abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46973185
Waarom noem je jezelf een hoogopgeleide Marokkaan? Voor mij ben je gewoon een hoogopgeleide Nederlander.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:45:09 #52
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46973202
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal best, en nu?
Nu niks. Ik wijs je er alleen maar even op, dat je Wilders nu
a) gelijk geeft
b) tevreden stemt omdat er dus blijkbaar nog een reële mogelijkheid is om jou het land uit te werken.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46973234
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:44 schreef _The_General_ het volgende:
Waarom noem je jezelf een hoogopgeleide Marokkaan? Voor mij ben je gewoon een hoogopgeleide Nederlander.
Dat is een wonder en tevens de eerste keer dat iemand dat tegen mij zegt.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:47:22 #54
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46973270
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:44 schreef Masterix het volgende:

[..]

Nee, hier stopt de discussie niet mee.
De vele nadelen aan dit soort "dubbele nationaliteit" (die jij niet lijkt te willen zien, anderen wel) is vandaag bv voor CDA en PvdA reden de praktijk te proberen te veranderen.
Er kan bijvoorbeeld diplomatie gebruikt worden om de Marokkaanse overheid te bewegen hun wetten herin aan te passen: wij zullen dat hier ook doen.

Zoals het nu gaat is het gewoon niet oké.
Och, als Marokko niet luistert dan verbreken we gewoon alle diplomatieke banden met dat land, trekken we alle ontwikkelingshulp in en zetten we gewoon een paarduizend Marokkaanse veelplegertjes op de boot naar Marokko. Moet jij eens zien hoe snel de Marokkaanse overheid overstag gaat.
pi_46973280
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nu niks. Ik wijs je er alleen maar even op, dat je Wilders nu
a) gelijk geeft
b) tevreden stemt omdat er dus blijkbaar nog een reële mogelijkheid is om jou het land uit te werken.
Gelijk op welk vlak? En dat ik hem tevreden stem, dat is bijzaak. Het gaat er immers om dat ik mijn hachje red, wat Wilders er dan van vind kan mij geen reet schelen. Het doel van hem zal inderdaad zijn om personen het land uit te werken, als dat hem lukt leuk voor hem en zijn aanhangers.
Allah Al Watan Al Malik
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2007 @ 13:48:30 #56
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46973299
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:36 schreef Mutant01 het volgende:
En als de Marokkaanse overheid het niet wil, kan het dus niet.
Als voldoende marokkanen hier aangeven dat ze hem kwijt willen, dan zal de nederlandse politiek ze echt wel steunen. Het handjes omhoog gooien n verzuchtten dat ze het wel willen, maar ja, het kan niet, is imo zwak.
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:43 schreef Mutant01 het volgende:
Mag ik even hard lachen om deze leugens? Mijn ouders hadden mij ook Jan of Peter kunnen noemen. En wat hebben wetten van de Islam met verplichtingen aan Marokko te maken?
Mja, ik denk dat zijn aannames stammen van het feit dat veel marokkanen zich erg vastklampen aan de marokkaanse cultuur. Dit wordt nog wel eens verward met een gelovige plicht. De twee zijn ook dermate verweven dat ik het ook niet echt kwalijk kan nemen. Het valt bij niet westerse culturen gewoon meer op als ze aangehangen worden, omdat het contrast erg groot is. Een nederlander in Canada spreekt de taal, en valt niet op, maar viert vaak nog wel sinterklaas .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_46973325
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Och, als Marokko niet luistert dan verbreken we gewoon alle diplomatieke banden met dat land, trekken we alle ontwikkelingshulp in en zetten we gewoon een paarduizend Marokkaanse veelplegertjes op de boot naar Marokko. Moet jij eens zien hoe snel de Marokkaanse overheid overstag gaat.
Ja want Marokko ontvangt zo veel ontwikkelingshulp van Nederland, en Marokko zal zich erg bedreigd voelen als Nederland (een land waar ze voor de rest niets mee hebben, nauwelijks handelsbelangen, of enige andere banden) de diplomatieke banden verbreekt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46973369
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:48 schreef freud het volgende:

[..]

Als voldoende marokkanen hier aangeven dat ze hem kwijt willen, dan zal de nederlandse politiek ze echt wel steunen. Het handjes omhoog gooien n verzuchtten dat ze het wel willen, maar ja, het kan niet, is imo zwak.
[..]

Mja, ik denk dat zijn aannames stammen van het feit dat veel marokkanen zich erg vastklampen aan de marokkaanse cultuur. Dit wordt nog wel eens verward met een gelovige plicht. De twee zijn ook dermate verweven dat ik het ook niet echt kwalijk kan nemen. Het valt bij niet westerse culturen gewoon meer op als ze aangehangen worden, omdat het contrast erg groot is. Een nederlander in Canada spreekt de taal, en valt niet op, maar viert vaak nog wel sinterklaas .
Ja en Nederlanders in Spanje, hebben eigen dorpen, kaasboeren, cafe's, artsen, en spreken amper spaans. Tja....
Allah Al Watan Al Malik
pi_46973416
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mag ik even hard lachen om deze leugens? Mijn ouders hadden mij ook Jan of Peter kunnen noemen. En wat hebben wetten van de Islam met verplichtingen aan Marokko te maken?
Leugen? Waar schrijf ik leugens? Volgens mij lieg je dat ik zou liegen.

Waarom lach je? Wat zou er gebeurd zijn (verondersteld dat je ouders Marokkaan zijn) als je Peter genoemd was? Weet je dat?
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:43 schreef Mutant01 het volgende:En wat hebben wetten van de Islam met verplichtingen aan Marokko te maken?
Je hebt je hier te houden aan Nederlandse wetten.
Sommige idioten begrijpen dat niet en noemen "moord" een straf voor het overtreden van Islamitische wetten (Theo en Mo).
Let wel: de sharia geldt hier niet. Daar valt niet aan te twijfelen. Dat er nu toch velen zijn die uitkijken met wat ze over de islam zeggen en schrijven is rampzalig voor de Nederlandse samenleven: het gaat over een mentaliteit die niet te accepteren is.
Niet de islam, niet de Hells angels, niet de VS of Marokko, maar de Nederlandse overheid is hier de baas: en iedere Nederlander kan proberen deel uit te maken van die overheid en dus mee de baas zijn.

Mooi systeem man...
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:53:47 #60
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46973496
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja want Marokko ontvangt zo veel ontwikkelingshulp van Nederland, en Marokko zal zich erg bedreigd voelen als Nederland (een land waar ze voor de rest niets mee hebben, nauwelijks handelsbelangen, of enige andere banden) de diplomatieke banden verbreekt.
Dat zal die onderontwikelde zandapen inderdaad weinig interesseren. Maar als half crimineel Nederland die kant op komt piepen ze wel anders. Wacht maar af.
pi_46973536
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:51 schreef Masterix het volgende:
Leugen? Waar schrijf ik leugens? Volgens mij lieg je dat ik zou liegen.

Waarom lach je? Wat zou er gebeurd zijn (verondersteld dat je ouders Marokkaan zijn) als je Peter genoemd was? Weet je dat?
Ja, geen drol. Je denkt dat islamitische namen voeren een verplichting is in Marokko?
quote:
Je hebt je hier te houden aan Nederlandse wetten.
Sommige idioten begrijpen dat niet en noemen "moord" een straf voor het overtreden van Islamitische wetten (Theo en Mo).
En wat heeft dat met Marokko te maken?
quote:
Let wel: de sharia geldt hier niet. Daar valt niet aan te twijfelen. Dat er nu toch velen zijn die uitkijken met wat ze over de islam zeggen en schrijven is rampzalig voor de Nederlandse samenleven: het gaat over een mentaliteit die niet te accepteren is.
Niet de islam, niet de Hells angels, niet de VS of Marokko, maar de Nederlandse overheid is hier de baas: en iedere Nederlander kan proberen deel uit te maken van die overheid en dus mee de baas zijn.

Mooi systeem man...
En de Nederlandse staat heeft mij de Nederlandse nationaliteit gegeven. En de Marokkaanse overheid heeft mij de Marokkaanse nationaliteit gegeven. De Marokkaanse nationaliteit geldt hier niet, slechts de Nederlandse. Wat is het probleem dan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46973582
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat zal die onderontwikelde zandapen inderdaad weinig interesseren. Maar als half crimineel Nederland die kant op komt piepen ze wel anders. Wacht maar af.
Nou, nee. Criminelen met geld zijn welkom aldaar. Maar wel leuk om Marokkanen onderontwikkelde zandapen te noemen. Het is weer goed te zien wat voor racistisch volk Wilders aantrekt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46973647
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:21 schreef Lemmeb het volgende:
Ik vind het wel erg opvallend dat niemand hier gaten in het artikel uit de OP kan schieten, maar men liever komt met citaatjes uit de azijnbode als tegenargument.
Laiverd, ik heb nou al een paar maal die OP geciteerd. De conclusie die de Wit trekt over minderjarigen (artikel 18) is al zo falikant ernaast, dat dat eigenlijk al wel volstaat, maar bij die decreten en die bevelen uit artikel 19 heb ik ook al stilgestaan hoor.

Ik heb het ook al een paar maal samengevat:

Geen Marokkaan kan er rechten aan ontlenen, wel behoudt de Marokaanse overheid zich het recht voor om al dan niet op verzoek Marokkanen in den vreemde het Marokkaans staatsburgerschap te ontnemen.

Dus:
Kan de Marokkaanse nationaliteit worden opgegeven? Nee.
Kan de koning 'm intrekken: Ja.
Kan je de koning vragen dat te doen? Ja.
Doet de koning dat dan: Misschien, soms, het is wel eens gedaan, hij is het niet verplicht en voor zover de Nederlandse autoriteiten weten is hij er niet toe bereid. Laatst nog eens nagevraagd door Verdonk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2007 @ 13:59:41 #64
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46973694
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:50 schreef Mutant01 het volgende:
Ja en Nederlanders in Spanje, hebben eigen dorpen, kaasboeren, cafe's, artsen, en spreken amper spaans. Tja....
Dat zijn vaak pensionado's, en geen nederlanders die er al 3 generaties wonen. Weinig vergelijkingsmateriaal dus, neem dan australie of canada, dat zijn betere vergelijkingen. Maar goed, je hebt het wel druk met replien zo .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_46973733
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:59 schreef freud het volgende:

[..]

Dat zijn vaak pensionado's, en geen nederlanders die er al 3 generaties wonen. Weinig vergelijkingsmateriaal dus, neem dan australie of canada, dat zijn betere vergelijkingen. Maar goed, je hebt het wel druk met replien zo .
Australie is ook een goed voorbeeld ja, daar zitten ook generaties Nederlanders....die hun eigen taal en cultuur behouden. Dat is mens eigen weet je dat. Dat slijt pas na meerdere generaties.
Allah Al Watan Al Malik
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2007 @ 14:01:20 #66
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46973747
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Dus:
Kan de Marokkaanse nationaliteit worden opgegeven? Nee.
Kan de koning 'm intrekken: Ja.
Kan je de koning vragen dat te doen? Ja.
Doet de koning dat dan: Misschien, soms, het is wel eens gedaan, hij is het niet verplicht en voor zover de Nederlandse autoriteiten weten is hij er niet toe bereid. Laatst nog eens nagevraagd door Verdonk.
quote:
Als voldoende marokkanen hier aangeven dat ze hem kwijt willen, dan zal de nederlandse politiek ze echt wel steunen. Het handjes omhoog gooien en verzuchtten dat ze het wel willen, maar ja, het kan niet, is imo zwak.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_46973749
Weet je, denken jullie nou echt dat er (goedwillende) Marokkanen zijn die zich hier werkelijk druk om maken? Dat ze ergens onder de la nog een paspoort hebben liggen? Nee toch he?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46973794
quote:
Slecht argument, Marokko is nog altijd geen democratisch land. De koning bepaalt en als hij zegt nee, is het nee. Bovendien zit je met het erfrecht, een van de redenen voor Marokkanen om hun nationaliteit niet op te willen geven. Alle bezittingen aldaar raken ze dan kwijt.
Allah Al Watan Al Malik
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2007 @ 14:03:34 #69
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46973821
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Australie is ook een goed voorbeeld ja, daar zitten ook generaties Nederlanders....die hun eigen taal en cultuur behouden. Dat is mens eigen weet je dat. Dat slijt pas na meerdere generaties.
Dat behouden van eigen cultuur en taal is niet erg, het ging mij om het beheersen en integreren met de ander cultuur. Ik denk niet dat jij een een gemiddelde 2e generatie nederlander in australie kan onderscheiden van een 'echte' australier. Maar goed, dat is een beetje te ver offtopic .

Netjes trouwens hoe je toch maar elke keer weer reageert trouwens.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_46973824
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Marokko haalt een aanzienlijk deel van haar geld uit het westen, geld dat emigranten opsturen naar familie (o.a. als oudedagsvoorziening door de mazen in het erfrecht).
Mo Zes heeft ]economische belangen de banden met geemigreerden in stand te houden: die sturen jaarlijks, alleen al uit Nederland 1,4 miljard op, bijna tien procent van het bruto binnenlands product, met daarboven op nog eens kinderbijslag en uitkeringen: een enorm bedrag, zeker voor het relatief arme Marokko.
Daar gaat het Mo Zes om, niet om de "veiliogheid" van dames als Arif, maar om geld.
Pure chantage IMO maar ja....
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_46973845
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:37 schreef dvr het volgende:

[..]

Natuurlijk wel! Dat iemand naast de Marokkaanse nationaliteit ook de Nederlandse heeft, maakt het nog niet minder erg als hij de Marokkaanse verliest. Hij kan zijn hele toekomst wel in Marokko gepland hebben. Er langer dan een paar maanden willen verblijven, er grond willen kopen, er willen werken, zich verkiesbaar willen stellen, er een hypotheek en verzekeringen willen nemen, er willen hertrouwen, er kinderen adopteren, etc, etc.

Mensen die in zo'n afhankelijke positie verkeren zouden onder geen voorwaarde bewindspersoon moeten kunnen worden.

Dus iemand met bezittingen in een buitenland moet geen bewindspersoon kunnen worden? Ik neem aan dat je je ook enorm verzet hebt tegen die Veerman, met z'n Franse boerderijen? Zullen we gewoon een muur om Nederland bouwen, zodat geen Nederlands staatsburger door buitenlanden beinvloed kan worden? En wie toch naar het buitenland gaat, laat staan iets koopt, z'n Nederlands staatsburgerschap ontnemen. Zo houden wij ons van vreemde smetten vrij .

Oh ja - eh, dat iemand iets zou kunnen bezitten, of ergens van afhankelijk zou kunnen zijn, maakt niet dat ie dat is. Als die ondubbelzinnige kaaskopjes kunnen in een afhankelijke positie verkeren. Dat risico bezweren we met wat eden en vooral: met parlementaire controle. Niet met minderwaardig politieke rechten.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2007 @ 14:04:36 #72
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46973856
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Slecht argument, Marokko is nog altijd geen democratisch land. De koning bepaalt en als hij zegt nee, is het nee. Bovendien zit je met het erfrecht, een van de redenen voor Marokkanen om hun nationaliteit niet op te willen geven. Alle bezittingen aldaar raken ze dan kwijt.
Zoals al eerder aangegeven zijn er genoeg manieren om op politiek vlak een andere natie onder druk te zetten, ongeacht de staatsvorm.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:04:40 #73
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46973862
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou, nee. Criminelen met geld zijn welkom aldaar.
Wie zegt dat we ze met een bak met geld die kant opsturen Dit wordt pluk-ze tot-en-met.

Anyway, als die criminelen welkom zijn aldaar, dan is er ook geen probleem. Dan sturen we ze gewoon allemaal.
pi_46973881
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:03 schreef Masterix het volgende:

[..]

Marokko haalt een aanzienlijk deel van haar geld uit het westen, geld dat emigranten opsturen naar familie (o.a. als oudedagsvoorziening door de mazen in het erfrecht).
Mo Zes heeft ]economische belangen de banden met geemigreerden in stand te houden: die sturen jaarlijks, alleen al uit Nederland 1,4 miljard op, bijna tien procent van het bruto binnenlands product, met daarboven op nog eens kinderbijslag en uitkeringen: een enorm bedrag, zeker voor het relatief arme Marokko.
Daar gaat het Mo Zes om, niet om de "veiliogheid" van dames als Arif, maar om geld.
Pure chantage IMO maar ja....
Uhm ja, wat jij wil, en wat heeft dat met ontwikkelingshulp te maken. Dat geld komt van arbeiders alhier die het linea recta naar hun familie toesturen die het geld hard kunnen gebruiken. Denk je dat dat minder word als er geen diplomatieke banden zijn met Nederland?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46973912
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:04 schreef freud het volgende:

[..]

Zoals al eerder aangegeven zijn er genoeg manieren om op politiek vlak een andere natie onder druk te zetten, ongeacht de staatsvorm.
Onmogelijk, al helemaal omdat dit overduidelijk een soevereine staat is die niet iets doet wat tegen de internationale regels is. Ik zie Nederland weinig invloed uitoefenen op Marokko en ik denk niet dat Belgie, Frankrijk en Spanje ook maar enigszins zin hebben daarin.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:06:34 #76
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46973927
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
Het bied zekerheid. Arib heeft dat zeer mooi uitgelegd in Nova gister.
Dat ze bang is voor Wilders? De huilebalk.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46974019
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat ze bang is voor Wilders? De huilebalk.
Liever een huilebalk dan iemand die niet op zijn hoede is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46974031
quote:

[..]

De Nederlandse politiek oefent al járen druk uit op Marokko om dit te veranderen. En niet alleen de Nederlandse: heel Europa heeft last van dit Marokkaanse beleid.

Dit probleem is er eentje van internationale diplomatiek, en speelt ook zonder dat de betrokkenen er last van hebben.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:09:47 #79
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46974040
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:47 schreef Lemmeb het volgende:
Beter is het gewoon om al het geldverkeer stil te leggen.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2007 @ 14:11:01 #80
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46974085
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onmogelijk, al helemaal omdat dit overduidelijk een soevereine staat is die niet iets doet wat tegen de internationale regels is. Ik zie Nederland weinig invloed uitoefenen op Marokko en ik denk niet dat Belgie, Frankrijk en Spanje ook maar enigszins zin hebben daarin.
Mwoah, gezien de geldkraan die nederland kan dichtdraaien, denk ik dat er zeker een aardige mouw aan te passen is. Of er de politiek correcte wil is om het te doen, zeker met dit kabinet, is een tweede. Of iets tegen de internationale wetgeving is, is hierin niet ter zake volgens mij.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_46974091
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:09 schreef sigme het volgende:

[..]

De Nederlandse politiek oefent al járen druk uit op Marokko om dit te veranderen. En niet alleen de Nederlandse: heel Europa heeft last van dit Marokkaanse beleid.

Dit probleem is er eentje van internationale diplomatiek, en speelt ook zonder dat de betrokkenen er last van hebben.
Nou het leuke is dat Belgie, Frankrijk en Spanje hun interne wetgeving zodanig hebben ingericht dat er eigenlijk niet gesproken kan worden van een probleem in die landen. Dat is er in weze in Nederland ook niet trouwens, alleen maakt men er een probleem van. Immers we zitten aan de 3e generatie Marokkanen in Nederland.....en nu is het "wel een probleem"....ineens?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46974107
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:11 schreef freud het volgende:

[..]

Mwoah, gezien de geldkraan die nederland kan dichtdraaien, denk ik dat er zeker een aardige mouw aan te passen is. Of er de politiek correcte wil is om het te doen, zeker met dit kabinet, is een tweede. Of iets tegen de internationale wetgeving is, is hierin niet ter zake volgens mij.
Welke geldkraan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46974109
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, geen drol. Je denkt dat islamitische namen voeren een verplichting is in Marokko?
[..]
Doe niet zo naief. De Marokkaanse overheid staat een beperkt aantal namen toe. Doe niet alsof je het niet weet, iedereen weet dat.
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=68721 bijvoorbeeld.
quote:
En wat heeft dat met Marokko te maken?
[..]
Dat zeg ik: lees even terug anders (flauw zoals je hiermee de discussie saboteert: probeer niet steeds naar niet-relevante zijweggetjes te ontsnappen plies. Deed je in deel 1 ook al.)
quote:
En de Nederlandse staat heeft mij de Nederlandse nationaliteit gegeven. En de Marokkaanse overheid heeft mij de Marokkaanse nationaliteit gegeven. De Marokkaanse nationaliteit geldt hier niet, slechts de Nederlandse. Wat is het probleem dan.
Mijn probleem is dat je me onterecht van leugens beschuldigd, terwijl je hier iets beweerd waarvan je weet dat het niet waar is.
Met het verplicht stellen van de Marokkaanse nationaliteit geldt de Marokkaanse wet hier wel degelijk. Voor iedereen met Marokkaanse voorouders dan.

Daar wil de politiek natuurlijk een einde aan maken want dat past hier gewoon niet.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:12:22 #84
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46974132
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Fuk zeg, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Dan leggen we óók het geldverkeer richting Marokko stil. Want van die crimineeltjes moeten we natuurlijk ook af.
pi_46974136
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dan stuurt men het op de manier van vroeger, dus niet via de bank.. Zoals veel mensen het nogsteeds doen trouwens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46974145
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Welke geldkraan?
Die miljarden die jaarlijks van Nederland naar Marokko gaan.

pi_46974175
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:12 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ja, en dat komt dus niet van Nederland, maar van arbeiders...ze hoeven alleen wat in hun spaarpotje te doen, in de auto stappen en gassen richting Marokko....iets wat ze elk jaar doen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:14:07 #88
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46974190
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:01 schreef Jarno het volgende:
Weet je, denken jullie nou echt dat er (goedwillende) Marokkanen zijn
Ik vraag me steeds vaker af of die wel bestaan.
pi_46974205
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:12 schreef Masterix het volgende:

[..]

Hoe wou de staat iets doen aan wat grotendeels privegeld is?

En hoe voorkom je dat mensen het dan als contanten, goud of sieraden mee gaan nemen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46974285
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:01 schreef Jarno het volgende:
Weet je, denken jullie nou echt dat er (goedwillende) Marokkanen zijn die zich hier werkelijk druk om maken? Dat ze ergens onder de la nog een paspoort hebben liggen? Nee toch he?
Jazeker.
Er zijn ook mensen die hier geboren en getiogen zijn en zich gewoon Nederlander voelen. Die hebben helemaal geen behoefte aan een verplicht paspoort uit het land van opa.
Dat was jaren terug al zo (voor Wilders) en nu pas reageren CDA en PvdA daar op: Einde maken automatisme dubbel paspoort
pi_46974289
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:11 schreef Masterix het volgende:
Doe niet zo naief. De Marokkaanse overheid staat een beperkt aantal namen toe. Doe niet alsof je het niet weet, iedereen weet dat.
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=68721 bijvoorbeeld.
Lulkoek, nooit iets over gehoord. Ik ken notabene zelf Marokkanen in Marokko (in de grote steden) die zichzelf een Amerikaanse naam hebben aangemeten (Austin bijv) en dat staat ook gewoon op hun paspoort Voor de rest heb ik nooit in mijn hele leven gehoord dat er mensen geweigerd werden vanwege hun naam. Ja wellicht scheldwoorden als naam.....
quote:
Dat zeg ik: lees even terug anders (flauw zoals je hiermee de discussie saboteert: probeer niet steeds naar niet-relevante zijweggetjes te ontsnappen plies. Deed je in deel 1 ook al.)
Je draait om de hete brij heen.
quote:
Mijn probleem is dat je me onterecht van leugens beschuldigd, terwijl je hier iets beweerd waarvan je weet dat het niet waar is.
Met het verplicht stellen van de Marokkaanse nationaliteit geldt de Marokkaanse wet hier wel degelijk. Voor iedereen met Marokkaanse voorouders dan.

Daar wil de politiek natuurlijk een einde aan maken want dat past hier gewoon niet.
Nee hoor. Als de Marokkanen dat niet doen, is dat niet in strijd met de Nederlandse wet, en dus is er helemaal geen verplichting.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46974325
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:16 schreef Masterix het volgende:

[..]

Jazeker.
Er zijn ook mensen die hier geboren en getiogen zijn en zich gewoon Nederlander voelen. Die hebben helemaal geen behoefte aan een verplicht paspoort uit het land van opa.
Ik zie het probleem niet. Leg het ding onderin een la, haal het niet op, doe er niks mee, weet ik veel wat. Maar je wordt echt niet meer of minder Nederlander door een paspoort meer of minder.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:18:02 #93
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46974339
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:14 schreef du_ke het volgende:
Hoe wou de staat iets doen aan wat grotendeels privegeld is?

En hoe voorkom je dat mensen het dan als contanten, goud of sieraden mee gaan nemen?
Door ze op dezelfde manier te behandelen als Van Anraat.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:19:07 #94
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46974384
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:17 schreef Jarno het volgende:
Ik zie het probleem niet. Leg het ding onderin een la, haal het niet op, doe er niks mee, weet ik veel wat. Maar je wordt echt niet meer of minder Nederlander door een paspoort meer of minder.
Ze noemen zich Marokkaan. Gaat je een licht op?
pi_46974409
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dus er veranderd niets aan. Dus nutteloos.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46974445
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Door ze op dezelfde manier te behandelen als Van Anraat.
Veroordelen voor medeplichtigheid aan oorlogsmidaden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46974459
Stukje NRC , 15 juni 2005, dan maar.
Nog even vetgemaakt de optie die nu als *nieuw*nieuw*nieuw* waarheid aan het licht* wordt gepresenteerd.
quote:
De Marokkaanse minister van Voorlichting Nabil Ben Abdallah herhaalde gisteren zijn eerder tegenover deze krant geuite verklaring dat Marokko nooit afstand zal doen van het recht de Marokkaanse nationaliteit aan zijn emigranten te verstrekken, ongeacht de generatie.

De zaak van de dubbele nationaliteit, kwam afgelopen maandag ter sprake tijdens het werkbezoek van Verdonk (Integratie) aan haar ambtgenoot van justitie. ()

In Marokko is de Marokkaanse nationaliteit voor emigranten een fundamenteel recht waarvan de regering onder geen enkel beding afstand van zal doen. ,,De Marokkaanse nationaliteit is een grondwettelijke zaak, die in de vaderlijke lijn wordt doorgegeven en geen beëindiging kent'', aldus Abdelkrim Belguendouz, hoogleraar en emigratie-expert van de rechtenfaculteit van de Universiteit van Rabat. ,,Het opgeven van de Marokkaanse nationaliteit ligt politiek zeer gevoelig.'' Wie afstand wil doen is nu aangewezen op een procedure via de ministerraad die uiteindelijk door de koning zelf bekrachtigd moet worden, aldus de hoogleraar.

De melding van Verdonk, die vanmorgen naar Nederland is teruggekeerd, dat de afschaffing van de dubbele nationaliteit met de Marokkaanse autoriteiten bespreekbaar zou zijn, werd dan ook door de minister van Voorlichting stellig ontkend. Ben Abdallah vertolkte het regeringsstandpunt en leek iedere precedentwerking te willen voorkomen. Vanwege het fundamentele belang van het nationaliteitsprincipe bij emigranten is het standpunt algemeen bekend bij de betrokken ministeries. In diplomatieke kringen wordt vermoedt dat het misverstand is ontstaan doordat het Marokkaanse ministerie van Justitie het onderwerp op de agenda heeft geplaatst, zonder dat er enig voornemen bestaat om de officiële Marokkaanse opstelling te wijzigen. Doordat minister Verdonk sprak van een ,,positieve reactie'' zou de indruk zijn gewekt dat de kwestie ook bespreekbaar is geworden.
pi_46974483
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, en dat komt dus niet van Nederland, maar van arbeiders...ze hoeven alleen wat in hun spaarpotje te doen, in de auto stappen en gassen richting Marokko....iets wat ze elk jaar doen.
<kreun>
Dat geld komt uit Nederland, de uitkeringen/kinderbijslag etc zelfs van Nederland...

Waarom ontken je duidelijke dingen zo spastisch?
Het gaat over miljarden, en de Marokkaanse overheid is druk bezig deze bron niet op te laten drogen.

Wat heeft Marokko anders? Amper grondstoffen, geen noemenswaardige industrie, men leeft van buitenlanders (toerisme), en Marokkanen in het buitenland.
Het is gewoon een (zich hard ontwikkelend) ontwikkelingsland: waarom denk je dat zoveel hierheen gekomen zijn?
Daar is het arm, hier is het rijk, simpel.
pi_46974511
quote:
Volgens minister van voorlichting Ben Abdallah is het uitgesloten dat de Marokkaanse regering positief heeft gereageerd om over deze kwestie te praten. ,,Voor ons is het opgeven van de nationaliteit onmogelijk. Desnoods tot in de tiende generatie blijven immigranten Marokkanen'', zo reageerde de regeringswoordvoerder in een telefonisch vraaggesprek.
NRC 14 juni 2005
pi_46974528
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik had het over deze groep:
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:16 schreef Masterix het volgende:

En daarnaast, al noemen ze zich Marsmannetjes. Denk je echt dat je integratie kunt afdwingen door het laten inleveren van een paspoort?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')