abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46970452
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:00 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Maar de hoektanden wel. Die hebben koeien dan weer niet nodig.
Face it, mensen zijn nou eenmaal omnivoren. We hebben tanden voor vlees én voor groente, net als de rest van ons lichaam (en haar behoeften) erop is gebouwd dat we dierlijk én plantaardig voedsel binnenkrijgen.

Ik zeg niet dat het ongezond is om geen vlees te eten. Sterker nog, de hoeveelheden vlees die mensen tegenwoordig wegwerken zijn juist ongezond, omdat ons lichaam gemaakt is om op veel minder te overleven. Maar goed, je maakt mij niet wijs dat vlees op zich, met mate, ongezond is. We zijn onze hele evolutie doorgekomen door vlees te eten, als het zo slecht was waren we wel herbivoren geworden.
Ik probeerde ook niet te beargumenteren dat we herbivoren zijn, maar men moet gewoon geen onzin lullen, daarom wees ik op deze fout.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elseetje op 06-03-2007 12:43:40 (niet wakker) ]
pi_46971229
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:16 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik probeerde ook niet te beargumenteren dat we herbivoren zijn, maar je moet gewoon geen onzin lullen, daarom wees ik je even op je fout.
Je wees iemand anders op zijn fout, daar reageerde ik weer op.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_46971267
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:05 schreef BertV het volgende:

[..]

Even om mijn foute oorlog vergelijking erbij te pakken;
Er hoeft weinig te gebeuren en diezelfde mensen zullen smeken om die blokjes te mogen snijden.

Het is maar een heel dun laagje aanstellerij, door de steriele maatschappij.
Dat het huilebalken zijn lijkt me duidelijk.
Ik ben het hier mee eens, als ik een week niets gegeten heb en er is alleen maar vlees ( lijkt me onwaarschijnlijk) zal ik dat vast wel eten, dan wordt het een kwestie van overleven. Nu is het een bewuste keuze. Wie weet zou ik ooit een moord plegen om aan eten te komen als ik uitgemergeld ben. Nu denk ik "waarom moet dat dier dood alleen maar omdat ik het lekker vind?"
pi_46971288
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:40 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Je wees iemand anders op zijn fout, daar reageerde ik weer op.
Ook goed. Dan nog beargumenteerde ik geen 'herbivorisme'
  Donald Duck held dinsdag 6 maart 2007 @ 12:44:20 #105
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46971327
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:42 schreef pcbkb het volgende:
Nu denk ik "waarom moet dat dier dood alleen maar omdat ik het lekker vind?"
Zo werkt de natuur gewoon. Er is een voedselketen en wie bovenaan staat, kan alles eronder opeten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46971329
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:42 schreef pcbkb het volgende:

[..]

Ik ben het hier mee eens, als ik een week niets gegeten heb en er is alleen maar vlees ( lijkt me onwaarschijnlijk) zal ik dat vast wel eten, dan wordt het een kwestie van overleven. Nu is het een bewuste keuze. Wie weet zou ik ooit een moord plegen om aan eten te komen als ik uitgemergeld ben. Nu denk ik "waarom moet dat dier dood alleen maar omdat ik het lekker vind?"
Ga je liever dood aan scheurbuik of aan de honger?
pi_46971352
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:44 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zo werkt de natuur gewoon. Er is een voedselketen en wie bovenaan staat, kan alles eronder opeten.
Dat is helemaal niet natuurlijk. De mens staat alleen maar kunstmatig bovenaan (voornamelijk omdat ze zelf denken dat ze bovenaan staan )
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:46:15 #108
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46971384
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:45 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet natuurlijk. De mens staat alleen maar kunstmatig bovenaan (voornamelijk omdat ze zelf denken dat ze bovenaan staan )
Waarom is dat in vredesnaam niet natuurlijk?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Donald Duck held dinsdag 6 maart 2007 @ 12:47:20 #109
46149 __Saviour__
pi_46971416
quote:
We denken niet dat we bovenaan staan, we staan er daadwerkelijk. Afgezien van enkele incidenten is de mens geen voedselbron voor een nog hoger dier in de keten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46971521
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:46 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Waarom is dat in vredesnaam niet natuurlijk?
Moet je dat echt vragen? Denk je dat wij in onze 'natuurlijke' gedaante bovenaan zouden staan?
pi_46971561
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:47 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

We denken niet dat we bovenaan staan, we staan er daadwerkelijk. Afgezien van enkele incidenten is de mens geen voedselbron voor een nog hoger dier in de keten.
Die laatste toevoeging was meer een kwinkslag, het gaat meer over het 'kunstmatig'. Als je dat niet begrijpt...
  Donald Duck held dinsdag 6 maart 2007 @ 13:05:22 #112
46149 __Saviour__
pi_46971879
maar het is niet kunstmatig. het is gewoon zo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46972182
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:44 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Als hij wil zou ik aan het eind toe willen voegen en ik wil niet.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:24:33 #114
37248 BertV
Klei indiaan
pi_46972484
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:51 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Moet je dat echt vragen? Denk je dat wij in onze 'natuurlijke' gedaante bovenaan zouden staan?
Weer een beetje handig worden met een lange scherpe speer... dan staan "we" idd bovenaan.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:33:55 #115
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46972830
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:51 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Denk jij dat een concept als het jouwe, 'de natuurlijke mens', iets anders is dan de mensen die wij zijn?

Wij zijn door een bepaalde goddelijke interventie van onze natuurlijke koers geraakt?

Wat wij zijn, is onze natuur. Onze hersenen bieden ons mogelijkheden waar wij gebruik van maken. Daar is niets onnatuurlijks aan. Dat beeld zit wellicht bij jou in je hoofd...
pi_46973062
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:33 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Denk jij dat een concept als het jouwe, 'de natuurlijke mens', iets anders is dan de mensen die wij zijn?

Wij zijn door een bepaalde goddelijke interventie van onze natuurlijke koers geraakt?

Wat wij zijn, is onze natuur. Onze hersenen bieden ons mogelijkheden waar wij gebruik van maken. Daar is niets onnatuurlijks aan. Dat beeld zit wellicht bij jou in je hoofd...
Er is een verschil tussen 'je natuur' en 'de natuur'.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:43:01 #117
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46973133
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:40 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen 'je natuur' en 'de natuur'.
Aha...

Nou, leg dan maar effe uit wat je bedoelt. Kunnen we je iets gerichter wijzen op de onzinnigheid van je stelling.

Tenzij je met iets heel goeds komt natuurlijk
pi_46973223
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:43 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Aha...

Nou, leg dan maar effe uit wat je bedoelt. Kunnen we je iets gerichter wijzen op de onzinnigheid van je stelling.

Tenzij je met iets heel goeds komt natuurlijk
Neuh, geen behoefte aan. Ik denk dat 'jullie' net zo vastgeroest zitten in jullie ideeën als dat jullie denken dat ik dat zit. Nutteloos dus.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:47:48 #119
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46973278
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:45 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Neuh, geen behoefte aan. Ik denk dat 'jullie' net zo vastgeroest zitten in jullie ideeën als dat jullie denken dat ik dat zit. Nutteloos dus.
Lul niet... Je wou het graag kwijt en vond dat mensen die je stelling in twijfel trokken een beetje dommig waren, dat ze er nog naar moesten vragen.

Leg dan ook uit wat je bedoelt.
pi_46973346
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:17 schreef misslady83 het volgende:
Maar het gaat me om de bouw van de mens zonder klauwen etc en de bouw van het gebit dat lijkt me ook een bewijs....
Bouw van de mens is juist een bewijs dat je en groente en vlees kan eten en vooral bouw van het gebit.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:50:46 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46973387
Alan Car ... schreef vele boeken over stoppen met roken, en overleed aan longkanker en rookte tot zijn dood.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46973527
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Alan Car ... schreef vele boeken over stoppen met roken, en overleed aan longkanker en rookte tot zijn dood.
Fantastisch. Wat een inlevingsvermogen moet die vent gehad hebben!
pi_46973545
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:47 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Lul niet... Je wou het graag kwijt en vond dat mensen die je stelling in twijfel trokken een beetje dommig waren, dat ze er nog naar moesten vragen.

Leg dan ook uit wat je bedoelt.
Als je niet kan inzien wat er 'kunstmatig' is aan wapens e.d., dan kan ik je dat ook niet uitleggen.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:55:34 #124
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46973546
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:54 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Fantastisch. Wat een inlevingsvermogen moet die vent gehad hebben!
Dit houdt in dat we geen uitleg meer krijgen?
pi_46973591
En daarnaast heb ik geen behoefte aan een stelling 'moeten' verdedigen als er bij voorbaat al gezegd wordt :
quote:
Kunnen we je iets gerichter wijzen op de onzinnigheid van je stelling.
pi_46973633
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:55 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Als je niet kan inzien wat er 'kunstmatig' is aan wapens e.d., dan kan ik je dat ook niet uitleggen.
Als we zo kwetsbaar waren geweest, waren we allang uitgestorven voordat we ver genoeg door konden evolueren om werktuigen en wapens te gaan maken.
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:58:59 #127
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46973673
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:55 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dus als een bever een steen gebruikt, of een chimpansee een scherpe stok, dan is dat niet meer natuurlijk?

Jij denkt blijkbaar dat 'de natuur' een vooropgezet en afgekaderd verschijnsel is waar iets wel of niet toe behoort? De natuur is alles om je heen. En wie daar het best gebruik van maakt, of nog mooier, hem weet te beteugelen en naar de eigen hand te zetten... Die wint.

En dat zijn wij dus. Wij zijn intelligent genoeg om het concept van wapens te begrijpen, de wapens te maken en de wapens te gebruiken.

Daar is helemaal niets tegennatuurlijks aan. Dat is een voortvloeisel uit hetgeen de natuur ons heeft meegegeven.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:00:56 #128
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46973731
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:56 schreef Elseetje het volgende:
En daarnaast heb ik geen behoefte aan een stelling 'moeten' verdedigen als er bij voorbaat al gezegd wordt :
[..]
Kan wezen. Beste manier om daar niet mee geconfronteerd te worden is door zelf ook iets minder hoog van de toren te blazen.

Vooral wanneer je allerlei onzinnigheden uitkraamt over wat natuurlijk en onnatuurlijk is. De vraag is of er uberhaupt zoiets bestaat als 'onnatuurlijk'. Want als dat bestaat, zou dat betekenen dat 'de natuur' is uitgedacht met bepaalde doelen en kaders.
pi_46973759
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:58 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Dus als een bever een steen gebruikt, of een chimpansee een scherpe stok, dan is dat niet meer natuurlijk?

Jij denkt blijkbaar dat 'de natuur' een vooropgezet en afgekaderd verschijnsel is waar iets wel of niet toe behoort? De natuur is alles om je heen. En wie daar het best gebruik van maakt, of nog mooier, hem weet te beteugelen en naar de eigen hand te zetten... Die wint.

En dat zijn wij dus. Wij zijn intelligent genoeg om het concept van wapens te begrijpen, de wapens te maken en de wapens te gebruiken.

Daar is helemaal niets tegennatuurlijks aan. Dat is een voortvloeisel uit hetgeen de natuur ons heeft meegegeven.
Volgens mij begrijp jij het verschil tussen 'kunstmatig' en 'tegennatuurlijk' niet...
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:07:20 #130
37248 BertV
Klei indiaan
pi_46973955
Slim genoeg zijn om wapens te maken is net zo natuurlijk als sterk genoeg zijn om een nek te breken.
Wat dat betreft is het voorbeeld "lange stok" misschien duidelijker dan een straaljager.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:18:07 #131
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46974346
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:01 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij het verschil tussen 'kunstmatig' en 'tegennatuurlijk' niet...
Uit je eigen werk:
quote:

[..]

Ervan uitgaande dat Dat is helemaal niet natuurlijk. = tegennatuurlijk... Is dat anders wel wat je zelf zegt.

Nogmaals, leg het dan ajb even uit.
pi_46974625
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:18 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Uit je eigen werk:
[..]

Ervan uitgaande dat Dat is helemaal niet natuurlijk. = tegennatuurlijk... Is dat anders wel wat je zelf zegt.

Nogmaals, leg het dan ajb even uit.
De ontwikkeling naar het gebruik van hulpmiddelen kan als natuurlijk uitgelegd worden, maar daarmee de plaatsing bovenaan de voedselketen (die arbitrair is) als gevolg stellen is niet logisch. Die is op kunstmatige wijze verkregen. Volgens mij heb ik gewoon moeite met uitleggen, of jij met begrijpen.
pi_46975021
En daarnaast heb ik geen behoefte aan een stelling 'moeten' verdedigen als er bij voorbaat al gezegd
wordt :
quote:
Kunnen we je iets gerichter wijzen op de onzinnigheid van je stelling.
In de herhaling dan maar...
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:35:43 #134
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46975056
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:24 schreef Elseetje het volgende:

[..]

De ontwikkeling naar het gebruik van hulpmiddelen kan als natuurlijk uitgelegd worden, maar daarmee de plaatsing bovenaan de voedselketen (die arbitrair is) als gevolg stellen is niet logisch. Die is op kunstmatige wijze verkregen. Volgens mij heb ik gewoon moeite met uitleggen, of jij met begrijpen.
Tot op heden is dit het eerste stukje uitleg, dus je bent wel erg snel met je conclusies.

De ontwikkeling naar het gebruik van hulpmiddelen is gewoon natuurlijk. Kwestie van toegenomen intelligentie enerzijds en een jaartje of wat bedenktijd anderzijds.

Wat betreft de voedselketen... daar zijn er nogal wat verschillende van. In die zin kun je inderdaad niet zomaar zeggen dat een bepaalde soort bovenaan dé voedselketen staat. Maar als we wereldwijd rondkijken, wordt al vrij snel duidelijk dat ALS er een soort is die aanspraak maakt op die titel, het de mens is.
  Donald Duck held dinsdag 6 maart 2007 @ 15:20:39 #135
46149 __Saviour__
pi_46976719
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:24 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Jij hebt gewoon moeite met accepteren dat mensen het niet eens met je zijn. Je bent er van overtuigd dat alleen jij gelijk hebt en dat anderen dom zijn als ze jouw visie niet accepteren.
De mens heeft gewoon een veel hogere intelligentie en heeft zich daarmee aan de top van de keten genesteld. Dat is volkomen natuurlijk verlopen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46976859
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:20 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Jij hebt gewoon moeite met accepteren dat mensen het niet eens met je zijn. Je bent er van overtuigd dat alleen jij gelijk hebt en dat anderen dom zijn als ze jouw visie niet accepteren.
De mens heeft gewoon een veel hogere intelligentie en heeft zich daarmee aan de top van de keten genesteld. Dat is volkomen natuurlijk verlopen.
Leuk dat je zelf bevestigd waar je mij van beticht.
  Donald Duck held dinsdag 6 maart 2007 @ 15:25:48 #137
46149 __Saviour__
pi_46976905
Ik geef mijn mening erover. Maar ik beschuldig anderen niet van 'niet begrijpen'. Jij mag zelf vinden wat je wilt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46977182
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik geef mijn mening erover. Maar ik beschuldig anderen niet van 'niet begrijpen'. Jij mag zelf vinden wat je wilt.
Jij geeft geen mening. Je stelt feiten. Ik beschuldig anderen niet van 'niet begrijpen'. Ik stel dat het kan zijn dat ik niet goed in uitleggen ben, of dat de andere persoon het niet begrijpt. Als die persoon me dan zegt dat hij het niet begrijpt, dan kan het nog steeds aan mij of aan die persoon liggen.
  Donald Duck held dinsdag 6 maart 2007 @ 15:36:23 #139
46149 __Saviour__
pi_46977310
Het is wel degelijk mijn mening. En mijn mening is net zo min een feit als dat jouw mening het is. Door de zin over niet begrijpen geef je wel degelijk aan dat je blijft denken dat alleen jij gelijk hebt, maar de ander het niet wilt zien.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46977402
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is wel degelijk mijn mening. En mijn mening is net zo min een feit als dat jouw mening het is. Door de zin over niet begrijpen geef je wel degelijk aan dat je blijft denken dat alleen jij gelijk hebt, maar de ander het niet wilt zien.
Volgens mij heb jij netzoveel moeite met het lezen van mijn posts als ik heb met het stellen 'dat de mens gewoon zo is' als mening lezen.
  Donald Duck held dinsdag 6 maart 2007 @ 15:40:46 #141
46149 __Saviour__
pi_46977463
Ja, dat is mijn mening, voor de 2e keer. Ik vind dat het gewoon zo is. IK vind dat. MIJN mening. Het is geen FEIT. Zo, misschien dat het nu duidelijk is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_46977610
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, dat is mijn mening, voor de 2e keer. Ik vind dat het gewoon zo is. IK vind dat. MIJN mening. Het is geen FEIT. Zo, misschien dat het nu duidelijk is.
Als je dat nou zegt vóórdat je iets neerkwakt, is het misschien duidelijk dat je een mening verkondigt, en geen feit. Achteraf is het me helemaal duidelijk, je hebt het nu al een paar keer geroepen.
En als het een mening is, sta jij dan ook open voor andere inzichten, of neem je het aan als vaststaand feit?
  Donald Duck held dinsdag 6 maart 2007 @ 15:48:34 #143
46149 __Saviour__
pi_46977821
Ja goed hoor. Voortaan zal ik overal netjes de goede tag gebruiken: [MENING] De mens staat terecht bovenaan de voedselketen [/MENING]. Is dat duidelijker? Je snapt toch zelf ook wel dat het mijn mening is.
Ik sta in zoverre open dat ik vind dat je recht op je eigen mening natuurlijk. Dat betekent niet dat ik het mee eens hoef te zijn en die mening zal overnemen. In dit geval ben ik het dus duidelijk niet met je eens, hoe vaak je je argumenten ook herhaalt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:49:25 #144
45206 Pietverdriet
pi_46977860
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:44 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Als je dat nou zegt vóórdat je iets neerkwakt, is het misschien duidelijk dat je een mening verkondigt, en geen feit. Achteraf is het me helemaal duidelijk, je hebt het nu al een paar keer geroepen.
En als het een mening is, sta jij dan ook open voor andere inzichten, of neem je het aan als vaststaand feit?
Zeik niet zo, jij doet niet anders
pi_46978086
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja goed hoor. Voortaan zal ik overal netjes de goede tag gebruiken: [MENING] De mens staat terecht bovenaan de voedselketen [/MENING]. Is dat duidelijker? Je snapt toch zelf ook wel dat het mijn mening is.
Ik sta in zoverre open dat ik vind dat je recht op je eigen mening natuurlijk. Dat betekent niet dat ik het mee eens hoef te zijn en die mening zal overnemen. In dit geval ben ik het dus duidelijk niet met je eens, hoe vaak je je argumenten ook herhaalt.
Hoeft ook niet. Maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor mij. Bovendien heb ik alleen maar iets uitgelegd, omdat mij werd gevraagd het te verduidelijken.
pi_46978144
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zeik niet zo, jij doet niet anders
Mijn mening werd afgedaan als onzin, omdat 'blablabla'. Dan stel je dat als feit, niet als mening. Dan zeg je dat je het er niet mee eens bent, of wat dan ook. Ik heb nergens gesteld dat de mening dat alles natuurlijk is, onzin is, alhoewel ik zelf VIND dat er een grens aan het natuurlijke is.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:49:36 #147
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_46980197
@ pagina 3: Zie hier: de top van de voedselketen!
pi_47008752
haha TS je hebt niet echt veel mensen kunnen overtuigen van je standpunt zo te zien
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:15:25 #149
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_47053859
Vroeger moesten we wel beesten of zuivel of eieren eten want anders kregen we te weinig B12 binnen.
Tegenwoordig hebben we pilletjes met uitgeknepen bacterieen (of ongeveer zoiets. Dus voor de B12 hoeven we het niet te doen.
Voor de algehele balans van mineralen enzo hoeven we alleen maar flink gevarieerd te eten, waaronder bendes groente. En dat is zowiezo al gezond.
Blijft er nog de eiwit-valkuil over waar veel vega's in vallen. Want met alleen geen geen vlees eten kom je er niet. Je moet nog steeds genoeg eiwit binnen krijgen en dus extra bonen, eieren, noten en biergist vreten.
Biergist is trouwens tof spul. Dat spul is loaded met eiwitten en je krijgt er nog mooie huid en haren van ook!

Eigenlijk het idee dat vlees moet is altijd al achterhaald geweest. Veel eenvoudiger dan jagen is het om ff in een boom te klimmen of goed te zoeken en dan kun je eieren vinden. Eieren zijn altijd al fantastiische eiwit bronnen geweest die we heel goed kunnen verteren en wat goed opgenomen wordt door het lichaam.
Veel vogels leggen alleen in het voorjaar maar o.a. kippen legden altijd al het hele jaar door. Daarom zijn we zo dol op het houden van kippen. (stop er tafelrestjes in en er komt een stroom van goed voedsel uit)

Vlees moet niet. Vlees kan.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:24:45 #150
45206 Pietverdriet
pi_47054237
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:15 schreef Spacehamster het volgende:
Vroeger moesten we wel beesten of zuivel of eieren eten want anders kregen we te weinig B12 binnen.
Tegenwoordig hebben we pilletjes met uitgeknepen bacterieen (of ongeveer zoiets. Dus voor de B12 hoeven we het niet te doen.
Laatst een onderzoek bekend geworden dat mensen die vitaminepillen slikken een 10 tot 15% hogere sterfteratio hadden dan de controlegroep die dat niet deed, muv vitamine C.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')