Laat ik dan maar weer eens een update doen (echt
![]()
)
M'n cijfer voor letterkunde was dus dermate gezakt dat het op een onacceptabel niveau terecht was gekomen, namelijk een 4,8
In mijn grote wijsheid heb ik maar besloten om dit gesprek te herkansen, want een 4 was toch wel erg laag, ook in vergelijking met de andere leerlingen. Aldus, deze week waren dus de schoolexamenherkansingen, dus voor de vakken waar je geen examen meer in doet en waar je dus ook geen mogelijkheid meer voor hebt om omhoog te krikken. Voor de vorm had ik nog een belangrijk boek echt gelezen, maar verder kon ik geen tijd vinden om het verder voor te bereiden.
Ik dus gesprekje houden, ging wel iets beter dan de vorige keer, maar de lerares zat er maar in d'r eentje, wat nog wel eens frauduleuze taferelen kan veroorzaken. Niks aan het handje, dit keer lulde ik me er ook doorheen, maar met een beter resultaat.
Ik had een 7
Dit kwam mooi uit, dacht ik, omdat de rest van m'n cijfer ook wel redelijk opgebouwd was, en op m'n lijst sta ik ook voor 90% een 7 (het voordeel van de 6,5
![]()
)
Kijk ik net even op het übergeile cijfersysteem op internet, zie ik dat die trut een 6,9 heeft ingevuld!
Kom op zeg, wat een kinderachtige zooi, hoe kan je een 7 nou verwarren met een 6,9...
Ik alles even narekenen, want nu stond ik precies een 6,4, niet echt mijn ding, maar het kwam er op neer dat ik een 7,1 had moeten halen, (!)
Dus moet ik morgen langs de afdelingsleider om te mekkeren dat mijn cijfer niet goed is ingevuld, maar dan heb je natuurlijk weer de kans dat je niet geloofd wordt omdat je een leerling bent. Nu is het dus extra zuur omdat er geen controle-leraar bij dat gesprek zat
Ook ga ik heel lief bedelen bij m'n lerares of ze er een 7,1 van kan maken zodat ik een 7 sta. Die keer onder het bureau door is het me wel waard