quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:25 schreef tuiterdespuiter het volgende:
zeik niet kreng, niet iedereen is zo'n nerd als jij
Inderdaad!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:24 schreef Qunix het volgende:
Tegenwoordig als men "een" website gemaakt heeft (plaatje op internet op een pagina) dan noemt men al zichzelf een webmaster
O RLY? Dacht het niet hoor... Bekijk de bron maar eens, zul je zien dat het DIV's zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:20 schreef ouderejongere het volgende:
Je komt honderden van die sites tegen, zelfs Fok! is gemaakt van tabellen, maar het meest triest is wel al die fan-sites van Idolshomo's of eigengeilende tienertjes die sites over zichzelf maken.
<table> is bedoelt voor tabellen, niet om de layout van je pagina mee te maken. Gebruik toch een een keer DIV's en Stylesheets, amateurs!
Neem eens een voorbeeld aan Geen Stijl. Goede opmaak, niet te veel poespas en journalistiek ijzersterk.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:31 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
O RLY? Dacht het niet hoor... Bekijk de bron maar eens, zul je zien dat het DIV's zijn.
Die navigatiebalkquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:31 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
O RLY? Dacht het niet hoor... Bekijk de bron maar eens, zul je zien dat het DIV's zijn.
1 |
Behalve bij webhosts waar geen PHP draait.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:31 schreef ouderejongere het volgende:
Frames zijn ook nergens voor nodig. Een menuutje kan je ook op elke pagina krijgen door include(); te gebruiken.
Yup, dat is inderdaad de enigste tabel, de rest van de pagina bestaat uit div's. En tja, ik vind tabellen wel makkelijk (al zijn ze er inderdaad niet voor). Tabellen kun je lekker makkelijk centreren en indelen, bij layers is dat een rotwerk. En heb het wel eens met layers geprobeerd hoor, maar om even snel een pagina in elkaar te knutselen wil ik me met het gekloot eromheen niet eens bezig houden.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:34 schreef ouderejongere het volgende:
[..]idd, er is 1 tabel, de kop van de pagina ( frontpage | sport | games ....)
enigstequote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:39 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Yup, dat is inderdaad de enigste tabel, de rest van de pagina bestaat uit div's. En tja, ik vind tabellen wel makkelijk (al zijn ze er inderdaad niet voor). Tabellen kun je lekker makkelijk centreren en indelen, bij layers is dat een rotwerk. En heb het wel eens met layers geprobeerd hoor, maar om even snel een pagina in elkaar te knutselen wil ik me met het gekloot eromheen niet eens bezig houden.
1 |
kwestie van wennen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:39 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Yup, dat is inderdaad de enigste tabel, de rest van de pagina bestaat uit div's. En tja, ik vind tabellen wel makkelijk (al zijn ze er inderdaad niet voor). Tabellen kun je lekker makkelijk centreren en indelen, bij layers is dat een rotwerk. En heb het wel eens met layers geprobeerd hoor, maar om even snel een pagina in elkaar te knutselen wil ik me met het gekloot eromheen niet eens bezig houden.
iframe is ook zoiets stoms....quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:47 schreef Isdatzo het volgende:
btw. nog maar niet te spreken over framesets![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Noem eens iets in de cat webserices?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:55 schreef vbmot het volgende:
Nou, prutsen met div's en css is leuk zeg. Lekker uren kloten met posities bepalen tot het eindelijk naar wens is. Simpel, maar een enorm gepriegel. Niet echt uitdagend werk dus voor de echte programmeurs onder ons.
Websites
Webservices![]()
Probleem is dat je soms <table> moet gebruiken, ook al gaat het niet om een tabel. In sommige gevallen moet je namelijk, wil je div's gebruiken, allerlei vage hacks uitvoeren waardoor je code alsnog niet semantisch is, maar wel een stuk minder overzichtelijk is geworden. Ook het gebruik van tabellen en divjes door elkaar zorgt nog wel eens voor compatibeliteitsproblemen.quote:<table> is bedoelt voor tabellen, niet om de layout van je pagina mee te maken. Gebruik toch een een keer DIV's en Stylesheets, amateurs!
Hoe kom je daar nou bijquote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:27 schreef Marcks het volgende:
[..]
Probleem is dat je soms <table> moet gebruiken, ook al gaat het niet om een tabel. In sommige gevallen moet je namelijk, wil je div's gebruiken, allerlei vage hacks uitvoeren waardoor je code alsnog niet semantisch is, maar wel een stuk minder overzichtelijk is geworden. Ook het gebruik van tabellen en divjes door elkaar zorgt nog wel eens voor compatibeliteitsproblemen.
Microsoft suksquote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:13 schreef splendor het volgende:
Waarom is IE zo vreselijk arrogant om de regels aan zijn laars te lappen?
Een P is van paragraaf en alleen gemaakt om in tekst opmaak te gebruiken, echter 2x een br vind ik persoonlijk fijner maar goed dat is een kwestie van smaak.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:33 schreef Qunix het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij
Tables = tabellen oftewel, getallen erin en geen complete layout/site...
Dat doe je met div's en p's.
Dat is zó nineties.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:47 schreef Isdatzo het volgende:
btw. nog maar niet te spreken over framesets![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
<div>xxx</div>quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:15 schreef splendor het volgende:
[..]
Een P is van paragraaf en alleen gemaakt om in tekst opmaak te gebruiken, echter 2x een br vind ik persoonlijk fijner maar goed dat is een kwestie van smaak.
Yeah right. GeenStijl als voorbeeld noemen en dan nog durven klagen.quote:Je komt honderden van die sites tegen, zelfs Fok! is gemaakt van tabellen, maar het meest triest is wel al die fan-sites van Idolshomo's of eigengeilende tienertjes die sites over zichzelf maken.
<table> is bedoelt voor tabellen, niet om de layout van je pagina mee te maken. Gebruik toch een een keer DIV's en Stylesheets, amateurs!
Neem eens een voorbeeld aan Geen Stijl. Goede opmaak, niet te veel poespas en journalistiek ijzersterk.
Over het algemeen verstaat men hieronder een service die zijn API via een netwerk beschikbaar stelt.quote:
Tja, ik vind Geen Stijl ook een klotesite, echter is het ontwerp erg goed gedaan hoor. Fok! vind ik trouwens ook super qua ontwerp, en uiteraard ook qua inhoudquote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
Slecht voorbeeld dat <Geen Stijl> gewoon een lelijke website, CSS of niet...
Tegenwoordig noemen ze dat 'beta'. Zelfde shit eigenlijkquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:27 schreef ouderejongere het volgende:
En dan zo'n plaatje uit 1980 erbij:
Deze website is "under construction"
Nope... HTML (<table> <p> et etc) gebruik je om je informatie op het scherm weer te geven. CSS gebruik je om te bepalen hoe je het wilt weergeven.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:20 schreef paradoXical het volgende:
Echt wat een dikke lading onzin kraam jij uit TS.
Echt een typisch gevan van "mijn visie is de juiste visie"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |