dat dacht ik al, maar in vorige topic had ik er naar gevraagd en toen is niemand daar op in gegaan. verder is de uitgaven waat het in staat niet meer verkrijgbaarquote:Op donderdag 1 maart 2007 22:42 schreef Kamermans het volgende:
Er staat in het tijdschrift "Zoom.nl" een artiekel over fotograferen in het donker:
edit Xilantof:
Een tijdschrift is ook met een copyright beschermd. Zonder toestemming openbaar maken mag naar mijn weten nog steeds niet.
De tip is wel handig, kan men 't blad kopen in de winkel!
Dan heb ik er in het vorige deel waarschijnlijk over heen gelezen. Excuus.quote:Op donderdag 1 maart 2007 23:01 schreef Kamermans het volgende:
[..]
dat dacht ik al, maar in vorige topic had ik er naar gevraagd en toen is niemand daar op in gegaan. verder is de uitgaven waat het in staat niet meer verkrijgbaarhet staat namelijk in de uitgave van januarie 2007.
heheh, en anders mogen ze die van mij wel overkopenquote:Op donderdag 1 maart 2007 23:05 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Dan heb ik er in het vorige deel waarschijnlijk over heen gelezen. Excuus.
Maar dat het een "vergane" uitgave is, maakt voor de copyright natuurlijk niet uit.
Bovendien, voor de échte die-hards, is ie vast nog wel op te vragen bij de uitgever.
Thanks. Die bovenste is niet expres zo uitgesneden. Dit is more or less de originele setting. Hij hoeft idd lang niet zo ver door te schieten.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:20 schreef Delnooz het volgende:
een mogelijk probeerseltje (hoe voorzichtig kun je formuleren) van mijn kant
[afbeelding]
edit: specialK: vind de eerste het mooist, het hoge uitsnijden is wel mooi, maar ik vdin het ietsje te hoog nu
Nicequote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:48 schreef ..zapper het volgende:
[afbeelding]
of
[afbeelding]
?
En ik heb nog een compleet ander idee, als dat goed lukt, dan zend ik dat in.
De laatste vind ik anders wel echt super!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:12 schreef SpecialK het volgende:
Keuzeprobleem:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De laatste is misschien meer avondfotografie.![]()
Het zijn daarnaast ook nog eens oudjes uit 2006. Misschien dat ik weer eens wat nieuws moet maken.
Dat zijn trams in Den Haagquote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:58 schreef Elefes het volgende:
[..]
NiceDat zijn bussen, die zo'n mooie voorbijkomst hebben in het donker?
Die eerste is opzich ook goed gelukt, alleen jammer van dat overbelichte stuk aan de linkerkantquote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:12 schreef SpecialK het volgende:
Keuzeprobleem:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De laatste is misschien meer avondfotografie.![]()
Het zijn daarnaast ook nog eens oudjes uit 2006. Misschien dat ik weer eens wat nieuws moet maken.
Wat voor lens heb je?quote:
Is gemaakt met een Canon 70-200/F4 L op 200mm. En inderdaad veel gecropt (dit is 100%).quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:00 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wat voor lens heb je?
Ik heb net ook ff snel geprobeerd met mijn 10 keer optische zoom, maar hij blijft vrij klein, ik zou dus flink moeten croppen en dan is het nog maar de vraag of het mooi isMaar dat oefen ik nog wel een ander keertje
quote:
Hmmm dan zou ik dus minimaal dat moeten kunnen produceren wat jij ook hebtquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:08 schreef pirke het volgende:
[..]
Is gemaakt met een Canon 70-200/F4 L op 200mm. En inderdaad veel gecropt (dit is 100%).
En met welke ISO instelling?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:08 schreef pirke het volgende:
[..]
Is gemaakt met een Canon 70-200/F4 L op 200mm. En inderdaad veel gecropt (dit is 100%).
ISO 100quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:11 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
En met welke ISO instelling?
Als je sterren op de foto wilt zetten krijg je na een minuut ofzo al beweging omdat de aarde ronddraait, met een telelens al sneller. Dus als je een scherpe foto wilt hebben waar je wel heel veel sterren op ziet, pak je een groothoeklens, een groot diafragma, een lange sluitertijd en een hoge iso omdat je anders niet genoeg licht hebt om al die sterren te vangen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:55 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Stond in Zoom idd een stukje over nachtfotografie.
Het enige dat ik niet van dat stukje begrijp is dat ze de ISO naar 800 tot 1600 schroeven.
Dat schijnt bij nachtfotografie te horen.
Ik zelf zet de ISO altijd op 100 of 200.
Wie kan mij eens duidelijk uitleggen waarom het ene wel en het andere niet.
Nog een stukje archief.
http://img.photobucket.co(...)latrava/IMG_1020.jpg
De maan is zodanig fel dat je de sterren ook niet ziet in de buurt ervan. Astronomen houden niet van de maanquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:28 schreef pirke het volgende:
Op mijn maanfoto zie je bijvoorbeeld ook geen sterren
nijsquote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:35 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De maan is zodanig fel dat je de sterren ook niet ziet in de buurt ervan. Astronomen houden niet van de maan
[afbeelding]
wat denken jullie?
Gebruik spotmeting.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:43 schreef Delnooz het volgende:
Pirke, Hoe krijg je die foto van de maan zo? Ik heb er een aantal geprobeerd met verschillende sluitertijden en dergelijke en onderstaande is het beste wat ik er uit krijg. Dat is dan met een D70, een oudere 70-300 nikkor lens op een mini statiefje.
Hoe krijg je m zo scherp? En heb je desaturation gebruikt ofzo?
[afbeelding]
Ghehe, als het hier donker is dan is het ook DONKER! Er is hier nauwelijks lichtvervuiling, en we zitten te ver van Galway City af om daar nog iets van luchtvervuiling van mee te pikken. Je hebt hier dan ook de meest prachtige sterrenhemels, en de hele melkweg is zichtbaar.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:16 schreef Elefes het volgende:
Ik ga ook nog eens denken, helaas is hier niet zo veel moois aan skyline, rijdende bussen/trams etc. te vinden, maar er is vast wel iets interessants te ontdekken wanneer het donker is
kasteel??quote:Op zaterdag 3 maart 2007 01:06 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ghehe, als het hier donker is dan is het ook DONKER! Er is hier nauwelijks lichtvervuiling, en we zitten te ver van Galway City af om daar nog iets van luchtvervuiling van mee te pikken. Je hebt hier dan ook de meest prachtige sterrenhemels, en de hele melkweg is zichtbaar.
Ik kan dus niet veel meer produceren dan sterretjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |