abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129339217
quote:
"Seksueel genot vier keer groter voor niet-besneden mannen"

Een nieuwe studie in de British Journal of Urology International toont aan dat mannen met een intacte voorhuid meer van seks genieten. Niet besneden mannen zouden zelfs tot vier keer meer seksuele gevoeligheid hebben dan hun besneden seksegenoten. De auteurs van de weliswaar beknopte studie vergelijken het verlies aan gevoel door besnijdenis met het wegsnijden van de huid van onze tien vingertoppen.

Bij de uitgevoerde tests bleken niet-besneden mannen evenveel of meer huidgevoeligheid op hun penis en voorhuid te hebben dan besneden mannen. Bij de besnijdenis worden de meest gevoelige delen van de penis verwijderd.

Minder plezier
De studie die aantoont dat besnijdenis resulteert in een afname van het seksueel plezier van de man wordt al meteen gecontesteerd. Een andere, ruimere studie, houdt het er op dat "vooraleer volwassen mannen of ouders de besnijdenis van hun zoon zonder medische noodzaak overwegen, zij moeten geïnformeerd worden over het belang van de voorhuid bij de mannelijke seksualiteitsbeleving". Het British Journal of Urology International meldt dat eerstvernoemde studie niet tot overhaaste conclusies mag leiden en dat verder onderzoek noodzakelijk is.

Aanslag op fysieke integriteit
Hoe dan ook gaan in de VS, waar besnijdenis onder alle geloofsgroepen gangbaar is, stemmen op die besnijdenis bestempelen als een aanslag op de fysieke integriteit van de man.

Tegenstanders voeren aan dat mannelijke besnijdenis grotendeels hetzelfde doet als vrouwenbesnijdenis. Toch worden vrouwen in de VS en in tal van andere landen bij wet beschermd tegen elke vorm van genitaal snijden. Tegenstanders van besnijdenis oordelen dat ouders niet het recht hebben hun zoon of dochter te onderwerpen aan een ingreep die hun gevoeligheid aantast, net zoals een oogoperatie die ons zicht tot zwart-wit zou herleiden wettelijk niet kan.

Onveilige seks
Decennialang werd aangenomen dat besnijdenis proper en gezond is en de man beschermt tegen soa's. Nu wordt aangevoerd dat besneden mannen vaak weigerachtig staan tegenover het dragen van een condoom, dat de gevoeligheid nog verder verlaagt. Daarenboven wanen besneden mannen zich vaak 'veilig', wat hen nog meer aanspoort tot onbeschermde seks.

http://m.hln.be/hln/m/nl/(...)ngNavigationItemId=1
Ikzelf ben niet besneden. Heb daar geen problemen mee. Zolang je je penis elke dag wast is dat hygiënisch genoeg
pi_129339881
Daarbij is even wassen voor de seks het meest hygienisch. Als je een schaal hebt zou je toch zeggen "Onbesneden.....besneden...........................................wassen" Ookal ben je besneden, nog steeds blijven er restjes urine aan hangen, nog steeds zwerven er dode huidcellen rond, echter verdroogt. Nog steeds is er wel opgedroogd zweet wat erop zit. Het enige verschil tussen onbesneden en besneden kwa schoonheid is dat het allemaal droog en wat mindere aantallen zijn. Wouw! Voorspel onder de douche doen en je bent het schoonst bezig.
Hoewel hygiene vooral met ziekteverwekkers te maken heeft. En niet zozeer met schoonheid in het algemeen dacht ik. En je wordt er echt niet ziek van hoor een beetje smegma. En zo vies is dat toch ook niet, je gaat er niet dood aan... Ik heb geen schrik van een beetje smegma van mijn partner hoor, moet dat wel dan?
pi_129341149
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:48 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ikzelf ben niet besneden. Heb daar geen problemen mee. Zolang je je penis elke dag wast is dat hygiënisch genoeg
Fijn dat je na ruim 3 jaar dit topic weer even hygiënisch maakt door te ontstoffen :')
Liefde en infectie
pi_129366659
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2007 00:15 schreef Posergoth6667 het volgende:
ik ben zelf besneden, en ik ben blij dat meerdere meiden dat prettiger blijken te vinden. het is veel relaxter dan besneden, omdat je het veel makkelijker schoon kan maken en houden. daarnaast is het zo dat je het veel langer uithoud, omdat je eelt krijgt op je eikel. ja het klinkt vies maar het is zo. tevens heb je iets minder kans op aids (natuurlijk te verwaarlozen, de kans, en altijd een condoom gebruiken), omdat je penis lichtjes bloed bij de sex. dit is niet met het blote oog zichtbaar, maar bij de man en vrouw ontstaan er miniscule wondjes, en als de penis besneden is gebeurd dit vele minder, waardoor het veiliger is.

als er mannen zijn die zichzelf willen laten besnijden, dan heb ik dit te zeggen:

sterkte.

heel veel sterkte, want het doet ontzettend veel pijn, de eerste 2 maanden.
ja ik heb mij laten besnijden toen ik 25 jaar oud was. Dit om medische redenen.. Ik ben heel erg blij dat ik het heb gedaan... en volgens mij geven vrouwen idd iets meer vorkeur an besneden lullen :) Het deed bij mij trouwens heelemaal niet pijn.. Absolut negeerbaar. Maybe cause im a real man en een leukmens natuurlijk :D
pi_129605620
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2010 12:47 schreef muRcialo het volgende:

[..]

Dan doe je toch echt iets fout..! =]
ik ruk gewoon droog,dan kom ik veel beter klaar als met glijmiddel. :P
pi_129609407
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:39 schreef satopex het volgende:

[..]

ik ruk gewoon droog,dan kom ik veel beter klaar als met glijmiddel. :P
Ik ruk met voorhuid, dan kom ik veel beter klaar :p
pi_129633897
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2007 08:57 schreef Tinkepink het volgende:
Op advies van de dokter laten wij ons zoontje van 2,5 besnijden. Is er hier iemand bij wie dat als kind ook is gebeurd? Heb je er herinneringen aan?
Of hij neemt het jullie later erg kwalijk. Ik zou het iig helemaal niet tof vinden als mn ouders zomaar in zaakje hadden laten snijden waardoor ik later minder gevoel erin had. Is je arts moslim of jood ofzo?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_129634445
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2007 19:13 schreef TryX het volgende:

[..]

Utrecht :Y
Utrecht ^O^
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 23:13:43 #279
409133 bloemkooltjuh
De jeugt van tegewoordug
pi_129662263
GEEN ERVARING MEE
wat is fijner dan
gesnede lijkt me fyns tog?

xxxxx

B.
Hey!
SWS YOLO.
Gtst fans !!
We blyve anoniem srryxxx
pi_129663382
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 23:13 schreef bloemkooltjuh het volgende:
GEEN ERVARING MEE
wat is fijner dan
gesnede lijkt me fyns tog?

xxxxx

B.
Nou, als je houd van SM is het vast heel fijn. Al zou ik zou er toch van houden dat mijn vriend alles kan voelen wat je doet en niet maar de helft ofzo. En ja, zo'n slager die erin heeft gehakt met een mes, zou me toch niet echt lekker lijken.

Ach, met voorhuid en alles kun je toch alles een stukje rustiger en lekkerder houden in plaats van nogal ruw volgens mij. Lijkt mij fijner.
pi_129664116
Zoveel doet besneden zijn nu ook niet altijd voor je gevoel. Of dat denk ik toch. Ik heb er niet echt last van. Ik hoef geen uur te pompen.
pi_129665257
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:01 schreef Macrador het volgende:
Zoveel doet besneden zijn nu ook niet altijd voor je gevoel. Of dat denk ik toch. Ik heb er niet echt last van. Ik hoef geen uur te pompen.
Nou, ik heb niet veel gevoel over helaas... Sowieso worden de meest gevoelige delen, de voorzijde van de voorhuid, weggesneden. Dus daar gaat al veel gevoel in verloren. Natuurlijk heb je zat om nog wel te genieten. Maar volgens mij kan het stukke beter.

Ik was eerst met rukken toch al gouw 20 minuten kwijt. En lekker was het niet. Het was puur om een orgasme wat nog wel lekker was. Inmiddels dat ik meer "voorhuid" opgerekt heb, voel ik meer in vooral onderste deel van de eikel omdat het meer bedekt is en minder gewend raakt aan gevoel. En met rukken is het ook wel fijner. Kan nu toch al in een paar minuten komen. Behalve de 2e keer op 1 dag, dan gaat het toch nogal eens langer duren.
pi_129860331
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2007 15:22 schreef Smoked het volgende:
Hoe trek je je af met zo'n besneden ding zonder een gigantisch schrale lul te krijgen?
baby poeder op je hand strooien waarmee je rukt en je kan net zolang rukken zonder een schrale LUL te krijgen. :P
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:14:55 #284
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_129864249
Maakt niet echt uit, maar besneden ziet er wel lekkerder uit. Gr RockNijntje.
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_129865851
Besneden op me 2de jaar, geen voorhuid meer te bekennen.
Rukken gaat prima en ook nog nooit klachten van dames gehad, ze weten er juist niet van af te blijven!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:43:48 #286
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_129867761
Nou ik ben onbesneden en ben daar prima tevreden mee, was mijn ex ook, rukken ook geen punt, en ik vind het er ook mooier uitzien onbesneden...
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_129868026
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:43 schreef F1978 het volgende:
Nou ik ben onbesneden en ben daar prima tevreden mee, was mijn ex ook, rukken ook geen punt, en ik vind het er ook mooier uitzien onbesneden...
Je ex was ook onbesneden. Ok.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:51:50 #288
408723 F1978
pi_129868138
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je ex was ook onbesneden. Ok.
LOL....nee tuurlijk niet...ik ga alleen voor de vrouwen zoiezo hoor...je kan dingen altijd lezen zoals je ze wilt lezen natuurlijk _O-
pi_129868507
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:51 schreef F1978 het volgende:

[..]

LOL....nee tuurlijk niet...ik ga alleen voor de vrouwen zoiezo hoor...je kan dingen altijd lezen zoals je ze wilt lezen natuurlijk _O-
Nee nouja ook omdat je zei dat je een onbesneden pener heel mooi vindt en een besneden wat minder denk ik dat je van de mannen bent. Niks mis mee hoor.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:03:27 #290
408723 F1978
pi_129868565
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:01 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee nouja ook omdat je zei dat je een onbesneden pener heel mooi vindt en een besneden wat minder denk ik dat je van de mannen bent. Niks mis mee hoor.
Oh nee...dat moet iedereen zelf weten natuurlijk...maar ik bedoelde juist dat ik bij mezelf onbesneden liever heb....besneden zou voor mij geen enkel voordeel opleveren...
pi_129871383
Besneden. Zonder twijfel.
pi_129877730
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 17:42 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Besneden. Zonder twijfel.
Maar vraag ik me af, waarom prefereer je een piemel waar een slager in heeft lopen hakken? En waar een stuk minder gevoel in zit enzo?
Vind het persoonlijk nogal gek.

[ Bericht 4% gewijzigd door ratpatat op 09-08-2013 21:08:34 ]
pi_129877993
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2007 00:57 schreef Wafelijzertje het volgende:
Ik kan wel genieten van seks, maar tot het 'te ver' gaat e.

En ik weet dat de dokter er normaal mee omgaat, maar ik krijg gewoon niet genoeg moed bij elkaar om ernaartoe te stappen. (en bijkomend probleem is da ik op kot zit)
Met dit soort problemen moet je naar de dokter, niet dit forum. Besnijden kan ook sexueel genot enorm verminderen... en masturbatie moeilijk maken. Misschien is er voor jouw problemen een andere eenvoudige oplossing.

Zelf snijden op dit soort plekken is vragen om nare ontstekingen en zeer veel pijn + een mismaakte penis.
Whatever...
pi_129879208
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:00 schreef ratpatat het volgende:

[..]

Maar vraag ik me af, waarom prefereer je een piemel waar een slager in heeft lopen hakken? En waar een stuk minder gevoel in zit enzo?
Vind het persoonlijk nogal gek.
Slager in heeft lopen hakken is wel erg overdreven hoor... Vind het er persoonlijk mooier uit zien, daar kan ik verder niets aan uitleggen. Ik vind het hygiënischer, als er dan al minder gevoel in zit is dat niet negatief te merken in ieder geval. Ik denk dat het vooral door het hygiënische aspect komt, gecombineerd met het feit dat het gevoeligste gedeelte van de pik altijd direct zichtbaar. Dat werkt dan weer erg uitnodigend ;)
pi_129879936
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:35 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

Slager in heeft lopen hakken is wel erg overdreven hoor... Vind het er persoonlijk mooier uit zien, daar kan ik verder niets aan uitleggen. Ik vind het hygiënischer, als er dan al minder gevoel in zit is dat niet negatief te merken in ieder geval. Ik denk dat het vooral door het hygiënische aspect komt, gecombineerd met het feit dat het gevoeligste gedeelte van de pik altijd direct zichtbaar. Dat werkt dan weer erg uitnodigend ;)
Ja oke, mooier is toch wel een smaak.
Hoewel wassen natuurlijk hygienisch is, snijden niet.
pi_129880132
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:54 schreef ratpatat het volgende:

[..]

Ja oke, mooier is toch wel een smaak.
Hoewel wassen natuurlijk hygienisch is, snijden niet.
ja maar als je dus besneden bent dan heb je minder plekken waar vieze rotzooi kan gaan zitten.
Naar mijn weten verschilt dat heel erg per persoon ;)
pi_129880220
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2010 13:04 schreef speknek het volgende:
Volgens mij wordt smegma aangemaakt door je voorhuid, en hebben de kleine schaamlippen niet zo'n functie.
In de schaamlippen zitten de kliertjes van bartholini, die geven vocht af bij seksuele opwinding. Ook zijn er nog de kliertjes van skene, langs de plasbuis tussen de kleine schaamlippen, die geven bij het orgasme schiksgewijs wat vocht af(of wat meer).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129880300
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:58 schreef ItsyBitsySpider het volgende:

[..]

ja maar als je dus besneden bent dan heb je minder plekken waar vieze rotzooi kan gaan zitten.
Naar mijn weten verschilt dat heel erg per persoon ;)
Ja, dat zeggen mensen vaak. Maar ookal ben je besneden, die "vieze rotzooi" zit er toch wel op, of in de onderbroek. Alleen dan opgedroogd. Dus ik snap nooit hoe mensen erbij komen dat het zo ontsettend hygienisch is.
pi_129880349
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 22:02 schreef ratpatat het volgende:

[..]

Ja, dat zeggen mensen vaak. Maar ookal ben je besneden, die "vieze rotzooi" zit er toch wel op, of in de onderbroek. Alleen dan opgedroogd. Dus ik snap nooit hoe mensen erbij komen dat het zo ontsettend hygienisch is.
Nou beter in zijn boxer dan in mijn mond xD
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 22:36:03 #300
8369 speknek
Another day another slay
pi_129881465
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 22:00 schreef erodome het volgende:

[..]

In de schaamlippen zitten de kliertjes van bartholini, die geven vocht af bij seksuele opwinding. Ook zijn er nog de kliertjes van skene, langs de plasbuis tussen de kleine schaamlippen, die geven bij het orgasme schiksgewijs wat vocht af(of wat meer).
Die kliertjes zitten niet in de schaamlippen maar in het 'voorhof'. Zeg maar de vulva zelf.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')