Wat KL*TE NieTTus!! Ik weet niet wat ik moet zeggen.. het leek er inderdaad echt op... het leek zo hoopvol... je leek zo zwanger... heel veel sterkte voor jullie allebei, het zal niet meevallen om de moed weer bij elkaar te schrapen... toch hoop ik dat jullie dat gaat lukken...
Hier heb ik net een telefoontje gehad van mijn broer en zijn nieuwe vriendin. Ze zijn nu 8 weken samen, gaan binnen een jaar trouwen.. en ze hadden weer een nieuwtje: ze is zwanger. Ik was niet eens verbaasd en feliciteerde mijn broer. Toen ik háár aan de telefoon kreeg, drong het pas echt tot me door... en ik hield het niet binnen. Een brok in m'n keel en een lange stilte aan de telefoon. Ze vroeg 'ben je er nog', en het enige geluid dat ze hoorde was een snik.
We hebben toen samen gehuild aan de telefoon. Ze vond het zo rot om het me te vertellen, mijn broer ook. Wij zijn al ruim een jaar bezig, zij heeft net haar spiraaltje laten verwijderen.. en hup... raak!
Nu begin ik weer bijna te huilen...slik... Ik zei haar 'ik vind het hartstikke leuk voor jullie'. Ze zei 'ja, maar het is ook zo oneerlijk tegenover jullie'. Toevallig heb ik haar afgelopen zondag verteld over onze nog onvervulde kinderwens... voor haar dus extra moeilijk om het ons te vertellen.
Na het gesprek heb ik daarentegen het ziekenhuis gebeld om een afspraak te maken voor de baarmoederfoto, want ik ben weer 'ongesteld'. Wat ik me afvraag. Ik heb nu dus weer veel slijmerige bloederige afscheiding. Niet dun, helder rood bloed zeg maar. Kan ik dan die foto wel laten maken? Of moet je dan een echte 'zware' en 'normaal bloedende' menstruatie hebben gehad?