Ja klopt idd, ik zal even wat grafiekjes plottenquote:Op woensdag 7 maart 2007 00:36 schreef spoor4 het volgende:
Een love-hate film zal heel wat stemmen uitlokken, terwijl een film die niet gehaat noch erg geliefd wordt misschien wel geruisloos de volgende ronde in gaat...
En de droL of the Rings-films natuurlijk.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:15 schreef Falco het volgende:
Ten slotte is het ook nog wel grappig om te zien welke positie beide Terminators bezetten.
Dacht het niet...quote:Op woensdag 7 maart 2007 07:42 schreef ruudbackus het volgende:
Edit: The big lebowski is er volgens mij al uit
Mijn wraakquote:Op woensdag 7 maart 2007 08:02 schreef Asap het volgende:
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back ligt eruit...![]()
kill bill vol 2 had al 0 in de post van Dannie_Dorkaquote:Op woensdag 7 maart 2007 05:14 schreef Carolyne1575 het volgende:
Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) -1
Kill Bill: Vol. 2 (2004) +1
12 Angry Men -1
quote:
Nog ietsje meer technischere uitlegquote:Op woensdag 7 maart 2007 09:33 schreef Sokolsky het volgende:
Ik snap dat alternatieve lijstje niet. Hoe heb je die IMDB-formule gebruikt, met wat voor stemmen als input? En wat voor grenswaarde? En wat voor minimum aantal stemmen?
Die zit in een andere poule.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:01 schreef _GdR_ het volgende:
The Shawshank Redemption staat niet in de lijst![]()
Oké, wat je dan krijgt is dat je vijf keer een 0,33 stem optelt bij de reeds bestaande stemmen. In het huidge systeem vliegt een film met 30 plus- en 40 minstemmen er uit, terwijl een film met 2 plus- en vier minstemmen er in blijft, hoewel 'ie volgens jouw systeem een hogere rating heeft. Dat komt niet eens door die 0,33, maar vooral door die 7. Een film met één plusstem en geen minstemmen wordt door die vijfmaal 0,33 wel beïnvloed.quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:51 schreef Falco het volgende:
[..]
Nog ietsje meer technischere uitleg
Bij imdb voor de top 250 wordt deze formule gebruikt voor het opstellen van de lijst:
weighted rating (WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C
Vervolgens worden, gok ik, ook nog allemaal filters gehanteerd om de invloed van fanboys, tienen en enen te verminderen, maar dat terzijde
v = Totaal aantal stemmen (+ en -) opgeteld
m = minimum votes om in de top zoveel te komen. In dit geval heb ik die op 5 gesteld, maar dat zou ook een ander getal kunnen zijn.
R = Rating, bepaald door het aantal plusstemmen / totaal aantal stemmen.
C = Het gemiddelde cijfer over het hele bestand. Hier heb ik die op 0,333 gezet. Je geeft één plusstem (1) en twee minstemmen (0). Over drie stemmen is je gemiddelde dan 0,333 punt.
Ik krijg het even niet beter onder woorden. Je begrijpt wat ik bedoel. Je evalueert nu al het systeem, terwijl we pas op 20% (of zoiets) zittenquote:
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Naast de vele liefhebbers heeft die film meer dan genoeg 'haters'. Ik denk dat zelfs een film als Pulp Fiction daar onder te lijden heeft.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik begin wel met zeuren wanneer dat Shawshank-prul de finale wint.
Ik gok dat Pulp Fiction er binnen een uur uit ligt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:25 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Naast de vele liefhebbers heeft die film meer dan genoeg 'haters'. Ik denk dat zelfs een film als Pulp Fiction daar onder te lijden heeft.
Ik snap het jaquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:39 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ik krijg het even niet beter onder woorden. Je begrijpt wat ik bedoel. Je evalueert nu al het systeem, terwijl we pas op 20% (of zoiets) zitten.
Klopt en 2001 Space Odyssey heeft een puntje meer. De plusstem bij iemand stond een rij te hoog. Dank voor deze opmerkzaamheidquote:Op donderdag 8 maart 2007 00:37 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft 12 angry men toch echt 9 punten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |