abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:46:54 #1
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_46977761
Hallo mensen,

Via tempoteam kreeg ik te horen dat ik aan de slag kan gaan bij de adsl helpdesk van kpn.
Maar dan moet ik wel de toelatingstest halen. Nou vroeg ik mij af of er mensen zijn die deze toelatingstest gemaakt hebben. En of ze enkele vragen van deze test nog weten.
Een goede vriend van mij vertelde dat ik waarschijnlijk de volgende begrippen kan verwachten

voip
pop3
nntp
smtp

Alvast bedankt voor jullie hulp

p.s Ik wist niet echt in welke subforum ik hem moest maken maar dit leek mij de beste ?
p.s.s sorry dat het zo kort is ik had eerst een grotere openingspost maar die ging weg bij het inloggen
happen naar de baas
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:48:23 #2
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_46977815
Klopt. En het is zo simpel . Ik was brak, en kapot, en ik had 0 fout. Als je dat niet zonder hulp kan, moet je maar gaan vakkenvullen ofzo.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:50:12 #3
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_46977885
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:48 schreef Mokz het volgende:
Klopt. En het is zo simpel . Ik was brak, en kapot, en ik had 0 fout. Als je dat niet zonder hulp kan, moet je maar gaan vakkenvullen ofzo.
Haha dat doe ik nu en het is niet echt wat
Maar weet je nog enkele vragen die aan je gesteld werden ?
Want ik wil me er wel op voorbereiden als het mogelijk is

overigens bedankt voor je snelle reply
happen naar de baas
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:50:42 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_46977909
Gezien het gemiddelde niveau van een helpdeskmedewerker kan het nooit moeilijk zijn om te slagen. Bovendien staat de KPN te springen om meer helpdeskmensen vanwege dat internet+bellen.
So we just called him Fred
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:53:51 #5
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_46978037
Tsjah ik weet dat het 10 multiple choice vragen zijn waarvan ik er 8 goed moet hebben. Maar volgens het meisje van tempo team was de slagings percentage niet al te hoog.Het grootste probleem zit ook in het feit dat ik me nooit echt bezig heb gehouden met internet problemen enzovoorts waardoor ik niet al teveel kennis op dat gebied heb. Toch wil ik erg graag dat baantje
happen naar de baas
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:55:05 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46978087
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:50 schreef FredvZ het volgende:
Bovendien staat de KPN te springen om meer helpdeskmensen vanwege dat internet+bellen.
Daarvan zou ik geen helpdeskmedewerker willen zijn, je hebt namelijk nooit gelijk .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:55:19 #7
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_46978100
Ik heb vandaag een soortgelijke test gedaan bij Olympia, voor een soortgelijke functie, kreeg 40 vragen had er 1 fout.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_46978134
verschil tussen bites en bytes vragen ze
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:57:06 #9
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_46978183
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:53 schreef Hijacking het volgende:
.Het grootste probleem zit ook in het feit dat ik me nooit echt bezig heb gehouden met internet problemen enzovoorts waardoor ik niet al teveel kennis op dat gebied heb. Toch wil ik erg graag dat baantje
Vind je het gek dat iedereen mauwt over het kennisniveau op de gemiddelde helpdesk.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:59:38 #10
46473 Diovarus
BioHazard Warning
pi_46978275
Ik denk dat zolang je je als een mongool gedraagd je wel aangenomen word.
Ik ben niet te negatief, jij bent gewoon veel te positief. J&J
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:11:37 #11
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_46978745
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:57 schreef static het volgende:

[..]

Vind je het gek dat iedereen mauwt over het kennisniveau op de gemiddelde helpdesk.
Ik krijg ook een redelijke pittige training voordat ik daar ga beginnen, iedergeval dat vertelde dat meisje van tempoteam mij.
Verder denk ik dat wat er niet is nog kan komen
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
verschil tussen bites en bytes vragen ze
die is wel heel erg easy hopelijk vragen ze die

Nog meer mensen die iets weten over deze test ?
happen naar de baas
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:38:18 #12
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_46979747
Man, maak je niet druk, serieus, als je dat niet red...
En die trainingen zijn ook zeg maar MAVO3 niveau.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 maart 2007 @ 16:48:24 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_46980158
voip = Voice over IP
pop3 = Post Office Protocol version 3 (POP3)
nntp = Network News Transfer Protocol (NNTP)
smtp = Simple Mail Transfer Protocol (SMTP)

Wanneer je die uit je hooft leert haal je het makkelijk.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_46981260
verschl tussen router en switch
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 maart 2007 @ 17:24:49 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46981664
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:15 schreef Underdoggy het volgende:
verschl tussen router en switch
Dan lijkt het verschil tussen een hub en een switch me logischer, aangezien een router en een switch feitelijk geen flikker met elkaar te maken hebben.
pi_46981779
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan lijkt het verschil tussen een hub en een switch me logischer, aangezien een router en een switch feitelijk geen flikker met elkaar te maken hebben.
Heel veel routers hebben een switch, maar een switch kan niet routen
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:29:06 #17
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_46981837
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Daarom juist belangrijk om te weten.
'Meneer, gebruikt u wel een router?'
"Ja, zo'n kastje met van die internetstekkers toch?"
'Juist!'
"Ja, die heb ik".
pi_46982167
Als je geweest bent ben ik wel benieuwd wat voor vragen ze stellen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 maart 2007 @ 18:22:54 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46983888
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:27 schreef longinus het volgende:

[..]

Heel veel routers hebben een switch, maar een switch kan niet routen
Ja dat zeg ik. Het heeft geen fuck met elkaar te maken.
Dat is net zoiets als het 'verschil' tussen een auto en een parkeergarage leren. In heel veel parkeergarages staan auto's, maar een auto heeft geen parkeer garage
  dinsdag 6 maart 2007 @ 18:37:44 #20
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_46984310
Zelfde als een kerkhof en een begraafplaats.

Misschien gooien ze er ook nog een bridge tegenaan.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_46987542
Ik heb (voor een andere provider) zelf zulke toetsen in elkaar gedraaid om helpdeskers te testen, maar die vragen gingen wel wat verder dan wat termpjes herkennen. Maar ja dat was dan ook niet voor niets de beste helpdesk van Nederland, volgens de consumentenbond.

Wat voorbeelden:
(slechts 1 antwoord per vraag is goed)

1. Een klant heeft geen werkende verbinding. Hij krijgt wel een ipadres van de DSL router en het DSL lampje op de router brandt. Hij is niet pingbaar. Wat doe je?
A. Je vraagt of de klant zijn virusscanner en firewall wil uitzetten
B. Je controleert samen met de klant alle bekabeling en laat deze evt vervangen
C. Je controleert de VPI/VCI instellingen en de overige instellingen in de router en bekijkt of er ATM downstream verkeer is dmv een portcheck of door in de router te kijken. Als dat er niet is en een powercycle niet helpt dan maak je meteen een storingsmelding aan
D. De klant heeft een kapotte netwerkkaart, die zal hij eerst moeten vervangen

2. Een klant kan geen email versturen. Hij krijgt altijd de melding "relaying denied". Wat kan er aan de hand zijn?
A. Hij vult zijn wachtwoord niet goed in
B. Er zit een firewall in de weg die iets te veel blokkeert
C. Hij gebruikt secure SMTP ipv gewoon SMTP
D. De klant lift zonder het te weten mee op de draadloze verbinding van de buren.

3. Een klant belt op zonder verbinding, maar hij krijgt wel een ipadres op zijn pc: 169.254.18.129. De klant heeft een DSL router. Wat doe je?
A. Hij heeft gewoon een ipadres dus het zal waarschijnlijk aan een corrupte TCP/IP stack liggen, dit gebeurt vaker met windows, hier kun je verder niks aan doen, de klant moet dit fixen of contact opnemen met MS.
B. Je controleert of de klant de router kan bereiken, en als dat lukt check je of de DHCP server van de router goed ingesteld staat.
C. Je controleert of het DSL lampje op zijn router brandt.
D. Een ipadres beginnend met 169 betekent dat de DSL verbinding kapot is, hij zal opnieuw moeten aanvragen.
Unox, the worst operating system.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 maart 2007 @ 20:03:42 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46987858
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:56 schreef Schorpioen het volgende:

1. Een klant heeft geen werkende verbinding. Hij krijgt wel een ipadres van de DSL router en het DSL lampje op de router brandt. Hij is niet pingbaar. Wat doe je?
A. Je vraagt of de klant zijn virusscanner en firewall wil uitzetten
B. Je controleert samen met de klant alle bekabeling en laat deze evt vervangen
C. Je controleert de VPI/VCI instellingen en de overige instellingen in de router en bekijkt of er ATM downstream verkeer is dmv een portcheck of door in de router te kijken. Als dat er niet is en een powercycle niet helpt dan maak je meteen een storingsmelding aan
D. De klant heeft een kapotte netwerkkaart, die zal hij eerst moeten vervangen
Wat een kutvraag. 'Hij is niet pingbaar'.
Wat is niet pingbaar en waar vandaan? Is de router niet pingbaar vanaf het LAN of is de router niet pingbaar vanaf het WAN?
quote:
2. Een klant kan geen email versturen. Hij krijgt altijd de melding "relaying denied". Wat kan er aan de hand zijn?
A. Hij vult zijn wachtwoord niet goed in
B. Er zit een firewall in de weg die iets te veel blokkeert
C. Hij gebruikt secure SMTP ipv gewoon SMTP
D. De klant lift zonder het te weten mee op de draadloze verbinding van de buren.
Hier staat gewoon het meest voor de hand liggende antwoord niet bij
'Hij heeft een mail adres van een providerX en probeert mail te verzenden via providerY'
quote:
3. Een klant belt op zonder verbinding, maar hij krijgt wel een ipadres op zijn pc: 169.254.18.129. De klant heeft een DSL router. Wat doe je?
A. Hij heeft gewoon een ipadres dus het zal waarschijnlijk aan een corrupte TCP/IP stack liggen, dit gebeurt vaker met windows, hier kun je verder niks aan doen, de klant moet dit fixen of contact opnemen met MS.
B. Je controleert of de klant de router kan bereiken, en als dat lukt check je of de DHCP server van de router goed ingesteld staat.
C. Je controleert of het DSL lampje op zijn router brandt.
D. Een ipadres beginnend met 169 betekent dat de DSL verbinding kapot is, hij zal opnieuw moeten aanvragen.
169 betekent een IP adres van windows verkregen. Dit betekent dus dat hij geen IP adres via DHCP krijgt. Antwoord A is bullshit, Antwoord B is 'kan router niet bereiken' Antwoord C... en dan? Antwoord D 'nee'.

Geen goed antwoord erbij

Hoe lang was de queue?
pi_46988962
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat een kutvraag. 'Hij is niet pingbaar'.
Wat is niet pingbaar en waar vandaan? Is de router niet pingbaar vanaf het LAN of is de router niet pingbaar vanaf het WAN?
Ping is de meest essentiele standaardtool van elke helpdesker, pingbaar in de zin van "de helpdesker kan de klant niet pingen". Leek me eigenlijk voor zich spreken, het is vrij zinloos om als klant van binnenuit je eigen ip te gaan pingen. Het moet wel heel erg fucked up zijn als dat niet lukt. En dan krijg je waarschijnlijk ook geen ip van de router.
quote:
Hier staat gewoon het meest voor de hand liggende antwoord niet bij
'Hij heeft een mail adres van een providerX en probeert mail te verzenden via providerY'
Het gaat er ook niet wat voor de hand ligt, het gaat erom wat er aan de hand kan zijn en dat is er maar 1 van de 4. De rest is onzin.
quote:
169 betekent een IP adres van windows verkregen. Dit betekent dus dat hij geen IP adres via DHCP krijgt. Antwoord A is bullshit, Antwoord B is 'kan router niet bereiken' Antwoord C... en dan? Antwoord D 'nee'.

Geen goed antwoord erbij
Het gaat erom dat je de meest logische stap neemt, afgaande op de gegevens. Er is niet gezegd dat je dan per se bij het eindpunt bent. Maar 3 van de 4 antwoorden zijn zinloze vervolgstappen die je niets verder brengen, eentje is slechts logisch en kan tot resultaten leiden.

Helaas, je bent niet geslaagd.
Unox, the worst operating system.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 maart 2007 @ 20:27:42 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46989131
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:24 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ping is de meest essentiele standaardtool van elke helpdesker, pingbaar in de zin van "de helpdesker kan de klant niet pingen". Leek me eigenlijk voor zich spreken, het is vrij zinloos om als klant van binnenuit je eigen ip te gaan pingen. Het moet wel heel erg fucked up zijn als dat niet lukt. En dan krijg je waarschijnlijk ook geen ip van de router
Nee daar ging je vraag 3 over. Hoezo komt dat zelden voor?
En hoezo is het zinloos om te zien of een klant de gateway uberhaupt kan bereiken. Een niet werkende internet verbinding is niet per definitie aan de buitenkant. Sterker nog ik durf te beweren dat het op een enkele keer na altijd de binnenkant betreft.
quote:
.
[..]

Het gaat er ook niet wat voor de hand ligt, het gaat erom wat er aan de hand kan zijn en dat is er maar 1 van de 4. De rest is onzin.
Ze zijn alle 4 onzin. Het antwoord dat het 99 van de 100 keer zal zijn staat er niet bij. Wat leer je de deelnemer nu?
quote:
Het gaat erom dat je de meest logische stap neemt, afgaande op de gegevens. Er is niet gezegd dat je dan per se bij het eindpunt bent. Maar 3 van de 4 antwoorden zijn zinloze vervolgstappen die je niets verder brengen, eentje is slechts logisch en kan tot resultaten leiden.
Er is er geen 1 logisch
quote:
Helaas, je bent niet geslaagd.
Helaas, als je direkt leidinggevende had ik je direkt ontslagen als je met zo'n test mijn supportmedewerkers wilde testen,
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 maart 2007 @ 20:34:08 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46989477
Hoewel de vragen op zich wel potentie hebben
Zo werd in ons geval nieuwe kandidaten getest door ze o.a. te laten vertellen wat een printerserver is, wat het doet en wat het voordeel is boven een shared printer.

Dan vallen er best aardig wat door de mand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')