Homo`s mogen geen orgaandonor zijn in NLquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:38 schreef Posdnous het volgende:
Dat homo-aspect doet voor mij helemaal niet terzake. Mensen die geen orgaan van homo's willen moeten hun muil houden, dat slaat nergens op, en bovendien komen ze dat toch niet te weten.
Nou, ik gaf eerder iets aan over geloof en toen zei jij dat niemand geloofde etc.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:40 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En dat is ook zo, en dat moeten ze ook zelf weten, maar dan mag ik toch wel de discussie aangaan waaromz e dat vinden, en dat weet vrijwel niemand. 'Ik vind dat gewoon' dat soort suffe geneuzel krijg je dan.
Oftewel de goede moeten lijden onder de kwaden?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:32 schreef Ms.Poes het volgende:
Ik zou wellicht weer donor willen zijn als ik zelf ook wat te zeggen zou hebben wat betreft degene die mijn orgaan gaat dragen. Kinderachtig, wel he, maar ik heb een dusdanige hekel aan de meeste mensen dat mijn ziel echt niet zou rusten, mocht de verkeerde met mijn orgaantjes gaan pimpen.
Ik ben wel donor geweest, jarenlang, was voor mij ook vanzelfsprekend, mijn lijf zal voor mij niet meer van nut zijn dus dan graag voor iemand anders! Maar als ik er heel eerlijk over nadenk, gun ik niet iedereen mijn organen, klaar.
Is dat zo? Wist ik niet.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Homo`s mogen geen orgaandonor zijn in NL
Men meent dat homo`s een veel te groot risico zijn, die flikkers zijn immers allemaal seropositiefquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:48 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Is dat zo? Wist ik niet.
En er is geen aanwijsbare medische reden voor neem ik aan?
Tja daar denk ik echt anders over.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:42 schreef Posdnous het volgende:
[..]
nee, hun mening in deze is wel asociaal.
Nee, maar goed dan kunnen we heel KLB wel volplempen met dingen die asociaal zijn. Ik vind gewoon, heel simpel, dat je daarin vrij moet zijn en dat niet een ander mag gaan oordelen of dat asociaal of egoïstisch is.quote:Nou, sociaal is het ook bepaald niet.
Tot je zelf zorg nodig hebt...quote:
Tja, sommige mensen wel natuurlijk, waaronder jij kennelijk. Maar het aantal praktizerend gelovigen is toch wel flink minder dan het aantal mensen dat geen donor wil zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:45 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nou, ik gaf eerder iets aan over geloof en toen zei jij dat niemand geloofde etc.
Ja, zo redeneren al die mensen die geen donor willen zijn, gewoon ontkennen en doodzwijgen.quote:Ik denk dat de discussie aangaan ook niet echt veel uitmaakt, je wint er in ieder geval niks mee want het is hetzelfde als discussiëren over smaak. Zij hebben toch al hun keus gemaakt.
Lijkt me sterk dat het met seropositief te maken zou hebben. heb je een link of zo naar bepaalde uitleg waarom ze geen donor mogen zijn?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Men meent dat homo`s een veel te groot risico zijn, die flikkers zijn immers allemaal seropositief
Ik ben katholiek:quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hoe denken gelovigen eigenlijk over orgaan donatie ?
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:38 schreef jordeeeh het volgende:
Ik wil donor worden maar ben te lui om het formulier in te vullen. Maar mn vader weet dat ik donor wil zijn en hij bepaalt het ook voor mij als ik op dit moment dood zou gaan. Dus komt wel goed.
Nee dat klopt en nee ik ben niet gelovig maar praktisch al mijn tantes / ooms zijn dan weer wel gelovig en een aantal zijn dan weer wel donor. Denk sowieso dat inderdaad de jongere generatie minder gelovig is hoewel ik er een aantal ken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:51 schreef Posdnous het volgende:
Tja, sommige mensen wel natuurlijk, waaronder jij kennelijk. Maar het aantal praktizerend gelovigen is toch wel flink minder dan het aantal mensen dat geen donor wil zijn.
Dus die 1 op 1 regel gaat niet op lijkt me.
Ik ben het ook helemaal met je eens dat het wel degelijk belangrijk is (daarom ben ik wel donor) en ik vond het idee om iedereen standaard donor te laten zijn tot je zelf aangeeft dat niet te willen ook een goed plan, jammer genoeg is dat niet doorgekomen. Maar nogmaals, als iemand aangeeft het niet te willen om wat voor reden dan ook is dat aan hem, het is inderdaad zonde dat je organen dan worden opgegeten door meneer en mevrouw worm of als as wordt uitgestrooid op de middenstip van de Arena terwijl ze er iemand mee hadden kunnen helpen, maar dat is hun keuze en daar hebben wij niks over te zeggen. Dat vind ik tenminste.quote:Ja, zo redeneren al die mensen die geen donor willen zijn, gewoon ontkennen en doodzwijgen.
Ze beseffen niet hoe gigantscih belangrijk het wel niet is om donor te zijn. Het is geen spelletje of zo.
Zou god geen bedoeling hebben bij het falen van een orgaan?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:58 schreef 61neorej het volgende:
Ik ben christelijk en ik denk dat god liever heeft dat ik andere mensen na mijn dood help aan een zo goed mogelijk leven dan dat ik niet doneer omdat je na je dood verder leeft. Dat gebeurt toch niet in het lichaam zelf.
Ik denk niet dat god veel invloed heeft op ons leven zolang we op aarde zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:01 schreef ANWB het volgende:
[..]
Zou god geen bedoeling hebben bij het falen van een orgaan?
Misschien wel.. en is het juist zijn bedoeling om andere organen te sparen zodat ze gedoneerd kunnen worden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:01 schreef ANWB het volgende:
[..]
Zou god geen bedoeling hebben bij het falen van een orgaan?
Waarom is het onnatuurlijk?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:10 schreef Marc1711 het volgende:
Alleen mijn naasten krijgen mijn organen, de rest kan opzouten, het is mijn lichaam bovendien is het nogal onnatuurlijk!
En dat kan dus alleen als een naaste een orgaan nodig heeft zoals één van een paartje. (Nier, long, huid of een stukje lever misschien) En maar goed ook.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:10 schreef Marc1711 het volgende:
Alleen mijn naasten krijgen mijn organen, de rest kan opzouten, het is mijn lichaam bovendien is het nogal onnatuurlijk!
Ik word liever in stukken begraven en dat ik nog iemand kan helpen na mijn dood dan dat ik netjes onder de grond word gelegd en niemand er wat aan heeftquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:18 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wil je gewoon netjes worden begraven ja of nee?
Zo ja, zo denken bepaalde mensen ook over bepaalde organen. Zo moeilijk is dat toch in te beelden?
Oh dus mensen die zijn die moet je ook maar geen medicijnen meer gevenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:37 schreef Ms.Poes het volgende:
Oh ja, ik vind het feit dat er al meer dan genoeg mensen zijn, ook wel een gegronde reden om het niet te doen. Moet iedereen maar gered worden? Moet elk mens minstens 80 lentes worden? Koste wat kost?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |