quote:
Op maandag 30 april 2007 21:48 schreef thaduck het volgende:[..]
Qua spel was het matig en qua doelstelling ook. Ik ben ervan overtuigd dat we met een goede centrale spits (a la Kuyt bv) makkelijk 4e kunnen worden met dit team.
16x de 0 houden betekend dat je een goede verdediging en goede keeper hebt. Echter, als ballen vervolgens aan de andere kant niet in het doel getrapt worden houdt het op.
Loval is een van de betere spelers die gehaald is de laatste tijd in mijn ogen. Ali B mag zo overboord samen met Nelisse. Rossini lekker verhuren en anders verkopen. George heeft ook potentie, dus dat kan nog wel leuk worden. Maar 1 goede spits erbij kopen en ik denk dat het team redelijk op poten is voor volgend jaar.
Vorm is een goede keeper, die bewezen heeft punten te kunnen pakken.
Dickoh is een goede aankoop gebleken, die er direct vanaf het begin stond. Heeft eventjes een mindere periode gehad, maar een goede verdediger. Voor de positie naast hem zijn er diverse kandidaten, waarbij ik hoop dat Schut uiteindelijk naar zijn oude niveau kan toegroeien. Cornelisse heeft een minder seizoen gehad, maar normaliter is hij gewoon betrouwbaar. Voor de linksbackpositie moet er wat mij betreft iemand gehaald worden. Pieters is wat mij betreft géén linksback, maar een linker-centrale verdediger. Dat komt echt aan het licht tegen snelle rechtsbuitens zoals Castelen, Bouaouzan, etc. Shewie is een aardige vervanger, maar niet iemand die wat mij betreft een basis-speler is.
Op papier heeft de FC gewoon een goed middenveld, maar in de praktijk hebben ze het te vaak af laten weten. Wat betreft de aankopen: Van Dijk had meer moeten brengen, Kopteff (in mijn ogen meer een aanvaller) viel tegen.
De aanval kwam zwaar tekort dit seizoen. Fortuné speelde super, maar scoorde te weinig. Van der Gun was teveel geblesseerd. Rossini werkt hard, maar heeft het niveau gewoon niet. Ali B heeft aardige acties en kan echt wel voetballen, maar liet het belangrijkste wat een spits moet doen na: scoren! Nelisse heeft het voor het tweede seizoen niet laten zien en mag wat mij betreft weg.
Daarom denk ik dat het belangrijk is om speler(s) voor de voorhoede te halen en wat mij betreft een betrouwbare linksback.