Nee, dat is het niet.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:56 schreef Yildiz het volgende:
TS, mag ik het Elsevier / meer'vrijheid' linkje? Bron en zo. Ik wil even kijken of het linkse media is.
Dat is ie toch al niet, met z'n goedpraten van extremisten.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:57 schreef calvobbes het volgende:
Want?
Waarom MOET die dat papiertje inleveren?
Nu is Aboutaleb niet helemaal betrouwbaar cq. loyaal aan Nederland en als die dat papiertje inlevert wel?
Nou, dan kun je de link wel geven, niet? Ik zie het probleem niet.quote:
Het is geen Marokkaans onderdaan die op een of andere manier onderworpen is aan Marokkaans recht. Hij is Nederlander, onderworpen aan Nederlands recht. En zolang het Nederlands recht niet voorschrijft het Marokkaans recht te eerbiedigen of te kennen, hoeft hij dat dus - voor de Nederlandse wet - niet.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Aboutaleb. Hij heeft een marokkaans paspoort.
Natuurlijk kan ik dat.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:04 schreef Yildiz het volgende:
Nou, dan kun je de link wel geven, niet? Ik zie het probleem niet.
Dat pretendeert hij wel te zijn hoor.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:06 schreef sigme het volgende:
Het is geen Marokkaans onderdaan die op een of andere manier onderworpen is aan Marokkaans recht.
Nou, hij is hier niet geboren dacht ik zo.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is geen Marokkaans onderdaan die op een of andere manier onderworpen is aan Marokkaans recht. Hij is Nederlander, onderworpen aan Nederlands recht. En zolang het Nederlands recht niet voorschrijft het Marokkaans recht te eerbiedigen of te kennen, hoeft hij dat dus - voor de Nederlandse wet - niet.
Wat heeft het dan voor een zin dat die zijn Marokaans paspoort inlevert?quote:Op maandag 5 maart 2007 20:03 schreef PJORourke het volgende:
Dat is ie toch al niet, met z'n goedpraten van extremisten.
Ow?quote:Op maandag 5 maart 2007 20:07 schreef PJORourke het volgende:
Dat pretendeert hij wel te zijn hoor.
Nee, maar hij is wel Nederlander geworden.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nou, hij is hier niet geboren dacht ik zo.
Dat maakt voor de huidige situatie niet uit; het Nederlands recht kan een Nederlander niet voor schrijven de Marokkaanse wet te kennen. En ook niet om deze in Nederland na te leven. En kan ook niet voorschrijven dat de Marokkaanse overheid per decreet iemand moet denaturaliseren omdat die persoon, of Nederland (of beide) dat willen. Dat de Marokkaanse overheid dat rechtmatig (Marokkaans recht) mág doen verplicht ze tot niets.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou, hij is hier niet geboren dacht ik zo.
http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2007/03/aboutaleb_marok.htmlquote:Op maandag 5 maart 2007 20:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, dan kun je de link wel geven, niet? Ik zie het probleem niet.
Gappig. Daar zijn een aantal mensen die, onderbouwd, zeggen dat ze het toch bij het verkeerde eind heeft en dat die Code de la Nationalité Marocaine niet zoveel voorstelt als zij denkt.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2007/03/aboutaleb_marok.html
Dan dien ik bij deze een verzoek voor de link van de bron in. In drievoud.quote:
Dank.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2007/03/aboutaleb_marok.html
quote:Ja dank je Kees, Drs. P is Zwitser.
En dus moeten we bij de discussie over de dubbeke nationaliteit en dito loyaliteit een onderscheid maken tussen westerse en niet-westerse landen. Zoals we dat ook bij immigratie moeten doen.
Geplaatst door: Bernadette de Wit | 5 maart 2007 om 18:50
Typisch, hè? Eerst zou het om een of ander vermeend loyaliteitsconflict gaan, maar later blijkt het gewoon te maken te hebben met hun islamitische niet-Westerse achtergrond.quote:
Applaus. Weet je dat ik soms heimwee krijg naar de tijden van janmaat?quote:
Het absurde en vreselijke is dat we de inderdaad doen bij immigratie. Immigranten uit "westerse landen" (Japan enzo) zijn vrijgesteld van inburgeringstoets.quote:
Islamitisch...quote:Op maandag 5 maart 2007 20:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Typisch, hè? Eerst zou het om een of ander vermeend loyaliteitsconflict gaan, maar later blijkt het gewoon te maken te hebben met hun islamitische niet-Westerse achtergrond.
Is dat zo? Gek.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Het absurde en vreselijke is dat we de inderdaad doen bij immigratie. Immigranten uit "westerse landen" (Japan enzo) zijn vrijgesteld van inburgeringstoets.
Dat weet ik.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:48 schreef Masterix het volgende:
[..]
Islamitisch...
Er zijn namelijk enorm veel mensen, waaronder vele moslims, Wilders enne, nou ja, ikke eigenlijk, die islam zien als bedreiging voor alles wat niet-islamitisch of westers is.
Die mensen zijn naar mijn mening niet helemaal goed bij hun hoofd.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:48 schreef Masterix het volgende:
[..]
Islamitisch...
Er zijn namelijk enorm veel mensen, waaronder vele moslims, Wilders enne, nou ja, ikke eigenlijk, die islam zien als bedreiging voor alles wat niet-islamitisch of westers is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |