ja,dat is het probleem. Ik heb er geen 100 nodig,ik heb er 1 nodig waarvan iemand mij kan vertellen dattie cker weten lekker isquote:Op maandag 5 maart 2007 13:12 schreef Octaafdebolle het volgende:
Er zullen honderden recepten op internet te vinden zijn gok ik zo. ff kijken![]()
er zijn altijd aspergersquote:Op maandag 5 maart 2007 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn er al Asperges?
Ik heb het liefst een klassieke hollandaise over mijn Asperges
Nu heb je volgens mij vooral import en/of ingeblikte asperges.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn er al Asperges?
Ik heb het liefst een klassieke hollandaise over mijn Asperges
Loop ik met een grote boog omheen, Import is kut, en blik niet lekker. Diepvries gaat nog.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:20 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Nu heb je volgens mij vooral import en/of ingeblikte asperges.
Nee niet echt, verse zijn veel lekkerder...quote:Op maandag 5 maart 2007 15:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
er zijn altijd aspergersIn blik enzo.
Of moet ik die dan weer niet hebben?![]()
Die kan je met een rietje opzuigen...quote:Op maandag 5 maart 2007 15:20 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Nu heb je volgens mij vooral import en/of ingeblikte asperges.
Misschien als jij het maakt niet! http://www.jannekes.nl/index.htm?url=/soep/aspergesoep.htmquote:Op maandag 5 maart 2007 18:13 schreef Qwea het volgende:
dat lust ik dan weer nietOok gehad bij schoonmoeders,niet te vreten gewoon
![]()
quote:Op maandag 5 maart 2007 18:19 schreef SHE het volgende:
Aspergers zijn er idd altijd
Asperges daarentegen zijn er naar mijn idee nu niet zomaar; en uit blik? Ieuw
Idd recht van de boer bijna zo de pan inquote:Op maandag 5 maart 2007 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Asperges hoor je smorgens te steken en uiterlijk dezelfde avond te eten.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigenlijk vind ik groene asperges lekkerder dan witte.
Ga je mond spoelen met groene zeep, jij barbaar!quote:Op maandag 5 maart 2007 15:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
er zijn altijd aspergersIn blik enzo.
Of moet ik die dan weer niet hebben?![]()
Dit hebben wij vanavond gegeten maar dan i.p.v. aspergers, lange dunne witlofquote:Op maandag 5 maart 2007 13:28 schreef fuckbuddy het volgende:
Tis een bijzondere tijd om asperges te kopen trouwens......
Maar als je het echt wilt dan koop je witte asperges, die schil je met een dunschiller, of met een aspersgeschiller langs de zijkanten totdat je overal een laagje eraf hebt.
Spaar het kopje!!
Van de onderkant snij ik altijd een 2cm af.
Die asperges kook je in een hoge smalle pan (liefst aspergepan) tot ze gaar zijn.
15 tot 20min, afhankelijk van de dikte.
Kook in de tussen tijd een ei per persoon.
Zodra ze gaar zijn, giet je het water af en leg je 1 of 2 stuks op een plak ham en maak je er een rolletje van. Wel knappe schouderham kopen
Netzolang ze allemaal klaar zijn.
Nu leg je de rolletjes in een overschaal, daaroverheen leg je plakken kaas.
Deze gratineer/smelt je even in de over op de grill stand.
Na enkele minuten haal je de schaal eruit, en pel je de eieren, deze haal je horizontaal en verticaal door een eiersnijder. (zo krijg je allemaal blokjes) en die strooi je over de asperge's.
Op tafel en nassen maar....
http://www.aspergenet.nl/start.htm
Nog wat info....
quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen met groene zeep, jij barbaar!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |