Hoi,
Afgelopen woensdag heb ik de sleutel gehad van mijn eerste eigen huis (nou ja, half. Mijn vriendin heeft ook een helft
![]()
) Die dag begonnen met opknappen en spullen halen.
We zijn enkele zaken tegengekomen die de vorige bewoner niet netjes heeft achtergelaten en die wij niet gezien hadden. Ik wilde van jullie horen in hoeverre dat ik dit als verborgen gebreken kan betitelen.
Het gaat om de volgende zaken:
- Een (handmatige bediend) rolluik gaat niet dicht (loopt vast) (reden: naar binnen geduwde reel)
- trap zit los (hierdoor lichte schade aan het plafond, dat laaste was bekend, dat eerste niet)
- Lekkage in de meterput. Een lekkage die al enkele jaren moet hebben gelopen hebben wij gefixed.
- kapotte (board)deur (hier zat een spiegel voor om een gat te verbergen. (ons nooit verteld))
Is dit alles te verhalen via verborgen gebreken? Moet dit via een andere manier? Draai ik er zelf voor op (vooral de trap zorgt voor hoge kosten, aangezien we die zullen gaan vervangen hierdoor...)
bedankt voor de response