Ik werk in een sober kantoor, G. Buiten een post-it'je met een nummer wat mij verder niets zegt hebben de vrouwen alhier niets wat men als versiering zou kunnen duiden op/aan/rond het beeldscherm of toetsenbord. Wellicht komt dat ook omdat de vrouwen die hier werken heel erg weinig, op een letter in hun paspoort na wellicht, van wat ik me bij een vrouw voorstel voordat ik haar 'vrouw' noem weg hebben.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:03 schreef Gellius het volgende:
Zeg JAM,ik herinner me van toen ik nog opgesloten was in een kantoortuin, dat vrouwen altijd hele toestanden om hun beeldscherm en toetsenbord hebben gedrapeerd. Sjaals met vrolijke prints, knuffels, kleine lampjes - dat soort infantiele nonsens. Is dat nog steeds zo? En hoe moeten we dat duiden? Is het een stil verzet tegen de kille technocratie?
Nee, alhoewel ik net wel een erectie had, trouwens.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:04 schreef Gellius het volgende:
Wind het je op?
Je kunt altijd nog in Urk gaan wonen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:00 schreef JAM het volgende:
Ik hoor al de hele dag in mijn hoofd: 'I'm too sexy for Milan, too sexy for Milan, New York and Japan.'
Nu ja, ik weet niet of het echt dequote:Op woensdag 28 februari 2007 11:52 schreef Gellius het volgende:
Oei, een clean desk policy. Dat is denk ik nog net iets erger dan een frutselknuffelpolicy.
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:13 schreef Z het volgende:
Dat is dezelfde gedachtengang als thaleia een bushokje en een Aziatisch meisje.
Arm jong.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:13 schreef JAM het volgende:
[..]
Wellicht komt dat ook omdat de vrouwen die hier werken heel erg weinig, op een letter in hun paspoort na wellicht, van wat ik me bij een vrouw voorstel voordat ik haar 'vrouw' noem weg hebben.
Hé, in die drie plaatsen ben ik alle geweest. Ik ben kennelijk niet too sexy.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:00 schreef JAM het volgende:
Ik hoor al de hele dag in mijn hoofd: 'I'm too sexy for Milan, too sexy for Milan, New York and Japan.'
Die CDP zorgt anders wel voor de meest prachtige stapels! Bij mij dan tenminste.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:52 schreef Gellius het volgende:
Oei, een clean desk policy. Dat is denk ik nog net iets erger dan een frutselknuffelpolicy.
Een beetje zangerig, maar toch vrij hard. Nogal merkwaardig inderdaad. Waar zou dat aan liggen? De vis? De coke? Driehonderd jaar incest?quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:32 schreef JAM het volgende:
Weet je dat ze daar een heel vreemd spraakje hebben, op Urk? Ik ken zo'n jongen die daar vandaan komt (kan hij verder ook niets aan doen), maar die mensen daar, werkelijk, die hebben zo een raar spraakje!
Ik zag laatst de burgmeester(es, het is een vrouw) van Staphorst op TV die maar doorging en doorging over hoe fijn het was dat de Staphorsters zo'n hechte gemeenschap vormen en hoe mooi het zou zijn als dat ook in de grote steden het geval zou zijn. Een van de dingen die zij in het bijzonder bewonderenswaardig achtte was het grote aantal 'onderling verwante families' in Staphorst.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Een beetje zangerig, maar toch vrij hard. Nogal merkwaardig inderdaad. Waar zou dat aan liggen? De vis? De coke? Driehonderd jaar incest?
Ik op en naast mijn bureau.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:28 schreef Gellius het volgende:
Stapels!. Waar laat je die stapels dan? Ik stapel het liefste op mijn bureaus.
Katwijk kent er vier. Ouwehand, Van der Plas, Varkenvisser en Parlevliet.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:49 schreef k_man het volgende:
Op Urk leven in feite maar drie families.
Nou ja, daar kan ik best inkomen hoor. Zo raar vind ik dat niet.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:50 schreef k_man het volgende:
Dat is trouwens ook zoiets raars. Men (de Urkers) vinden dat je dient te spreken over 'op Urk' in plaats van 'in Urk'. Dit aangezien Urk decennia geleden een eilandje was en je tenslotte ook spreekt van 'op Terschelling', 'op Ameland', etc.
Ik denk dat we dan moeten spreken van opkomen in plaats van inkomen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:51 schreef JAM het volgende:
Nou ja, daar kan ik best inkomen hoor. Zo raar vind ik dat niet.
Ik zou 'Voornaam' overwogen hebben.quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:55 schreef JAM het volgende:
Wat zou jij hebben gekozen, k_man?
Ouwehand komt van de Engelse uitdrukking 'To be an old hand.', wat toentertijd gezegd werd van iemand die een kundig zeeman was. De familie Ouwehand, in tegenstelling tot Van der Plas, Parlevliet en Varkenvisser, verdiende toen ook véél meer centjes met de handel op Engeland dan met de visserij (alhoewel de familie Ouwehand láter hun bitch asses ook heeft gewooped in de visserij, zoals u wel bekend van de schappen in Albert Heijn, de rolmopsen en gerookte makreel, etc. en zo óók in het dierentuinwezen!)quote:Op woensdag 28 februari 2007 13:59 schreef Gellius het volgende:
Een Ouwehand is ook raar. Als je een ouwe hand hebt, ben je helemaal oud, zou ik denken.
Inderdaad.quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:34 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wat een crap.
quote:Zalm met Italiaans brood op een bedje van spinazie.
Een zalmmoot
Plat Italiaans brood
Een hand vol verse spinazie
Drie eetlepels olijfolie
Een rode ui, een sjalotje, een teentje knoflook
Een theelepel pesto
Drie theelepels suiker
Zout en peper
Verse basilicum en verse oregano
Een theelepel zoute sojasaus
Een theelepel mosterd
Twee theelepels wijnazijn
Een theelepel limoensap
Een theelepel citroensap
Marineer de zalmmoot met sojasaus, mosterd, olijfolie, pesto, zout en peper.
Laat dit geheel een uur in de koelkast staan. Doe een handvol voorgewassen verse
spinazie in een grote kom. Snij de rode ui in mooie dunne ringen en voeg dit in
de kom. Maak een dressing van olijfolie, mosterd, wijnazijn, limoensap, suiker,
zout en peper. Voeg de dressing bij de spinazie. Snij het Italiaans brood
horizontaal door midden. Gebruik één kant en besprenkel het met olijfolie, pesto
en het sap van een uitgeperste knofloofteen. Verwarm het brood ongeveer 5
minuten in een oven op 180 graden. Bak de zalmmoot samen met de gesnipperde
sjalot in olijfolie mooi goudbruin aan beide kanten en besprenkel het met
citroensap en overgebleven sap van de knoflookteen. Garneer de spinaziesalade in
een plat bord. Daarboven het brood en daarop de zalmmoot. Maak het geheel af met
wat bieslook en een blaadje basilicum.
quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:44 schreef Gellius het volgende:
rauwe spinazie
Ken jij mensen die dat doen?quote:Op woensdag 28 februari 2007 16:52 schreef Gellius het volgende:
Op het moment dat ik de Landbouwuniversiteit Wageningen moet raadplegen voor ik een schitterend gerecht op tafel tover...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |