abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 maart 2007 @ 12:23:20 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46901206
Venezuela is ook hard op weg naar een falliete dictatuur, ook zo een held van links die Chaves.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 4 maart 2007 @ 12:43:18 #177
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_46901660
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Venezuela is ook hard op weg naar een falliete dictatuur, ook zo een held van links die Chaves.
dus?
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_46901881
quote:
Op zondag 4 maart 2007 11:07 schreef Mwanatabu het volgende:
Ah, een iets inhoudelijker geluid. Zal ik maar es happen dan?
Zolang je niet met quotes gaat knoeien, om krampachtig je gelijk proberen te halen: van mij mag je.
quote:
Een aantal dingen, zoals infrastructuur en economie zijn tijdens de koloniale periode gestegen, maar op een manier die de landen uiteindelijk met lege handen liet staan.
Weet je waarom? Omdat ze lui als de ziekte waren om de infrastructuur te onderhouden tijdens hun dekolonisatie
quote:
En jij dacht dat er een stabiel politiek systeem achterbleef toen de Europeanen wegtrokken?
Dat de Afrikanen van zichzelf een neiging hebben tot corruptie en zelfverrijking, valt de Europeanen niet te verwijten, hoor..
quote:
En hoe het afvoeren van mensen als slaven valt onder "erop vooruit gaan" kan vallen ga ik maar helemaal niet in.
De slaven werden zelf door andere negerstammen verkocht aan de Europeanen. Ze zijn dan wel erop vooruitgegaan. Om nog maar te zwijgen van de vele nakomelingen van ex-slaven die nu in de VS mogen wonen. Het Westen nota bene, ik durf zelfs eronder te verwedden dat ze dankbaar zijn dat hun voorouders voor slaven mochten spelen.
  zondag 4 maart 2007 @ 13:13:50 #179
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46902464
Er was gisteren een programma op TV over ZA. Ging over zingende negertjes, boeide verder niet.

Anyway, wat me dus opviel is dat die zwarte wijven zich daar zonder nadenken met 6 kinderen laten opzadelen. Zonder vaste relatie, zonder baan.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46906535
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:52 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:

[..]

Zolang je niet met quotes gaat knoeien, om krampachtig je gelijk proberen te halen: van mij mag je.
[..]
quote:
Weet je waarom? Omdat ze lui als de ziekte waren om de infrastructuur te onderhouden tijdens hun dekolonisatie
[..]

Dat de Afrikanen van zichzelf een neiging hebben tot corruptie en zelfverrijking, valt de Europeanen niet te verwijten, hoor..
[..]

De slaven werden zelf door andere negerstammen verkocht aan de Europeanen. Ze zijn dan wel erop vooruitgegaan. Om nog maar te zwijgen van de vele nakomelingen van ex-slaven die nu in de VS mogen wonen. Het Westen nota bene, ik durf zelfs eronder te verwedden dat ze dankbaar zijn dat hun voorouders voor slaven mochten spelen.
Mijn voorstel tot samenvatting:
quote:
Negers zijn lui, gewelddadig en corrupt van nature. Enne, die negers in de US zjin vast maar wat blij met hun slavernijverleden
Vooral dat laatste
Nee vriend, ik wacht tot deze kloon van jou echt over de schreef is gegaan en op grond van de notes weggekickt wordt. Het is leuk geweest vast
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_46906561
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn voorstel tot samenvatting:
[..]

Vooral dat laatste
Nee vriend, ik wacht tot deze kloon van jou echt over de schreef is gegaan en op grond van de notes weggekickt wordt. Het is leuk geweest vast
Hoe voorspelbaar: jouw reply valt in dezelfde categorie als je vorige:
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:58 schreef Mwanatabu het volgende:
Neh neh neh neeeh neh
Oftewel, als iemand iets zegt dat je niet aanstaat, dan doe je niks anders dan inhoudsloos zitten blaten.

Om maar in jouw termen te spreken: unoetubuha yuyeye. Ga toch schamen voor je belachelijke afkomst .
pi_46910704
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:32 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:

[..]

Hoe voorspelbaar: jouw reply valt in dezelfde categorie als je vorige:
[..]

Oftewel, als iemand iets zegt dat je niet aanstaat, dan doe je niks anders dan inhoudsloos zitten blaten.

Om maar in jouw termen te spreken: unoetubuha yuyeye.
Mijn termen zouden eerder zijn "yako bure". Zoek het zelf maar op
quote:
Ga toch schamen voor je belachelijke afkomst .
Ga jij je maar schamen voor je spelling. En ik denk dat we dezelfde afkomst hebben
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_46912313
quote:
Op zondag 4 maart 2007 17:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mijn termen zouden eerder zijn "yako bure". Zoek het zelf maar op
Waarom zou ik er moeite voor moeten doen voor een primitieve uitstervende taal?
quote:
En ik denk dat we dezelfde afkomst hebben
Wat een belediging, mij een beetje vergelijken met een profiterende neger .
  zondag 4 maart 2007 @ 18:09:27 #184
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46912462
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:32 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:
Om maar in jouw termen te spreken: unoetubuha yuyeye.
Wat betekent dat?
pi_46915630
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat betekent dat?
"Mijn moeder deed het met een hyena"
  zondag 4 maart 2007 @ 21:42:29 #186
46960 StefanP
polemicist
pi_46920632
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:22 schreef Seneca het volgende:

[..]

En dit heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat het negers zijn, en niets met het feit dat de voedingsbodem voor al deze haat die je hier ziet ontstaan is onder het apartheidsregime?
Vast ja, het is allemaal de schuld van een ander. Zoals altijd in de ogen van links. Die boze gemene blanken zorgen er nog steeds voor dat het in heel Afrika een zootje is. Anders was het een continent met ongekende rijkdom, wetenschap en welvaart. Racisme en onderdrukking, zeg ik je!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 4 maart 2007 @ 22:34:03 #187
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46923329
quote:
Op zondag 4 maart 2007 19:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

"Mijn moeder deed het met een hyena"
Dus ROC-belooft-het-u's moeder deed het met een hyena? Fijn, weten we dat ook weer.
pi_46928279
maar alle gekheid op een stokje, van het lagere-intelligentie-verhaal van zwarte Afrikanen geloof ik geen drol. Stephen Jay Gould heeft daat al jaren geleden de vloer mee gedweild: Curveball (pdf). Wat wél imo terechte kritiek is dat het gedrag, de cultuur, de waarden en normen (Balkie-taal, sorry) van Afrikanen rampzalig zijn. Vervolgens is er een sterke stroming in het Westen die meent de belangen van Zwarte Afrikanen te verdedigen door de oorsprong van alle ellende buiten Afrika te leggen, en daarmee meewerkt aan het in stand houden van een rampzalige status-quo.

Verder zouden Afrikanen er verstandig aan doen óf op te houden hun best te doen alle clichés die in het Westen, wat zeg ik, de wereld bestaan over zwarte mensen te bevestigen, en zo niet, niet klagen over het bestaan van deze vooroordelen.
pi_46929464
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:42 schreef StefanP het volgende:
Vast ja, het is allemaal de schuld van een ander.
Ik geloof niet dat ik ergens de schuld bij iemand heb neergelegd, is het niet? Ik kaartte alleen een oorzaak aan. Maar goed, iemand woorden in de mond leggen is natuurlijk een populaire drogredenatie
quote:
Zoals altijd in de ogen van links.
Grappig dat je dat van me zegt, gezien het feit dat ik een VVD stemmer ben en overwegend rechts georienteerd ben Sowieso ben je in je posts nogal afhankelijk van dit soort generalisaties, aangezien je niet met echte argumenten lijkt te kunnen komen om mijn als retorische vraag geformuleeerde stelling onderuit te halen.
quote:
Die boze gemene blanken zorgen er nog steeds voor dat het in heel Afrika een zootje is. Anders was het een continent met ongekende rijkdom, wetenschap en welvaart. Racisme en onderdrukking, zeg ik je!
Oh wat leuk, na de generalisatie kom je nu ook nog met de klassieke drogredenatie van de hyperbool Ik moet zeggen: ik ben onder de indruk. Om drie verschillende drogredenaties in zo'n kort stukje te kunnen proppen, heb je talent nodig.

Dat je bovendien serieus van mening lijkt te zijn dat de raciale kenmerken van een bepaalde bevolkingsgroep bepalend zijn voor de leidinggevende capaciteiten van individuen uit die groep, terwijl zo'n beetje de hele wetenschappelijke gemeenschap het er mee eens is dat die theorie achterhaald is, zegt wat mij betreft genoeg over je intelligentie. Een feit dat nog eens wordt bevestigd omdat je het in de meeste posts nodig vindt om de intelligentie van je discussiepartner in twijfel te trekken (wat overigens bekend staat als een ad hominem, jawel, WEER een drogredenatie) in plaats van met tegenargumenten te komen.

Tel daarbij op dat je in het algemeen een nogal sterke behoefte lijkt te hebben om mensen die niet in jouw straatje passen naar beneden te halen (je laat werkelijk geen enkel topic onbenut om Nederland af te zeiken, terwijl je Amerika de hemel in prijst) en je je eigen gelijk en eigenwaarde voornamelijk lijkt te halen uit het feit dat je zo'n hoog salaris en zo'n hoog saldo op je rekening hebt staan, en ik kan eigenlijk niet anders concluderen dan dat ik je maar een close-minded mannetje vind

Overigens zonde, want ik heb niet bepaald de indruk dat ik met een dom persoon te maken heb.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 5 maart 2007 @ 02:18:44 #190
46960 StefanP
polemicist
pi_46929660
quote:
Op maandag 5 maart 2007 01:06 schreef Godslasteraar het volgende:
maar alle gekheid op een stokje, van het lagere-intelligentie-verhaal van zwarte Afrikanen geloof ik geen drol. Stephen Jay Gould heeft daat al jaren geleden de vloer mee gedweild: Curveball (pdf). Wat wél imo terechte kritiek is dat het gedrag, de cultuur, de waarden en normen (Balkie-taal, sorry) van Afrikanen rampzalig zijn. Vervolgens is er een sterke stroming in het Westen die meent de belangen van Zwarte Afrikanen te verdedigen door de oorsprong van alle ellende buiten Afrika te leggen, en daarmee meewerkt aan het in stand houden van een rampzalige status-quo.

Verder zouden Afrikanen er verstandig aan doen óf op te houden hun best te doen alle clichés die in het Westen, wat zeg ik, de wereld bestaan over zwarte mensen te bevestigen, en zo niet, niet klagen over het bestaan van deze vooroordelen.
"average height to five feet ten inches in a few generations. Similarly, the
well–documented fifteen–point average difference in IQ between blacks
and whites in America, with substantial heritability of IQ in family lines
within each group, permits no automatic conclusion that truly equal
opportunity might not raise the black average enough to equal or
surpass the white mean."

Het is weer de schuld van een ander hoor. Ze worden onderdrukt, en dat verklaart het gebrek aan discipline, motivatie en intelligentie alsmede het onvermogen om een samenleving of industrie van enig niveau op te zetten.

Geloven jullie nou maar lekker in sprookjes, dan kijk ik even naar de status van een willekeurig land in Afrika en alle keiharde cijfers over IQ, inkomen, criminaliteit e.d. van verschillende bevolkingsgroepen in het westen; dan weet ik genoeg over wat er waar is en wat niet.

Iedereen in het westen heeft gelijke kansen, dat je die niet grijpt is je eigen schuld en niet die van een ander. Niks racisme, niks discriminatie - de werkelijke oorzaak van problemen is dat men hier en nu resultaat wil zien, dus een opleiding volgen of gaan werken -en met een simpel loontje beginnen- begint men niet aan. Dat levert niet meteen iets op, dat is inspannend. Die mindset is precies wat je bij allochtonen in NL ziet.

In Afrika is het al niet anders. Afrikaanse landen zijn veelal stinkend rijk aan natuurlijke rijkdommen, maar toch leeft 99% van de bevolking in armoede. Verder vooruit kijken dan morgen gebeurt blijkbaar niet. Waarom? Ik vertik het om daar continu de schuld van bij een ander neer te leggen. Met een neokolonisatie van Afrika (en dan heb ik het dus echt niet over kettingen en zwepen, maar gewoon over leiderschap en visie) zou een hoop van die ellende opgelost kunnen worden en de levensstandaard van iederen enorm omhoog kunnen. In Zimbabwe, of om het eender welk land. Maar men vertikt het, en legt vervolgens de schuld van het eigen mismanagement bij een ander. En daar erger ik me gruwelijk aan.

[ Bericht 10% gewijzigd door StefanP op 05-03-2007 02:28:30 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_46929805
Welke keiharde cijfers zijn dat? Die van The Bell Curve?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  maandag 5 maart 2007 @ 03:24:44 #192
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_46930426
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 06:56 schreef Lemmeb het volgende:
Och, maak je niet zo druk. Die blanken komen op de duur gewoon gezellig allemaal hier naartoe met hun bak met geld, en laten die zwarten het lekker zelf uitzoeken in hun 'beloofde land'.
Fout! Hun mooie beloofde land gaat zo wel naar de klote, ZuidAfrika ziet er prachtig uit, schitterende natuur, gigantisch veel grondstoffen, relaxede klimaat... en dat wordt strax 1 grote vuinisbelt. Ik vind dat eigenlijk erg zonde. En garantie dat 'die zwarten' daar blijven is er niet, als het helemaal naar de klote is en op niveau van een 3e wereld land zoals alle andere buren, dan komen ze allemaal op gammele bootjes deze kant op.

Kwaad word ik als ik spotjes op de radio hoor: "Nelson Mandela fonds; geef geld, steun arme kinderen van ZuidAfrika" Holy fuckin shit zeg! Er wordt al jaarlijks miljard uitgegeven (zo een 100 euro per belastingbetaler?) aan ontwikkelingssamenwerking, daarnaast nog vele miljoenen ingezameld via acties etc en dat terwijl ZuidAfrika stinkend rijk is! Ze verdrinken in de grondstoffen (vooral diamantmijnen) en ze hebben bedrijven en expertise om ze op te graven en te verwerken en verkopen. Ze hebben uitstekende infrastructuur, vruchtbaar land, geweldig potentieel voor tourisme. Waarom the fuckin hell moeten wij dan als een land met miljarden aan staatsschuld geld geven aan hun?? Land waar corrupte politici regeren die zelf miljoenen op hun prive rekeningen laten storten.

Wat ik wel even wil opmerken; Fok begint wel een klein beetje te lijken op een racisten bolwerk, niet alleen deze topiqe maar over het algemeen ook. Waarschijnlijk omdat er vrijwel uitsluitend blanken geregistreerd zijn. Jammer, want ik had graag ook wat homies willen horen en hoe zij het allemaal zien... Een discussie is immers alleen een discussie als er verschillende meningen zijn en hier delen we zo ongeveer allemaal zelfde mening en dat is denk ik best jammer. Unchallenged opinions are the most crappy ones

Trouwens, movie-tip; Oscar winnende "Last king of Scotland" over Ide Amin.. Top!
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_46931365
quote:
Op maandag 5 maart 2007 01:06 schreef Godslasteraar het volgende:
Bepaalde normen en waarden zijn onverenigbaar. De Europese arbeidscultuur en het vooruitgangsgeloof heeft in Afrika veel minder steun dan in de rest van de wereld, waar het zo totaal normaal gevonden wordt dat er niet naar leven als totaal absurd gezien wordt.
quote:
Wat een onzin .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46931762
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 07:57 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Telegraaf.

Tja eerst alle blanken eruit trappen en vervolgens de bezittingen en landbouwgronden aan totaal oncapable niksnutten geven. En wie mag het straks allemaal weer opbouwen?
Gefeliciteerd Mugabe! Om aan de macht te blijven heb je van Zimbabwe, wat de graanschuur van Afrika was, in een record tempo een super arm ontwikkelingsland gemaakt.
Zonder blanken kunnen jullie het gewoon nog niet!
pi_46932779
quote:
Op maandag 5 maart 2007 02:18 schreef StefanP het volgende:

[..]

"average height to five feet ten inches in a few generations. Similarly, the
well–documented fifteen–point average difference in IQ between blacks
and whites in America, with substantial heritability of IQ in family lines
within each group, permits no automatic conclusion that truly equal
opportunity might not raise the black average enough to equal or
surpass the white mean."

Het is weer de schuld van een ander hoor. Ze worden onderdrukt, en dat verklaart het gebrek aan discipline, motivatie en intelligentie alsmede het onvermogen om een samenleving of industrie van enig niveau op te zetten.

Geloven jullie nou maar lekker in sprookjes, dan kijk ik even naar de status van een willekeurig land in Afrika en alle keiharde cijfers over IQ, inkomen, criminaliteit e.d. van verschillende bevolkingsgroepen in het westen; dan weet ik genoeg over wat er waar is en wat niet.

Iedereen in het westen heeft gelijke kansen, dat je die niet grijpt is je eigen schuld en niet die van een ander. Niks racisme, niks discriminatie - de werkelijke oorzaak van problemen is dat men hier en nu resultaat wil zien, dus een opleiding volgen of gaan werken -en met een simpel loontje beginnen- begint men niet aan. Dat levert niet meteen iets op, dat is inspannend. Die mindset is precies wat je bij allochtonen in NL ziet.

In Afrika is het al niet anders. Afrikaanse landen zijn veelal stinkend rijk aan natuurlijke rijkdommen, maar toch leeft 99% van de bevolking in armoede. Verder vooruit kijken dan morgen gebeurt blijkbaar niet. Waarom? Ik vertik het om daar continu de schuld van bij een ander neer te leggen. Met een neokolonisatie van Afrika (en dan heb ik het dus echt niet over kettingen en zwepen, maar gewoon over leiderschap en visie) zou een hoop van die ellende opgelost kunnen worden en de levensstandaard van iederen enorm omhoog kunnen. In Zimbabwe, of om het eender welk land. Maar men vertikt het, en legt vervolgens de schuld van het eigen mismanagement bij een ander. En daar erger ik me gruwelijk aan.
Het is dan ook een systeem dat zichzelf in stand houd Stefan. Jij als Westerling zou in Afrika onmiddelijk iets proberen op te bouwen, om vervolgens tot de conclusie te komen dat zodra je enig succes hebt, een of andere corrupte machthebber op de koffie komt om de boel in beslag te nemen. Dan kun je nog zo ondernemend zijn, maar ook jij zou hiervan apathisch worden. Waarom zou je iets opbouwen als het toch weer van je wordt afgepakt?

Dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is, is ook pertinente onzin. Veel mensen in Afrika volgen geen opleiding, niet omdat ze het nut er niet van inzien, maar omdat ze het simpelweg niet kunnen betalen. Veel mensen volgen misschien een basisopleiding, maar daarmee ben je nog nergens, en de belangrijkste prioriteit van die mensen daar is toch overleven. Dan kun je beter bij je ouders op het land gaan werken in plaats van je tijd te verspillen aan een opleiding die je toch niet kunt afmaken.

En nee, ik beweer nergens dat deze situatie bewust in stand wordt gehouden door het Westen. Dat gebeurt in de eerste plaats door de Afrikanen zelf. Overigens draagt het Westen hier wel aan bij door middel van ontwikkelingshulp, wat voornamelijk in de zakken van corrupte machthebbers verdwijnt ipv dat het naar de mensen gaat die het echt nodig hebben. Wat Afrika nodig heeft is een revolutie, een sterke figuur die de mensen daar uit hun misere helpt. Jammergenoeg blijkt ieder persoon die dat tot nu toe voorgestaan heeft net zo corrupt te zijn geweest als zijn voorganger.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:08:47 #196
45206 Pietverdriet
pi_46932891
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:03 schreef Seneca het volgende:
Wat Afrika nodig heeft is een revolutie, een sterke figuur die de mensen daar uit hun misere helpt. Jammergenoeg blijkt ieder persoon die dat tot nu toe voorgestaan heeft net zo corrupt te zijn geweest als zijn voorganger.
Geef eens een voorbeeld van een sterke man die het wel goed gedaan heeft?
pi_46933004
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van een sterke man die het wel goed gedaan heeft?
In Afrika? Die zijn er niet, voor zover ik weet. Of in het algemeen? Want dan zijn er natuurlijk legio voorbeelden te noemen.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:17:22 #198
45206 Pietverdriet
pi_46933067
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:14 schreef Seneca het volgende:

[..]

In Afrika? Die zijn er niet, voor zover ik weet. Of in het algemeen? Want dan zijn er natuurlijk legio voorbeelden te noemen.
Zoals? Hitler? Stalin? Franco? Mao?
pi_46933106
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals? Hitler? Stalin? Franco? Mao?
Helegaar niet. Ik zat meer te denken aan iemand als Gandhi.
  maandag 5 maart 2007 @ 10:24:32 #200
45206 Pietverdriet
pi_46933199
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:19 schreef Seneca het volgende:

[..]

Helegaar niet. Ik zat meer te denken aan iemand als Gandhi.
Enig idee wat er gebeurt in India met Moslims na de oprichting van de staat india, en wat voor een hongersnoden er daar waren in de decennia daarna?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')