abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 februari 2007 @ 12:55:01 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46768395
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik ga met jou niet meer in discussie, Stukverdriet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_46768427
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

't Is natuurlijk een beetje raar dat een burger uit een ander land jouw land gaat besturen.
Want daar komt het op neer. Je kunt je afvragen of iemand die zich klaarblijkelijk zó verbonden voelt met een ander land zich wel volledig kan inzetten voor DIT land?
Dat kun je je ook afvragen als zo'n minister of staatssecrataris zijn paspoort door midden scheurt. Iemand met kwade wil wordt heus niet anders door het door midden scheuren van een paspoort hoor. En trouwens .. hoe weet je zo zeker dat een autochtone Nederlander zich wil inzetten voor dit land?
quote:
Maar ik geloof dat het geen direct bezwaar hoeft te zijn. Die knakkers weten meer over Nederland dan jij en ik zeg maar EN ze zijn Nederlander geworden.
Precies.
quote:
Ik snáp echter wél het bezwaar.
Ik niet.
pi_46768431
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is er ook niethet gaat Wilders dan ook puur om het inperken van de rechten van grote groepen moslims.
Zelfs dat vraag ik me af, denk dat het eerder een manier is om veel in de media te komen.
pi_46768555
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zelfs dat vraag ik me af, denk dat het eerder een manier is om veel in de media te komen.
Ja ok ook dat maar dat dan weer om bij de volgende verkiezingen extra stemmen te krijgen om ooit aan de macht te komen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46768574
Wilders geniet van negatieve aandacht.
  woensdag 28 februari 2007 @ 13:01:55 #126
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46768588
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:46 schreef Nembrionic het volgende:
Maar uiteindelijk komt het neer op muggenzifterij.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46771032
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:41 schreef Monidique het volgende:
Er is niets mis met de mening dat ministers of Kamerleden geen dubbele nationaliteit mogen hebben. Ik snap het standpunt wel, het is niet onredelijk (hoewel je problemen hebt met die andere landen) en het is allerminst extremistisch. Daar gaat het in deze discussie echter nauwelijks om, volgens mij.
af en toe heb ik he idee dat wij hier één grote familieijn en eigenlijk allemaal van elkaar houden.
Datik zomaar zo´n genuanceerd stukje van monidique mag lezen ontroert mij meer als ik wil toegeven.
pi_46771179
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb nog geeneen steekhoudend argument gezien waarom men geen 2 paspoorten zou mogen hebben
Ik heb er wel een probleem mee

Theoretisch kunnen beiden , terwijl ze hier staats secrataris zijn , in Marokko of Turkije gaan stemmen , of zelfs zich daar verkiesbaar laten opstellen.

Ik vind dat wij van onze beleidsmensen meer mogen verwachten.

Dit treft overigens voor mij persoonlijk alleen toe op beleidsmakers. Over Parlementariers ga ik niet klein zitten doen, alhoewel ik wel begrijp dat Wilders ook daar een problem mee heeft.
pi_46771224
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:16 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ik heb er wel een probleem mee

Theoretisch kunnen beiden , terwijl ze hier staats secrataris zijn , in Marokko of Turkije gaan stemmen , of zelfs zich daar verkiesbaar laten opstellen.
Nou, dan verbiedt je dat. Ipv gelijk het paspoort af te pakken ...
pi_46771826
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:11 schreef CANARIS het volgende:

[..]

af en toe heb ik he idee dat wij hier één grote familieijn en eigenlijk allemaal van elkaar houden.
Datik zomaar zo´n genuanceerd stukje van monidique mag lezen ontroert mij meer als ik wil toegeven.
Tsja, je zegt het wel vaker. Mijn stukjes zijn dan ook vaak vrij genuanceerd, alleen ben jij het er niet mee eens, dat is wat anders.
pi_46772017
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:16 schreef CANARIS het volgende:

Ik vind dat wij van onze beleidsmensen meer mogen verwachten.
Dan kan de kamer toch haar vertrouwen in het betreffende bewindslied opzeggen indien dat zou gebeuren?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:26:31 #132
3542 Gia
User under construction
pi_46776137
Ik zie slechts twee redenen om het mensen toe te staan een dubbele nationaliteit te hebben.

Mensen die trouwen met iemand uit het buitenland en diens kinderen.
Mensen die van het eigen land hun al bestaande nationaliteit niet op kunnen geven.

Daarmee geven ze echter wel aan, dat ze liever in Nederland willen zijn en dus eigenlijk liever Nederlander willen zijn dan de oude nationaliteit. Immers, ze beweren dat ze hun nationaliteit wel op hadden willen geven, maar dat gewoonweg niet kunnen en daarom het Nederlanderschap erbij moeten krijgen.

Een nieuwe generatie, hier geboren kindertjes, mogen dan de keus krijgen. Oude nationaliteit van de ouders, of alleen de Nederlandse. Kiezen ze voor de Nederlandse, dan moeten de ouders een contract ondertekenen dat ze deze weer kwijt raken op het moment dat het kind er de oude nationaliteit bij krijgt.
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:28:32 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46776221
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:26 schreef Gia het volgende:
Ik zie slechts twee redenen om het mensen toe te staan een dubbele nationaliteit te hebben.

Mensen die trouwen met iemand uit het buitenland en diens kinderen.
Mensen die van het eigen land hun al bestaande nationaliteit niet op kunnen geven.

Daarmee geven ze echter wel aan, dat ze liever in Nederland willen zijn en dus eigenlijk liever Nederlander willen zijn dan de oude nationaliteit. Immers, ze beweren dat ze hun nationaliteit wel op hadden willen geven, maar dat gewoonweg niet kunnen en daarom het Nederlanderschap erbij moeten krijgen.

Een nieuwe generatie, hier geboren kindertjes, mogen dan de keus krijgen. Oude nationaliteit van de ouders, of alleen de Nederlandse. Kiezen ze voor de Nederlandse, dan moeten de ouders een contract ondertekenen dat ze deze weer kwijt raken op het moment dat het kind er de oude nationaliteit bij krijgt.
Wat heb je er tegen als mensen meer dan 1 nationaliteit hebben?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:40:49 #134
3542 Gia
User under construction
pi_46776675
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat heb je er tegen als mensen meer dan 1 nationaliteit hebben?
Sowieso de rechtsongelijkheid dat zij het wel mogen en anderen niet.
Ik vind dat de wet voor iedereen hetzelfde moet zijn.
Een Spanjaard die Nederlander wil worden, moet de Spaanse nationaliteit opgeven, ook al wil hij op zijn oude dag liever als Spanjaard in Spanje wonen.
Een Marokkaan hoeft dat bijvoorbeeld niet.
En zoals ik al zei kan ik daar nog mee leven, maar de volgende, hier geboren generaties niet.

Ik denk ook dat het hebben van een dubbele nationaliteit voor sommige kan leiden tot een identiteitscrisis, want wat ben je nu eigenlijk? Je ziet dat bij jonge Marokkanen. Ze voelen zich meer Marokkaan, hoewel ze daar alleen maar voor vakanties geweest zijn, dan Nederlander, het land waar ze geboren en opgegroeid zijn. Sommige geven echt aan dat ze kotsen op alles wat Nederlands is. Nou, dat ze dan toch lekker Marokkaan blijven!!

Er is verder geen reden waarom we het toe zouden moeten staan dat hier geboren kinderen een dubbele nationaliteit mogen hebben, anders dan in het geval van gemengd huwelijk.

De vraag zou niet moeten zijn: wat is er op tegen? maar Waarom zouden we het toe moeten staan?
pi_46776796
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Sowieso de rechtsongelijkheid dat zij het wel mogen en anderen niet.
Welke 'anderen' niet?
quote:
Ik vind dat de wet in voor iedereen hetzelfde moet zijn.
Een Spanjaard die Nederlander wil worden, moet de Spaanse nationaliteit opgeven, ook al wil hij op zijn oude dag liever als Spanjaard in Spanje wonen.
Een Marokkaan hoeft dat bijvoorbeeld niet.
En zoals ik al zei kan ik daar nog mee leven, maar de volgende, hier geboren generaties niet.

Ik denk ook dat het hebben van een dubbele nationaliteit voor sommige kan leiden tot een identiteitscrisis, want wat ben je nu eigenlijk? Je ziet dat bij jonge Marokkanen. Ze voelen zich meer Marokkaan, hoewel ze daar alleen maar voor vakanties geweest zijn, dan Nederlander, het land waar ze geboren en opgegroeid zijn. Sommige geven echt aan dat ze kotsen op alles wat Nederlands is. Nou, dat ze dan toch lekker Marokkaan blijven!!
En dat verandert door hun paspoort door te knippen?
quote:
Er is verder geen reden waarom we het toe zouden moeten staan dat hier geboren kinderen een dubbele nationaliteit mogen hebben, anders dan in het geval van gemengd huwelijk.

De vraag zou niet moeten zijn: wat is er op tegen? maar Waarom zouden we het toe moeten staan?
Omdat er behoefte naar is. En ik zie niet gelijk iets kwaads in die behoefte.
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:45:41 #136
3542 Gia
User under construction
pi_46776881
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:43 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Welke 'anderen' niet?
Lees eerst de hele post voordat je reageert.
quote:
En dat verandert door hun paspoort door te knippen?
Nee, maar misschien wel als ze vanaf de geboorte al alleen maar Nederlander zijn.
quote:
Omdat er behoefte naar is. En ik zie niet gelijk iets kwaads in die behoefte.
Vind ik onvoldoend reden. En dan nog: Spanjaarden hebben die behoefte ook, maar die mogen dat ook niet.
pi_46776952
Ik wist dat helemaal niet van dat opgeven van die Spaanse nationaliteit. Waarom is dat?
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:50:59 #138
3542 Gia
User under construction
pi_46777078
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:47 schreef Puzzelaar het volgende:
Ik wist dat helemaal niet van dat opgeven van die Spaanse nationaliteit. Waarom is dat?
Omdat het volgens de wet zo is dat iedereen die Nederlander wil worden zijn oude nationaliteit op moet geven.
Uitzonderingen zijn dus o.a. mensen die van de regering van het land van herkomst de oude nationaliteit niet op kunnen geven, simpelweg omdat die regering dat niet toestaat en mensen uit een ander land die getrouwd zijn met een Nederlander.

Hieruit volgt dat een Spanjaard, die rustig zijn nationaliteit op mag geven van Spanje, alleen Nederlander kan worden als hij zijn eigen nationaliteit opgeeft.
En een Marokkaan gewoon de Nederlandse erbij krijgt en ook Marokkaan blijft.

Ik vind dat krom.
pi_46777102
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:45 schreef Gia het volgende:

Nee, maar misschien wel als ze vanaf de geboorte al alleen maar Nederlander zijn.
Het lijkt me dat opvoeding en omgeving een veel grotere rol spelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 28 februari 2007 @ 16:54:09 #140
3542 Gia
User under construction
pi_46777206
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het lijkt me dat opvoeding en omgeving een veel grotere rol spelen.
Uhuh, maar als je opgroeit tussen allemaal Marokkaanse Nederlandse jochies die schoppen op de Nederlandse maatschappij, of je groeit op tussen allemaal van oorsprong Marokkaanse, maar uitsluitend Nederlandse jochies die niet beter weten of zij zijn een deel van die maatschappij, dan is er wel een verschil. Lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')