abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 maart 2007 @ 12:42:45 #1
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_46901639
Welkom in alweer het 4e deel van de Mirena-reeks!

Deel 1: Mirena: voor, tijdens en na het plaatsen
Deel 2: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel II
Deel 3: Mirena: Voor, tijdens en na het plaatsen - Deel 3


In dit topic kun je terecht voor vragen, opmerkingen, klachten, etc over Mirena. Ook kun je hier je ervaringen uitwisselen, waardoor in de vorige topics een hoop misverstanden uit de weg zijn geruimd.


Wat algemene informatie over de Mirena:

Mirena, ook hormoonspiraaltje genoemd, wordt gebruikt als anticonceptie gewenst is.
Mirena is zowel geschikt voor vrouwen die al kinderen hebben gehad als voor vrouwen die nog geen kinderen hebben. Het kan een alternatief zijn voor sterilisatie of wanneer andere anticonceptiemethoden niet goed verdragen worden. Mirena heeft een gebruiksduur van 5 jaar.

Mirena is geschikt voor vrouwen die last hebben van versterkt menstrueel bloedverlies (menorragie), aangezien de hoeveelheid bloedverlies onder invloed van Mirena met gemiddeld 80% vermindert.

Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord. Een ander eigenschap van Mirena in vergelijking met de pil is dat je er niet elke dag aan hoeft te denken.

Evenals de pil bevat Mirena een hormoon waarvan de anticonceptieve werking op het baarmoederslijmvlies te vergelijken is met die van progesteron, een hormoon dat door het lichaam zelf wordt gemaakt. Dit hormoon, het levonorgestrel, zorgt ervoor dat het endometrium in een rustfase komt zodat het niet meer reageert op oestrogenen (vrouwelijke hormonen die in de eierstokken worden gemaakt). Daardoor wordt het baarmoederslijmvlies niet meer opgebouwd en worden de bloedingen veel lichter en ook minder pijnlijk. Mirena zorgt er eveneens voor dat het slijm in de baarmoederhals taaier en dikker wordt; dit maakt dat de zaadcellen moeilijk in de baarmoeder kunnen doordringen. Mirena biedt een vergelijkbare bescherming tegen zwangerschap als sterilisatie bij de vrouw.

[img]

Bij de apotheek krijg je de Mirena in een grote platte doos verpakt mee. In deze doos zit Mirena samen met het inbrengsysteem. In werkelijkheid is Mirena echter heel klein:



Mirena wordt bij voorkeur geplaatst tijdens de menstruatie; in ieder geval binnen zeven dagen nadat de bloeding is begonnen. Gedurende deze periode staat de baarmoedermond meer open en gaat het inbrengen gemakkelijker. Het inbrengen begint net als het inwendig onderzoek dat je misschien al gewend bent. De arts zal Mirena met behulp van de Mirena-inserter via de vagina in de baarmoeder inbrengen. De draadjes worden tot een lengte van ongeveer 3 cm afgeknipt vanaf de baarmoedermond. Soms kun je de draadjes met de vinger blijven voelen.

De meeste vrouwen kunnen Mirena gebruiken, maar Mirena is, zoals geldt voor elke vorm van anticonceptie, niet voor iedereen geschikt. Je arts kan je hierover duidelijkheid verschaffen.


Deze 'beknopte' tekst is een samenvatting van informatie van de Mirena-website, waar uiteraard verder nog veel meer informatie over hormoonspiraaltje te vinden is.


AudreyHepburn
Blinky
dana123
Firx
Ikook
Ingrid19
Jojogirl
lair
mom-at-work
Paradijsvogeltje
penny
Raissa
Remidepemi
Rhanna
Rhiapona
Stamp_Kip
SV
syzo
teigan
TheSilentEnigma
XcUZ_Me
ZwarteMagika

[ Bericht 5% gewijzigd door TheSilentEnigma op 04-03-2007 12:56:38 (Hall of fame bijgewerkt.) ]
pi_46901741
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:26 schreef Remidepemi het volgende:
T enige minpuntje.. Ik kreeg echt meer puisten ineens.. Maar dat lijkt nu ook minder te worden.. Iemand anders ervaring mee?
Daar had ik het eerste half jaar ook last van (ook steeds op dezelfde plek, gelukkig was dat niet m'n neus maar de zijkant van m'n kin), maar dat is sinds een paar weken gelukkig veel minder geworden
  zondag 4 maart 2007 @ 12:58:39 #3
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_46902025
Ik ben er nog steeds heel erg blij mee, eind mei zit 'ie er alweer 2 jaar in!
  zondag 4 maart 2007 @ 13:21:16 #4
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_46902671
Nou ik heb geen puisten, maar wel jeuk enzo. Ik lijk wel meer last te hebben van roos en af en toe heb ik ook gewoon ineens ergens jeuk. En ik ben nu dus wéér ongesteld geworden. De tweede keer in een maand tijd. Af en toe last van stemmingswisselingen en ik vind ineens Heineken bier lekker, terwijl ik dat voorheen smerig vond. Zal er wel bij horen... en weer wegtrekken.... toch..?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46928036
M'n beste vriendin heeft na veel pijn en moeite m onder narcose erin laten zetten . Als ik allemaal hoor wat zij heeft meegemaakt enzo, blijf ik eerlijk gezegd liever bij mn pil..

Waarom hebben jullie voor de Mirena gekozen?
En zijn er nog nadelen?

Ben benieuwd
pi_46931648
Ik heb vanmorgen met de gynacoloog gebeld, hoef toch geen urine in te leveren, maar moet vanmiddag langs komen voor een kweekje. Donderdag of vrijdag gaan ze dat ding dan plaatsen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  maandag 5 maart 2007 @ 09:03:49 #8
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_46931856
quote:
Op maandag 5 maart 2007 00:55 schreef GotC het volgende:
M'n beste vriendin heeft na veel pijn en moeite m onder narcose erin laten zetten . Als ik allemaal hoor wat zij heeft meegemaakt enzo, blijf ik eerlijk gezegd liever bij mn pil..

Waarom hebben jullie voor de Mirena gekozen?
En zijn er nog nadelen?

Ben benieuwd
Je moet niet te veel op de horrorverhalen afgaan, want bij het merendeel gaat alles gewoon goed.

Ik heb voor de Mirena gekozen omdat ik PCO heb, waardoor mijn cyclus extreem onregelmatig verliep. Met de pil viel de cyclus wel te regelen, maar had ik 24/7 last van bijwerkingen. Ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat de Mirena mijn leven op dit terrein een heel stuk aangenamer heeft gemaakt. Geen onzekerheid meer, geen enge hormoonkuren meer, geen hoofdpijn/buikpijn/rugpijn/whatever pijn meer.

Er zijn altijd nadelen. Ten eerste is het zetten geen pretje, maar als je bedenkt dat je daarna 5 jaar niet meer ongesteld bent en in mijn geval (hopelijk) 5 jaar klachten vrij bent, is dat te verwaarlozen.

Ten tweede is er natuurlijk het risico dat het mis kan gaan.

Ten derde heeft de Mirena tijd nodig om te acclamatiseren, waardoor het eerste half jaar nogal vervelend kan zijn i.v.m. puistjes, onregelmatig bloedverlies, bruine afscheiding, etc.

Maar, ga niet te veel op alle verhalen af; de Mirena werkt voor iedereen weer anders!
pi_46933019
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:26 schreef Remidepemi het volgende:
T enige minpuntje.. Ik kreeg echt meer puisten ineens.. Maar dat lijkt nu ook minder te worden.. Iemand anders ervaring mee?
Kreeg ik ook heel veel last van. Ik ben er altijd wel wat gevoelig voor geweest maar opeens was er echt geen houden meer aan. Mijn gezicht, bovenarmen en schouders zaten helemaal onder en mijn huid voelde behoorlijk vettig aan. Volgens mijn huisarts kon dat niet aan de mirena liggen maar daar geloof ik niks van.

Probleem is dat het bij mij nooit meer vanzelf is weggetrokken. Ik heb nu al 2,5 jaar een spriraal en slik nu al bijna 2 jaar Roaccutane met af en toe een pauze. Helaas komt de acne als ik stop met die kuur altijd terug.

Verder ben ik best tevreden met de spiraal
Just because you can doesn't mean you should
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:12:24 #10
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47012583
Ik heb nu steeds dat het vloeien iets afneemt, 'joepie!' denk ik dan. Maar als ik dan weer intiem ben geweest, wordt het weer erger en krijg ik weer buikpijn. 't voelt alsof mijn menstruatie door seks wordt getriggerd.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47013387
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:12 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb nu steeds dat het vloeien iets afneemt, 'joepie!' denk ik dan. Maar als ik dan weer intiem ben geweest, wordt het weer erger en krijg ik weer buikpijn. 't voelt alsof mijn menstruatie door seks wordt getriggerd.
haha vaag, dat heb ik ook, normaal komt er rond de tijd vd maand niks meer uit maar tijdens het sexen zit opeens alles onder En die buikpijn achteraf is ook niet fijn nee, als het er iets te hard aan toe is gegaan
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:27:01 #12
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47015325
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:34 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

haha vaag, dat heb ik ook, normaal komt er rond de tijd vd maand niks meer uit maar tijdens het sexen zit opeens alles onder En die buikpijn achteraf is ook niet fijn nee, als het er iets te hard aan toe is gegaan
Oh joy.... Hoelang heb jij hem ook weer?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47016874
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:27 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Oh joy.... Hoelang heb jij hem ook weer?
Nu zo'n 9 maanden.. tijdens m'n laatste menstruatie had ik maar 1 dag (of een sexbeurt ) last van die afscheiding, dus het gaat vooruit Nu die krampen nog..
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:13:07 #14
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47019217
Jemig! Nou bij iedereen is het anders, dus we zullen zien. Nog maar even doorbijten dan
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:04:10 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_47033482
Heras Hekwerk
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_47047478
jeeh een nieuw topic!

mijn vraag uit het vorige topic nogmaals gesteld: Ik vloei al 4 weken bruin bloed (wel weinig) gaat dat ooit nog over? wordt er een beetje zat van en 't is ook niet erg charmant tijdens bepaalde sexuele handelingen zeg maar

Na het plaatsen heb ik 3 dagen gevloeit en toen was ik 3 weken clean zeg maar. Toen moest ik officieel ongesteld worden, en dat werd ik ook, echter het houdt maar niet op! Zaterdag hoort mijn 2e periode te komen, maar m'n 1e periode is nog niet eens afgelopen!!

iemand ervaring mee?

Overigens is het bij mij niet zo dat sex het weer erger maakt ofzo, bij mij is het een constant lekkende kraan van bruine rotzooi
  donderdag 8 maart 2007 @ 12:04:38 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_47047530
Ja, ik ben ruim 3 maanden ongesteld geweest. Heb Alldays flink gesponsord toen .

Maar nu is het weg en tijdens de maandelijke periode heb ik 1 tampon nodig en dan is het alweer weg .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_47047602
:pfiew, er is nog hoop dus...

een beetje comfortabele inlegkruisjes is wel duur ja.... ik heb nu die geparfumeerde, niet dat ik er wat van merk als ze in m'n onderbroek verdwijnen, maar de toilet (waar de doos met inlegkruisjes staat) ruikt nu wel lekker
  donderdag 8 maart 2007 @ 14:32:57 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_47052436
Nouja, dat is tenminste iets
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_47062699
Ik heb sinds vanmorgen ook een Mirena spiraaltje.

Het inbrengen was niet heel prettig,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar nu gaat het gelukkig wel weer beter. Wel nog wat meer kramp dan normaal.

Wat ik me afvroeg: kan ik nu al meteen weer tampons gebruiken? Ik gebruik eigenlijk nooit maandverband en vind het nu ook heel vervelend zitten, maar ben een beetje bang om tampons te gaan gebruiken. En ik zal dat ding echt niet verliezen door naar de wc te gaan, maar dat vind ik ook een beetje onwennig.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_47062807
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 19:07 schreef Quinazoline het volgende:

Wat ik me afvroeg: kan ik nu al meteen weer tampons gebruiken? Ik gebruik eigenlijk nooit maandverband en vind het nu ook heel vervelend zitten, maar ben een beetje bang om tampons te gaan gebruiken. En ik zal dat ding echt niet verliezen door naar de wc te gaan, maar dat vind ik ook een beetje onwennig.
"Ze" zeggen beter van niet vanwege ontstekingsgevaar omdat je baarmoedermond nog open staat, maar ik had er de volgende dag al een gebruikt Niks van gekregen verder maar misschien kan je toch beter effe wachten
pi_47063405
Dan wacht ik wel ff. Ben nu toch zwak en zielig thuis, dus dat kan er ook nog wel bij. Ik moet zeggen dat ik ook geen idee had wat voor maandverband ik nou moest kopen, omdat ik dat dus echt nooooit gebruik.

Ik moet zeggen dat de pijn bij het plaatsen me tegen viel, maar dat die ergste pijn na het plaatsen meteen over was en dat de grootste krampen na twee uurtjes ook wel over waren. Ik voelde me wel ontzettend beroerd in de bus naar huis, maar na ff geslapen te hebben ben ik zelfs met mijn vriend naar het tuincentrum geweest om een plantje te kopen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  vrijdag 9 maart 2007 @ 16:52:24 #23
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47097349
ladies, iemand enig idee hoe het zit met eventuele kinderwensen?
wat nou als je nu eigenlijk wel een mirena zou willen hebben, en nog geen specifieke kinderwens hebt, maar die misschien over 2 jaar wel hebt?
is het dan verstandiger om hem toch maar niet te laten plaatsen,of maakt het niet uit, iemand enig idee..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 9 maart 2007 @ 16:53:41 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_47097405
Dat maakt niet uit MM, als je 'm laat verwijderen, ben je zo de klos .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 16:58:17 #25
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47097599
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat maakt niet uit MM, als je 'm laat verwijderen, ben je zo de klos .
ohjee
heb je daar ervaring mee?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_47097646
Ik vond het zelf wel een goede 'drempel' om nog niet aan kinderen te beginnen de komende 5 jaar (m'n vriend ook wel geloof ik ), dat ik het niet alsnog in m'n hoofd haal om het eerder te doen als ik weer eens heb zitten janken bij De Bevalling
  vrijdag 9 maart 2007 @ 17:00:10 #27
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_47097687
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 16:58 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ohjee
heb je daar ervaring mee?
Gelukkig niet !
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_47173613
Ik sta in de hall of fame
En nog steeds happy met mn mirena.. Heb zelf wel t idee dat de puistjes minder worden, heb er vooral last van op mn rug, nooit gehad en nu ineens dus wel.. Ach hopelijk in de zomer grotendeels over.
Verder is t gewoon heerlijk dat je niet meer 1x per maand compleet ziek zwak en misselijk bent
T lijkt simpel..... En dat is t ook.
  maandag 12 maart 2007 @ 10:21:44 #29
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47182096
Nou.... Ik ben er nog niet echt over te spreken.... ik blijf maar ongesteld worden...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47199339
Ik heb hem nu sinds donderdag en ik vloei al niet meer. Had wel zaterdag hele erge hoofdpijn terwijl ik dat nooit heb. Ik had het idee dat dat van die 'nieuwe' hormonen kwam, dat kan toch?

Ik vraag me alleen af hoe goed je hem moet kunnen voelen. Ik ging gisteren even voelen of ik de draadjes voelde, maar toen voelde ik niks. Kan dat? Wat zou je eigenlijk moeten kunnen voelen?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_47199648
als hij goed zit zou je niks moeten voelen, toch?
misschien die 2 draadjes, maar zelfs dat toch niet perse?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_47201416
Ik dacht dat je twee draadjes zou moeten kunnen voelen? Daar stond iets over in de bijsluiter dacht ik, dat je iedere maand ff moet voelen of die er nog zijn.

Verder voel ik niks hoor.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_47206182
Ik voel ook niks, heb alleen de eerste dag die draadjes gevoeld.
pi_47208607
Maar je kunt ze ook niet voelen met een vinger dus?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_47218253
quote:
Op maandag 12 maart 2007 22:02 schreef Quinazoline het volgende:
Maar je kunt ze ook niet voelen met een vinger dus?
Ik heb het de eerste tijd regelmatig gecontroleerd. Af en toe was het wel even zoeken maar ik kon de touwtjes altijd terug vinden. Het laatste jaar overigens niet meer de moeite genomen te controleren.

Zijn er trouwens mensen die jaarlijks een controle laten uitvoeren door een arts? Daar stond geloof ik iets over in de gebruiksaanwijzing: jaarlijks na laten kijken of de mirena nog goed zit. Zelf heb ik dit namelijk nooit laten doen. Mijn huisarts heeft ook niet aangegeven dat dit nodig is.
Just because you can doesn't mean you should
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:49:39 #36
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_47227314
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:22 schreef Quinazoline het volgende:
Ik dacht dat je twee draadjes zou moeten kunnen voelen? Daar stond iets over in de bijsluiter dacht ik, dat je iedere maand ff moet voelen of die er nog zijn.

Verder voel ik niks hoor.
Ja klopt. Controleer zelf ook maandelijks of ik ze nog voel .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_47227803
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja klopt. Controleer zelf ook maandelijks of ik ze nog voel .
Ik ben inmiddels opgehouden met proberen, maar heb misschien ook te korte vingers (kreeg ook nooit goed tampons erin zonder inbrenghuls ), op m'n hurken werkt ook al niet.. maar zolang ik niet zwaar ongesteld word neem ik aan dat alles nog goed zit

die scene uit je avatar is zo geweldig
pi_47483672
Hier komt mijn verhaal:

Ik ben nu thuis vanmorgen ben ik in het ziekenhuis geweest om een spiraal te laten plaatsen. Na een jarenlang gevecht tegen Endometriose waar ik nu godzijdank van genezen ben, hetzij tijdelijk of voor altijd misste er nog 1 ding, de anticonceptie, omdat ik op de pil niet goed reageer en door de Endo altijd maar aan de hormonen heb gezeten leek het voor mij en mijn gyn de beste oplossing om een spiraal te nemen.

Ik had her en der rond gevraagd en de meiden die er een hadden, hadden totaal geen last bij het inbrengen, hier nu mijn verhaal en ik zou graag willen weten of er hier meiden zijn die dit herkennen.

Ik lag bij die gyn op die stoel en hij bracht eerst het klemmetje in om de baarmoedermond vast te houden, die pijn was hels, ik dacht dat ik door alle operaties mbt de Endo wel aan pijn gewend was maar dit was dus niet zo, toen moest hij het ding draaien en zei hij, het spiraal gaat het nu direct in, dat heb ik niet meer meegemaakt want ik was van mijn stokje gegaan, ik ben10 minutend van de wereld geweest en daarna nog een paar keer een paar minuten, uiteindelijk een half uur later hebben ze mij in een rolstoel gehesen en in een ziekenhuisbed gelegd.

Ik heb over gegeven ben aan de diarree gegaan en heb uren in dat bed gelegen, ze wilde maar dat ik iets at maar dat kotste ik dan weer uit, ik heb nog nooit zo'n helse pijn gehad. Nu ben ik thuis ik heb het constant koud ben nog misselijk.
Het is net of ik een flinke kater heb, de buikpijn is nu redelijk te doen maar ik heb echt zoiets van dit noooooiiitttt meer
Haters gonna hate.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:56:41 #39
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47484417
Niet herkenbaar, sterkte

Mijn spiraaltje is vorige week trouwens goedgekeurd bij de controle
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47493351
Gefeliciteerd!
Haters gonna hate.
pi_47497811
mijn vriendin heeft ook zo'n ding en is er erg blij mee eerste week wat last daarna niet meer.
vloeien eens in de 3a4 maand en maar een dag ik vind het geweldig en zij ook.
pi_47498673
Bij mij deed het de eerste paar uur ook erg veel pijn, ik voelde me verschrikkelijk beroerd. Ik heb toen gewoon nog een pijnstiller genomen en ben gaan slapen. Toen ik wakker werd was de grootste pijn verdwenen, dus ik hoop dat het bij jou ook na een paar uur over was.

De pijn bij het zetten herken ik wel. Ik 'ken' maar weinig pijn, maar dit ging echt helemaal tot in mijn tenen en deed echt heel erg pijn. Ik ben ook bijna flauwgevallen (maar val momenteel sowieso sneller flauw). Voor mensen die nu gaan twijfelen over een Mirena: de pijn bij het zetten vond ik heel erg, maar zo als gezegd was na een paar uur bijna alles over. Als ik het geweten had had ik het ook gedaan.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  woensdag 21 maart 2007 @ 08:10:19 #43
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47498808
De pijn bij een bevalling is vaak ook niet mis, hoor. Dus hiermee stel je het tenminste ruim vijf jaar uit
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47498842
Die vriendin van mij waarover ik eerder in dit topic over vertelde, moest laatst (inmiddels 4 weken na het zetten!!) weer naar het ziekenhuis, ze bleef maar fluvallen van de pijn .

Ik hou het wel bij de pil, maar voor later lijkt het me een prima oplossing alsnog. Het verschilt qua pijn etc gewoon bij persoon vind ik .
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:22:45 #45
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47503571
Dat is wel heel heftig dan, ja... Gaan ze het spiraaltje weghalen nu? Of zal die pijn uiteindelijk weggaan?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47504927
De pijn is nu grotendeels weg en ik vloei ook bijna niet, ben nog wel beduusd van gisteren maar dat zal ook wel overgaan. Over 2 maanden terug voor controle
Haters gonna hate.
pi_47506105
Ik heb mijn Mirena inmiddels al weer 3,5 jaar geleden laten zetten. En ik kan er alleen maar superpositief over zijn. Vanaf dag 1 ben ik niet meer ongesteld geweest. Wat een opluchting!
Ik had altijd intens last van m'n ongesteldheid: buikkrampen, rugpijn, hoofdpijn, ongezond sjaggie etc.

Van het zetten voelde ik niets (ik heb geen narcose of zo gehad). Tja daarna heb ik inderdaad een uur behoorlijk krampen gehad. Maar een asperientje en slaap deed wonderen. Vanaf dat moment heb ik nooit meer last gehad. Ik moet hem over 1,5 jaar laten verwijderen en als het aan mij ligt duwen ze er direct weer een nieuwe in! Ik zou niet meer anders willen dan de Mirena
Dream as if you'll live forever
Live as if you'll die today
pi_47571558
Hoelang moet je eigenlijk wachten met seks?
Haters gonna hate.
pi_47669634
Ik heb de mirena vanmorgen laten plaatsen. Wat een hel!!!!
Verschrikkelijke pijn gehad, ik heb werkelijk liggen kermen en schreeuwen van de pijn.
Ik ben echt geen kleinzerig type, maar dit was onmenselijk.
Hebben meer vrouwen zo'n verschrikkelijke pijn gehad? Mijn vriend schrok ervan, als we dit geweten hadden had ik het nooit laten plaatsen! Voor de rest nog wel afwachten hoe het verloopt met mirena.. Hopelijk goed, want ik wil dit niet nog eens meemaken!
Maar ik vind eigenlijk dat hier iets aan gedaan moet worden, want zelfs dieren krijgen verdoving voor de kleinste dingen, maar zo iets gruwelijks als een spiraal plaatsen gaat nog steeds ouderwets zonder verdoving. Het moet toch gewoon standaard met verdoving mogelijk zijn? Wie is het hiermee eens?
pi_47669665
ik geloof niet dat ik graag een verdovingsspuit zou hebben in de buurt van mijn baarmoeder.
en dan vervolgens de halve dag met een verdoofde muts rondlopen..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_47669707
Zo'n naald hoeft van mij ook niet De pijn is bij iedereen verschillend, bij mij was het totaal niet nodig, denk dat ze het daarom niet standaard doen. Maar op verzoek kan het volgens mij altijd wel.
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 09:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Hoelang moet je eigenlijk wachten met seks?
Geen idee, niks over gehoord, misschien een dagje wachten ivm infectierisico..

Als je bedoelt of het veilig is: tijdens je menstruatie geplaatst betekent meteen veilig, al weet je pas 100% zeker of alles goed zit na de eerste controle
pi_47674247
Ik heb drie weken geleden de Mirena laten plaatsen. Dit weekend heb ik voor het eerst weer seks gehad met mijn vriend, maar hij had het idee dat hij de draadjes voelde en dat voelde nou niet heel erg aangenaam. Gaat dat nog over (lijkt me niet?) of moet ik een afspraak maken om de draadjes korter te laten knippen (kan dat?)?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_47674279
Voor mij is een verdoving ook niet nodig trouwens. Het doet wel veel pijn, maar toch vond ik het wel te doen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_47677276
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:26 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb drie weken geleden de Mirena laten plaatsen. Dit weekend heb ik voor het eerst weer seks gehad met mijn vriend, maar hij had het idee dat hij de draadjes voelde en dat voelde nou niet heel erg aangenaam. Gaat dat nog over (lijkt me niet?) of moet ik een afspraak maken om de draadjes korter te laten knippen (kan dat?)?
Wacht nog even af of ze zich vanzelf naar je lichaam gaan vormen, anders een afspraak maken om ze om te laten buigen (geloof dat je dat ook zelf kan doen, probeer het eens voorzichtig), ik zou ze niet korter laten knippen want dan staan ze recht 'omhoog' en prikken ze alleen maar erger
pi_47678010
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik geloof niet dat ik graag een verdovingsspuit zou hebben in de buurt van mijn baarmoeder.
en dan vervolgens de halve dag met een verdoofde muts rondlopen..
Liever een halve dag een verdoofde muts dan nog eens die verschrikkelijke helse pijnen te moeten doorstaan.
Ik ben er helemaal van van slag.. Dit doe ik dus echt NOOOOOIIT meer.
pi_47678171
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 08:54 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Ik heb het de eerste tijd regelmatig gecontroleerd. Af en toe was het wel even zoeken maar ik kon de touwtjes altijd terug vinden. Het laatste jaar overigens niet meer de moeite genomen te controleren.

Zijn er trouwens mensen die jaarlijks een controle laten uitvoeren door een arts? Daar stond geloof ik iets over in de gebruiksaanwijzing: jaarlijks na laten kijken of de mirena nog goed zit. Zelf heb ik dit namelijk nooit laten doen. Mijn huisarts heeft ook niet aangegeven dat dit nodig is.
Ik vroeg dit nog aan mijn huisarts en die zei meteen dat het niet nodig was. Alleen éénmalig na het plaatsen als je niet meer vloeit. (mirena net vanmorgen laten plaatsten, hels!).
pi_47678215
Meiden, ik durf niet zo goed te voelen daar, naar draadjes. En ik durf ook geen tampon in te doen, het voelt allemaal beurs aan daar. Heb ook nog behoorlijk buikpijn ervan (net vanmorgen laten plaatsen). Wat is jullie ervaring hiermee?
pi_47678412
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 19:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Hier komt mijn verhaal:

Ik ben nu thuis vanmorgen ben ik in het ziekenhuis geweest om een spiraal te laten plaatsen. Na een jarenlang gevecht tegen Endometriose waar ik nu godzijdank van genezen ben, hetzij tijdelijk of voor altijd misste er nog 1 ding, de anticonceptie, omdat ik op de pil niet goed reageer en door de Endo altijd maar aan de hormonen heb gezeten leek het voor mij en mijn gyn de beste oplossing om een spiraal te nemen.

Ik had her en der rond gevraagd en de meiden die er een hadden, hadden totaal geen last bij het inbrengen, hier nu mijn verhaal en ik zou graag willen weten of er hier meiden zijn die dit herkennen.

Ik lag bij die gyn op die stoel en hij bracht eerst het klemmetje in om de baarmoedermond vast te houden, die pijn was hels, ik dacht dat ik door alle operaties mbt de Endo wel aan pijn gewend was maar dit was dus niet zo, toen moest hij het ding draaien en zei hij, het spiraal gaat het nu direct in, dat heb ik niet meer meegemaakt want ik was van mijn stokje gegaan, ik ben10 minutend van de wereld geweest en daarna nog een paar keer een paar minuten, uiteindelijk een half uur later hebben ze mij in een rolstoel gehesen en in een ziekenhuisbed gelegd.

Ik heb over gegeven ben aan de diarree gegaan en heb uren in dat bed gelegen, ze wilde maar dat ik iets at maar dat kotste ik dan weer uit, ik heb nog nooit zo'n helse pijn gehad. Nu ben ik thuis ik heb het constant koud ben nog misselijk.
Het is net of ik een flinke kater heb, de buikpijn is nu redelijk te doen maar ik heb echt zoiets van dit noooooiiitttt meer
Zoals misschien al hebt gelezen, heb ik ook zeer helse pijnen moeten doorstaan bij het plaatsen van de Mirena. Ik geloof dat mijn huisarts piepende oren heeft van het geschreeuw. (Ik schreeuwde omdat ik wilde dat hij stopte, maar dat deed ie niet). Ik zou nu op het moment ook zeggen: NOOOOOOOIIIT meer!!!
Als ie eruit kan over 5 jaar (zou dat ook zo pijnlijk zijn??) slik ik liever weer eventjes de pil. Of hij moet echt goed bevallen de komende jaren.
Laat ik het hopen.
Hoe gaat het verder nu met jou en je mirena?
Ik heb nu al het idee dat ik minder vloei (vanmorgen vlak na het plaatsen liep ik zowat leeg, maar goed).
Succes ermee verder!
pi_47678704
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:10 schreef SanneLeeuwenkamp het volgende:
Meiden, ik durf niet zo goed te voelen daar, naar draadjes. En ik durf ook geen tampon in te doen, het voelt allemaal beurs aan daar. Heb ook nog behoorlijk buikpijn ervan (net vanmorgen laten plaatsen). Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik vond het de eerste dag(en) ook wat onwennig allemaal. Heb ook maandverband gebruikt ipv tampons (moest ook ivm infectiegevaar geloof ik). Plassen vond ik ook onwenning en na twee weken heb ik pas voor het eerst naar de draadjes gevoeld. Komt allemaal goed dus .
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_47678827
Die draadjes worden geloof ik in de loop van de tijd ook nog wel wat zachter, en dan voel je ze minder..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_47679066
Ik durfde in het begin nauwelijks te plassen ('enzo'), was bang dat ik 'm eruit drukte Je hoeft echt niet meteen erin te frotten om die draadjes te zoeken, doe gewoon rustig aan en als je het aandurft een keer voorzichtig voelen
pi_47700395
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 09:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Hoelang moet je eigenlijk wachten met seks?
Voor zover ik weet moet het meteen veilig zijn. Ik doe het in ieder geval eventjes veilig tot ik mijn eerste controle heb. Ik vind het nog een beetje eng. Ik krijg het beeld en de pijn van het plaatsen maar niet uit mijn hoofd. Ben er nog helemaal van onder de indruk. Maar goed, zoals jij ook al zei zal dat wel overgaan.
pi_47700618
Mijn hemel! Ik heb net toch maar even voorzichtig gevoeld onder de douche, en dat draadje is erg lang!!! Ik zat er net met een halve middelvinger in en ik voelde m al! Is dit normaal??? En hoe gaat manlief tijdens de sex hierop reageren? Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_47700673
Ik moet er namelijk niet aan denken dat ik terug moet om die draadjes nog eens korter te laten knippen. Ik heb vannacht nog helemaal wakker gelegen ervan. Gister ochtend laten plaatsen met echt heel veel helse pijn, heb in mijn hele leven nog nooit zoveel pijn gehad als gisterochtend bij de huisarts.. Volgens mij hebben de meeste het ook gewoon bij de gyneacoloog laten plaatsen, heb ik het dan toch verkeerd aangepakt door naar de huisarts te gaan? Hij had er wel ervaring mee met het plaatsen zei hij. Maar ik schreeuwde het echt letterlijk uit van de pijn gister. Bijna traumatisch is dit. Als ik het van tevoren had geweten hoe erg het zou zijn had ik het nooit gedaan.. Hij ging met een metalen pen voelen hoe diep mijn baarmoeder was, maar dat was echt helse pijn (en de metalen klem die op dat moment om mijn baarmoeder mond zat hielp ook niet mee), ik begon te hyperventileren en de huisats zei maar: 'probeer je te ontspannen'... Ik schreeuwde: 'gaat een beetje lastig he met 3 metalen tangen in mijn doos!!!!'. Ik ben er echt klaar mee. Gaat dat bij de gyn ook zo?? Ik voel me nu een beetje een miep, maar ik ben dus normaal helemaal niet kleinzerig. Dus ik stel me ook echt niet aan.
pi_47700694
Ik voel ze dus ook, en mijn vriend ook, maar ze schijnen nog zachter te worden en dan voelt hij ze niet meer, hoop ik.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_47700922
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 08:14 schreef SanneLeeuwenkamp het volgende:
Ik moet er namelijk niet aan denken dat ik terug moet om die draadjes nog eens korter te laten knippen. Ik heb vannacht nog helemaal wakker gelegen ervan. Gister ochtend laten plaatsen met echt heel veel helse pijn, heb in mijn hele leven nog nooit zoveel pijn gehad als gisterochtend bij de huisarts.. Volgens mij hebben de meeste het ook gewoon bij de gyneacoloog laten plaatsen, heb ik het dan toch verkeerd aangepakt door naar de huisarts te gaan? Hij had er wel ervaring mee met het plaatsen zei hij. Maar ik schreeuwde het echt letterlijk uit van de pijn gister. Bijna traumatisch is dit. Als ik het van tevoren had geweten hoe erg het zou zijn had ik het nooit gedaan.. Hij ging met een metalen pen voelen hoe diep mijn baarmoeder was, maar dat was echt helse pijn (en de metalen klem die op dat moment om mijn baarmoeder mond zat hielp ook niet mee), ik begon te hyperventileren en de huisats zei maar: 'probeer je te ontspannen'... Ik schreeuwde: 'gaat een beetje lastig he met 3 metalen tangen in mijn doos!!!!'. Ik ben er echt klaar mee. Gaat dat bij de gyn ook zo?? Ik voel me nu een beetje een miep, maar ik ben dus normaal helemaal niet kleinzerig. Dus ik stel me ook echt niet aan.
Iedereen ervaart het anders.

Zelf heb ik hem ook bij de huisarts laten plaatsen en daar heb ik echt geen klachten over. In een keer helemaal goed. Het zetten zelf was inderdaad best pijnlijk en naderhand heb ik 3 kwartier niet op mijn benen kunnen staan zonder flauw te vallen... maar ik heb het zeker niet zo erg ervaren als jij beschrijft.
Just because you can doesn't mean you should
  dinsdag 27 maart 2007 @ 09:02:19 #67
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_47701179
Ik heb alles behalve een makkelijke plaatsing gehad ( > 3 kwartier) maar zo'n pijn deed het nou ook weer niet... Maar ik had verdoving, dus misschien was dat mijn geluk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_47703521
Ik hoor wel een heleboel negatieve verhalen over het laten plaatsen bij de huisarts, maar bij de gyn gaat ook niet altijd goed, het hangt er gewoon een beetje vanaf denk.. en hoe ontspannen je bent (ik zat met m'n vriend gekke bekken naar elkaar te trekken, dat help wel )
pi_47711136
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:16 schreef SanneLeeuwenkamp het volgende:

[..]

Zoals misschien al hebt gelezen, heb ik ook zeer helse pijnen moeten doorstaan bij het plaatsen van de Mirena. Ik geloof dat mijn huisarts piepende oren heeft van het geschreeuw. (Ik schreeuwde omdat ik wilde dat hij stopte, maar dat deed ie niet). Ik zou nu op het moment ook zeggen: NOOOOOOOIIIT meer!!!
Als ie eruit kan over 5 jaar (zou dat ook zo pijnlijk zijn??) slik ik liever weer eventjes de pil. Of hij moet echt goed bevallen de komende jaren.
Laat ik het hopen.
Hoe gaat het verder nu met jou en je mirena?
Ik heb nu al het idee dat ik minder vloei (vanmorgen vlak na het plaatsen liep ik zowat leeg, maar goed).
Succes ermee verder!
Het ging op donderdag al erg goed, ik vloeide niet meer en pijn nu bij kleine vlaagjes dus het komt allemaal goed
Jij ook succes
Haters gonna hate.
pi_47721605
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:33 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik hoor wel een heleboel negatieve verhalen over het laten plaatsen bij de huisarts, maar bij de gyn gaat ook niet altijd goed, het hangt er gewoon een beetje vanaf denk.. en hoe ontspannen je bent (ik zat met m'n vriend gekke bekken naar elkaar te trekken, dat help wel )
Ik zag er eigenlijk al vreselijk tegenop. Het weekend ervoor werd ik steeds nerveuser. Meer ook om de onhandige houding waarin mijn vriend me zou zien bij de huisarts. Dus had ik eerst besproken dat hij er niet bij zou zijn. Later heb ik m er toch bij laten roepen (nog voor hij begon, voelde me toch erg alleen in mijn naakte muts met een schijnwerper erop gericht). Ik was toen nog redelijk ontspannen (voor zover ik me kan ontspannen) maar toen zag ik die metalen tangen en een metalen pen waarmee hij de diepte wou meten in mijn vagina. Toen raakte ik in paniek. Mijn vriend hield mijn hand alleen vast, probeerde me helaas niet aan t lachen te maken. (ik denk dat hij ook schrok van al die metalen tangen). Dus zodra hij erin ging verkrampte de hele boel bij me.. Ik denk dat het daardoor kwam.
Ik probeerde me nog te ontspannen maar dat lukte toen niet meer.
Echt balen, ga nu maar op joga om te leren ontspannen, want als ik nog eens zoiets meemaak komt dat niet meer goed zo.
pi_47737284
Nou meiden, ik heb gisteravond (1 dag na plaatsing) weer gewoon sex gehad, en dat ging prima!
Niets gevoeld (beide niet) alleen had ik wat krampjes erna, maar dat woog niet op tegen de sex!
Niets meer aan de hand dus, alleen nog wat nachtmerries over de huisarts en metalen tangen... ieieiehh...Maar dat gaat vanzelf wel weer over denk ik.
pi_47737914
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 07:26 schreef SanneLeeuwenkamp het volgende:
Nou meiden, ik heb gisteravond (1 dag na plaatsing) weer gewoon sex gehad, en dat ging prima!
Niets gevoeld (beide niet) alleen had ik wat krampjes erna, maar dat woog niet op tegen de sex!
Niets meer aan de hand dus, alleen nog wat nachtmerries over de huisarts en metalen tangen... ieieiehh...Maar dat gaat vanzelf wel weer over denk ik.
Komt goed hoor

Zelf toen weer seks gehad binnen een week (na een dag of 5)... vloeide nog wat dus dat leek me de eerste dagen niet zo fris.

Mijn vriend is ook mee geweest maar die heeft er niet naast gestaan (hij wist zich ook niet echt een houding te geven toen ik na het plaatsen behoorlijk pijn had en elke keer flauw viel). Dacht eerst dat ik het heel erg zou vinden om er "zo" bij de dokter bij te liggen maar dat viel op het moment echt 100% mee.
Just because you can doesn't mean you should
pi_47740768
Hallo,

Ik heb sinds ruim een maand een mirena spiraaltje laten plaatsen. Dat ging heel goed. Heb wel de hele tijd bloedingen na het plaatsen. Afgelopen vrijdag was het zo erg dat het mijn spijkerbroek uitkwam. Heb de dienstdoende huisarts gebeld en die schreef medicatie voor zodat het bloeden minder werd. Nu ben ik gisteren naar mijn eigen huisarts geweest en van hem moet ik per direct stoppen met de medicatie. Hij was het daar niet mee eens. Ik moet het nog 2 maanden aankijken en als ik dan nog bloedingen heb dan wordt het spiraaltje verwijderd omdat mijn lichaam het dan waarschijnlijk afstoot. Herkent iemand dit? Oh ja hij gaf ook nog als optie na het spiraaltje de prikpil. Heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes Antoinette
pi_47758549
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 08:46 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Komt goed hoor

Zelf toen weer seks gehad binnen een week (na een dag of 5)... vloeide nog wat dus dat leek me de eerste dagen niet zo fris.

Mijn vriend is ook mee geweest maar die heeft er niet naast gestaan (hij wist zich ook niet echt een houding te geven toen ik na het plaatsen behoorlijk pijn had en elke keer flauw viel). Dacht eerst dat ik het heel erg zou vinden om er "zo" bij de dokter bij te liggen maar dat viel op het moment echt 100% mee.
Ik voelde me alleen een beetje raar bij de schijnwerper die vol op mijn muts scheen.. (wat moet dat een raar gezicht zijn?! ) En het feit dat je dus met zo'n eendebek een tijdje met een vol geopende vagina zit, ik dacht nog bij mezelf: als nou de deur opengaat dan ga ik fluiten!!
pi_47792500
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:28 schreef SanneLeeuwenkamp het volgende:

[..]

Ik voelde me alleen een beetje raar bij de schijnwerper die vol op mijn muts scheen.. (wat moet dat een raar gezicht zijn?! ) En het feit dat je dus met zo'n eendebek een tijdje met een vol geopende vagina zit, ik dacht nog bij mezelf: als nou de deur opengaat dan ga ik fluiten!!
Ik dacht nog, hou mn adem maar in,
dat fluiten is dan ook zo raar.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
  maandag 2 april 2007 @ 15:52:33 #76
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47928019
Ik heb, sinds ik het spiraaltje heb, zo nu en dan jeuk. Op verschillende plekken. Dan weer aan de binnenkant op mijn bovenbenen, dan op mijn rug op die plek waar je nét niet bij kunt! In mijn gezicht, op mijn handen, meer last van roos. Herkent iemand dit?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47954710
quote:
Op maandag 2 april 2007 15:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb, sinds ik het spiraaltje heb, zo nu en dan jeuk. Op verschillende plekken. Dan weer aan de binnenkant op mijn bovenbenen, dan op mijn rug op die plek waar je nét niet bij kunt! In mijn gezicht, op mijn handen, meer last van roos. Herkent iemand dit?
Hm grappig, ik had de afgelopen tijd ook last van jeuk (maar alleen down there), dacht eerst dat het een schimmelinfectie was, maar op een gegeven moment was het alleen als ik ongesteld was. Dat 'bloed' bleek nogal te bijten (m'n vriend had er ook last van ), had ik vroeger nooit.. lijkt wel chemisch geworden dat spul Op andere plekken geen jeuk, maar m'n huid was wel wat vetter (inmiddels alweer bijgetrokken). Misschien dat het door de hormonen bij jou juist wat droger is, waardoor het jeukt?
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:00:48 #78
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47957719
Zou goed kunnen. Ik heb er soms ook wat bultjes bij. Ik hoop dat dit ook gaat bijtrekken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47957955
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 12:00 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Zou goed kunnen. Ik heb er soms ook wat bultjes bij. Ik hoop dat dit ook gaat bijtrekken.
Bij mij is het na 2,5 jaar spiraal nog steeds niet weggetrokken. Zonder medicijnen tegen de acne ziet mijn huid eruit als die van een 14 jarig puistenkoppie Zodra ik stop met de medijnen krijg ik binnen een maand weer een onwijs vettige huid en bultjes... positieve is dat dit de enige bijwerking is en ik me 200% beter voel dan toen ik de pil nog slikte.
Just because you can doesn't mean you should
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:44:04 #80
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47959163
Zó extreem is het bij mij niet. Bij mij zijn het een soort heksenkringetjes met bultjes. Verder vloei ik nog steeds bruinig...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:13:51 #81
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_47972550
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 12:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Zó extreem is het bij mij niet. Bij mij zijn het een soort heksenkringetjes met bultjes. Verder vloei ik nog steeds bruinig...
Dat vloeien heb ik ook een behoorlijke tijd gehad. Ongemakkelijk, niet altijd fris, maar het is uiteindelijk helemaal weggegaan. Sindsdien nooit meer ongesteld geweest en/of bruin gevloeid.
pi_48002491
Ik heb dat spiraal nu bijna 3 weken en vloei deze week wel weer wat meer, daarvoor vloeide ik bijna niet, normaal wordt ik pas rond de 16e ongesteld, zou het dus nu kunnen zijn dat mijn spiraal wordt afgestoten? 1 mei moet ik weer naar de gyn om te kijken of hij goed zit.
Haters gonna hate.
pi_48070441
Ik ben nu al 1,5 jaar niet meer noemenswaardig ongesteld geweest. Tenzij julie 1 dagje ietwat bruinige afscheiding ongesteld zijn willen noemen. Ik heb 'm nu bijna 3 jaar. En er nog steeds elke dag heel blij mee.
pi_48070958
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:40 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb dat spiraal nu bijna 3 weken en vloei deze week wel weer wat meer, daarvoor vloeide ik bijna niet, normaal wordt ik pas rond de 16e ongesteld, zou het dus nu kunnen zijn dat mijn spiraal wordt afgestoten? 1 mei moet ik weer naar de gyn om te kijken of hij goed zit.
Ik werd ook een week eerder ongesteld dan normaal de eerste keer, dus denk dat je je normale cyclus even moet vergeten, in het begin ligt alles overhoop
pi_48071129
Toen ik hem net had ben ik 3 weken non-stop heftig ongesteld geweest. Dat was echt klote, heel Rock Werchter om de 1,5 uur naar de wc strompelen omdat ik gewoon steeds bijna doorlekte.
  vrijdag 6 april 2007 @ 15:32:12 #86
92279 N.icka
Windforce 11
pi_48081364
Ik ga hem zo laten zetten , over een uurtje
  vrijdag 6 april 2007 @ 15:38:24 #87
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_48081520
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 15:32 schreef N.icka het volgende:
Ik ga hem zo laten zetten , over een uurtje
Succes! Enneh, neem alvast een ibuprofennetje.
  vrijdag 6 april 2007 @ 15:42:45 #88
92279 N.icka
Windforce 11
pi_48081629
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 15:38 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Succes! Enneh, neem alvast een ibuprofennetje.
Done
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:10:42 #89
92279 N.icka
Windforce 11
pi_48084303
Zo , het zit er in , gewoon door mijn huisarts geplaatst. Het deed een beetje zeer maar het was goed te doen.

Het enige rare is dat ik het idee heb dat ik duidelijk voel dat ik iets in mijn baarmoeder heb zitten. . Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen.
pi_48084817
Dat voelen is iets van de eerste 2 daagjes, dat is snel over hoor.
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:34:32 #91
92279 N.icka
Windforce 11
pi_48085061
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:26 schreef BloodyLotte het volgende:
Dat voelen is iets van de eerste 2 daagjes, dat is snel over hoor.
Dank je Het doet gelukkig geen pijn.. meer een soort gevoel van te moeten plassen
pi_48085348
Dan heb je geluk, heel veel meiden hebben er pijn van. Waaronder ikzelf, maar ik lees hierboven al dat je voor het zetten een ibuprofen hebt genomen, dat scheelt al een hoop ellende.
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:56:43 #93
92279 N.icka
Windforce 11
pi_48085717
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:43 schreef BloodyLotte het volgende:
Dan heb je geluk, heel veel meiden hebben er pijn van. Waaronder ikzelf, maar ik lees hierboven al dat je voor het zetten een ibuprofen hebt genomen, dat scheelt al een hoop ellende.
Ik meld het wel hoe het me blijft vergaan
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:16:01 #94
92279 N.icka
Windforce 11
pi_48088279
Merk dat de pijnstiller uitgewerkt begint te raken , het doet nu wel wat zeer , net alsof ik ongetseld moet worden , ik neem og 1 paracetamol en ga lekker vroeg slapen
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:44:26 #95
92279 N.icka
Windforce 11
pi_48103920
Geen pijntjes of bloedingen of wat dan ook , ik voel me prima
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:46:41 #96
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48103958
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:34 schreef ZwarteMagika het volgende:

haha vaag, dat heb ik ook, normaal komt er rond de tijd vd maand niks meer uit maar tijdens het sexen zit opeens alles onder En die buikpijn achteraf is ook niet fijn nee, als het er iets te hard aan toe is gegaan
Ik had dat af en toe. Omdat ik er al 7 jaar niet meer ongesteld door werd was ik dan altijd bang dat er wat anders afgevoerd werd ofzo.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:12:22 #97
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_48104498
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:44 schreef N.icka het volgende:
Geen pijntjes of bloedingen of wat dan ook , ik voel me prima
Ik ben met terugwerkende kracht jaloers...
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:09:05 #98
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48105927
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:12 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik ben met terugwerkende kracht jaloers...
Ik ook... hoewel ik niet echt mag klagen als ik andere ervaringen hier lees....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_48514459
zeer tevree mee, bijna twee jaar, geen zorgen en geen bloed verlies meer, wat kun je nog meer wensen van anti-conceptie middel?
pi_48731299
Nog ff een vraag, het is nu bijna 2 maanden geleden dat het ding is geplaatst maar ik heb nog steeds van dat bruine spul wat eruit komt, hoelang duurt dit? wordt het nu wel een keer beu zeg maar.
Haters gonna hate.
  donderdag 26 april 2007 @ 11:09:07 #101
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_48731868
quote:
Op donderdag 26 april 2007 10:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Nog ff een vraag, het is nu bijna 2 maanden geleden dat het ding is geplaatst maar ik heb nog steeds van dat bruine spul wat eruit komt, hoelang duurt dit? wordt het nu wel een keer beu zeg maar.
Ik had het ruim drie maanden.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 26 april 2007 @ 13:43:28 #102
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_48737226
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik had het ruim drie maanden.
Ik ook...
  donderdag 26 april 2007 @ 13:44:05 #103
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_48737252
quote:
Op donderdag 19 april 2007 20:43 schreef danya_rachel het volgende:
zeer tevree mee, bijna twee jaar, geen zorgen en geen bloed verlies meer, wat kun je nog meer wensen van anti-conceptie middel?
Geen kindertjes misschien?
pi_48737449
hmz nog een maandje dus
Haters gonna hate.
  zaterdag 28 april 2007 @ 14:27:15 #105
92279 N.icka
Windforce 11
pi_48805863
Ik heb nog steeds nergens last van , zou nu ongeveer ongesteld moeten worden , heb iets meer puistjes dan met de pil ,daaraan merkte ik dat ik nu ongeveer ong moet worden, ben benieuwd
pi_48890150
ik ben ook overstag.... 14 mei gaat ie geplaastst worden, ben benieuwd of ik met dezelfde horrorverhalen als jullie thuiskom
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:20:52 #107
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48947559
Ik ben nu niet meer ongesteld, wel af en toe een keertje een krampje. En zo nu en dan zeer prikkelbaar en dan ben ik niet te genieten. Wel nog steeds die ellendige jeuk op wisselende plekken.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_48948163
Ik was vorige week ofzo voor het eerst in tijden heftiger ongesteld, twee dagen enorme buik- en rugpijn.. Daarna weer over, en vandaar weer wat bloedverlies, bruin dit keer..

Ik vind het maar raar, hier had ik eerder nooit last van(heb al 3,5 jaar een spiraaltje)
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:17:04 #109
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48957665
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:35 schreef teigan het volgende:
Ik was vorige week ofzo voor het eerst in tijden heftiger ongesteld, twee dagen enorme buik- en rugpijn.. Daarna weer over, en vandaar weer wat bloedverlies, bruin dit keer..

Ik vind het maar raar, hier had ik eerder nooit last van(heb al 3,5 jaar een spiraaltje)
Heb je toevallig vooraf ook heftige gemeenschap gehad?
Misschien moet je even de huisarts raadplegen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_48957911
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Heb je toevallig vooraf ook heftige gemeenschap gehad?
Misschien moet je even de huisarts raadplegen.
nee, dat niet voor zover ik mij nog kan herinneren...
Ik zit er nog wel over na te denken of ik de huisarts er over bel, maar ik denk dat ik het even afwacht..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:26:29 #111
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_48958078
Ik heb hem (haar) nu bijna 4 jaar en ik word steeds heftiger en regelmatiger ongesteld. Geen pijn maar wel meer (donker) bloed en stolsels (??). Ik ben wel altijd ongesteld gebleven. Eerst was het alleen eens in de drie maanden een teelepel, nu één keer per maand 2 eetlepels zo te zeggen. Ik vind het niet erg. Het doet geen pijn en het is nog steeds niet heel veel. Al met al ben ik heel erg tevreden!
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_49354378
Hij zit erin!!!

Na alle horrorverhalen viel het plaatsen me nog alles mee. Had vooraf 2 paracetamol en 1 ibuprofen genomen en het enige wat ik echt vervelend (lees pijnlijk) vond was het opmeten van de lengte van de baarmoeder. Het aanhaken etc voelde ik bijna niet eens en nu heb ik nog een beetje een krampend gevoel maar ook dat is goed te doen.

Nu maar hopen dat het bloedverlies snel stopt, dat hij goed blijft zitten en dat we hem niet voelen tijdens de sex
pi_49356686
Vorige week controle gehad en het ding zat nog steeds goed, hoewel hij wel iets naar boven was geschoven.

Omdat mijn vriend last heeft van de draadjes heeft de arts ze een beetje naar binnen gebogen. Mijn vriend voelt ze alleen nu nog steeds, dus als dat niet over gaat ga ik toch maar nog een stukje van die draadjes laten afknippen denk ik.
Het is helaas dus niet echt ontspannen sexen zo, omdat je continu bedacht bent op die draadjes.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  maandag 14 mei 2007 @ 11:59:36 #114
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49358033
Hebben wij gelukkig totaal geen last van
Vorige week werd ik wel ineens weer ongesteld, maar dat schijnt normaal te zijn. Ik had er ook weinig last van, m.u.v. pms
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_49398674
Ik plaats hier ook even een TVP.. ik twijfel nog tussen de Mirena en het koperspiraaltje
pi_49695050
Ik zit hier met de tichste schimmelinfectie "down under"

Is dat iets wat bij een spiraaltje erger kan worden, ik had er eerder veel minder last van...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_49715270
Ik moest geloof ik wel laten checken van te voren of ik dat soort dingen had, omdat die inderdaad erger konden worden.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_49915315
grr nadat het een aantal dagen goed was gegaan heb ik nu ook last van dat bruine spul... het is maar heel weinig maar wel heel irritant!
en dit gaat dus 3 mnd duren?????
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:56:37 #119
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_49932437
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 08:05 schreef hannekethemaster het volgende:
grr nadat het een aantal dagen goed was gegaan heb ik nu ook last van dat bruine spul... het is maar heel weinig maar wel heel irritant!
en dit gaat dus 3 mnd duren?????
Die kans is er zeker ja. Maar goed, met een inlegkruisje kom je een heel eind.
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:56:43 #120
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49932440
Dat weet je niet, Hanneke. Je kunt alleen maar afwachten en hopen enzo...

Ik kan trouwens mijn spiraaltje voelen, wanneer ik in kleermakerszit op de grond zit. Bizar! Wie heeft dit ook?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_49946699
idd met inlegkruisje gaat t allemaal goed, maar ik vind het zo onhandig bij sexuele activiteiten ....
voel t spiraal niet zitten trouwens.
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:29:10 #122
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49948931
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:37 schreef hannekethemaster het volgende:
idd met inlegkruisje gaat t allemaal goed, maar ik vind het zo onhandig bij sexuele activiteiten ....
voel t spiraal niet zitten trouwens.
Ja, da's minder.... mja... man/vriend moet er wat voor over hebben om later misschien wel onbeperkt seks te hebben!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 31 mei 2007 @ 22:10:26 #123
92409 Twinky
Little star.
pi_49980996
ik ga hier ook maar eens meelezen. heb nu de nuvaring en ik ondervind toch nog best wat problemen, vooral dat -ie niet goed zit en sinds anderhalve maand een schimmelinfectie die niet weg wil. En heel veel irritatie doordat -ie dus dan vaak een beetje buiten hangt, denk ik.

Ben nog wel maar 17 en als ik het ga doen wordt het volgend jaar. Als ik hier die verhalen lees lijkt het me echt doodeng. Een vriendin van me had er drie jaar geleden één laten zetten onder narcose (wist niet dat dat kon) en die is toen ruim een half jaar echt aan het bloeden geweest. Dus de twijfel heerst, overtuig me
  donderdag 31 mei 2007 @ 22:11:01 #124
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_49981021
Na die drie maanden niet meer ongesteld .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_50008766
Ik baal een beetje Wordt sinds een paar maanden gewoon elke maand ongesteld (tis niet veel maar meer dan eerst, toen waren 't een paar druppies) en veel last van stemmingswisselingen, waarvan ik hoopte dat die nou juist minder zouden worden met dit ding Heb 'm nou een jaar trouwens.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:11:57 #126
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_50016900
Ik heb 'm nu precies 2 jaar en 5 dagen, en heb na de eerste 3 maanden geen druppel bloed meer verloren . Nu moet ik er bij zeggen dat ik PCOS heb, dat zou er mee te maken kunnen hebben natuurlijk...
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:29:24 #127
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_50021848
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:56 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Ik kan trouwens mijn spiraaltje voelen, wanneer ik in kleermakerszit op de grond zit. Bizar! Wie heeft dit ook?
Ik... als ik op de wc zit... geloof ik...

Edit: jep, zit er nog! Touwtje en spiraaltje...

[ Bericht 20% gewijzigd door Principessa op 02-06-2007 00:32:07 (ff checken...) ]
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_50023036
euh tis niet de bedoeling dat je 't spiraaltje kan voelen, alleen de draadjes.. ook al je 'm ergens in je buik voelt 'prikken' bij een bepaalde houding zou ik voor de zekerheid effe de dokter bellen.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 12:57:29 #129
92279 N.icka
Windforce 11
pi_50030431
Ik heb nog steeds helemaal nergens last van , ik ben happy
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:16:04 #130
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_50030834
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:31 schreef Hammer06 het volgende:
Ik heb mijn Mirena inmiddels al weer 3,5 jaar geleden laten zetten. En ik kan er alleen maar superpositief over zijn. Vanaf dag 1 ben ik niet meer ongesteld geweest. Wat een opluchting!
Ik had altijd intens last van m'n ongesteldheid: buikkrampen, rugpijn, hoofdpijn, ongezond sjaggie etc.

Van het zetten voelde ik niets (ik heb geen narcose of zo gehad). Tja daarna heb ik inderdaad een uur behoorlijk krampen gehad. Maar een asperientje en slaap deed wonderen. Vanaf dat moment heb ik nooit meer last gehad. Ik moet hem over 1,5 jaar laten verwijderen en als het aan mij ligt duwen ze er direct weer een nieuwe in! Ik zou niet meer anders willen dan de Mirena
De eerste keer voelde ik er ook niets van. Daarna wel een beetje licht in mijn hoofd en beetje buikpijn.. maar dat was het. In januari moest hij eruit. Dus tijd voor een nieuwe. Damn, dat heb ik geweten. Het verwijderen deed niet echt zeer. Licht prikje. Beetje onaangenaam. Maar die nieuwe erin!! Ppfff ik dacht ook echt dat ik van mijn stokje zou gaan. Wat een pijn zeg!
Helemaal omdat ik er niet op gerekend had omdat het de eerste keer zo makkelijk was. Zal denk ik ook wel aan de persoon liggen die hem plaatst. De een kan het vast beter dan de ander.
Niet mieten! Door gieten!
  zondag 3 juni 2007 @ 01:57:21 #131
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_50050365
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:16 schreef seilram het volgende:

[..]

De eerste keer voelde ik er ook niets van. Daarna wel een beetje licht in mijn hoofd en beetje buikpijn.. maar dat was het. In januari moest hij eruit. Dus tijd voor een nieuwe. Damn, dat heb ik geweten. Het verwijderen deed niet echt zeer. Licht prikje. Beetje onaangenaam. Maar die nieuwe erin!! Ppfff ik dacht ook echt dat ik van mijn stokje zou gaan. Wat een pijn zeg!
Helemaal omdat ik er niet op gerekend had omdat het de eerste keer zo makkelijk was. Zal denk ik ook wel aan de persoon liggen die hem plaatst. De een kan het vast beter dan de ander.
hmmn... Ik zit met een dilemma... In okt/nov ga ik zes maanden op reis. Ik weet ongeveer waar naar toe maar ik weet niet wat de leefomstandigheden zullen zijn. Ik zit een beetje met dat spiraaltje. Ik heb hem nu bijna 4 jaar, zonder dat ik ergens last van heb. Ik ben best wel bang dat als ik ergens in de rimboe zit en het kreng gaat ontsteken, misschien richt het dan schade aan die niet terug te draaien valt...? Je weet maar nooit... Laten verwijderen, of niet? Wat vinden jullie?
En ze leefden nog lang en gelukkig
  zondag 3 juni 2007 @ 09:27:21 #132
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_50053184
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:57 schreef Principessa het volgende:

hmmn... Ik zit met een dilemma... In okt/nov ga ik zes maanden op reis. Ik weet ongeveer waar naar toe maar ik weet niet wat de leefomstandigheden zullen zijn. Ik zit een beetje met dat spiraaltje. Ik heb hem nu bijna 4 jaar, zonder dat ik ergens last van heb. Ik ben best wel bang dat als ik ergens in de rimboe zit en het kreng gaat ontsteken, misschien richt het dan schade aan die niet terug te draaien valt...? Je weet maar nooit... Laten verwijderen, of niet? Wat vinden jullie?
Als je nooit ergens last van hebt gehad, zou ik niet weten waarom dat ding nu ineens zou gaan ontsteken. Als je aan het einde van je reis echter ruim over de 5 jaar heen komt, dan kun je 'm misschien vantevoren kunnen vervangen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 12:58:28 #133
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_50234986
Persoonlijk zou ik van te voren even een nieuwe halen. Waarom niet nu al?
Zelf had ik mijn spiraaltje 4,5 jaar toen hij begon te irriteren. Hij moest er toen ook uit van de gyncaeloog en 2 weken later kreeg ik een nieuwe.

Het kan dus wel dat je na 4 jaar last krijgt. De levensduur is ongeveer 5 jaar.. bij de 1 zal hij eerder gaan sputteren dan bij de ander.
Niet mieten! Door gieten!
pi_50332158
ik heb de mirena ook laten plaatsen vanmorgen. Man, wat ben ik blij dat ik dit topic niet van tevoren heb gelezen zeg, dan was ik echt superzenuwachtig geweest!!

en ja, HET DEED PIJN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Viel me echt tegen, ik dacht dat even te doen, maar nee dus....

Maar ach, hij zit erin, ben benieuwd hoe de rest gaat verlopen!

Ik ben op het spiraaltje aangewezen, er is voor mij geen ander voorbehoedsmiddel mogelijk (behoudens sterlisatie dan...), omdat ik dankzij de pil nu een aantal tumoren in mijn lever heb. De mirena mag ik gelukkig wel!

eindelijk weer eens normaal sexen dan het geklooi met condooms, want dat is echt niks!!!
Forever yours, forever mine, forever ours...
  maandag 11 juni 2007 @ 14:54:50 #135
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_50332479
Ik ben 'm nu eventjes zat... Heb nu na 23 dagen na de vorige "menstruatie" weer last van wat bloedverlies. Snap er niks van Verder heb ik nog steeds last van die pijnscheuten richting in m'n been, maar vooral rond m'n bekken. Ding zit echt goed volgens de gyn, maar ik merk echt dat ik cycli-achtige klachten heb. Niet tof.

Ik heb m nu ook ongeveer een jaar, net als ZM.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_50557115
ik vind de mirena onderhand nog irritanter worden dan de pil.... is nu dus echt geen touw meer aan vast te knopen wanneer en hoeveel bloedverlies er op treedt, wat er in de praktijk op neerkomt dat het eigenlijk bijna altijd als we sex hebben raak is..... BAH, gaat dit echt na 3 mnd over?? heb dit ding nu anderhalve maand
  zondag 17 juni 2007 @ 22:32:10 #137
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50559510
quote:
Op zondag 17 juni 2007 21:36 schreef hannekethemaster het volgende:
ik vind de mirena onderhand nog irritanter worden dan de pil.... is nu dus echt geen touw meer aan vast te knopen wanneer en hoeveel bloedverlies er op treedt, wat er in de praktijk op neerkomt dat het eigenlijk bijna altijd als we sex hebben raak is..... BAH, gaat dit echt na 3 mnd over?? heb dit ding nu anderhalve maand
Het is bij mij na ongeveer drie maanden overgegaan. Ik denk dat het binnenin wat meer tijd nodig heeft om te herstellen, ook al voel jíj er niets meer van.

Ik word overigens om de ongeveer 6 weken ongesteld. Eens kijken of ik het bij kan houden.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 17 juni 2007 @ 23:22:15 #138
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_50561887
Ik ben het nog steeds
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 17 juni 2007 @ 23:23:33 #139
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_50561938
quote:
Op zondag 17 juni 2007 23:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben het nog steeds


Ik ben het dus al 2 jaar niet meer...
  zondag 17 juni 2007 @ 23:29:01 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_50562148
Normaal was het met 2 a 3 daagjes bekeken, maar ik loop nu al een week met die &#*&@(&# inlegkruisjes te klieren !
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_50631218
maar al met al hebben jullie allemaal maar 3 mnd last gehad van die continue bruine troep en daarna pakumbeet 1 jaar niks meer???
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:24:47 #142
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_50631964
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:06 schreef hannekethemaster het volgende:
maar al met al hebben jullie allemaal maar 3 mnd last gehad van die continue bruine troep en daarna pakumbeet 1 jaar niks meer???
Tijdens de gemeenschap bruine smurrie tot ongeveer 3-4 maanden. Verder nietszeggende menstruaties om de zoveel weken.

edit: je kunt je ook laten bezwangeren, dan heb je pakkumbeet 9 maanden nergens last van.
m.u.v. zwangerschapskwaaltjes
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_50767362
ik heb hem nu bijna 2 weken. Het zetten was echt heel pijnlijk (zie boven), en tweede dag ook nog heel vervelend. Na een week eigenlijk geen last meer en ik heb ook maar 4 dagen gebloed en 2 dagen spotting gehad. Nu bloed ik niet meer en heb ik ook geen pijn meer!!

Alleen mannetje voelt in bepaalde houdingen de touwtjes zitten, verder alles ok!
Forever yours, forever mine, forever ours...
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:50:45 #144
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_50774955
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 19:53 schreef Lief17 het volgende:
Alleen mannetje voelt in bepaalde houdingen de touwtjes zitten, verder alles ok!
Dan kun je ze wat korter laten knippen...
  vrijdag 29 juni 2007 @ 01:27:11 #145
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_50958446
even hier een linkje, mijn ervaring dus.

stomme mirena
pi_50958504
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Dan kun je ze wat korter laten knippen...
Tot een minimale lengte, en nog voelde ik het prikken in mijn eikel.
pi_50958875
Ik heb nog nooit iemand over geprik gehoord.
En ik ben nu ineens, na 1,5 jaar 'ongesteld'. Of hoe je het ook moet noemen. Bruine prut anderhalve dag lang is echt enorme bullshit.
pi_50968153
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:52 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik heb nog nooit iemand over geprik gehoord.
Bij deze dan
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:14:09 #149
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_50985304
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:30 schreef Juup© het volgende:
Tot een minimale lengte, en nog voelde ik het prikken in mijn eikel.
Dan zijn ze misschien te kort afgeknipt. Ik heb begrepen dat die touwtjes week worden en gaan omkrullen, maar dat dat niet meer kan als ze te kort zijn afgeknipt.
pi_50985642
Een paar maanden geleden hebben ze er bij mij ook 1 geplaatst en als ik hier jullie verhalen lees moet ik zeggen dat het een feest van herkenning is Vooral de puistjes/vette huid komt me erg bekend voor.. op mijn voorhoofd en mijn schouders voornamelijk maar als ik op jullie verhalen af moet gaan zit er een kans in dat het vanzelf weggaat over een half jaar ( of ik zit er voorgoed aan vast )
Nog ff over de horror verhalen van sommige van jullie, mijn gyneacologe had het erover dat het minder pijnlijk zou zijn als je al eens kinderen gebaard hebt. Zou best wel eens kunnen kloppen want ik kan niet zeggen dat ik het vervelender vond dan een normaal inwendig onderzoekje. Ik weet niet hoe dat bij de dames zit die door een hel zijn gegaan op die stoel ?
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_51259884
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:25 schreef Angelcakes het volgende:
Nog ff over de horror verhalen van sommige van jullie, mijn gyneacologe had het erover dat het minder pijnlijk zou zijn als je al eens kinderen gebaard hebt. Zou best wel eens kunnen kloppen want ik kan niet zeggen dat ik het vervelender vond dan een normaal inwendig onderzoekje. Ik weet niet hoe dat bij de dames zit die door een hel zijn gegaan op die stoel ?
dat schijnt zo te zijn ja. Ik heb ze in ieder geval niet gehad (en zal ze ook nooit krijgen, maar dat terzijde) en bij mij deed het echt heel erg zeer. Ik heb jaren geleden ook eens een stalen buis door mijn plasbuis naar binnen gekregen (zonder verdoving) om de plasbuis wat wijder te krijgen ivm vele blaasontstekingen, maar dat deed minder zeer dan de plaatsing van de mirena....

Ik schijn wel een kleine baarmoeder te hebben, weet niet of dat verschil maakt.

Hier alles nog steeds ok, wel wat vaker vage buikpijn dan anders.
Forever yours, forever mine, forever ours...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:02:23 #152
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_51315437
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 12:58 schreef seilram het volgende:
Persoonlijk zou ik van te voren even een nieuwe halen. Waarom niet nu al?
Zelf had ik mijn spiraaltje 4,5 jaar toen hij begon te irriteren. Hij moest er toen ook uit van de gyncaeloog en 2 weken later kreeg ik een nieuwe.

Het kan dus wel dat je na 4 jaar last krijgt. De levensduur is ongeveer 5 jaar.. bij de 1 zal hij eerder gaan sputteren dan bij de ander.
Thanks nog voor je reactie!

Het klopt wel wat je zegt. Ik heb hem nu 4 jaar en ik krijg steeds meer kleine 'klachtjes'. Zo duurde het ruim 40 dagen eer ik weer ongesteld werd, maar had ik wel twee weken van te voren een dikke buik, buikpijn en pms

Van puistjes heb ik trouwens nooit zo last gehad. Bij een vriendin is ie er na een maand weer uitgehaald omdat haar acne-van-voor-de-pil, keihard terug kwam.
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_51331800
jippie controle echo gehad en hij zit nog steeds goed! Verder begint nu na 2 mnd ook de bruine prut zoals iedereen het noemt af te nemen dus ik ben wel tevreden!
  zondag 15 juli 2007 @ 14:14:03 #154
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51488411
Mijn stemmingswisselingen nemen nu zulke vormen aan dat mijn (liefdes)leven eronder begint te lijden... Ik ben sterk aan het overwegen hem toch te laten verwijderen
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_51490377
Hebben jullie eigenlijk nog iets gemerkt aan je libido met het spiraaltje?
I had a signature once. It was awful.
  zondag 15 juli 2007 @ 17:06:03 #156
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51493866
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Hebben jullie eigenlijk nog iets gemerkt aan je libido met het spiraaltje?
Ja, dat ook
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 15 juli 2007 @ 17:30:15 #157
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_51494744
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Hebben jullie eigenlijk nog iets gemerkt aan je libido met het spiraaltje?
Ja
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_51494860
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Hebben jullie eigenlijk nog iets gemerkt aan je libido met het spiraaltje?
Yo

(al weet ik niet zeker of dat spiraaltje daar de directe oorzaak van is)

Heb nu ook zo'n 2,5 van de 4 weken last van PMS
  zondag 15 juli 2007 @ 18:06:13 #159
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51495934
quote:
Op zondag 15 juli 2007 17:33 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Yo

(al weet ik niet zeker of dat spiraaltje daar de directe oorzaak van is)

Heb nu ook zo'n 2,5 van de 4 weken last van PMS
da's nog niks
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_51496478
Ok, duidelijk
I had a signature once. It was awful.
  zondag 15 juli 2007 @ 18:35:25 #161
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51496758
quote:
Op zondag 15 juli 2007 18:25 schreef zoeperzazke het volgende:
Ok, duidelijk


leuke avatar trouwens
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 15 juli 2007 @ 23:47:58 #162
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_51506728
O, mijn libido is trouwens beter geworden... Beter dan met de pil
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_51507084
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Hebben jullie eigenlijk nog iets gemerkt aan je libido met het spiraaltje?
Ja
  maandag 16 juli 2007 @ 18:08:45 #164
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51528893
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:59 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

Ja
Zij wel, hoor...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_51610105
de bruine prut is na 2 mnd en een week volledig verdwenen!!!! :D
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:47:02 #166
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51618998
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:58 schreef hannekethemaster het volgende:
de bruine prut is na 2 mnd en een week volledig verdwenen!!!! :D
En dat, madame, is het begin van het einde van de prut
Ik heb het zo nu en dan nog als ik half en half ongesteld ben. En dat chagerijnig van een paar dagen geleden, was waarschijnlijk gruwelijke pms...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_51628630
is iig goed getimed zo net voor mijn vakantie !!
  maandag 23 juli 2007 @ 00:38:00 #168
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_51735989
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Zij wel, hoor...
En ik ook!
pi_52275638
Ik breek ff in, heb nu dus niet verder gelezen in dit deel. Ik heb hem nu zo'n half jaar. Ik krijg sinds ca 6 weken ineens puistjes en pukkels. Ook een enorm opgezwollen buik en veel buikpijn en krampen. Ook pijnlijke borsten. Ik lijk wel zwanger, als je me van de zijnkant ziet.
Komt dit iemand bekend voor? Als dit altijd blijft, weet ik niet of ik dat nog 4,5 jaar volhoud!
Wel prettig is dat ik niet meer ongesteld wordt.
pi_52277894
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 01:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik breek ff in, heb nu dus niet verder gelezen in dit deel. Ik heb hem nu zo'n half jaar. Ik krijg sinds ca 6 weken ineens puistjes en pukkels. Ook een enorm opgezwollen buik en veel buikpijn en krampen. Ook pijnlijke borsten. Ik lijk wel zwanger, als je me van de zijnkant ziet.
Komt dit iemand bekend voor? Als dit altijd blijft, weet ik niet of ik dat nog 4,5 jaar volhoud!
Wel prettig is dat ik niet meer ongesteld wordt.
Ik heb dat ook wel eens. Die pukkeltjes iets minder, wel een poos uitslag gehad. Die opgezwollen buik had ik altijd al tijdens mijn ongi, maar nu is die veel erger tijdens mijn ongi. Ik vloei nu anderhalve week al Maar misschien duurt het daarna wel weer 6 weken voor ik ongi wordt. En ik heb veel last van pms...
Al met al.... tja... ..... Naja, ik word zo iig niet zwanger
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_52278443
Ik heb het de laatste paar maanden dat ik meer last van puistjes heb, maar ik heb hem ondertussen ook al 3,5 jaar, dus ik hou het denk ik nog wel even vol... Ook begint mijn stemming meer te schommelen, maar of dat daardoor komt weet ik eigenlijk niet..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:43:04 #172
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52328292
Hmmm, dat van die opgezette buik... ik lijk wel zwanger. Pfff! Al weet ik zeker van niet, maar die ballonbuik, zeg! Jeee!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_52328836
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 10:01 schreef teigan het volgende:
Ik heb het de laatste paar maanden dat ik meer last van puistjes heb, maar ik heb hem ondertussen ook al 3,5 jaar, dus ik hou het denk ik nog wel even vol... Ook begint mijn stemming meer te schommelen, maar of dat daardoor komt weet ik eigenlijk niet..
Ik heb onwijs last gekregen van puistjes en een vettige huid door de mirena (ik was er altijd wel wat gevoelig voor maar nu is er geen houden meer aan). Niet alleen in m'n gezicht maar ook op m'n armen en rug

De dokter gaf aan dat de mirana waarschijnlijk niet de oorzaak is. Ik vind het zelf alleen nogal verdacht dat ik er zo'n 3 maanden na dat hij geplaatst was last van begon te krijgen en dat het sindsdien ook niet meer weg is gegaan (ik heb hem nu meer dan 3,5 jaar). Je zou toch verwachten dat bij iemand van 23 de pubertijd qua puistjes toch wel een heel eind is afgelopen
Just because you can doesn't mean you should
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:00:02 #174
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_52330679
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:01 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Ik heb onwijs last gekregen van puistjes en een vettige huid door de mirena (ik was er altijd wel wat gevoelig voor maar nu is er geen houden meer aan). Niet alleen in m'n gezicht maar ook op m'n armen en rug

De dokter gaf aan dat de mirana waarschijnlijk niet de oorzaak is. Ik vind het zelf alleen nogal verdacht dat ik er zo'n 3 maanden na dat hij geplaatst was last van begon te krijgen en dat het sindsdien ook niet meer weg is gegaan (ik heb hem nu meer dan 3,5 jaar). Je zou toch verwachten dat bij iemand van 23 de pubertijd qua puistjes toch wel een heel eind is afgelopen
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:02 schreef Principessa het volgende:

Van puistjes heb ik trouwens nooit zo last gehad. Bij een vriendin is ie er na een maand weer uitgehaald omdat haar acne-van-voor-de-pil, keihard terug kwam.
Haar dermatoloog zei ook nog dat voor iemand met een acne-verleden een mirena niet het juiste anti-conceptiemiddel is.
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_52330924
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:00 schreef Principessa het volgende:

[..]


[..]

Haar dermatoloog zei ook nog dat voor iemand met een acne-verleden een mirena niet het juiste anti-conceptiemiddel is.
En kwam het na verwijderen weer goed? Hoe lang duurt dat dan?

Ik heb een tijdje Roaccutane geslikt tegen de acne maar dat is ook niet echt een perfecte oplossing. Je lever e.d. schijnen problemen te kunnen hebben met deze medicijnen (moest dus elke keer bloed laten prikken). Ik moet wel zeggen dat het goed helpt dus de combinatie van deze medicijnen met de spiraal was dan wel weer goed.
Just because you can doesn't mean you should
  maandag 13 augustus 2007 @ 17:32:23 #176
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_52335180
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:09 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

En kwam het na verwijderen weer goed? Hoe lang duurt dat dan?
Ja, het kwam weer goed. Het duurt wel even. Je lichaam moet weer alles op orde krijgen. Ik denk dat -ie nu bij haar een maand er uit is. Haar huid is nog niet helemaal goed, maar wel een enorme verbetering met hoe het daarvoor was.
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_52341940
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:32 schreef Principessa het volgende:

[..]

Ja, het kwam weer goed. Het duurt wel even. Je lichaam moet weer alles op orde krijgen. Ik denk dat -ie nu bij haar een maand er uit is. Haar huid is nog niet helemaal goed, maar wel een enorme verbetering met hoe het daarvoor was.
Hmm... toch maar overwegen weer op een ander voorbehoedsmiddel over te stappen (na een maand al verbetering vind ik best snel).

Binnenkort maar weer een bezoekje aan de huisarts, kijken wat hij erover te zeggen heeft
Just because you can doesn't mean you should
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:34:24 #178
189607 Slentertje
Just enjoying life!!!
pi_52609708
Hey hey,

Heb sinds anderhalf jaar nu een spiraal. Vind het helemaal geweldig!!! Het inzetten was een fluitje van een cent, moet er wel bij zeggen dat ik 2 jaar geleden bevallen ben van een prachtig meisje. Dus dan gaat zoiets makkelijker, en bijna pijnloos. Mijn huisarts was nog nooit zo snel klaar geweest. Mijn baarmoeder ligt ook recht vooruit en dat is zeldzaam bij vrouwen. (Baarmoeder wijst normaliter iets naar beneden...)
Heb sinds ik het spiraaltje een jaar heb, niet meer menstrueer. En dat terwijl ik normaliter veel vloeide. Met sex kan je partner het wel eens voelen, maar is nog nooit pijnlijk geweest voor zowel partner als mijzelf.

(Tja en bij vingeren met meerdere vingers of fisten moet je er natuurlijk niet aan trekken, lijkt me pijnlijk verhaal hahahaha)
pi_52630702
Laatst bij de huisarts eens gevraagd hoe het zit met controle (heb 'm nu iets meer dan een jaar), en de enige controle die ze nodig vond was kijken of de draadjes er nog zaten, een controle bij de gyn met een echo ivm eventuele infecties enzo vond ze maar overdreven
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:53:38 #180
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_52633531
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 20:18 schreef ZwarteMagika het volgende:
Laatst bij de huisarts eens gevraagd hoe het zit met controle (heb 'm nu iets meer dan een jaar), en de enige controle die ze nodig vond was kijken of de draadjes er nog zaten, een controle bij de gyn met een echo ivm eventuele infecties enzo vond ze maar overdreven
Dan zou ik gewoon rechtstreeks een afspraak maken bij een gynaecoloog...
pi_52641187
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 20:18 schreef ZwarteMagika het volgende:
Laatst bij de huisarts eens gevraagd hoe het zit met controle (heb 'm nu iets meer dan een jaar), en de enige controle die ze nodig vond was kijken of de draadjes er nog zaten, een controle bij de gyn met een echo ivm eventuele infecties enzo vond ze maar overdreven
Ze hebben bij mij alleen na het eerste jaar nog een controle uitgevoerd, ook door alleen te kijken of de draadjes er nog zaten (alsof ik dat zelf niet kan controleren). Dit ook alleen na aandringen van mijn kant. Verder is er nooit meer naar gekeken.

In elk geval laat ik hem er na m'n vakantie over een week of 3 uithalen. Ben dat gezeur met m'n huid beu.... lijk net een 15 jarige puber (om nog maar te zwijgen over de blijvende schade aan m'n huid).
Just because you can doesn't mean you should
pi_52641299
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Dan zou ik gewoon rechtstreeks een afspraak maken bij een gynaecoloog...
Heb je daar nog een verwijzing voor nodig?
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:13:20 #183
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_52705112
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 08:19 schreef ZwarteMagika het volgende:
Heb je daar nog een verwijzing voor nodig?
In Ede heb ik gewoon een keer zelf naar de gyn gebeld (daar is dat ding ook geplaatst) en een afspraak voor een controle gemaakt, zonder verwijzing van de huisarts.
pi_52764255
Ik heb hem sinds 11 juni en heb bijna geen last meer van bloedingen gehad. Zo af en toe eens een dagje. Wel heb ik gemerkt, en ik ben benieuwd of dat bij anderen ook zo is, dat mijn haar op mijn benen en zo sneller is gaan groeien en ook donkerder is geworden. Ik heb ook meer last van puistjes en ik vole hem af en toe echt zitten en dan irriteert het enorm!!

Maar goed, mijn is inmiddels gesterilisseerd, dus ik laat zodra alles bij mijn in orde is, de mirena weer verwijderen!
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_52832357
*meldt* en ja als man
mijn vriendin laat hem een dezer dagen zetten, en de vraag is natuurlijk, wat kan ik doen om haar erbij te helpen? wil haar natuurlijk wel een beetje vertroetelen, ik geloof namelijk niet echt dat het een prettige ingreep is
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_52832556
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:54 schreef freak1 het volgende:
*meldt* en ja als man
mijn vriendin laat hem een dezer dagen zetten, en de vraag is natuurlijk, wat kan ik doen om haar erbij te helpen? wil haar natuurlijk wel een beetje vertroetelen, ik geloof namelijk niet echt dat het een prettige ingreep is
Mijn vriend is meegegaan. Erg prettig dat ik niet in m'n eentje in de wachtkamer zat. Ik was de laatste van het spreekuur wat meer dan uur uit liep... en ik zag er al best wel tegenop. Hij heeft tijdens de ingreep zelf gewacht in de ruimte ernaast...

Na afloop heb ik nog een uur in die behandelkamer gelegen. Ik kon niet eens rechtopzitten zonder flauw te vallen en had echt onwijs veel buikpijn. Hij stond toen er toen echt een beetje verloren bij (was best sneu). Hij had echt geen idee hoe om te gaan met die situatie

Ook wel prettig dat ik iemand had om me even thuis te brengen.

Ik was echt zo beroerd van die ingreep De dokter belde naderhand zelfs nog een keer naar huis om te vragen hoe het met me was. Vond ik dan wel weer heel aardig van hem.
Just because you can doesn't mean you should
pi_52835719
Mijn vriend was ook mee, dat alleen al heeft me heel erg geholpen. Hij zat naast me en hield m'n handje vast En ging bijna van z'n stokkie
pi_52973411
ik heb mijn mirena nu een jaar ongeveer heb zo om de 5 weken menstruatie maar dan 3 dagen bruin prut dan 2 dagen niet dan 3 dagen echt bloeding maar heb al een week van te voren pijn in mijn been of benen en rond mijn bekken echt een vervelende pijn word er gek!!!!

ben al geweest voor een controle hij zit nog goed dus daar ligt het niet aan soms trekt de pijn zelfs mijn rug in.
pi_52973424
het zetten heb ik bijna niks van gevoeld gelukkig ik was zo bang!!!!
pi_52978964
Nou hé hé... mijn cyclus lijkt nu wel aardig normaal. Netjes vier weken. Pms is ook veel minder dan eerst. *afklopt* Nu ook netjes ongesteld, niet al te veel buikpijn. Wel emotioneel instabiel Het ene moment ben ik helemaal verliefd en het volgende moment kan ik ineens ergens om huilen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_53075594
Ik laat 'm binnenkort vervangen, begin december zit ie 5 jaar maar omdat ik net afgestudeerd en nog werkzoekende ben, wil ik het zo snel mogelijk laten doen. Nu heb ik nog tijd genoeg om even 'ziek' te zijn...
Vond het wel een beetje suf van het ziekenhuis. Die zeiden tegen de doktersassistente (die even voor me belde om te vragen wat nu de bedoeling is met verwijskaart etc) dat ik moest komen op de eerste dag van m'n menstruatie. Oke dat snap ik, maar ik menstrueer echt bijna nooit meer.
En als ik dat al doe, is het twee dagen zeeeeeer weinig, soms net genoeg voor een inlegkruisje.
Dus ik zal ze binnenkort maar bellen....zucht....
pi_53075685
nou.. vriendin heeft hem evenlaten zetten, blijkbaar even pijnlijk, maar is helemaal happy nu, en niet echt flinke na weeën.. hopelijk gaat t goed dus
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_53088807
Ik heb de mirena nu sinds maart, en menstrueer ook niet meer zo vaak. Eens in de 6-7 weken ofzo is het echter wel zo ver maar dan ben ik zo'n anderhalve week steeds een dag niet, en dan een dag wel ongesteld. Het is ook niet veel, maar wel een klein beetje irritant.
Heeft daar nog iemand last van?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_53094295
Oh vergeten te vragen aan jullie, maar ook aan de doktersassistente
Kan het verwijderen van de oude en opnieuw plaatsen van een nieuwe Mirena tijdens dezelfde afspraak?
pi_53146441
Vandaag heb ik de mirena dan toch laten verwijderen... de dokter gaf aan dat de acne waarschijnlijk niet door de mirena komt maar door het stoppen met de pil. Ik ben beniewd en wacht het gewoon even af. Voor mij was met die acne niet meer te leven en de oorzaak maakt me eigenlijk niet eens zo heel veel uit.

Bij het verwijderen was het even schrikken toen hij de touwtjes niet meer kon vinden. Gelukkig kwamen ze na een beetje wroeten toch weer tevoorschijn. Ik kreeg het al benauwd
Just because you can doesn't mean you should
pi_53166516
Ik weet het antwoord op mijn vraag al....ja, verwijderen en opnieuw plaatsen kan tijdens dezelfde afspraak.
Tegenwoordig is het standaard dat de huisarts dat ding plaatst, alleen bij eventuele complicaties moet je naar het ziekenhuis. Die complicaties kun je soms van te voren al weten (vreemd gekantelde baarmoeder bijv), maar soms treden ze bij het zetten pas op.
Lekker is dat, ik wilde graag naar het ziekenhuis maar ik heb de vorige keer geen complicaties gehad, behalve bijna flauwvallen na het zetten, maar da's een normale reactie.
Ik ben benieuwd, ik heb 3 slechte verhalen uit mijn omgeving gehoord over huisartsen dus ik hoop dat die van mij het wel kan. Enige voordeel op dit moment is dat de huisarts 2 straten bij me vandaan zit en het ziekenhuis een paar km fietsen is.
Het is nu een kwestie van condooms gebruiken (al zou dat niet nodig zijn als er meteen een nieuwe gezet wordt, maar je weet maar nooit!) en afwachten wanneer ik weer een beetje vloei...
pi_53167615
Misschien toch eens wat rondvragen, sommige huisartsen doen nogal moeilijk over doorverwijzen naar het ziekenhuis voor zo'n plaatsing, misschien is dit ook gewoon een lulsmoes.. of is het algemeen bekend dat het tegenwoordig zo gaat en heb ik iets gemist..?
pi_53177771
Ik zal mijn ervaring ook eens neerzetten.

Ik heb de mirenaspiraal vorige week maandag laten plaatsen bij de gynacoloog.
Dat was op de eerste dag van mijn ongesteltheid.
Voor dat ze hem ging plaatsen heeft ze eerst een verdoving gegeven. War al geen pretje is. Van te voren had ik 2 ibuprofen ingenomen. Maar dit alles heeft niet geholpen. Het plaatsen van de spiraal zelf was bij mij erg pijnlijk. Gelukkig zat hij wil binnen 5 sec. Dus dat viel wel weer erg mee.
Dezelfde avond en de dag erna voelde ik me best beroerd. Had las van hoofdpijn enorme steken en was erg misselijk. De dagen erna ging het steeds beter ik had nog wel last van steken maar het bloeden werd al steeds minder. Ik ben ook dan net zoals ik altijd was maar 1 week ongestelt geweest. Ze hadden me al gewaarschuwd dat het bloeden nog wel een half jaar kon aanhouden.
Maar ik ben een van de gelukkig die daar dus geen last van heeft. Na iets meer als een week was ik overal vanaf. Nu is het dus afwachten wat het voor de rest met mijn ongestelheid gaat doen.

Al en met al het plaatsen vond ik echt geen pretje. Dat deed echt zeer. Maar voor de rest heb ik gelukkig nergens last van. 6 november moet ik weer terug komen en wordt er weer een echo gemaakt om te kijken of alles goed is.

Het enige wat ik nu wel heb is dat ik niet zo goed sex durf te hebben.
Ik heb geen vaste relatie, maar wel een sex relatie met mijn beste vriend.
Hebben meer mensen daar last van dat ze geen sex durven hebben.
pi_53180724
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:26 schreef Susanne1980 het volgende:
....
Het enige wat ik nu wel heb is dat ik niet zo goed sex durf te hebben.
Ik heb geen vaste relatie, maar wel een sex relatie met mijn beste vriend.
Hebben meer mensen daar last van dat ze geen sex durven hebben.
Ik heb het samen met mijn vriend best kort na het zetten gewoon heel voorzichtig geprobeerd. De spiraal zat toen nog geen week. We hebben er beide geen last van gehad gelukkig.

En het was maar goed dat we het er meteen van hadden genomen toen ik een paar dagen geen bloedverlies had want daarna is heb ik een behoorlijke tijd last gehad van bloedingen.

Nu helaas weer bloedingen van het laten verwijderen en ik durf de eerste dagen even geen tampons te gebruiken
Just because you can doesn't mean you should
pi_53432882
Ik heb het toen ook gewoon voorzichtig geprobeerd..

ikben vanmorgen naar de huisarts geweest omdat ik nu 2 van de 4 weken zwaar depressief ben, en dat waarschijnlijk door hormonen komt..

Ik heb nu voor 3 maanden de mini pil erbij, kijken of het daar beter van wordt, en zo niet, dan kan het zijn dat het spiraaltje eruit gaat..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_53451644
De spiraal is er nu een week of 2 uit en nu is mijn hormoonhuishouding behoorlijk in de war.

Voor mijn huid ben ik op aanraden van de dokter weer begonnen met de Diane pil maar het lijkt nu alleen maar erger te worden. Er is geen glad stukje huid meer te ontdekken op m'n gezicht. Ik hoop dat over een tijdje als m'n lichaam weer gewend is het allemaal wat beter zal gaan. Mijn huisarts is van mening dat de hormonen van de spiraal niet zo veel invloed kunnen hebben maar daar geloof ik zelf niet zo veel van.

Gevoelsmatig vind ik het trouwens toch wel prettig dat de spiraal er uit is... het gevoel dat er niets meer zit wat er eigenlijk niet hoort.

Jammer dat met de pil m'n libido weer tot ver beneden het nulpunt is gedaald Dat ging met de spiraal toch beter.
Just because you can doesn't mean you should
pi_53451731
Ik heb zelf het idee dat je met het spiraaltje eigenlijk je eigen hormoonhuishouding nauwelijks beïnvloed, vandaar mijn enorme PMS ook weer.... De mirena werkt maar heel plaatselijk..

Dus als jouw eigen hormoonhuishouding de overhand neemt, en je eerder daardoor ook puistjes kreeg, dan is het niet heel vreemd dat je ze nu weer hebt gekregen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_53452090
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:19 schreef teigan het volgende:
Ik heb zelf het idee dat je met het spiraaltje eigenlijk je eigen hormoonhuishouding nauwelijks beïnvloed, vandaar mijn enorme PMS ook weer.... De mirena werkt maar heel plaatselijk..

Dus als jouw eigen hormoonhuishouding de overhand neemt, en je eerder daardoor ook puistjes kreeg, dan is het niet heel vreemd dat je ze nu weer hebt gekregen...
Ik had er daarvoor nooit echt last van... ook niet echt voor ik begon met de pil. Wel eens een beetje als ik ongesteld moest worden ofzo maar dat viel best mee.

Een half jaar na het plaatsen van de mirena kon ik 5x per dag mijn huid gaan opfrissen in de wc omdat de talg bijna van mijn gezicht af droop. Om nog maar te zwijgen van de bulten om m'n rug / armen / buik en de onderhuidse ontstekingen in m'n nek.
Just because you can doesn't mean you should
  zondag 30 september 2007 @ 15:10:26 #205
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53590655
Ik vloei nu en dan gelig en bruin en dan weer rood. Soms wat kramp, misselijk, draaierig. Jeuk en pijn aan de voorgevel. Puistjes... Joepie! Oja... ook vreetbuien..
excuses voor de details
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_53590790
Dat van die puistjes viel bij mij wel mee. In het begin wel, maar nu heb ik eens in de drie maanden eens een pukkeltje ofzo? Ben niet gevoelig voor acne ofzo.

Laatst sinds lange tijd weer eens echt hevig ongesteld geweest! Dat was zo raar, ik wist helemaal niet meer hoe dat was. Ronduit naar dus.
  zondag 30 september 2007 @ 15:19:15 #207
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53590956
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:14 schreef BloodyLotte het volgende:
Dat van die puistjes viel bij mij wel mee. In het begin wel, maar nu heb ik eens in de drie maanden eens een pukkeltje ofzo? Ben niet gevoelig voor acne ofzo.

Laatst sinds lange tijd weer eens echt hevig ongesteld geweest! Dat was zo raar, ik wist helemaal niet meer hoe dat was. Ronduit naar dus.
Ja, dan is het echt weer alsof je voor het eerst door die hel gaat, hé?
Bij mij ging het nu eigenlijk net wel aardig. Ik had geen pms of dat soort dingen meer... en dan nu dit weer!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_53591183
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:19 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ja, dan is het echt weer alsof je voor het eerst door die hel gaat, hé?
Bij mij ging het nu eigenlijk net wel aardig. Ik had geen pms of dat soort dingen meer... en dan nu dit weer!
Ja, toen ik het voor het eerst zag ook "omg WAT?!" Ik had ook gewoon GEEN maandverband en tampons in huis omdat ik dat al 3,5 jaar niet nodig heb gehad.
  zondag 30 september 2007 @ 17:14:50 #209
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53594404
quote:
Op zondag 30 september 2007 15:28 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

Ja, toen ik het voor het eerst zag ook "omg WAT?!" Ik had ook gewoon GEEN maandverband en tampons in huis omdat ik dat al 3,5 jaar niet nodig heb gehad.
Da's kut
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_53594617
Ik heb een vraagje;

ik heb ontzettende migraine in de stopweek van de pil. Nu wil ik graag overstappen op een spiraaltje. Mijn huisarts adviseerde mij een koperspiraaltje aangezien daar geen hormonen in zitten. Maar mijn huisgenoot-en-arts-in-opleiding (en de OP) vertelde mij net dat Mirena lokaal werkt en niet in je bloed komt, waardoor er ampergeen klachten zoals migraine zijn.

Mijn vraag is dus: zijn er meer mensen vanwege migraine van de pil overgestapt op de Mirena? En zo ja; is de migraine nu weg?
Dank u
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:18:09 #211
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53612103
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:21 schreef Ephemera het volgende:
Ik heb een vraagje;

ik heb ontzettende migraine in de stopweek van de pil. Nu wil ik graag overstappen op een spiraaltje. Mijn huisarts adviseerde mij een koperspiraaltje aangezien daar geen hormonen in zitten. Maar mijn huisgenoot-en-arts-in-opleiding (en de OP) vertelde mij net dat Mirena lokaal werkt en niet in je bloed komt, waardoor er ampergeen klachten zoals migraine zijn.

Mijn vraag is dus: zijn er meer mensen vanwege migraine van de pil overgestapt op de Mirena? En zo ja; is de migraine nu weg?
Dank u
Ik weet van anderen dat migraine bij een mirenaspiraal weinig voorkomt. Ik weet ook dat bij een koperspiraal de menstruatie nogal heftig en bloederig kan zijn.... De keus is aan jou..
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_53612363
Hi ik heb mijn spiraal al een aantal maanden en dat is tot nu toe goed bevallen. Alleen heb ik nu wel al een dag of 8 bruine afscheiding met slijm, het is ook best wel veel. Is dit normaal??
Haters gonna hate.
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:56:26 #213
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53613068
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 11:28 schreef CyclingGirl het volgende:
Hi ik heb mijn spiraal al een aantal maanden en dat is tot nu toe goed bevallen. Alleen heb ik nu wel al een dag of 8 bruine afscheiding met slijm, het is ook best wel veel. Is dit normaal??
Ik heb dat dus ook... Ik ben wel van plan om even te laten controlleren of het spiraaltje nog goed zit. Niet dat het is afgezakt ofzo..
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_53613701
Dat kan toch ook bij je huisarts?
Haters gonna hate.
pi_53840283
Zooo...net bij de huisarts geweest voor de vervanging van m'n spiraaltje.
Lig ik daar, kan ze de draadjes van m'n oude spiraaltje niet vinden.
Moet ik dus alsnog naar het ziekenhuis. Meteen gebeld voor een afspraak, dat kan pas op 29 oktober.
Want die arts die een bepaalde techniek heeft om die draadjes terug te krijgen ( ) gaat tussendoor nog op vakantie enzo....
Ze gaan dat schijnbaar doen met een histoscoop of zoiets??
En anders moet het plaatselijk verdoofd worden.
Iemand ervaring?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 19:21:45 #216
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_53845129
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 12:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat kan toch ook bij je huisarts?
Was ook bij mijn huisarts. Volgens haar zit hij nog goed, maar toch vertrouw ik het niet helemaal...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_53846751
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:21 schreef Ephemera het volgende:
Ik heb een vraagje;

ik heb ontzettende migraine in de stopweek van de pil. Nu wil ik graag overstappen op een spiraaltje. Mijn huisarts adviseerde mij een koperspiraaltje aangezien daar geen hormonen in zitten. Maar mijn huisgenoot-en-arts-in-opleiding (en de OP) vertelde mij net dat Mirena lokaal werkt en niet in je bloed komt, waardoor er ampergeen klachten zoals migraine zijn.

Mijn vraag is dus: zijn er meer mensen vanwege migraine van de pil overgestapt op de Mirena? En zo ja; is de migraine nu weg?
Dank u
Dat je migraine hebt in je stopweek is niet zo gek: met de pil heb je in je stopweek een hormooninstorting. Je hormoonspiegel veranderd radical en dat triggert bij veel vrouwen een migraine-aanval. Doorslikken is een optie, maar het spiraaltje (Mirena) ook. Doordat Mirena een constante toevoer aan hormonen geeft is je hormoonspiegel ook constant, en worden er geen migraine-aanvallen meer getriggerd.
I had a signature once. It was awful.
pi_53869912
hhhmm ik hen een mirena en mijn menstruatie begon gister en ik had ook een hevige migraine aanval pffff heb weer anderhalve dag plat gelegen
pi_53870115
@ zoeperzazke: Klopt! Dat is ook mijn redenatie.. maar toch hoopte ik op wat ervaringsdeskundigen hier
@2h2h: ok, shit! Ik hoopte dus op ervaringsdeskundigen die me konden vertellen dat ze geen migraine meer hadden! sterkte trouwens

Hoe dan ook.. ik ga de Mirena laten plaatsen (heb een afspraak bij het ziekenhuis) en heel hard hopen op het beste Het kan onmogelijk erger zijn dan de pil, dus ik vind het wel het proberen waard.
pi_53875371
ja dat van mij hoeft nu natuurlijk niet van de mirena te zijn hoor heb me mirena nu een jaar en heb pas 2 keer migraine gehad in die tijd en daarvoor 1x
pi_53881787
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:20 schreef 2h2h het volgende:
ja dat van mij hoeft nu natuurlijk niet van de mirena te zijn hoor heb me mirena nu een jaar en heb pas 2 keer migraine gehad in die tijd en daarvoor 1x
oohh gelukkig! Dat verandert de zaak wel wat idd. Ik lig nu (met de pil) tijdens elke stopweek een dag in bed. Dus ik heb nu toch weer wat meer hoop dat dat over gaat met de Mirena
pi_54085213
Hallo (bijna) Mirena-gebruiksters,
Zo, na alle delen gelezen te hebben, zal ik zelf ook eens een bericht plaatsen. Ben nl. aan het twijfelen tussen sterilisatie en de Mirena.
De ha wilde graag dat ik overwoog om de Mirena te nemen ipv. sterilisatie. (Ben 31 jaar, geen kinderen, wel al 15 jaar vaste relatie.) Dus ik ben maar eens ff t www opgedoken, want als je de brochure van Mirena leest, zou je denken: 'Waarom is er überhaupt nog iemand aan de pil of condooms?' Na het lezen van het ene na het andere horrorverhaal op een medische site, kwam ik hier bij jullie terecht
Ok, ook niet allemaal tevreden, maar in elk geval een nuchtere kijk op de dingen. Heeft me goed geholpen en ik heb nu besloten om eerst de Mirena een kans te geven. Ik heb al contact met m'n ha gehad en die zal hem zelf plaatsen; krijg er een zetpil bij die ik 1,5 uur van tevoren moet innemen tegen de pijn (omdat ik niet gebaard heb).
Hij vertelde me ook, dat ik misschien nog even moet wachten, omdat er per 1 januari weer wat in het basispakket verandert en t misschien deels vergoed wordt, ook als je niet aanvullend verzekerd bent. Daarnaast begin ik 1 nov. met een nieuwe baan, dus dan zie ik het niet zo zitten om stemmingswisselingen te hebben en me druk te maken over constante bruine prut

Ben sinds 15 jaar aan de pil en ik ben daar zeer tevreden over (geen krampen meer, regelmaat en nog maar 2,5 dag vloeien ). Ik ben er ook maar 3x eentje vergeten, dus al met al zou je denken: waarom dan van de pil af? Maar ik vind het gewoon geen fijn idee om hormenen in te nemen. Ik ben nl. niet tevreden over mijn libido (laat staan m'n manneke ) en heb nogal erg droge ogen...schijnt ook bijwerking van de pil te zijn.

Dus voor mij nog even geduld en ondertussen hou ik gewoon alles op dit forum in de gaten.
Bedankt voor jullie verhalen tot nu toe!
To Mirena or not to Mirena, that's my question.
  maandag 22 oktober 2007 @ 15:11:44 #223
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_54090198
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:36 schreef MakeMeSmile het volgende:
Hallo (bijna) Mirena-gebruiksters,
Zo, na alle delen gelezen te hebben, zal ik zelf ook eens een bericht plaatsen. Ben nl. aan het twijfelen tussen sterilisatie en de Mirena.
De ha wilde graag dat ik overwoog om de Mirena te nemen ipv. sterilisatie. (Ben 31 jaar, geen kinderen, wel al 15 jaar vaste relatie.) Dus ik ben maar eens ff t www opgedoken, want als je de brochure van Mirena leest, zou je denken: 'Waarom is er überhaupt nog iemand aan de pil of condooms?' Na het lezen van het ene na het andere horrorverhaal op een medische site, kwam ik hier bij jullie terecht
Ok, ook niet allemaal tevreden, maar in elk geval een nuchtere kijk op de dingen. Heeft me goed geholpen en ik heb nu besloten om eerst de Mirena een kans te geven. Ik heb al contact met m'n ha gehad en die zal hem zelf plaatsen; krijg er een zetpil bij die ik 1,5 uur van tevoren moet innemen tegen de pijn (omdat ik niet gebaard heb).
Hij vertelde me ook, dat ik misschien nog even moet wachten, omdat er per 1 januari weer wat in het basispakket verandert en t misschien deels vergoed wordt, ook als je niet aanvullend verzekerd bent. Daarnaast begin ik 1 nov. met een nieuwe baan, dus dan zie ik het niet zo zitten om stemmingswisselingen te hebben en me druk te maken over constante bruine prut

Ben sinds 15 jaar aan de pil en ik ben daar zeer tevreden over (geen krampen meer, regelmaat en nog maar 2,5 dag vloeien ). Ik ben er ook maar 3x eentje vergeten, dus al met al zou je denken: waarom dan van de pil af? Maar ik vind het gewoon geen fijn idee om hormenen in te nemen. Ik ben nl. niet tevreden over mijn libido (laat staan m'n manneke ) en heb nogal erg droge ogen...schijnt ook bijwerking van de pil te zijn.

Dus voor mij nog even geduld en ondertussen hou ik gewoon alles op dit forum in de gaten.
Bedankt voor jullie verhalen tot nu toe!
Succes, en houd ons op de hoogte!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:09:45 #224
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54104389
MMS, klinkt als een goed doordacht besluit. We wachten je berichtje af
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:20:30 #225
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54113803
Ik heb nu wel een vreemd hormoonverschijnsel: toeschietreflexen. En nee: ik ben niet zwanger, dat heb ik al uitgesloten. Wie heeft dit nog meer?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_54245527
Hee allemaal,

Het tweede spiraaltje zit er in hoor! En de eerste is er natuurlijk uitgehaald
De huisarts kon m'n spiraaltje niet vinden dus werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis.
De gynaecoloog had het dus wel zo gedaan, dus er hoefden geen pijnlijke apparaten gebruikt te worden.
Het is al pijnlijk genoeg! Ik had trouwens wel 2 pijnstillers genomen, ongeveer 1,5 uur voor de afspraak.

Vond het wel wazig dat hij vertelde van een onderzoek wat hij deed naar een nieuwe Mirena die slechts 2 jaar 'houdbaar' is, en die ook wat kleiner is dan de Mirena voor 5 jaar.
Want..."oh, je bent 25? En je wilt de komende 5 jaar nog geen kinderen? Misschien is dit wel een optie voor je."
Nou ja leuk aangeboden maar dat had ik dan eerder moeten weten, dan had ik er over nagedacht.
Ik had gewoon geen zin nog langer te wachten, vaker op controle te moeten etc. Die onkosten werden dan wel vergoed, maar toch. Bovendien vind ik 2 jaar niet erg lang...
Ik heb nu nog totaal geen moedergevoelens en zolang ik die niet heb, ga ik ook niet aan kids beginnen.

Maar het ging dus allemaal oke, het blijft een pijnlijke zaak maar zodra die klem van mijn baarmoedermond af was gehaald, voelde ik geen pijn meer. Het scheelt ook wel dat ik al een spiraaltje gehad heb zei de gynaecoloog. Verder ook geen duizeligheid of flauwval neigingen gehad, dat had ik de eerste keer wel.
Dusse....alles oke hier!!
pi_54247330
Hallo,
Ik heb een vraagje. Ben rond mijn 15eaan de pil gegaan (ben nu 21) omdat ik erg onregelmatig ongesteld was. Omdat ik een vriendin kreeg ben ik er, ongeveer 1,5 jaar geleden mee gestopt. Echter nu weer veel problemen met mijn mestruatie. Ik vloei meestal de hele maand en ongeveer twee keer in de maand heftiger. Heb ook door de maand heen regelmatig krampen en als ik het heftiger ben zelfs koorts. Wordt er niet echt vrolijk van en voor mijn sexleven is het natuurlijk ook niet ideaal!
Ik ben nu aan het twijfelen wat ik er aan kan doen. Zou natuurlijk aan weeraan de pil kunnen gaan, daarmee was ik maar een week ongesteld en had ik alleen die week veel pijn. Maar ik vind het zonde om veel hormonen binnen te krijgen die ik eigenlijk niet nodig heb...
Ik vraag me af of dit met de mirena misschien minder zou zijn...
Pijnstillers e.d. hebben niet veel nut.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Groetjes Fé
  maandag 29 oktober 2007 @ 18:12:47 #228
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_54248316
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 17:19 schreef fee.st het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraagje. Ben rond mijn 15eaan de pil gegaan (ben nu 21) omdat ik erg onregelmatig ongesteld was. Omdat ik een vriendin kreeg ben ik er, ongeveer 1,5 jaar geleden mee gestopt. Echter nu weer veel problemen met mijn mestruatie. Ik vloei meestal de hele maand en ongeveer twee keer in de maand heftiger. Heb ook door de maand heen regelmatig krampen en als ik het heftiger ben zelfs koorts. Wordt er niet echt vrolijk van en voor mijn sexleven is het natuurlijk ook niet ideaal!
Ik ben nu aan het twijfelen wat ik er aan kan doen. Zou natuurlijk aan weeraan de pil kunnen gaan, daarmee was ik maar een week ongesteld en had ik alleen die week veel pijn. Maar ik vind het zonde om veel hormonen binnen te krijgen die ik eigenlijk niet nodig heb...
Ik vraag me af of dit met de mirena misschien minder zou zijn...
Pijnstillers e.d. hebben niet veel nut.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Groetjes Fé
Ik had een zéér onregelmatige cyclus door PCOS, maar met de Mirena gaat het perfect. Helemaal geen cyclus meer!
pi_54347943
bij mij gaat van de week het spiraal er weer uit. Wat een rotding zeg!! Libido is ernstig gedaald. Sex doet pijn en is lang niet zo gevoelig als eerst. Puistjes, haargroei op benen e.d. die veel sneller gaat.....

Kijk reikhalzend uit naar dinsdag en dat mijn sexleven weer gauw is zoals het was!
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_54502418
Ik heb nu ineens megakramp, steken en buikpijn en rugpijn. Lijkt wel alsof ik ongesteld moet worden, maar dan 1000x erger. Ik lig soms gewoon dubbel van de pijn. Heb de spiraal sinds februari en ben niet meer ongesteld geweest. Is dit herkenbaar? Heb ibuprofen 600 ingenomen, maar merk er nog niks van. Bah, dit is niet leuk zo!
pi_54502506
Arme meid... ik heb er soms wel eens een beetje last van. Maar zo erg? Nee. Ik zou het even aankijken en als het aanhoudt of erger wordt, zou ik even contact opnemen met de hap.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_54530946
ik herken het wel

ik heb het ook een hele tijd gehad als ik ongesteld moest worden.
heb zelfs eens z'n rugpijn gehad dat ik dacht dat ik door me rug was gegaan.

nu 3 maanden lter nergens meer last van gelukkig ik merk nu aan me eet buien en kribbigheid dat ik eigenlijk ongesteld zou moeten worden
pi_54539674
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 12:42 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Arme meid... ik heb er soms wel eens een beetje last van. Maar zo erg? Nee. Ik zou het even aankijken en als het aanhoudt of erger wordt, zou ik even contact opnemen met de hap.
Het ging 's avonds pas wat beter. Maar heb nu nog wel last.
pi_54622652
Hallo, ik zal ook even een duit in het zakje doen.

Na verschillende anti-conceptie te hebben geprobeert adviseerde mijn ha de mirena. Afgelopen dinsdag heb ik m dan ook laten zetten bij de rutgerstichting, met verdoving gelukkig. Ik heb geen kids en ze zei dat ik een erg kleine baarmoeder had, nou was het ook geen prettig gevoel maar t zal altijd beter zijn dan een kind baren .

Ik ben wel benieuw hoe t uit pakt aangezien het bij vrouwen zo verschilt. Heb nu aardig buikpijn, net alsof k nog heftig ongesteld ben ofzo.... Ik hoop wel dat dat snel weg gaat! Wat ik wilde vragen: Kunnen jullie de touwtjes zelf voelen? Ik hoorde van een vriend dat hij ze had gevoeld tijdens seks (met een ander meisje welteverstaan) en dan zou ik ze zelf toch ook moeten kunnen voelen?

liefs!
Nee, neem jezelf niet te serieus, dat doe ik ook niet....
Work like you don't need the money; dance like no one is watching; sing like no one is listening; love like you've never been hurt; fuck like you're on film
pi_54655286
Hee n8, die draadjes zou je inderdaad moeten kunnen voelen. Als je met een (middel)vinger naar binnen gaat, kun je je baarmoedermond voelen en daaruit moeten dus die draadjes steken.
Bij mij is het wel zo dat ik dan behoorlijk diep naar binnen moet gaan maar oke, daarin zal ik niet de enige zijn.
Het ligt er denk ik ook aan hoe je baarmoeder gedraaid ligt op dat moment, misschien maakt dat ook iets uit.
pi_54656891
Ik voel ze niet hoor en het zt wel goed.
pi_54671717
Ik heb ze gevonden
Tot nu toe alles goed.... Ik ben wel benieuwd hoe t allemaal uitpakt; heb wel veel last van m'n onderrug maar geen last van bruine prut iod We zien t vanzelf wel!
Nee, neem jezelf niet te serieus, dat doe ik ook niet....
Work like you don't need the money; dance like no one is watching; sing like no one is listening; love like you've never been hurt; fuck like you're on film
pi_54764226
Hoi
Omdat ik elke keer bloedingen blijf houden en straks op trainingskamp ga heb ik van de arts Primolut gekregen. Daarin staat dat als je de pil gebruikt je bij sex condoom moet gebruiken maar hoe zit dat met een spiraal?
Haters gonna hate.
pi_54767451
Hoi, Ik ben vandaag voor inwendig onderzoek geweest, en nu konden ze de draden van mijn spiraaltje niet meer vinden Ik moet nu 5 december terug voor een echo, maar vraag me serieus af of het mogelijk is die draadjes "terug te halen". Het zetten was niet bepaald een pretje, dus ik zie er behoorlijk tegenop. Heeft iemand dit eerder meegemaakt, en hoe werd dit opgelost?
pi_54772928
Hee MissBehave, mijn draadjes waren ook onvindbaar toen ik een nieuwe spiraal liet plaatsen.
Ik werd door mijn huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis. Die gingen iets verder en vonden ze wel.
Als dat niet zo was geweest, kunnen ze met een soort klein cameraatje je baarmoedermond binnengaan en dan dus zien (als het goed is!) waar de draadjes dan zijn. Eventueel kan dat onder verdoving. De naam van dat apparaatje ben ik kwijt, maar dat staat wel in een eerder post van mij in dit topic.
Bij mij was er dus weinig aan de hand, de draadjes zaten gewoon wat hoger en ik denk dat de huisarts niet echt verder durfde te gaan.
En ik mag 5 december ook voor mijn echo (controle) naar het ziekenhuis, toevallig!
  zondag 25 november 2007 @ 20:25:28 #241
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_54833364
Nou, heb sinds een week weer bruinverlies, zelfde als ik toen 3 maand heb gehad
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_54833683
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, heb sinds een week weer bruinverlies, zelfde als ik toen 3 maand heb gehad
oh nee!!! Hoe lang heb je hem al?? ik heb nu al 4 maanden helemaal niks en wil t graag zo houden
  zondag 25 november 2007 @ 21:11:02 #243
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_54834584
Ik denk zo'n anderhalf jaar inmiddels
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_54836960
Bedankt Ikook, ik voel me nu een beetje geruster. Succes 5 december!
pi_54851995
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik denk zo'n anderhalf jaar inmiddels
ok meld ff als t weer weg is. wil graag weten wat me te wachten staat
pi_54945149
Ik heb vorige week de Mirena laten plaatsen.
Ik had me wel een tijd geleden, maanden geleden, ingelezen, en wel wat onprettige ervaringen gelezen wat betreft het plaatsen. Echter toen ik daarvoor naar de HA ging, had ik daar niet meer over nagedacht.
Het viel me echter wel tegen. Alles ging gelukkig wel vrij snel, maar het deed wel erg veel pijn. Geen enkele verdoving ook gehad. Ik was na het plaatsen ook wel misselijk en had veel pijn, met moeite met vriendje naar huis gestrompeld en meteen in bed gekropen met paracetamol. Al met al ongeveer 3 uur last gehad, daarna viel de pijn wel mee. Wel nog paar dagen pijn in onderrug gehad en kramp, maar daar heb ik nu ook geen last meer van.
Over 5 weken een echo.
pi_55056452
5 december is de dag..dat ook ik mijn spiraaltje plaatsen mag

Na heel wat gezeik deze week, hebben ze toch vanmiddag om 16 uur een plaatsje voor me vrij kunnen maken in het UMCG. Ik ben erg benieuwd naar hoeveel pijn het gaat doen.
Ik zou eigenlijk moeten werken vanavond (vanaf 18 uur), maar dat heb ik gelukkig af kunnen bellen. Dus zeer waarschijnlijk lig ik vanavond ook op de bank met chocolade en een warme kruik.
Wish me luck!
pi_55061207
Hee Ephemera, hoe is het nu met je?
Enne MissBehave, is de echo goed verlopen? En heb je ook een goede 'uitslag' gehad?
Die van mij verliep heel goed! Vooral snel....hij keek....'oh die zit goed, ik wil je hierna niet meer zien (op een graptoon natuurlijk)'.
Dusse, de condooms mogen de kast weer in!
pi_55074224
Ik heb sinds april de mirena en bevalt prima.
Ik herken hier wel een hoop dingen, zoals het geen zin in sex hebben, ik voel hem idd soms ook zitten maar dat is volgens mij alleen in de periode dat ik ongesteld zou moeten zijn. Touwtjes voelen we beide ook niet tijdens de sex. Het duurde wel even voor ik er wat vertrouwen in had. Heb hem laten plaatsen omdat ik na een vervelende zwangerschap en een nare bevalling niet zwanger meer wilde worden. De pil vertrouwde ik niet meer, terwijl ik er vroeger niet ect netjes mee omging.
PLaatsen deed geen zeer en was ook nog wel gezellig, heb een leuke gyn....manlief was mee en weinig klachten na het zetten.
Af en toe in een para bui ben ik nog wel eens bang om zwanger te raken hahaha maar dat geloof ik nniet.

Hebben jullie ook af en toe zo'n gezwollen buik?
En als je hem zou laten verwijderen, zou je dan al snel zwanger raken???
pi_55078109
Nou.. poehpoehpoeh, dat was wel even afzien gisteren hoor! Het plaatsen zelf deed wel pijn, maar was nog te overzien. Maar toen m'n vriend en ik bijna het ziekenhuis uit waren, kwam het ergste nog. Ik kreeg het warm en begon te zweten, toen werd ik duizelig etc etc. Kortom; ik ging flauwvallen. Gelukkig heb ik me 'kunnen beheersen' door op een bankje (in het ziekenhuis nog) te gaan zitten en een half uur lang rustig te ademen. Daarna nog een kwartier op een wc gezeten vanwege de drang om over te geven (is gelukkig niet gebeurd)
Mijn god, wat voelde ik me afschuwelijk toen!! Op een helder moment zijn we aan de terugreis begonnen. Thuis ben ik vlug even in bed gekropen, maar dat slapen wilde voor geen meter. Vooral op mijn zij liggen, deed vreselijk veel pijn. 4 uur naar het plaatsen werd het gelukkig een stuk beter. We zijn zelfs 's nachts nog naar een cafetaria gelopen om voedsel te halen Daarvoor moest ik écht niet aan eten denken. Vannacht heb ik ook goed geslapen en nu heb ik alleen nog last van de 'normale ongesteldheids steken'.
Het kreng heeft dus de komende 5 jaar heel wat goed te maken! Maar als mijn migraine nu in 'de stopweek' weg blijft, vind ik het de pijn wel waard.
  vrijdag 7 december 2007 @ 18:51:49 #251
199402 Kimpii
heeft haar beer gevonden.
pi_55107759
Hallo allemaal,

ik stel me even voor. Ik ben Kim, 17 jaar,

en heb sinds 4 december een Mirena spiraal.
Ik heb deze laten plaatsen onder volledige narcose omdat het anders te pijnlijk zou zijn.
Ik was toen heel ziek en ik heb nu, enkele dagen later, nog steeds veel last, maar Dafalgan doet wonderen.

Vandaag had ik voor het eerst weer seks met mijn vriend maar hij had last (pijn) bij het vrijen, door de draadjes.
Ik heb achteraf dan de draadjes gecontroleerd en ik voel ze zitten op 2 of 3 cm in de vagina.
Ik vind dit zeer vreemd ik had gedacht dat ze korter waren?
Zijn ze te lang en heeft hij daarom zoveel last?

Ikzelf kon ook niet echt genieten, het leek of de draadjes ervoor zorgden dat alles minder gevoelig was,
of komt dit door de Dafalgan?

Ik hoop zo vlug mogelijk een antwoord te krijgen aangezien ik op andere websites niet echt gebruikelijke informatie vind.

Groetjes, Kim
x
pi_55128081
De mirena zit iig goed, helaas zijn de touwtjes niet gevonden Wanneer ze hem er over 4 jaar uit gaan slopen gaan we ons er over buigen hoe dat dan zou moeten
pi_55128907
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 18:51 schreef Kimpii het volgende:
Ik heb deze laten plaatsen onder volledige narcose omdat het anders te pijnlijk zou zijn.
Onder volledige narcose? My god, waarom heb je het uberhaupt laten plaatsen?
  zaterdag 8 december 2007 @ 20:11:22 #254
199402 Kimpii
heeft haar beer gevonden.
pi_55131079
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 18:41 schreef Syytön het volgende:

[..]

Onder volledige narcose? My god, waarom heb je het uberhaupt laten plaatsen?
Ik heb een afwijking in mijn bloed (Factor V Leyden) waardoor mijn bloed zou klonteren als ik eender welke andere anticonceptiemiddelen zou gebruiken. Ik loop dus een ontzettend hoog risico op een longembolie of n trombose enzo.
Een koperspiraal is kleiner maar ook minder geschikt voor mij omdat de kans op infecties veel groter is,
en ik ook hiervoor erg vatbaar ben.

De spiraal moest onder volledige narcose worden geplaatst voor de pijn uiteraard. Aangezien ik nog maar 17 ben en ik nog geen kinderen heb gehad of zwanger ben geweest, is mijn baarmoeder enzo nog kleiner, en zou het enkel voor problemen zorgen hem er gewoon in te brengen.


Maar wat denken jullie ervan dat de draadjes maar 2 of 3 cm naar binnen zitten?
Zijn ze niet veel te lang dan?
En ze korter laten knippen doet dat zo'n hevige pijn als het laten plaatsen?
Want dan denk ik er wel een tweede keer over na vooraleer ik ze laat 'inkorten'.

Ik hoop vlug reactie te krijgen!
Groetjes, Kim
x
  zaterdag 8 december 2007 @ 20:13:16 #255
199402 Kimpii
heeft haar beer gevonden.
pi_55131146
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 18:02 schreef MissBehave het volgende:
De mirena zit iig goed, helaas zijn de touwtjes niet gevonden Wanneer ze hem er over 4 jaar uit gaan slopen gaan we ons er over buigen hoe dat dan zou moeten
wou dat bij mij de touwtjes ook niet te vinden waren :p
dan zat ik nu niet met de last

x
pi_55133696
Als ik me niet vergis, worden de touwtjes op den duur zachter en soepeler en heb je er dus geen last meer van. Ik denk dat je het even de tijd moet geven. Ikzelf heb de Mirena 5 december laten plaatsen, maar ik durf nog niet te gaan voelen Dus ik kan je niet vertellen hoe het bij anderen gaat.
Ik zou zelf even een paar weken wachten voor je terug naar de dokter gaat.
pi_55135623
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 20:11 schreef Kimpii het volgende:

De spiraal moest onder volledige narcose worden geplaatst voor de pijn uiteraard. Aangezien ik nog maar 17 ben en ik nog geen kinderen heb gehad of zwanger ben geweest, is mijn baarmoeder enzo nog kleiner, en zou het enkel voor problemen zorgen hem er gewoon in te brengen.
Ik ben 21, ook nooit zwanger geweest of kinderen gehad, bij mij werd ie er zo ingeschroefd door de dokter, zonder enige verdoving. neet eens pijnstiller van te voren genomen. Deed wel even flink pijn... maar volledige narcose? Wow dat is wel erg heftig.
Dat is toch niet de normale gang van zaken, heeft je afwijking daar ook mee te maken, dat ze het onder volledige narcose deden?
  zondag 9 december 2007 @ 02:05:28 #258
199402 Kimpii
heeft haar beer gevonden.
pi_55139093
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 21:38 schreef Ephemera het volgende:
Als ik me niet vergis, worden de touwtjes op den duur zachter en soepeler en heb je er dus geen last meer van. Ik denk dat je het even de tijd moet geven. Ikzelf heb de Mirena 5 december laten plaatsen, maar ik durf nog niet te gaan voelen Dus ik kan je niet vertellen hoe het bij anderen gaat.
Ik zou zelf even een paar weken wachten voor je terug naar de dokter gaat.
voelt best wel akelig aan haha :p
huiver elke keer dat ik ze controleer

alvast bedankt voor de raad, ik voel me een pak geruster nu :p
x
  zondag 9 december 2007 @ 02:07:34 #259
199402 Kimpii
heeft haar beer gevonden.
pi_55139121
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 22:53 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ik ben 21, ook nooit zwanger geweest of kinderen gehad, bij mij werd ie er zo ingeschroefd door de dokter, zonder enige verdoving. neet eens pijnstiller van te voren genomen. Deed wel even flink pijn... maar volledige narcose? Wow dat is wel erg heftig.
Dat is toch niet de normale gang van zaken, heeft je afwijking daar ook mee te maken, dat ze het onder volledige narcose deden?
ik heb geen idee, de dokter heeft het me ook niet gezegd eigenlijk,
gewoon dat het bij mij enkel onder volledige narcose mogelijk was..
Volgens mij heeft het niets met mn afwijking te maken, tenzij als je bloed kan gaan stollen bij het inbrengen maar ik denk het niet :p
x
pi_55143242
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 20:13 schreef Kimpii het volgende:

[..]

wou dat bij mij de touwtjes ook niet te vinden waren :p
dan zat ik nu niet met de last

x
Nou, dat wil je ook niet hoor, want dan kunnen ze m met een beetje pech operatief verwijderen.Vriendlief klaagt totaal niet over het gebrek aan draadjes overigens Ik heb de spiraal trouwens jong laten zetten zonder narcose , en ik heb ook nog geen kinderen gehad. Van een volledige narcose kun je ook best een optater krijgen, ik vind het ook wel erg drastisch om zo'n ingreep onder volledige narcose te doen.
  zondag 9 december 2007 @ 15:05:38 #261
199402 Kimpii
heeft haar beer gevonden.
pi_55146165
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:10 schreef MissBehave het volgende:

[..]

Nou, dat wil je ook niet hoor, want dan kunnen ze m met een beetje pech operatief verwijderen.Vriendlief klaagt totaal niet over het gebrek aan draadjes overigens Ik heb de spiraal trouwens jong laten zetten zonder narcose , en ik heb ook nog geen kinderen gehad. Van een volledige narcose kun je ook best een optater krijgen, ik vind het ook wel erg drastisch om zo'n ingreep onder volledige narcose te doen.
Ja ksnap ook niet waarom het onder volledige narcose was,
maar kneem nu, bijna n week later, nog om de 4 uur dafalgan tegen de pijn,
is/was dat bij jullie ook het geval??

x
pi_55148225
Ik heb laatst voor het eerst de draadjes gevoeld, na 1,5 jaar.. ze zaten ook zo laag inderdaad. Vroeg me meteen af of er wat mis was Kan ze nu al niet meer vinden
  zondag 9 december 2007 @ 17:34:33 #263
199402 Kimpii
heeft haar beer gevonden.
pi_55149427
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:43 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik heb laatst voor het eerst de draadjes gevoeld, na 1,5 jaar.. ze zaten ook zo laag inderdaad. Vroeg me meteen af of er wat mis was Kan ze nu al niet meer vinden
had jouw partner er dan ook niet ontzettend veel last van?
x
pi_55151241
Neuh hij had niks gemerkt, sowieso heeft ie ze maar 1 of 2 keer gevoeld (incl krasjes ) sinds ik 'm heb.
  zondag 9 december 2007 @ 19:48:32 #265
199402 Kimpii
heeft haar beer gevonden.
pi_55152002
quote:
Op zondag 9 december 2007 19:07 schreef ZwarteMagika het volgende:
Neuh hij had niks gemerkt, sowieso heeft ie ze maar 1 of 2 keer gevoeld (incl krasjes ) sinds ik 'm heb.
jep daar heeft mijn vriend ook last van, komt dus wel goed dan :p
alvast bedankt ik ben er nu heel wat geruster op!
x
pi_55215374
Ik zal hier even delen,
Mijn spiraaltje zit er nu ruim 1,5 maand in en ik kan nu al zeggen dat ik er vrij tevreden over ben!
Het plaatsen was niet de meest fijne ervaring ever, maar zeker goed doorheen te komen. Een pijnstiller genomen van te voren en 's middags weer aan t werk gegaan. Het voelde voor mij als een extreem zware mentruatie. Dat terwijl mijn huisarts het niet wou plaatsen omdat ik geen kinderen heb gehad en een kleine baarmoeder...hij was bang dat het te pijnlijk zou zijn..... Ik ben blij dat ze het bij de rutgerstichting wel wilden doen.

Ik heb af en toe onverwachte bloedingen na het vrijen, maar die zijn niet heel ernstig. Ook wordt ik niet meer ongesteld en heb ik geen last van de hormonen (wat bij de pil wel zo was). Ik begrijp dat de uitwerking per vrouw verschilt, maar ik wilde dit toch ook even delen om alle negatieve berichten te compenseren.

Btw, mijn bedpartner voelt er niets van maar dat kan ook iets met hem te maken hebben.
Groetjes!
Nee, neem jezelf niet te serieus, dat doe ik ook niet....
Work like you don't need the money; dance like no one is watching; sing like no one is listening; love like you've never been hurt; fuck like you're on film
  donderdag 13 december 2007 @ 21:24:16 #267
199402 Kimpii
heeft haar beer gevonden.
pi_55254843
De pijn bij mijn vriend is nu ook weg.
Hij blijft het voelen maar de pijn is weg
Na n week n half neem ik nog wel geregeld pijnstillers, en ook blijft het "bloed"verlies duren (was 2 dagen opgehouden maar kwam dus terug)

Hoop dat het gauw opgelost is!
x
  donderdag 13 december 2007 @ 21:36:12 #268
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55255123
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 18:02 schreef MissBehave het volgende:
De mirena zit iig goed, helaas zijn de touwtjes niet gevonden Wanneer ze hem er over 4 jaar uit gaan slopen gaan we ons er over buigen hoe dat dan zou moeten
Heb ik ook.
Ze hebben me verteld dat ze het met een soort borsteltje doen en dan gaan "vissen" Alleen mag ie bij mij 10 jaar blijven zitten, ik heb een koperspiraaltje.
Het laten zetten deed pijn, maar als het 1 keer in de tien jaar moet, heb ik dat er wel voor over.
Ik ben niet goed met pillen...

Hij zit er ruim vijf jaar, ik bloed wat heviger, verder heb ik nergens last van, mijn vriend ook niet.
Maar goed, aangezien de draadjes niet te vinden zijn, wordt het voor hem ook moeilijk om daar last van te hebben.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  donderdag 13 december 2007 @ 23:34:09 #269
199402 Kimpii
heeft haar beer gevonden.
pi_55258279
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:36 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Heb ik ook.
Ze hebben me verteld dat ze het met een soort borsteltje doen en dan gaan "vissen" Alleen mag ie bij mij 10 jaar blijven zitten, ik heb een koperspiraaltje.
Het laten zetten deed pijn, maar als het 1 keer in de tien jaar moet, heb ik dat er wel voor over.
Ik ben niet goed met pillen...

Hij zit er ruim vijf jaar, ik bloed wat heviger, verder heb ik nergens last van, mijn vriend ook niet.
Maar goed, aangezien de draadjes niet te vinden zijn, wordt het voor hem ook moeilijk om daar last van te hebben.
gyneacoloog vertelde me dat de duur bij het koperspiraal en de mirena even lang was, dus vijf jaar?
Is er verschil tussen koperspiralen dan? of heeft mijn gyneacoloog zich gewoon vergist in haar uitspraak?
x
  donderdag 13 december 2007 @ 23:36:09 #270
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55258338
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:34 schreef Kimpii het volgende:

[..]

gyneacoloog vertelde me dat de duur bij het koperspiraal en de mirena even lang was, dus vijf jaar?
Is er verschil tussen koperspiralen dan? of heeft mijn gyneacoloog zich gewoon vergist in haar uitspraak?
x
Toen ik hem liet zetten, zei de dokter ook 5 jaar, maar nu ging ik terug(we hebben een nieuwe huisarts) en deze zocht het op in een of andere handleiding en daar stond tien jaar in.

http://www.sensoa.be/1_2_4_1.php

Ik heb een multiload..(herken de naam nu ik het lees.)
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_55259172
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:36 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Toen ik hem liet zetten, zei de dokter ook 5 jaar, maar nu ging ik terug(we hebben een nieuwe huisarts) en deze zocht het op in een of andere handleiding en daar stond tien jaar in.

http://www.senseo.com/content/locales/be.html

Ik heb een multiload..(herken de naam nu ik het lees.)
Aha.
pi_55401124
Ik heb nu sinds een maand de mirena spiraal, ik weet dat de menstruatie afneemt na een tijd... maar ik zit nu op de 3e dag van mijn menstruatie, en heb nog bijna niks aan bloed verloren, echt verschrikkelijk weinig... ik kan het af met een inlegkruisje.

Is dit normaal gelijk de 1e keer dat ik menstrueer? Of kan ik meer verwachten de rest van de week? Ben het normaal heel hevig namelijk...

Iemand ervaring?
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
pi_55403723
Als ik nou die grindtegel op m'n kin nog kon inruilen voor m'n oude libido was ik helemaal tevreden
pi_55403952
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:16 schreef ZwarteMagika het volgende:
Als ik nou die grindtegel op m'n kin nog kon inruilen voor m'n oude libido was ik helemaal tevreden
Je libido is omlaag gegaan? Die van mij omhoog... vriendje geen probleem vindt!
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
pi_55447421
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:16 schreef ZwarteMagika het volgende:
Als ik nou die grindtegel op m'n kin nog kon inruilen voor m'n oude libido was ik helemaal tevreden
zo herkenbaar......... voel me af en toe net een zak beton.
Ik moet echt zin maken, anders gebeurt er niets.
pi_55468800
Inderdaad Het lastige vind ik dat ik ook pas ben begonnen met werken, misschien dat ik daardoor gewoon te gaar ben en uit m'n ritme ben geraakt. Als ik zeker wist dat het door de mirena komt liet ik 'm eruit halen, maar straks komt het daar niet door en krijg ik spijt
pi_55476259
ah.. ik zie dat het klaaguurtje over de Mirena weer is begonnen, dus ik doe even mee
Ik heb hem 5 december laten plaatsen en bloed nog steeds als een rund .
Ik heb gister dit topic al even doorgekeken, dus ik verheug mij nu op ongeveer 3 maanden van bruine prut, inlegkruisjes en niet al te intieme sex
  zaterdag 22 december 2007 @ 23:09:04 #278
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_55476456
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 23:01 schreef Ephemera het volgende:
niet al te intieme sex
Je zult zien, je wordt erg creatief de komende 3 maanden.
  zaterdag 22 december 2007 @ 23:47:01 #279
199402 Kimpii
heeft haar beer gevonden.
pi_55477905
ja heb hem van 4 december en verlies nu nog steeds "bruine prut" maar mn vriend is op familiebezoek in spanje dus heb er n weekje geen last van.
T is wel storend en n beetje viezig maar het went.
Hoop dat ik een uitzondering op de regel ben, en dat het bij mij vroeger stopt,
want ik vind het toch een enorm minpunt..
pi_55478825
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 23:47 schreef Kimpii het volgende:
ja heb hem van 4 december en verlies nu nog steeds "bruine prut" maar mn vriend is op familiebezoek in spanje dus heb er n weekje geen last van.
T is wel storend en n beetje viezig maar het went.
Hoop dat ik een uitzondering op de regel ben, en dat het bij mij vroeger stopt,
want ik vind het toch een enorm minpunt..
Hmm ik heb ongeveer een week langer gemenstrueert dan normaal de eerste maand (maand van plaatsen), en zit nu in mijn '2'e menstruatie en hoop dat die ook stopt nog vandaag (zondag) of anders toch echt wel volgende week...

Denk niet dat ik nu ineens nog een bruine prut zooi ga krijgen!
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
pi_55546813
meiden niet zo zeuren over die bruine prut, na 3 mnd is het weg en dan wordt je ook meteen niet meer ongesteld dus zie deze 3 mnd maar als investering voor de tijd erna
pi_55908173
Ik heb sinds april een Mirenaspiraaltje en het bevalt best aardig (hoewel mijn vriend ze af en toe voelt zitten en mijn baarmoeder ook wat gevoeliger lijkt te zijn geworden, maar nu heb ik steeds meer last van puistjes in mijn gezicht, hals, borst en rug. Ik baal hier erg van. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, als bijwerking van Mirena?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_55916919
hmm ik heb wel wat meer puisten maar ik dacht dat dat het gevolg was van een wollen sjaal die ik gekocht heb....
pi_55921237
Ik heb een half jaartje een Mirena gehad. Het plaatsen was niet fijn, maar de pijn was prima te doen. Ik had nog veel last van minimaal bloedverlies, zo'n 3 maanden non stop en seks was ook niet fijn, pijnlijk zelfs. Toen ik naar de dokter ging om hem te laten verwijderen concludeerde hij dat mijn baarmoeder ontstoken was, daar heb ik toen een flinke antibioticakuur voor moeten slikken.

Het verwijderen, daar voel je nagenoeg niets van, dat verbaasde me wel!

Nu ben ik helemaal hormoonvrij en eigenlijk bevalt me dat nog het beste.
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:30:09 #285
201229 DJKiwi
Whaazzaaaa!
pi_55938760
OVer het touwtjesprobleem, iedereen die dit heeft, als jongen kun je bij je vriendin heel makkelijk de touwtjes anders neer leggen, Dit helpt echt heel goed, ik heb er zelf ervaring mee dus. Mijn vriendin heeft er nog weken last van gehad, van extreme krampen die heftiger waren dan welke menstruatie dan ook, en zij was zwanger geweest (6 weken ofzo, iets meer volgens mij).
pi_55963287
Na een menstruatie van 3 weken ofzo is het constante bloedverlies abrupt gestopt....

Beetje vreemd als je het mij vraagt.....

Iemand hier ervaring mee?
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
pi_56020564
Hoezee, bij mij is het bloeden/bruine drap lekken over Maar tot zover het positieve nieuws..

Hadden jullie ook zo lang last van die vreselijke buikkrampen? Het kreng zit er nu bijna 1,5 maand in en nog klap ik soms dubbel van de pijn. Het lijkt zelfs met de dag erger te worden. Verder kan ik hem goed voelen zitten. Bijvoorbeeld als ik op de bank zit en voorover buig, dan voel ik hem gewoon in me prikken. Ik moet volgende week op controle komen, maar ik weet niet of ik het wel zo lang vol wil/kan houden en ben toch wel een beetje ongerust.
pi_56030179
Je hoort 'm niet te voelen (staat ook in de bijsluiter dacht ik) dus ik zou proberen die afspraak wat vroeger te krijgen.. Heel af en toe als ik ongesteld ben lig ik ook dubbel van de kramp, nooit eerder zo erg gehad

Tijdens de kerstvakantie trouwens gemerkt dat die geen-zin toch met m'n werkende leven te maken heeft, das dan een troost maar een beetje lastig op te lossen
pi_56030405
Niemand dus meer last van puistjes? Dan ga ik toch maar eens naar de huisarts voor een andere oplossing denk ik.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  maandag 14 januari 2008 @ 19:47:41 #290
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_56031093
Ik heb geen last van puistjes, maar daar heb ik eigenlijk nooit last van gehad.
pi_56034000
Ik ook niet, maar nu ineens dus wel. Heb momenteel wel ook een beetje (veel) stress, dus daar zou het ook van kunnen komen, maar ik heb het idee dat het sinds de zomer steeds meer aan het worden is, en zoveel stress heb ik nou ook weer niet.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_56104503
Ik vraag me af wat er gebeurd als er toch perongeluk een eicel bevrucht raakt.. kan er dan een compleet kind groeien, of krijg je dan problemen omdat er iets in je baarmoeder zit? En kan het spiraal er nog uit dan ofzo?

Ik heb namelijk gehoord van iemand die was 6 weken zwanger met spiraal, en toen ging het kind dood door het spiraal.

Klinkt misschien beetje raar, maar ik natuurlijk heb ik het spiraaltje om zwangerschap te voorkomen, maar als ik dan toch perongeluk zwanger raak wil ik het kind wel houden...

Is dat mogelijk dan? In zo'n situatie?
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
pi_56109145
Zwanger raken met een hormonenspiraaltje is bijna onmogelijk. De hormonen zorgen ervoor dat je geen eitjes meer laat rijpen en als dat toch zou gebeuren is het baarmoederslijmvlies niet geschikt voor het eitje om zich in te nestelen.

Een koperspiraaltje is weer een heel ander verhaal.
pi_56110429
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 18:24 schreef BabblingBrook het volgende:
Zwanger raken met een hormonenspiraaltje is bijna onmogelijk. De hormonen zorgen ervoor dat je geen eitjes meer laat rijpen en als dat toch zou gebeuren is het baarmoederslijmvlies niet geschikt voor het eitje om zich in te nestelen.

Een koperspiraaltje is weer een heel ander verhaal.
Nee ik heb mirena... maar het kán wel.... het is wel degelijk mogelijk
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:43:41 #295
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_56111114
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:16 schreef Wynter het volgende:

[..]

Nee ik heb mirena... maar het kán wel.... het is wel degelijk mogelijk
Maar wat had diegene over wie dat verhaal ging, een koperspiraal of een Mirena?
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:45:00 #296
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_56111158
Ik heb trouwens de OP voor deel 4 al helemaal klaarstaan, dus houd je niet in; deze topic mag vol!
pi_56111578
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Maar wat had diegene over wie dat verhaal ging, een koperspiraal of een Mirena?
Mirena, ik heb zelfs op sommige fora gelezen over mensen die een heel kind baarden terwijl ze Mirena hadden/hebben... ben alleen zelf niet aangemeld bij zulke medische fora... geen behoefte aan verder, kwam dat tegen toen ik nog bezig was met besluiten of ik mirena wilde of niet.
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
  donderdag 17 januari 2008 @ 20:50:48 #298
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_56112716
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 20:02 schreef Wynter het volgende:
Mirena, ik heb zelfs op sommige fora gelezen over mensen die een heel kind baarden terwijl ze Mirena hadden/hebben... ben alleen zelf niet aangemeld bij zulke medische fora... geen behoefte aan verder, kwam dat tegen toen ik nog bezig was met besluiten of ik mirena wilde of niet.
Tja, niets is 100% zeker, maar de Mirena is dankzij haar dubbele werking toch één van de meest betrouwbare anti-conceptiemiddelen. Misschien zat 'ie niet goed ofzo?
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:29:02 #299
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:29:38 #300
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_56113593
Deze kan dus...
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:30:58 #301
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_56113629
...dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')