abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:09:08 #51
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_46768859
Wel mooi om te zien dat ze in ieder geval weten dat het niet aan hun ligt dat ze zo zijn geworden. Die jongens praten over 'het systeem' alsof ze in de Sovjet-Unie wonen.
pi_46768911
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:08 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hm.. Ik ken niemand die dit soort lui gaat zitten verdedigen hoor.
Niet specifiek op dit punt, maar het is met regelmaat voorgekomen dat als er iets uit de hand liep de directe gemeenschap over elkaar heen viel om maar te zeggen dat het zo'n goede jongen was.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46768923
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:09 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wel mooi om te zien dat ze in ieder geval weten dat het niet aan hun ligt dat ze zo zijn geworden. Die jongens praten over 'het systeem' alsof ze in de Sovjet-Unie wonen.
Ach op een gegeven moment ga je er natuurlijk ook gewoon in geloven.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:11:38 #54
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46768942
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:08 schreef Lucille het volgende:
Ik denk dat de opvoeding (of liever het gebrak daaraan) wel een rol speelt hoe die gasten zijn. Een 1 ouder gezin kan best normaal functioneren als je er maar bent als ouder, maar als er niemand is die zorgt voor het bijbrengen van fatsoensnormen dan krijg je vanzelf losgeslagen kids. En dat is denk ik wat erbij een deel van de Antillianen aan de hand is, dat er geen fatsoenlijk gezinsleven is.
Hte heeft echt niks met daadwerlijke opvoeding te maken. In principe zijn die Antilliaanse en kaapverdische ouders echt niet zo mals voor hun kinderen, dat kan ik je verzekeren, zeker in verhouding tot Nederlandse ouders.

probleem is echter dat die ouders zelf maar nauwelijks doorhebben hoe het systeem hier werkt en gewoon niet weten wat hun kinderen allemaal uitvreten.
Als ze een keer een maatschappelijke organisatie of de politie over de vloer krijgen die hen uitlegt dat het zo niet kan denken ze daar even goed over na, en meteen daarna horen ze van iedereen in de directe omgeving dat die jongens er ook niet alleen veel aan kunnen doen en dat ze hun wijk eens met anderen moeten vergelijken en zich afvragen hoe het komt etc.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:11:50 #55
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_46768949
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:37 schreef klabbakus het volgende:
dat zijn the Bloods, zie premtime van gisteren
Jezus , die gasten hebben echt te veel MTV/TMF/theBOX gekeken.

"Yo ik kom van de straat"
Ik ben inmiddels overleden
pi_46768980
Je moet iedere week ¤25 in de gang brengen. Nou poepoe, 25 euro Daarmee veegt de gemiddelde Nederlander zijn reet mee af. Dat moet een winstgevende click worden dan .
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:14:18 #57
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_46769055
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:11 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Ach op een gegeven moment ga je er natuurlijk ook gewoon in geloven.
Precies, je kunt in ieder je geval je daden op een manier rechtvaardigen zoals iedereen dat doet. Alles ligt immers aan de omstandigheden, en de vrije wil bestaat niet.
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:14:19 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46769056
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:12 schreef XiChico het volgende:
Je moet iedere week ¤25 in de gang brengen. Nou poepoe, 25 euro Daarmee veegt de gemiddelde Nederlander zijn reet mee af. Dat moet een winstgevende click worden dan .
je vergeet het geld dat gemaakt wordt met roof en drugs.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_46769086
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mijn vriendin is een surinaamse uit de bijlmer en bijna iedereen van haar familie werkt gewoon en doet het prima. veel zijn allang uit de bijlmer weg door gewoon normaal hun kansen te benutten.
mijn vriend schaamt zich de tering voor zulke gasten, het maakt hem kwaad , hij wordt er tenslotte mee geassocieerd, ook al loopt hij niet in van die achterlijke kleding.
'domme apen zijn het' zijn woorden, niet de mijne, ik mag dat niet zeggen namelijk volgens sommigen

het maakt hem kwaad juist ook omdat hij net zo " kansloos" was tenslotte, want ook zwart en enkel nog lagere school en geen vaderfiguur in huis, alleen oma van 65+, woonachtig in het centrum van Den Haag.

hij heeft echter betrokken ouders, ook al zaten die op de Antillen nog, die hem allereerst Nederlands geleerd hebben, en Papiamento mocht ie op straat met vriendjes spreken, thuis niet.... omdat ze beseften dat NL's essentieel was om later verder te kunnen hier.

de ouders (moeders) van dit soort gasten boeit het niet wat hun zoons doen, ze zoeken het maar uit, en hey ze brengen nog eens wat leuks mee voor ma, een flatscreentje hier, een gsm daar, of een flitsende Oakley
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_46769110
Dit bestaat al zo'n tijd

Die gasten hadden ook allemaal schoenen en kleding in lantaarnpalen etc gegooid om territoria af te bakenen voor andere bendes Zijn allemaal weggehaald door de brandweer

Maar goed, het is wel degelijk een probleem natuurlijk. Ze verheerlijken de gangstercultuur en alles wat daarbij komt kijken. Kijk maar eens op Partypeeps bij G-riders, G-block of Hoppyboys. Allemaal wazige groepen uit de Bijlmer.

Geef mij maar Amsterdam
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:17:44 #61
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_46769165
Jep denk dat ze zolang ze af en toe wat krijgen ze wel een oogje dichtknijpen. Vraag me af of de politie niet speciaal deze mensen in de gaten kan houden. De straffen iets zwaarder maken en klaar zorgen dat je ze niet meer terug ziet. Komen ze vrij gelijk volgen en als ze weer over de schreef gaan weer oppakken en nog langer wegstoppen. Het kan echt wel als de wil er maar voor is.
mai pen rai
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:17:50 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46769171
ben benieuwd hoe ze bij gebrek aan veranda's drive bye's gaan houden.
pi_46769180
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:08 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hm.. Ik ken niemand die dit soort lui gaat zitten verdedigen hoor.
mwoah die moeder was er in zekere zin toch aardig mee bezig, hoor , gisteren... lachend afkeuren, nee, dat maakt indruk op je kroost, je kan er donder op zeggen dat haar zoon van 12 over een jaartje of zo erbij zit, al mama's vrienden zijn namelijk gangmembers ...
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:19:09 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46769220
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:18 schreef milagro het volgende:

[..]

mwoah die moeder was er in zekere zin toch aardig mee bezig, hoor , gisteren... lachend afkeuren, nee, dat maakt indruk op je kroost, je kan er donder op zeggen dat haar zoon van 12 over een jaartje of zo erbij zit, al mama's vrienden zijn namelijk gangmembers ...
haar zoontje dat er naast stond en op 'melvin'beton leek was toch al lid?
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:19:33 #65
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46769235
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:18 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja, die moeder ja. Lipho had het over normale weldenkende mensen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:20:46 #66
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_46769280
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:19 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Helaas zijn er ook veel niet weldenkende mensen
mai pen rai
pi_46769377
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

haar zoontje dat er naast stond en op 'melvin'beton leek was toch al lid?
oh nou, kijk eens aan
alleenstaande moeder met kids, en alles aan haar lijf was dure merkzooi
fake nagels van de nagelstudio, dure extensions, waar doen ze het toch van, die alleenstaande kansarme moeders, zonder allimentatie....

werk kunnen ze niet hebben, die moeders, want anders spreken ze zichzelf tegen
"wij worden niet aangenomen omdat we zwart zijn, de maatschappij, weetje, die is slecht man"
pi_46769378
quote:

[..]

Litpho had het ook over mensen die niet actief verdedigen, maar door hun passiviteit er ook niet aan bijdragen dat de tweede kant van de medaille getoond wordt. Daar zitten ongetwijfeld meer dan voldoende weldenkende mensen tussen die volkomen gelijk hebben als ze denken dat dat niet hun verantwoordelijkheid is. Het is alleen wel zo dat ze door hun passiviteit ervoor zorgen dat dergelijke rotte appels veel meer aan het beeld van een dergelijke groep bijdraagt dan ze op grond van hun relatief geringe aantal zouden moeten.

En als je dan denkt: dat ligt ook aan de kortzichtigheid van (vul hier diverse groepen in, maar vergeet de autochtonen niet). Dat klopt .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46769537
quote:

[..]

ja, en dat zijn die moeders over het algemeen niet dus, hè, blijkbaar, want die gasten wonen nog gewoon thuis, brengen spullen mee naar huis, waarvan mama weet dat ze gejat of geroofd zijn, maar hey ze profiteert er van, dus ach...

er zullen heus moeders zijn die met hun handen in de extensions zitten, maar het gros vindt het volgens mij wel best, of iig niet erg genoeg om er actief wat aan te doen, en vroeg in te grijpen.

die knullen hangen altijd op straat, zo jong als ze zijn, ga je me nu vertellen dan een moeder geen overwicht heeft op een knul van 9 10 11 jaar?
ze werken er zelf aanmee, onbedoeld ms, maar zij laten die kids de hele fucking dag hun gang gaan.
je ziet toch met welke vriendjes je kind thuis komt, met wat voor spullen je kind thuiskomt, dat die dure zonnebril, gsm en kleding niet van jouw geld betaald zijn, want je hebt maar een schamel inkomen?
pi_46769575
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:06 schreef Posdnous het volgende:
Het verbaast me wel een beetje dat iedereen zich er kennelijk nu pas bewust van is dat er van dit soort figuren rondlopen.
Dit soort figuren? Ik kan ook morgen wakker worden, met mijn geld 2 keer zoveel 'big motherfuckin guns' kopen als die gasten en er bij gaan lopen als een dwaas. Wat maakt hun gangster? Gewoon jochies met een pistool. Die hele code van hun stelt geen reet voor, de enige gang die respect afdwingt is de mafia.

Dit wil overigens niet zeggen dat ik wel zo stoer ben om hun dit even te komen vertellen, maar individueel zijn ze niks.. het zijn jongens die denken helemaal verkankerd te zijn terwijl ze in feite onveldoende staan op hun rapport, individueel wil geen van hun dit op een maar mongolen na

Hoe je het probleem oplost? Geen idee, je doet er niks aan. Iedreen kan op een dag wakker worden en denken fuck it ik schiet vandaag 100 mensen neer en wie me tegen wil houden mag het proberen. Elk mens is gevaarlijk.
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:33:36 #71
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46769720
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:28 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, en dat zijn die moeders over het algemeen niet dus, hè, blijkbaar, want die gasten wonen nog gewoon thuis, brengen spullen mee naar huis, waarvan mama weet dat ze gejat of geroofd zijn, maar hey ze profiteert er van, dus ach...

er zullen heus moeders zijn die met hun handen in de extensions zitten, maar het gros vindt het volgens mij wel best, of iig niet erg genoeg om er actief wat aan te doen, en vroeg in te grijpen.
Nee, daar ben ik het absoluut niet mee eens.
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:34:33 #72
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46769757
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:29 schreef XiChico het volgende:

[..]

Dit soort figuren? Ik kan ook morgen wakker worden, met mijn geld 2 keer zoveel 'big motherfuckin guns' kopen als die gasten en er bij gaan lopen als een dwaas. Wat maakt hun gangster? Gewoon jochies met een pistool. Die hele code van hun stelt geen reet voor, de enige gang die respect afdwingt is de mafia.
Vergis je niet. Dit soort ventjes gaan op een gegeven moment echt in hun eigen ellende geloven. En er is niks zo link als mensen die denken dat ze niets te verliezen hebben.
pi_46769777
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:33 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik het absoluut niet mee eens.
jammer dan.
pi_46769954
Nekschot.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_46770032
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 13:40 schreef Hathor het volgende:
Nekschot.
ja, of enkeltje Irak, ze houden van guns, ze houden van the hood life, nou, één groot pretpark daar voor ze, leef je uit, bro!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')