abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:43:43 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46982494
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:38 schreef Posdnous het volgende:

Dat homo-aspect doet voor mij helemaal niet terzake. Mensen die geen orgaan van homo's willen moeten hun muil houden, dat slaat nergens op, en bovendien komen ze dat toch niet te weten.
Homo`s mogen geen orgaandonor zijn in NL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46982586
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:40 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En dat is ook zo, en dat moeten ze ook zelf weten, maar dan mag ik toch wel de discussie aangaan waaromz e dat vinden, en dat weet vrijwel niemand. 'Ik vind dat gewoon' dat soort suffe geneuzel krijg je dan.
Nou, ik gaf eerder iets aan over geloof en toen zei jij dat niemand geloofde etc.

Verder zou ik ook geen redenen op kunnen noemen behalve, zoals je zelf al zei, ijdelheid of angst. In beide kan ik me wel vinden.

Ik denk dat de discussie aangaan ook niet echt veel uitmaakt, je wint er in ieder geval niks mee want het is hetzelfde als discussiëren over smaak. Zij hebben toch al hun keus gemaakt.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:48:06 #178
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_46982687
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:32 schreef Ms.Poes het volgende:
Ik zou wellicht weer donor willen zijn als ik zelf ook wat te zeggen zou hebben wat betreft degene die mijn orgaan gaat dragen. Kinderachtig, wel he, maar ik heb een dusdanige hekel aan de meeste mensen dat mijn ziel echt niet zou rusten, mocht de verkeerde met mijn orgaantjes gaan pimpen.

Ik ben wel donor geweest, jarenlang, was voor mij ook vanzelfsprekend, mijn lijf zal voor mij niet meer van nut zijn dus dan graag voor iemand anders! Maar als ik er heel eerlijk over nadenk, gun ik niet iedereen mijn organen, klaar.
Oftewel de goede moeten lijden onder de kwaden?

Iets waar iedereen vanaf wil, wat altijd belachelijk gevonden word, maar nu het om donatie gaat is het niet erg?

Je kan immers ook het leven van 5 zieke kinderen redden die nooit iets slechts gedaan hebben.
silence can say more than thousand words
pi_46982707
Sorry, maar ik plaats hier toch even een TVP'tje...
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:48:48 #180
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46982717
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Homo`s mogen geen orgaandonor zijn in NL
Is dat zo? Wist ik niet.

En er is geen aanwijsbare medische reden voor neem ik aan?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:49:35 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46982752
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:48 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Is dat zo? Wist ik niet.

En er is geen aanwijsbare medische reden voor neem ik aan?
Men meent dat homo`s een veel te groot risico zijn, die flikkers zijn immers allemaal seropositief
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46982753
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:42 schreef Posdnous het volgende:

[..]

nee, hun mening in deze is wel asociaal.
Tja daar denk ik echt anders over.
quote:
Nou, sociaal is het ook bepaald niet.
Nee, maar goed dan kunnen we heel KLB wel volplempen met dingen die asociaal zijn. Ik vind gewoon, heel simpel, dat je daarin vrij moet zijn en dat niet een ander mag gaan oordelen of dat asociaal of egoïstisch is.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:50:46 #183
69559 61neorej
pi_46982783
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:38 schreef ANWB het volgende:

[..]

Goed punt.
Tot je zelf zorg nodig hebt...
Maarja zo zitten de meeste mensen schijnbaar toch in elkaar.
Zeer egoistisch, zorg zou wel wat minder mogen en al dat soort dingen tot ze het zelf nodig hebben.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:51:09 #184
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46982804
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:45 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Nou, ik gaf eerder iets aan over geloof en toen zei jij dat niemand geloofde etc.
Tja, sommige mensen wel natuurlijk, waaronder jij kennelijk. Maar het aantal praktizerend gelovigen is toch wel flink minder dan het aantal mensen dat geen donor wil zijn.
Dus die 1 op 1 regel gaat niet op lijkt me.
quote:
Ik denk dat de discussie aangaan ook niet echt veel uitmaakt, je wint er in ieder geval niks mee want het is hetzelfde als discussiëren over smaak. Zij hebben toch al hun keus gemaakt.
Ja, zo redeneren al die mensen die geen donor willen zijn, gewoon ontkennen en doodzwijgen.

Ze beseffen niet hoe gigantscih belangrijk het wel niet is om donor te zijn. Het is geen spelletje of zo.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:52:23 #185
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46982838
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Men meent dat homo`s een veel te groot risico zijn, die flikkers zijn immers allemaal seropositief
Lijkt me sterk dat het met seropositief te maken zou hebben. heb je een link of zo naar bepaalde uitleg waarom ze geen donor mogen zijn?
pi_46982978
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hoe denken gelovigen eigenlijk over orgaan donatie ?
Ik ben katholiek:
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:38 schreef jordeeeh het volgende:
Ik wil donor worden maar ben te lui om het formulier in te vullen. Maar mn vader weet dat ik donor wil zijn en hij bepaalt het ook voor mij als ik op dit moment dood zou gaan. Dus komt wel goed.
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:58:24 #187
69559 61neorej
pi_46983067
Ik ben christelijk en ik denk dat god liever heeft dat ik andere mensen na mijn dood help aan een zo goed mogelijk leven dan dat ik niet doneer omdat je na je dood verder leeft. Dat gebeurt toch niet in het lichaam zelf.
pi_46983087
Objectief gezien: wat is er mooier dan het redden van een leven? Zelfs ná je dood het verschil kunnen maken voor iemand die, met jouw hart, long of lever- nog jaren verder kan leven. Wat voor nut dient het om de gezonde organen van iemand in een kist onder de grond te stoppen om weg te rotten of te verbranden?
Alle gekheid op een stokje; dat is iets heel moois. Je kunt het zien als 'je laatste taak'. De wetenschap dat je het leven van één of meerdere personen kan redden als je er zelf niet meer bent.

Zelfs als niet-donor zie ik dat zeker wel. Sterker nog: de wetenschap dat ik iemands leven zou kunnen redden zou mij ook erg gelukkig maken. De gedachte dat door mij iemand verder verder zou kunnen leven is niet te beschrijven.

Toch tellen voor mij andere dingen sterker mee. Dingen die geenzins hun wortels vinden in egocentrische gedachten, afgunst of luiheid. Noem het een geloofskwestie, al geloof ik niet in God. Vanuit die levensovertuiging staat mijn gevoel mij niet toe om mijn organen af te staan. Ik kan en wil niet handelen tegen mijn gevoel in. Dat zou per definitie niet iets zijn waar ik achter kan staan.
Hoe het exact in elkaar zit, ga ik hier niet uit de doeken doen. Maar ik wilde toch even uit de wereld helpen dat er niet goed over zou zijn nagedacht.

Donor of geen donor, over zoiets moet je altijd goed nadenken. De keuze die je uiteindelijk maakt moet een weloverwogen besluit zijn. Iets wat je voor jezelf kunt verklaren en waar je achter staat.
Liej
pi_46983130
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:51 schreef Posdnous het volgende:
Tja, sommige mensen wel natuurlijk, waaronder jij kennelijk. Maar het aantal praktizerend gelovigen is toch wel flink minder dan het aantal mensen dat geen donor wil zijn.
Dus die 1 op 1 regel gaat niet op lijkt me.
Nee dat klopt en nee ik ben niet gelovig maar praktisch al mijn tantes / ooms zijn dan weer wel gelovig en een aantal zijn dan weer wel donor. Denk sowieso dat inderdaad de jongere generatie minder gelovig is hoewel ik er een aantal ken.
quote:
Ja, zo redeneren al die mensen die geen donor willen zijn, gewoon ontkennen en doodzwijgen.

Ze beseffen niet hoe gigantscih belangrijk het wel niet is om donor te zijn. Het is geen spelletje of zo.
Ik ben het ook helemaal met je eens dat het wel degelijk belangrijk is (daarom ben ik wel donor) en ik vond het idee om iedereen standaard donor te laten zijn tot je zelf aangeeft dat niet te willen ook een goed plan, jammer genoeg is dat niet doorgekomen. Maar nogmaals, als iemand aangeeft het niet te willen om wat voor reden dan ook is dat aan hem, het is inderdaad zonde dat je organen dan worden opgegeten door meneer en mevrouw worm of als as wordt uitgestrooid op de middenstip van de Arena terwijl ze er iemand mee hadden kunnen helpen, maar dat is hun keuze en daar hebben wij niks over te zeggen. Dat vind ik tenminste.
pi_46983190
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:58 schreef 61neorej het volgende:
Ik ben christelijk en ik denk dat god liever heeft dat ik andere mensen na mijn dood help aan een zo goed mogelijk leven dan dat ik niet doneer omdat je na je dood verder leeft. Dat gebeurt toch niet in het lichaam zelf.
Zou god geen bedoeling hebben bij het falen van een orgaan?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 18:07:28 #191
69559 61neorej
pi_46983394
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:01 schreef ANWB het volgende:

[..]

Ik denk niet dat god veel invloed heeft op ons leven zolang we op aarde zijn.

Anders zou het niet zo'n verrote teringzooi zijn hier.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 18:08:52 #192
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_46983435
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:01 schreef ANWB het volgende:

[..]

Misschien wel.. en is het juist zijn bedoeling om andere organen te sparen zodat ze gedoneerd kunnen worden.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_46985373
Alleen mijn naasten krijgen mijn organen, de rest kan opzouten, het is mijn lichaam bovendien is het nogal onnatuurlijk!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:17:05 #194
69559 61neorej
pi_46985661
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:10 schreef Marc1711 het volgende:
Alleen mijn naasten krijgen mijn organen, de rest kan opzouten, het is mijn lichaam bovendien is het nogal onnatuurlijk!
Waarom is het onnatuurlijk?

Het is toch dankzij onze natuurlijke ontwikkeling dat wij deze mogelijkheden hebben?

En daarbij als je zelf een ernstige ziekte krijgt wil je dus niet behandeld worden want het is onnatuurlijk?
Sterker nog, je zou niet eens antibiotica nemen en gewoon dood gaan aan een eenvoudig te behandelen infectie want behandeling is onnatuurlijk?
pi_46986097
Ik wil wel maar mijn organen zijn er op tegen.. die vinden het dan ook wel welletjes geweest.. eindelijk van de verdiende rust genieten..
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:26:18 #196
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_46986125
Waar zijn de mensen dan die geloven dat je nog door blijft leven na je dood? In zo'n geval kan ik me voorstellen dat je niet verder wil leven zonder nieren en lever na je dood, en dat je met die insteek ervoor kiest om geen donor te zijn.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:26:20 #197
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_46986130
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:10 schreef Marc1711 het volgende:
En dat kan dus alleen als een naaste een orgaan nodig heeft zoals één van een paartje. (Nier, long, huid of een stukje lever misschien) En maar goed ook.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:32:48 #198
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46986421
Ik ben tegen Donor zijn, omdat mensen die dood gaan dood moeten gaan, klaar.
Er zijn al teveel mensen op de planeet en al die achterlijke zorg bij mensen die normaal gesproken dood gingen is bullshit, ja heel leuk voor de persoon die er mee geholpen is maar moeten we daarvoor allemaal nu een wandelende vervangbak zijn?

Dus zeik niet TS, hoe langer je zeikt hoe langer je leeft hoe langer het duurt voor mensen tot ze je nieren kunnen plukken .
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 6 maart 2007 @ 20:06:37 #199
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_46987984
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:18 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Wil je gewoon netjes worden begraven ja of nee?

Zo ja, zo denken bepaalde mensen ook over bepaalde organen. Zo moeilijk is dat toch in te beelden?
Ik word liever in stukken begraven en dat ik nog iemand kan helpen na mijn dood dan dat ik netjes onder de grond word gelegd en niemand er wat aan heeft
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 6 maart 2007 @ 20:08:32 #200
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_46988076
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:37 schreef Ms.Poes het volgende:
Oh ja, ik vind het feit dat er al meer dan genoeg mensen zijn, ook wel een gegronde reden om het niet te doen. Moet iedereen maar gered worden? Moet elk mens minstens 80 lentes worden? Koste wat kost?
Oh dus mensen die zijn die moet je ook maar geen medicijnen meer geven
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')