abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 februari 2007 @ 07:55:21 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_46761663
quote:
Gore vreet energie

Van onze correspondent

NEW YORK, woensdag
Oscarwinnaar Al Gore, momenteel ’s werelds bekendste activist tegen het broeikaseffect, gebruikt zelf tweeëntwintig keer zoveel energie als de gemiddelde Amerikaan.
Een lobbygroep uit Tennessee wist de hand te leggen op de energienota’s van de oud-vicepresident. Hieruit blijkt dat hij ook na het uitkomen van zijn film ’An Inconvenient Truth’, waarin hij oproept tot het zuinig omspringen met energie, zelf meer stroom en gas is gaan gebruiken. Gore joeg er vorig jaar 220.000 kilowattuur stroom doorheen.
Bron: Telegraaf

Dus niet alleen vliegt meneer over de hele wereld met zijn energie verslindende vliegtuig en rijdt ie zelf niet in een hybride auto, ook jaagt ie er thuis nog eens verschrikkelijk veel energie doorheen.omspringen met ernergie is ook vooral voor andere mensen. Hypocriet, practice what you preach.

Maar meer van die wereld verbeterende clubjes hebben daar last van, impopulaire maatregelen gelden alleen voor andere mensen.

For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_46761681
En weet je hoeveel het kost om al die tig computers, randapparatuur fulltime te laten draaien in de wetenschappeliijke onderzoekscentra en dan vergeet ik voor het gemak alle energie die het kost om te onderzoeken, ik ben het heulemaal met je eens TS
pi_46761696
hijs inderdaad dik!
Dit forum heeft alles in huis!!!!
Remlof: Kap eens met je bagger.
pi_46761801
Welverdomme! Als het niet het 100ste topic er over is
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:13:18 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_46761841
De meeste mensen hebben een nutteloos leven en verbruiken ook energie.
Al Gore doet tenminste nog iets; wel of niet nuttig daargelaten.
En als zijn huis 25 keer zo groot is als het huis van de gemiddelde Amerikaan doet ie nog best lekker zuinig.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_46761886
Als ik 200.000kwh op jaarbasis zou verbruiken zou ik waarschijnlijk om de haverklap de hoofdstop moeten laten klappen
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:20:49 #7
121830 Kadesh
pi_46761919
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:09 schreef Pakspul het volgende:
Welverdomme! Als het niet het 100ste topic er over is
Laat me er eens 25 zien.
pi_46761933
220.000kWh/jaar zou 25.11kWh/h oftewel 25kW waarvoor ik 114amp stop nodig zou hebben.

Correct me if I'm wrong
pi_46762034
Ik zou 't negeren totdat duidelijk is waaraan. De bron van dit verhaal is ABC, zender die nou niet echt independent is.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:31:24 #10
121830 Kadesh
pi_46762056
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:29 schreef ChatChewbacca het volgende:
Ik zou 't negeren totdat duidelijk is waaraan. De bron van dit verhaal is ABC, zender die nou niet echt independent is.
Niemand is independent, ook Al Gore niet.
pi_46762136
Ja die klote al gore, boe boe omdat hij zoveel stroom verbruikt mag hij geen aandacht vragen voor het overmatige energie verbruik.

Damn wat een stelletje huilers bestaan er toch over de wereld.

Het zou lovenswaardig zijn als hij idd niet zoveeel stroom zou verbruiken.

Maar nu ik toch aan het typen ben mischien heeft hij wel een auto die op stroom rijdt, dus verbruikt hij geen benzine. dan zou hij uitgedrukt in joules nog altijd veel minder energie dan een gemiddelde amerikaan verbruiken. Maar dat gaat natuurlijk weer iets te ver in deze berichtgeving.

FOK!fotograaf woensdag 28 februari 2007 @ 08:39:46 #12
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46762158
Haha, terwijl die vent misschien beter eerst eens zou kunnen richten op het aantonen van het broeikaseffect . En de oscars zijn ook gewoon een politiek spelletje, dus de oscar voor dumbo Gore was ook niet echt een verassing.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_46762159
Naar Amerikanen zou men überhaupt zo weinig mogelijk moeten luisteren.
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:06:19 #14
121830 Kadesh
pi_46762534
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:37 schreef Basp1 het volgende:
Damn wat een stelletje huilers bestaan er toch over de wereld.
En Al Gore is wel een van de grootste met zijn broeikas gelul.
pi_46762642
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 07:56 schreef opgebaarde het volgende:
En weet je hoeveel het kost om al die tig computers, randapparatuur fulltime te laten draaien in de wetenschappeliijke onderzoekscentra en dan vergeet ik voor het gemak alle energie die het kost om te onderzoeken, ik ben het heulemaal met je eens TS
Gore heeft al jaren een computerbedrijf (samen met Apple/Microsoft was hij een van de eersten), dus hij zal ook wel een serverparkje hebben en dat verbruikt veel energie wat overigens geen probleem is zolang het maar van een kerncentrale komt.
pi_46762652
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:06 schreef Kadesh het volgende:

[..]

In ieder geval beter onderbouwd als al die rants die hier in het topic gedaan worden.
pi_46762681
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:06 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Onderbouw deze opmerking eens als je wil.
I am the Alpha and the Omega
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:28:22 #18
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46762911
The Tennessee Center for Policy Research, an independent, nonprofit and nonpartisan research organization, issued a press release late Monday:

Last night, Al Gore’s global-warming documentary, An Inconvenient Truth, collected an Oscar for best documentary feature, but the Tennessee Center for Policy Research has found that Gore deserves a gold statue for hypocrisy.

Gore’s mansion, [20-room, eight-bathroom] located in the posh Belle Meade area of Nashville, consumes more electricity every month than the average American household uses in an entire year, according to the Nashville Electric Service (NES).

In his documentary, the former Vice President calls on Americans to conserve energy by reducing electricity consumption at home.

The average household in America consumes 10,656 kilowatt-hours (kWh) per year, according to the Department of Energy. In 2006, Gore devoured nearly 221,000 kWh—more than 20 times the national average.

Last August alone, Gore burned through 22,619 kWh—guzzling more than twice the electricity in one month than an average American family uses in an entire year. As a result of his energy consumption, Gore’s average monthly electric bill topped $1,359.

Since the release of An Inconvenient Truth, Gore’s energy consumption has increased from an average of 16,200 kWh per month in 2005, to 18,400 kWh per month in 2006.

Gore’s extravagant energy use does not stop at his electric bill. Natural gas bills for Gore’s mansion and guest house averaged $1,080 per month last year.

“As the spokesman of choice for the global warming movement, Al Gore has to be willing to walk to walk, not just talk the talk, when it comes to home energy use,” said Tennessee Center for Policy Research President Drew Johnson.

In total, Gore paid nearly $30,000 in combined electricity and natural gas bills for his Nashville estate in 2006.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  FOK!fotograaf woensdag 28 februari 2007 @ 09:29:09 #19
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46762928
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:15 schreef BossFight het volgende:

[..]

Onderbouw deze opmerking eens als je wil.
Aangezien ik een vergelijkbaar iets aangaf, wil ik hier ook wel op reageren. Er is nog niet aangetoond dat uitstoot van de mens de reden is van de klimaatverandering. Er zijn in het verleden wel meer van dergelijke klimaatschommelingen geweest, zonder menselijke industrie. Er zijn altijd klimaatveranderingen geweest, dus een statisch klimaat is tegennatuurlijk.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_46762974
Het antwoord van Gore's woordvoerder::
quote:
the family tries to offset that carbon footprint by purchasing their power through the local Green Power Switch program -- electricity generated through renewable resources such as solar, wind, and methane gas, which create less waste and pollution. "In addition, they are in the midst of installing solar panels on their home, which will enable them to use less power," Kreider added. "They also use compact fluorescent bulbs and other energy efficiency measures and then they purchase offsets for their carbon emissions to bring their carbon footprint down to zero."

"They bought an older home and they're in the process of upgrading the home," she said. "Unfortunately that means an increase in energy use in order to have an overall decrease in energy use down the road."
Ik verbruik met 1 TV, 1 PC, een ijskast, een 50 liter diepvries, 2 kookplaten en drie spaarlampen 8 KWh per dag . Vind dat ook al veel...
pi_46763165
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:29 schreef freud het volgende:

[..]

Aangezien ik een vergelijkbaar iets aangaf, wil ik hier ook wel op reageren. Er is nog niet aangetoond dat uitstoot van de mens de reden is van de klimaatverandering. Er zijn in het verleden wel meer van dergelijke klimaatschommelingen geweest, zonder menselijke industrie. Er zijn altijd klimaatveranderingen geweest, dus een statisch klimaat is tegennatuurlijk.
Het is alleen wel bewezen dat hoe wij nu de met de aarde omgaan, ozon afbraak, broeikas effect wel degelijk onze schuld is. De vraag is alleen in hoeverre dit in relatie staat met het feit dat de aarde om de zoveel duizend jaar een ijstijd heeft en een warmere periode.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_46763208
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:29 schreef freud het volgende:

[..]

Tot dat het tegendeel wetenschappelijk bewezen is vind ik de documantaire van Gore nog steeds goed onderbouwd en geloof ik dat de klimaatverandering wel degelijk grotendeels te wijten is aan de mens.
Natuurlijk zou ik graag horen dat het niet zo is, onderbouwd dan wel.
I am the Alpha and the Omega
  woensdag 28 februari 2007 @ 10:28:24 #23
121830 Kadesh
pi_46764320
Geen Stijl weet het mooi te verwoorden.
quote:
Een ongemakkelijke waarheidAl Gore is de Thom de Graaf van de Verenigde Staten. Hypocriet, duikt overal op, maar je hebt er niks aan. Deze week sleepte de net-niet president nog een Oscar in de wacht met zijn paniekfilm "An Inconvenient Truth". Met deze documentaire wil Al Gore ons doen geloven dat het water ons tot aan de lippen staat. Om een volksverhuizing naar Limburg te voorkomen, zullen we per direct allemaal zuinig aan moeten doen met energie. Uit dus die plasma-schermen, manueel koffiebonen malen en weg met de SUV. Alles beter dan Limburg nietwaar? Maar er is SPECTACULAIR nieuws uit Amerika. Want bedenk wel, alles wat u bespaart, jaagt Gore er eigenhandig doorheen. Een lobbygroep uit de staat Tennessee wist beslag te leggen op de energierekening van ’s werelds bekendste activist tegen het broeikaseffect. En wat blijkt: de Oscar-winnaar jaagt er zelf jaarlijks zo’n 220.000 kilowattuur aan energie doorheen op zijn landgoed. Voor uw beeld: een Nederlands gezin van vier personen verbruikt gemiddeld gemiddeld 3500 kilowattuur, een Amerikaans gezin jaarlijks 10.656 kilowattuur. Een ongemakkelijke waarheid inderdaad. Hillary en Obama, kom er maar in...
  FOK!fotograaf woensdag 28 februari 2007 @ 10:55:53 #24
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46764977
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is alleen wel bewezen dat hoe wij nu de met de aarde omgaan, ozon afbraak, broeikas effect wel degelijk onze schuld is.
De afbraak van ozon en het voorkomen van broeikasgassen is ook voor een groot deel gerelateerd aan het microsopische leven in de oceaan. Methaanafgifte vanuit de zee bijvoorbeeld speelt ook een aardige rol, die we nu pas een beetje beginnen te begrijpen. Ik ontken niet dat de mens geen schadelijke stoffen uitstoot, maar ik ben niet er van overtuigd dat de impact zo groot is. Ooit wel eens gekeken hoeveel vervuiling een vulkaanuitbarsting veroorzaakt? Daar kan de industrie bij langenaan niet aan tippen hoor.
quote:
De vraag is alleen in hoeverre dit in relatie staat met het feit dat de aarde om de zoveel duizend jaar een ijstijd heeft en een warmere periode.
Precies! Ik ontken niet dat de mensen een impact hebben, alleen vind ik dat die impact grof overschat wordt, zonder aantoonbare reden. Ik hoor ook weinig mensen die over de voordelen van meer CO2 praten, zoals de verbeterde oosten. Als CO2 zo schadelijk zou zijn, waarom pompen ze de kassen in het westland er dan zo vol mee? Precies, omdat planten er GOED door groeien.
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:40 schreef BossFight het volgende:
Tot dat het tegendeel wetenschappelijk bewezen is vind ik de documantaire van Gore nog steeds goed onderbouwd en geloof ik dat de klimaatverandering wel degelijk grotendeels te wijten is aan de mens.
Natuurlijk zou ik graag horen dat het niet zo is, onderbouwd dan wel.
Ik vind dat een gevaarlijke aanname! Als je ziet hoeveel geld er uitgegeven wordt aan het tegengaan van een theorie, dan vind ik het best prettig dat het eerst eens bewezen is voordat er duizenden miljarden aan uitgegeven worden! Zou jij het niet absurd vinden als er miljarden werden uitgeegven aan het bouwen van een vangnet voor een meteoriet, zonder dat je weet of het werkt, en of het ooit nodig is?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_46765077
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 10:28 schreef Kadesh het volgende:
Geen Stijl weet het mooi te verwoorden.
[..]
Nou, mooi hoor

GeenStijl maakt alles en iedereen die zich ook maar een beetje inzet voor een beter milieu compleet belachelijk, maarja blijkbaar is dat tegenwoordig echt vet stoer en mooi en gaaf enzo. Want ja, stel je voor dat je je bekommert om het milieu, dan ben je echt een ouderwetsche idiote randdebiel die zo snel mogelijk dood moet. Het is een zonde, iets geven om het milieu.

Het zou lovenswaardig zijn als Al Gore wat minder energie zou gebruiken, en wat dat betreft komt hij ook wel een beetje hypocriet over. Echter, als hij alleen groene stroom gebruikt vraag ik mij af hoeveel vervuiling hij op z'n geweten heeft in vergelijking met andere mensen die geen groene stroom gebruiken.
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')