abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47057737
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laatst een onderzoek bekend geworden dat mensen die vitaminepillen slikken een 10 tot 15% hogere sterfteratio hadden dan de controlegroep die dat niet deed, muv vitamine C.
Pilletjes zijn overbodig. Er zijn ook erg weinig mensen die B12 pillen slikken, en dat zijn voornamelijk veganisten. Gewone vegetariërs kunnen hun B12 uit melk, yoghurt of ei halen (http://www.voedingscentru(...)e+B/vitamine+B12.htm) , er is helemaal geen vlees voor nodig.
pi_47058385
Eet gewoon waar je zin in hebt?
I'm trying to figure out why kamikaze pilots wore helmets
pi_47058676
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:05 schreef SinjiOnO het volgende:
Eet gewoon waar je zin in hebt?
Niet verstandig als je van plan bent oud te worden én je laatste jaren nog redelijk gezond te verslijten
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:25:46 #154
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_47061358
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:12 schreef JeRa het volgende:

[..]

Niet verstandig als je van plan bent oud te worden én je laatste jaren nog redelijk gezond te verslijten
Is vlees dan juist wel of niet goed?
pi_47062205
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:25 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Daar zijn de meningen over verdeeld, zie de rest van het topic..
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:56:28 #156
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_47062289
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laatst een onderzoek bekend geworden dat mensen die vitaminepillen slikken een 10 tot 15% hogere sterfteratio hadden dan de controlegroep die dat niet deed, muv vitamine C.
Verbaast me niets. Doorgaans zijn mensen die vitaminenpillen slikken diegenen die van zichzelf weten dat ze een ongezonde levensstijl er op nahouden.
pi_47062394
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 19:10 schreef LedZep het volgende:

[..]

Er zijn een ontelbaar aantal discussies over het feit of de mens carnivoor of omnivoor (het laatste vind ik het aannemelijkst), maar herbivoor is (vrijwel) uitgesloten. Vlees is een basisvoedingsbron voor de mens, het bevat een flink aantal noodzakelijke voedingsstoffen die je, als je geen vlees / kip / vis eet, veel moeilijker (c.q. omslachtig) op alternatieve wijzen moet binnen krijgen (supplementen etc). Bovendien is "verzadigd vet" niet 1 soort "kwaadaardig vet", maar kan je makkelijk verteerbare en moeilijk verteerbare verz. vetten onderscheiden. Daarnaast is een bepaalde hoeveelheid verz. vet noodzakelijk voor een gezonde cholesterolspiegel en dito transport. Wat van belang is bij cholesterol is dat de HDL enzymen in een goede verhouding zijn met de LDL enzymen, en niet zozeer hoe hoog het cholesterolgehalte is. Wist je dat een grote hoeveelheid onverz. vet en vrijwel geen verz. vet even ongezond is als het omgekeerde? Deze materie is ontzettend ingewikkeld en het is dan ook onmogelijk snelle conclusies te trekken over wat goed en wat slecht is. Zelfs over het feit of een laag cholesterolgehalte al dan niet (zeer) ongezond wordt door sommigen bediscussieerd.

Neemt niet weg dat je uiteraard vlees kunt vermijden uit ethisch oogpunt, betreffende bio-industrie en/ of groeihormoon etc. Maar het is wel absoluut noodzakelijk om alternatieven te vinden om bepaalde voedingstoffen / mineralen / vitaminen etc binnen te krijgen.

Edit: je schreef btw dat melk erg slecht is; ook hierover zijn de meningen verdeeld: ik ben van mening dat melk juist erg gezond is en een van de beste eiwitbronnen . Als het gaat om voeding is er bijna altijd sprake van bepaalde "meningen" of "opvattingen" over iets, en vrijwel nooit "keiharde feiten".
Ledzep kon het zo goed verwoorden dus ik quote hem even uit een ander topic.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_47062408
quote:

[..]

Er is geen "ja" of "nee", bovendien heb je die vraag al eerder gesteld in dit topic als ik het me goed herinner. Lees de reacties eens door en haal er informatie uit, mits betrouwbaar
pi_47062606
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:56 schreef Alicey het volgende:
Verbaast me niets. Doorgaans zijn mensen die vitaminenpillen slikken diegenen die van zichzelf weten dat ze een ongezonde levensstijl er op nahouden.
Kijk, iemand die nadenkt!
Leuke argumenten daar, op www.vlees.us:
quote:
Kinderen met een hoog IQ hebben een grotere kans om later vegetarier te worden dan kinderen met een lage intelligentie. Logisch natuurlijk. Slimme kinderen denken gewoon meer en beter na over dergelijke zaken. En dus komen zij eerder tot het besluit vegetarisch te gaan eten.
Ik lig dubbel hier Dus nu moeten we, om ons hoge IQ te bewijzen, allemaal vegetarisch worden!!
quote:
Het ging hier om vrijwilligers die vervolgens nog eens 5000 vlees etendevrienden en kennissen rekruteerden voor de controlegroep. Hierdoorwas de levensstijl van beide groepen identiek, behalve dan dat de enegroep wel vlees at en de andere niet.
Oja, want je vrienden leven precies hetzelfde als jij! Zeker als je ze zelf mag selecteren om jouw eigen leefstijl beter te laten lijken
quote:
Het is ook aangetoond dat kanker en het eten van vlees nagenoeg hand in hand gaan. Bij vrouwen met borstkanker is aangetoond dat als ze stopten met het eten van vlees en meer vezels en groenten tot zich namen na drie (!) maanden de borststructuur al veranderd was en de kankercellen geen aanhechtingsplaats meer hadden.
Ehm ja, zou dat niet kunnen komen door het eten van meer vezels en groenten, in plaats van door het stoppen met vlees eten? Tof onderzoek
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47065404
quote:

[..]

Met mate vlees consumeren is gezond, maar je hebt het niet nodig. Geen vlees eten en wat meer zuivelproducten en peulvruchten is net zo gezond, volgens sommigen gezonder.
Er zijn weinig mensen die geen vlees eten vanuit gezondheidsoogpunt.
pi_47065500
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:05 schreef Alcarin het volgende:
Ehm ja, zou dat niet kunnen komen door het eten van meer vezels en groenten, in plaats van door het stoppen met vlees eten? Tof onderzoek
http://www.kanker-actueel.nl/index.asp?blz=vr_an&nieuws=7111
Ik denk niet dat oncologen e.d. onderdeel van de anti-vlees lobby zijn...
pi_47065700
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:15 schreef Elseetje het volgende:
http://www.kanker-actueel.nl/index.asp?blz=vr_an&nieuws=7111
Ik denk niet dat oncologen e.d. onderdeel van de anti-vlees lobby zijn...
Ik geloof best (of ontken in elk geval niet) dat minder/geen vlees eten de kans op kanker verlaagt. Maar de manier waarop zij het brengen is gewoon niet logisch en
pi_47151642
Ik vind het jammer dat veel mensen het niet eten van vlees beschouwen als iets belachelijks/ doms.
Meestal wordt het argument aangedragen dat mensen van nature omnivoren zijn en dat je daarom vlees moet eten. Ik geloof dat mensen inderdaad omnivoren zijn, maar dit hoeft toch niet te betekenen dat je daarom maar vlees MOET eten? Mag je daarom niet zelf nadenken over wat je eet? Vooral als degenen die dit zeggen mensen zijn die zelf vooral veel frikandellen eten, bier drinken, veel snoepen (lekker natuurlijk?) en weinig bewegen.
Ik begrijp dat sommige berichten (zoals de op) niet bijdragen aan het begrip voor vegetariers, maar toch is het jammer dat daarom vaak alle mensen die geen vlees eten aangezien worden als niet logisch nadenkende, softe sandalendragers.
Conclusie: Het is goed om te vragen waarom iemand geen vlees eet, maar probeer dan niet meteen iemand belachelijk te maken om zijn keuze.
pi_47151701
Ik ben vijftien jaar vegetariër geweest. Nu eet ik weer volop vlees. Ik merk nul komma nul verschil op welk gebied dan ook.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 8 augustus 2007 @ 01:53:34 #165
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52186731
Is het nou wel of niet gezond ?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_52192274
quote:
Op zondag 11 maart 2007 13:23 schreef cerise het volgende:
Ik vind het jammer dat veel mensen het niet eten van vlees beschouwen als iets belachelijks/ doms.
Meestal wordt het argument aangedragen dat mensen van nature omnivoren zijn en dat je daarom vlees moet eten. Ik geloof dat mensen inderdaad omnivoren zijn, maar dit hoeft toch niet te betekenen dat je daarom maar vlees MOET eten?
Dat we omnivoren zijn betekent inderdaad niet dat we vlees moeten eten, het betekent echter wel dat we vlees kunnen eten en dat er in het traject van de mens tot nu kennelijk behoefte aan is geweest en wellicht een integraal onderdeel is van een gezonde levensstijl. Niet in de hoeveelheden vlees die hedendaags geconsumeerd worden, maar ik ben van mening dat je in veel gevallen beter op de natuur kunt vertrouwen dan de door mensen samengestelde vleessurrogaten.

Verder ben ik benieuwd hoe veganisten en vegetariërs denken over vlees dat gekweekt is. Stond laatst een leuk stukje over in de Kijk, geloof ik. Het idee is dat je een grote pool aan stamcellen hebt waarmee je spieren kweekt (en in de loop van de weken/maanden elektrisch stimuleert). Dit vlees zou verder identiek zijn aan vlees van dieren, met het verschil dat er geen miljoenen dieren hebben hoeven te lijden.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:37:51 #167
162599 SpenQuin
Ik ben wel lief
pi_52196067
Hier maar even iemand die is gestopt met het eten van vlees uit een ander oogpunt.

Ik ben altijd een goede vleeseter geweest, totdat ik een aantal keren ziek ben geworden na het eten van vlees (het ging hier om bbq en gourmet). Hierna kreeg ik vrijwel iedere keer als ik at buikpijn en alles kwam er uit als water en ik kon gewoon een uurtje na het eten gewoon helemaal niks meer van de pijn. Tot ik merkte dat het niet gebeurde als ik bepaalde dingen niet at, waaronder vlees. Wat al in het topic aangegeven wordt is dat vlees moeilijker te verteren is samen met nog wat andere dingen. Deze produkten probeer ik dan ook zoveel mogelijk te vermijden. Doe ik dat niet dan ben ik gegarandeerd de sjaak. En ik kan je verzekeren die pijn wil je niet.

Dat er nog steeds zoveel mensen zijn die denken dat je vlees moet eten dat snap ik niet. Vooral als je soms ziet de hoeveelheden die mensen naar binnen stouwen. Het zal vooral onwetendheid zijn en het natuurlijk gewoon lekker vinden. Vroeger toen ik nog vlees at deed ik dat ook wel. Maar echt gezond kan het niet zijn.

Steeds meer onderzoeken wijzen uit, lees de bladen en voedingcentradingen er maar op na, dat je niet veel vlees nodig hebt op een dag. Ik heb al vaker gelezen dat 2 a 3 keer in de week een beetje vlees eten ruim voldoende is.

Vlees is handig voor bepaalde vitamines (ik meen B12), omdat deze in vlees vrijwel gelijk zijn aan die in ons eigen lichaam waardoor er weinig moeite gedaan hoeft te worden deze op te nemen. In planten zitten ook die vitamines (in grotere hoeveelheden) maar deze moeten eerst nog omgezet worden, ik meen door vitamine c, omdat het nog niet lichaamseigen is. Hierdoor wordt het dus voor het lichaam wat moeilijker gemaakt deze stoffen op te nemen. Dat kan een reden zijn om wat vlees te eten.

Ik heb ooit eens een programma gezien op televisie waarin werd laten zien wat er met de goedkope stukken vlees gebeurde. Hoeveel zoutoplossing daarin werd gespoten. Denk even aan de bloeddruk van mensen. Of mensen met een zoutarmdieet. Ik denk dat je tegenwoordig beter biologisch kunt eten. Al zal er ook wel een tijd komen daar er daarmee flink gerommeld gaat worden.
Revenge of the penguins!
pi_52196167
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:37 schreef SpenQuin het volgende:
Wat al in het topic aangegeven wordt is dat vlees moeilijker te verteren is samen met nog wat andere dingen.
Yeah right. Daarom hebben roofdieren zo'n simpel maagdarmstelseltje, en hebben koeien 4 magen. Omdat groenvoer zo lekker makkelijk verteert.

Als er iets is waar je lichaam razendsnel de voedingsstoffen uit kan halen is het wel vlees.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:49:48 #169
162599 SpenQuin
Ik ben wel lief
pi_52196460
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:40 schreef Gripper het volgende:

Als er iets is waar je lichaam razendsnel de voedingsstoffen uit kan halen is het wel vlees.
Dat klopt, omdat het zeg maar vrijwel overeenkomt met wat er in je lichaam voor stoffen zitten.

Geloof mij maar dat ik geen vlees meer wil eten omdat mijn darmen daar echt niks mee te maken willen hebben. Het is er inderdaad zo razendsnel uit dat het niet eens de kans heeft gehad om voedingsstoffen op te nemen
Revenge of the penguins!
pi_52196710
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:49 schreef SpenQuin het volgende:

[..]

Dat klopt, omdat het zeg maar vrijwel overeenkomt met wat er in je lichaam voor stoffen zitten.

Geloof mij maar dat ik geen vlees meer wil eten omdat mijn darmen daar echt niks mee te maken willen hebben. Het is er inderdaad zo razendsnel uit dat het niet eens de kans heeft gehad om voedingsstoffen op te nemen
Ok, maar dat is iets heel anders dan dat je het niet goed kunt verteren
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_52200301
Ik denk dat een mens wel vlees nodig heeft, maar de mate waarin en de manier waarop wij dit doen is niet helemaal natuurlijk... Als je hier tegen bent hoeft je niet perse gelijk vegetarier te worden, maar over te stappen op biologisch...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:02:01 #172
162599 SpenQuin
Ik ben wel lief
pi_52227277
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:57 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ok, maar dat is iets heel anders dan dat je het niet goed kunt verteren
Hou het maar op niet kunnen verwerken ofzoiets dan
Revenge of the penguins!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties