mijn grotste passie is muziekquote:Op woensdag 28 februari 2007 11:00 schreef Grachus het volgende:
De meeste mensen hebben allemaal wel een bepaalde passie ergens voor. Iets dat ze niet willen missen of waar ze geen genoeg van kunnen krijgen. Voor veel mannen is dit bijvoorbeeld voetbal.
Nu ben ik benieuwd waar bij jullie die passie vandaan komt en hoe heb je hem ontdekt? Ikzelf heb eigenlijk in alles maar een matige interesse en deze verlies ik vaak al snel, dit is bij alles zo. Ik vraag me af of meer mensen dit hebben en wat zij hier aan doen of gedaan hebben?
Het zit in R&P omdat ik er eigenlijk achter wil komen of er voor iedereen een interesse is die hem/haar voor de rest van het leven boeit en of er meer mensen zijn die hetzelfde hebben als ik, namelijk snel interesse verliezen in digen. En wat je er dus aan kunt doen. Maar tot nu toe dus veel reacties van mensen die al van jongs af aan een interesse hebben in iets.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:18 schreef Gripper het volgende:
Waarom dit topic nou perse in R&P moest? Het had ook in GC gekund, maar ik ga iets in m'n posting verwerken waardoor het toch een R&P-achtig topic wordt![]()
Ik heb altijd van interesse naar interesse gehobbeld, en kon nooit echt lang dingen vasthouden. Maar nu ik sinds een jaar of 6 de buitensport, en vooral het alpine klimmen heb ontdekt weet ik zeker dat dit de enige interesse is die ik voor de rest van mn leven zal houden. Het is eigenlijk geen interesse maar een levensstijl, een obsessie als je het zo wilt noemen: ik wil nog zoveel bergen zien, erop klimmen, erlangs wandelen, alles. In de bergen leef ik écht![]()
En een toekomstige partner zal daar rekening mee moeten houden, dat ik gewoon regelmatig even richting Alpen moet voor een hapje frisse lucht.
Dat van die partner is dus het R&P-aspect. Deel je je passie met een partner, of zou je van een toekomstige partner minder makkelijk kunnen houden als hij/zij jouw bijzondere passie niet accepteert?
Muziek is voor mij ook wel een passie, toch is wel zo dat een band of nummer me op een gegeven moment weer gaat vervelen. Ik zal bijvoorbeeld niet de rest van m'n leven fan zijn van The Red Hot Chilli Peppers, terwijl ik ze nu wel even leuk vind.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:16 schreef juon_jacket1 het volgende:
[..]
mijn grotste passie is muziekdie is ontstaan toen ik nog een puber was...om de ellende die ik thuis mee maakte te vergeten ging ik steeds vaker muziek luisteren.
zo kon ik "ontsnappen" en in mijn eigen wereldje kruipen
vooral liedjes met herkenbare/veel zeggend/mooie teksten zijn voor mij heel beangrijk
. ik vind het heel leuk/fijn om teksten uit mijn hoofd te leren (om lekker mee te kunnen zingen) en vooral te "begrijpen" .
muziek was en is nog steeds een uilaatklep voor mij. ik kan geen dag zonder en ben buiten de deur ben ik altijd met mijn I-pod te vinden!!!
mijn collectie bestaat uit ongeveer 550 cd's, en geen 1 is ge-downlad!
ik ga dan ook zo vaak mogelijk naar concerten. 5 Mei ga ik naar Roger Watters!!!!
Juni naar The Red Hot Chili Pepers....
![]()
quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:10 schreef BitchCrew het volgende:
ik kan ook een moto kopen en dan krijg ik dat ook, maar dan rij ik me dood.
The Red Hot zijn ook niet mij favorieten...maar vind ze wel leuk. daarintegen ben ik al 25 jaar een grote fan van U2quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:35 schreef Grachus het volgende:
[..]
Muziek is voor mij ook wel een passie, toch is wel zo dat een band of nummer me op een gegeven moment weer gaat vervelen. Ik zal bijvoorbeeld niet de rest van m'n leven fan zijn van The Red Hot Chilli Peppers, terwijl ik ze nu wel even leuk vind.
Ik vind mensen zonder passie eigenlijk wat eng. Mensen die nooit eens ergens enthousiast over kunnen worden, altijd maar gematigd zijn. Ik zou niet kunnen leven met iemand die geen passie kent.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:14 schreef Liquidootje het volgende:
Ik heb geen passies en vind het maar een eng woord
Met je eens, waarschijnlijk snap je dan ook wel dat ik baal dat ik niet echt een passie heb, iets om voor te leven. Overigens vind ik boeken lezen wel interessant ook, maar dan weer niet interessant genoeg om er al mijn vrije tijd aan op te geven. Om een of andere reden zit ik dan liever saai achter de PC.quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind mensen zonder passie eigenlijk wat eng. Mensen die nooit eens ergens enthousiast over kunnen worden, altijd maar gematigd zijn. Ik zou niet kunnen leven met iemand die geen passie kent.
Een van mijn grootste passies is lezen/mijn boeken. Toen ik op de lagere school zat, ging ik iedere 3 weken met mijn beste vriendinnetje naar de bieb, daar zochten we samen met zorg 6 boeken uit (we mochten er beide 3 lenen voor 3 weken) en lazen die 6 boeken in die 3 weken uitOok nu zijn mijn boeken en de boekenkast stiekem een beetje mijn trots; ik vind ze erg mooi en kan ook echt genieten van een mooi boek (qua inhoud en qua uiterlijk).
Hetzelfdequote:Op woensdag 28 februari 2007 11:10 schreef BitchCrew het volgende:
wel ik heb bv een passie voor ICT, waar komt dat vandaan ?
toen ik 12 was hadden mijn ouders een pc'ke gekocht, ik vond dat iets onwijs boeiend en vergat de tv daarvoor.
dat is in de jaren gegroeid, games spelen, pc's ineen prutsen, ...
ben daarna ICT gaan studeren ook, heb nu een job in de ICT.
Thuis leef ik me uit met een home cinema helemaal PC based.
Gamen doe ik nog af en toe, vooral met vrienden eens per maand.
mss is da het saaie van mij :-)
maar heb ook nog een iets spannendere passie, snowboarden. het is gewoon het gevoel van snelheid, de kick, de vrijheid, ...
ik kan ook een moto kopen en dan krijg ik dat ook, maar dan rij ik me dood.
in de oto kan ik me ook erg uitleven in die zin.
Iedereen sta wel eens zot van iets da maar heel tijdelijk is, das normaal he.
Wat maakt voor jou het leven de moeite waard dan?quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:52 schreef Tobz het volgende:
Het wordt vaak fascinerend of soms zelfs aantrekkelijk gevonden als mensen gepassioneerd bezig zijn met hun interesses. Dit komt echter meestal met een aanzienlijk prijskaartje. Sociaal leven, carriere, geld, gezondheid, maar altijd in ieder geval heel veel tijd.
Echter voor sommige mensen geeft het een 'raison d'être' en zijn bereid daar een hoop voor op te geven.
zoals met alles is het ook met een passie ergens voor niet goed als je er te veel mee bezig bent. Echter, iemand die nooit ergens enthousiast/passioneel over is, heeft imho een gebrek aan gevoel, emotie. En enige emotie lijkt me iig in een relatie toch wel gewenst.quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:52 schreef Tobz het volgende:
Het wordt vaak fascinerend of soms zelfs aantrekkelijk gevonden als mensen gepassioneerd bezig zijn met hun interesses. Dit komt echter meestal met een aanzienlijk prijskaartje. Sociaal leven, carriere, geld, gezondheid, maar altijd in ieder geval heel veel tijd.
Echter voor sommige mensen geeft het een 'raison d'être' en zijn bereid daar een hoop voor op te geven.
Ik word al duizelig van het lezenquote:Op woensdag 28 februari 2007 17:18 schreef Sessy het volgende:
En toen heb ik dus ook gelijk duurdere schaatsen gekocht en alles. In eerste instantie is mij verteld dat volwassenen niet leren springen, maar ik spring momenteel alle sprongen met 1 draai in de lucht en ik werk aan een sprong met 1,5 draai in de lucht. Op het ijs kan ik zo'n 10 draaitjes op 1 been op 1 plek (pirouette noem je dat). En dat had ik nooit verwacht te leren, dus mijn huidige droom is om 2,5 draai in de lucht te leren springen (op een bepaalde manier natuurlijk, namelijk de dubbele Axel sprong) voor mijn 31ste verjaardag want dan zou ik aan een NK mee kunnen doen.
![]()
Ik ook wel, ik voetbal, maar kan me er eigenlijk nauwelijks voor motiveren.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:18 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ken eigenlijk bijna niemand die geen enkele hobby of passie heeft.. Iedereen doet wel een bepaalde sport oid.
De conditie is nog maar een stukje, het is vooral mijn balans wat enorm verbeterd is en dan op een onderbewust niveau. Ik hoef me in de bus, op hakken, niet eens vast te houden. Go figure. Ook handig na de zoveelste zuippartij.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:21 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik word al duizelig van het lezen. Heb zelf vroeger ook veel geschaatst, maar de laatste paar jaar ligt er swinters niet genoeg ijs meer helaas
en de ijsbaan heb ik geen tijd voor.
Heb zelf nooit ambitie gehad om echt bij de top van Nederland te horen eigenlijk, ging gewoon sporten omdat ik het leuk vond (hockey/voetbal). Dat ik achteraf gezien wel over een mega conditie beschikte waar ik meer uit had kunnen halen is wel leuk te wetenmaar het frustreert mij niet
.
Ik sport weinig tot niet,..quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:09 schreef Sessy het volgende:
Ik gruwel ervan als ik meisjes bij ons op de universiteit zie die in de collegezalen de hele rij moeten vragen om op te staan - tijdens tentamens ook - omdat ze gewoon niet over zo'n klapstoel heen kunnen klimmen. Ik ben daar in 1 keer overeen en andere mensen die sporten ook.
Het is ook meer luiheid dan niet-kunnen, denk ik. Tenzij je een tientonner bent kun je best even een knie-hoog stapje maken.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:35 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Ik sport weinig tot niet,..
maar dat lukt mij ook wel hoor.
Of zo lenig als een loode deur bent.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het is ook meer luiheid dan niet-kunnen, denk ik. Tenzij je een tientonner bent kun je best even een knie-hoog stapje maken.
Nee dat is dus het punt. Ik heb ze wel eens zien proberen - en dan zijn ze nog niet eens zo heel dik hoor - en dan blijven ze halverwege steken of dan proberen ze met hun handen hun been eroverheen te tillen wat niet lukt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het is ook meer luiheid dan niet-kunnen, denk ik. Tenzij je een tientonner bent kun je best even een knie-hoog stapje maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |