Haha dat doe ik nu en het is niet echt watquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:48 schreef Mokz het volgende:
Klopt. En het is zo simpel. Ik was brak, en kapot, en ik had 0 fout. Als je dat niet zonder hulp kan, moet je maar gaan vakkenvullen ofzo.
Daarvan zou ik geen helpdeskmedewerker willen zijn, je hebt namelijk nooit gelijkquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:50 schreef FredvZ het volgende:
Bovendien staat de KPN te springen om meer helpdeskmensen vanwege dat internet+bellen.
Vind je het gek dat iedereen mauwt over het kennisniveau op de gemiddelde helpdesk.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:53 schreef Hijacking het volgende:
.Het grootste probleem zit ook in het feit dat ik me nooit echt bezig heb gehouden met internet problemen enzovoorts waardoor ik niet al teveel kennis op dat gebied heb. Toch wil ik erg graag dat baantje
Ik krijg ook een redelijke pittige training voordat ik daar ga beginnen, iedergeval dat vertelde dat meisje van tempoteam mij.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:57 schreef static het volgende:
[..]
Vind je het gek dat iedereen mauwt over het kennisniveau op de gemiddelde helpdesk.
die is wel heel erg easy hopelijk vragen ze diequote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
verschil tussen bites en bytes vragen ze
Dan lijkt het verschil tussen een hub en een switch me logischer, aangezien een router en een switch feitelijk geen flikker met elkaar te maken hebben.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:15 schreef Underdoggy het volgende:
verschl tussen router en switch
Heel veel routers hebben een switch, maar een switch kan niet routenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan lijkt het verschil tussen een hub en een switch me logischer, aangezien een router en een switch feitelijk geen flikker met elkaar te maken hebben.
Daarom juist belangrijk om te weten.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan lijkt het verschil tussen een hub en een switch me logischer, aangezien een router en een switch feitelijk geen flikker met elkaar te maken hebben.
Ja dat zeg ik. Het heeft geen fuck met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:27 schreef longinus het volgende:
[..]
Heel veel routers hebben een switch, maar een switch kan niet routen![]()
Wat een kutvraag. 'Hij is niet pingbaar'.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:56 schreef Schorpioen het volgende:
1. Een klant heeft geen werkende verbinding. Hij krijgt wel een ipadres van de DSL router en het DSL lampje op de router brandt. Hij is niet pingbaar. Wat doe je?
A. Je vraagt of de klant zijn virusscanner en firewall wil uitzetten
B. Je controleert samen met de klant alle bekabeling en laat deze evt vervangen
C. Je controleert de VPI/VCI instellingen en de overige instellingen in de router en bekijkt of er ATM downstream verkeer is dmv een portcheck of door in de router te kijken. Als dat er niet is en een powercycle niet helpt dan maak je meteen een storingsmelding aan
D. De klant heeft een kapotte netwerkkaart, die zal hij eerst moeten vervangen
Hier staat gewoon het meest voor de hand liggende antwoord niet bijquote:2. Een klant kan geen email versturen. Hij krijgt altijd de melding "relaying denied". Wat kan er aan de hand zijn?
A. Hij vult zijn wachtwoord niet goed in
B. Er zit een firewall in de weg die iets te veel blokkeert
C. Hij gebruikt secure SMTP ipv gewoon SMTP
D. De klant lift zonder het te weten mee op de draadloze verbinding van de buren.
169 betekent een IP adres van windows verkregen. Dit betekent dus dat hij geen IP adres via DHCP krijgt. Antwoord A is bullshit, Antwoord B is 'kan router niet bereiken' Antwoord C... en dan? Antwoord D 'nee'.quote:3. Een klant belt op zonder verbinding, maar hij krijgt wel een ipadres op zijn pc: 169.254.18.129. De klant heeft een DSL router. Wat doe je?
A. Hij heeft gewoon een ipadres dus het zal waarschijnlijk aan een corrupte TCP/IP stack liggen, dit gebeurt vaker met windows, hier kun je verder niks aan doen, de klant moet dit fixen of contact opnemen met MS.
B. Je controleert of de klant de router kan bereiken, en als dat lukt check je of de DHCP server van de router goed ingesteld staat.
C. Je controleert of het DSL lampje op zijn router brandt.
D. Een ipadres beginnend met 169 betekent dat de DSL verbinding kapot is, hij zal opnieuw moeten aanvragen.
Ping is de meest essentiele standaardtool van elke helpdesker, pingbaar in de zin van "de helpdesker kan de klant niet pingen". Leek me eigenlijk voor zich spreken, het is vrij zinloos om als klant van binnenuit je eigen ip te gaan pingen. Het moet wel heel erg fucked up zijn als dat niet lukt. En dan krijg je waarschijnlijk ook geen ip van de router.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een kutvraag. 'Hij is niet pingbaar'.
Wat is niet pingbaar en waar vandaan? Is de router niet pingbaar vanaf het LAN of is de router niet pingbaar vanaf het WAN?
Het gaat er ook niet wat voor de hand ligt, het gaat erom wat er aan de hand kan zijn en dat is er maar 1 van de 4. De rest is onzin.quote:Hier staat gewoon het meest voor de hand liggende antwoord niet bij
'Hij heeft een mail adres van een providerX en probeert mail te verzenden via providerY'
Het gaat erom dat je de meest logische stap neemt, afgaande op de gegevens. Er is niet gezegd dat je dan per se bij het eindpunt bent. Maar 3 van de 4 antwoorden zijn zinloze vervolgstappen die je niets verder brengen, eentje is slechts logisch en kan tot resultaten leiden.quote:169 betekent een IP adres van windows verkregen. Dit betekent dus dat hij geen IP adres via DHCP krijgt. Antwoord A is bullshit, Antwoord B is 'kan router niet bereiken' Antwoord C... en dan? Antwoord D 'nee'.
Geen goed antwoord erbij
Nee daar ging je vraag 3 over. Hoezo komt dat zelden voor?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:24 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ping is de meest essentiele standaardtool van elke helpdesker, pingbaar in de zin van "de helpdesker kan de klant niet pingen". Leek me eigenlijk voor zich spreken, het is vrij zinloos om als klant van binnenuit je eigen ip te gaan pingen. Het moet wel heel erg fucked up zijn als dat niet lukt. En dan krijg je waarschijnlijk ook geen ip van de router
Ze zijn alle 4 onzin. Het antwoord dat het 99 van de 100 keer zal zijn staat er niet bij. Wat leer je de deelnemer nu?quote:.
[..]
Het gaat er ook niet wat voor de hand ligt, het gaat erom wat er aan de hand kan zijn en dat is er maar 1 van de 4. De rest is onzin.
Er is er geen 1 logischquote:Het gaat erom dat je de meest logische stap neemt, afgaande op de gegevens. Er is niet gezegd dat je dan per se bij het eindpunt bent. Maar 3 van de 4 antwoorden zijn zinloze vervolgstappen die je niets verder brengen, eentje is slechts logisch en kan tot resultaten leiden.
Helaas, als je direkt leidinggevende had ik je direkt ontslagen als je met zo'n test mijn supportmedewerkers wilde testen,quote:Helaas, je bent niet geslaagd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |