via het CNV heb ik reeds een aantal jaren een rechtsbijstandverzekering.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:09 schreef josvr het volgende:
IkWilbert moet snel een rechtsbijstandsverzekering afsluiten. (als hij die nog niet heeft) Daar zit meestal een wachttijd op van 3 maanden bij juridische problemen. Dus als je verzekerd wilt zijn als er problemen zijn bij koop van huis, dan nu regelen.
Het met elkaar de markt afschermen en elkaar de bal toespelen, alsmede het "verdeel en heers" spelen in een overspannen markt zijn volgens mij allemaal praktijken die horen bij een criminele organisatie.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:27 schreef Everett het volgende:.............. Voornamelijk doordat hij bovenop het aanbod zit, de markt kent en de connecties heeft. Als je wilt kopen in een plaats waar de vraag (veel) hoger ligt dan het aanbod, kan een makelaar toch wel nodig zijn.
en voor een paar duizend euro kan je even deel uitmaken van die 'criminele organisatie' en het beste huis tegen de beste prijs krijgen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 20:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het met elkaar de markt afschermen en elkaar de bal toespelen, alsmede het "verdeel en heers" spelen in een overspannen markt zijn volgens mij allemaal praktijken die horen bij een criminele organisatie.
Dit was ik ook van plan te gaan doen. Maar als je voor de tweede keer ineens aan komt met een makelaar, verzwakt het dan niet je positiequote:Op woensdag 28 februari 2007 20:47 schreef DIGGER het volgende:
Ga de 1e keer zonder makelaar en kijk wat je er zelf van vindt.
Pas als het je bevalt, maar je misschien ivm bv een ouder bouwjaar toch vermoed dat er wat zou kunnen zijn, is het eventueel handig een kopend makelaar mee te nemen (of bv een bouwkundig rapport op te laten maken)
Dat voorkom je echt niet door een makelaar mee te nemenquote:Op woensdag 28 februari 2007 20:47 schreef DIGGER het volgende:
Ga de 1e keer zonder makelaar en kijk wat je er zelf van vindt.
Pas als het je bevalt, maar je misschien ivm bv een ouder bouwjaar toch vermoed dat er wat zou kunnen zijn, is het eventueel handig een kopend makelaar mee te nemen (of bv een bouwkundig rapport op te laten maken)
En vergis je in 1 ding niet: Een makelaar meenemen kost geld, uiteraard, maar dat is slecht een fractie van het bedrag wat het je kost als je ineens veel te veel betaald blijkt te hebben voor het huis, of allerlei gebreken tegenkomt etc. etc.
Uiteraard, maar deze makelaar dient wel jouw belang, niet die van de verkoper.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 01:06 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat voorkom je echt niet door een makelaar mee te nemendie makelaar verdient juist alleen als jij het huis koopt
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:23 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Uiteraard, maar deze makelaar dient wel jouw belang, niet die van de verkoper.
En als een Makelaar hierin niet juist tewerk zou gaan, dan zou deze al lang niet meer bestaan omdat de tamtam dan heel snel gaat en je zo snel een reputatie krijgt die je ten gronde zal richten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |