abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46894993
quote:
Op zondag 4 maart 2007 00:46 schreef Freakyclowntje het volgende:
Engels en nederlands... bijde vloeiend
En dan maar hopen dat we schrijftaal en spreektaal als verschillend zien zeker... "bijde"
  zondag 4 maart 2007 @ 00:57:32 #102
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46895057
quote:
Op zondag 4 maart 2007 00:54 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Bildts word niet bedreigd! We blijven het koppig doorspreken. Zelfs buiten het Bildt
Volgens de docu wel. Meer ern meer jongeren zouden het minder gaan spreken en het ook minder hip vinden.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 4 maart 2007 @ 00:58:50 #103
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_46895097
quote:
Op zondag 4 maart 2007 00:57 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Volgens de docu wel. Meer ern meer jongeren zouden het minder gaan spreken en het ook minder hip vinden.
Het Bildts word verbreezerd Dat is waar ja... Maar mijn kinderen worden gewoon in het Bildts opgevoed, of ze nu in Het Bildt opgroeien, of in Wladiwostok!
pi_46895120
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Duits en Engels, beide Native
En opgegroeid in het Nederlands, dus dat ook native? Vind je het dan erg als ik je niet geloof?
pi_46898585
quote:
Op zondag 4 maart 2007 01:00 schreef Light het volgende:

[..]

En opgegroeid in het Nederlands, dus dat ook native? Vind je het dan erg als ik je niet geloof?
Pietverdriet is juist een van de weinigen in dit topic die ik wel geloof. De meesten hier die Engels roepen denken dat ze het al vloeiend spreken als je het een beetje half kan lezen.
pi_46898640
quote:
Op zondag 4 maart 2007 09:04 schreef pingu_ het volgende:

[..]

Pietverdriet is juist een van de weinigen in dit topic die ik wel geloof. De meesten hier die Engels roepen denken dat ze het al vloeiend spreken als je het een beetje half kan lezen.
Ow, hij zal ongetwijfeld zeer goed engels en duits spreken. Maar drie talen native spreken, dat vind ik veel.
  zondag 4 maart 2007 @ 09:23:13 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_46898660
Geef eerst maar eens een definitie van wat vloeiend spreken is. Ik durf te wedden dat zelfs geen enkele Nederlander het Nederlands vloeiend spreekt, want ga maar eens een gesprek doorspekt van vakterminologie voeren.
Datzelfde geldt voor andere talen. Je spreekt de taal van alledag vloeiend, maar je kunt nooit alle aspecten van de taal even goed beheersen .
Niet meer actief op Fok!
pi_46898671
Engels en Nederlands.
natuurlijk is er wel verschil, maar wat versta je onder vloeiend?
pi_46899074
Engels spreek ik vloeiend, ik doe nu Cambridge Certificate, die ik wél ga halen
Ik support gevallen topclubs!
pi_46899115
Tazmaniaans.
pi_46899366
quote:
Op zondag 4 maart 2007 09:23 schreef Viking84 het volgende:
Geef eerst maar eens een definitie van wat vloeiend spreken is. Ik durf te wedden dat zelfs geen enkele Nederlander het Nederlands vloeiend spreekt, want ga maar eens een gesprek doorspekt van vakterminologie voeren.
Datzelfde geldt voor andere talen. Je spreekt de taal van alledag vloeiend, maar je kunt nooit alle aspecten van de taal even goed beheersen .
Je weet best wat er hier bedoeld wordt. Dan hoef je niet gaan mierenneuken, hoor .
  zondag 4 maart 2007 @ 10:55:57 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46899380
quote:
Op zondag 4 maart 2007 01:00 schreef Light het volgende:

[..]

Nee hoor, dat vind ik niet erg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46899440
quote:
Op zondag 4 maart 2007 09:23 schreef Viking84 het volgende:
Zelfs de taal van alledag spreken heel weinig mensen vloeiend. Dat kun je pas als je zonder problemen een hele rits spreekwoorden in je gesprek kunt gebruiken. Als je weet hoe je netjes een oude vrouw uitnodigt voor een partijtje en een hoe je een hippe jongeren uitnodigt voor een vet gave party. Als je minder gebruikte woorden zoals kruisbestuiving, hoedenplank en verwijsbriefje ook in een andere taal zonder problemen kunt gebruiken.

Er zijn maar heel weinig mensen die een tweede taal echt vloeiend (gelijk aan een native) spreken. Wel zijn er natuurlijk behoorlijk wat mensen die een andere taal goed of zeer goed spreken.
  zondag 4 maart 2007 @ 11:03:06 #114
107531 Dark_Prince
Xbox360 Tag: xDarkPrince
pi_46899490
Nederlands en Wartaal
  zondag 4 maart 2007 @ 11:04:05 #115
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46899510
Engels
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46899520
Duits, echter met een dusdanig Zwitsers dialect dat duitsers denken dat ik Zwitser ben.

Schrijven kan ik het helaas niet zo goed.
  zondag 4 maart 2007 @ 11:07:18 #117
104963 ETA
European Travel Author
pi_46899572
Nederlands, Engels, Duits, Italiaans, Chinees. Makkie toch, volgend jaar ff Spaans eraan toevoegen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_46899811
quote:
Op zondag 4 maart 2007 00:46 schreef Freakyclowntje het volgende:
Engels en nederlands... bijde vloeiend
Waarom twijfel ik hier aan
pi_46899841
Engels, Duits en een heel klein beetje Italiaans, Frans is van huis-tuin-en keukenniveau
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_46899915
Engels en Frans spreek ik vloeiend, en steenkolen-Duits kan ik ook best goed.
Unox, the worst operating system.
  zondag 4 maart 2007 @ 11:35:32 #121
169026 Kijkeensaan
Helegaar wel!
pi_46900126
Ik kan vloeiend Gronings! Al is dat officieel geen taal. Voor de rest kan ik, naast het Nederlands, geen andere talen vloeiend spreken.
Ik heb je zo versierd.
pi_46900905
Aangezien er nogal veel verschillende meningen zijn, zal ik als TT de mijne dan maar even geven.

Wat ik onder vloeiend spreken versta is de taal kunnen spreken in bijvoorbeeld een gesprek zonder daarbij naar woorden te hoeven zoeken.

En dan nog even mijn mening over meningen:

Opinions are like assholes, everybody has one
pi_46900935
frans. veel beter dan engels
pi_46901137
Nederlands en Egyptisch

En dan nog Arabisch en Engels, maar niet vloeiend
  zondag 4 maart 2007 @ 12:26:11 #125
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_46901272
quote:
Op zondag 4 maart 2007 11:00 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Zelfs de taal van alledag spreken heel weinig mensen vloeiend. Dat kun je pas als je zonder problemen een hele rits spreekwoorden in je gesprek kunt gebruiken. Als je weet hoe je netjes een oude vrouw uitnodigt voor een partijtje en een hoe je een hippe jongeren uitnodigt voor een vet gave party. Als je minder gebruikte woorden zoals kruisbestuiving, hoedenplank en verwijsbriefje ook in een andere taal zonder problemen kunt gebruiken.

Er zijn maar heel weinig mensen die een tweede taal echt vloeiend (gelijk aan een native) spreken. Wel zijn er natuurlijk behoorlijk wat mensen die een andere taal goed of zeer goed spreken.
Daar heb je een paar goede punten. Veel dingen kom ik gewoon niet mee in aanraking, dus als het over het menselijk lichaam gaat (bepaalde lichaamsdelen, ziektes, enz) heb ik geen idee. (ook in het NL niet) Namen van bomen, planten en vogels is ook lastig omdat het me niet interesseerd. In mijn eigen vakgebied en op zakelijk niveau heb ik een probleem in het NL, maar ben vloeiend in het Engels.

En in het Engels hoe ver wil je nog meer gaan? Ik heb in de US (south west) gewoond en woon nu in mn 7e jaar in de UK. Ik begrijp de lokale slang grotendeels, maar die heb ik weinig overgenomen. Spreekwoorden is ook een goede. Als je die goed beheerst zet dat je taal flink kracht bij.

Ik zou 'vloeiend' willen zeggen als je dronken bent en/of heel moe nog steeds je foutloos duidelijk kan maken in die taal.

Als je dan ook nog eens met iedereen op sociaal en regionaal niveau kan meten, ben je een taalgenie.

Trouwens: cross-pollination, hat-shelf en transfer note(?)
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')