ip van de router krijgt en het DSL lampje brandt mag je er vooralsnog van uitgaan dat de bekabeling wel ok is. Een kapotte netwerkkaart is zeer voorbarig, en kan ook geen onpingbare router tot gevolg hebben. (verschil tussen modem/bridge en router is essentieel). Blijft over C, met verkeerde VPI/VCI instellingen heb je wel een brandend dsl lampje, wel gewoon een ip door de router uitgedeeld aan de pc, maar geen werkende internetverbinding (er komt geen verkeer terug van de router) en dus is ie ook niet pingbaar.
[..]
A B en C hebben andere symptomen/meldingen tot gevolg, en bij vrijwel alle providers is er sowieso geen authenticated smtp dus een ww invullen is niet nodig. D is het enige juiste antwoord dat "relaying denied" genereert, overigens zijn er natuurlijk genoeg andere oorzaken waar die melding door kan komen maar die kwamen niet voor in de vraag.
[..]
A is voorbarig, zou evt kunnen maar je kan een klant nooit zo afwimpelen omdat er vele andere oorzaken kunnen zijn die je moet uitsluiten. C is volkomen irrelevant aangezien de klant een router heeft (die dus aan NAT doet) en het feit of de pc een ip krijgt of niet is onafhankelijk van een brandend dsl lampje of niet. D is onzin en voorbarig want er hoeft absoluut helemaal niks met de DSL verbinding mis te zijn (zie C). Opnieuw aanvragen, daar bedoelde ik overigens geen dhcp renew mee, dat was wel wat onduidelijk, geef ik toe. Maar de snelste weg naar een goede conclusie is controleren of er uberhaupt verbinding tussen router en pc is en of de dhcp server in de router goed staat ingesteld, B dus. Als de dhcp server uitstaat kan de router gewoon te benaderen zijn (vooropgesteld dat je eerst een vast ip op de pc instelt natuurlijk) maar krijgt de klant toch een 169 adres.
Je komt uit het OOsten van het land zie ik in je profiel? Neem aan dat het gaat om een vacature in Enschede voor de MPHD (MultiPlayHelpDesk) afdeling van KPN (IPB Helpdesk voor ipb-KPN/Planet/HetNet) Heb geen inzage in de testprocedures maar baisc dingen zoals je zelf al aangeeft in je openingspost komen ter sprake tijdens de training. Let wel--> Basic...De bedoeling van de opleiding is dat je leert omgaan met weerstandsgesprekken en er gaat dan ook veel aandacht uit naar communicatietechnieken (leiding houden in een geprek, filteren van het probleem en het juiste taalgebruik)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:46 schreef Hijacking het volgende:
Hallo mensen,
Via tempoteam kreeg ik te horen dat ik aan de slag kan gaan bij de adsl helpdesk van kpn.
Maar dan moet ik wel de toelatingstest halen. Nou vroeg ik mij af of er mensen zijn die deze toelatingstest gemaakt hebben. En of ze enkele vragen van deze test nog weten.
Een goede vriend van mij vertelde dat ik waarschijnlijk de volgende begrippen kan verwachten
voip
pop3
nntp
smtp
p.s.s sorry dat het zo kort is ik had eerst een grotere openingspost maar die ging weg bij het inloggen![]()
MPHD nu ookal in enschedequote:Op woensdag 7 maart 2007 00:53 schreef Nympholientje het volgende:
[..]
Je komt uit het OOsten van het land zie ik in je profiel? Neem aan dat het gaat om een vacature in Enschede voor de MPHD (MultiPlayHelpDesk) afdeling van KPN (IPB Helpdesk voor ipb-KPN/Planet/HetNet) Heb geen inzage in de testprocedures maar baisc dingen zoals je zelf al aangeeft in je openingspost komen ter sprake tijdens de training. Let wel--> Basic...De bedoeling van de opleiding is dat je leert omgaan met weerstandsgesprekken en er gaat dan ook veel aandacht uit naar communicatietechnieken (leiding houden in een geprek, filteren van het probleem en het juiste taalgebruik)
De applicaties die je tijdens je werk gaat gebruiken zijn ook onderdeel van de training.
Informatie over de inhoudelijke testen van de uitzendorganisaties zoals Tempo Team of Olympia heb ik niet voor je, kan je alleen inhoudelijk iets vertellen over de trainingen die gegeven worden voor deze branche. die vooral gericht is op customer care.
De scripts hebben ze er meer dan een jaar geleden bij ADSL al uitgedonderdquote:Op woensdag 7 maart 2007 01:01 schreef CodeCaster het volgende:
Het enige wat je als helpdesker bij KPN hoeft te doen is vragen of alle lampjes branden. Je kunt dus een lampje voor je verwachten, en een Ja- en een Nee-knop.
Bedoel je de Ticketmaker of Annetje?quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:10 schreef Petre het volgende:
[..]
De scripts hebben ze er meer dan een jaar geleden bij ADSL al uitgedonderd
Al zit er wel weer 1 in SOS gebouwd ( SOS is het informatiesysteem waarin je dingen opzoekt).
Ze zitten al enige tijd ook in Enschede vandaar dat ik dacht dat TS-er (die in zijn profiel het oosten des lands heeft staan) ook naar Enschede zou gaan. ( de laatste 2 groepen moesten naar Antwerpen na de 2 weken training) Groningen draait idd het langste volgens mij.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:58 schreef Petre het volgende:
[..]
MPHD nu ookal in enschede, ik dacht dat die alleen beneden in de kweekvijver -lokalen zaten en de rest in groningen..
stappenplan jah.quote:Op woensdag 7 maart 2007 01:23 schreef Nympholientje het volgende:
[..]
Bedoel je de Ticketmaker of Annetje?
Edit: Denk dat je het over het zogenaamde stappenplan hebt?
ligt er aan bij welk uitzend-bureau je vandaan komt. Sommige uitzenders willen het liefst goede mensen die langer blijven zittenquote:Op woensdag 7 maart 2007 01:29 schreef Nympholientje het volgende:
[..]
Ze zitten al enige tijd ook in Enschede vandaar dat ik dacht dat TS-er (die in zijn profiel het oosten des lands heeft staan) ook naar Enschede zou gaan. ( de laatste 2 groepen moesten naar Antwerpen na de 2 weken training) Groningen draait idd het langste volgens mij.
Ik had overigens de indruk dat er veel groepen absoluut geen testen hadden gehad gezien hun basiskennis betreffende internet en computers, ben dan ook enigzins verbaast dat er testen worden afgenomen. De groepen die ik de afgelopen tijd heb gezien hebben iig geen test hoeven doen maar ik zal het van de week eens navragen.
Beantwoording van mails en brieven is toch vaak knip en plak van de verschillende antwoorden nij kpnquote:Op woensdag 7 maart 2007 01:38 schreef Nympholientje het volgende:
Van Randstad weet ik idd dat ze hogere eisen stellen aan het callcenterpersoneel.
Daar krijgt men zowel voor in- als outbound bijvoorbeeld een taaltest (Dacht dat dat overigens meer te maken had met de wensen van de klant, Abn-Amro en T-Mobile schijnen toch liever geen dyslectische mensen te willen, kpn is wat minder veeleisend en voor outbound an sich doet men niet zo moeilijk, daar gaan de trainingen meer richting de pure verkoop en nlp.
dat moet je helemaal zelf weten internet heldquote:Op woensdag 7 maart 2007 19:22 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
ok we nemen nooit KPN adsl....met dit soort gladiolen achter de help desk....
Te makkelijk over pdf documenten ,spyware , ip addressen en wat een pop3 server nou precies deed enzovoorts. Het erge was dat zei mij vertelde dat veel mensen hem niet gehaald hebbenquote:Op woensdag 7 maart 2007 18:51 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Wat voor soort vragen kreeg je?
En dat nep-gesprek?quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:40 schreef Hijacking het volgende:
[..]
dat moet je helemaal zelf weten internet held
[..]
Te makkelijk over pdf documenten ,spyware , ip addressen en wat een pop3 server nou precies deed enzovoorts. Het erge was dat zei mij vertelde dat veel mensen hem niet gehaald hebbenen dat 7 fouten het gemiddelde is. Al met al had ik me helemaal niet zoveel zorgen hoeven te maken
![]()
Man, 2 weken geleden schreeuwde ze nog om medewerkersquote:Op woensdag 7 maart 2007 18:16 schreef Hijacking het volgende:
Ik heb de test gemaakt echt te makkelijk![]()
van de 30 vragen had ik er 3 fout ik mocht er 6 fout hebben![]()
dus nu gaan ik en een maat wachten of we bij adsl aan de slag kunnen aangezien ze nu momenteel daar geen mensen nodig hebben. Heb ik na 2 maanden nog steeds niks gehoort ga ik bij de tv helpdesk werken waar ze nog wel mensen zoeken![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |