abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46965426
Overigens; uit een Volkskrantartikel over die raad waarin diePvdAparlementarierster zit:
quote:
De koning, gesteund door de Grondwet, beschouwt het als hoofdopdracht de gemeenschap bijeen te houden. Daarom kan een Marokkaan geen afstand doen van zijn nationaliteit.

Wie het toch probeert en zijn paspoort met dit verzoek naar de Marokkaanse autoriteiten opstuurt, krijgt het per kerende post terug. Alleen de koning kan per speciaal decreet, een zahir, het staatsburgerschap intrekken.

Dat gebeurt zelden of nooit. Het overkwam de linkse, joodse Marokkaan Abraham Serfaty. Hassan II verklaarde Serfaty, die levenslang kreeg, tot niet-Marokkaan en zette hem uit naar Frankrijk. De huidige koning heeft hem inmiddels teruggehaald als adviseur voor de olie-industrie – en als Marokkaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46966382
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:36 schreef djenneke het volgende:

[..]

Je wilt nu beweren dat Mao het christendom omver heeft geworpen? Kom op....

Mao?
Omverwerpen?

"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_46966496
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:35 schreef Masterix het volgende:

[..]

Mao?
Omverwerpen?

Of Lenin, of Karl Marx, kies maar uit.
Tja, blijkbaar heeft het een enorme invloed gehad, ofzo...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_46966573
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:31 schreef Masterix het volgende:

Het gaat erom wat zo'n Bouyeri ervan vind, en wat vele andere gekken die hier rondlopen en die geinspireerd door "die islam" ervan vinden.
Ik meen dat die ook expliciete moordplannen tegen Aboutaleb hadden, omdat ze zich door een pro-westerse marrokaan 'verraden' voelen ..
Gelijktijdig met de bedreigingen aan Hirsi Ali en Wilders, vond de politie ook dreigbrieven gericht aan Ahmed Aboulateb, geschreven door Mohammed Bouyeri.

ik denk dus dat op basis van dàt criteria Abdoulateb door de loyaliteits-test komt, bereid te zijn een beleid voor te staan en uit te voeren en bv samen met christenen een gezamelijk regeerakkoord te onderschrijven en uitwerken/uitvoeren, welke door juist de fundamentalistische moslims als een grote 'bedreiging' gezien wordt ...

Sterker nog... eigenlijk kun je het ook andersom zien .... een 'moslim-fundamentalist' met een nederlands paspoort dient eigenlijk trouw aan de nederlandse staat te zijn als staatsburgers en dus is een moslim-terrorist met een nederlands paspoort maar een 'mislukt' terrorist en ontbreekt het hem aan werkelijk geloof en vertrouwen in Allah, als hij toch terugvalt op de bescherming van een paspoort van de nederlandse staat ...

Wat we niet moeten hebben is dat _wij_ gaan bepalen of mensen andere paspoorten op moeten geven ... laat ze het omkeren, laat een fundamentalitische Imam maar het nederlandse paspoort Haram verklaren ...
Om hem daarbij een stukje te helpen kan de nederlandse staat bv dit een stapje helpen door ponitifcaal een varken op het paspoort-document af te beelden ... of het bv in te binden in varkensleer (zijn we ook af van Marianne Thieme als nederlander)

Op die manier zijn de écht gelovige fundamentalitische moslims wel gedwongen afstand te doen van hun nederlands paspoort ... van iedereen die dat niet wil doen, kun je dan aannemen dat ze trouw zijn aan de nederlandse staat

onder het nmotto: waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan

[ Bericht 48% gewijzigd door KroJo op 06-03-2007 09:55:43 ]
  dinsdag 6 maart 2007 @ 09:47:47 #205
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46966620
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:45 schreef KroJo het volgende:

ik denk dus dat op basis van dàt criteria Abdoulateb door de loyaliteits-test komt, bereid te zijn een beleid voor te staan en uit te voeren en bv samen met christenen een gezamelijk regeerakkoord te onderschrijven en uitwerken/uitvoeren, welke door juist de fundamentalistische moslims als een grote 'bedreiging' gezien wordt ...
En nog zal dat niet genoeg zijn voor onze protofascisten.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_46966666
quote:

Dat is geen kromzwaard maar een kromzin. Wat bedoel je? Dat als je door gekke moslims gehaat wordt je als bewezen loyaal aangemerkt kan worden?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46967069
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Pats! Boem! We worden dus glashard voorgelogen door de Nedermarokkanen. Het kan dus wel. Ik stel voor dat we de ambassade gaan bombarderen met mails, zodat Abou, confrom de wet, gedenaturaliseerd wordt.
Maar goed, om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp.
Nee, uit die wet volgt NIET dat Marokkanen het recht hebben hun nationaliteit in te leveren;
uit die wet volgt dat Marokko het recht heeft mensen hun nationaliteit te ontnemen.

Gut, dat had ik nou nooit gedacht, dat Marokko zich dat recht voorbehield.
pi_46967124
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is geen kromzwaard maar een kromzin. Wat bedoel je? Dat als je door gekke moslims gehaat wordt je als bewezen loyaal aangemerkt kan worden?
Masterix beweerde dat het "erom gaat wat Bouyeri vind"

nu vind ik het zelf niet direkt aanlokkend om ons te gaan vormen naar wat moslim-fundi's vinden of onze wetgeving aan te gaan passen naar de marrokaanse wetgeving (wat Bernadette de Wit voorstaat) , maar in dit geval zou het voor diegenen die die denkwijze wél aanhangen, best een bewijs kunnen zijn dat Aboulateb dus juist naar _die_ norm een 'Goede Nederlander' is; net zozeer bedreigd door de moslim-fundi's als Wilders en Hirsi Ali
pi_46967208
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:11 schreef KroJo het volgende:

[..]

Masterix beweerde dat het "erom gaat wat Bouyeri vind"

nu vind ik het zelf niet direkt aanlokkend om ons te gaan vormen naar wat moslim-fundi's vinden of onze wetgeving aan te gaan passen naar de marrokaanse wetgeving (wat Bernadette de Wit voorstaat) , maar in dit geval zou het voor diegenen die die denkwijze wél aanhangen, best een bewijs kunnen zijn dat Aboulateb dus juist naar _die_ norm een 'Goede Nederlander' is; net zozeer bedreigd door de moslim-fundi's als Wilders en Hirsi Ali
Volgens mij is het zinloos om via die weg mensen erop te wijzen dat iemand wel een "Goede nederlander" is; de personen in kwestie hebben notabene een eed afgelegd waarin ze trouw aan de (Nederlandse, jaja, je meent het) Grondwet zweren.

Wie daarna loyaliteit aan Nederland in twijfel trekt is niet voor rede vatbaar.
pi_46967728
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:41 schreef djenneke het volgende:

[..]

Of Lenin, of Karl Marx, kies maar uit.
Tja, blijkbaar heeft het een enorme invloed gehad, ofzo...
Ik stem voor Marx.
Het maoisme was opium voor de Chinezen, en verrassend genoeg een dodelijker soort opium dan wat wij, en later de Engelsen, daar verkochten, maar dat doet er niet toe nu.

Marx en vele anderen werkten aan machtssystemen die niet gebaseerd zijn op religieuze superioriteit, niet op goddelijke maar op maatschappelijke krachten.
Het is namelijk zo dat als iemand zegt: zo en zo moet het want God zegt dat (denk ik dan), dat kan je daar allen maar theologisch over discusseren en dijken bouwen is niets religieus.
Maar laat je je inspireren door economische, sociale en natuurlijke krachten dan kan je wel discusseren, overleggen, een middenweg kiezen door afwegingen te maken.
Dan kan je polderen en wordt zelfs een smerige moerasdelta als Nederland redelijk bewoonbaar.

Met een totalitaire, niet te beledigen religie die alleen gehoorzaamheid eist, kan je niets. Niet in Nederland.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_46967791
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:37 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ik stem voor Marx.
Het maoisme was opium voor de Chinezen, en verrassend genoeg een dodelijker soort opium dan wat wij, en later de Engelsen, daar verkochten, maar dat doet er niet toe nu.

Marx en vele anderen werkten aan machtssystemen die niet gebaseerd zijn op religieuze superioriteit, niet op goddelijke maar op maatschappelijke krachten.
Het is namelijk zo dat als iemand zegt: zo en zo moet het want God zegt dat (denk ik dan), dat kan je daar allen maar theologisch over discusseren en dijken bouwen is niets religieus.
Maar laat je je inspireren door economische, sociale en natuurlijke krachten dan kan je wel discusseren, overleggen, een middenweg kiezen door afwegingen te maken.
Dan kan je polderen en wordt zelfs een smerige moerasdelta als Nederland redelijk bewoonbaar.

Met een totalitaire, niet te beledigen religie die alleen gehoorzaamheid eist, kan je niets. Niet in Nederland.
Dat is heel fijn voor de communisten, maar niet de reden dat Nederland niet meer streng gelovig is. Dat is iets dat sociaal historisch zo is gegroeid. En zeker niet te danken is aan één persoon.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:43:38 #212
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46967901
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Pats! Boem! We worden dus glashard voorgelogen door de Nedermarokkanen. Het kan dus wel. Ik stel voor dat we de ambassade gaan bombarderen met mails, zodat Abou, confrom de wet, gedenaturaliseerd wordt.
Ik roep dit al jaren (alweer ja, alweer ). We worden gewoon beetgenomen door die Marokkanen en die hele zieligheidsindustrie die erachter schuilgaat. Die hebben er namelijk alle belang bij de huidige situatie in stand te houden.

Achja...
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:44:33 #213
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46967927
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:39 schreef djenneke het volgende:

Dat is heel fijn voor de communisten, maar niet de reden dat Nederland niet meer streng gelovig is. Dat is iets dat sociaal historisch zo is gegroeid. En zeker niet te danken is aan één persoon.
Ach, de meeste mensen maken zich sowieso niet zo druk om religie. Op een paar heethoofden na dab. Het vervelende van de huidige media is dat ze inzoomen op twee of drie loonies waardoor je al snel denkt dat iedereen knettermesjokke is wbt godsdienst. Vergelijk 't maar met 'demonstraties' waarbij d'r krap vijfentwintig man staan te demonstreren, die allemaal om de camera heen staan.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_46968086
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:43 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik roep dit al jaren (alweer ja, alweer ). We worden gewoon beetgenomen door die Marokkanen en die hele zieligheidsindustrie die erachter schuilgaat. Die hebben er namelijk alle belang bij de huidige situatie in stand te houden.

Achja...
Ik wil het best herhalen hoor.

Uit het Volkskrantartikel over die raad waarin diePvdAparlementarierster zit:
quote:
De koning, gesteund door de Grondwet, beschouwt het als hoofdopdracht de gemeenschap bijeen te houden. Daarom kan een Marokkaan geen afstand doen van zijn nationaliteit.

Wie het toch probeert en zijn paspoort met dit verzoek naar de Marokkaanse autoriteiten opstuurt, krijgt het per kerende post terug. Alleen de koning kan per speciaal decreet, een zahir, het staatsburgerschap intrekken.

Dat gebeurt zelden of nooit. Het overkwam de linkse, joodse Marokkaan Abraham Serfaty. Hassan II verklaarde Serfaty, die levenslang kreeg, tot niet-Marokkaan en zette hem uit naar Frankrijk. De huidige koning heeft hem inmiddels teruggehaald als adviseur voor de olie-industrie – en als Marokkaan.
De Marokkaanse overheid heeft het recht iemand de Marokkaanse nationaliteit te ontnemen, geen Marokkaan kan daaraan het recht ontlenen z'n nationaliteit op te geven.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:56:26 #215
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46968189
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik wil het best herhalen hoor.

Uit het Volkskrantartikel
En toen stopte ik met lezen. Een Volkskrantartikel aanhalen als bron over multikulturele zaken.

Deze krant maakt onderdeel uit van die zieligheidsindustrie waar ik het eerder al over had. Zij liegt ons al dertig jaar lang voor, juist over dit soort dingen, en ik heb absoluut geen reden om aan te nemen dat dit ineens veranderd is.
pi_46968260
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:56 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En toen stopte ik met lezen. Een Volkskrantartikel aanhalen als bron over multikulturele zaken.

Deze krant maakt onderdeel uit van die zieligheidsindustrie waar ik het eerder al over had. Zij liegt ons al dertig jaar lang voor, juist over dit soort dingen, en ik heb absoluut geen reden om aan te nemen dat dit ineens veranderd is.
Je zou er ook inhoudelijk op in kunnen gaan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:59:35 #217
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46968278
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 08:14 schreef sigme het volgende:
Jij bent nu helemaal juichend over een Marokkaanse wet. Vind je dat niet ráár? Jij verwacht dat een Marokkaans wetsartikel gevolgen heeft voor Nederlanders, vind je dat niet ráár? Ik wel.
Dat valt wel mee hoor, ik kaart alleen aan dat Abou gedenaturaliseerd moet worden. Dat het kan niet-verhaaltje gelul is.

Deze wet heeft gevolgen voor NL'ers die ook Marokkaan zijn. Logisch toch?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46968299
quote:

[..]

Ik meen dat die ook expliciete moordplannen tegen Aboutaleb hadden, omdat ze zich door een pro-westerse marrokaan 'verraden' voelen ..
Hoe verraden ze zich voelen weet ik niet, mij lijkt eerder "verward".

Sowieso lastig, emigreren. Je gaat er door nadenken over je afkomst en je identiteit. Dat kan je sterker maken, als je duidelijke antwoorden vind, maar ook zwakker.
Voor een aantal 2e generatie Noord-Afrikanen lijkt het geemigreerd zijn onoverkomelijke problemen te geven: ze haten deze samenleving intens, voelen zich geen deel ervan uitmaken en zien geen reden/mogelijkgheid zich aan de lokale wetten te houden. Als je deze mensen voorhoud dat er een Wet van Allah is die boven de Nederlandse staat, terwijl ze op een onbegrijpelijke manier ook nog onder Marokkaans gezag vallen dat maak je het ook niet makkelijk.

Ik zou ook niet weten waar ik aan toe zou zijn als ik 2e generatie Marokkaan zou zijn.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:00:58 #219
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46968313
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:09 schreef sigme het volgende:
Maar goed, om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp.
Nee, uit die wet volgt NIET dat Marokkanen het recht hebben hun nationaliteit in te leveren;
uit die wet volgt dat Marokko het recht heeft mensen hun nationaliteit te ontnemen.

Gut, dat had ik nou nooit gedacht, dat Marokko zich dat recht voorbehield.
quote:
‘Minderjarige kinderen die ten minste 16 jaar zijn op het moment dat ze worden genaturaliseerd, kunnen afstand doen van de Marokkaanse nationaliteit tussen hun 18de en 21ste jaar.’
Dat klopt dus ook niet.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:01:58 #220
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46968340
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Het artikel van de Volkskrant is niets waard. En waarom dat is heb ik al onderbouwd.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:02:22 #221
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46968353
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:56 schreef Lemmeb het volgende:

Inderdaad, laten we 't maar houden bij de elsevier
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:02:54 #222
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46968373
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:58 schreef du_ke het volgende:
D'r staat helemaal niks. Behalve dat de koning de "gemeenschap bij elkaar wilt houden". We zullen tasjesdieven per kerende post retour zenden.
pi_46968382
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor, ik kaart alleen aan dat Abou gedenaturaliseerd moet worden. Dat het kan niet-verhaaltje gelul is.

Nogmaals: de wet geeft de Marokkaanse overheid de bevoegdheid Marokkanen dat staatsburgerschap te ontnemen. Niet Marokkanen het recht het in te leveren. Dat kunnen ze ook niet - ook niet met die wet in de hand- opeisen.

Je trekt een verkeerde conclusie uit die wet.
pi_46968409
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:02 schreef PJORourke het volgende:

[..]

D'r staat helemaal niks. Behalve dat de koning de "gemeenschap bij elkaar wilt houden". We zullen tasjesdieven per kerende post retour zenden.
Wie het toch probeert en zijn paspoort met dit verzoek naar de Marokkaanse autoriteiten opstuurt, krijgt het per kerende post terug.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:05:21 #225
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46968448
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 08:14 schreef sigme het volgende:
Jij bent nu helemaal juichend over een Marokkaanse wet. Vind je dat niet ráár? Jij verwacht dat een Marokkaans wetsartikel gevolgen heeft voor Nederlanders, vind je dat niet ráár? Ik wel.
Ik niet. Deze wet heeft gevolgen voor Marokkanen. Die toevallig ook Nederlander zijn, maar dat doet verder totaal niet terzake. Da's heel wat anders.

Jij zit hier moedwillig de zaken te verdraaien. Ben jij toevallig ook werkzaam in de zieligheidsindustrie?
pi_46968449
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:16 schreef sigme het volgende:

Wie daarna loyaliteit aan Nederland in twijfel trekt is niet voor rede vatbaar.
'niet voor rede vatbaar' zou een grond zijn de discussie niet meer aan te gaan... tja, dan blijft het 'naar de wapenen grijpen' als enige oplossing over ....

niet dat ik denk dat de rede zo machtig is, daarvoor is de domheid te alomtegenwoordig, 2500 jaar rede en rationaliteit hebben daaraan niet veel kunnen veranderen, behalve dan dat de dommen steeds beter ontwikkelde wapens hebben, om elkaar, bij gebrek aan redelijke en rationele argumenten met woorden van repliek te dienen..

Ik vind ook de 'eed op de Nederlandse Grondwet' waardevol en betekenisvol genoeg, om dit als leidend te zien en zelf niet te vervallen in een op voorhand ontkennen of verontachtzamen van de waarde van die 'eed'...
maar de manier dit duidelijk te maken aan degene die kennelijkde marokaanse wetgeving en islamitische gebruiken als 'norm' zien, zou juist de rede moeten zijn ... iets anders _is_ er namelijk niet zonder dat je juist je eigen liberale waardes zou gaan ontkennen, die inhoud dat domheid enkel door rede en ratio te overwinnen is, en niet met andere wapens.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:05:27 #227
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46968450
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:03 schreef sigme het volgende:
Wie het toch probeert en zijn paspoort met dit verzoek naar de Marokkaanse autoriteiten opstuurt, krijgt het per kerende post terug.
Zegt de VK.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:06:19 #228
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46968483
quote:
Nogmaals: de wet geeft de Marokkaanse overheid de bevoegdheid Marokkanen dat staatsburgerschap te ontnemen. Niet Marokkanen het recht het in te leveren. Dat kunnen ze ook niet - ook niet met die wet in de hand- opeisen.

Je trekt een verkeerde conclusie uit die wet.
De wet geeft je op meerdere plekken de ruimte om een verzoek tot denaturalisatie in te leveren.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:06:19 #229
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46968484
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:02 schreef gronk het volgende:

[..]

Inderdaad, laten we 't maar houden bij de elsevier
Waar slaat dit nou weer op Ik lees geen Elsevier. Jij wel?

Het niveau hier tegenwoordig...
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:06:44 #230
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46968489
quote:

[..]

Zegt de VK.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:07:54 #231
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46968522
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:06 schreef Lemmeb het volgende:
Ik lees geen Elsevier.
Ah, je leest helemaal geen kranten, je haalt al je nieuws bij geenstijl vandaan. Ook goed
pi_46968552
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik niet. Deze wet heeft gevolgen voor Marokkanen. Die toevallig ook Nederlander zijn, maar dat doet verder totaal niet terzake. Da's heel wat anders.
de wet zou gevolgen kunnen hebben, als hij ook wordt toegepast en de koning ook wérkelijk een decreet uitvaardigd om degenen die een buitenlandse Eed afleggen hun marokaanse Nationaliteit te ontnemen.
of hij dat doet of niet, is echter zijn eigen keuze, de wet verplicht hem niet dat decreet uit te vaardigen, het geeft enkel de mogelijkheid.

je kunt wat Aboutaleb stellen dat die precies datgene gedaan heeft wat van hem verwacht is ... ondanks dat het afleggen van de Eed hem mogelijk zijn marokaanse staatsburgerschap had kunnen kostten, heeft hij gekozen deze Eed toch af te leggen en hier naar te handelen.

Dat mag dan gelden als 'bewijs voor zijn loyaliteit, immers, met het afleggen van de nederlandse ambsteed heeft hin bewezen dat Loyaliteit aan nederland voor hem komt voor zijn hangen aan de marokaanse nationaliteit... meer _kan_ hij (ook volgens de marrokaanse nationaliteiten-wetgeving) niet doen.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:10:03 #233
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46968570
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:06 schreef Lemmeb het volgende:
Zegt de VK.
LOL, heb je mijn post al gezien. Tot het PI gelijk.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:10:30 #234
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46968581
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:07 schreef gronk het volgende:
Ah, je leest helemaal geen kranten, je haalt al je nieuws bij geenstijl vandaan. Ook goed
Dit is geen discuzeuren meer, maar trollen.
pi_46968594
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij zit hier moedwillig de zaken te verdraaien. Ben jij toevallig ook werkzaam in de zieligheidsindustrie?
Die wet heeft géén gevolgen voor Marokkanen; het is geen RECHT dat ze kunnen doen gelden. De wet geeft bevoegdheden aan de Marokkaanse overheid; en wel de bevoegheid iemand z'n Marokkaanse nationaliteit te ontnemen.

Het is echt vrij raar om uit die bevoegdheid van de overheid een recht voor een Marokkaans staatsburger aanwezig te veronderstellen.

Een overheid - de Nederlandse bijvoorbeeld- MAG ook mensen naturaliseren (bijvoorbeeld bij wijze van uitzondering). Dat betekent niet dat iemand er RECHT op kan doen gelden.

De Nederlandse overheid kan iemand het Nederlands staatsburgerschap afnemen, bijvoorbeeld een fruaderende naturalisant. Dat betekent NIET dat een naturalisant van de overheid kan eisen het Nederlands staatsburgerschap in te trekken. Wel kan je het -bij ons- gewoon inleveren. Dat recht heb je.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:11:56 #236
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46968616
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:09 schreef KroJo het volgende:
de wet zou gevolgen kunnen hebben, als hij ook wordt toegepast en de koning ook wérkelijk een decreet uitvaardigd om degenen die een buitenlandse Eed afleggen hun marokaanse Nationaliteit te ontnemen.
of hij dat doet of niet, is echter zijn eigen keuze, de wet verplicht hem niet dat decreet uit te vaardigen, het geeft enkel de mogelijkheid.

je kunt wat Aboutaleb stellen dat die precies datgene gedaan heeft wat van hem verwacht is ... ondanks dat het afleggen van de Eed hem mogelijk zijn marokaanse staatsburgerschap had kunnen kostten, heeft hij gekozen deze Eed toch af te leggen en hier naar te handelen.

Dat mag dan gelden als 'bewijs voor zijn loyaliteit, immers, met het afleggen van de nederlandse ambsteed heeft hin bewezen dat Loyaliteit aan nederland voor hem komt voor zijn hangen aan de marokaanse nationaliteit... meer _kan_ hij (ook volgens de marrokaanse nationaliteiten-wetgeving) niet doen.
Weer heel veel formalistische blabla, maar tot nu toe is niet bekend dat Abou zelf het initiatief genomen heeft om van die nationaliteit af te komen. De bezwaren staan dus nog steeds.
pi_46968631
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De interpretatie van een of andere gefrustreerde Nederlandse columniste zegt toch niets over de praktische uitvoering van die wetten door de Marokkaanse overheid?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:12:32 #238
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46968634
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:07 schreef gronk het volgende:

[..]

Stomme troll. Ga je moeder leeglikken ofzo.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:12:57 #239
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46968648
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:10 schreef sigme het volgende:
Die wet heeft géén gevolgen voor Marokkanen; het is geen RECHT dat ze kunnen doen gelden. De wet geeft bevoegdheden aan de Marokkaanse overheid; en wel de bevoegheid iemand z'n Marokkaanse nationaliteit te ontnemen.
Dan heb je toch echt niet goed gelezen.
pi_46968683
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Weer heel veel formalistische blabla, maar tot nu toe is niet bekend dat Abou zelf het initiatief genomen heeft om van die nationaliteit af te komen. De bezwaren staan dus nog steeds.
Jij loopt echter de hele tijd te beweren dat dit niet hoeft omdat het volgens de Marokkaanse wet automatisch zou gaan.

En waarom zou hij er actief achteraan gaan? Ga jij actief achter de belastingdienst aan om maar extra te mogen betalen?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:14:28 #241
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46968690
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:12 schreef du_ke het volgende:
De interpretatie van een of andere gefrustreerde Nederlandse columniste zegt toch niets over de praktische uitvoering van die wetten door de Marokkaanse overheid?
Op dit niveau posts ga ik niet in.
pi_46968710
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Het artikel van de Volkskrant is niets waard. En waarom dat is heb ik al onderbouwd.
Nee je loopt wat te huilen en niets te onderbouwen. Dat moet toch beter kunnen?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:15:09 #243
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46968716
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is echt vrij raar om uit die bevoegdheid van de overheid een recht voor een Marokkaans staatsburger aanwezig te veronderstellen.

Een overheid - de Nederlandse bijvoorbeeld- MAG ook mensen naturaliseren (bijvoorbeeld bij wijze van uitzondering). Dat betekent niet dat iemand er RECHT op kan doen gelden.

De Nederlandse overheid kan iemand het Nederlands staatsburgerschap afnemen, bijvoorbeeld een fruaderende naturalisant. Dat betekent NIET dat een naturalisant van de overheid kan eisen het Nederlands staatsburgerschap in te trekken. Wel kan je het -bij ons- gewoon inleveren. Dat recht heb je.
BLABLABLA

serieus wat een gezwets. Je spreekt jezelf bovendien tegen: daarnet had je het nog over een wet die gevolgen zou hebben voor Marokkaanse Nederlanders. Nu heeft die wet ineens "géén gevolgen meer voor Marokkanen". Het is ook elke keer wat anders bij jou.

Het is toch allemaal heel duidelijk hoe het in elkaar zit lees anders gewoon de OP even.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:15:21 #244
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46968720
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:14 schreef du_ke het volgende:
Jij loopt echter de hele tijd te beweren dat dit niet hoeft omdat het volgens de Marokkaanse wet automatisch zou gaan.
Klopt.
quote:
En waarom zou hij er actief achteraan gaan? Ga jij actief achter de belastingdienst aan om maar extra te mogen betalen?
Om z'n loyaliteit t.o.v. NL aan te tonen? Effectiever dan jammerverhaaltjes over begravenissen.
pi_46968722
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Eh, hij is in publieke dienst getreden, om maar eens iets te noemen.

Maar je hebt gelijk; hij *zou* er actief om kunnen verzoeken. Maar dat is iets anders dan dat hij eraf zou kunnen, als hij dat wil. Het is namelijk niet afhankelijk van wat hij wil, maar van wat de Marokkaanse koning wil.

Ik zou het raar vinden hoor, een Nederlandse politicus die een Marokkaanse koning een gunst vraagt, maar goed, het kan wel.
pi_46968738
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:14 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Op dit niveau posts ga ik niet in.
Het is te moeilijk voor je?

Tja dat is helaas niets nieuws .
pi_46968741
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De wet geeft je op meerdere plekken de ruimte om een verzoek tot denaturalisatie in te leveren.
nee, de marokaanse nationaliteitenwet biedt nergens een methode om je nationaliteit in te leveren...
je kunt wel je paspoort opsturen, niet omdat de wet explicviet die mogelijkheid biedt, maar gewoonweg omdat het ook nergens verbied je paspoort per post aan de ambassade op te sturen.

Dat de ambassade vervolgens netjes het paspoort weer terugsturen is ook hun eigen keuze. Ze hangen er geen enkele betekenis aan...

zoals gezegd, de marrokaanse Wet hangt wél een expliciete betekenis aan het 'afleggen van een ambsteed' en aangaan van dienstverband bij een buitenlandse overheid.
daaraan koppelt ze de mogelijk dat de persoon die dat doet per decreet de marokaanse nationaliteit _kan_ worden ontnomen.

Dat de marrokaanse koning dat niet doet, bij mensen die expliciet daaronder vallen, zoals Aboulateb, die een ambsteeed heeft afgelegd; is echter geheel zijn zaak ... daar heeft Nederland ook niet zoveel mee te maken, of de marrokaanse koning die decreten nu wél of niet wil uitvaardigen ... dat is verder enkel zaak tussen hem en zijn onderdanen.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:16:36 #248
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46968748
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee je loopt wat te huilen en niets te onderbouwen. Dat moet toch beter kunnen?
Nee, hier heb je het maar mee te doen. Ik ga echt niet in op een artikel dat op voorhand al niets waard kan zijn. Als jij daar wel zin in hebt, go gerust your gang.
pi_46968759
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat Marx met één opmerking over religie Nederland seculier gemaakt heeft of zo.
Ik wijs erop dat seculaiteit en pluriformiteit, oftewel, een verscheidenheid aan maatschappelijke krachten en niet om één goddelijke autoriteit, van Nederland een leefbaar land gemaakt hebben.

Katholieken, protestanten, hindu's en moslims kunnen prima in dit land samenleven met socialisten, humanisten en atheisten zolang we elkaars werkelijkheid maar respecteren.
Totdat bv de hindu's zeggen:"jamaar onze wetten en leefregels zijn superieur aan alle andere en als het erop aan gaat komen, gaan onze regels boven de Nederlandse wet.
En dat geldt eigenlijk niet alleen voor ons, ook voor niet-hindu's zou het beter zijn zich aan onze superieure regels te houden."
Geloven is prima, maar dat doe je thuis. En voor jezelf.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:17:21 #250
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46968769
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:15 schreef sigme het volgende:
Eh, hij is in publieke dienst getreden, om maar eens iets te noemen.

Maar je hebt gelijk; hij *zou* er actief om kunnen verzoeken. Maar dat is iets anders dan dat hij eraf zou kunnen, als hij dat wil. Het is namelijk niet afhankelijk van wat hij wil, maar van wat de Marokkaanse koning wil.
Dat zeg jij, op basis van een zeer vaag verhaal in de VK.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')