abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:06:31 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_47055930
Dutchie, heet het hydrocortison? Dat is er een uit de groep zwakwerkende hormoon-zalven. Wordt vaak gegeven aan baby's met eczeem. Ik weet natuurlijk niet hoe erg het is bij Cas, maar voor de bijwerkingen hoef je i.p. echt niet bang te zijn. Ze schrijven in zo'n bijsluiter echt alles wat maar enigzins ooit is gebeurd, he. Als je je houdt aan de voorschriften (hoe vaak per dag, hoe lang achter elkaar) en dun smeert, kan er echt (haast) niks gebeuren
ik zie dat ik zelf al slagen om de arm houd. als arts in opleiding doe je dat blijkbaar al, jezelf indekken, en alles kan, maar het meeste gebeurt nooit

Goed, wat je moet doen? Wat je wil Als met de Lanette alleen de eczeem nog niet goed onder controle was, zou ik dit eens proberen. Anders terugbrengen naar de apotheek op het moment dat je het recept voor de Lanette op zak hebt, en er dus toch moet zijn
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:07:50 #77
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47055983
Niet smeren hoor dutch!
Ik heb het zelf ooit gekregen toen ik nog klein was, van een vervangende huisarts. het werkte als een tierelier, maar toen we bij onze eigen HA kwamen zei die dat hij dat wel snapte! hij heeft gezegd dat we het niet meer moeten gebruiken. Als je zelf al een naar gevoel bij de bijsluiter hebt, dan moet je daar op vertrouwen.
Ik weet niet wat verdere bijwerkingen van deze zalf zijn, maar ik vind dat je nooit met hormonen moet gaan smeren bij kindjes in de groei. En ik geloof dat je huid er dun van wordt.

Ook is eczeem voor een deel bij de psychische kant neer te leggen. Het is een reactie van binnenuit en als je die gaat onderdrukken kan je astmaverschijnselen krijgen.
Ik weet niet of je hormoonzalf onderdrukking kan noemen, denk het niet hoor, maar dat gevoel heb ik dan weer
een zalf zoals lanette maakt de huid rustig en dat is wat je nodig hebt. Iets dat de roodheid en de jeuk weghaalt (en de droogheid als die er is)

toch vind ik het gek dat een arts bij een baby hormoonzalf geeft. domme dokter.
ik zou toch even bellen ofzo, om te vragen om alsnog een recept voor lanettevaseline, en als je die niet krijgt kan je het zelf toch nog kopen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:10:32 #78
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47056110
ook kan je toch eens vragen naar parfenac, ook al zijn er verschillende meningen over.
Mijn kinderarts vertelde me dat een collega van haar het ook bij de kinderen gebruikte en dat het zo goed hielp! bij ons werkt het ook perfect, maar soms hoor je dat het uit de handel genomen is enzo
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:10:47 #79
108648 cattie
lieve moeder
pi_47056128
Owlet, het is vast maar een faaase! Wel een vermoeiende. Sterkte!

Wat fijn dat Maud niet meer spuugt! Ik vond het 's nachts ook wel gezellig met Ive, maar doorslapen vind ik nu zo langzamerhand toch wel fijner, dan ben ik zelf ook gezelliger!

Dutchie, wat lastig zeg. Ten eerste wat vervelend dat Cas nog zoveel last van eczeem heeft, ten tweede dat de communicatie met de arts verkeerd ging. Als ik jou was, zou ik toch even de arts bellen en het uitleggen.
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:11:49 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_47056170
op zich geven wel meer artsen zwak hormoonzalf en als de eczeem heel erg is kan je er het ergste mee weg krijgen endaarna weer overgaan op de lanette. hij schrijft het echt niet zomaar voor hoor. maar als je het niet nodig vind omdat de lanette op zich goed werkt moet je nog even terug gaan. ik gebruik nu ook lanette. de repair heeft het hele erge ervan af gehaald en nu smeer ik met de lanette en het is zoveel rustiger. gebruik het zelf ook nu.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:14:00 #81
24188 Belana
kloon van belana
pi_47056268
ow en cattie, wat een goed nieuws! tja, die gewoontes he.... Ezra heeft dat dus ook wel. maar we komen er wel hoor. En Ronja in de plak aan mama fase het is ook wel weer heel lief
stormy waters...
sailin'
pi_47057516
pinquit ik heb dat parfenac 1x geprobeerd en hier was het echt een drama. een verveelvoudiging van de uitslag, heel sneu. dus zo onschuldig is dat spul volgens mij niet. mijn huisarts heeft bij anna dus ook hormoonzalf voorgeschreven en zei dat mensen soms juist ook TE huiverig zijn daarvoor. het kan veel ellende voorkomen als je daar tijdig mee smeert.
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:01:50 #83
108648 cattie
lieve moeder
pi_47058229
Ive klapt in zijn handjes! En ik heb er ook nog een filmpje van kunnen maken ook!
Ik belde blij mijn man om het hem te vertellen, zijn reactie: Oh, kon hij dat dan nog niet?
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:16:15 #84
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47058804
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:06 schreef Lemijn het volgende:
Dutchie, heet het hydrocortison?
Ja, dat klinkt me wel bekend in de oren. Ik zal vanavond nog eens kijken.
Het is ook speciaal voor hem samengesteld, dus ik geloof ook niet dat de arts dit 'zomaar' voorschrijft.

Ik merk wel dat ik ms iets te 'wantrouwend' tegen alles waar maar hormonen in voorkomt sta. Waarom eigenlijk geen idee. Misschien het idee dat je met de interne huishouding aan het klooien gaat, alsof je het lijf voor de gek houdt ofzo. Maar ik zie al dat er overwegend positieve geluiden klinken hierover.
Ik ga morgen toch voor de zekerheid nog bellen met de arts. Hij heeft Cas gezien en weet zelf het best waarom hij dit nu voorgeschreven heeft i.p.v. recept voor Lanette. Dan wachten we gewoon nog een dagje.

Ja dat van die Parfenac had ik al een keer gelezen Bix. Ik ben ook geen type dat zomaar van alles gaat smeren op dat huidje. (goh zou het? )
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:27:48 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_47061415
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:16 schreef dutchie het volgende:
Ja, dat klinkt me wel bekend in de oren. Ik zal vanavond nog eens kijken.
Het is ook speciaal voor hem samengesteld, dus ik geloof ook niet dat de arts dit 'zomaar' voorschrijft.

Ik merk wel dat ik ms iets te 'wantrouwend' tegen alles waar maar hormonen in voorkomt sta. Waarom eigenlijk geen idee. Misschien het idee dat je met de interne huishouding aan het klooien gaat, alsof je het lijf voor de gek houdt ofzo. Maar ik zie al dat er overwegend positieve geluiden klinken hierover.
Ik ga morgen toch voor de zekerheid nog bellen met de arts. Hij heeft Cas gezien en weet zelf het best waarom hij dit nu voorgeschreven heeft i.p.v. recept voor Lanette. Dan wachten we gewoon nog een dagje.
Ik snap wel dat het eng klinkt, hoor. Hormonen smeren terwijl die dingen bedoeld zijn om allemaal delicate processen in je lichaam te regelen. Maar je smeert het alleen maar op de huid he, en dat moet je wel heel lang en veel doen om het invloed te laten hebben op processen in je lichaam. Het doet wel wat op je huid ja, maar dat wil je ook!

De dermatoloog schrijft heel vaak dit soort dingen voor. Ook bij baby's, bij alle leeftijden eigenlijk. En heeft speciale foldertjes over hormonen en in hoeverre dat schadelijk is. Deelde hij bij bosjes uit. En zelfs een moeder van een 18-jarige jongen flipte nog door: 'hormonen? dat moet je niet smeren hoor! niet doen! bah! je verpest je huid voor altijd!' En die jongen kreeg het voor iets onaantrekkelijks op zn gezicht en keek heel verscheurd en sip...

Maar goed, dat is misschien offtopic. Morgen bellen is een goed idee. Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt. En dagje wachten maakt natuurlijk niks uit
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:46:22 #86
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47061965
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 16:44 schreef bixister het volgende:
pinquit ik heb dat parfenac 1x geprobeerd en hier was het echt een drama. een verveelvoudiging van de uitslag, heel sneu. dus zo onschuldig is dat spul volgens mij niet.
Ja elke huid is anders en je blijft proberen met eczeem. maar elk zalfje tegen eczeem kan het verergeren.
Wat naar dat het bij anna zoveel slechter werd! heb je nu iets 'dagelijks' gevonden dat helpt?

[ Bericht 22% gewijzigd door pinquit op 08-03-2007 18:56:51 ]
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:48:09 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47062007
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:01 schreef cattie het volgende:
Ive klapt in zijn handjes! En ik heb er ook nog een filmpje van kunnen maken ook!
Ik belde blij mijn man om het hem te vertellen, zijn reactie: Oh, kon hij dat dan nog niet?
hier hadden we vaak.. oh maar dat wist ik al.. ja OEN zeg dat dan

stata ie in filpmjes topic ?

owlet het is een faaaaaaasee

en dutchie als je het niet vertrouwd gewoon zelf even navragen bij de huisarts

en ezra lekker binkie ( knipoog van arwen erbij )
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:54:09 #88
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47062209
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:27 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik snap wel dat het eng klinkt, hoor. Hormonen smeren terwijl die dingen bedoeld zijn om allemaal delicate processen in je lichaam te regelen. Maar je smeert het alleen maar op de huid he, en dat moet je wel heel lang en veel doen om het invloed te laten hebben op processen in je lichaam. Het doet wel wat op je huid ja, maar dat wil je ook!
Maar het kan wél in de moedermelk komen en je mag het ook niet tijdens je zwangerschap gebruiken.
Kan het dan niet dat je door het smeren van de zalf meer cortisol in je lichaam krijgt?
  donderdag 8 maart 2007 @ 19:40:41 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_47063951
mij werd laatst verteld dat parfenac uit de handel gehaald ging worden vanwege de vele bijwerkingen. de arts van het cb vertelde dat.

vandaag heb ik de hele dag met Ezra samen op bed doorgebracht. Ezra was gisteren ziek, flinke koorts en ik eigenlijk ook, maar ik was op mijn werk en redde het met paracetamol. Vandaag niet, vandaag was echt beroerd. Met Ezra ging het gelukig wel weer, die had een feestje vandaag. Ik dacht lekker met hem mee te kunnen slapen, maar hij heeft maar hooguit 3 kwartier geslapen

Vandaag op bed was hij wel de hele tijd aanstalten aan het maken om op zijn knietjes te komen en dan zo heen en weer wiegen. hij wil toch wel graag gaan kruipen geloof ik
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:04:26 #90
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47064989
Ezra....lekker oefenen. Fleur deed dat ook en even later was het zo ver. Toen wilde ze perse de stofzuiger van dichtbij bekijken....
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:55:30 #91
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47067259
Kendahl is vandaag op de achtste acht maanden oud Time flies! Maar wel stoer, die kleine grote vent
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 11:50:32 #92
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47086254
Jippie Kendahl. Wat gaat de tijd snel zeg...
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:58:37 #93
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47090365
Het gaat idd vlug allemaal! Aan de ene kant wil je dat ze groeien en aan de andere kant mis je het kleine zo vlug!

Cattie goed hoor van Ive!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 9 maart 2007 @ 19:44:33 #94
108648 cattie
lieve moeder
pi_47103205
Kendahl wordt ook al zo'n grote vent!
Ive is erg blij met zijn nieuwe "kunstje", hij klapt nu de hele dag door!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 19:51:57 #95
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47103468
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:58 schreef PM-girl het volgende:
Het gaat idd vlug allemaal! Aan de ene kant wil je dat ze groeien en aan de andere kant mis je het kleine zo vlug!

Cattie goed hoor van Ive!
Ja
Ik kan wel merken dat hij ouder wordt. Hij wordt bijdehanter en handiger. En ik kan zó om hem lachen af en toe. Hij zit nu net aan mijn touwtje te plukken ( van mijn vest ). Vervolgens laat hij los en dan echt zo verbaasd kijken en zoekend van: 'hee, net had ik hier toch echt een touwtje'.
En hij ligt helemaal in een deuk wanneer we een woord heel duidelijk en hard zeggen.
Kendahl
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47104231
Leuk om te lezen PV
pi_47104366
hoi hoi

I need some advice.....

Meike is nu 9 dagen oud, en we maken ons een beetje zorgen over haar drinken.
Ze mag eigenlijk 100 cc drinken per 3 uur. We bieden haar elke 3 uur melk aan, maar
ze drinkt heel vaak maar 50 cc en dan valt ze in slaap.
Vaak komt ze na een uurtje weer.....met honger. Dan maken we vaak nog maar wat klaar, want ze krijgt toch anders niet genoeg binnen.
We zijn al bezig met andere flessen/spenen, maar dat helpt nog niet.
Ze is best wel klein, 6 pond, het kost haar blijkbaar een heleboel energie om te drinken.
Snachts mag er 5 uur tussen de voedingen zitten, maar dat redt ze niet, dan meldt ze zich na een uurtje of 3 wel weer.

Wie weet wat we het beste kunnen doen? Ik heb hier geen weegschaal, maar ze moet wel groeien natuurlijk....en als ze steeds te weinig drinkt dan weet ik niet of ze wel goed groeit
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:35:08 #98
24188 Belana
kloon van belana
pi_47105127
na 10 dagen mag er toch 4 uur tussen zitten? 6 voedingen per etmaal? misschien dat dat al beter gaat, een beetje haar eigen tempo laten bepalen nu met een max van 4 uur ertussen?
moeilijk hoor dat begin, hadden kozakken en ik ook last van. verder opletten of ze genoeg plasluiers heeft en goed alleert is als ze wakker is. sterkte ermee en als je twijfelt altijd de vk bellen, daar zijn ze voor de eerste 6 weken
stormy waters...
sailin'
pi_47105214
Meike mag nog niet om de 4 uur, omdat ze nog zo klein is, en ze komt ook echt om de drie uur.....
Echt vervelend hoor dit, maakt je best onzeker....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:41:38 #100
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47105360
Draai je de dop heel strak op de fles? Draai die dan eens een stukje losser, zodat hij makkelijker 'loopt'.

En vaak moet je zulke kleine babies ook heel erg actief wakker houden tijdens borst of fles (in jouw geval). Dus kietelen onder de voetjes, een broekje uittrekken (kou!), kletsen, wiebelen, kriebelen...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')