abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:46:09 #101
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_47105527
Karin, hier had ik er ook eentje die het na een halve fles gezien heeft, even bijsliep en dan wel weer een slokje lustte. Ik heb er maar gewoon aan toegegeven en het ging na een bepaalde tijd vanzelf over. Hoelang weet ik niet meer, ineens realiseer je je dat de fles leeg gaat. Een goede tip is inderdaad even kijken of de dop niet te strak op de fles zit, dat kan echt heel veel schelen. Succes met je kleine frummel...
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:47:37 #102
103793 kozakken
Living the life
pi_47105581
Spannend he Karin.
Om de drie uur is prima hoor. Probeer anders eens gewoon eens te kijken hoeveel ze 'mag' en hoeveel ze in totaal 'haalt'. (Lijstje ophangen en tijd van flesje noteren + hoeveelheid gedronken).
En net zoals Belana al zegt: let op haar alertheid en plasluiers.
Als je het niet vertrouwd kun je ook altijd de verloskundige nog bellen. Met zo'n klein popje kunnen ze je vast nog wel wat extra advies geven. (en als je het echt niet vertrouwd mss zelfs nog wel wat extra kraamzorg ivm voeding. bv. paar uurtjes per dag. Zij mogen nl indicatie hiervoor afgeven)

Vertrouw op je eigen intuitie. Niet op die van moeders aan telefoons, vriendinnen die je onzeker maken of fokkers! die je op het verkeerde been zetten
Meike is jullie kleintje en je bent haar gewoonweg nog maar net aan het leren kennen.

Oh en nog extra tip nav Sugars goede tips: halverwege luier verschonen

Sterkte met alles
pi_47105609
Dat hebben we hier in het begin ook gehad, idd wat Sugar zegt wakker maken en proberen verder te laten drinken. Klinkt zielig, maar ze moeten natuurlijk wel goed groeien
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:22:03 #104
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47106773
Karin, wat de andere dames zeggen.
(had ik je trouwens al gefeliciteerd eigenlijk? Nee? Gefeliciteerd! )

Toch vandaag nog even met het verhaal van Cas bij de dokter geweest.
moesten daar halsoverkop heen, omdat Léon een gat in zijn kop had gevallen. Viel uiteindelijk mee, maar genoeg te doen dus hier vandaag. Mooie gelegenheid om nog eens te informeren naar het hoe en waarom van het voorschrijven van de hormonenzalf voor Cas.
Gezien de grote plekken zou het ons tubes Lanette kosten, zonder dat de eczeem echt zou verdwijnen. Deze zalf zou de ergste plekken 'verzachten', waarna het evt weer bij te houden zijn met Lanette. En dan maar hopen dat hij er uiteindelijk overheen groeit. Moest me niet zo blind staren op de bijsluiter. Gewoon proberen en mocht er toch bijwerkingen optreden, dan direct contact opnemen.
En zoals ik al dacht, de hypo-allergene flesvoeding is overbodig. Cas had bij de gewone voeding geen last van krampjes of iets dergelijks, dus die h.a. voeding haalt ook niets uit voor het eczeem. Nou ja, we maken dit pak op en gaan dan gewoon weer over op de gewone voeding. Als het niet nodig is, is het gewoon niet nodig.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:28:21 #105
24188 Belana
kloon van belana
pi_47106984
Karin, wat de dames zeggen dan iid als ze nog om de 3 uur moet. wakker houden. maar dat kan heel lastig zijn. genoeg tips gegeven denk ik, de belangrijkste is idd je intuitie volgen. als je het niet vertrouwd, vk bellen! dat mocht hier dag en nacht en deed ik ook. sterkte!

Zie jwel dutch, dat dacht ik al hoor van de allergene voeding! nou, gelukkig maar, want het scheelt ook een hoop geld! en dus idd wat ik al zei, over dat ergste ervan af halen met die zalf en dan weer lanette dat moet snel beter gaan dan. ik heb het idee dat Ezra er al een beeeetje overheen groeit toch. moet wel blijven smeren, maar het is lang zo erg niet meer. succes!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:40:10 #106
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_47107454
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:37 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meike mag nog niet om de 4 uur, omdat ze nog zo klein is, en ze komt ook echt om de drie uur.....
Echt vervelend hoor dit, maakt je best onzeker....
Ik spring even in....

Zoals hier boven al is aangegeven, de dop iets losser draaien zodat de voeding makkelijker uit de speen komt, je kan een andere speen met een wat groter gaatje halen. Verder inderdaad wakker houden, dat kan ook door met een koud washandje langs de voetjes te gaan. Klink gemeen en is het ook wel een beetje, maar als ze echt te weinig drinkt moet je wel.

Waar je vooral op moet letten zijn haar luiers. Plast en poept ze goed? Plassen is het belangrijkste, elke luier moet nat zijn, daaraan kan je ook zien of ze genoeg vocht binnen krijgt. Verder kan je bij de thuiszorg een weegschaal huren, al zou ik dat niet te snel doen. Dat kan je namelijk ook onzeker maken. Het ene kind groeit nu eenmaal sneller dan het andere.

Als je echt twijfelt mag je de verloskundige gewoon bellen, althans, dat was zo toen ik mijn jongens net had. Tot de nacontrole heeft ze nog een stukje zorg

Succes!!

Edit: typefout

[ Bericht 1% gewijzigd door Diesz op 09-03-2007 22:11:34 ]
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:23:02 #107
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47109107
Ik breek nog even in, alle goede tips zijn toch al gegeven

Hoe heet dat middeltje dat verzachtend helpt bij het doorkomen van tandjes? Dan haal ik dat alvast in huis morgen. Dat spul dat je dus op het tandvlees smeert.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 22:24:08 #108
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47109159
Chamodent of Dentinox.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_47109193
dentinox smeer je heel gericht op het gedeelte van het tandvlees waarvan je vermoedt dat het pijnlijk is. chamodent zijn druppeltjes die meer algemeen werken. (handiger als het je niet toegestaan wordt om in 't mondje te kijken).
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:09:20 #110
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47111005
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 22:24 schreef bixister het volgende:
dentinox smeer je heel gericht op het gedeelte van het tandvlees waarvan je vermoedt dat het pijnlijk is. chamodent zijn druppeltjes die meer algemeen werken. (handiger als het je niet toegestaan wordt om in 't mondje te kijken).
Herkenbaar....
Maar bedankt... dan ga ik morgen eventjes kijken

Snif.... hij wordt al zo groot....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47111475
Dutchie, als hij gewone flesvoeding heeft gehad werkt hypoallergene fv niet meer, dat werkt nl alleen preventief. Dan zou je een voeding voor allergische kinderen moeten proberen.
Maar hopelijk idd niet nodig
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:27:49 #112
103793 kozakken
Living the life
pi_47111713
Fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt dutsj. Heb je in ieder geval de dokter zelf gesproken.

..
wacht even..
..

EEN GAT IN ZIJN HOOFD??? ah....
pi_47112373
Zo... na al het negatieve beschreven te hebben in het bv-topic rond Tinka's drink- en slaapgewoontes, nu ook ff de positieve berichten!
Ze is zo lieffffffff, kan zo heerlijk schateren! Vooral als ze Randy's haar te pakken krijgt als ze in haar eetstoel zit en hij voorbij loopt! Of als haar grote broer met haar knuffelt of haar eens op een leuke manier kliert! En wat weet ze zich al goed te weren als hij iets doet wat haar niet zint: er staat hem nog wat te wachten als ze groter is en hij blijft haar zo behandelen als hij nu doet! (Randy wordt steeds jaloerzer en duwt haar regelmatig omver of pakt haar spullen af.) En wat stapt ze al dapper langs de tafel of 'hangt' relaxed met 1 handje vast in de box! En wat vind ik het stiekem leuk dat ze zo verschrikkelijk mamagek is! Pfff... wat ben ik dol op mijn moppie!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 09:36:58 #114
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47117833
Even bijgelezen.

Cattie, dat gaat de goede kant op 's nachts! Wat fijn! Dáárom klapt Ive natuurlijk zo veel! Applaus!!

Eczeemgedoetjes. Dutch, bij Cas was het toch begonnen nadat jij met de BV gestopt was? Thies heeft ook al een poosje wat nare plekken (krijgt nog volledig BV). Ik smeer nu nog met Bepanthen. Dinsdag met CB eens overleggen over die Lanette.

En Maud spuugt niet meer? Wat goed Chaca!
Owlet, hangt de mantra al boven je bed? Sterkte ermee...
En Ezra op handen en voeten?

Hoe is het met Storm en zijn waterpokken? En had Anna ze nou ook begreep ik?

Wij gaan het slaapgedrag van Thies aanpakken. 's Nachts 4á5x wakker en alleen maar de borst willen is niet meer vol te houden. Heb vannacht met een slaappil kunnen bijtanken en daar ben ik zo immens blij mee!
Thies kwam overigens wél twee keer voor een flinke fles (1x 180, 1x 100cc). Maar dit verhaal hou ik verder in het BVtopic, om niet alles door elkaar te laten lopen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 09:37:51 #115
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47117838
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 23:46 schreef Mammietje het volgende:
En wat vind ik het stiekem leuk dat ze zo verschrikkelijk mamagek is!
Daar betaal je dan ook een hoge prijs voor he....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 13:31:26 #116
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47122179
Knap dat je het slapen gaat aanpakken, Moonah. En broodnodig ook, he?

Storm heeft maar héél weinig waterpokken gekregen, gelukkig. Zijn zus had het toen ook zo licht, echt 10 of 15 pokjes over het hele lijf. Dus dat is weer klaar.

Hij eet echt als een bootwerker: een heel potje fruit en een heel potje 'maaltijd' (die grotere 6-maandenpotjes dus). Echt goed, want hij moet de flessen dus ook minderen nu. We hebben de afgelopen 3 nachten geen nachtfles gegeven. De eerste twee nachten heeft hij werkelijk waar van 2 tot 4 's nachts gegild, gekrijst, gedrift en gegift. Verschrikkelijk was het. En vannacht werkte het gewoon dat we af en toe een speentje gaven. Dan sliep ie weer door. Hopelijk vanaf nu dus zo, want dat krijsen (twee uur lang echt!) is zo vreselijk frustrerend.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 14:14:37 #117
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47123143
oeh sugar, weinig waterpokjes kán betekenen dat het nog een keertje terugkomt.
al hoop ik dat natuurlijk niet voor kleine storm

wat leuk dat ie al zo lekker eet zeg
Wel naar dat ie 's nachts zonder nachtvoeding nog ontevreden is. maar goed dat het speentje afgelopen nacht heeft gewerkt!
Als ie zou blijven krijsen zou ik toch een flesje maken. voor de algemene nachtrust
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 10 maart 2007 @ 14:21:11 #118
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47123288
Nee, pinquit! Want dat deden we dus al en dat willen we juist afleren echt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 15:29:19 #119
108648 cattie
lieve moeder
pi_47124886
Sugar, misschien heb ik het gemist hoor, maar waarom wil je Storm van de nachtvoeding afhebben? Mijn idee is namelijk dat als hij zo'n scene schopt, hij het nog wel nodig zal hebben.
Ive krijgt sinds een paar dagen ook geen nachtvoeding meer. Hij wordt nog wel op de vaste tijd wakker, maar als ik hem dan even weer goed instop slaapt hij zo weer in. Dus blijkbaar had hij die nachtvoeding niet meer nodig en was het alleen gewenning.
pi_47126505
Goh wat veel tips! Goed zeg!

We zijn al bezig met haar tussendoor te verschonen, maar soms slaapt ze daar ook dwars doorheen. Of ik geef daarna de fles weer en ze drukt hem er net zo hard weer uit.

Maar.....
We hebben gister nog een nieuwe fles gekocht, de S fles van Difrax, en ze heeft vannacht 2 keer de fles leeggedronken en vandaag overdag ook al 2 keer.
Dus misschien hebben we nu de oplossing?????
Dat zou erg erg erg fijn zijn!!!! Ze slaapt nu ook langer door, ze kwam steeds een uur na de voeding weer omdat ze dan honger had, maar dat gaat nu ook goed!
(ik durf het bijna niet te zeggen......afkloppen!)

Dinsdag komt de wijkverpleegkundige, zal me benieuwen.....

En wat hier ook al werd gezegd, je moet zo'n kleintje ook leren kennen natuurlijk....
Maar het komt allemaal goed.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 10 maart 2007 @ 17:22:03 #121
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47127861
Karin, fijn dat de Difrax werkt! (dat is toch zo'n bocht-fles? en dan niet bocht als in het brabantse bocht he!)

Sugar, wat eet Storm goed zeg! Leuk!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 10 maart 2007 @ 19:02:43 #122
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47130639
Cattie, we willen die fles niet meer, omdat hij ook met fles geen echte nacht maakt. Hij is gewoon heel vaak om 4 of 5 uur alweer wakker 's ochtends. En hij hoeft die fles gewoon niet meer eigenlijk (volgens leeftijd, gewicht, lalala-boekjes). Ik denk ook dat het gewenning was en hij werd gewoon echt driftig van de verandering (denk ik, denk ik). In elk geval ging het vannacht dus zonder huilen goed, gelukkig. Voor mijn gevoel klopt het heel erg dat we het hem nu afleren, we waren er te makkelijk in geworden, waardoor we de fles er langer inhielden dan voor hem nodig, denk ik.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 20:05:22 #123
108648 cattie
lieve moeder
pi_47132591
Oke, dan snap ik het. Storm is natuurlijk ook alweer 6 maanden! Wat gaat dat snel! Gelukkig dat het afgelopen nacht zonder huilen ging. Storm is zo te horen wel een temperamentvol mannetje! Succes en sterkte voor vannacht!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 22:15:06 #124
24188 Belana
kloon van belana
pi_47137502
hier meld zich grieperige mama. wat een rotgriep zeg.
Sugar, wat goed dat jullie dat dan hebben volgehouden met Storm Ezra heeft dus ook een gewoontefles om een uur of 3/4/5 Ik vind het stoer dat jullie er zo vanaf komen, ik kan dat dan weer niet he.
wel tandjesnieuws vandaag zagen we 2 stuks onderin doorgekomen
stormy waters...
sailin'
pi_47138474
Sugar, wat goed dat het lijkt te lukken, zeg!!! Hier moet er ook eentje de les gelezen worden wb de nachtvoeding Ook gewoonte, maar aangezien we Amber niet wakker willen maken, houden we hem er nog maar even in. Ik heb het idee dat Iris voornamelijk voor de gezelligheid komt, want ze neemt 2 slokken en dan slaapt ze alweer, gezellig tussen mama en papa in
Ik heb haar al gewaarschuwd, dat als we straks een "echt" huis (en zij dus een eigen kamer) hebben dat ze dan de pineut is

En zojuist hebben we haar bedje maar op de laagste stand gezet, want ze is wel een klimgeit hoor Nog even en ze gaat zelf zitten denken we. En het is zo een knuffelkont
En gelukkig nog geen tandjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')