abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46819013
quote:
VVD: wet tegen dubbele nationaliteit

Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 1 maart 2007 @ 16:15

VVD-fractievoorzitter Mark Rutte heeft donderdag in het debat over de regeringsverklaring gepleit voor ''concrete wetgeving'' om in de toekomst dubbele nationaliteit te voorkomen.

Hij gaf daarbij wel aan, niet zover te willen gaan als PVV-fractievoorzitter Geert Wilders, die een stokje wilde steken voor de benoeming van Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak tot staatssecretaris, die respectievelijk ook een Marokkaans en een Turks paspoort hebben.

Rutte zei niet te twijfelen aan de loyaliteit van deze mensen, maar wel een uitspraak van de Kamer te willen over de toekomst. Rutte vond wel dat het Albayrak gesierd zou hebben, als ze haar Turkse nationaliteit zou hebben opgegeven.

Maar volgens Wilders gaat het er niet om of de staatssecretarissen wel of niet goed geïntegreerd zijn. Hij wil geen ''dubbele rechten en dubbele plichten'' en de schijn van belangenverstrengeling voorkomen.
van de fp

Kijk eens hoe goed de beste man / partij hiermee naar voren komt. Ik hoor alle burgers al denken "goh wat een goed idee", terwijl Wilders dit allemaal in gang heeft gezet. Wilders is de enige die vragen durft te stellen en (zware) kritiek te geven. Ik ben het niet eens met z'n standpunt, maar hij is een van de weinige die echt politiek voert en daar moet je wel respect voor hebben vind ik.

Wat ik dus wil vragen: waarom gaat alle negatieve aandacht naar Geert Wilders, terwijl dit het fucking zelfde onderwerp is?
  donderdag 1 maart 2007 @ 20:17:43 #2
139770 Miasan
Roemer has it
pi_46819657
Naja, Wilders is in de fout gegaan door een motie van wantrouwen in te dienen tegen die twee nieuwe ministers, terwijl ze helemaal niets hadden misdaan. Er is geen wet die dubbele nationaliteit (in publieke functies) verbied, dus was dit wel een beetje slecht van hem. Verder was ik het wel eens met zijn anti-dubbele nationaliteit standpunt en ben ik het ook eens met Rutte nu. (Voor de verandering )
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_46819914
Wilders heeft het over te weinig verschillende zaken: voornamelijk over de verhouding tussen allochtonen en autochtonen en dat is een beetje buiten proportie qua hoeveelheid aandacht voor dit punt en dus irritant.
pi_46820018
Ik ben tegen zo'n wetgeving. Omdat ik niet zo spastisch doe over nationaliteiten. Niet op straat en niet in mijn volksvertegenwoordiging.

Rutte laat hier in ieder geval zien hoe het wél hoort in een parlementaire democratie. Daar kan die Wilders nog wat van leren.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_46820360
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 20:01 schreef boyv het volgende:
terwijl Wilders dit allemaal in gang heeft gezet.
Tuurlijk, voordat die geblondeerde debiel de stoelen in de 2de kamer kwam bevuilen is er nooit iemand geweest die het over dubbele nationaliteiten had
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 1 maart 2007 @ 20:34:51 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_46820397
Wat hechten ze toch veel waarde aan een papiertje. Loyaliteit, als deze er al zou zijn, is niet afhankelijk van een papiertje.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_46820669
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 20:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat hechten ze toch veel waarde aan een papiertje. Loyaliteit, als deze er al zou zijn, is niet afhankelijk van een papiertje.

²
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 1 maart 2007 @ 20:51:03 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46821033
quote:

²
Tuurlijk wel!

Dan moet je een keus maken en ben je ineens loyaal aan het land wat in je paspoort staat!

ECHT WAAR!!!!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:06:06 #9
13462 BansheeBoy
pi_46821614
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 20:51 schreef popolon het volgende:

[..]

Tuurlijk wel!

Dan moet je een keus maken en ben je ineens loyaal aan het land wat in je paspoort staat!

ECHT WAAR!!!!
Kom op, niet zo naïef.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_46821694
quote:

²
Iedereen die niet loyaal claimt te zijn dan maar deporteren, ongeacht papiertje? Als die twee toch niets met elkaar vandoen hebben...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:12:32 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46821855
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 20:01 schreef boyv het volgende:

Wat ik dus wil vragen: waarom gaat alle negatieve aandacht naar Geert Wilders, terwijl dit het fucking zelfde onderwerp is?
Dat is een trucje. Je laat iemand een radicaal standpunt verkondigen en vervolgens nuanceer je dat zelf een beetje en doe je alsof je het zelf hebt bedacht.
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:12:38 #12
13462 BansheeBoy
pi_46821859
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

Iedereen die niet loyaal claimt te zijn dan maar deporteren, ongeacht papiertje? Als die twee toch niets met elkaar vandoen hebben...
Jij zegt precies waar ik op hoopte. Er is niemand maar dan ook niemand die deze loyaliteit ter sprake brengt/bracht, slechts Wilders.

²
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:14:49 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46821941
Ik heb er zelf overigens niet zo'n groot probleem mee dat bestuurders meerdere nationaliteiten hebben. Het wordt natuurlijk wel een probleem wanneer het een nationaliteit betreft van een land waar we geen vriendjes mee zijn, dan zouden er wel conflicterende belangen kunnen gaan spelen.

Zelf kan ik me ook wel iets voorstellen bij in een ander land als politica optreden (als we even net doen alsof ik daarvoor geschikt ben) en mijn Nederlandse nationaliteit behouden zonder dat hiermee de belangen van het land dat ik bestuur geschaad worden..
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:15:16 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46821958
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Kom op, niet zo naïef.

²
Hoeveel heb jij er?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:16:09 #15
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_46821990
Mark wil ook een beetje aandacht?
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 21:32:10 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46822678
Ik vind het op zich best een onderwerp om het over te hebben. Vind het geen onlogische eis om aan ministers en andere bestuurders te stellen.

Het op dit moment te doen, en de manier waarop (motie vlak na de beediging), is... tja.. des Wilders zeg maar.
pi_46823650
quote:

²
ik ben het zowaar met je eens op dit gebied.
wat ik me afvraag is of GW ook zou stijgeren als de betreffende persoon noors was van origine, of engels.
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:52:03 #18
13462 BansheeBoy
pi_46823656
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:15 schreef popolon het volgende:

[..]

Hoeveel heb jij er?
2 nationaliteiten.

²
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:55:19 #19
13462 BansheeBoy
pi_46823810
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:51 schreef Prego het volgende:

[..]

ik ben het zowaar met je eens op dit gebied.
wat ik me afvraag is of GW ook zou stijgeren als de betreffende persoon noors was van origine, of engels.
Op radio 1 hoorde ik hem zeggen dat "zelfs als het de zweedse nationaliteit" betrof. Maar dat is for the sake of the argument, ik geloof hem daar niet in.

Hoe weet Walmige Wilders eigenlijk dat zij 2 nationaliteiten hebben?

²
pi_46823943
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:

Hoe weet Walmige Wilders eigenlijk dat zij 2 nationaliteiten hebben?
dat zal ie wel gevraagd hebben
GW vind ik sowieso niet geloofwaardig. hij komt uit limburg, en dan anderen z'n afkomst kwalijk nemen
pi_46824003
quote:

²
Als dat zo is waarom maken mensen er dan zo'n probleem van om een van de twee paspoorten af te staan? (Los van de nationaliteitskwestie, want de Marrokaanse nationaliteit KUN je niet opgeven)
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_46824135
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:59 schreef Seneca het volgende:

[..]

Als dat zo is waarom maken mensen er dan zo'n probleem van om een van de twee paspoorten af te staan? (Los van de nationaliteitskwestie, want de Marrokaanse nationaliteit KUN je niet opgeven)
stuur die turk een mailtje. en post het antwoord hier natuurlijk
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:03:38 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46824211
quote:

[..]

Het gaat toch juist om die nationaliteit en niet om de papieren bevestiging daar van?
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 22:07:52 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46824416
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:58 schreef Prego het volgende:

[..]

dat zal ie wel gevraagd hebben
GW vind ik sowieso niet geloofwaardig. hij komt uit limburg, en dan anderen z'n afkomst kwalijk nemen
lol
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:10:59 #25
13462 BansheeBoy
pi_46824581
quote:

[..]

Je hebt een situatie, anderen zeiken er over, wie doet er dan moeilijk? Wij verdedigen het recht, zij verwerpen het, dan moeten ze met goede argumenten komen, tot op heden komen we niet verder dan gecamoufleerde onderbuikgevoelens.

²
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')