abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49659370
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:52 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Voor mij is het allemaal ook zo'n beetje met The Offspring begonnen, maar mijn smaak is qua rock met de jaren veel breder (diverser) geworden. Maar The Offspring is daar nog steeds 100% onderdeel van.
pi_49664588
Ditto. Het was voor mij vanaf MTV wel een goede introductie op alles wat een beetje in de rock en punk richting zit, maar tegenwoordig luister ik nog nauwelijks naar ze omdat ik in de tussentijd zo veel andere goede muziek heb ontdekt. Ik probeer wel nog een beetje op de hoogte te blijven van alles, want ik ben te erg fan geweest om ze helemaal los te laten -en bovendien blijft het gewoon ook leuke muziek.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:42:34 #83
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_49669370
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 10:14 schreef vingerplant het volgende:
16 topics over Offspring??? No offense, maar als je Offspring leuk vindt hoef je je maar een uurtje te verdiepen in het genre om betere bands te ontdekken die minstens zo toegankelijk zijn.

Als ik het mis heb, kan iemand me dan vertellen wat ik blijkbaar niet hoor en wat ze bijzonder maakt?

Overigens heb ik Ignition en Smash zelf ook, vooral Ignition vond ik destijds erg gaaf. De 1e single heb ik ook in mijn bezit, schijnen gekken nog wel eens erg veel geld voor te geven.
Minstens zo toegankelijk betekent niet minstens zo goed.
Wat toegankelijke punkrock betreft is The Offspring toch wel degelijk een van de beste. Verder heb je alleen bandjes als Blink 182 en New Found Glory die toch een behoorlijk niveauverschil hebben met The Offspring en ook een stuk minder volwassen muziek maken. Er is niet echt een band die vergelijkbaar is met The Offspring.

Wat ze bijzonder maakt? Ze waren gewoon de eerste band die punkmuziek echt wereldwijd aan het grote publiek kon laten horen, zonder de "kern" weg te laten.
pi_49669451
Voor velen is het idd jeugdsentiment, voor mij ook overigens. Mijn muzieksmaak is hiermee begonnen en inmiddels enorm uitgebreid in de punkscene. The Offspring is een band die niet alleen de jonge tieners vermaakt, maar ook de mensen die ouder zijn. Dat is ook wel de kracht van hun populariteit denk ik.
That's The Way Things Go
pi_49674818
Sterker nog; m.i. groeit/verandert iemands muzieksmaak steeds. Ik kan natuurlijk slechts voor mezelf spreken en dan concludeer ik dat The Offspring's nieuwe albums juist steeds op het goede moment kwamen. Iedere keer hoorde ik hetzelfde herkenbare geluid, maar dan net even anders, net even wat ik op dat moment mooi vond.
Voor in de auto heb ik een compilatiecd'tje gemaakt met de m.i. beste nummers van alle albums. Ik merk dat ik bij de eerste (vroege) nummers slechts herkenbaarheid en melancholie (?) voel, terwijl die laatste nog steeds echt actueel retegoed zijn.
Juist DAAROM is The Offspring volgens mij nog steeds zo goed. De band wordt inderdaad al hooggeschat, maar volgens mij zijn ze echt nog wel onderschat door het merendeel van de doelgroep; "jaja, the Offspring: leuk, maar ik houd meer van dit onbekende bandje..."
Anyway, dit is hoe ik er over denk..
pi_49704181
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wat ze bijzonder maakt? Ze waren gewoon de eerste band die punkmuziek echt wereldwijd aan het grote publiek kon laten horen, zonder de "kern" weg te laten.
Beetje geholpen door greenday ?
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:22:55 #87
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_49704762
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:09 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Beetje geholpen door greenday ?
Greenday ligt veel verder van punk af dan The Offspring.
  donderdag 24 mei 2007 @ 00:19:16 #88
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49709475
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:21 schreef Rory78 het volgende:
Sterker nog; m.i. groeit/verandert iemands muzieksmaak steeds. Ik kan natuurlijk slechts voor mezelf spreken en dan concludeer ik dat The Offspring's nieuwe albums juist steeds op het goede moment kwamen. Iedere keer hoorde ik hetzelfde herkenbare geluid, maar dan net even anders, net even wat ik op dat moment mooi vond.
Voor in de auto heb ik een compilatiecd'tje gemaakt met de m.i. beste nummers van alle albums. Ik merk dat ik bij de eerste (vroege) nummers slechts herkenbaarheid en melancholie (?) voel, terwijl die laatste nog steeds echt actueel retegoed zijn.
Juist DAAROM is The Offspring volgens mij nog steeds zo goed. De band wordt inderdaad al hooggeschat, maar volgens mij zijn ze echt nog wel onderschat door het merendeel van de doelgroep; "jaja, the Offspring: leuk, maar ik houd meer van dit onbekende bandje..."
Anyway, dit is hoe ik er over denk..
*eensch is
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_49712938
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:45 schreef Nitro_YE het volgende:
Voor velen is het idd jeugdsentiment, voor mij ook overigens. Mijn muzieksmaak is hiermee begonnen en inmiddels enorm uitgebreid in de punkscene. The Offspring is een band die niet alleen de jonge tieners vermaakt, maar ook de mensen die ouder zijn. Dat is ook wel de kracht van hun populariteit denk ik.
Dit geldt voor mij ook .
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_49744136
Voor mij is The Offspring ook de band die mij in de punk muziek heeft gehaald. En ik zal daarom ook altijd The Offspring als een supervette band zien.
pi_49744255
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 23:03 schreef crrrN het volgende:
Voor mij is The Offspring ook de band die mij in de punk muziek heeft gehaald. En ik zal daarom ook altijd The Offspring als een supervette band zien.
Same here
Mijn allereerste cd's waren Americana en Smash
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_49752031
En geen enkel ander nummer klinkt beter als Self Esteem live.
pi_49753968
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Minstens zo toegankelijk betekent niet minstens zo goed.
Wat toegankelijke punkrock betreft is The Offspring toch wel degelijk een van de beste. Verder heb je alleen bandjes als Blink 182 en New Found Glory die toch een behoorlijk niveauverschil hebben met The Offspring en ook een stuk minder volwassen muziek maken. Er is niet echt een band die vergelijkbaar is met The Offspring.

Dat is dus precies mijn punt! Je noemt Blink182 en NFG, voor hen zou hetzelfde verhaaltje kunnen opgaan als Offspring, hoewel Offspring wel duidelijk beter is dan die twee inderdaad. Het zijn de bands die mainstream zijn geworden, maar er zijn er zoveel die beter zijn maar nooit doorbreken. Daarvoor moet je dus moeite doen maar het loont! Samplers luisteren, labeltjes checken maar dan wel die punk-o-rama's laten liggen.

De band Offspring heeft wat mij betreft zijn ziel verkocht aan de commercie. Toen ze Ixnay uitbrachten en All I Want als 1e single had ik veel respect voor ze aangezien ze een snel nummer als single uitbrachten. Daarna hebben ze echter alleen maar geprobeerd te scoren met gimmicks. Dat er ook goede nummers op die nieuwere cd's staan doet daar niets aan af. Het zijn nu een stel oude knakkers die proberen een breed jong publiek aan te spreken en het lukt ze ook nog.

Verder veel respect voor Dexter en zijn Nitro-label. Dat is 1 van de goede dingen die hij heeft gedaan met het verdiende geld.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_49767716
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 10:10 schreef vingerplant het volgende:

[..]

*knip*
Wat luister je voor punkbands?
  zaterdag 26 mei 2007 @ 16:37:03 #95
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49794183
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 10:10 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Dat is dus precies mijn punt! Je noemt Blink182 en NFG, voor hen zou hetzelfde verhaaltje kunnen opgaan als Offspring, hoewel Offspring wel duidelijk beter is dan die twee inderdaad. Het zijn de bands die mainstream zijn geworden, maar er zijn er zoveel die beter zijn maar nooit doorbreken. Daarvoor moet je dus moeite doen maar het loont! Samplers luisteren, labeltjes checken maar dan wel die punk-o-rama's laten liggen.

De band Offspring heeft wat mij betreft zijn ziel verkocht aan de commercie. Toen ze Ixnay uitbrachten en All I Want als 1e single had ik veel respect voor ze aangezien ze een snel nummer als single uitbrachten. Daarna hebben ze echter alleen maar geprobeerd te scoren met gimmicks. Dat er ook goede nummers op die nieuwere cd's staan doet daar niets aan af. Het zijn nu een stel oude knakkers die proberen een breed jong publiek aan te spreken en het lukt ze ook nog.

Verder veel respect voor Dexter en zijn Nitro-label. Dat is 1 van de goede dingen die hij heeft gedaan met het verdiende geld.
Gedeeltelijk mee eens, maar het hele single gebeuren boeit me niet zo veel. Die liedjes vind ik vaag ook wel lachen (behalve Hit That. die vond ik wel heel erg matig). Het hoort gewoon bij Offspring. Ze zijn zich in de laatste jaren steeds meer ook met andere muziekstijlen gaan bezighouden en dan krijg je dit soort dingen er ook tussen door. Het is iig niet iets waar ik me aan stoor ofzo en vaak klinkt het wel aardig en aanstekelijk.
Hoewel de beste nummers van Offspring toch het snellere, hardere werk blijft

Kids Aren't Alright blijft mijn all-time-favorite
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_49814430
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 16:37 schreef Komakie het volgende:
(behalve Hit That. die vond ik wel heel erg matig).
Gelukkig klonk het live wél érg goed!
quote:
Kids Aren't Alright blijft mijn all-time-favorite
Staat bij mij ook in de 'hoge regionen'
.
pi_49815333
Heel Americana vind ik eigenlijk best goed, wordt misschien nog wel eens geunderate door mensen. Op why don't you en feelings na vind ik eigenlijk alle nummers goed of zelfs geweldig.
  zondag 27 mei 2007 @ 14:20:30 #98
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49818106
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:10 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Gelukkig klonk het live wél érg goed!
[..]

Staat bij mij ook in de 'hoge regionen'
Klonk live wel aardig ja. Vooral omdat iedereen mee begon te zingen tudutututu tudutututu tudututu tutu
pi_49819290
Ik kom er nu pas achter dat The Offspring - Change the World best een super gaaf nummer is
(ik denk ik zeg het ff)
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_49841967
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:49 schreef Fiama het volgende:
Heel Americana vind ik eigenlijk best goed, wordt misschien nog wel eens geunderate door mensen. Op why don't you en feelings na vind ik eigenlijk alle nummers goed of zelfs geweldig.
Mee eens. Americana heeft echt fucking goede nummers.
pi_49842010
quote:
Op maandag 28 mei 2007 02:08 schreef crrrN het volgende:

[..]

Mee eens. Americana heeft echt fucking goede nummers.
Eh man, jij ook hier
pi_49944234
jeej, tijdje terug dat ik in een offspring topic heb gepost.
pi_49952519
quote:
Op maandag 28 mei 2007 02:10 schreef n0r het volgende:

[..]

Eh man, jij ook hier
Ik zeker hier! Maar je moet ff mn geheugen opfrissen want je nickname zegt me niks
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:18:05 #104
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_49958584
Touren ze eigenlijk nog een beetje want ik zit al jaren te wachten op het moment dat ik ze een keer live kan zien maar iig de laatste 3 jaar heb ik ze geen 1 keer op een line up gezien van een festival dat een beetje in de buurt ligt.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:25:07 #105
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_49958826
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:18 schreef MrFl0ppY het volgende:
Touren ze eigenlijk nog een beetje want ik zit al jaren te wachten op het moment dat ik ze een keer live kan zien maar iig de laatste 3 jaar heb ik ze geen 1 keer op een line up gezien van een festival dat een beetje in de buurt ligt.
Een jaar of 2/3 geleden stonden ze op Lowlands.

2 jaar geleden waren ze nog in duitsland voor de greatest hits tour.

Ze zijn nu bezig met een nieuw album en zullen daarna wel weer gaan touren
pi_49960351
In 2004 waren ze in de HMH, Lowlands en Pukkelpop. Ik was toen zelf naar de HMH en Pukkelpop geweest.
pi_49969762
Wie weet gaan ze in de zomer ook Europese festivalletjes doen, Lowlands?
That's The Way Things Go
pi_49971372
Vandaag was Selfesteem bij 3FM.. Was wel weer even een uit-je-dip-momentje.
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:02:19 #109
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_50409414
quote:
Recording Takes a Long Time

Working hard, it‘s just taking awhile to get everything right. Every new part you record, you‘re trying out different stuff to get just the right guitar, microphone, amp, whatever…I can tell you though, the couple songs we just finished sound like a friggin‘ freight train…trying to get finished recording in the next month or so…we‘ll keep you posted.

What do you think of this line?

Though I try to break free
The cycle breaks me
Am I ever gonna see the light?

That is just teasing you I know.
pi_50422313
ik wou het net posten ja, maar klinkt goed iig!
That's The Way Things Go
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:55:10 #111
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50433729
"friggin' freight train"

What the hell bedoelt hij daar mee
pi_50434187
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:55 schreef Komakie het volgende:
"friggin' freight train"

What the hell bedoelt hij daar mee
Volgens mij is dat uit een nummer van Pennywise "running like a freight train, you're going insane"
Schiet me zo te binnen hoor...
pi_50434765
Denk dat hij gewoon bedoelt dat ze erg goed klinken. Het klinkt als een tierelier, zeg maar.
pi_50438374
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:08 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Volgens mij is dat uit een nummer van Pennywise "running like a freight train, you're going insane"
Schiet me zo te binnen hoor...
Gob - Bully
Die was het
  zondag 8 juli 2007 @ 02:03:03 #115
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_51250919
Hoe langer ze wachten met die cd, hoe moeilijker het voor ze wordt om een comeback te maken.
Splinter is alweer bijna 4 jaar geleden!

Maar ik heb er vertrouwen in dat er hard aan gewerkt wordt en dat er nog 1 keer een echte goeie plaat gemaakt wordt.

Binnen een paar dagen verwacht ik een gigantische update met releasedatum, album-titel, en meer.
pi_51254606
4 jaar geleden alweer? Damn. Time flies.
  zondag 8 juli 2007 @ 21:12:34 #117
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_51270364
Over een maand treden ze op op Summersonic, dat is ergens in Japan waar ze vaker gespeeld hebben.

De kans is groot dat er nieuw spul gespeeld wordt dan.
pi_51275841
Als ze nieuwe nummers spelen staat dat op youtube waarschijnlijk dus dat is wel prima. Ik verwacht binnenkort ook wel een update ja. Zelf denk ik een release begin oktober.
pi_51280613
In dan horen we weer wat!

Maar het is precies wat Ixnay zegt. The Offspring werkt gewoon hard en goed aan het album en dat ga je straks zo goed terug horen! Daarom hou ik van deze band!!
That's The Way Things Go
pi_51313130
Ixnay heb ik onlangs gekocht, luister al sinds ik in de 2e zit naar The offspring, maar had vroeger niet de neiging om cds te kopen... nu wel. Had ze ook al een poosje niet meer geluisterd, maar na Ixnay realiseerde ik me weer wat voor prachtband het(t/m Americana zeker)is.
Heb ook Self Titeld MET Kill The President
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')