Daarom zou ik ook wel willen weten hoe oud die jongens waren....quote:Op zondag 4 maart 2007 18:11 schreef wolferl het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid? ga ik vanuit.
Wat ik overigens belachelijk vind, maargoed iets anders kan ik niet bedenken.
Hangt er vanaf waarom je dat doet. ADHD bijvoorbeeld kan zo'n probleem zijn, waar je begeleiding voor krijgt. Wat anderen in elkaar zien is ook niet zo belangrijk, dan is het gewoon tussen jou en die organisatie.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:27 schreef Overlast het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dat zo niet. Het is bv. ook niet zo dat je eerst een paar jaar er op los leeft en een miljoenenschuld opbouwt om vervolgens 3 jaar in de schuldsanering te gaan zodat je weer met een frisse start kan beginnen.
Hij schijnt al 16 te zijn geweest op het moment dat het gebeurde, vanaf dat moment wordt je verondersteld besef te hebben van wat je doet ..quote:Op zondag 4 maart 2007 18:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Daarom zou ik ook wel willen weten hoe oud die jongens waren....
Sterker: tussen 14 en 16 kun je feitelijk kiezen om je kind de verantwoordelijkheid op zich te laten nemen.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Hij schijnt al 16 te zijn geweest op het moment dat het gebeurde, vanaf dat moment wordt je verondersteld besef te hebben van wat je doet ..
euhm .. dat is toch alleen binnen het familierecht ? Bij dit soort schade ben je toch echt verantwoordelijk tot je kids 18 zijn, en voor school- en studiekosten zelfs tot hun 21ste (dacht ik ?) .. en het hebben van "besef" is iets wat je wel vaker tegenkomt als claims afgewezen worden .. een tijdje terug was er bvb eentje in het nieuws van de bril van oma die door het kleintje in de wieg beschadigt was, oma had het besef moeten hebben dat zoiets kon gebeurenquote:Op zondag 4 maart 2007 20:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Sterker: tussen 14 en 16 kun je feitelijk kiezen om je kind de verantwoordelijkheid op zich te laten nemen.
Dat kan sowieso niet, omdat RVS een maximale dekking heeft van 1 miljoen. Dat zou inderdaad het maximale zijn dat uitgekeerd zou worden.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:05 schreef livelink het volgende:
Ik las ergens dat de moeder een aansprakelijkheidsverzekering had voor maximaal 2.000.000 euro.
Houdt dat dan in dat de verzekering 2.000.000 uitbetaalt en de rest voor rekening van de moeder is, of betaalt de verzekering nu helemaal niks meer.
En ik vraag me ook af hoe het zit met die andere jongens.
In dat geval had die gast zijn leven lang kunnen dokkenquote:Op zondag 4 maart 2007 20:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Sterker: tussen 14 en 16 kun je feitelijk kiezen om je kind de verantwoordelijkheid op zich te laten nemen.
Als dat inderdaad zo is, dan is het natuurlijk nóg debieler om die arme vrouw voor alle schade op te laten draaien.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Hij schijnt al 16 te zijn geweest op het moment dat het gebeurde, vanaf dat moment wordt je verondersteld besef te hebben van wat je doet ..
maar misschien dat moeder nog een kans heeft om dat bedrag omlaag te krijgen .. de schade blijkt zo groot te zijn omdat de brandweer haar werk niet goed kon doen, ten eerste omdat er onvoldoende bluswater was en ten tweede omdat er ondanks een verbod toch veel gasflessen aanwezig waren, al die ontploffingen hebben het bluswerk ook behoorlijk opgehouden ..
maar ik begrijp dat het 5 jongens waren .. hoe zit het dan met de rest .. moeten die ook 4 miljoen elk betalen maar daar wordt het wel (gedeeltelijk) gedekt door de verzekering ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |