Je verliest op lange termijn voornamelijk door transactiekosten.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:00 schreef Kwarkie het volgende:
Zeg, als het niet mogelijk is de markt te verslaan, hoe is het dan mogelijk om van de markt te verliezen?
Jazeker, dat is een veelgevolgde tactiek. Het 'faden' van een uitbraak bijvoorbeeld.quote:Op maandag 12 maart 2007 17:50 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Toch is de TA aardig wijdverspreid. Is het niet mogelijk te anticiperen op strategie die TA gebruikers voeren?
Even een quote uit een persbericht over Akzo.quote:Een deel van de Organon-opbrengst heeft al een bestemming gevonden. Akzo Nobel kondigde maandag aan dat het ¤1,3 miljard gaat gebruiken voor een aandeleninkoopprogramma. Ook zal waarschijnlijk 1,2 miljard worden gebruikt om het tekort bij het Britse pensioenfonds aan te vullen.
Volgens analist Tom Muller van Theodoor Gilissen zal minimaal ¤ 8 miljard worden aangewend voor het verrichten van overnames. "Dit zal waarschijnlijk gebeuren bij de verfdivisie. De coatingdivisie is met een marktaandeel van ongeveer 8% de grootste op de wereldwijde verfmarkt, maar in de VS is er nog ruimte voor een verdere positieversterking. Daarnaast liggen er mogelijkheden voor acquisities in Aziė. De verfmarkt kent hier een bovengemiddelde groei en daar zou Akzo Nobel van willen profiteren."
Als concrete overnamekandidaten noemt Muller het Britse Imperial Chemical Industries (ICI), het Amerikaanse Sherwin-Williams en het eveneens Amerikaanse Valspar. Met name ICI vindt hij voor Akzo Nobel een interessante overnamekandidaat. "ICI is in Europa sterk op het gebied van decoratieve verven en daar is Akzo Nobel wat minder sterk in. Bovendien heeft ICI een goede marktpositie in de VS, wat eveneens interessant voor Akzo is." Het aandeel ICI klom maandagmiddag 6% op de beurs in Londen in reactie op de verkoop van Organon.
Getronicsquote:Op maandag 12 maart 2007 18:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je verliest op lange termijn voornamelijk door transactiekosten.
Maar inderdaad, probeer maar eens een lijstje samen te stellen uit AEX of midcap met zo slecht mogelijke aandelen met als doel zo snel mogelijk je geld te verliezen. Dat zal je ook niet meevallen.
Ritje gemaakt !quote:
Zou ik maar niet doen........ ze worden waarschijnlijk van de beurs getrokken.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:44 schreef DIGGER het volgende:
De Financials duiken nu op niveau < 10 maal winst met al het gerommel in de VS rond New Century Financial en Accredited Home Lenders. Worden interessante aandelen om zo rond de bodem op te pikken.
Kom je weer wat laat mee.. de Dow & Nasdaq sluiten waarschijnlijk in de plus dus het is wachten wat Azie vannacht gaat doen. Als zij ook weer plussen dan verwacht ik morgen eigenlijk ook niet veel negatief vuurwerk in Europa. Hopelijk wel want ik heb door een lullig stijginkje mijn put AEX nog niet verkochtquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:00 schreef DoimeN het volgende:
Ok put is het devies, en ik heb gratis transactie kosten![]()
Inderdaad, zoniet, dan mag van mij die 469 worden getestquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Kom je weer wat laat mee.. de Dow & Nasdaq sluiten waarschijnlijk in de plus dus het is wachten wat Azie vannacht gaat doen. Als zij ook weer plussen dan verwacht ik morgen eigenlijk ook niet veel negatief vuurwerk in Europa. Hopelijk wel want ik heb door een lullig stijginkje mijn put AEX nog niet verkocht
Laat?? Kijk eens:quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Kom je weer wat laat mee.. de Dow & Nasdaq sluiten waarschijnlijk in de plus dus het is wachten wat Azie vannacht gaat doen. Als zij ook weer plussen dan verwacht ik morgen eigenlijk ook niet veel negatief vuurwerk in Europa. Hopelijk wel want ik heb door een lullig stijginkje mijn put AEX nog niet verkocht
Eeuuhhh?!quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:07 schreef YoshiBignose het volgende:
gewoon investeren in die Dinar. gratis geld
Tering.quote:Op woensdag 14 maart 2007 21:40 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Laat?? Kijk eens:
[afbeelding]
Toch best grappig voor 500E![]()
en weer verloren door put optie aexquote:
Same here, gisteren om 17:28 nog wat P AEX 470 aangeschaftquote:Op donderdag 15 maart 2007 11:15 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
en weer verloren door put optie aex![]()
Anders zou iedereen wel short gaanquote:Op maandag 12 maart 2007 18:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je verliest op lange termijn voornamelijk door transactiekosten.
Maar inderdaad, probeer maar eens een lijstje samen te stellen uit AEX of midcap met zo slecht mogelijke aandelen met als doel zo snel mogelijk je geld te verliezen. Dat zal je ook niet meevallen.
Ik vertrouw het ook inderdaad niet! Amerika is lekker aan het spelen met hun Plunge Protection Team volgens mij...quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:47 schreef American_Nightmare het volgende:
Al de tweede dag dat de Dow stijgt gisteren ondanks dalingen in Europa en Azie, en vandaag ondanks slecht economisch nieuws. Ik vertrouw het niet helemaal en heb dus naast m'n call AEX een put AEX teruggekocht.
Altijd leukquote:Op woensdag 14 maart 2007 21:40 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Laat?? Kijk eens:
[afbeelding]
Toch best grappig voor 500E![]()
Gisteren sloten we op day low, hebben ons laten foppen door USA, massaal in de puts en veel verliezers deze morgen. En wat zie ik nu? AEX gaat sluiten op day high zonder echte aanleiding. Vrees het ergste voor morgen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:06 schreef SnowDoggg het volgende:
[..]
Ik vertrouw het ook inderdaad niet! Amerika is lekker aan het spelen met hun Plunge Protection Team volgens mij...![]()
Put april 470 verkocht en later op de dag teruggekocht en een call mei 500 gekocht.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:53 schreef Bowny het volgende:
Put april? Welke expi?
Kan natuurlijk ook een correctie zijn op het behoorlijke verlies van gisteren, waar volgens mij geen echte aanleiding toe was.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:27 schreef Bowny het volgende:
[..]
Gisteren sloten we op day low, hebben ons laten foppen door USA, massaal in de puts en veel verliezers deze morgen. En wat zie ik nu? AEX gaat sluiten op day high zonder echte aanleiding. Vrees het ergste voor morgen.
Aandelen koop je voor lange termijn beleggingen dus instappen kan nu wel ja. Echter is er altijd de kans dat de echte klap nog moet komen, althans dat is wat veel 'kenners' zeggen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:06 schreef arexes het volgende:
26 april, de datum waarop ING dividend uitkeert. Instappen op ING moet toch niet over een al te lange tijd serieus te overwegen zijn, niet? Zeker als je kijkt naar de grafiek van ING de laatste weken.
Gisteren sloten we op day low, omdat de VS toen low stond. En als dat vervolgens omhoog gaat, dan is het bijna altijd (even makkelijk gesproken) een hogere opening 's morgens. Maar de AEX volgt niet altijd de VS ... op dit moment wordt er in Europa meer gecorrigeerd en genaticipeerd op de 'problemen in de VS' dan in de VS zelf. Het houdt ook ergens op natuurlijk en het hangt van heel veel meer af als alleen maar volgen wat de VS doet.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:27 schreef Bowny het volgende:
Gisteren sloten we op day low, hebben ons laten foppen door USA, massaal in de puts en veel verliezers deze morgen. En wat zie ik nu? AEX gaat sluiten op day high zonder echte aanleiding. Vrees het ergste voor morgen.
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:56 schreef Bowny het volgende:
[..]
Iets te vroeg![]()
Zwaargewichten staan goed in de min en de AEX op slechts -0,2%.
Jup, maar voor juni dus komt nog wel goed denk![]()
Expiratie-mania
Zelf zou ik ING proberen te kopen voor alles net onder de 30 e, als je dan namelijk kijkt naar de free float die je kan afleiden uit de fundamentals heb je een speling upwards van rond de 80 % .quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:06 schreef arexes het volgende:
26 april, de datum waarop ING dividend uitkeert. Instappen op ING moet toch niet over een al te lange tijd serieus te overwegen zijn, niet? Zeker als je kijkt naar de grafiek van ING de laatste weken.
Komt goed, en zoals je ziet een paar posts boven mijn post heb ik nog niets te klagen over mijn rendementgeschiedenisquote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:48 schreef klausch het volgende:
Shell zou ik momenteel echt niet voor gaan... nu op 23,86 door zijn KT steun gebroken van 23,95
Het is door z'n steun gebroken en daaronder gesloten, het is dus echt afblijven voor mijquote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:35 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Komt goed, en zoals je ziet een paar posts boven mijn post heb ik nog niets te klagen over mijn rendementgeschiedenis![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |