abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:37:26 #126
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46975121
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:34 schreef Mutant01 het volgende:
Dat kan, maar dat doe ik niet. Waarom zou ik?
Precies, dat begrijp ik heel goed. Zou ik in jouw positie ook doen. Maar dat maakt het niet aanvaardbaar om onder het mom van kan niet deze nonsens verder te laten woekeren.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46975131
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Slachtoffer van de tsunami.
In Eindhoven?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46975175
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:34 schreef Masterix het volgende:

[..]

Jonge jonge... Wat doe je man?

Het heeft er alles mee te maken, het zou en dom en naief zijn dat te ontkennen.
Marokko drijft op giften uit het buitenland, dat is bekend. En op uitkeringen en kinderbijslag etc. Want ander inkomen hebben ze amper.

Logisch dat Marokko die geldbron in stand probeert te houden, vandaar ook dat dubbele paspoort. Als Marokko dat afschaft en de banden met geemigreerde Marokkanen zouden verwateren blijft Marokko langer arm.
Daar gaat het zeker ook om.

Kan je gaan schreeuwen en ontkennen, te weerspreken valt het niet. Wel kan je discusseren over hoeveel invloed dat heeft en of het gewenst is ja of nee, maar je argumenten over " PRIVEGELD" slaan werkelijk nergens op: hoe het heet, zo heet het, blijft dat Marokko voor een groot deel afhankelijk is van geld dat in Nederland verdient wordt en niet in Marokko.
Nee jij bent naief, zeker gezien het feit dat toerisme een grotere inkomstenbron is dan de geldstromen van uit het buitenland. Daarnaast is het ook nog zo dat de geldstromen uit Nederland een klein percentage vormen van de totale geldstromen uit het buitenland (Frankrijk en Spanje). Daarnaast komt het meeste geld gewoon van arbeiders die het wat ruimer hebben dan de gemiddelde uitkeringstrekken. Afgezien daarvan = fosfaat nog altijd een van de grootste inkomsten van Marokko. Het land heeft swerelds grootste fosfaat reserves en het is het belangrijkste exportproduct. De marokkanen bepalen nog altijd zelf of er geld richting Marokko gaat, dat bepaald Marokko niet en dat bepaald ook het hebben van een dubbele nationaliteit niet. De dubbele nationaliteitswetgeving van Marokko stamt uit 1958, toen waren de eerste immigranten er nog niet eens, laat staan de geldstromen
Allah Al Watan Al Malik
pi_46975213
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Precies, dat begrijp ik heel goed. Zou ik in jouw positie ook doen. Maar dat maakt het niet aanvaardbaar om onder het mom van kan niet deze nonsens verder te laten woekeren.
Welke nonsens? Welke problemen heb jij met mijn tweede nationaliteit?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46975290
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je vond het toch eigenlijk logisch dat een staat zich het recht voorbehoud mensen te denaturaliseren? Ik heb je zojuist een NRC-stukje gevoerd waaruit je kon lezen dat dat verder ook bekend is, en was.

Niemand, helemaal niemand, met enige kennis van zaken, heeft er ooit aan getwijfeld dat Marokko best mensen kan ontmarokkanen. Maar dat is het punt niet, en nooit geweest ook.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46975331
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik had het over deze groep:
[..]

En daarnaast, al noemen ze zich Marsmannetjes. Denk je echt dat je integratie kunt afdwingen door het laten inleveren van een paspoort?
Hier ging het even over Mrokkanen die dat hele gedoe van verplichte tweede paspoort (met naamrestricties en die onzin) helemaal niet willen.
Die mensen voelen zich gewoon Nederlanders en willen dezelfde rechten als andere Nederlanders die ook niet dat Marokkaanse gedoe door de strot geduwd krijgen.

Het gaat dus over rechtsgelijkheid. Voor alle Nederlanders.
Daarmee dwing je geen integratie af, maar rechtsgelijkheid is wel een belangrijke voorwaarde voor integratie bijdeweg.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:44:37 #132
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46975374
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:42 schreef sigme het volgende:
Je vond het toch eigenlijk logisch dat een staat zich het recht voorbehoud mensen te denaturaliseren? Ik heb je zojuist een NRC-stukje gevoerd waaruit je kon lezen dat dat verder ook bekend is, en was.
Ik vind het logisch dat een staat kan denaturaliseren, niet dat hij het voorbehoud heeft.
quote:
Niemand, helemaal niemand, met enige kennis van zaken, heeft er ooit aan getwijfeld dat Marokko best mensen kan ontmarokkanen. Maar dat is het punt niet, en nooit geweest ook.
Toch ging het argument kan niet bij zowat iedereen over de lippen de laatste tijd. Het moet dus wil niet zijn. Dan is het meteen wel een ander verhaal.

Overigens, staat dat hele verhaal over koning en ministerraad niet in de wet. Hoe onafhankelijk is die hoogelraar die je citeert?
pi_46975378
Marokkanen in Nederland ondervinden geen enkele, maar dan ook echt geen enkele last van de Marokkaanse nationaliteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46975416
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:44 schreef PJORourke het volgende:

Toch ging het argument kan niet bij zowat iedereen over de lippen de laatste tijd. Het moet dus wil niet zijn. Dan is het meteen wel een ander verhaal.
Nee, het KAN ook niet omdat het Marokkaanse beleid het niet toestaat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46975466
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:43 schreef Masterix het volgende:

[..]

Hier ging het even over Mrokkanen die dat hele gedoe van verplichte tweede paspoort (met naamrestricties en die onzin) helemaal niet willen.
Die mensen voelen zich gewoon Nederlanders en willen dezelfde rechten als andere Nederlanders
En die hebben ze. Zolang mensen ze niet politieke rechten afpakken omdat de marokkaanse overheid ze ongevraagd (ongewenst of niet) ook iets toedicht.

Geen tweede paspoort is verplicht hoor. Die 2e nationaliteit ook niet, die is alleen onontkoombaar.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46975602
quote:
De Marokkaan in Nederland kan inderdaad niet en daar draait het om, hè. Dat de koning het wel kan, ja, vast wel, en als het niet kan, dan maakt-ie gewoon een wet dat het kan. Dat is het punt van discussie ook nooit geweest.
pi_46975614
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee jij bent naief, zeker gezien het feit dat toerisme een grotere inkomstenbron is dan de geldstromen van uit het buitenland. Daarnaast is het ook nog zo dat de geldstromen uit Nederland een klein percentage vormen van de totale geldstromen uit het buitenland (Frankrijk en Spanje). Daarnaast komt het meeste geld gewoon van arbeiders die het wat ruimer hebben dan de gemiddelde uitkeringstrekken. Afgezien daarvan = fosfaat nog altijd een van de grootste inkomsten van Marokko. Het land heeft swerelds grootste fosfaat reserves en het is het belangrijkste exportproduct. De marokkanen bepalen nog altijd zelf of er geld richting Marokko gaat, dat bepaald Marokko niet en dat bepaald ook het hebben van een dubbele nationaliteit niet. De dubbele nationaliteitswetgeving van Marokko stamt uit 1958, toen waren de eerste immigranten er nog niet eens, laat staan de geldstromen
Neehee, ik lieg niet en ben ook niet naief (vervelend dat steeds op de persoon spelen van je, zou je dan kunnen laten alsjeblieft?).

Pas sinds kort trekt toerisme aan, nog steeds bestaat een groot deel van het BNP uit geld dat buiten Marokko verdient wordt.
Dat kan je niet ontkennen.

En of Marokkanen "bepalen nog altijd zelf of er geld richting Marokko gaat", jouw veronderstelling.
Die veronderstelling (niet jou: ik ga op je argument in, dat heet discusseren.) vind ik naief.
Mij is duidelijk dat het dubbele nationaliteitsverhaal wel degelijk door Marokko wordt uitgespeeld vanwegen het grote bedrag dat Marokko, op verschillende manieren, uit het buitenland haalt.

Verder verdienen ze wat met landbouw en fosfaat ja, en tegenwoordig ook met toerisme, maar het wegvallen van de geldstromen van emigranten zou desastreus zijn voor de Marokkaanse economie.

Face it.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_46975657
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:50 schreef Masterix het volgende:
(vervelend dat steeds op de persoon spelen van je, zou je dan kunnen laten alsjeblieft?).
"Jonge jonge... Wat doe je man?

Het heeft er alles mee te maken, het zou en dom en naief zijn dat te ontkennen."

Wie zonder zonde is...
pi_46975693
quote:

[..]

Ik vind het logisch dat een staat kan denaturaliseren, niet dat hij het voorbehoud heeft.
"zich het recht voorbehoud om". Dat betekent het recht hebben om.
quote:
[..]

Wil niet van de koning! Niet wil niet van de Nederlandse Marokkaan!

Maar het gáát niet om wat die Nederlandse Marokkaan *wil*, voor de Nederlandse wet gaat het erom wat ie rechtmatig kán. Hij kan zijn nationaltiet niet 'opgeven'(dat is een eenzijdige handeling die geen toestemming vereist maar een recht is dat je kan doen gelden, eventueel onder voorwaarden), en hij kan geen intrekken eisen.
quote:
Overigens, staat dat hele verhaal over koning en ministerraad niet in de wet. Hoe onafhankelijk is die hoogelraar die je citeert?
Jezus . Nou, er zijn wel zoveel mensen met verstand van wetgeving het erover eens dat we er in de Nederlandse regelgeving rekening mee houden. Zegt dat je iets?
pi_46975713
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tegen die tijd dat dat gebeurd is Nederland gedegradeert tot een dictatoriaal landje met een massale vergrijzing en toenemende armoede, rassenrellen, stakingen en massale uittocht. Oh, dat laaste gebeurd nu al.

Ja joh... het is verschrikkelijk...! het wordt hier net Marokko. -not-

pi_46975752
Dus als je als Marokkaan van die dubbele nationaliteit af wilt (die je niet tot last is, geen beperkingen oplegt en je verder nergens toe dwingt of weet ik veel wat), hoef je alleen maar even contact op te nemen met de koning van Marokko. Rrrrrrrright. Ik zou dan ook zoiets hebben van bekijk het lekker met je theoretisch gezwam.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46975764
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:50 schreef Masterix het volgende:
Neehee, ik lieg niet en ben ook niet naief (vervelend dat steeds op de persoon spelen van je, zou je dan kunnen laten alsjeblieft?).

Pas sinds kort trekt toerisme aan, nog steeds bestaat een groot deel van het BNP uit geld dat buiten Marokko verdient wordt.
Dat kan je niet ontkennen.
Wat jij niet kan ontkennen is dat fosfaat-inkomsten en toerisme inkomsten nog altijd de hoofd-inkomsten zijn van Marokko.
quote:
En of Marokkanen "bepalen nog altijd zelf of er geld richting Marokko gaat", jouw veronderstelling.
Die veronderstelling (niet jou: ik ga op je argument in, dat heet discusseren.) vind ik naief.
Mij is duidelijk dat het dubbele nationaliteitsverhaal wel degelijk door Marokko wordt uitgespeeld vanwegen het grote bedrag dat Marokko, op verschillende manieren, uit het buitenland haalt.
Het is geen veronderstelling het is een feit. Ik bepaal wat ik doe met mijn geld, dat doet Marokko niet en dat doet Nederland ook niet. Als ik niks wil sturen dan doe ik dat. Denk je dat mensen die geen familie hebben in Marokko, geld gaan sturen naar Marokko? Hoe naief! Denk je dat mensen die wel familie in Marokko hebben en niet de Marokkaanse nationaliteit zouden hebben, ineens NIET geld gaan sturen naar Marokko. De factoren die het geld sturen bepalen zijn het wel of niet hebben van familie in Marokko, en niet het wel of niet hebben van de Nederlandse ofwel de Marokkaanse nationaliteit.
quote:
Verder verdienen ze wat met landbouw en fosfaat ja, en tegenwoordig ook met toerisme, maar het wegvallen van de geldstromen van emigranten zou desastreus zijn voor de Marokkaanse economie.

Face it.
Face it, het geld van de 300.000 Nederlandse Marokkaantjes valt in het niets met de geldstromen uit Spanje, Frankrijk en Duitsland. Marokko is niet afhankelijk van Nederland, en Nederland is ook niet afhankelijk van Marokko.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46975881
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:44 schreef Mutant01 het volgende:
Marokkanen in Nederland ondervinden geen enkele, maar dan ook echt geen enkele last van de Marokkaanse nationaliteit.
Mooie one-liner, maar niet waar.

Einde maken automatisme dubbel paspoort

Het CDA en PvdA reageren op hun ethnisch Marokkaanse achterban: IRL ethnische Marokkanen hebben niet allemaal behoefte aan die fratsen van dubbele nationaliteit en zo.
Zeker niet na zoveel generaties.

Die denken: Henkie heeft die plicht niet, ik wil die ook niet: ik ben toch Nederlander?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:59:38 #144
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46975922
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:50 schreef Monidique het volgende:
De Marokkaan in Nederland kan inderdaad niet en daar draait het om, hè. Dat de koning het wel kan, ja, vast wel, en als het niet kan, dan maakt-ie gewoon een wet dat het kan. Dat is het punt van discussie ook nooit geweest.
Dat staat dus niet in de wet.
pi_46975947
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat staat dus niet in de wet.
O, hij kan het niet? Nou, waar hebben we het dan over?
pi_46975958
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:58 schreef Masterix het volgende:

[..]

Mooie one-liner, maar niet waar.

Einde maken automatisme dubbel paspoort

Het CDA en PvdA reageren op hun ethnisch Marokkaanse achterban: IRL ethnische Marokkanen hebben niet allemaal behoefte aan die fratsen van dubbele nationaliteit en zo.
Zeker niet na zoveel generaties.

Die denken: Henkie heeft die plicht niet, ik wil die ook niet: ik ben toch Nederlander?
Wat is niet waar aan die oneliner? Ik heb geen plicht moeten vervullen voor mijn Marokkaanse nationaliteit. Er is geen last, er is geen druk. Ik hoef niets voor Marokko te doen als ik dat niet wil. Wat heeft PASPOORT te maken met nationaliteit? Ik heb ook geen Marokkaans paspoort, dat is trouwens ook geen verplichting, dat nieuwsberichtje heeft er dus weinig mee te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mutant01 op 06-03-2007 15:07:30 ]
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:02:16 #147
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46976026
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:52 schreef sigme het volgende:
"zich het recht voorbehoud om". Dat betekent het recht hebben om.
Ik zeg dat staten het moeten kunnen, maar individuen ook.
quote:
Wil niet van de koning! Niet wil niet van de Nederlandse Marokkaan!
Nee hoor, van de laatste zeker en de eerste mogelijk.
quote:
Maar het gáát niet om wat die Nederlandse Marokkaan *wil*, voor de Nederlandse wet gaat het erom wat ie rechtmatig kán. Hij kan zijn nationaltiet niet 'opgeven'(dat is een eenzijdige handeling die geen toestemming vereist maar een recht is dat je kan doen gelden, eventueel onder voorwaarden), en hij kan geen intrekken eisen.
Hij kan een verzoek doen. Hoe vaak gebeurt dat in de praktijk?
quote:
Jezus . Nou, er zijn wel zoveel mensen met verstand van wetgeving het erover eens dat we er in de Nederlandse regelgeving rekening mee houden. Zegt dat je iets?
Nee, in het "veel mensen vinden"-argument trap ik niet.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2007 @ 15:05:10 #148
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46976141
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:55 schreef Jarno het volgende:
Dus als je als Marokkaan van die dubbele nationaliteit af wilt (die je niet tot last is, geen beperkingen oplegt en je verder nergens toe dwingt of weet ik veel wat), hoef je alleen maar even contact op te nemen met de koning van Marokko. Rrrrrrrright. Ik zou dan ook zoiets hebben van bekijk het lekker met je theoretisch gezwam.
Je doet net alsof je direct naar de koning schrijft. Je dient het in bij een ambassade bijvoorbeeld. Wat wel raar is, is dat het zo automatisch verkregen wordt. LIjkt me een aparte constructie, of zijn er meer landen die een dergelijke constructie hebben?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_46976231
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat jij niet kan ontkennen is dat fosfaat-inkomsten en toerisme inkomsten nog altijd de hoofd-inkomsten zijn van Marokko.
[..]
Dat-doe-ik-ook-helemaal-niet.
Zou je eens willen ophouden discussie-vervuilende onzin in je reacties te plakken steeds?
Ik snap dat je niet in wil gaan op mijn constatering dat het wegvallen van gelden uit Europa rampzalig zouden zijn voor Marokko, maar dat is het wel: het gaat om een zeer aanzienlijk bedrag.
Ga daar eens op in inplaats van mij dingen in de mond te leggen.
quote:
Het is geen veronderstelling het is een feit. Ik bepaal wat ik doe met mijn geld, dat doet Marokko niet en dat doet Nederland ook niet. Als ik niks wil sturen dan doe ik dat. Denk je dat mensen die geen familie hebben in Marokko, geld gaan sturen naar Marokko? Hoe naief! Denk je dat mensen die wel familie in Marokko hebben en niet de Marokkaanse nationaliteit zouden hebben, ineens NIET geld gaan sturen naar Marokko. De factoren die het geld sturen bepalen zijn het wel of niet hebben van familie in Marokko, en niet het wel of niet hebben van de Nederlandse ofwel de Marokkaanse nationaliteit.
[..]
Dit vind ik dus enorm naief gebazel.
Ik stuur nooit geld op naar Marokko, mijn Australische tante ook niet naar mij.
Europeese Marokkanen wel naar Marokko, zoveel zelfs dat de Marokkaanse economie er mede van afkankelijk is, en in mijn waarneming chanteert en manipuleert Marokko ex-Marokkanen om die geldstroom in stand te houden.
quote:
Face it, het geld van de 300.000 Nederlandse Marokkaantjes valt in het niets met de geldstromen uit Spanje, Frankrijk en Duitsland. Marokko is niet afhankelijk van Nederland, en Nederland is ook niet afhankelijk van Marokko.
Vervuiling alweer: ik noemde als vorbeeld die 1,7 miljard die, zoals ik zei, alleen al uit Nederland wordt overgemaakt.
Die 1,7 miljard valt idd in het niets tegenover het totaal dat uit Eruopa naar Marokko wordt gestuurd: Marokko is wel degelijk volkmen afhankelijk van geld uit Europa.
En zeker niet andersom.

Zo liggen de zaken nu eenmaal.
pi_46976290
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik zeg dat staten het moeten kunnen, maar individuen ook.
Goed, en als er nu de Marokkaanse wet dat Marokkanen toe zou staan, dan was er geen probleem.
En dat er een wet is die het de Marokkaanse overheid toestaat, is geen nieuws. En niet verbazingwekkend.
quote:
[..]

Nee hoor, van de laatste zeker en de eerste mogelijk.
[..]

Hij kan een verzoek doen. Hoe vaak gebeurt dat in de praktijk?
Totaal irrelevant voor het het juichen over een wet die de koning het recht geeft dat staatsburgerschap in te trekken. Wat dus geen nieuws en geen verrassing mag zijn, en dat dus ook voor de nederlandse wet- en regelgeving niet is.
quote:
[..]

Nee, in het "veel mensen vinden"-argument trap ik niet.
Eh, nee, dat was het argument ook niet .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')