Omdat we van de week allebei vrij waren en Mirte erg aan het kauwen is op vingers, speelgoed enzovoort (vast tandjes aan het maken...) wilden we eens kijken wat ze zou doen als we haar iets van groente gaven...
Ze heeft nu al een paar keer worteltjes gehad... Vastgehouden, stukjes afgeknabbeld en deze zo snel mogelijk weer naar buiten gewerkt (ik vond ze zelfs terug in haar mouw).
Er komt volgens mij nog niks binnen verder, maar het is wel leuk om te zien. Ook goed om te zien hoe ze het zelf oplost als ze het te ver naar binnen duwt of als er een groot stuk in haar mondje zit.
Gisteren hebben we een stukje komkommer gegeven, maar dat vond ze al niks toen ik het op het blad van de kinderstoel legde. Ik had er reepjes van gemaakt, maar zat te denken dat een plakje misschien handiger is, als je de kern eruit haalt zit er een mooi gat in voor houvast...?! Kunnen we straks wel proberen...
Ik ben een beetje zoekende naar andere groenten... broccoli is handzaam, maar ik vind het ook wel een beetje "engig" met al die kleine frummel stukjes die het zijn (maar dat is denk ik meer mijn idee). Courgette, hoe geeft je dat? Dat eten we zelf niet zoveel eigenlijk, wel eens in de pastasaus, maar verder niet.
Geven/gaven jullie fruit en groente door elkaar of eerst het een en dan het ander?
En wat is handig fruit, peer lijkt me wel lekker zacht, maar is zo glibberig, idem met meloen... Banaan vinden ze volgens mij vaak wel lekker, maar Mirte is al niet zo'n makkelijke poeper en ik ben wat bang dat het dan nog lastiger gaat (al krijgt ze er nu nog weinig van binnen, dus zal dat nog wel meevallen

).
Hoe stond jullie CB tegenover het Rapley-en? Ik denk dat ze hier gaan steigeren... Ze zijn erg van het: en zo hoort het...
Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik pas over 2 weken weer afspraak heb, als ik zie dat ze ook wat binnen krijgt wordt ik er denk ik zelf ook wat zekerder over en kan ik meer mn mannetje (vrouwtje) staan wat dat betreft...