abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46955696
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Marokko hoort geografisch gezien nog meer bij Europa dan Turkije. Toch hoop ik dat Marokko intelligent blijft en verre van de Europese normen en waarden, ideologiën e.d. blijven.

²
Ik zou zeggen, pak een kaart erbij en maak alle Europese landen geel en niet Europese landen zwart. Wat klopt er niet aan t plaatje als we Marokko ook geel kleuren?
pi_46955725
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:34 schreef Litpho het volgende:

[..]

Had je niet met dit argument kunnen komen voor Bush verkozen werd?
ehm... blaat?
pi_46955763
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:05 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, pak een kaart erbij en maak alle Europese landen geel en niet Europese landen zwart. Wat klopt er niet aan t plaatje als we Marokko ook geel kleuren?
Stel we kleuren alleen Europa geel, wat klopt er niet aan het plaatje als we dan naar Afrika kijken en we daar twee gele inhammen zien?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46955799
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Stel we kleuren alleen Europa geel, wat klopt er niet aan het plaatje als we dan naar Afrika kijken en we daar twee gele inhammen zien?
De zoominstelling. Zo groot zijn die enclaves niet .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46955876
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

De zoominstelling. Zo groot zijn die enclaves niet .
Tja, enclaves zijn enclaves.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 5 maart 2007 @ 21:41:01 #106
60783 Europeaan
The Protector of Europe!
pi_46957207
Marokko wordt niet lid van de EU. Het krijgt alleen een speciale partnerschap. Net als alle omringende landen van EU dat zullen krijgen. Maar Turkije die zal als het goed is wel bij de EU horen als ze dat willen
Eenheid in verscheidenheid 1. Elke poging die mislukt, vergroot de kans op succes 2. " EUROPA VINDT ALTIJD EEN OPLOSSING of het een goede of een mooie is dat is een 2e, maar EUROPA VINDT EEN OPLOSSING simpelweg omdat het moet"
  maandag 5 maart 2007 @ 21:52:28 #107
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_46957709
Ja, "we"/eu hebben ook al immigratiekantoren in Mali
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_46962647
quote:

[..]

Wow, jouw logica astonishes me.
pi_46963975
quote:

[..]

Dan kan Zuid-Amerika er ook bij. Immers, Frans Guyana is een provincie van Frankrijk. Oja, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland hebben ook nog de Britse koningin. Rusland en Turkije zijn ook Europees. China grenst ook weer aan Rusland, China grenst dus aan Europa, dus China kan er ook bij. In de koloniale tijd was vrijwel de hele wereld in bezit van Europa, dus die kunnen ook bij de EU. Zie hier de volgende uitbreidingsronde:

pi_46966515
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:16 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Wow, jouw logica astonishes me.
Geografisch gezien klopt Europa gewoon niet. Als je ergens tegen bent, geef dan een valide argument. Het geografische argument is verworpen sinds er besprekingen zijn met Turkije. Een land waavan slechts 5% in Europa ligt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46966627
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 01:28 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Dan kan Zuid-Amerika er ook bij. Immers, Frans Guyana is een provincie van Frankrijk. Oja, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland hebben ook nog de Britse koningin. Rusland en Turkije zijn ook Europees. China grenst ook weer aan Rusland, China grenst dus aan Europa, dus China kan er ook bij. In de koloniale tijd was vrijwel de hele wereld in bezit van Europa, dus die kunnen ook bij de EU. Zie hier de volgende uitbreidingsronde:

[afbeelding]
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Ten eerste heb ik het over nu en niet 5 eeuwen geleden, ten tweede wil ik juist niet dat Marokko erbij komt en verwerp ik slechts de argumenten die de vorige user gebruikte en ten derde gebruik jij nu ook het geografische argument, terwijl dat nu nou de meest dunne lijn is van Europa. Hadden wij 30 jaar geleden ons kunnen voorstellen dat de Oostblok-landen erbij zouden komen? Of dat er besprekingen zouden zijn met Turkije, een land wat 95% in Azie ligt?

Het is een beetje een vreemd voorbeeld, maar het "Eurovisie" songfestival is van oorsprong ook een "europese aangelegenheid". Daar hebben praktisch alle landen waar we het over hebben (Rusland, Turkije, Marokko) ook aan gedaan. Er is gewoon een hevige internationalisering aan de gang en dan is het geografische argument echt het meest slechte argument wat je kan aanhalen. Ik toon nu aan dat "de Europese Unie" IN afrika ligt.....
Allah Al Watan Al Malik
pi_46966690
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Geografisch gezien klopt Europa gewoon niet. Als je ergens tegen bent, geef dan een valide argument. Het geografische argument is verworpen sinds er besprekingen zijn met Turkije. Een land waavan slechts 5% in Europa ligt.
Argument pour France: Gibraltar ligt in Europa
pi_46966744
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Ten eerste heb ik het over nu en niet 5 eeuwen geleden, ten tweede wil ik juist niet dat Marokko erbij komt en verwerp ik slechts de argumenten die de vorige user gebruikte en ten derde gebruik jij nu ook het geografische argument, terwijl dat nu nou de meest dunne lijn is van Europa. Hadden wij 30 jaar geleden ons kunnen voorstellen dat de Oostblok-landen erbij zouden komen? Of dat er besprekingen zouden zijn met Turkije, een land wat 95% in Azie ligt?

Het is een beetje een vreemd voorbeeld, maar het "Eurovisie" songfestival is van oorsprong ook een "europese aangelegenheid". Daar hebben praktisch alle landen waar we het over hebben (Rusland, Turkije, Marokko) ook aan gedaan. Er is gewoon een hevige internationalisering aan de gang en dan is het geografische argument echt het meest slechte argument wat je kan aanhalen. Ik toon nu aan dat "de Europese Unie" IN afrika ligt.....
Mijn voorbeeld sloeg op "Marokko grenst aan Ceuta en Melilla dus het is Europees". Dat is onzinnig natuurlijk. Het geografische argument is sowieso onzinnig, aangezien het om een politieke, culturele en economische samenwerking gaat. Het belangrijkste is dus om vanuit die velden een eensgezinde visie te kunnen krijgen, anders is samenwerking vrijwel onmogelijk.

Het Eurovisie songfestival heeft verder niks met de EU te maken. Is een onzinnig liedjesfeest, een televisieprogramma net als Idols. Verder was het wel logisch dat Oost-Europa toe zou treden tot de EU hoor. De EG zette zich al in 1975 in voor Mensenrechten in Oost-Europa om een Europese identiteit te kunnen maken waarin mensenrechten o.a. voorop staan. Ondanks dat Oost-Europa het toen nog niet zo nauw hield daarmee.

[ Bericht 6% gewijzigd door Athlon_2o0o op 06-03-2007 10:17:23 ]
pi_46966768
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:54 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Mijn voorbeeld sloeg op "Marokko grenst aan Ceuta en Melilla dus het is Europees".
Dat zei ik dus niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46966800
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zei ik dus niet.
Nee, het sloeg ook niet alleen op jou. Ik combineerde alle gebruikte argumenten even (van, Marokko was ooit Europa omdat het bij het Romeinse rijk hoorde, het grenst aan Europa, etc etc...)
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:08:27 #116
167723 sanni
Acima de seu
pi_46971961
Geen Marokko erbij. Ik doe liever 100x zaken met de Turken
pi_46972070
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:08 schreef sanni het volgende:
Geen Marokko erbij. Ik doe liever 100x zaken met de Turken
Stoer man
Allah Al Watan Al Malik
pi_46973301
Waarom is de geografische reden een niet valide reden om Marokko de toegang tot de EU te ontzeggen omdat het namelijk in Afrika ligt. Marokko ligt toch in Afrika?

Welke waarde heeft het woord EU dan nog. Noem het dan MU. Mondiale Unie.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:22:19 #119
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_46974539
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:33 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.ode.nl/news.php?nID=1022&...8e0b65b9c0d506

Marokko is de enige land van het Arabische wereld die een snel tempo maakt met verwestering.
Marokko past op die weg echt bij EU.

Marokko grenst ook aan Europa . Zie de spaanse enclaves en de straat van Gibrallatar.
turkije vergeet je maar even
Die zitten al 40 jaar op het niveau maar het lukt ze niet om de laatste drempels te nemen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2007 @ 15:59:24 #120
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46978269
Toen ik de topictitel zag moest ik maar 1 ding denken: 'hebben we niet genoeg probleemlanden op de verlanglijst staan?". De turken willen al met hun binnenlandse rotzooi en de schijn van 'we zijn westers'. Al die oost europese landen vragen ook al erg veel investering met de vraag of en wanneer ze netto wat op gaan brengen. Nee, laten we eerst het europa wat er is eens op de rails krijgen, en dan pas andere landen overwegen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:03:00 #121
168505 sammienl
Spice Boy
pi_46978421
Breaking news soon It's raining Marokkanen
Girl Power Forever yoehoe
pi_46978512
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hadden wij 30 jaar geleden ons kunnen voorstellen dat de Oostblok-landen erbij zouden komen?

Hadden we 30 jaar terug al gehoord van de EU? Stel dat we dat hadden dan waren de Oostbloklanden een heel logische keus geweest daar ze slechts 30 jaar terug van ons afgescheiden waren.

Of dat er besprekingen zouden zijn met Turkije, een land wat 95% in Azie ligt?

Tuurlijk wel, Turkije vaart al decennia een Westerse koers, besprekingen zijn altijd mogelijk en 5% is toch wel heel wat meer dan wat Marokko te bieden heeft.

Het is een beetje een vreemd voorbeeld, maar het "Eurovisie" songfestival is van oorsprong ook een "europese aangelegenheid". Daar hebben praktisch alle landen waar we het over hebben (Rusland, Turkije, Marokko) ook aan gedaan.

Tja, eurovisie is een europees evenement maar dat wil niet zeggen dat euregio landen niet mee mogen doen, het is maar een spelletje.

Er is gewoon een hevige internationalisering aan de gang en dan is het geografische argument echt het meest slechte argument wat je kan aanhalen. Ik toon nu aan dat "de Europese Unie" IN afrika ligt.....

Juistem, vanwege de internationalisering dient er een BLOK gevormd te worden, dat houdt in dat je samenwerkt tegenover de overige blokken op verschillende kwesties. Als je dan iedereen maar toelaat dan kun je net zo goed niet samenwerken op deze manier. Verder is de geografische ligging weldegelijk van belang, denk maar aan immigratiegolven. De Middellandse Zee is een geschikte blokkade voor gelukszoekers, zou je Marokko erbij halen dan loop je t risico dat men meelift vanuit dit EU land.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:16:25 #123
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_46978945
Maroko is afrika.
Einde discusie.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2007 @ 16:22:26 #124
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46979183
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:16 schreef type_29 het volgende:
Maroko is afrika.
Einde discusie.
Zorg anders even dat je oneliners kloppen, ok? Lijkt me wel het minste wat je kan doen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_46979271
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:48 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom is de geografische reden een niet valide reden om Marokko de toegang tot de EU te ontzeggen omdat het namelijk in Afrika ligt. Marokko ligt toch in Afrika?
Als we zeggen dat het in Afrika ligt, ligt het in Afrika.
pi_46980856
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:37 schreef Martijn_77 het volgende:
@TS de TT klopt weer voor geen meter.

De TT had beter kunnen zijn Marokko wil graag bij Europa horen maar heeft nog een hele lange weg te gaan.

Daarnaast hoort Marokko toch echt niet bij Europa. Zo wel geografisch als cultureel niet.
Daarnaast hoort Marokko toch echt niet bij Europa. Zo wel geografisch als cultureel niet.

Gelukkig niet! Die Meki toch.
  maandag 19 maart 2007 @ 22:25:55 #127
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_47454552
dit is echt een achterlijke discussie zeg....
marokko hoort niet bij europa, zowel geografisch als coltureel. dat lijken me toch twee belangrijke punten die je gaat bekijken voordat je begint aan toetredingsonderhandelingen. het vervelende is dat nu europa is begonnen met turkije te praten, deze twee argumenten niet meer opgaan.... europa heeft zichzelf een lastige positie aangemeten....
  maandag 19 maart 2007 @ 22:57:35 #128
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_47455962
sorry , maar ik raak niet verder dan het lezen van de titel
Marroko is geen europa ; want in Europa gebruiken ze toiletpapier ipv de handen ; dit alleen al is een onoverbrugbaar cultuurverschil;

of beter gezegd ; MEKI , jouw snerttopics werken contraproductief ; mijn afkeer van dat volkje is nog steeds in stijgende lijn
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  maandag 19 maart 2007 @ 23:01:41 #129
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_47456147
Trouwens allen supporteren voor Sarkozy in Frankrijk ; deze "gamin" durft zonder blozen zeggen dat ook Turkije te achterlijk voor Europa is ; we hebben méér van deze europastrijders nodig in deze bange dagen
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_47457207
quote:
Op zondag 4 maart 2007 23:28 schreef Meki het volgende:

[..]

En ook geen Europees Turkije.
enkel dat die stukje die grenst aan Albanie
Is Turkije op rooftocht geweest? Het noorden van Griekenland weer geannexeerd bij Turkije? Sinds wanneer heeft Turkije opeens weer gebied aan Albanië?
Ich bin der Führer.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:21:41 #131
163938 Lekiamh
Dietslander
pi_47463922
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:29 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

Is Turkije op rooftocht geweest? Het noorden van Griekenland weer geannexeerd bij Turkije? Sinds wanneer heeft Turkije opeens weer gebied aan Albanië?
meki lult gewoon wat uit zn nek.
zijn opmerkingen maken me meer aan het lachen dan dat ik er serieus op kan antwoorden
europa is al veel te ver doorgeslagen, marokko erbij zou de EU nog wereldvreemder van haar burgers maken dan dat ze al was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')