quote:Precies wat we nodig hebben na de overvloed aan superheldenfilms van de laatste tijd: een ouderwetse gangsterflick met klinkende namen. Ridley Scott, Russel Crowe, Denzel Washington en een ondubbelzinnige titel: American Gangster.
American Gangster vertelt het waargebeurde verhaal van de machtige drugsbaron Frank Lucas (Washington), die in de '70s heroïne het land wilde binnensmokkelen in doodskisten van gesneuvelde Vietnam-soldaten.
quote:American Gangster
De nieuwste film van Ridley Scott. De trailer ziet er supervet uit! De eerste reviews zijn al binnen,
daar wordt hij al de zwarte Scarface genoemt, de Harlem Godfather!
Ik ben zeer benieuwd!
Nederlandse release 15 november.
Inderdaad. Aan de hand van de titel zou je denken dat het gaat om een B gangsterfilmpje.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 02:12 schreef pfaf het volgende:
Beetje jammer van die verschrikkelijke titel, maar ik ga 'm zeker zien.
Met of zonder subs?quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:36 schreef SunChaser het volgende:
ben erg benieuwd. Over een goed uurtje ga ik m kijken![]()
omdat ik een film beoordeel op de inhoud en niet of de IMDb snobs de film wel leuk vindenquote:Op woensdag 7 november 2007 09:47 schreef Mainport het volgende:
Waarom doe je altijd zo anti, Herald?
quote:Op woensdag 7 november 2007 09:57 schreef Herald het volgende:
Omdat ik een film beoordeel op de inhoud en niet of de IMDb snobs de film wel leuk vinden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.geweldige scene, misschien wel de beste vd film!
Een lieve man? Hij heeft 15 jaar lang met gangsterbaas Bumpy opgetrokken, je ziet hem in het begin zelfs iemand in de fik steken en neerschieten. Wat is daar lief aan?quote:Op woensdag 7 november 2007 15:51 schreef SunChaser het volgende:
De film had nog wel een half uur langer gekund, is nu 2,5. Ik miste gewoon de band tussen de familie Lucas, nu was hij ineens van lieve man een hard ass gangster. En idd, priveleven rond Crowe had beter gekund, dat gedoe met zn zoon kwam niet goed uit de verf. Wat dat betreft heeft Heat wel de juiste balans prive en actie.
ik wil best geloven dat jij ook zo'n magische ik-download-alleen-screeners-leecher bent, maar dikke kans dat het gewoon een slechte rip wasquote:Heeft iemand m ook al in de bios gezien, de film oogde wat grauw, weet niet of dat zo hoorde.
Toch kwam ie over als een gentleman. En aan t einde ookquote:Op woensdag 7 november 2007 16:08 schreef Herald het volgende:
[..]
Een lieve man? Hij heeft 15 jaar lang met gangsterbaas Bumpy opgetrokken, je ziet hem in het begin zelfs iemand in de fik steken en neerschieten. Wat is daar lief aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, was erg goede rip. Als je bedenkt dat ik m al had voor ie in de Amerikaanse bios draaide. En geen eens nags erbij.quote:ik wil best geloven dat jij ook zo'n magische ik-download-alleen-screeners-leecher bent, maar dikke kans dat het gewoon een slechte rip was
Hij is zeker lief, hij liet 'm niet doodbranden maar schoot 'm snel doodquote:Op woensdag 7 november 2007 16:08 schreef Herald het volgende:
[..]
Een lieve man? Hij heeft 15 jaar lang met gangsterbaas Bumpy opgetrokken, je ziet hem in het begin zelfs iemand in de fik steken en neerschieten. Wat is daar lief aan?
[..]
Die man is dan ook al achter in de 70 in tegenstelling tot Denzelquote:Op woensdag 7 november 2007 22:42 schreef SunChaser het volgende:
Denzel is wel een stuk knapper dan de echte Frank Lucas
[ afbeelding ]
Dat is bij elke biopic uit Hollywood. Lekker verdraaien.quote:Op woensdag 7 november 2007 22:48 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Die man is dan ook al achter in de 70 in tegenstelling tot Denzel. Wat ik trouwens begreep is dat de film maar voor 20% uit waarheden bestaat wat toch wel een afknapper is Hollywoud he
vind dat meer een Morgan Freeman rolquote:Op woensdag 7 november 2007 22:50 schreef SunChaser het volgende:
Nu nog even Mandela
Ja, die film komt volgens jaar, alleen hij kan geen jonge Mandela spelen.quote:Op woensdag 7 november 2007 22:52 schreef Herald het volgende:
[..]
vind dat meer een Morgan Freeman rol
Ik wacht op Morgan Freeman Als Pelequote:Op woensdag 7 november 2007 22:52 schreef Herald het volgende:
[..]
vind dat meer een Morgan Freeman rol
Bobby Womackquote:Op woensdag 7 november 2007 23:02 schreef Steve-O het volgende:
Die OST is trouwens ook erg tof .
met erectieproblemen?quote:Op woensdag 7 november 2007 23:02 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Ik wacht op Morgan Freeman Als Pele![]()
Die ja ben nu opzoek naar meer van die muziekquote:
Tarantino?quote:Op donderdag 8 november 2007 19:57 schreef SunChaser het volgende:
De film was beter geweest als Tarantino m had gemaakt.
Ja dat vond ik ook, alsof ie een toffe peer was en dat t de schuld was van corupte politie.quote:Op maandag 12 november 2007 07:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik kende het verhaal al en dan is de film helemaal saai. Denzel = denzel en het dreutelt maar door...
Had ook wat meer over de moeilijke achtergrond van FL verwacht, daar zat veel meer in.
Nu is het gewoon verheerlijken van een superfly guy
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carla Guginoquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zal mij benieuwen, Crowe en Washington stellen zelden teleur, maar Scott heeft al 15 jaar last van ups en downs en ook Zaillian is een erg wisselvallig scenarist.
Wel leuke bijrollen met Ejiofor, Levine, Assante, Brolin en RZA.
EnCarla Gugino
uiteraard ook.
Dat valt in Amerika wel meequote:Op maandag 12 november 2007 11:25 schreef Amigoow het volgende:
Denk ook niet dat de film bij de release bij het grote publiek goed ontvangen zal worden.
American Gangster is dan ook geen actiefilmquote:Op maandag 12 november 2007 14:44 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat valt in Amerika wel mee
beide in de 2e week
1 Bee Movie (2007) $26M $72.2M
2 American Gangster (2007) $24.3M $80.7M
Maar Denzel is een merknaam, net als Tom Hanks. Daar gaan mensen al snel heen. Maar Training Day vond ik een veel betere actiefilm.
Dat is waar, maar je kunt wel Denzel als bad guy vergelijken en dan vind ik hem in Training day veel meer karakter hebben. Ook kwam ie daar nog tougher over als AG terwijl die gangster FL veeel slechter zou moeten zijn. Ik geloof dat ie in het echt mensen doormidden zaagde als boodschapquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:59 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
American Gangster is dan ook geen actiefilm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
http://www.imdb.com/title/tt0765429/goofsquote:Op woensdag 14 november 2007 21:35 schreef ukga het volgende:
Volgens mij heb ik een foutje ontdekt;
bij 52 minuten zie je een neger die heeft een wu-tang-clan tatto op zijn arm
Aangezien die film zich afspelt in de jaren 80, en wutang is opegricht in 1992.
HAhah dat is echt toch te dom n te amateuristischquote:Op woensdag 14 november 2007 21:38 schreef SunChaser het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt0765429/goofs
hier de bewuste fotoquote:Op woensdag 14 november 2007 21:35 schreef ukga het volgende:
Dat is RZA van Wu tang inderdaad.quote:
ik had zo'n gevoel van 'dit heb ik eerder gezien... in een blanke versie.'quote:Op woensdag 7 november 2007 10:37 schreef SunChaser het volgende:
Vannacht gekeken. Was een goede film maar niet heel erg speciaal, niet zo goed als bv Heat. Was vrij voorpelbaar allemaal. Maar Denzel en zelfs Russel zijn perfect in de film.
Dat lijkt een fout, maar is het niet aangezien WTC dit symbool nou juist van de gang gejat heeft die toendertijd met de American Gangster samenwerktequote:Op woensdag 14 november 2007 21:35 schreef ukga het volgende:
Zoals bij velen(en zoals bij mij)quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:47 schreef Tim86 het volgende:
sterke film maar hij heeft mijn (zeer hoge) verwachtingen helaas niet kunnen inlossen..
Gast, jaren 80? Heb je überhaup wel opgelet tijdens de film? Echt, hoe dom moet je zijn om dat serieus te denken. Echt ALLES van jaren 60 en 70 zat in die film.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:35 schreef ukga het volgende:
Je zegt het zelf al...... we hebben het dus over iemand die tienduizenden mensen van die fijne heroine heeft voorzien.... en verslaafd heeft gehouden.quote:Op zaterdag 17 november 2007 00:59 schreef TC03 het volgende:
Verder vond ik het een goede film, was precies wat ik ervan verwacht had. En ik las net iemand die hier zei dat Lucas verheerlijkt werd, dat zag ik er eerlijk gezegd totaal niet in terug. Het was meer een portret waarbij zowel de aardige kant als de harde kant van Lucas in beeld gebracht werd. De film haalt het niet bij bijvoorbeeld Goodfellas, maarja, dat doet bijna geen enkele film. Dat is geen schande.
http://www.cinema.nl/cinema/magazines/news/index.jsp?portals=3142294&magazines=5268514&news=37709548quote:Toch knaagt er iets. De verheerlijking is niet in balans. In blaxploitation-films ging het samen met een dikke knipoog - American Gangster is daarvoor te serieus. In films als The Godfather of Scarface bracht het geweld tragiek met zich mee - hier laat Lucas zonder zichtbare worsteling zijn neef voor hem werken. Ook voelt de vervreemding van zijn familie obligaat. Net als de beelden van verslaafden met baby's.
Lucas mag dan kritiek leveren op onze obsessie met faam en uiterlijkheden: het is precies om die redenen dat deze film de populariteit van de echte Frank Lucas vergroot. En hij is en blijft in de eerste plaats een brute drugsdealer en moordenaar.
Heb je altijd bij usenet-picsquote:Op zaterdag 17 november 2007 01:12 schreef Merkie het volgende:
Goede film. Gekke ondertiteling wel op het eind, er stond dat z'n moeder naar North-Carolina vertrok en z'n vrouw naar Puerto Rico, dit werd vertaald met dat z'n moeder een jaar later stief en z'n vrouw in 1984 van hem scheidde. Beetje gek.
Was bij mij ook, in de bioscoop.quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb je altijd bij usenet-pics
Had hem in de bios gezienquote:Op zaterdag 17 november 2007 10:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb je altijd bij usenet-pics
ok je heb gelijk. jaren 70 (sorry horrr dat ike r 10 jar naast zatquote:Op zaterdag 17 november 2007 00:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Gast, jaren 80? Heb je überhaup wel opgelet tijdens de film? Echt, hoe dom moet je zijn om dat serieus te denken. Echt ALLES van jaren 60 en 70 zat in die film.
Hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor, iedereen maakt wel eens een fout..quote:
ik denk dat ze gingen screeuwen om het woordje; gangsterquote:Op zaterdag 17 november 2007 14:46 schreef Sphinxx het volgende:
Zag deze film 2 weken geleden tijdens de sneak preview. Toen de titel van de film in beeld kwam gingen alleen zwarte bezoekers keihard schreeuwen en gillen.
huilie, ik zag hem 5 dagen nadat ie in Amerika is uitgekomen in de bioscoop. Als je 5 daagjes wachten al lang vind ben je wel een ontzettend grote zielepoot.quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:23 schreef planethugo het volgende:
ik wilde 'm ook in de bios gaan kijken, totdat ik opeens een paar weken geleden een goede versie zag staan...
Moete ze maar zo een films wereldwijd uitbrengen
Ze verheerlijken dus dat soort gangsters. QEDquote:Op zaterdag 17 november 2007 14:46 schreef Sphinxx het volgende:
Toen de titel van de film in beeld kwam gingen alleen zwarte bezoekers keihard schreeuwen en gillen. Alsof ze de film al hadden gezien en hem super goed vonden en blij waren dat ze hem nog een keer mochten zien![]()
Na een lange zit waren ook zij weer de enigen die gingen klappen.
Dat zie je heel vaak in films, en dat irriteert behoorlijk me eigenlijk behoorlijk. Sean Connery spreekt altijd met een schots accent, wat voor rol hij ook speeltquote:Op zaterdag 17 november 2007 15:05 schreef shakaboem het volgende:
Russel Crowe vergat op het einde in de rechtzaal dat hij een Amerikaan moest voorstellen. Hij sprak met een (licht) Australisch accent.![]()
En terecht. Wat een heldquote:Op zaterdag 17 november 2007 17:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ze verheerlijken dus dat soort gangsters. QED
Heldquote:
Is dat gevaarlijk spul, die heronie?quote:Op zondag 18 november 2007 01:15 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Held![]()
Ben benieuwd of je er ook zo over denkt als een drugsdealer aan je kleine broertje heronie verkoopt
als je het gaat snuiven als cocanie welquote:Op zondag 18 november 2007 01:31 schreef Bananenman het volgende:
Is dat gevaarlijk spul, die heronie?
Is dat net zoals als De Baronie?quote:Op zondag 18 november 2007 01:31 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Is dat gevaarlijk spul, die heronie?
Dus Sinterklaas die Baronie letters uitdeelt aan kinderen is een soort van Frank Lucas?quote:Op zondag 18 november 2007 02:08 schreef Bananenman het volgende:
Die chocolaatjes zijn wel gevaarlijk lekker in ieder geval.
Daar lijkt het wel op neer te komen. Wat een held he, die goedheiligman?quote:Op zondag 18 november 2007 02:10 schreef Herald het volgende:
[..]
Dus Sinterklaas die Baronie letters uitdeelt aan kinderen is een soort van Frank Lucas?
De Baronie was toch die drugsdealende sigarenroker uit Bassie en Adriaan?quote:Op zondag 18 november 2007 02:10 schreef Herald het volgende:
[..]
Dus Sinterklaas die Baronie letters uitdeelt aan kinderen is een soort van Frank Lucas?
Lees danquote:Op zondag 18 november 2007 10:19 schreef SlimShady het volgende:
maar hey, wie had nou die aanslag op zijn vrouw gepleegd?
het zijn vast concurrenten...
Dat was S.P. Oiler, een vriend van B. Doverquote:Op zondag 18 november 2007 10:19 schreef SlimShady het volgende:
maar hey, wie had nou die aanslag op zijn vrouw gepleegd?
het zijn vast concurrenten...
Welke dan ?quote:Op maandag 7 januari 2008 13:42 schreef ukga het volgende:
die film is teveel gepromoot en teveel afgekeken van andere films
zoals Scarface, Godfather, Hustle & Flow (die is wel goed trouwens), Paid in Full, etcquote:Op maandag 7 januari 2008 13:42 schreef ukga het volgende:
die film is teveel gepromoot en teveel slecht afgekeken van andere films
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |