quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:57 schreef RoofingBurner het volgende:
Wat wordt gewonnen uit het beschermingsschild van een boomluis (Coccus lacca), die oorspronkelijk in Indie voorkomt.
Ik zal het ff checken Saskiaquote:Op woensdag 28 februari 2007 14:59 schreef SaskiaR het volgende:
Rode kleurstof (E160 toch?)
Oh dan ben ik erg benieuwd.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:28 schreef erkel het volgende:
Ik moet je melden dat je het helaas fout hebt
Dat mag je niet, stouterdquote:Op woensdag 28 februari 2007 15:30 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb lekker toch een nieuwe vraag gesteld
quote:is een thermoplastisch materiaal, wat wil zeggen dat het zacht wordt als het verwarmd wordt. In gesmolten toestand kan
vermengd worden met een vulmateriaal zoals houtpoeder of een minerale vulstof, en dat onder invloed van druk en temperatuur in een vorm geperst kan worden. In de negentiende eeuw werden van
allerlei voorwerpen gemaakt, in de beginperiode van de fotografie o.a. ook kaders om daguerreotypes en ambrotypes in te plaatsen. Later werden allerlei mineralen als vulstof bij
gebruikt; hiermee werden o.a. tot circa 1950 de 78-toeren grammofoonplaten geperst, deze waren wel erg breekbaar.
wordt ook gebruikt in politoer en om beukenhout te bewerken zodat het geschikt is als isolatiesteun in elektrische schakelborden en wordt resarm genoemd.
In voedingsmiddelen is het bekend als E904: glansmiddel.
Laffert of Cynixt is al igeschakeldquote:Op woensdag 28 februari 2007 15:35 schreef Neleos het volgende:
628!
Čen soort lak inderdaad.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:34 schreef SaskiaR het volgende:
Lak??
Lijkt mij inderdaad bakeliet.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:47 schreef Neleos het volgende:
Bakkeliet?
Ranglijst moet nog helemaal bijgewerkt worden, zal er zo aan beginnenquote:Op woensdag 28 februari 2007 15:42 schreef De_Melkboer het volgende:
Erkel, wil je m'n 3 puntjes van 627 nog even bijtellen?
Bakeliet is een mengsel van fenol en formaldehyde. Het product wat ik zoek is een natuurproduct.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:47 schreef Neleos het volgende:
Bakkeliet?
Yeah...ik dacht dat er nooit iemand zou komen die het zou weten.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
Schellak heet dat volgens mij...
????? Ik begrijp je niet...quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:06 schreef jakkop het volgende:
Ik weet iig dat de christenen het als een jezus gingen gebruiken.
Maar het origineel weet ik niet meer.
Nee.quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:05 schreef Nembrionic het volgende:
Bloem?
quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee.
Je hebt slecht opgelet tijdens je Nederlandse les.
quote:was de god van het
, een officiële godsdienst in het Romeinse Rijk, vooral populair bij Romeinse soldaten.
Decultus, met zijn mystieke vormen van astrologie en zonnecultus (
werd wel Sol invictus, de onoverwinnelijke zon, genoemd), maakte gebruik van donkere, onderaardse, met wierook gevulde ruimten als mysterieuze vergaderruimten en hield initiatierites om nieuwe volgelingen in te wijden in de geheimen van de leer.
Hetwas een geduchte rivaal van het in opkomst zijnde christendom. De keizer Iulianus Apostata probeerde nog om de cultus in ere te herstellen, maar in de 4e en 5e eeuw werd de cultus verboden en verdrongen door het zegevierende christendom.
Nee veel bekender. Denk ikquote:Op woensdag 28 februari 2007 19:33 schreef PhysicsRules het volgende:
Achterberg?
Hepie en Hepie dan lieverquote:Op woensdag 28 februari 2007 19:35 schreef De_Melkboer het volgende:
De vissers van Ma Yuan,
Is het niet een lied van Frank en Mirella?![]()
NoSigar+1 But yet close.quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:38 schreef NoSigar het volgende:
Lucebert
quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:40 schreef NoSigar het volgende:
Tnx!
Ik wil even TV kijken, dus ik pas voor een vraag.
Nee, het is een god van oosterse afkomst... dus niet een van de standaard Griekse goden.quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:41 schreef PhysicsRules het volgende:
Is die god Apollo?
JAAAAAAAAAAAAAquote:Op woensdag 28 februari 2007 19:52 schreef DiviFilius het volgende:
Mithras
zo, eerste invalquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:05 schreef DiviFilius het volgende:
Mag ik minimaal 1 functie binnen Nazi-Duitsland van onderstaande personen..
Adolf Hitler- Führer
Hermann Göring - .....Maarschalk
Joseph Goebbels - .....Minister van Propaganda
Rudolf Hess - .....Verdwaalde piloot
Ernst Röhm - .....
Heinrich Himmler - ......leider SS
Erwin Rommel - leider van het .......Afrika Korps
Friedrich Paulus - opperbevelhebber van ...... ( vanaf 1942 )
quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:20 schreef Yurithemaster het volgende:
hess partij leider
rohm opositie leider?
Hess was plaatsvervanger van Hitler en partijleider van de NSDAPquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:21 schreef SaskiaR het volgende:
rohm van de SA?
Hess minister van oorlog?
quote:Due to his military leadership in World War I, he was viewed as a hero in France, but his actions during World War II resulted in him being convicted and sentenced to death for treason, which was commuted to life imprisonment by Charles de Gaulle. In modern France, he is generally considered a traitor.
nee, bedoel aan de kant van de aanslagplegersquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:52 schreef De_Melkboer het volgende:
de omgekomen fotograaf perreira
Ik denk dat ie bedoelt wie er achter de aanslag zatenquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:52 schreef De_Melkboer het volgende:
de omgekomen fotograaf perreira
ja, maar volgens mij is het een van de direct betrokkenen geweestquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:54 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ik denk dat ie bedoelt wie er achter de aanslag zaten
zeg het danquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:51 schreef SaskiaR het volgende:
ik weet wie je bedoelt.
ook niet van z'n zus?quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:01 schreef PhysicsRules het volgende:
Opgezocht en nog nooit van gehoord.
En weer heeft Saskia +1 er een puntje bijquote:Op woensdag 28 februari 2007 21:01 schreef SaskiaR het volgende:
de broer van mevrouw royal?
ja en?quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:05 schreef PhysicsRules het volgende:
Bovendien vind ik het verhaal een beetje passen in de categorie Telegraaf Algemene Kennis.
Dat bedoel ik. Riekt naar politiek geinspireerde journalistiek en dus allesbehalve betrouwbaarquote:Op woensdag 28 februari 2007 21:04 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
n 2006 kwam zij enigszins in opspraak toen bekend werd dat haar broer Gérard Royal een van de mensen was geweest die in 1985 in opdracht van de Franse geheime dienst het Greenpeace-schip de Rainbow Warrior tot zinken had gebracht, waarbij een Portugees-Nederlandse fotograaf omkwam.
Da's toch ook algemene kennisquote:Op woensdag 28 februari 2007 21:05 schreef PhysicsRules het volgende:
Bovendien vind ik het verhaal een beetje passen in de categorie Telegraaf Algemene Kennis.
Ach komop, dit is toch net zo goed algemene kennis als de haven waarin de RW lag.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:05 schreef PhysicsRules het volgende:
moet er dan in de OP komen te staan wat we precies onder Algemene Kennis verstaan en vooral wat er niet in magquote:
Ik vind politek geinspireerde roddels om een politca zwart te maken geen algemene kennis. Tenzij er naar de roddels gevraagd wordt. Maar goed...quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:08 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Ach komop, dit is toch net zo goed algemene kennis als de haven waarin de RW lag.
Of je nou vraagt om de daders of om de plek....
Ach het is vrijwel zeker dat hij erbij betrokken is geweest. Plus je had ook een van de andere twee daders kunnen noemen, dan heeft het niet eens iets te maken met roddels want die zijn er zelfs voor veroordeeld.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:10 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik vind politek geinspireerde roddels om een politca zwart te maken geen algemene kennis. Tenzij er naar de roddels gevraagd wordt. Maar goed...
Jeejquote:Op woensdag 28 februari 2007 21:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Yuri +1
quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:30 schreef SaskiaR het volgende:
compiegnes?
quote:November 11, 1918 - The Armistice with Germany (Compičgne), agreed at Rethondes near Compičgne, ends fighting of World War I
June 21, 1940 - Another Armistice with France (Second Compičgne) was signed between Nazi Germany and the defeated France in Rethondes, near Compičgne, in the same place as in 1918, in the same railroad carriage, but with the seats swapped.
lees dat je alcoholist bent....quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:43 schreef Yurithemaster het volgende:
Jij hebt nu het punt saskia sorry voor het ongemak![]()
?quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
lees dat je alcoholist bent....
Wie, Yuri??quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ja, die Yuri weet hoe je moet zuipen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
np, ik had toch geen zin om een nieuwe vraag te bedenkenquote:
Het ligtquote:Op woensdag 28 februari 2007 21:48 schreef De_Melkboer het volgende:
Compiegne, ligt dat niet in Picardie
Heee dat was de vraag nog nietquote:Op woensdag 28 februari 2007 21:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Huuleboer ofzo?
Goed om een kenner te hebben. Prachtige en bij tijden akelige film, en dit keer geen melige rol voor Burt Reynolds.quote:Op woensdag 28 februari 2007 21:57 schreef Wickedangel het volgende:
Deliverance.
Die vraag is net geweest, daar weet ik het antwoord al vanquote:
Oh vandaarquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Die vraag is net geweest, daar weet ik het antwoord al van
quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:09 schreef De_Melkboer het volgende:
Gokje, was het in Mash - titelsong Suicide is painless?
als het niet goed is eet ik de tor niet op
Weet ik, daarom hoef ik hem ook niet want Eva vond hem ook smerig.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:11 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
![]()
Die tor is van Wie is de Mol
Heb me gek gelachen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:12 schreef De_Melkboer het volgende:
Weet ik, daarom hoef ik hem ook niet want Eva vond hem ook smerig.
quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:19 schreef erkel het volgende:
Lijkt me Dustin Hoffman
Het bonuspunt is iig voor Berkeryquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:19 schreef Berkery het volgende:
Ja ik weet um, maar geen zin om een nieuwe vraag te verzinnen.
Everybody's talkin' - goed nummer
quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:23 schreef Berkery het volgende:
Midnight Cowboy
Ik ben even met de hond weg![]()
quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:31 schreef Yurithemaster het volgende:
hondjes waren van pim?
quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:37 schreef erkel het volgende:
succes...
Hey dat wou ik eigenlijk intypenquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:38 schreef TradeMarkie het volgende:
24.5 miljoen
Dit is dicht bij maar nog iets te weinigquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:37 schreef Wickedangel het volgende:
Twintig miljoen?
quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:
21,5 miljoen
Jaquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:46 schreef Neleos het volgende:
Wat weinig.Het ging om Nederlands als moedertaal zeker?
Ik ben geen kenner, maar dat lijkt me wel een andere taal.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:52 schreef Yurithemaster het volgende:
Zijn hier toevallig ook taal kenners aanwezig?
Valt afrikaans onder nederlands want zo ja dan is 22 miljoen niet goed![]()
Vlaams wel.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:53 schreef Wickedangel het volgende:
Geen idee, Yuri. Ik wilde dat net aan jou vragen. Vraag 't me af, want het is geen Nederlands. Vlaams is ook geen Nederlands.
22 miljoen is inclusief vlamenquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:56 schreef Wickedangel het volgende:
Het is wel het Nederlands taalgebied, zoals dat heet. Maar Vlaams heeft echt hele andere uitdrukkingen dan wij. Vraag me af of de Vlamingen bij dat getal dat Yuri net noemde, zijn opgeteld.
Ik denk het wel, volgens mij moet je Vlaams meer als een dialect zien. Limburgers, Amsterdammers, etc. hebben ook eigen uitdrukkingen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:56 schreef Wickedangel het volgende:
Het is wel het Nederlands taalgebied, zoals dat heet. Maar Vlaams heeft echt hele andere uitdrukkingen dan wij. Vraag me af of de Vlamingen bij dat getal dat Yuri net noemde, zijn opgeteld.
Okidoquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:57 schreef Yurithemaster het volgende:
22 miljoen is inclusief vlamen![]()
Dus het is niet nederlandsquote:Het Afrikaans is een zelfstandige ontwikkeling van het Nederlands van de 17e eeuw
Laat de Vlamingen 't maar niet horenquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:58 schreef Neleos het volgende:
Ik denk het wel, volgens mij moet je Vlaams meer als een dialect zien. Limburgers, Amsterdammers, etc. hebben ook eigen uitdrukkingen.
Gelukkig is gekke_Belg er nietquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:00 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Laat de Vlamingen 't maar niet horen![]()
Of Choppermickquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:01 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Gelukkig is gekke_Belg er niet![]()
Dat IS een Belg? Ik dacht dat 't gewoon een naampje was.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:01 schreef Yurithemaster het volgende:
Gelukkig is gekke_Belg er niet![]()
Volgens mij wel maar wete het ook niet zeker nam aaleen aan dat het een belg is door zijn naam en volgens mij is het ooit wel eens langs gekomenquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:02 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dat IS een Belg? Ik dacht dat 't gewoon een naampje was.
Net als friesquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:04 schreef Neleos het volgende:
En dan nog, Vlaams is gewoon een dialect.![]()
![]()
quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:04 schreef Neleos het volgende:
En dan nog, Vlaams is gewoon een dialect.![]()
![]()
Ja, grappig jaquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:06 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Maar zonder dollen, Vlaams heeft ook weer dialecten. Er was laatst nog een Belg op tv die compleet onverstaanbaar was en nota bene klaagde dat mensen uit zijn streek niet zouden moeten worden ondertiteld op Vlaamse tv.
Dats met drents ook zoquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:10 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ja, grappig ja![]()
Maar bijvoorbeeld het Twents heeft ook verschillende dialecten. Mensen uit Almelo praten heel anders plat dan mensen uit Enschede bijvoorbeeld.![]()
Ben benieuwd.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:16 schreef Wickedangel het volgende:
Ik ga 't navragen, van het Vlaams, en dan kom ik het hier rapporteren
Lijkt erop. Iemand anders nog een vraagje?quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:17 schreef Wickedangel het volgende:
Hawaii_Tim is in slaap gevallen?![]()
Jawel, ik ben een filmfan. Maar alleen niet echt een kenner.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:32 schreef Wickedangel het volgende:
Drie dan
Jij bent niet zo van de films hč? Sorry. Laat maar even dan.
Ik ook niet. Echt niet. Maar dat zijn op zich de makkelijkste vragen om te verzinnen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:38 schreef Neleos het volgende:
Jawel, ik ben een filmfan. Maar alleen niet echt een kenner.![]()
Ik ga dit gewoon goedkeurenquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:40 schreef Gekke_Belg het volgende:
SaskiaR heeft inderdaad gelijk... En om het even duidelijk te maken... Ik ben inderdaad Belg...
Die films van Peter Weir:
The Truman Show
Fearless
Gallipolli
Withness
en een laatste kan ik ni geven...
Je moet dan wel een beetje weten welke films zijn geregisseerd door welke regisseurs. Ik probeer me d'r in te verdiepen, maar ik ken nog maar een paar regisseurs. En jij weet wel meer van films dan ik, denk ik.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:38 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Ik ook niet. Echt niet. Maar dat zijn op zich de makkelijkste vragen om te verzinnen.
quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:09 schreef SaskiaR het volgende:
in antwoord op Maak af: Rampen bedreigen het menselijk leven wil ik maar zeggen :
Knolrapen, lof, schorseneren en prei
Nee, ik was met huisgenoten introotjes aan het kijken van tekenfilms uit "die goede oude tijd"quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:17 schreef Wickedangel het volgende:
Hawaii_Tim is in slaap gevallen?![]()
Maar daar is Wikipedia toch voor? Ik check daar heel vaak als ik een vraag stel.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:43 schreef Neleos het volgende:
Je moet dan wel een beetje weten welke films zijn geregisseerd door welke regisseurs. Ik probeer me d'r in te verdiepen, maar ik ken nog maar een paar regisseurs. En jij weet wel meer van films dan ik, denk ik.![]()
Ik check altijd IMDB.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:46 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Maar daar is Wikipedia toch voor? Ik check daar heel vaak als ik een vraag stel.
Klopt, zķ vaak gebruikt.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:48 schreef Neleos het volgende:
Herdersmatje?
Ookquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:49 schreef Neleos het volgende:
Ik check altijd IMDB.
Ik zou niet weten hoe het moet, maar ik ken de term.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:50 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Klopt, zķ vaak gebruikt.
Zie vraagquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:54 schreef ScottTracy het volgende:
Het was iets met de loper en de koningin...
1. e4 e5quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:53 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe het moet, maar ik ken de term.
Hehe. De professional?quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:55 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
1. e4 e5
2. Lc4 Pc3
3. Df3 Lc5
4. Dxf7#
Of de variant:
3. Dh5
Als ze dan reageren met 3... g6 win je een toren.via 4: Dxe5+.
Sorry, oude trucjes.
Ik doe aan schaken, ja.quote:
Makkiequote:Op donderdag 1 maart 2007 00:04 schreef Gekke_Belg het volgende:
Fight Club, The Italian job, American History X, Rounders, Kingdom of Heaven?
Ik doe ook aan schaken, maar dan alleen dronken in het cafe.quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:03 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik doe aan schaken, ja.
En dit is idd een van de vele varianten. Ik heb ooit een partij gezien die wel in een herdermatje-stelling eindigde, maar eerst nog 10 zetten met pionruilen en irritante paarden aan het kloten was. De mogelijkheden zijn eindeloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |