quote:Auto op z’n kant door ruziënd stel
Den Haag – Een ruzie tussen twee geliefden leidde donderdagnacht tot een aanrijding. Het stel reed omstreeks half één ruziënd in een auto over de Goeverneurlaan……
De vrouw reed, maar de man gaf in zijn woede plotseling een ruk aan het stuur. De auto raakte daardoor drie geparkeerde auto’s en belandde op zijn kant. Toen de politie bij de aanrijding arriveerde, kropen de 33-jarige man en zijn 32-jarige vriendin uit de auto. Zij bleken ongedeerd. De man gedroeg zich enorm agressief en wilde een politieagent te lijf gaan. Daarop is hij aangehouden. De auto van de verdachten en twee door hen geramde auto’s moesten worden weggesleept.
Door de overheid (vanuit het maatschappelijk werk) moeten cursussen gegeven worden aan ruzieënde stellen. Er zouden bijvoorbeeld Postbus 51 spotjes uitgezonden kunnen worden met informatie aan dit soort stellen hoe ze hun woede kunnen "kanaliseren". Omdat het nu om een gigantisch groot schadebedrag gaat zou met een kleine publieksvoorlichting al een groot effect bereikt kunnen worden. Men zou jonge stellen (die nog een hoop ruzie energie hebben) tips kunnen geven over wat je het beste kunt doen bij een escalerende ruzie.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:14 schreef jslavenburg het volgende:
Ok, en wat wil je hiermee bereiken?
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:01 schreef Manneke_Pils het volgende:
Post je berekening eens.
dat dusquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:21 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat is wel heel erg natte vingerwerk
Jij gaat ervanuit dat alle mensen met een relatie labiele typjes zijn die hun emoties niet in bedwang kunnen houden.
Ikzelf heb bijvoorbeeld nog nooit iets gesloopt tijdens een ruzie met mijn partner, we hebben overigens ook bijna nooit ruzie.
Hier ook een stel waarbij nog nooit iets in een ruzie kapot is gegaan. Dat is direct ook erg moeilijk aangezien we nog nooit ruzie hebben gehad (5 jaar samen).quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:21 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat is wel heel erg natte vingerwerk
Jij gaat ervanuit dat alle mensen met een relatie labiele typjes zijn die hun emoties niet in bedwang kunnen houden.
Ikzelf heb bijvoorbeeld nog nooit iets gesloopt tijdens een ruzie met mijn partner, we hebben overigens ook bijna nooit ruzie.
Ja en???quote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:40 schreef buachaille het volgende:
De meest schade wordt binnenshuis opgelopen doordat men afstandsbedieningen, vazen en bekers gaat gooien bij ruzie. Er wordt hard met deuren gegooid wat ergenis oplevert voor buren en men zorgt voor geluidsoverlast door de hoog oplopende ruzies.
Nu is ruzie ook een relatief begrip natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier ook een stel waarbij nog nooit iets in een ruzie kapot is gegaan. Dat is direct ook erg moeilijk aangezien we nog nooit ruzie hebben gehad (5 jaar samen).
die definitie is ook aan verandering ondergevigquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nu is ruzie ook een relatief begrip natuurlijk.
Per gezin 3 afstandbedieningen, 6 vazen en 10 glazen per jaar door ruzies?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:16 schreef buachaille het volgende:
[..]
![]()
Ik heb de cijfers genomen van 2005, in totaal waren er in dat jaar 8273852 samenwonende personen. Daarbij heb ik ingeschat dat ongeveer 165 euro schade per persoon per jaar gemiddeld optreedt = 330 euro per gezin per jaar. En dan heb ik een vrij voorzichtige schatting gemaakt.
Ik heb bijvoorbeeld ook de schade aan de vloerbedekking meegenomen bij het in de kwaadheid omver gooien van glazen fris en het kapotscheuren van kleren.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:17 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Per gezin 3 afstandbedieningen, 6 vazen en 10 glazen per jaar door ruzies?En dat als het bij íedereen gebeurt
![]()
Heb je dan cijfers van de hoeveelheden mensen met vloerbedekking? Of is dat ook weer natte vingerwerk? Mijn punt is meer dat je zonder wat feiten vrij weinig kunt concluderen. Ik heb overigens nooit echte schade door ruzies bij iemand gezien.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik heb bijvoorbeeld ook de schade aan de vloerbedekking meegenomen bij het in de kwaadheid omver gooien van glazen fris en het kapotscheuren van kleren.
Ik heb een schadebedrag genomen van gemiddeld 165 euro per persoon. Waarschijnlijk zit er daarmee flink te hoog, op Fok! zijn in ieder geval weinig slopers te vinden.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:25 schreef Megumi het volgende:
Hoe kom je aan dat belachelijke bedrag TS.
Ik heb het over gemiddelden. Inderdaad zal 50% nooit wat slopen. Maar in de 10% meest heftige huwelijken zullen er honderden euro's schade zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:35 schreef het.ismij het volgende:
idnerdaad flink te hoog!
Alsof de groep die iets kapot gooid zo groot is? nee.
8273852 samenwonende personen resulteerd in evenzoveel ruzies waar iets sneuveld?
Weinig kans.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |