Zo kijk ik er ook 'n beetje tegenaan. Mijn irrationele kant fluistert me in: Koop 'n sloot AEX turbo's short. Maar daar ben ik natuurlijk eigenlijk al lang te laat mee... Nu is er geen eer meer te behalen. Tenzij de AEX hard blijft dalen de komende tijd, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd helemaal niet.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:52 schreef SnowDoggg het volgende:
Ik niet ... ik ben niet actief op de beurs on this very moment![]()
Wel een beetje onzeker hoe en wanneer ik weer moet instappen![]()
En wat heb je erop verdiend?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:40 schreef DoimeN het volgende:
Whehe, ik heb me shorts abn amro vekocht, binnerkort daar maar weer is voor longs kijken, misschien dat hij nog wel wat meer daalt maar een tovve gozer zei: 'Van winst innen, is nog nooit iemand arm geworden.'
Beleggen met onderbuikgevoelens!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:44 schreef Brammetje het volgende:
Ik denk dat we morgen nog een slechtere dag gaan krijgen, wat denken jullie?
Een heleboel mcflurrysquote:
Dat denk ik niet, maar ik verwacht niet dat de AEX zomaar weer even terugklimt nu naar de 510.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:44 schreef Brammetje het volgende:
Ik denk dat we morgen nog een slechtere dag gaan krijgen, wat denken jullie?
Positieve bedrijfs cijfers vandaag zijn de verklaring voor de koersstijging van vorig jaar maar zeggen NIETS over het koersverloop van morgen. Aan de hand van de beurskoers kun je toekomstige bedrijfscijfers voorspellen, maar niet andersom! De beurskoers is een leading indicator.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 22:38 schreef SnuggLe het volgende:Toch vraag ik me af of dit reeel is, gezien de toch wel redelijk positieve cijfers van bedrijven.
Nu nog? Ik denk daar ook over na, maar misschien is de grootste lol alweer achter de rug, wat jij?quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:03 schreef LaZZ_NL het volgende:
Ik heb juist aandelen gekocht.... Wel AEX Turbo Short![]()
Ik had ze al gisterochtend gekocht...quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:40 schreef BrauN het volgende:
[..]
Nu nog? Ik denk daar ook over na, maar misschien is de grootste lol alweer achter de rug, wat jij?
Vorig jaar in de periode 21-4-2006 t/m 13-6-2006 daalde de AEX van 478 naar 412,87. Dat was omdat er toen zoveel onzekerheid was over renteverhogingen door de Amerikaanse Centrale Bank.quote:Op woensdag 28 februari 2007 10:40 schreef BrauN het volgende:
Nu nog? Ik denk daar ook over na, maar misschien is de grootste lol alweer achter de rug, wat jij?
Ik check ook vaak IEX.nl en Beloggen.nl, staan wel wat aardige logs op verzameld.quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:28 schreef Pompsnol het volgende:
Ja het begint er weer wat rooskleuriger uit te zien. Waar lezen jullie het beursnieuws? Ik kijk meestal op belegger.nl maar ik heb niet het idee dat ze heel rap zijn met het nieuws meestal.
Jij gaat keihard in tegen het vandaag door Societe Generale afgegeven advies 'sell'? Of bedoel je dat je een verdere koersdaling verwacht? Ik waag me er niet aan, hoor.quote:Op woensdag 28 februari 2007 17:42 schreef SnuggLe het volgende:
ING.
Maar de ibgroup sponserd jou toch?quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:17 schreef BrauN het volgende:
[..]
Jij gaat keihard in tegen het vandaag door Societe Generale afgegeven advies 'sell'? Of bedoel je dat je een verdere koersdaling verwacht? Ik waag me er niet aan, hoor.
Sowieso waag ik me effe nergens aan, ik ben de laatste tijd te vaak op m'n bek gegaan om nu vol enthousiasme aankopen te gaan doen... Ik hou me de komende tijd alleen maar bezig met m'n beleggingsfondsen op SNS Fundcoach en laat Binck effe rusten.
Wat zou je dan gaan kopen? Enig idee?quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:00 schreef ASSpirine het volgende:
Tis dat ik geen geld heb momenteel, anders had ik zelf nog ingekocht... Vind het wel jammer dat ik deze kans heb gemist. Momenteel mijn geld uitgeleend aan mijn broers... Bah
interesse is okquote:Op donderdag 1 maart 2007 11:37 schreef BrauN het volgende:
[..]
Wat zou je dan gaan kopen? Enig idee?
Carry trade zou wel eens een grote rol kunnen hebben gespeeld de afgelopen dagen. Kijk ook maar naar forex.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 23:03 schreef pingu_ het volgende:
...
Wanneer is er weer een meeting van de CB van Japan?
De koersen schommelen nu zwaar op ook relatief kleine berichten. Wacht dus wel ff aan de zijlijn totdat de koersen wat normaler op de diverse nieuwsberichten etc. reageren.quote:Op donderdag 1 maart 2007 22:48 schreef marcito het volgende:
Ik zou even wachten met bijkopen...ik weet zo goed als zeker dat deze daling nog niet over is. Of..?
http://finance.yahoo.com/q/hp?s=%5EAEXquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:47 schreef SjonLok het volgende:
Waar kan ik een bestand vinden met de historische koersen van de AEX?
Via behr.nl kan ik alleen het afgelopen jaar vinden: http://www.behr.nl/Beurs/Fondsh/aex-index.html
Heef je een aardige duit aan kosten gekost dan. Of heb je zo'n bult geld ingelegd dat dat te verwaarlozen is?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:59 schreef zzzzzzz het volgende:
Ik heb vandaag gekocht. Het kan nog wel wat verder dalen, maar als je wacht dan loop je ook het risico dat het niet verder daalt en je daardoor op een hoger niveau moet kopen. Ik denk dat de aex in ieder geval binnen een jaar wel weer hoger staat dan nu.
Ik heb deze aandelen gekocht:
ASML
Philips
Aegon
Ahold
Ing
Hagemeyer
Dsm
Royal dutch
Fortis
Idd leuke transactie kosten!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:59 schreef zzzzzzz het volgende:
Ik heb vandaag gekocht. Het kan nog wel wat verder dalen, maar als je wacht dan loop je ook het risico dat het niet verder daalt en je daardoor op een hoger niveau moet kopen. Ik denk dat de aex in ieder geval binnen een jaar wel weer hoger staat dan nu.
Ik heb deze aandelen gekocht:
ASML
Philips
Aegon
Ahold
Ing
Hagemeyer
Dsm
Royal dutch
Fortis
Ik weet niet wat de transactie kosten zijn bij alex. Maar bij binck kosten ze mij net iets minder dan 10 euro dacht ik. Dus dat zal ong hetzelfde zijn bij alex. Reken maar uit, zorg iig dat je over die 20 euro winst zit, en dat krijg je niet snel met 1 euro inlegquote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:10 schreef ryan_atwood het volgende:
Ik heb ook een effectenrekening bij Alex geopend. Wat is nu een beetje de minimale ordergrootte wat je ten minste moet doen ivm die transactiekosten?
Dat valt wel mee want ik heb lage kosten per transactie. In totaal 36 euro aan transactiekosten voor deze aankopen, wat neerkomt op 0,225% van het bedrag.quote:
Omdat je voor een enorm groot bedrag hebt ingekocht?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 11:57 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Dat valt wel mee want ik heb lage kosten per transactie. In totaal 36 euro aan transactiekosten voor deze aankopen, wat neerkomt op 0,225% van het bedrag.
Enorm groot niet, ik denk dat de gemiddelde particuliere belegger nog wel iets meer aandelen heeft. Ik heb in totaal voor 16.000 euro aandelen gekocht, dus bijna 1800 euro per fonds. Interactive brokers heeft gewoon veel lagere kosten per transactie.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:03 schreef arexes het volgende:
[..]
Omdat je voor een enorm groot bedrag hebt ingekocht?
En je hebt gelijk.quote:Op maandag 5 maart 2007 07:41 schreef DIGGER het volgende:
Gezien Azie zal het wel weer naar beneden gaan vandaag.
Af en toe bijkopen op je gemak tijdens de rit naar beneden. En dan lekker gaan zitten wachten.quote:Op maandag 5 maart 2007 09:52 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
En je hebt gelijk.
Waar ligt de bodem......?
Mijn hele portefeuille nu 7% in de min, van 3% in de plus.
Bijkoopmoment op de 460-465, of nog evenw achten?
Is dit bij ABNAMRO? Ik snap ook niet precies hoe dit werkt.. ik zie nieuwe orders ook vaak een hele tijd als 'uitstaande order' nog in de lijst staan.quote:Op maandag 5 maart 2007 09:41 schreef LaZZ_NL het volgende:
En inderdaad... Vanochtend vroeg TS AEX gekocht en die zijn nu 24% in waarde gestegen.. Wil ze weer verkopen alleen staan ze nog steeds bij uitstaande orders... Hoe kan ik ze nu alsnog verkopen, raak ik mijn rendement niet kwijt als ik ze nu royeer??
De vorige keer stonden ze rap in mijn portefeuille maar nu blijven ze bij openstaande orders staan
AEX Index Turbo Short 498quote:Op maandag 5 maart 2007 10:28 schreef Pompsnol het volgende:
[..]
Is dit bij ABNAMRO? Ik snap ook niet precies hoe dit werkt.. ik zie nieuwe orders ook vaak een hele tijd als 'uitstaande order' nog in de lijst staan.
Weet je zeker dat je ze echt gekocht hebt dan? Lijkt er op dat je de boot gemist hebt...quote:Op maandag 5 maart 2007 09:41 schreef LaZZ_NL het volgende:
En inderdaad... Vanochtend vroeg TS AEX gekocht en die zijn nu 24% in waarde gestegen.. Wil ze weer verkopen alleen staan ze nog steeds bij uitstaande orders... Hoe kan ik ze nu alsnog verkopen, raak ik mijn rendement niet kwijt als ik ze nu royeer??
De vorige keer stonden ze rap in mijn portefeuille maar nu blijven ze bij openstaande orders staan
Ik weet niet hoe een order confirmatie er bij jouw bank uit ziet, maar bij mij staat er altijd iets van status : uitgevoerd bij. Plus een hoeveelheid en de prijs..quote:Op maandag 5 maart 2007 11:45 schreef LaZZ_NL het volgende:
Effecten koop AEX Index Turbo Short 498,00 900 Stop loss
Lijkt me wel ja...
Dit is bij Binck... Maar dat staat er dus inderdaad nog niet bij.. Ik heb dit bij status geschiedenisquote:Op maandag 5 maart 2007 11:51 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe een order confirmatie er bij jouw bank uit ziet, maar bij mij staat er altijd iets van status : uitgevoerd bij. Plus een hoeveelheid en de prijs..
Tja... je hebt voorbeurs een order ingelegd. We openen tien punten lager, ruim 2 procent. Dan heb je dus niets gekocht - je hield zeker de prijs indicatie aan van het slot van vrijdag? Op die prijzen zou ik ook wel mijn aandelen verkocht willen hebben ja...quote:Op maandag 5 maart 2007 11:52 schreef LaZZ_NL het volgende:
[..]
Dit is bij Binck... Maar dat staat er dus inderdaad nog niet bij.. Ik heb dit bij status geschiedenis
05/03/2007 08:41:58 Ingevoerd
05/03/2007 08:41:58 Gefiatteerd
05/03/2007 08:41:58 Geplaatst
05/03/2007 08:41:59 Plaatsing bevestigd
Meer niet...
There's no such thing as a free lunch..quote:Op maandag 5 maart 2007 12:00 schreef LaZZ_NL het volgende:
Vandaar dus..
Hmm mwoah vorige week heel wat lunches verdient hoor met de AEX Shortquote:Op maandag 5 maart 2007 12:02 schreef macondo het volgende:
[..]
There's no such thing as a free lunch..
Het lijkt me wel handig om te weten wanneer je een trade gedaan hebt en wanneer niet..quote:Op maandag 5 maart 2007 12:05 schreef LaZZ_NL het volgende:
[..]
Hmm mwoah vorige week heel wat lunches verdient hoor met de AEX Short![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |