van de fpquote:VVD: wet tegen dubbele nationaliteit
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 1 maart 2007 @ 16:15
VVD-fractievoorzitter Mark Rutte heeft donderdag in het debat over de regeringsverklaring gepleit voor ''concrete wetgeving'' om in de toekomst dubbele nationaliteit te voorkomen.
Hij gaf daarbij wel aan, niet zover te willen gaan als PVV-fractievoorzitter Geert Wilders, die een stokje wilde steken voor de benoeming van Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak tot staatssecretaris, die respectievelijk ook een Marokkaans en een Turks paspoort hebben.
Rutte zei niet te twijfelen aan de loyaliteit van deze mensen, maar wel een uitspraak van de Kamer te willen over de toekomst. Rutte vond wel dat het Albayrak gesierd zou hebben, als ze haar Turkse nationaliteit zou hebben opgegeven.
Maar volgens Wilders gaat het er niet om of de staatssecretarissen wel of niet goed geïntegreerd zijn. Hij wil geen ''dubbele rechten en dubbele plichten'' en de schijn van belangenverstrengeling voorkomen.
Tuurlijk, voordat die geblondeerde debiel de stoelen in de 2de kamer kwam bevuilen is er nooit iemand geweest die het over dubbele nationaliteiten hadquote:Op donderdag 1 maart 2007 20:01 schreef boyv het volgende:
terwijl Wilders dit allemaal in gang heeft gezet.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat hechten ze toch veel waarde aan een papiertje. Loyaliteit, als deze er al zou zijn, is niet afhankelijk van een papiertje.²
Tuurlijk wel!quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat hechten ze toch veel waarde aan een papiertje. Loyaliteit, als deze er al zou zijn, is niet afhankelijk van een papiertje.²
Kom op, niet zo naïef.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:51 schreef popolon het volgende:
[..]
Tuurlijk wel!
Dan moet je een keus maken en ben je ineens loyaal aan het land wat in je paspoort staat!
ECHT WAAR!!!!
Iedereen die niet loyaal claimt te zijn dan maar deporteren, ongeacht papiertje? Als die twee toch niets met elkaar vandoen hebben...quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat is een trucje. Je laat iemand een radicaal standpunt verkondigen en vervolgens nuanceer je dat zelf een beetje en doe je alsof je het zelf hebt bedacht.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:01 schreef boyv het volgende:
Wat ik dus wil vragen: waarom gaat alle negatieve aandacht naar Geert Wilders, terwijl dit het fucking zelfde onderwerp is?
Jij zegt precies waar ik op hoopte. Er is niemand maar dan ook niemand die deze loyaliteit ter sprake brengt/bracht, slechts Wilders.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Iedereen die niet loyaal claimt te zijn dan maar deporteren, ongeacht papiertje? Als die twee toch niets met elkaar vandoen hebben...
Hoeveel heb jij er?quote:
ik ben het zowaar met je eens op dit gebied.quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:34 schreef BansheeBoy het volgende:
2 nationaliteiten.quote:
Op radio 1 hoorde ik hem zeggen dat "zelfs als het de zweedse nationaliteit" betrof. Maar dat is for the sake of the argument, ik geloof hem daar niet in.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:51 schreef Prego het volgende:
[..]
ik ben het zowaar met je eens op dit gebied.
wat ik me afvraag is of GW ook zou stijgeren als de betreffende persoon noors was van origine, of engels.
dat zal ie wel gevraagd hebbenquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe weet Walmige Wilders eigenlijk dat zij 2 nationaliteiten hebben?
Als dat zo is waarom maken mensen er dan zo'n probleem van om een van de twee paspoorten af te staan? (Los van de nationaliteitskwestie, want de Marrokaanse nationaliteit KUN je niet opgeven)quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:34 schreef BansheeBoy het volgende:
stuur die turk een mailtje. en post het antwoord hier natuurlijkquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:59 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als dat zo is waarom maken mensen er dan zo'n probleem van om een van de twee paspoorten af te staan? (Los van de nationaliteitskwestie, want de Marrokaanse nationaliteit KUN je niet opgeven)
Het gaat toch juist om die nationaliteit en niet om de papieren bevestiging daar van?quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:59 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als dat zo is waarom maken mensen er dan zo'n probleem van om een van de twee paspoorten af te staan? (Los van de nationaliteitskwestie, want de Marrokaanse nationaliteit KUN je niet opgeven)
lolquote:Op donderdag 1 maart 2007 21:58 schreef Prego het volgende:
[..]
dat zal ie wel gevraagd hebben
GW vind ik sowieso niet geloofwaardig. hij komt uit limburg, en dan anderen z'n afkomst kwalijk nemen
Je hebt een situatie, anderen zeiken er over, wie doet er dan moeilijk? Wij verdedigen het recht, zij verwerpen het, dan moeten ze met goede argumenten komen, tot op heden komen we niet verder dan gecamoufleerde onderbuikgevoelens.quote:Op donderdag 1 maart 2007 21:59 schreef Seneca het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |