Neem je je vriend meequote:Op woensdag 16 mei 2007 22:42 schreef bloempjuh het volgende:
Ik vind het heel nobel om bloed te geven, maar vind het een doodeng idee. Maar wil het eigenlijk wel doen. Misschien iemand zoeken om mijn hand vast te houden..
Vast wel. Je wordt goed begeleid. Zorg dat je wat gegeten hebt van te voren en kijk niet als ze prikken. Dat scheelt al 70% van de marigheid.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:48 schreef bloempjuh het volgende:
Ik heb me aangemeld via de site. Nu nog afwachten of ik nog durf bij de test enzo
ik kreeg er eentje bij mijn aanmeldingskeuring... misschien omdat ik onderuit ging toenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:30 schreef ColdFeet het volgende:
Loenatik of iemand anders die er verstand van heeft: wanneer krijg je nou zo'n pluchen pelikaantje? Ik heb al wel een keer zo'n speldje gekregen, maar eigenlijk wil ik liever een pelikaantje
Ben net eindelijk geweest. Pfff, het deed zeer en duurde lang. Niet helemaal tof geprikt, denk ik.
* Elegy gaat de volgende keer ook maar onderuitquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
ik kreeg er eentje bij mijn aanmeldingskeuring... misschien omdat ik onderuit ging toen
Aantal donaties Erkenning óf Gebruiksvoorwerpquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:30 schreef ColdFeet het volgende:
Loenatik of iemand anders die er verstand van heeft: wanneer krijg je nou zo'n pluchen pelikaantje? Ik heb al wel een keer zo'n speldje gekregen, maar eigenlijk wil ik liever een pelikaantje
Sow jij bent goed op de hoogtequote:Op woensdag 23 mei 2007 19:56 schreef Mark het volgende:
[..]
Aantal donaties Erkenning óf Gebruiksvoorwerp
5, 10, 20: Speldje of Mok of kleine pluchen pelikaan
40: Plaquette van bloeddruppel of Mok of kleine pluchen pelikaan
60, 80, 100, 120, etc.: Beeldje van mensfiguur in vloeiende bloedvatlijnen. Drie versies vormen samen één geheel. Of Rugzak of grote pluchen pelikaan
In die kleine pelikaan heb ik trouwens geen magneten gevonden![]()
Is hier ook ergens een plaatje van? Op sanquin.nl kan ik hierover niets vinden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:56 schreef Mark het volgende:
[..]
Aantal donaties Erkenning óf Gebruiksvoorwerp
5, 10, 20: Speldje of Mok of kleine pluchen pelikaan
40: Plaquette van bloeddruppel of Mok of kleine pluchen pelikaan
60, 80, 100, 120, etc.: Beeldje van mensfiguur in vloeiende bloedvatlijnen. Drie versies vormen samen één geheel. Of Rugzak of grote pluchen pelikaan
In die kleine pelikaan heb ik trouwens geen magneten gevonden![]()
Het heeft in de Bloedverwant gestaan en die is ook online te bekijken:quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:24 schreef Loena-tik- het volgende:
Sow jij bent goed op de hoogtehow come?of staat het gewoon op de site van Sanquin?
![]()
Witte-jassen-hoge-bloeddruk terwijl je zelf HBO-V doet?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik ben pas voor de 5e keer gegaan, en ik kreeg een mok. Best leuk, op zich! De keuringsmevrouw schrok wel een beetje van mn bloeddruk, was 172/90, met een pols van 125. Allebei aan de erg hoge kant, maar niet gek omdat ik witte-jassen-hoge-bloeddruk heb. Als ik op mn werk mn bloeddruk meet, komt ie niet boven de 140/80 uit...
Wat is daar raar aan? Iedereen kan er toch tegenop zitten, zo'n dikke naald..?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:11 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Witte-jassen-hoge-bloeddruk terwijl je zelf HBO-V doet?![]()
Ja. En ook het idee dat er een grote dikke naald in mijn arm moet, maakt me erg bang. In de week voordat ik bloed ga geven, heb ik last van hartkloppingen en hoofdpijn, en als ik aan kom rijden bij het donatiecentrum voel ik mn hart in mn hoofd kloppen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:11 schreef AnnekeM het volgende:
Witte-jassen-hoge-bloeddruk terwijl je zelf HBO-V doet?![]()
Ja, is inderdaad erg hoog. Maar op mn stageplekken komt mn bloeddruk niet boven de 140 uit. Ik snap het ook niet hoor...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:26 schreef Mark het volgende:
Dat je polsslag dan omhoog gaat, oke, maar je bloeddruk? En 172 is wel erg hoog
Ik krijg er gewoon medisch verlof voor. Het wordt hetzelfde behandeld als een bezoek aan de dokter. Bij mij komt het er meestal op neer dat ik een half uurtje eerder wegga.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:31 schreef Ivoos het volgende:
Ik heb nog nooit iets gehad. alleen een ongezellige mevrouw die me bloed teste!!
Kon je vroeger nou vrij krijgen van je werk als je bloed ging geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |