Ikzelf ben niet besneden. Heb daar geen problemen mee. Zolang je je penis elke dag wast is dat hygiënisch genoegquote:"Seksueel genot vier keer groter voor niet-besneden mannen"
Een nieuwe studie in de British Journal of Urology International toont aan dat mannen met een intacte voorhuid meer van seks genieten. Niet besneden mannen zouden zelfs tot vier keer meer seksuele gevoeligheid hebben dan hun besneden seksegenoten. De auteurs van de weliswaar beknopte studie vergelijken het verlies aan gevoel door besnijdenis met het wegsnijden van de huid van onze tien vingertoppen.
Bij de uitgevoerde tests bleken niet-besneden mannen evenveel of meer huidgevoeligheid op hun penis en voorhuid te hebben dan besneden mannen. Bij de besnijdenis worden de meest gevoelige delen van de penis verwijderd.
Minder plezier
De studie die aantoont dat besnijdenis resulteert in een afname van het seksueel plezier van de man wordt al meteen gecontesteerd. Een andere, ruimere studie, houdt het er op dat "vooraleer volwassen mannen of ouders de besnijdenis van hun zoon zonder medische noodzaak overwegen, zij moeten geïnformeerd worden over het belang van de voorhuid bij de mannelijke seksualiteitsbeleving". Het British Journal of Urology International meldt dat eerstvernoemde studie niet tot overhaaste conclusies mag leiden en dat verder onderzoek noodzakelijk is.
Aanslag op fysieke integriteit
Hoe dan ook gaan in de VS, waar besnijdenis onder alle geloofsgroepen gangbaar is, stemmen op die besnijdenis bestempelen als een aanslag op de fysieke integriteit van de man.
Tegenstanders voeren aan dat mannelijke besnijdenis grotendeels hetzelfde doet als vrouwenbesnijdenis. Toch worden vrouwen in de VS en in tal van andere landen bij wet beschermd tegen elke vorm van genitaal snijden. Tegenstanders van besnijdenis oordelen dat ouders niet het recht hebben hun zoon of dochter te onderwerpen aan een ingreep die hun gevoeligheid aantast, net zoals een oogoperatie die ons zicht tot zwart-wit zou herleiden wettelijk niet kan.
Onveilige seks
Decennialang werd aangenomen dat besnijdenis proper en gezond is en de man beschermt tegen soa's. Nu wordt aangevoerd dat besneden mannen vaak weigerachtig staan tegenover het dragen van een condoom, dat de gevoeligheid nog verder verlaagt. Daarenboven wanen besneden mannen zich vaak 'veilig', wat hen nog meer aanspoort tot onbeschermde seks.
http://m.hln.be/hln/m/nl/(...)ngNavigationItemId=1
Fijn dat je na ruim 3 jaar dit topic weer even hygiënisch maakt door te ontstoffenquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:48 schreef vladesk het volgende:
[..]
Ikzelf ben niet besneden. Heb daar geen problemen mee. Zolang je je penis elke dag wast is dat hygiënisch genoeg
ja ik heb mij laten besnijden toen ik 25 jaar oud was. Dit om medische redenen.. Ik ben heel erg blij dat ik het heb gedaan... en volgens mij geven vrouwen idd iets meer vorkeur an besneden lullenquote:Op maandag 5 maart 2007 00:15 schreef Posergoth6667 het volgende:
ik ben zelf besneden, en ik ben blij dat meerdere meiden dat prettiger blijken te vinden. het is veel relaxter dan besneden, omdat je het veel makkelijker schoon kan maken en houden. daarnaast is het zo dat je het veel langer uithoud, omdat je eelt krijgt op je eikel. ja het klinkt vies maar het is zo. tevens heb je iets minder kans op aids (natuurlijk te verwaarlozen, de kans, en altijd een condoom gebruiken), omdat je penis lichtjes bloed bij de sex. dit is niet met het blote oog zichtbaar, maar bij de man en vrouw ontstaan er miniscule wondjes, en als de penis besneden is gebeurd dit vele minder, waardoor het veiliger is.
als er mannen zijn die zichzelf willen laten besnijden, dan heb ik dit te zeggen:
sterkte.
heel veel sterkte, want het doet ontzettend veel pijn, de eerste 2 maanden.
ik ruk gewoon droog,dan kom ik veel beter klaar als met glijmiddel.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:47 schreef muRcialo het volgende:
[..]
Dan doe je toch echt iets fout..! =]
Ik ruk met voorhuid, dan kom ik veel beter klaar :pquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:39 schreef satopex het volgende:
[..]
ik ruk gewoon droog,dan kom ik veel beter klaar als met glijmiddel.
Of hij neemt het jullie later erg kwalijk. Ik zou het iig helemaal niet tof vinden als mn ouders zomaar in zaakje hadden laten snijden waardoor ik later minder gevoel erin had. Is je arts moslim of jood ofzo?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 08:57 schreef Tinkepink het volgende:
Op advies van de dokter laten wij ons zoontje van 2,5 besnijden. Is er hier iemand bij wie dat als kind ook is gebeurd? Heb je er herinneringen aan?
Nou, als je houd van SM is het vast heel fijn. Al zou ik zou er toch van houden dat mijn vriend alles kan voelen wat je doet en niet maar de helft ofzo. En ja, zo'n slager die erin heeft gehakt met een mes, zou me toch niet echt lekker lijken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:13 schreef bloemkooltjuh het volgende:
GEEN ERVARING MEE
wat is fijner dan
gesnede lijkt me fyns tog?
xxxxx
B.
Nou, ik heb niet veel gevoel over helaas... Sowieso worden de meest gevoelige delen, de voorzijde van de voorhuid, weggesneden. Dus daar gaat al veel gevoel in verloren. Natuurlijk heb je zat om nog wel te genieten. Maar volgens mij kan het stukke beter.quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:01 schreef Macrador het volgende:
Zoveel doet besneden zijn nu ook niet altijd voor je gevoel. Of dat denk ik toch. Ik heb er niet echt last van. Ik hoef geen uur te pompen.
baby poeder op je hand strooien waarmee je rukt en je kan net zolang rukken zonder een schrale LUL te krijgen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:22 schreef Smoked het volgende:
Hoe trek je je af met zo'n besneden ding zonder een gigantisch schrale lul te krijgen?
Je ex was ook onbesneden. Ok.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:43 schreef F1978 het volgende:
Nou ik ben onbesneden en ben daar prima tevreden mee, was mijn ex ook, rukken ook geen punt, en ik vind het er ook mooier uitzien onbesneden...
LOL....nee tuurlijk niet...ik ga alleen voor de vrouwen zoiezo hoor...je kan dingen altijd lezen zoals je ze wilt lezen natuurlijkquote:
Nee nouja ook omdat je zei dat je een onbesneden pener heel mooi vindt en een besneden wat minder denk ik dat je van de mannen bent. Niks mis mee hoor.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:51 schreef F1978 het volgende:
[..]
LOL....nee tuurlijk niet...ik ga alleen voor de vrouwen zoiezo hoor...je kan dingen altijd lezen zoals je ze wilt lezen natuurlijk
Oh nee...dat moet iedereen zelf weten natuurlijk...maar ik bedoelde juist dat ik bij mezelf onbesneden liever heb....besneden zou voor mij geen enkel voordeel opleveren...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee nouja ook omdat je zei dat je een onbesneden pener heel mooi vindt en een besneden wat minder denk ik dat je van de mannen bent. Niks mis mee hoor.
Maar vraag ik me af, waarom prefereer je een piemel waar een slager in heeft lopen hakken? En waar een stuk minder gevoel in zit enzo?quote:
Met dit soort problemen moet je naar de dokter, niet dit forum. Besnijden kan ook sexueel genot enorm verminderen... en masturbatie moeilijk maken. Misschien is er voor jouw problemen een andere eenvoudige oplossing.quote:Op maandag 5 maart 2007 00:57 schreef Wafelijzertje het volgende:
Ik kan wel genieten van seks, maar tot het 'te ver' gaat e.
En ik weet dat de dokter er normaal mee omgaat, maar ik krijg gewoon niet genoeg moed bij elkaar om ernaartoe te stappen. (en bijkomend probleem is da ik op kot zit)
Slager in heeft lopen hakken is wel erg overdreven hoor... Vind het er persoonlijk mooier uit zien, daar kan ik verder niets aan uitleggen. Ik vind het hygiënischer, als er dan al minder gevoel in zit is dat niet negatief te merken in ieder geval. Ik denk dat het vooral door het hygiënische aspect komt, gecombineerd met het feit dat het gevoeligste gedeelte van de pik altijd direct zichtbaar. Dat werkt dan weer erg uitnodigendquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:00 schreef ratpatat het volgende:
[..]
Maar vraag ik me af, waarom prefereer je een piemel waar een slager in heeft lopen hakken? En waar een stuk minder gevoel in zit enzo?
Vind het persoonlijk nogal gek.
Ja oke, mooier is toch wel een smaak.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:35 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
[..]
Slager in heeft lopen hakken is wel erg overdreven hoor... Vind het er persoonlijk mooier uit zien, daar kan ik verder niets aan uitleggen. Ik vind het hygiënischer, als er dan al minder gevoel in zit is dat niet negatief te merken in ieder geval. Ik denk dat het vooral door het hygiënische aspect komt, gecombineerd met het feit dat het gevoeligste gedeelte van de pik altijd direct zichtbaar. Dat werkt dan weer erg uitnodigend
ja maar als je dus besneden bent dan heb je minder plekken waar vieze rotzooi kan gaan zitten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:54 schreef ratpatat het volgende:
[..]
Ja oke, mooier is toch wel een smaak.
Hoewel wassen natuurlijk hygienisch is, snijden niet.
In de schaamlippen zitten de kliertjes van bartholini, die geven vocht af bij seksuele opwinding. Ook zijn er nog de kliertjes van skene, langs de plasbuis tussen de kleine schaamlippen, die geven bij het orgasme schiksgewijs wat vocht af(of wat meer).quote:Op maandag 15 februari 2010 13:04 schreef speknek het volgende:
Volgens mij wordt smegma aangemaakt door je voorhuid, en hebben de kleine schaamlippen niet zo'n functie.
Ja, dat zeggen mensen vaak. Maar ookal ben je besneden, die "vieze rotzooi" zit er toch wel op, of in de onderbroek. Alleen dan opgedroogd. Dus ik snap nooit hoe mensen erbij komen dat het zo ontsettend hygienisch is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:58 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
[..]
ja maar als je dus besneden bent dan heb je minder plekken waar vieze rotzooi kan gaan zitten.
Naar mijn weten verschilt dat heel erg per persoon
Nou beter in zijn boxer dan in mijn mond xDquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:02 schreef ratpatat het volgende:
[..]
Ja, dat zeggen mensen vaak. Maar ookal ben je besneden, die "vieze rotzooi" zit er toch wel op, of in de onderbroek. Alleen dan opgedroogd. Dus ik snap nooit hoe mensen erbij komen dat het zo ontsettend hygienisch is.
Die kliertjes zitten niet in de schaamlippen maar in het 'voorhof'. Zeg maar de vulva zelf.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:00 schreef erodome het volgende:
[..]
In de schaamlippen zitten de kliertjes van bartholini, die geven vocht af bij seksuele opwinding. Ook zijn er nog de kliertjes van skene, langs de plasbuis tussen de kleine schaamlippen, die geven bij het orgasme schiksgewijs wat vocht af(of wat meer).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |