Lol, die is flink genaaidquote:De moeder van één van de IJmuidense jongens die verantwoordelijk waren voor de grote strandhuisjesbrand in IJmuiden, moet circa vier miljoen euro aan schadeclaims zelf betalen. Ze kan het bedrag niet verhalen op haar verzekeraar.
(Zomerhuisjes Ijmuiden brandden tot grond af)
Dat blijkt uit een vonnis van de Arnhemse rechtbank dat deze week is gepubliceerd. De brand deed zich voor in 2004, zo schrijft het Noord Hollands Dagblad. De moeder had RVS Schadeverzekeringen voor de rechter gedaagd. RVS en de rechter vinden dat de jongen met opzet heeft gehandeld, en dan wordt niet uitbetaald. De moeder van de destijds minderjarige jongen was voor twee miljoen gulden verzekerd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_betalen.html?p=15,1 = bronquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:27 schreef Janetje het volgende:
bron
'K denk niet dat z'n mamma echt blij met 'm is nu..
Het is inderdaad wel erg hard.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:28 schreef arneaux het volgende:
Ik vind het niet terecht. Die moeder moet de rest van haar leven krom liggen omdat haar zoontje baldadig, welliswaar met grote gevolgen, is geweest. Laat hem maar werken vanaf zn 18e om die schuld af te betalen.
Meteen laten beginnen met een krantenwijk.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:28 schreef arneaux het volgende:
Ik vind het niet terecht. Die moeder moet de rest van haar leven krom liggen omdat haar zoontje baldadig, welliswaar met grote gevolgen, is geweest. Laat hem maar werken vanaf zn 18e om die schuld af te betalen.
Nou waarom niet.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:32 schreef Janetje het volgende:
[..]
Meteen laten beginnen met een krantenwijk.![]()
Ik meende het ook.quote:
Dat klinkt natuurlijk heel redelijk, maar ouders zijn gewoon verantwoordelijk voor hun kinderen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:52 schreef dVTB het volgende:
Ik vind dit niet deugen. Laat die jongen zelf maar kromliggen, in plaats van die moeder.
Ja, maar die jongen is nu wel meerderjarig. Tenminste... dat heb ik begrepen uit het nieuwsbericht. Het lijkt me niet meer dan logisch dat die jongen de rest betaald.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat klinkt natuurlijk heel redelijk, maar ouders zijn gewoon verantwoordelijk voor hun kinderen.
Ten tijde van de daad was ie minderjarig....quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:29 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ja, maar die jongen is nu wel meerderjarig. Tenminste... dat heb ik begrepen uit het nieuwsbericht. Het lijkt me niet meer dan logisch dat die jongen de rest betaald.
Dat staat er inderdaad, maar waarom zou er anders een nadruk gelegd worden op 'ten tijde van'? Als die jongen nu nog steeds minderjarig was, hadden ze toch gewoon kunnen zeggen dat de jongen minderjarig is. Als ie dat nu is, was ie dat toen ook. Dan was ten tijde van overbodig geweest.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Ten tijde van de daad was ie minderjarig....
Het is de reden dat de moeder moet dokken, omdat de zoon ten tijde van minderjarig was.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:52 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dat staat er inderdaad, maar waarom zou er anders een nadruk gelegd worden op 'ten tijde van'? Als die jongen nu nog steeds minderjarig was, hadden ze toch gewoon kunnen zeggen dat de jongen minderjarig is. Als ie dat nu is, was ie dat toen ook. Dan was ten tijde van overbodig geweest.
Dat is wel duidelijk, maar ik denk dat de moeder dit dus wel op haar zoon kan verhalen door met hem afspraken te maken. Je laat je moeder toch niet stikken, of wel?quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is de reden dat de moeder moet dokken, omdat de zoon ten tijde van minderjarig was.
Zeg jij dat laatste maar tegen de moeder van een heroinejunk.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:21 schreef Bijsmaak het volgende:
De wet is heel duidelijk: de ouders zijn (financieel) verantwoordelijk voor hun kinderen.
Ik denk dat je ook geen goede ouder bent als je kind uit baldadigheid tuinhuisjes in brand steekt.
Volgens mij werkt dat zo niet. Het is bv. ook niet zo dat je eerst een paar jaar er op los leeft en een miljoenenschuld opbouwt om vervolgens 3 jaar in de schuldsanering te gaan zodat je weer met een frisse start kan beginnen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:57 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk, maar ik denk dat de moeder dit dus wel op haar zoon kan verhalen door met hem afspraken te maken. Je laat je moeder toch niet stikken, of wel?
Ik weet niet in hoeverre zij dit nog via het gerecht op haar zoon kan verhalen. Zij zou in elk geval in de schuldsanering kunnen gaan en dan is ze na een aantal jaren van die schuld af.
ehhh waarom zou de verzekering deze schade moeten dekken? als ik mijn toko in de fik steek krijg ik ook niks. ok ik ben meerderjarig en kan dus zelf krom liggen. In dit geval de moeder van het kind. tja ze is nu eenmaal verantwoordelijk.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:28 schreef zoalshetis het volgende:
ik snap niet dat de verzekering zo moeilijk doet. ik neem aan dat de vrouw in hoger beroep gaat en dat de zaak daarmee is afgesloten.
volgens mij ben je verzekerd voor de gekke dingen die je kind doet als deze minderjarig is. w.a alleen al.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ehhh waarom zou de verzekering deze schade moeten dekken? als ik mijn toko in de fik steek krijg ik ook niks. ok ik ben meerderjarig en kan dus zelf krom liggen. In dit geval de moeder van het kind. tja ze is nu eenmaal verantwoordelijk.
gekke dingen is 1. een rits strandhuisjes in de as leggen is een hele andere leage!!! kereltje was oud genoeg om te weten wat hij aan het doen was!quote:Op zondag 4 maart 2007 15:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij ben je verzekerd voor de gekke dingen die je kind doet als deze minderjarig is. w.a alleen al.
uit het originele artikel: Moeder dader brand moet 4 miljoen betalenquote:Op zondag 4 maart 2007 15:40 schreef _The_General_ het volgende:
Even een andere vraag, hoe komen ze aan 4 miljoen schade door enkele strandhuisjes? Is dat incl de kosten van de hulpdiensten ofzo?
quote:Vijf jongens uit IJmuiden gebruikten een strandhuisje op een opslagterrein voor strandhuisjes als "clubhuis". In de nacht van 3 op 4 januari 2004 besloten ze hun sporen uit te wissen, met een brandje. Hun huisje was echter niet het enige huisje wat in vlammen opging, want 162 andere strandhuisjes moesten er ook aan geloven.
dat klopt maar dat wil niet zeggen dat de verzekering dit dan maar moet betalen vind ik.quote:Op zondag 4 maart 2007 16:21 schreef Aventura het volgende:
Nou, ik vind het eigenlijk erger voor de gedupeerden. Want laten we eerlijk zijn, die 4 miljoen euro is een symbolisch bedrag. Het is niet erg reeel te bedenken dat die moeder al die schade kan vergoeden.
AVP, overigens.(bij RVS overigens maximaal 1 miljoen euro en dat is zo'n beetje overal)quote:Op zondag 4 maart 2007 15:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij ben je verzekerd voor de gekke dingen die je kind doet als deze minderjarig is. w.a alleen al.
Dan zou de gemiddelde waarde van een strandhuisje 24.500 ,- zijn ? In mijn ogen erg veel. Ik ben aan het google of ik ergens kan vinden hoe ze precies aan die 4 miljoen gekomen zijn.quote:Op zondag 4 maart 2007 16:21 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
uit het originele artikel: Moeder dader brand moet 4 miljoen betalen
[..]
Idd, het rechts systeem zit goed in elkaarquote:Op zondag 4 maart 2007 17:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Goed opvoeden...alsof Floris-Jan zo'n geintje niet kan flikken. Ik stookte ook fikkie vroeger, en ik ben wel degelijk streng opgevoed.
Ik vind het ook een beetje van den zotte dat deze mvouw voor de rest van haar leven aan het loonbeslag zit, en de moordenaar van -ik noem maar iemand- Floor Karstens over een paar jaar weer fluitend naar buiten loopt.
Overigens: waar is de vader?
Niet zomaar. Om in aanmerking te komen voor de WSNP mag er geen sprake zijn van opzet. Het is dus niet zo dat je tonnen aan rekeningen open laat staan en vervolgens na 3 jaar hetzelfde geintje flikt.quote:Op zondag 4 maart 2007 17:51 schreef Fliepke het volgende:
Als je je gewoon failliet laat verklaren dan ben je er over een jaar of 3 toch vanaf?
"ze"quote:Op zondag 4 maart 2007 17:55 schreef wolferl het volgende:
Ze moet gewoon lekker gaan emigreren, als ze mij dit aandeden zou ik niet eens vrijwillig in dit land vertoeven.
Ja maar die treft geen schuld, zij (de moeder) moet der hele leven boeten.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:01 schreef Adelante het volgende:
[..]
"ze"
ik denk dat ze beter haar zoon kan laten deporteren.
Ja en ik vraag me nog steeds af waarom....quote:Op zondag 4 maart 2007 18:07 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ja maar die treft geen schuld, zij (de moeder) moet der hele leven boeten.
Verantwoordelijkheid? ga ik vanuit.quote:Op zondag 4 maart 2007 18:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja en ik vraag me nog steeds af waarom....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |